SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
27 gemeentes met 2-4 besmettingen
70 gemeentes met 5-9 besmettingen
59 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
50 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze post is ook te vinden op https://rivm.useless.nl en voor het volledige overzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Dacht ik een keer mooi op tijd te zijn, zit ik in verkeerde topic te posten![]()
Totaal aantal besmettingen: 7327
Gemeentes met +25 besmettingen:
223 's-Gravenhage
199 Rotterdam
193 Amsterdam
107 Almere
101 Apeldoorn
100 Utrecht
94 's-Hertogenbosch
88 Tilburg
86 Westland
78 Eindhoven
66 Heerlen
65 Barneveld
65 Amersfoort
64 Nijmegen
64 Enschede
63 Oss
63 Haarlem
62 Ede
59 Venlo
56 Groningen
55 Arnhem
52 Hoorn
52 Meierijstad
51 Hengelo (O.)
48 PurmerendMijn stad staat niet meer in deze lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
27 gemeentes met 2-4 besmettingen
70 gemeentes met 5-9 besmettingen
59 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
50 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze post is ook te vinden op https://rivm.useless.nl en voor het volledige overzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Dat is inderdaad eindelijk een positieve noot, ik ben benieuwd wanneer ik er een mag gaan halenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:29 schreef Celestien het volgende:
Vind het fijn dat we nu ook horen hoeveel mensen hun eerste vaccinatie gehad hebben. Eindelijk een cijfer dat stijgt en waar we, voor de verandering, blij van worden. Tot nu toe is het 'stijgen van aantallen' vooral slecht nieuws: besmettingen, overlijdens, opnames. Die moeten juist dalen. Maar die vaccinaties: die mogen hárd stijgen!
Je krijgt van snel een oproep.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inderdaad eindelijk een positieve noot, ik ben benieuwd wanneer ik er een mag gaan halen
Ik heb geen idee, ik heb mij er ook nog niet echt in verdiept. Ik zie het wel wanneer die op de mat valtquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Je krijgt van snel een oproep.
Ben blij voor je
Voor mij zal het nog wel een tijdje duren. Tenzij autisme ook ineens een reden is om voorrang te krijgen.
70 tweets, kom op man. Dat moet je toch veel bondiger kunnen zeggen. Twitter is niet een medium daarvoor. Gebruik iets anders ofzo.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een draadje (nouja draadje 70 tweets) over dat filmpje van laatst over mRNA vaccins.
De weergegeven percentages zijn wel niet allemaal van dezelfde datum:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]
27.000 vaccinaties.
Woensdag:6.000
Donderdag: 9.000
Vrijdag: 12.000
En dan is het maximaal aantal karakters al van 140 naar 280 gegaan, anders waren het er 140 geweest.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
70 tweets, kom op man. Dat moet je toch veel bondiger kunnen zeggen. Twitter is niet een medium daarvoor. Gebruik iets anders ofzo.
Voor België klopt dat ook toch? Zij hebben alleen 1 of 2 dagen iets van 1500 mensen gevaccineerd en nu moeten ze wachten tot midden/eind januari?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De weergegeven percentages zijn wel niet allemaal van dezelfde datum:
UK: 3 januari
Germany: 7 januari
Belgium: 2 januari
de andere landen: 8 januari.
Bron: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations onderaan de pagina
Duitsland gaat scoren in de laatste minuut.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Geef het nog een paar weken en we gaan VOORBEELDLAND Duitsland voorbij.![]()
HUGOED.
Nee, verwacht eerder dat de lockdown minder lang wordt verlengd. 2-3 weken ipv 4-5.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:20 schreef Luke83 het volgende:
Mooie cijfers, toch kans op versoepelingen volgende week?
Hoezo wachten? Ze zijn woensdag "echt" begonnen, deze week (tem zondag) zouden in totaal 21000 bewoners van woonzorgcentra hun eerste prik krijgen. Ten laatste op 25 januari zouden alle bewoners hun eerste prik moeten gekregen hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor België klopt dat ook toch? Zij hebben alleen 1 of 2 dagen iets van 1500 mensen gevaccineerd en nu moeten ze wachten tot midden/eind januari?
quote:Een vaccinatiebarometer is in de maak. Dat is gezegd in een door de overheid georganiseerde vragenronde over de uitrol van de vaccins. Die barometer moet de vooruitgang in beeld brengen.
Het dashboard zou niet alleen cijfers bevatten over het aantal personen dat gevaccineerd is maar ook over de geleverde doses. Hoe de verschillende fases van de vaccinatiestrategie doorlopen worden, zal er ook op te zien zijn. 'We gaan dan week na week zien hoe de curve evolueert. Zo kunnen we goed de progressie in beeld brengen', aldus Sabine Stordeur, projectmanager van de taskforce Vaccinatie.
Daar zal het toch wel een week lang flink lager voor moeten zijn, vermoed ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:20 schreef Luke83 het volgende:
Sowieso 2 weken, na die 2 weken kunnen ze dan alle kanten op. De "cijfers zijn nog niet genoeg " hebben ze uiteraard nog achter de hand.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, verwacht eerder dat de lockdown minder lang wordt verlengd. 2-3 weken ipv 4-5.
Je hebt gelijk, ik had in mijn hoofd dat ze na de 15e pas een volgende lading kregen, maar het was de 5e.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo wachten? Ze zijn woensdag "echt" begonnen, deze week (tem zondag) zouden in totaal 21000 bewoners van woonzorgcentra hun eerste prik krijgen. Ten laatste op 25 januari zouden alle bewoners hun eerste prik moeten gekregen hebben.
Het punt is op dit moment dan ook niet om alle ziekenhuisopnames te voorkomen, maar in zo kort mogelijk tijd er zoveel mogelijk te voorkomen. En tegelijkertijd dus ook de vitale processen in stand te houden, waaronder onderwijs.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar je houd nog steeds mogelijk druk op de zorg door ouders die besmet raken met onderliggend lijden of opa en oma die besmet raken.
Maar, maar... we hebben dit soort vertragingen alleen in Nederland, toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo wachten? Ze zijn woensdag "echt" begonnen, deze week (tem zondag) zouden in totaal 21000 bewoners van woonzorgcentra hun eerste prik krijgen. Ten laatste op 25 januari zouden alle bewoners hun eerste prik moeten gekregen hebben.
Maar ze hebben nog geen dashboard om de aantallen weer te geven:
[..]
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:23 schreef Scrummie het volgende:
Als ik kijk naar pletdecurve.nl lijkt het alsof we 'stabiliseren' tussen de 7k en 8k.
Basisscholen heropenen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:20 schreef Luke83 het volgende:
Post je dit als bevestiging of als 'ja nee, dat klopt niet'? (ik kom tot dezelfde conclusie als ik die grafiek bekijk, minus de laatste 5 dagen)quote:
Tsja, Netflix heb je op een bepaald moment ook wel uitgespeeld natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)n-op-het-strand.html
Mafkezen. Bij mij de hoek om is ook een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Normaal is het er sporadisch druk. Nu al bijna het hele jaar, zeker sinds november weer dagelijks twee parkeerplaatsen vol.
De boswachter had gisteren een filmpje geplaatst dat ze tijdens een wandeling van een half uur 17 zakjes hondenpoep uit de natuur viste. Van plastic dus.
Sja, als je alles "wegneemt" krijg je al snel een probleem wat verplaatst en zich vervolgens concentreert.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Mafkezen. Bij mij de hoek om is ook een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Normaal is het er sporadisch druk. Nu al bijna het hele jaar, zeker sinds november weer dagelijks twee parkeerplaatsen vol.
De boswachter had gisteren een filmpje geplaatst dat ze tijdens een wandeling van een half uur 17 zakjes hondenpoep uit de natuur viste. Van plastic dus.
Toch wel duidelijk dat de lockdown echt haar werk heeft gedaan tot nu toe. Vooralsnog geen zichtbare kerstpiek ook. Tot aan kerst liep het ook wel duidelijk omlaag, een korte piek op 28(?) december, om vervolgens weer te dalen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
Update van 9 januari (zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Vraag me af of die weilanden door de eigenaar opengesteld zijn voor betreding.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Betwijfel het zeer, ze zitten echt met die UK variant in hun maag heb ik het ideequote:
Denk dat de scholen echt nog twee weken dichtblijven. Dat geeft ze ook tijd om verder onderzoek af te wachten over de besmettelijkheid van jonge kinderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Betwijfel het zeer, ze zitten echt met die UK variant in hun maag heb ik het idee
Idd, volgens mij willen ze daar eerst meer over weten. In eerste instantie waren de basisscholen alleen dicht om de ouders thuis te dwingen, maar als ze met de nieuwe variant ook een grote rol in de verspreiding kunnen spelen wordt het alweer een ander verhaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Betwijfel het zeer, ze zitten echt met die UK variant in hun maag heb ik het idee
Die gaan zeker nog niet open. Er moet eerst meer duidelijk worden over die variant.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze dat eerst willen uitzoeken, maar om nu 1 school meteen als altijd grotere rol te beschrijven, ik zou daar heel voorzichtig mee zijn, tot er meer duidelijk isquote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:45 schreef Chia het volgende:
[..]
Idd, volgens mij willen ze daar eerst meer over weten. In eerste instantie waren de basisscholen alleen dicht om de ouders thuis te dwingen, maar ze met de nieuwe variant ook een grote rol in de verspreiding kunnen spelen wordt het alweer een ander verhaal natuurlijk.
Het woordje 'als' was per ongeluk weggevallen in mijn postquote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze dat eerst willen uitzoeken, maar om nu 1 school meteen als altijd grotere rol te beschrijven, ik zou daar heel voorzichtig mee zijn, tot er meer duidelijk is
Maar gaan ze dat sequencen nog opschroeven dan? Worden daar überhaupt vragen over gesteld?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die gaan zeker nog niet open. Er moet eerst meer duidelijk worden over die variant.
Voorlopig is dat er nog niet.
sequencen wordt al opgeschroefd ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar gaan ze dat sequencen nog opschroeven dan? Worden daar überhaupt vragen over gesteld?
oud&nieuw +5 dagen = piekquote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:49 schreef groenen het volgende:
Als afgelopen 2 dagen de nieuwjaarspiek was dan kunnen we nu hopelijk eindelijk onder die 7.000 grens gaan zakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |