Je kunt beschermd raken door het virus gewoon te krijgen zonder er ziek van te worden. Wat al meer dan een miljoen mensen inmiddels hebben gedaan. En het vaccin is ook niet zonder risico. Slecht antwoord dus van deze Rijkers.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:
"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?
Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"
volgens mij maximaal 2 weken, 70% betaald, dat was het de laatste keer dat ik nog voor een werkgever werkte, 6 jaar geleden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.
Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Het is meer een mooie bonus denk ik. Ik weet over welke uitspraak je het hebt, maar ik las/hoorde dat meer als ''het is een bonus als ouders ook thuis werken''. Het is niet alsof er geen andere reden is dat de scholen sloten.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
Jij beweert iets, ik niet. Zoals ik net al zei werk ik bij een bedrijf met 10K+ werknemers waar het merendeel vanaf maart al volledig en verplicht thuis aan het werk is. Dus ik zou met dezelfde makkelijkheid kunnen blaten dat het overgrote deel zich er wel aan houdt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.
Als je er zo op geilt kom dan maar zelf met bronnen dat heel Nederland braaf thuis werkt en kinderen niet onnodig naar de opvang doen.
Er wordt ook altijd om gezeurd als het een argument is wat iemand niet leuk vindt.
Wat heeft het dan voor zin? Scholen kunnen net zo goed open als iedereen vooral bezig is zijn eigen hachje te redden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe doe je het ‘goed’?
Stel dat je een 2-ouder gezin bent. 1 in de zorg, dus cruciaal. 1 een kantoorbaan, niet cruciaal. Je hebt ook 2 kinderen die school hebben, dus daar ben je veel tijd aan kwijt. Alleen tijdens deze lockdown moet je al minimaal 3 weken vrij nemen, en er komen er zeker nog 2 bij is nu sprake van.
Dan is januari nog niet eens afgelopen en ga je de min al in qua vrije dagen. Hoe ga je dan de rest van het jaar doen?
Ik vind het nogal makkelijk om telkens te roepen dat mensen het verkeerd doen omdat ze moeten werken en dat niet op dezelfde manier doen als iemand die al sinds maart thuis zit.
Ik vind dat er te makkelijk naar de overheid wordt gekeken. Werkgevers en werknemers komen samen een eind. We zouden dat alleen al moeten doen uit solidariteit met al die ondernemers die geen keuze krijgen en financieel geruïneerd (dreigen te) raken. Niet even hard werken, maar keuzes maken en slimmer werken. Dat is wat ik met mijn team probeer te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:58 schreef Jazeg het volgende:
De overheid mag hier echt wel meer sturing geven (ook aan werkgevers) in plaats van ‘hou je kinderen thuis en zie maar hoe je het doet’.
En wellicht is er ook gewoon werk dat gedaan moet worden om een werkgever te kunnen laten voortbestaan. Lijkt wel of daar helemaal niet aan gedacht wordt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.
Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Het is makkelijk roepen over concessies als het jouw portemonnee niet raakt, maar alleen die van een ander.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor zin? Scholen kunnen net zo goed open als iedereen vooral bezig is zijn eigen hachje te redden.
Zoals gewoonlijk in dit hyperindividualistische land willen veel mensen geen concessies doen.
Alsof het voor de andere ouders met kinderen thuis zo'n pretje is in combinatie met thuiswerken.
Dan moet vanaf 19-1 de scholen maar weer open. Op deze manier schiet het natuurlijk niet op als er nog een enorme bezetting is.
1896? Dat was eergisteren nog 2200+ toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:04 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 175 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1727 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -6,1%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1896 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bij mij ook, maar jij en ik werken bij een bedrijf met wat meer vet op de botten.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Bij ons denkt de baas echt wel mee om te zorgen voor je kinderen hoor, werktijden zijn enorm flexibel, het maakt echt geen snars uit wanneer je werkt, al doe je het 's nachts.
Natuurlijk moet je wel acte de présence geven bij bepaalde cruciale meetings, maar ik ken eigenlijk geen meeting waar geen rekening gehouden wordt met situatie van deelnemers, eigenlijk altijd wordt er gekeken naar wanneer de mensen het beste kunnen.
Daarnaast krijg je als je voor kinderen moet zorgen, of wat moet regelen, van elke uur verlof wat je opneemt er een uur extra betaald verlof bij, met een maximum van 7 dagen.
Dat maakt het (denk ik) voor veel ouders een stuk dragelijker.
1992quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
1896? Dat was eergisteren nog 2200+ toch?
in april ergens ja....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Jaaaa kroegen open @:lenny_leonard @:wateropmars
Daar ben ik het ook mee eens, maar blijkbaar gebeurt dat in veel gevallen toch niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat er te makkelijk naar de overheid wordt gekeken. Werkgevers en werknemers komen samen een eind. We zouden dat alleen al moeten doen uit solidariteit met al die ondernemers die geen keuze krijgen en financieel geruïneerd (dreigen te) raken. Niet even hard werken, maar keuzes maken en slimmer werken. Dat is wat ik met mijn team probeer te doen.
Tegelijk is het ene bedrijf het andere niet natuurlijk. De ene werkgever kan zich meer coulance veroorloven dan de andere.
Eens hoor, maar ook daar zou wellicht met uren geschoven kunnen worden, zodat het werk wel gedaan wordt, alleen op wat andere momenten. alleen van 9 tot 5 is iets wat allang afgeschaft had moeten zijn. Een antwoord op een e-mail mag ook best om 19:30 komen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij mij ook, maar jij en ik werken bij een bedrijf met wat meer vet op de botten.
Mijn vrouw werkt 3 dagen in de week en elk uur bij haar werkgever moet aan de klant gefactureerd worden. As daar over de werknemers verdeeld 50 uur per maand niet gemaakt worden kunnen die niet gefactureerd worden, en dat kunnen zij financieel echt niet zomaar dragen.
klopt ja, 6 januariquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja sorry, ik bedoelde al langer geleden. Eerder deze week zaten we nog op 2200 dacht tik.
Waarom moet ik voor zoiets een bron plaatsen. Is eenvoudig terug te vinden dat mensen meer op de weg zijn dan eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wie eist bewijst.
Jij geeft aan dat een groot deel het niet goed doet. Niet meer dan logisch dus dat jij met een bron daarvan komt.
Het bedrijf van mijn vrouw heeft 155K werknemers wereldwijd, iedereen die niet in de productie werkt of voor wie het om gegronde redenen niet mogelijk is om thuis te werken werkt daar thuis. Geen uitzonderingen. Alle toegangspassen zijn buiten werking gesteld, je komt het kantoor alleen binnen met uitdrukkelijke toestemming van de lokale CEO/COO/CFO nivo en dat is dan voor een dag geldig.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij beweert iets, ik niet. Zoals ik net al zei werk ik bij een bedrijf met 10K+ werknemers waar het merendeel vanaf maart al volledig en verplicht thuis aan het werk is. Dus ik zou met dezelfde makkelijkheid kunnen blaten dat het overgrote deel zich er wel aan houdt.
Dat is niet hoe het werkt he. Jij geeft aan dat een groot deel egoïstisch is en misbruik maakt, en daarvan wordt een bron gevraagd. Daarna kom je met bronnen dag het drukker is dan in maart, en je eigen conclusie die daaruit voort komt is dat een groot deel er misbruik van maakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom moet ik voor zoiets een bron plaatsen. Is eenvoudig terug te vinden dat mensen meer op de weg zijn dan eerst.
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
En dat er nu meer gebruik gemaakt wordt van opvang dan eerst.
https://www.google.com/am(...)pvang-op-scholen.amp
De reden waarom het me irriteert is omdat het een forum is en je niet voor elke uitspraak het met bronnen moet onderbouwen omdat iemand het niet leuk vindt.
Het verpest de discussie want de voorspelbare vervolgactie is dat de bron afgekraakt wordt wanneer iemand het er niet mee eens is.
Het is ook niet dat zeggen dat meer mensen zich niet aan de maatregelen houden tov maart zoiets bijzonder schokkends is.
Als ik zeg dat 10% van de kinderen dood gaat aan de britse variant snap ik het bron geroep?
Maar op deze manier is het klieren wanneer iemand zich aangesproken voelt.
Dus je bent gewoon een superspreader?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er zelf ook anders mee om ga dan tijdens de intelligente lockdown. Ik ben belastingadviseur met kantoor aan huis waar ik klanten ontvangen en ik ga zelf ook naar klanten toe. In de maanden maart tot juni deed ik dit helemaal niet.
Sindsdien weer wel, nu ook nog. Uiteraard geen handen geven en een paar meter uit elkaar zitten, maar ik heb de besprekingen wel. Op een gegeven moment duurt het inderdaad gewoon te lang en moeten dingen doorgaan.
oh ja dat komt volgende week.....biblebelt wilt voorrang op de vaccinatiesquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Eerst the biblebelt.
Na 3 vaccins kun je al rap door.
Tot nu toe niet. Ik begrijp je conclusie ook niet zo goed. Maar laat maar.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:32 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon een superspreader?
quote:The immune system and COVID: It’s still confusing
Antibodies may help, inflammation may hurt, but immunsuppressants are irrelevant?
It's clear that the immune system can mount a robust response to SARS-CoV-2, as the vaccine trials have made clear. Beyond that, though, there are a lot of question marks. People exposed to the virus don't always produce much in the way of antibodies to it, and there have been a number of cases of reinfection. We're not sure how long immunity lasts or whether it correlates with antibody levels or something else–there hasn't even been great evidence that antibodies are helpful.
https://arstechnica.com/s(...)its-still-confusing/
Gaat de goede kant op, hopelijk daalt het wel iets harder die besmettingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 9 januari
7.321 nieuwe positieve testen
241 nieuwe ziekenhuisopnames
44 nieuwe IC-opnames
136 nieuwe overlijdens
Topcijfers weer, kan niks anders zeggen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 9 januari
44 nieuwe IC-opnames
136 nieuwe overlijdens
Carnavalspakje besteld! 🍺🍺quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 9 januari
44 nieuwe IC-opnames
136 nieuwe overlijdens
Als nou die 13,7% ook nog een gaat dalen ......quote:
Geef het nog een paar weken en we gaan VOORBEELDLAND Duitsland voorbij.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]
27.000 vaccinaties.
Woensdag:6.000
Donderdag: 9.000
Vrijdag: 12.000
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |