Dat dashboard is geen vertraging, het is een extra feature dat aan de planning toegevoegd wordt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar, maar... we hebben dit soort vertragingen alleen in Nederland, toch?
Is ook zo. Er is natuurlijk weinig wat open blijft en blijkbaar kunnen mensen zich moeilijk zelf vermaken in hun eigen omgeving. Ik heb ook makkelijk praten midden in de natuur wonend met een paard waar ik vier keer per week mee in het bos kom. Maar ik begrijp niet wat ze er aan vinden om in die drukte te gaan lopen Je ziet dan toch ook weinig van de natuur. De hertjes en reeën verschuilen zich wel met die drukte. Maar ik verbaas me dan vooral dat ze de boel zo vervuilen, met plastic nog wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, Netflix heb je op een bepaald moment ook wel uitgespeeld natuurlijk.
Misschien de natuurgebieden ook maar sluiten dan.
Of weer wat zaken openen zodat mensen meer opties hebben en de drukte zich kan spreiden.
De oud en nieuwpiek zaait wel dood en verderf ja. Al die besmettingen met kerst, die dan met oud en nieuw op hun besmettelijkst zijn om dan tijdens feestjes met oud en nieuw iedereen te besmetten...je ziet het al duidelijk terug in de cijfers....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:49 schreef groenen het volgende:
Als afgelopen 2 dagen de nieuwjaarspiek was dan kunnen we nu hopelijk eindelijk onder die 7.000 grens gaan zakken.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:56 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lledig-uitgeput.html
Situatie in de ziekenhuizen in Londen is wel zorgwekkend
Las vanochtend dat er iets van 8800 ambulance ritten per dag zijn in Londen, waar dat normaal rond de 5500 is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:56 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lledig-uitgeput.html
Situatie in de ziekenhuizen in Londen is wel zorgwekkend
Hoe kan Za hier dan vrolijk beweren dat er alles behalve meer opnames zijn daar als gevolg van de besmettelijkere variant? Ze hebben daar niet voor niets de noodtoestand uitgeroepen lijkt me.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Las vanochtend dat er iets van 8800 ambulance ritten per dag zijn in Londen, waar dat normaal rond de 5500 is.
Van dat gezeik wordt je niet goed inderdaad, laat die mensen, goed voor de gezondheid en de gemoedstoestand. Buiten gebeurt er toch nagenoeg niks.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:03 schreef Discombobulate het volgende:
Maak me echt totaal niet druk over de drukte in natuurgebieden. Als je gewoon niet straks langs iemand loopt is er niks aan de hand. En dan nog, buiten wordt je echt amper besmet. Wat een gewauwel weer.
Is ook gewauwel, maar het ging me niet om besmettingsgevaar, maar meer dat mensen zin hebben om zo massaal de drukte op te zoeken en dan in de natuur. Maar dat zal aan mij liggen, heb ook een hekel aan pretparken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:03 schreef Discombobulate het volgende:
Maak me echt totaal niet druk over de drukte in natuurgebieden. Als je gewoon niet straks langs iemand loopt is er niks aan de hand. En dan nog, buiten wordt je echt amper besmet. Wat een gewauwel weer.
Volgens mij is 't meer dat mensen de behoefte hebben eruit te gaan met die bedroevende weer, dat ze even uit huis willen zijn. Dan nemen ze de drukte in de natuur wellicht wel voor lief.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is ook gewauwel, maar het ging me niet om besmettingsgevaar, maar meer dat mensen zin hebben om zo massaal de drukte op te zoeken en dan in de natuur. Maar dat zal aan mij liggen, heb ook een hekel aan pretparken.
Beetje vermoeiend dat men in de media suggereert dat je in de bossen de polonaise loopt ofzo. Vandaag was het heerlijk wandelweer en veel mensen dan ook zien passeren tijdens mijn rondje hardlopen. Nergens meer dan 2-3 mensen bij elkaar.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is ook gewauwel, maar het ging me niet om besmettingsgevaar, maar meer dat mensen zin hebben om zo massaal de drukte op te zoeken en dan in de natuur. Maar dat zal aan mij liggen, heb ook een hekel aan pretparken.
Iemand zei 't gisteren volgens mij in dit topic ook, maar onze perceptie van drukte is naar mijn idee ook compleet anders dan voor de coronacrisis. Als je niet over de hoofden liep in de Efteling was 't lekker rustig, maar nu heb ik 't idee dat we 't al druk vinden als 10% van wat er normaal is er rondloopt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beetje vermoeiend dat men in de media suggereert dat je in de bossen de polonaise loopt ofzo. Vandaag was het heerlijk wandelweer en veel mensen dan ook zien passeren tijdens mijn rondje hardlopen. Nergens meer dan 2-3 mensen bij elkaar.
Het zou niet moeten boeien. Dat pas op kijk uit! Bij natuurgebieden zorgt amper of niet voor besmettingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:19 schreef popje het volgende:
Ik wandelde vandaag in het Amsterdamse bos, een plek met veel wandelpaden. Er liepen mensen, maar echt nog niet dat je het druk kunt noemen. Toch zouden er mensen kunnen zijn die dit megadruk noemen, omdat er wel degelijk diverse mensen op de (brede) wandelpaden lopen en je een foto zou kunnen maken waarop het lijkt alsof iedereen op elkaar staat... maar het gaat altijd nog om de perceptie, dit zou in maart uberdruk zijn geweest en van de zomer rustig...
Net zo vermoeiend vind ik tegenwoordig o.a. Ab Osterhaus die na iedere daling roept dat er totaal niet versoepeld kan worden....quote:
Die vent kan zo aangeklaagd worden voor paniekzaaien onder de bevolking. Vermoeiende vent is dat zeg.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Net zo vermoeiend vind ik tegenwoordig o.a. Ab Osterhaus die na iedere daling roept dat er totaal niet versoepeld kan worden....
Ab Drank klampt zich vast aan zijn laatste maandjes of fame. Zodra de vaccinaties straks echt op stoom zijn is hij uitgerangeerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Net zo vermoeiend vind ik tegenwoordig o.a. Ab Osterhaus die na iedere daling roept dat er totaal niet versoepeld kan worden....
Als er iets positiefs te melden is, zegt hij 'ja maar dat gaat niet snel genoeg en dit en dat staat ons nog allemaal te wachten, dus ik ben helemaal niet positief' en als er bijna geen gevallen meer zijn zegt hij zoals van de zomer 'laten we uit voorzorg maar nog een keer in een lockdown gaan, wie weet komen we er dan echt vanaf' en als het uit de hand loopt zegt hij 'dit had ik al maanden voorzien'... Heel vermoeiend inderdaad die vent.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ab Drank klampt zich vast aan zijn laatste maandjes of fame. Zodra de vaccinaties straks echt op stoom zijn is hij uitgerangeerd.
Krijg je dit gejank weer. Je raakt buiten niet besmet. Even lopen in de natuur is beter tegen corona dan hele dagen in je huis te zitten. Media is het virus en speelt mensen tegen elkaar op.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)n-op-het-strand.html
Mafkezen. Bij mij de hoek om is ook een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Normaal is het er sporadisch druk. Nu al bijna het hele jaar, zeker sinds november weer dagelijks twee parkeerplaatsen vol.
De boswachter had gisteren een filmpje geplaatst dat ze tijdens een wandeling van een half uur 17 zakjes hondenpoep uit de natuur viste. Van plastic dus.
Maar das nog geen reden om je hondenpoep in een zakje achter te laten..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:44 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Krijg je dit gejank weer. Je raakt buiten niet besmet. Even lopen in de natuur is beter tegen corona dan hele dagen in je huis te zitten. Media is het virus en speelt mensen tegen elkaar op.
Juist. Of Martino die weer eens komt duiden. Of de mening van een of andere nobody.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat die "wakkere" mensen dit ook eens te zien krijgen. Deze vorm van fake news kan de hoognodige vaccinatiebereidheid ernstig ondermijnen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een draadje (nouja draadje 70 tweets) over dat filmpje van laatst over mRNA vaccins.
Het stomme is: onder de huidige maatregelen mogen mijn man en ik wel thuis op bezoek bij mijn ouders, maar mogen we niet met zijn vieren bij een bos afspreken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Beter lopen mensen een rondje door het bos dan ze binnen afspreken.
Minder opnames in verhouding tot het aantal besmettingen. Wat mogelijk is, maar slechts enkele dagen uitstel geeft, door de hogere R bereik je uiteindelijk toch meer opnames.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kan Za hier dan vrolijk beweren dat er alles behalve meer opnames zijn daar als gevolg van de besmettelijkere variant? Ze hebben daar niet voor niets de noodtoestand uitgeroepen lijkt me.
Ja het helpt niet als de groep besmetten maar blijft groeien.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Minder opnames in verhouding tot het aantal besmettingen. Wat mogelijk is, maar slechts enkele dagen uitstel geeft, door de hogere R bereik je uiteindelijk toch meer opnames.
Tja dat krijg je met enkel grote druppel logica en daar je beleid op maakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Het stomme is: onder de huidige maatregelen mogen mijn man en ik wel thuis op bezoek bij mijn ouders, maar mogen we niet met zijn vieren bij een bos afspreken.
Hier vieren ze gewoon feest in bedrijfsruimten op t industrieterrein. Scheelt geluidsoverlast hoor.quote:
ik dacht dat iedereen zich zo goed aan de maatregelen hield.....quote:
Waar heb je dat vandaan?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:57 schreef Luke83 het volgende:
Abje wil het land al op slot gooien als er meer dan 5 besmettingen zijn
Rosanne Hertzberger is van het doorpakken.quote:Ik denk dat er twee opties zijn: ofwel we handelen voor één keer in deze crisis pro-actief. Het land gaat in een complete, onnederlands strenge lockdown, inclusief visiteverbod, reisverbod en bijbehorende handhaving. Ofwel we wachten het gewoon rustig af. Wie weet blijken onze Nederlandse lichamen dit keer wel heel anders te zijn dan de Britse lichamen en vormen ze minder vruchtbare grond voor deze variant. Wie weet kunnen we sneller vaccineren dan dat de mutant zich verspreidt. Wie weet gedraagt iedereen zich plotseling verstandig.
lekker op tijd ookquote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Scrummie het volgende:
We moeten nu een visite- en reisverbod afkondigen
[..]
Rosanne Hertzberger is van het doorpakken.
Dankjewel voor je input Rosanne.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goed stuk! En triest ook. Ook welwillende mensen die zich aan de maatregelen houden dragen zo nog bij aan de verspreiding.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja dat krijg je met enkel grote druppel logica en daar je beleid op maakt.
Gisteren nog een artike uit de UK erover.
https://www.newstatesman.(...)ransmission-covid-19
Ja nouja. Huidige situatie lijkt me bij uitstek geschikt om even te kijken wat er gaat gebeuren, want alhoewel ik niet echt positief ben zie je wel her en der signalen dat het kan om gaan keren volgens mij.quote:
Wie is dit nu weer en waarom zouden we nu haar weer moeten geloven/volgen/iets hiermee doenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Schrijver, columnist NRC, microbioloog.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie is dit nu weer en waarom zouden we nu haar weer moeten geloven
Als je de hele week thuis werkt is het natuurlijk wel eens verfrissend om iets anders te zien dan continu dezelfde vier muren die op je afkomen en je beeldscherm(en).quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij is 't meer dat mensen de behoefte hebben eruit te gaan met die bedroevende weer, dat ze even uit huis willen zijn. Dan nemen ze de drukte in de natuur wellicht wel voor lief.
helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Goed stuk! En triest ook. Ook welwillende mensen die zich aan de maatregelen houden dragen zo nog bij aan de verspreiding.
Zelf houd ik wel rekening met aerosolen: als mensen hier op bezoek komen ga ik ervan uit dat we ziektekiemen uitwisselen, ondanks 1,5 meter afstand houden. Dat afspreken doen we ( @:Evenstar en ik) dus ook maar mondjesmaat, bijvoorbeeld afgelopen kerstvakantie hebben we maar één keer met iemand afgesproken.
Ik zou dus veel liever buiten afspreken, waar aerosolen niet blijven hangen. Kromme regelgeving.
Wel een TOP-microbioloog toch mag ik hopen? Anders doen we er natuurlijk helemaal niets mee.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Schrijver, columnist NRC, microbioloog.
Ik weet niet precies wat je op lezen na verder met een column wil doen eigenlijk. Geen idee of het een top microbioloog is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel een TOP-microbioloog toch mag ik hopen? Anders doen we er natuurlijk helemaal niets mee.
Ja? Dacht je dat echt?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik dacht dat iedereen zich zo goed aan de maatregelen hield.....
word hier gemeld hequote:
Oh echt?quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh echt?
Ik lees alleen maar dat de burger niet gehoorzamen wil door alle keurige ideale FOK! Schoonzonen in dit topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |