SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Echt hč, pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:22 schreef TheVulture het volgende: Ik ga er blind op dat Gommers en Kuipers het beste willen, maar waarom riepen ze niet al weken geleden om deze strategie en waarom moet er nu 5 voor 12 ineens paniekvoetbal gespeeld worden... dat ziekteverzuim was er toen ook al.
We hebben al eerder kabinetten gehad die demissionair waren die meer voor elkaar kregen dan toen ze dat nog niet waren. Daarbij, ze zijn dan al 'af gegaan', dus willen ze juist alles zo goed en snel mogelijk doen zodat ze tijdens de verkiezingen weer verkozen worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Met de val van De Jonge en het kabinet schiet je nu toch helemaal geen hol meer op...
Hij moet weg. Ik heb heel lang gezegd dat je gedurende een brand de brandweercommandant ook niet ontslaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Met de val van De Jonge en het kabinet schiet je nu toch helemaal geen hol meer op...
Dat de Jonge zijn taak niet aankan, nu in deze crisis, zou best wel eens kunnen. Maar er zijn meer mensen die zich hiermee bezig houden. Hij doet dat niet allemaal alleen. En dan zouden er niet een paar knappe koppen tussen zitten die kunnen bedenken wat wij hier allemaal opperen?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zou kunnen maar ik acht het niet waarschijnlijk. Het is mogelijk dat zij een andere agenda hebben. Maar ik vond het gedoe met de app al erg vreemd. Helemaal niet wat je van een minister verwacht. Man kan zijn taak niet aan.
Inderdaad. Als het kabinet aftreed dan is dat op dit moment helemaal killing voor een doortastend overheidsbeleid. Kunnen we nu echt niet gebruiken. Laat de kiezer in maart maar afrekenen met het overheidsbeleid.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Hij is inderdaad de zwakste schakel lijkt het, maar er zit volgens mij wel een heel krachtveld omheen waar we geen weet van hebben. Heel benieuwd wat er ooit uit die parlementaire enquete gaat komen...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij moet weg. Ik heb heel lang gezegd dat je gedurende een brand de brandweercommandant ook niet ontslaat.
Maar als de commandant niet meer in control is en alles verkloot wat er te verkloten valt wordt dat toch wel anders. Het is ondanks De Jonge zolangzamerhand.
Als de man zijn werk niet aan kan dan moet hij weg.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij moet weg. Ik heb heel lang gezegd dat je gedurende een brand de brandweercommandant ook niet ontslaat.
Maar als de commandant niet meer in control is en alles verkloot wat er te verkloten valt wordt dat toch wel anders. Het is ondanks De Jonge zolangzamerhand.
Ik ben er bang voor dat de taak van die knappe koppen moeilijker (en in sommige gevallen onmogelijk) gemaakt worden door de Jonge. Hij heeft de neiging voor zijn beurt te praten, waardoor plannen op het laatste moment veranderd moeten worden. Lijkt zich niet te realiseren dat als hij een datum noemt, die datum een eigen leven gaat leiden, dus dat daar ineens naartoe gewerkt moet worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de Jonge zijn taak niet aankan, nu in deze crisis, zou best wel eens kunnen. Maar er zijn meer mensen die zich hiermee bezig houden. Hij doet dat niet allemaal alleen. En dan zouden er niet een paar knappe koppen tussen zitten die kunnen bedenken wat wij hier allemaal opperen?
Ik ga er maar vanuit dat het komt door de hoge druk bij de ziekenhuizen nu.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga er blind op dat Gommers en Kuipers het beste willen, maar waarom riepen ze niet al weken geleden om deze strategie en waarom moet er nu 5 voor 12 ineens paniekvoetbal gespeeld worden... dat ziekteverzuim was er toen ook al.
Achja, het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het gaat er bij mij niet in dat het ministerie van VWS zo incapabel is als 9 van de 10 users hier roepen. In zulke crises doe je het gewoon nooit goed.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de Jonge zijn taak niet aankan, nu in deze crisis, zou best wel eens kunnen. Maar er zijn meer mensen die zich hiermee bezig houden. Hij doet dat niet allemaal alleen. En dan zouden er niet een paar knappe koppen tussen zitten die kunnen bedenken wat wij hier allemaal opperen?
Ook dat nog jaquote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef chratnox het volgende:
Dit neem ik de Jonge persoonlijk niet kwalijk, hij is gewoon simpelweg eindverantwoordelijk voor dat departement. Er lijkt een soort strijd gaande binnen MinVWS, maar ook één tussen MinVWS en MinEZ. Dat helpt ook niet.
Juist het via de pers spelen is naar mijn idee een duidelijke indicator dat er een ander op die positie moet komen. Iemand die kan zeggen: Nu allemaal koppen dicht en zitten, we gaan dit vanmiddag nog oplossen, dus zeg 't maar. Wat moeten we doen om ervoor te zorgen dat we morgen beginnen met vaccineren? Wie heeft mensen nodig, wie heeft geld nodig en wie heeft koelkasten nodig?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij is inderdaad de zwakste schakel lijkt het, maar er zit volgens mij wel een heel krachtveld omheen waar we geen weet van hebben. Heel benieuwd wat er ooit uit die parlementaire enquete gaat komen...
Maar een Coutinho die zijn opvolger openlijk aanvalt, Gommers en Kuipers die het via de pers spelen en regelmatig bommetjes droppen, andere OMT-leden die maar van alles blijven spuien... het is doodvermoeiend en iedereen wil wat anders en schikt zich niet naar een genomen besluit.
Zelfde geldt overigens voor de oppositiepartijen met hun symboolprotesten, die zijn nu ineens ook minder stellig over het openen van scholen. Mensen roepen allemaal veel te snel....
Vast wel maar ze schijnen er niks aan te kunnen doen. Zo als het nu gaat kan het echt niet langer. Dan moet Hugo ook maar flauw vallen...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doen ze niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het kabinet aftreed dan is dat op dit moment helemaal killing voor een doortastend overheidsbeleid. Kunnen we nu echt niet gebruiken. Laat de kiezer in maart maar afrekenen met het overheidsbeleid.
En anders alleen Hugo de Jonge, enkel en alleen als je een ervaren iemand direct kan doorschuiven die niet ingewerkt hoeft te worden.
Alsjeblieft laat dat gebeuren. Weg ermee.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Probleem met privileges geven op grond van gezondheid (dat onlosmakelijke persoonskenmerken zijn), dat men zich hoe ook (goed?) bedoeld; daarmee op een hellend valk begeeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het betekent wel dat je mensen vaccineert met iets dat hen mogelijk minder bescherming biedt. De vraag is dan, kan je in zo'n geval hun immuniteit nadien boosten tot een vergelijkbaar niveau, eventueel met een ander vaccin? Ik vermoed van wel, zoniet heb je een ethisch probleem, want dan ontzeg je een deel van de bevolking de kans op hogere bescherming.
Weet niet wat er van waar is want de bronnen lijken me niet allemaal even zuiver, maar Gommers zou in oktober nog geroepen hebben dat hij geen extra verpleging op de IC wilde want die zouden zich maar gaan vervelen....quote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat het komt door de hoge druk bij de ziekenhuizen nu.
In september/oktober/november was daar nog "prima" omheen te werken.
De grootste stijgingen waren al een tijdje op te merken bij tieners. De grootste daling ook sinds de lockdown. De nieuwe mutatie is nog eens extra besmettelijk voor basis school scholieren; daar lijkt het op althans.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Nog even over scholen wel/niet open rond de 19e. Blijkbaar zijn er wel gesprekken gaande als ik het onderste stuk lees hier
https://nos.nl/artikel/23(...)-britse-variant.html
Voor de kinderen hoop ik het echt. Helemaal omdat de drogreden erachter in eerste instantie was om ouders meer thuis te houden.
Ik zou ze niet incapabel noemen. Er lijken een hoop dingen ingeslopen te zijn die nu allemaal naar de voorgrond komen. Het RIVM waar een bepaald dedain richting andere instituten vanaf hangt. CBG-MEB die het werk van de EMA zelf graag nog een keer doet (het zal niet helpen dat de EMA in Amsterdam zit). GGD GHOR die de belangen van de 25 GGD's moet behartigen, maar vooral de belangen van GGD GHOR behartigt.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Achja, het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het gaat er bij mij niet in dat het ministerie van VWS zo incapabel is als 9 van de 10 users hier roepen. In zulke crises doe je het gewoon nooit goed.
18 januari. De rest van de EU is al begonnen. Maar dat is allemaal onzorgvuldig of symbolischquote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Achja, het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het gaat er bij mij niet in dat het ministerie van VWS zo incapabel is als 9 van de 10 users hier roepen. In zulke crises doe je het gewoon nooit goed.
Anderhalf, minstens. Rutte gaat echt niet vrijuit.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
18 januari. De rest van de EU is al begonnen. Maar dat is allemaal onzorgvuldig of symbolisch
Hoogste aantal besmettingen per inwoners van Europa zo’n beetje.
Testlogistiek consequent niet op orde
En dan kan ik nog even doorgaan, het is gewoon een teringbende en daar is maar één persoon verantwoordelijk voor.
Het RIVM heeft gegokt op het Oxford vaccin en verloren. Het uitwerken en voorbereiden van verschillende scenario's vond men blijkbaar niet nodigquote:Pfizer-vaccin paste niet in originele vaccinatiestrategie van RIVM
Het coronavaccin van Pfizer/BioNTech paste niet in de coronavaccinatiestrategie waar het RIVM aan werkte. Dus toen bleek dat het vaccin van de Amerikaanse farmaceut als eerste én als succesvolste vaccin uit de bus kwam, moest die strategie worden aangepast. Dat zeggen Hans van Vliet en Jaap van Delden, bij het RIVM verantwoordelijk voor de coronavaccinaties, tegen NU.nl. In het interview zeggen ze dat er lang op werd gerekend dat het vaccin van de universiteit van Oxford en farmaceut AstraZeneca als eerste ingezet kon worden. Dat vaccin zou op basis van de eigenschappen kunnen worden toegediend en bewaard op kleinschalige locaties, vergelijkbaar met de jaarlijkse griepvaccinatie.
Het Pfizer-vaccin bleek lastiger in te passen in die infrastructuur, onder meer omdat het bij -70 graden bewaard moet worden. Van Delden, bij het RIVM programmadirecteur covid-19-vaccinatie, zegt de onrust over het gegeven dat Nederland als laatste EU-land begint met vaccineren wel te begrijpen. "Maar het is echt een enorm ingewikkelde puzzel. Het is voor ons ook niet een wedstrijd wie er als eerste begonnen is in Europa", zegt hij.
Volgens Van Vliet, manager van het Rijksvaccinatieprogramma bij het RIVM, is het vooral belangrijk welke vaccinatiegraad uiteindelijk wordt bereikt. "Over zes tot negen maanden zal voor alle Europese landen gelden dat ze een groot deel van hun bevolking gevaccineerd hebben. Mijn verwachting is dat we van alles waar we nu een vergrootglas op leggen dan niets meer terugzien."
Van wat ik ervan heb gelezen, zat dat iets anders. Hij is geen voorstander van een permanente, structurele opschaling van de IC naar bijvoorbeeld 2.500 bedden. Dan moet je daar namelijk ook personeel voor opleiden, en in normale jaren hebben die extra IC-verpleegkundigen simpelweg geen werk. 2.500 IC-bedden in tijden zonder Covid is veel te veel.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Weet niet wat er van waar is want de bronnen lijken me niet allemaal even zuiver, maar Gommers zou in oktober nog geroepen hebben dat hij geen extra verpleging op de IC wilde want die zouden zich maar gaan vervelen....
Vind ik een lastige, degene met de bevoegdheden zijn Grapperhaus en De Jonge dus die zijn sowieso aanspreekbaar. De rol van Rutte is een beetje schimmig, waar die zelf ook hard z’n best voor doet overigens. Wat op zichzelf al dubieus is.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Anderhalf, minstens. Rutte gaat echt niet vrijuit.
Past in het plaatje. Dat is namelijk al vanaf het begin een probleem. Dat denken in een scenario.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
De aap is eindelijk officieel uit de mouw:
[..]
Het RIVM heeft gegokt op het Oxford vaccin en verloren. Het uitwerken en voorbereiden van verschillende scenario's vond men blijkbaar niet nodig
Vanwege de eerste kamer verhouding en de versplintering in de Nederlandse politiek kan het zo een half jaar duren voor we een nieuwe coalitie hebben. We gaan waarschijnlijk vijf partijen nodig hebben om een meerderheid in beide kamers te krijgen. Dan zit Nederland heel lang zonder bestuur tijdens een zware crisis. Mogelijk krijg je dan zoiets als nu in de VS waar lame Duck Trump nergens meer om geeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet.
Dus laat nu maar ploffen .. is de chaos compleet en de kans het grootste dat we in ieder geval in maart/april met een redelijk neutrale/schone lei kunnem beginnen.
Ben dat incompetente geneuzel meer dan zat.
Ik zei het al eerder. Als B.V. NL een bedrijf was geweest, waren we al 10 keer over de kop gegaan.
En laten we hopen dat er dit keer dan eens een vrouw aan de macht komt.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De grootste stijgingen waren al een tijdje op te merken bij tieners. De grootste daling ook sinds de lockdown. De nieuwe mutatie is nog eens extra besmettelijk voor basis school scholieren; daar lijkt het op althans.
Die drogreden is meer een bijkomend voordeel.
Die vind het prima dat een Hugo de Jonge de klappen op vangt. Elke stem die niet naar het CDA gaat is een potentiele stem voor het VVD.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vind ik een lastige, degene met de bevoegdheden zijn Grapperhaus en De Jonge dus die zijn sowieso aanspreekbaar. De rol van Rutte is een beetje schimmig, waar die zelf ook hard z’n best voor doet overigens. Wat op zichzelf al dubieus is.
Precies. Genoeg andere lui die het veel beter kunnen dan al dit gepruts.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit past wel in het beeld dat is ontstaanquote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het RIVM heeft gegokt op het Oxford vaccin en verloren. Het uitwerken en voorbereiden van verschillende scenario's vond men blijkbaar niet nodig
Godverdomme, wordt die hele organisatie gerund door een eerstejaars stagaire ofzo? Hoe fucking incompetent kan je zijn?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De enige exit uit deze fucking crisis en dan falen ze om dat een beetje professioneel voor te bereiden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Interessant!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk ontdekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.
What's next? De volgende variant maakt honden en katten ineens mega besmettelijk? Afmaken die handel?
Er zijn hiervoor (als ik fok en de media mag geloven) al verschillende mutaties geweest en iedere keer was het beeld hetzelfde, kinderen onder de 12 waren minder tot geen risico.
Het is me net iets te toevallig allemaal.
Ik weet niet eens of dat er perse achter zit. Dit is gewoon Rutte zoals Rutte altijd opereert, alles weghouden van zijn persoon of op z’n minst ontraceerbaar maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die vind het prima dat een Hugo de Jonge de klappen op vangt. Elke stem die niet naar het CDA gaat is een potentiele stem voor het VVD.
En dat komt allemaal door wanbeleid van De Jonge, en heeft niks te maken met de organisatiestructuur en andere zaken die nu eenmaal per land anders zijn? Kan best hoor, maar de redenering ‘het gaat hier minder goed dan elders dus De Jonge is incapabel’ is niet zonder meer juist.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
18 januari. De rest van de EU is al begonnen. Maar dat is allemaal onzorgvuldig of symbolisch
En dan kan ik nog even doorgaan, het is gewoon een teringbende en daar is maar één persoon verantwoordelijk voor.
Ik denk niet dat het een complot is eigenlijk, maar wie weet.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk ontdekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.
What's next? De volgende variant maakt honden en katten ineens mega besmettelijk? Afmaken die handel?
Er zijn hiervoor (als ik fok en de media mag geloven) al verschillende mutaties geweest en iedere keer was het beeld hetzelfde, kinderen onder de 12 waren minder tot geen risico.
Wij doen het ZoRvUldIg!!1!!1!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige exit uit deze fucking crisis en dan falen ze om dat een beetje professioneel voor te bereiden.
Één scenario, welteverstaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Past in het plaatje. Dat is namelijk al vanaf het begin een probleem. Dat denken in een scenario.
Ik ga er maar vanuit dat het komt door de hoge druk bij de ziekenhuizen nu.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga er blind op dat Gommers en Kuipers het beste willen, maar waarom riepen ze niet al weken geleden om deze strategie en waarom moet er nu 5 voor 12 ineens paniekvoetbal gespeeld worden... dat ziekteverzuim was er toen ook al.
Ik heb ook niet het idee dat het goed botert tussen de GGD en de Jonge.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou ze niet incapabel noemen. Er lijken een hoop dingen ingeslopen te zijn die nu allemaal naar de voorgrond komen. Het RIVM waar een bepaald dedain richting andere instituten vanaf hangt. CBG-MEB die het werk van de EMA zelf graag nog een keer doet (het zal niet helpen dat de EMA in Amsterdam zit). GGD GHOR die de belangen van de 25 GGD's moet behartigen, maar vooral de belangen van GGD GHOR behartigt.
De Minister van V&J die doodstil is, terwijl hij eindverantwoordelijk is voor de GGD's.
Er vindt veel teveel politiek plaats om doortastend te zijn. Incapabel zijn ze niet, maar geen van allen zullen ze de schuld op hun bordje willen, dus ze zullen tot precies de grens van hun verantwoordelijkheden gaan. Dat werkt nu gewoonweg niet.
Als het net zo zorgvuldig is als die appquote:
Dat testen is toch wel grotendeels op wanbeleid te schuiven ja. Als je gewoonweg te laat contracteert en niet in staat bent te zorgen dat de GGD optijd. opschakelt (terwijl ze net weer hadden afgeschaald, dus de capaciteit was er).quote:Op woensdag 30 december 2020 22:48 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
En dat komt allemaal door wanbeleid van De Jonge, en heeft niks te maken met de organisatiestructuur en andere zaken die nu eenmaal per land anders zijn? Kan best hoor, maar de redenering ‘het gaat hier minder goed dan elders dus De Jonge is incapabel’ is niet zonder meer juist.
quote:Op woensdag 30 december 2020 22:44 schreef eragon2890 het volgende:
Wat is dit voor verkrekt circus? Dus straks gaan we ook nog onze regering ontslaan tijdens het hoogtepunt van de hele pandemie, vlak voor de verkiezingen, met het licht al aan het einde van de tunnel maar op het hoogtepunt van organisatiewerk??
WAT?
En ondertussen komt dat red team ook weer even emmeren https://www.ad.nl/binnenl(...)n-met-vuur~aa8e597e/
Terwijl er al 2348230940329402949032 keer door niét in kindsoldaten-helpen-gespecialiseerde-alfa-wetenschappers, wiskundigen, en economen (door je weet wel, VIROLOGEN) is vastgesteld dat 99,99% zeker de vaccins nog net zo goed werken!
Echt, ik spring in het kanaal en zwem naar Engeland zo! Toch bijna tijd voor de nieuwjaarsduik!
We hadden onze tanks geloof ik weggedaan, dus we kunnen ze toch niet tegenhouden op de fiets weer!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:50 schreef Q. het volgende:
Klaar mee, Nederland heeft zijn recht om te bestaan als zelfstandig land bij deze verspeeld. Kom maar op Angela, maak ons een Duits Bundesland. Help us Angela Merkel, you are our only hope.
Ik heb weinig met Duitsland, maar ik heb wel respect voor hoe ze daar dingen oppakken en hoe ze naar de situatie kijken. Eerder vanavond ook dat onderzoek richting privileges van gevaccineerden. Dat ze dat willen verbieden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:50 schreef Q. het volgende:
Klaar mee, Nederland heeft zijn recht om te bestaan als zelfstandig land bij deze verspeeld. Kom maar op Angela, maak ons een Duits Bundesland. Help us Angela Merkel, you are our only hope.
Als de leider het onderwerp wordt bij -of van een ramp, moet die wegwezen.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je wat zorgvuldig zou zijn? Als het RIVM een vaccinatiestrategie gemaakt had voor elk vaccin wat er zou komen. Dat ze rekening hadden gehouden met meerdere scenario's.quote:
Of naar Duitsland!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Gewoon stug doorzwemmen met je Unoxmuts!![]()
Kiek 'm goan dan!
Sie schafft das...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:50 schreef Q. het volgende:
Dit inderdaad. Een goede leider is ondergeschikt aan zijn team. 'The higher paid help' noemde de CTO zich vroeger bij een bedrijf waar ik rondliep. Zoals hij het altijd zei: Het is mijn taak ervoor te zorgen dat jullie kunnen doen wat je nodig vindt.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als de leider het onderwerp wordt bij -of van een ramp, moet die wegwezen.
Niet dat dit nu iets helpt, ik zou ook niet weten wie wel maar het is niet goed dat "hij" voortdurend de aandacht afleidt.
We moeten geen kčkke PR-persoon hebben die ergens gaat wauwelen noch een politiek aalgladdier maar een doortastende Projectleider die zegt wat er nu gaat gebeuren. Probleem is alleen dat het verplaatsbare doel als missie op drijfzand rust. Blijven volhouden dat Covid19 moet (laat staan kan) worden uitgetrapt, is een klinkklare leugen.
Het plan moet zijn hoe we Covid19 zo goed mogelijk als (nood)lot van het leven in onze samenleving integreren en mensen die gevaar (menen te ) lopen, naar wens in mogelijkheden dan hiervoor bescherming (ver)krijgen. Onderdeel daarvan kan een vaccin zijn, net als als allerlei andere systeemmaatregelen.
Vuurwerk.. De naam van het The Masked Singer pak!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]De pvda heeft het ook door. Vuurwerk verwacht de komende dagen.
Yep waarbij die vogel natuurlijk ook een gigantische lading boter op zijn hoofd heeft en zich als (oud)directeur niet moet/mag uitlaten over zijn opvolger. Natuurlijk heeft hij gelijk wat hier verder geen speciale deskundigheid vraagt.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:33 schreef TheVulture het volgende:
Maar een Coutinho die zijn opvolger openlijk aanvalt,
Oh ja. Twee. En ook nog ergens 10.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:53 schreef Nober het volgende:
Nog meer leger in Groningen.
[ twitter ]
Lekker scoren voor de buhne, maar is de vraag ook aan Kuipers gesteld waarom hij dit al niet weken geleden wilde...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge heeft de finishlijn gejat en loopt er hard mee weg.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:57 schreef TLC het volgende:
Ik wou dat deze ellende voorbij was, je ziet de finishlijn ergens in de verte opdoemen maar voor mijn gevoel is het nog zo fucking ver weg...
Als dit nog nieuws voor je is ...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Is er misschien nog een verband van belangenverstrengeling van één van de OMT-leden en AstraZeneca waarom er vooral op dat vaccin is ingezetEen Ab-Osterhausje zoals bij de Mexicaanse griep zou wel de kers op de taart zijn
Dat heb ik dan waarschijnlijk gemistquote:Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als dit nog nieuws voor je is ...
Ben wel benieuwd wanneer ze tot die conclusie zijn gekomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kan geen medisch personeel weghalen bij Nederlandse troepen op buitenlandse inzet, he?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Twee. En ook nog ergens 10.
Want de missie in Afghanistan moet doorgaan. Want 'de Taliban trekt zich niets aan van Covid-19'. Zei een defensie woordvoerder.
Begrijpen ze bij defensie niet dat ze er zijn om NLse burgers te beschermen?
Ze zijn nu hier nodig. En niet in Afghanistan.
Welk vuurwerk?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die broer van Sijbesma is directeur bij AstraZeneca, maar iedereen dacht dat AstraZeneca het snelste zou zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Is er misschien nog een verband van belangenverstrengeling van één van de OMT-leden en AstraZeneca waarom er vooral op dat vaccin is ingezetEen Ab-Osterhausje zoals bij de Mexicaanse griep zou wel de kers op de taart zijn
Het kwam die Britten ook wel goed uit met de Brexit deadline. Hier is veel meer aan de hand. Wellicht wordt deze mutatie misbruikt om de bevolking wat meer onder de duim te krijgen omdat de angst en compliance voor corona en de maatregelen volledig verdwenen is. Een leugentje voor ons eigen bestwil, maar met desastreuse gevolgen voor het onderwijs en de ondernemers. We moeten niet onderschatten dat we een verloren generatie aan het veroorzaken zijn door de sluiting van de scholen. Lekker iedereen laten doubleren, toppie.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.
Dan haal je ze allemaal weg. Het is crisis hier.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan geen medisch personeel weghalen bij Nederlandse troepen op buitenlandse inzet, he?
Deze oproep is niet raar, het is namelijk een oproep om te voorkomen dat er een code zwart situatie komt. Oftewel, een oproep om te voorkomen dat mensen niet meer op de IC terecht kunnen komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welk vuurwerk?
Dit geeft precies het probleem in Nederland aan, allemaal belangenclubjes die voorrang willen op van alles en nog wat en daarom maar naar de media stappen. De Jonge moet gewoon keihard nee zeggen maar dat kan hij niet schijnbaar.
Maar het zijn ook diezelfde huisartsen die de GGD gebeld hebben omdat ze het juist niet aan konden. Dus wat is het nou?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
En we zien ondertussen meerdere huisartsen oproepen tot hetzelfde. Dit gaan ze echt niet uithouden tot 18 januari.
Goed dat er druk uit het veld komt. Dat kan Hugo ook niet blijven weerstaan natuurlijk, dat wordt een volksopstand.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
En we zien ondertussen meerdere huisartsen oproepen tot hetzelfde. Dit gaan ze echt niet uithouden tot 18 januari.
Dan moet je beginnen met vaccineren van mensen die op de IC terecht komen, zoals al heel lang het geval zou zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze oproep is niet raar, het is namelijk een oproep om te voorkomen dat er een code zwart situatie komt. Oftewel, een oproep om te voorkomen dat mensen niet meer op de IC terecht kunnen komen.
Dat is een politieke beslissing, Rutte kan die nemen maar Defensie kan dat niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan haal je ze allemaal weg. Het is crisis hier.
Defensie. Het woord. De betekenis.
Martin van Rijnquote:Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef OProg het volgende:
Aangezien iemand dan de zaak over moet gaan nemen. Ik denk dat dat de beste persoon
Martin van Rijn is. Partijpolitiek gewoon nu overboord.
Die code zwart kunnen we als bevolking ook nog voorkomen door ons aan de maatregelen te houden en gewoon thuis te blijven en/of voldoende afstand te houdenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze oproep is niet raar, het is namelijk een oproep om te voorkomen dat er een code zwart situatie komt. Oftewel, een oproep om te voorkomen dat mensen niet meer op de IC terecht kunnen komen.
Er zitten zo'n 150 mensen van defensie in Afghanistan ofzo. Daar zit een man of 10 bij die medisch is. Dat lijkt me echt niet het verschil te maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan haal je ze allemaal weg. Het is crisis hier.
Defensie. Het woord. De betekenis.
Tis 1 grote belangenverstrengeling, die vaccinfabrikanten en machtige personen overal ter wereld. In BNW is er zat over te vinden, op Youtube, Bitchut, verschillende app-groepen.. naja dat zijn mijn kanalen vooral. Maar er zal vast meer zijn waar ik dan weer geen weet van heb (of van wil hebben..). Ik roep al langer dat hier veel meer aan de hand is dan wij brave burgers denken/weten.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat heb ik dan waarschijnlijk gemist
De eerste groep mensen is niet de groep die op de IC terecht komt. Maargoed, effectief maakt het niet veel uit of we wel of niet met die groep beginnen, want die is relatief klein. Die heb je zo gevaccineerd.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet je beginnen met vaccineren van mensen die op de IC terecht komen, zoals al heel lang het geval zou zijn.
Heb je ook nog een uitleg? Of een beter idee?quote:
nuancequote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef TheVulture het volgende:
En laten we vooral ook de rol van onszelf niet uitvlakken he, we geven met een groot deel van de bevolking een dikke middelvinger waardoor er telkens nieuwe golven ontstaan en dan is het uiteindelijk allemaal de schuld van De Jonge...
Klopt, ik vind het ook kwalijk dat men van strategie veranderd is.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste groep mensen is niet de groep die op de IC terecht komt. Maargoed, effectief maakt het niet veel uit of we wel of niet met die groep beginnen, want die is relatief klein. Die heb je zo gevaccineerd.
En terecht, je ICs stromen vol maar je vaccin nog 3 weken in de vriezer laten liggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Martin van Rijn was ook al zo'n goede zorgminister jaren geleden, bejaarden in de stront,etc.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Heb je ook nog een uitleg? Of een beter idee?
Er moet iemand zijn die minstens de situatie kent voor de komende paar weken. Hij is er al bij betrokken geweest. Daarna kan je toch toewerken naar een meer permanente oplossing.
Er komt nog 2 weken ziekenhuisinstroom aan op basis van de afgelopen 2 weken. Zoals al heel vaak in dit topic benoemd, je kunt niet iedereen thuis houden, er zijn ongeveer 3 miljoen mensen in de vitale sector of een cruciaal beroep, die ga je niet thuis kunnen houden, want dan stopt de rest in het land ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die code zwart kunnen we als bevolking ook nog voorkomen door ons aan de maatregelen te houden en gewoon thuis te blijven en/of voldoende afstand te houden
Ja die brexit ook inderdaad. Echt iets te toevallug als je het mij vraagt. En dan ineens een 'Britse variant'quote:Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het kwam die Britten ook wel goed uit met de Brexit deadline. Hier is veel meer aan de hand. Wellicht wordt deze mutatie misbruikt om de bevolking wat meer onder de duim te krijgen omdat de angst en compliance voor corona en de maatregelen volledig verdwenen is. Een leugentje voor ons eigen bestwil, maar met desastreuse gevolgen voor het onderwijs en de ondernemers. We moeten niet onderschatten dat we een verloren generatie aan het veroorzaken zijn door de sluiting van de scholen. Lekker iedereen laten doubleren, toppie.
Zo symbolisch is het natuurlijk niet. Ja, wel als je deze eerste prikcijfers afzet tegen totale bevolkingsaantallen. Maar elke prik is er eentje waarmee je een potentiële ziekenhuisopname voorkomt. Die druk is momenteel gigantisch, dan moet je gewoon alles in het werk stellen om die zsm te verlichten. Dat was bij de mondkapjes toch ook telkens het mantra: 'ja alle kleine beetjes helpen'.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens, maar je kunt het toch eigenlijk nooit goed doen... Want als je nu als een dolle begint te vaccineren en er onstaan logistieke problemen, mensen met allergische reacties of onverhoopt andere bij-effecten ben je weer te onzorgvuldig geweestquote:Op woensdag 30 december 2020 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
Dat mensen zich beter aan de regels moeten houden is op geen enkele manier een argument om dan maar rustig aan te doen met de enig mogelijke uitweg uit de coronacrisis, namelijk een vaccinatiecampagne.
Dat duurt veel te lang, dat kan eerder.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)er-op-5-januari-2021
Nah sla de popcorn en champagne maar vast in dan.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)er-op-5-januari-2021
Ik denk dat het deels een utopie is om te denken dat je het met puur gedrag uit kan roeien als er ook miljoenen bezig zijn infrastructuur, voedselvoorziening en weet ik het wat in stand te houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef TheVulture het volgende:
En laten we vooral ook de rol van onszelf niet uitvlakken he, we geven met een groot deel van de bevolking een dikke middelvinger waardoor er telkens nieuwe golven ontstaan en dan is het uiteindelijk allemaal de schuld van De Jonge...
Hugo doet hard z’n best om dat voormekaar te boksen jaquote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat duurt veel te lang, dat kan eerder.
Juist in ziekenhuizen zit je dan toch goed? Enkele tienduizenden medewerkers spreken Gommers en Kuipers over.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar je kunt het toch eigenlijk nooit goed doen... Want als je nu als een dolle begint te vaccineren en er onstaan logistieke problemen, mensen met allergische reacties of onverhoopt andere bij-effecten ben je weer te onzorgvuldig geweest
Kunnen wij grenzen, winkels, horeca sluiten? Kunnen wij de vaccinatie regelen? Kunnen wij een lockdown instellen?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef TheVulture het volgende:
Het was geen Rutte maar een woordvoerder van defensie die zei dat de Taliban ook heel belangrijk was.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een politieke beslissing, Rutte kan die nemen maar Defensie kan dat niet.
Owja, die moet er wel bij zijn! Neh... dat wordt niets!quote:Op woensdag 30 december 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo doet hard z’n best om dat voormekaar te boksen ja
Als de regering nou leverde hadden ze recht van spreken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kunnen wij grenzen, winkels, horeca sluiten? Kunnen wij de vaccinatie regelen? Kunnen wij een lockdown instellen?
Dat zijn de maatregelen die zoden aan de dijk zetten. Zeiken over een al extreem gehoorzame bevolking (ze hebben in de rest van Europa niet voor niets een noodtoestand en avondklok nodig) is echt treurig.
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was geen Rutte maar een woordvoerder van defensie die zei dat de Taliban ook heel belangrijk was.We kunnen echt niet verwachten dat defensie zich volledig beschikbaar stelt voor NL.
Dus moeten de Nederlanders in verpleegtehuizen hier maar wachten tot de Taliban verslagen is, of zo.
Waar ligt je prioriteit dan?
kan niet wachten.....dat worden prachtige debattenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah sla de popcorn en champagne maar vast in dan.
Komt dat vuurwerk hopelijk alsnog ... weliswaar een beetje vertraagd maar ach ... als het maar zorgvuldig gebeurt allemaal he
Wat we hier ook al vele maanden roepen en niet omdat het fintjes kan... wat is het plan B en C als dit Plan A niet werkbaar (b)lijkt. Het zwakke punt van overgewaardeerde "wetenchap" en "techniek"; die niet kan en wil denken in onvoorstelbare onmogelijkheden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
100% dit. Zonder een 'keiharde lockdown' hebben we het al 2 keer voor elkaar gekregen de cijfers ontzettend te laten dalen. Dat laat juist zien dat de bevolking mee wil werken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kunnen wij grenzen, winkels, horeca sluiten? Kunnen wij de vaccinatie regelen? Kunnen wij een lockdown instellen?
Dat zijn de maatregelen die zoden aan de dijk zetten. Zeiken over een al extreem gehoorzame bevolking (ze hebben in de rest van Europa niet voor niets een noodtoestand en avondklok nodig) is echt treurig.
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zitten zo'n 150 mensen van defensie in Afghanistan ofzo. Daar zit een man of 10 bij die medisch is. Dat lijkt me echt niet het verschil te maken.
De kans op dergelijke problemen is in ziekenhuizen bijzonder klein. En daarnaast wegen bijwerkingen bij 1 op de 100000 mensen, of wat het ook is, totaal niet op tegen de besmettingsgraad van het virus op dit moment.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar je kunt het toch eigenlijk nooit goed doen... Want als je nu als een dolle begint te vaccineren en er onstaan logistieke problemen, mensen met allergische reacties of onverhoopt andere bij-effecten ben je weer te onzorgvuldig geweest
Zeker, maar dan wil je eerder de technische troepen. Daar hoef je niemand voor uit Afghanistan te halen lijkt me, die zijn hier ookquote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.
Ik denk dat festival-bouwers dat ook verbazend goed zouden kunnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.
En laten die nou toevallig een gaatje in hun agenda hebben tot 2022.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat festival-bouwers dat ook verbazend goed zouden kunnen.
Eerlijk gezegd krijg ik toch liever een gaatje van een militair dan...quote:Op woensdag 30 december 2020 23:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
En laten die nou toevallig een gaatje in hun agenda hebben tot 2022.
Klopt, maar dat kan je ook door de evenementenbranche laten doen,quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Hadden die niet al aangeboden te helpen met dat en ook teststraten bouwen geloof ik, maar dat was toch geloof ik afgewezen omdat ze geen hulp nodig hadden? Als ik me goed herinner?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaarbeurs, Ahoy, RAI, MECC en nog tig locaties staan al bijna een jaar leeg.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja jij niet. Jij moet als voorzitter Hugo vervangen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef chratnox het volgende:
Zie je, het Fok!OMT regelt het gewoon wel weer even
NAVO?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.
Defensie wil liever niet gestoord worden in Afghanistan.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we defensie überhaupt nodig hebben? Waarom konden we dat allang niet zelf, we hadden genoeg tijd?
Als het even kan bedank ik daarvoor. Ik oefen mijn invloed wel uit vanuit de schaduwquote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja jij niet. Jij moet als voorzitter Hugo vervangen.
ook @TheVulturequote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet je beginnen met vaccineren van mensen die op de IC terecht komen, zoals al heel lang het geval zou zijn.
Is “gewoon” een coalition of the willing hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.
Niet inclusief al de bureaucratische rompslomp.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.
In 10 maanden bouw je een complete woonwijk.
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapperquote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.
In 10 maanden bouw je een complete woonwijk.
Schiet mij maar lek.quote:In Duitsland kan het Pfizer-vaccin wel aan verpleeghuisbewoners worden gegeven, omdat ze daar mobiele vaccinatie-units inzetten.
Volgens Van Vliet hebben de Duitsers "van de nood een deugd gemaakt". "In Duitsland kennen ze geen rijksvaccinatieprogramma zoals Nederland. Prikken haal je op bij de huisarts en de verzekeraar vergoedt. Duitsland zag al snel dat het een aparte organisatie moest opbouwen. Dat hebben ze gedaan met grote plekken, aangevuld met mobiele teams."
Ook Nederland denkt volgens Van Delden na over de inzet van mobiele units, maar hij kan nog niet zeggen op welke termijn dat moet gebeuren.
Nederland:quote:France to deploy 100,000 police and gendarmes to stop New Year's Eve parties
quote:Kabinet waarschuwt nog één keer voor jaarwisseling: blijf alstublieft thuis
Die fysieke locaties bouwen kan ik ook wel inderdaad. Dat is niet zo heel schokkend.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.
Ja, we kunnen stoppen zonder dat anderen het oké vinden, maar hoe zou het overkomen? Denk niet dat het NL in dank afgenomen zal worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is “gewoon” een coalition of the willing hoor.
Blij van. Kim Jong Macron praktijken moet je niet willen. Dat Frankrijk is in vele opzichten een halve dictatuur. Echt een heel raar land.quote:
Ik denk dat er in dit geval wel begrip voor is.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, we kunnen stoppen zonder dat anderen het oké vinden, maar hoe zou het overkomen? Denk niet dat het NL in dank afgenomen zal worden.
Yep, dat denk ik ook. En we hebben er nu 789 (32,2%)quote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef crystal_meth het volgende:
Als ik me niet vergis hadden in de laatste twee weken ruim 600 WZC in Nederland één of meer besmettingen. In het verpleeghuis in Vlaanderen dat in het nieuws kwam omdat de Sint het virus (waarschijnlijk) had binnengebracht, zijn inmiddels meer dan 20 bewoners overleden. Voor die mensen is het dus erg dodelijk. De gezondheidsraad adviseerde om die mensen eerst te vaccineren. Het zou me niet verbazen dat er binnen een maand artikels verschijnen over de doden die vallen of gevallen zijn omdat men dat advies niet gevolgd heeft...
Volgens mij is het zelfs voor het "positieve groepsgevoel" (wij doen dit met zijn allen!) een mooi symbool als je een vaccinatiestraat hebt in de Alfatent van Lowlands, ofzo. Of dat de GGD's al het werkloze barpersoneel oproepen om een tweedaagse cursus vaccineren te volgen. Dan heb je het pas echt over "wij doen het met zijn allen!"quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.
Defensie vindt Afghanistan belangrijker.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik noem dat out of the box denken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Ik herken echt geen greintje zelfreflectie in het hele artikel. Vooral dat anderen het ook zo slecht doen, en dan tussen neus en lippen door dat Duitsland mobiele vaccinatieunits heeft gebouwd, dus dat zij het daarom snel kunnen doen. Nergens de vraag "Hadden wij dat ook moeten doen?"
Nee, dit is dan het antwoord:
[..]
Schiet mij maar lek.
Je ziet op dit moment wel de daadwerkelijke gezichten van bevolkingsleiders.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blij van. Kim Jong Macron praktijken moet je niet willen. Dat Frankrijk is in vele opzichten een halve dictatuur. Echt een heel raar land.
Dat is waar. Maar we hebben hier momenteel toch wel voldoende militairen die het zouden kunnen? Die 160 man daar gaat echt niet het verschil maken lijkt me.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat er in dit geval wel begrip voor is.
Ok. FOK-OMT heeft indien geen tegengeluid jou aangewezen om dit te gaan coördineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
#Me2 .....quote:Op woensdag 30 december 2020 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Ik herken echt geen greintje zelfreflectie in het hele artikel. Vooral dat anderen het ook zo slecht doen, en dan tussen neus en lippen door dat Duitsland mobiele vaccinatieunits heeft gebouwd, dus dat zij het daarom snel kunnen doen. Nergens de vraag "Hadden wij dat ook moeten doen?"
Nee, dit is dan het antwoord:
[..]
Schiet mij maar lek.
Echt hč? "Hugo, waarom heb jij dat snoepje gestolen?"quote:Op woensdag 30 december 2020 23:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
#Me2 .....gaan we we toch nog met een ontploffing het jaar uit.
Hun prioriteit ligt bij hun opdracht en die opdracht is door de politiek vastgelegd. Klinkt mischien lullig voor civilisten maar zo werkt dat nu eenmaal en de reguliere troepen aldaar hebben medische ondersteuning nodig dus tenzij Nederland besluit alle troepen weg te halen daar moet die medische staf gewoon in Afghanistan blijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was geen Rutte maar een woordvoerder van defensie die zei dat de Taliban ook heel belangrijk was.We kunnen echt niet verwachten dat defensie zich volledig beschikbaar stelt voor NL.
Dus moeten de Nederlanders in verpleegtehuizen hier maar wachten tot de Taliban verslagen is, of zo.
Waar ligt je prioriteit dan?
Ik vind dit triest. En nieuwe complete faal.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hun prioriteit ligt bij hun opdracht en die opdracht is door de politiek vastgelegd. Klinkt mischien lullig voor civilisten maar zo werkt dat nu eenmaal en de reguliere troepen aldaar hebben medische ondersteuning nodig dus tenzij Nederland besluit alle troepen weg te halen daar moet die medische staf gewoon in Afghanistan blijven.
Alle politie agenten zijn hier vrij met nieuw jaar en worden niet ingezet.quote:
Daarom baal ik zo van die uitgestelde vaccinatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:33 schreef Mortaxx het volgende:
Alsof die paar militairen het verschil zouden maken
Kunnen we de coördinatie van het vaccineren niet bij defensie neerleggen? Huisartsen optrommelen, GGD coördineren, ga zo maar door.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom baal ik zo van die uitgestelde vaccinatie.
Alles telt. Niet op het grote plaatje, maar wel individueel.
Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik dat geen enkele 'kerel van de GGD' die daadwerkelijk die spuiten erin moet janken dit zegt. Al die procedurele ongein komt van beleidsmakers, niet van de mensen in het veld. Die gaan echt wel tot aan het gaatje, dat zie je in feite al maandenlang in zieken- en verpleeghuizen. Of supermarkten, of scholen, of bij pakketbezorgers, of op welke branche deze crisis dan ook maar van invloed is.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kunnen we de coördinatie van het vaccineren niet bij defensie neerleggen? Huisartsen optrommelen, GGD coördineren, ga zo maar door.
Lijkt me wel mooi. Die kerel van GGD die dan zegt: "Ja maar moeilijk, ik moet om 5 uur thuis eten anders is mn vrouw boos"
Dude van defensie: Oh echt? Meen je dat? Nou dan moet je maar naar huis. Ga jij aan Henk vertellen dat zijn oma dood is omdat je om 5 uur thuis moest zijn, want anders werden je aardappelen koud? Nou? Ga je dat doen? Nee. Dat dacht ik ook. Dus, niet zeiken en vaccineren, nu.
Dan wil ik wel een livestream.
van 9-5 vaccineren is dus ook echt het GGD plan.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kunnen we de coördinatie van het vaccineren niet bij defensie neerleggen? Huisartsen optrommelen, GGD coördineren, ga zo maar door.
Lijkt me wel mooi. Die kerel van GGD die dan zegt: "Ja maar moeilijk, ik moet om 5 uur thuis eten anders is mn vrouw boos"
Dude van defensie: Oh echt? Meen je dat? Nou dan moet je maar naar huis. Ga jij aan Henk vertellen dat zijn oma dood is omdat je om 5 uur thuis moest zijn, want anders werden je aardappelen koud? Nou? Ga je dat doen? Nee. Dat dacht ik ook. Dus, niet zeiken en vaccineren, nu.
Dan wil ik wel een livestream.
Ik bedoelde eigenlijk de Gouw, of die knapen van GGD GHOR van dat interview afgelopen week. Die stuurden namelijk op 8 uur per dag vaccineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik dat geen enkele 'kerel van de GGD' die daadwerkelijk die spuiten erin moet janken dit zegt. Al die procedurele ongein komt van beleidsmakers, niet van de mensen in het veld. Die gaan echt wel tot aan het gaatje, dat zie je in feite al maandenlang in zieken- en verpleeghuizen. Of supermarkten, of scholen, of bij pakketbezorgers, of op welke branche deze crisis dan ook maar van invloed is.
Zal wat lastig zijn qua bevoorrading, maar ik hoop dat ze wel ruime openingstijden hebben en flink doorprikken.quote:
Ik vind van 7:30-22:30 wel een mooi window.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom wel om 4 uur 's nachts, hoor
Sorry, moet morgen naar Afghanistan, Navo Missie!quote:Op woensdag 30 december 2020 23:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Ok. FOK-OMT heeft indien geen tegengeluid jou aangewezen om dit te gaan coördineren.
Succes komende weken.
Dat zijn ook beleidsmakersquote:Op woensdag 30 december 2020 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de Gouw, of die knapen van GGD GHOR van dat interview afgelopen week. Die stuurden namelijk op 8 uur per dag vaccineren.
Zoals overal, de mensen met hun poten in de modder valt niets te verwijten.
Als ze 24/7 doen en me een 'prikcursus' geven kom ik zelfs 's nachts prikken. Hoe eerder uit deze ongein hoe beter.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom wel om 4 uur 's nachts, hoor
Even naar Zaandam bellen. Albert Heijn weet precies hoe je een logistieke keten bouwt die 24/7 draait.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zal wat lastig zijn qua bevoorrading, maar ik hoop dat ze wel ruime openingstijden hebben en flink doorprikken.
PostNL ook. gewoon de postbode langs de deur met een prik.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Even naar Zaandam bellen. Albert Heijn weet precies hoe je een logistieke keten bouwt die 24/7 draait.
2 normale shifts is van 7 tot 23. Dat is voor genoeg mensen prima haalbaar, zowel de vaccineerders als de klanten.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van 8 tot 8 lijkt me wel realistisch hoor.
Laten we asjeblieft niks aan postnl overlatenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
PostNL ook. gewoon de postbode langs de deur met een prik.
Misschien aan wat coffeeshop-toeleveranciers vragen hoe je dat doet. Die hebben toch ervaring hoe je van de grote opslag steeds kleine leveringen doet, zodat er op de uiteindelijke locatie steeds nčt genoeg aanwezig is.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die fysieke locaties bouwen kan ik ook wel inderdaad. Dat is niet zo heel schokkend.
De logistiek met die vaccins zelf is wel wat complexer natuurlijk.
Ja, maar dat is poeder, dat hoef je niet te koelen. Die overslaglocaties hebben geen grote koelkastenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Misschien aan wat coffeeshop-toeleveranciers vragen hoe je dat doet. Die hebben toch ervaring hoe je van de grote opslag, steeds kleine leveringen doet, zodat er op de uiteindelijke locatie steeds nčt genoeg aanwezig is.
Ow, 261 doden in de laatste week (22 tem 28 december), 281 de week ervoor. Verbaast me dat die beslissing dan niet meer kritiek krijgt. Die "beschermende muur om de kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid" waar Rutte in maart over sprak lijkt alvast niet te werken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep, dat denk ik ook. En we hebben er nu 789 (32,2%)![]()
https://coronadashboard.r(...)ijk/verpleeghuiszorg
Toch hier ook wat over zeggen. Die paar militairen lekker laten zitten waar ze zijn want die gaan hier op geen enkele wijze verschil maken. Er zijn nu totaal iets van 400-800 man op missie waarvan hooguit 5% geneeskunde (battle-field-calculatie). Los dat de militaire nofi, imo niet veel kunnen bijdragen op en in een fijngevoelig ziekenhuis.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Defensie vindt Afghanistan belangrijker.
Die missie moesten we niet vergeten. Terwijl de zorgtehuizen hier gewoon sterftehuizen worden.
PostNL laat dan weten dat ze tussen 13:00 uur en 17:00 uur aan de deur staan. Komen niet en melden n dag later te komen. De volgende dag vind je een briefje dat je t op kunt halen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies. Hier moeten alle overheidsorganen en organisaties betrokken worden, er zal maar iemand overgeslagen worden, en de oplossing moet vooral door de huidige structuren gedragen en uitgevoerd worden, ook al is dat niet wenselijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik noem dat out of the box denken.
Iets waar Duitsland altijd al goed in is geweest.
Wij zijn vooral goed in polderen, werkgroepje hier, projectgroepje daar, fiatgroepje daar, en nog een ander werkgroepje, maar het resultaat uit die werkgroepjes moet in een ander werkgroepje verwerkt worden.
Beter dan DHL, die hangen het met koelbox en al aan de voordeur... of in de container in de tuin...quote:Op woensdag 30 december 2020 23:47 schreef marsan het volgende:
[..]
PostNL laat dan weten dat ze tusse 13:00 uur en 17:00 uur aan de deur staan. Komen niet em melden dag later komen. De volgende dag vind je een briefje dat je t op kunt halen.
Of je vaccin aan de buren gegeven die dan van niets wetenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:47 schreef marsan het volgende:
[..]
PostNL laat dan weten dat ze tusse 13:00 uur en 17:00 uur aan de deur staan. Komen niet em melden dag later komen. De volgende dag vind je een briefje dat je t op kunt halen.
Ja, dan kan je even op youtube zoeken hoe het moet.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:47 schreef marsan het volgende:
[..]
Misschien kan je daar een vaccin krijgen, dat land zal zelfs eerder dan Nederland beginnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sorry, moet morgen naar Afghanistan, Navo Missie!
Of zeggen dat ze geweest zijn en 3 dagen later hoor je dat het bij een depot 140km verderop ligt.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Beter dan DHL, die hangen het met koelbox en al aan de voordeur... of in de container in de tuin...
Mijn pakketje is een keer in Spanje bezorgt omdat mijn achternaam een plaatsje in Spanje isquote:Op woensdag 30 december 2020 23:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Beter dan DHL, die hangen het met koelbox en al aan de voordeur... of in de container in de tuin...
Vlak voordat je het gaat gebruiken hoeft het niet meer zo koud hoor. Gewoon in de koelbox achterop de brommer.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar dat is poeder, dat hoef je niet te koelen. Die overslaglocaties hebben geen grote koelkasten
Of teruggestuurd is na 0 pogingen (ik werk fulltime thuis, de kans dat ik een bezorger mis is nihil)quote:Op woensdag 30 december 2020 23:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of zeggen dat ze geweest zijn en 3 dagen later hoor je dat het bij een depot 140km verderop ligt.
Is al geregeld, voor 2 potten Nutella en een half schaap, zit dan wel de herhaal prik bij inbegrepen. Ik word gelijk meegenomen met de koeien in het rondje mond en klauwzeer.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien kan je daar een vaccin krijgen, dat land zal zelfs eerder dan Nederland beginnen.
Die heb ik ook vaak gehad. Ik heb een videodeurbel, dus kan precies zien of/wanneer ze geweest zijn. DHL: WE ZIJN WEL GEWEESTquote:Op woensdag 30 december 2020 23:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of teruggestuurd is na 0 pogingen (ik werk fulltime thuis, de kans dat ik een bezorger mis is nihil)
Je kunt hierom lachen, maar AH heeft 35 jaar geleden zijn hele logistieke systeem al zo gebouwd dat alle spullen tijdig op de juiste plek zijn zonder dat ze onbruikbaar worden (over datum). Ik ken de keten van binnen uit, en ik denk serieus dat als je 'Zaandam' zou bellen dat ze het gaan doen ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het kabinet nog steeds kan volhouden om te wachten tot half januari.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:43 schreef tesssssssss het volgende:
Diederik Gommers vind dat ze "gewoon" maandag moeten beginnen met vaccineren
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onacrisis-vaccinatie
Hij zit ook in een positieve bubbel in ieder geval.
Ja idem hier.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die heb ik ook vaak gehad. Ik heb een videodeurbel, dus kan precies zien of/wanneer ze geweest zijn. DHL: WE ZIJN WEL GEWEEST
Ik: Volgens de logs van mijn deurbel niet
Ja, bezorger heeft aangeklopt
"Oh wat raar, mn bewegingssensor is ook niet afgegaan. Zullen we 't nog eens proberen?
Hier ligt nog een hele vracht pakketjes in het trappenhuis, met allemaal namen erop die er niet wonen, vaak ook gewoon heel ander adres, nu ben ik geen tokkie die dat wegpakt, maar kan me voorstellen dat er behoorlijk veel verdwijnt op die manier.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die heb ik ook vaak gehad. Ik heb een videodeurbel, dus kan precies zien of/wanneer ze geweest zijn. DHL: WE ZIJN WEL GEWEEST
Ik: Volgens de logs van mijn deurbel niet
Ja, bezorger heeft aangeklopt
"Oh wat raar, mn bewegingssensor is ook niet afgegaan. Zullen we 't nog eens proberen?
Organon is geen domme partij, die verzorgen al jaren dergelijke logistiekquote:Op woensdag 30 december 2020 23:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt hierom lachen, maar AH heeft 35 jaar geleden zijn hele logistieke systeem al zo gebouwd dat alle spullen tijdig op de juiste plek zijn zonder dat ze onbruikbaar worden (over datum). Ik ken de keten van binnen uit, en ik denk serieus dat als je 'Zaandam' zou bellen dat ze het gaan doen ook.
En zo zijn er natuurlijk nog wel meer partijen. Het hele spul ligt nu bij Organon, of hoe dat tegenwoordig ook heet, dus dikke kans dat ze daar ook wel snappen hoe het werkt, maar soms heb ik toch ook wel het idee dat het RIVM of het OMT of VWS zelf wil gaan verzinnen hoe het werkt terwijl er duizend partijen te vinden zijn die alle kennis en techniek al lang in huis hebben.
Had iemand hier al antwoord op gegeven? Want ik weet het ook niet zeker, maar ik heb wel ergens gelezen (waar weet ik niet meer) dat iemand die Covid19 heeft op dat moment niet gevaccineerd kan worden. Misschien komt dat uit de bijsluiter van Pfizer ofzo?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:07 schreef TheVulture het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar als mensen al op de IC liggen heeft het dan nog zin om ze te vaccineren, herstellen ze dan sneller?
Klopt, ik werkte in 1989 in het distributie centrum, en toen werkte dat al heel goed, er werd letterlijk toen al gescanned in de winkels en dat werd daar al volledig in pakbonnen verwerkt (ook nog geoptimaliseerd), 1 van de leukste banen die ik heb gehad, lekker racen met elektrische pompwagensquote:Op woensdag 30 december 2020 23:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt hierom lachen, maar AH heeft 35 jaar geleden zijn hele logistieke systeem al zo gebouwd dat alle spullen tijdig op de juiste plek zijn zonder dat ze onbruikbaar worden (over datum). Ik ken de keten van binnen uit, en ik denk serieus dat als je 'Zaandam' zou bellen dat ze het gaan doen ook.
En zo zijn er natuurlijk nog wel meer partijen. Het hele spul ligt nu bij Organon, of hoe dat tegenwoordig ook heet, dus dikke kans dat ze daar ook wel snappen hoe het werkt, maar soms heb ik toch ook wel het idee dat het RIVM of het OMT of VWS zelf wil gaan verzinnen hoe het werkt terwijl er duizend partijen te vinden zijn die alle kennis en techniek al lang in huis hebben.
Ik ben bang dat ze dat wel gaan volhouden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het kabinet nog steeds kan volhouden om te wachten tot half januari.
Als deze heren al een oproep doen.
Het lijkt wel of dit gecoördineerd plaatsvindt. Alsof Gommers een whatsappje gestuurd heeft in de NVIC groep en zegt: Nu moeten we even helemaal los jongens.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De medische hoek is er aardig klaar mee volgens mij.
Partijbelang boven landsbelang toch?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van Ark is volgens mij minister voor Medische Zorg, dus die zou ik geen niet-vakminister noemen. Maar verder kan ik me wel voorstellen dat de mensen die hun poten in de klei hebben staan klaar zijn met de mensen in ivoren torens, ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Klap in het gezicht van de ministersquote:Op woensdag 30 december 2020 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt wel of dit gecoördineerd plaatsvindt. Alsof Gommers een whatsappje gestuurd heeft in de NVIC groep en zegt: Nu moeten we even helemaal los jongens.
Had die beter de dag voor het debat kunnen doen dan, hehehequote:Op woensdag 30 december 2020 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt wel of dit gecoördineerd plaatsvindt. Alsof Gommers een whatsappje gestuurd heeft in de NVIC groep en zegt: Nu moeten we even helemaal los jongens.
Ja, maar je moet op een gegeven moment wel echt handelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de ministers
Hoeft je niks te verbazen hoor. Alhoewel ik denk dat men het eerder verwoord heeft als “even doorzetten nu”.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat hij “niet-vak” in deze bedoeld als “geen arts”.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van Ark is volgens mij minister voor Medische Zorg, dus die zou ik geen niet-vakminister noemen. Maar verder kan ik me wel voorstellen dat de mensen die hun poten in de klei hebben staan klaar zijn met de mensen in ivoren torens, ja.
Nee joh, nu juist. Nu heb je kans dat het morgen opgepakt wordt door (bijvoorbeeld) Wilders, die er alvast vragen over stelt. Dan kunnen ze tijdens het debat niet roepen dat ze er niet vanaf weten. Als ze dan niet voorbereid zijn krijg je een nieuw Bruins-moment.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Had die beter de dag voor het debat kunnen doen dan, hehehe
Gommers bij Nieuwsuur* stond er helemaal niet zo in als volgens deze tweet. Sowieso lijkt me hier de kern van het probleem pijnlijk duidelijk worden: een overheid die de sturing verliest in een gedecentraliseerd systeem waarin de lokale/regionale partijen denken dat ze het beter weten dan de centrale organen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)en/tamara-van-ark/cwquote:Op woensdag 30 december 2020 23:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van Ark is volgens mij minister voor Medische Zorg, dus die zou ik geen niet-vakminister noemen. Maar verder kan ik me wel voorstellen dat de mensen die hun poten in de klei hebben staan klaar zijn met de mensen in ivoren torens, ja.
Ik zou dit inderdaad een niet-vakminister noemenquote:Drs. T. (Tamara) van Ark begint haar loopbaan in 1998 bij Panfox BV als functioneel ontwerper/consultant. Vanaf 2000 is zij consultant bij StBC Consulting. In 2002 wordt zij teamchef bij de Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid in Rotterdam (district Feijenoord).
In 2004 wordt Tamara van Ark wethouder van de gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel, per 1 januari 2010 van de gemeente Zuidplas (fusie van de gemeenten Moordrecht, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen-Moerkapelle). In juni 2010 wordt zij Tweede Kamerlid van de VVD, met de portefeuille AWBZ/WMO. Vanaf 2012 is zij vicefractievoorzitter.
Op 26 oktober 2017 wordt Tamara van Ark benoemd tot staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in het kabinet-Rutte III.
Op 9 juli 2020 is Tamara van Ark benoemd tot minister voor Medische Zorg en Sport.
Maar hey, vergeet onze missie in Afghanistan niet..veel belangrijker dan helpen in verpleegtehuizen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Toch hier ook wat over zeggen. Die paar militairen lekker laten zitten waar ze zijn want die gaan hier op geen enkele wijze verschil maken. Er zijn nu totaal iets van 400-800 man op missie waarvan hooguit 5% geneeskunde (battle-field-calculatie). Los dat de militaire nofi, imo niet veel kunnen bijdragen op en in een fijngevoelig ziekenhuis.
Het interessante is dat het Kabinet de "call the marines" gebruikt om mediaal krachtdadig over te komen. Net of dat het de enige club is die wat of dat kan. Terwijl defensie nauwelijks meer dan zal hebben 1000 man om iets meer dan in bloed te kunnen afbinden. Het gros zit sws op dubbelfuncties.
Ik gok zo maar dat Defensie nog geen 50 man heeft die iets "fatsoenlijks" kunnen betekenen op een gespecialiseerde IC. Dit nog los dat ze sws flink zullen moeten worden ingewerkt voor procedures en in protocollen.
Natuurlijk kan het dan helpen. Ik zou eerder pleiten dat ze aan het werk gaan op posities die ook door tal van anderen kunnen worden gedaan zoals, ik zeg maar wat, 24/7 prikjes zetten.
Vakminister heeft in de politiek een net wat andere betekenis. Betekent zoiets als portefeuillehouder.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)en/tamara-van-ark/cw
[..]
Ik zou dit inderdaad een niet-vakminister noemen
Ah oké op die manier. Dan valt het inderdaad wel in haar portefeuille, maar heeft ze er inhoudelijk maar beperkte kennis van. Lijkt me risicovol om dan zulke uitspraken te doen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vakminister heeft in de politiek een net wat andere betekenis. Betekent zoiets als portefeuillehouder.
Een schokkend gebrek aan kennis van zaken lijkt wel een beetje een thema binnen dit kabinet.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oké op die manier. Dan valt het inderdaad wel in haar portefeuille, maar heeft ze er inhoudelijk maar beperkte kennis van. Lijkt me risicovol om dan zulke uitspraken te doen.
Een mes in de rug!quote:Op woensdag 30 december 2020 23:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Van Ark is wel een minister bij VWS en heeft ook enkele taken van De Jonge overgenomen. Ik vind het nogal kleinzerig om zo iemand weg te zetten als 'niet-vakminister'. Alsof een leerling van groep 6 tegen de meester van groep 7 zegt dat 'ie niet naar hem hoeft te luisteren, want 'je bent niet mijn meester'.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oké op die manier. Dan valt het inderdaad wel in haar portefeuille, maar heeft ze er inhoudelijk maar beperkte kennis van. Lijkt me risicovol om dan zulke uitspraken te doen.
Als die meester zegt dat 3 plus 3 5 is, mag hij dat best zeggen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van Ark is wel een minister bij VWS en heeft ook enkele taken van De Jonge overgenomen. Ik vind het nogal kleinzerig om zo iemand weg te zetten als 'niet-vakminister'. Alsof een leerling van groep 6 tegen de meester van groep 7 zegt dat 'ie niet naar hem hoeft te luisteren, want 'je bent niet mijn meester'.
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat als van Ark de uitspraak doet dat ziekenhuizen maar geen IC bedden meer vrij moeten houden dat die potentieel gevolgen heeft. Zo'n uitspraak wil je doen als je begrijpt wat daar de impact van is. Ik dacht dat 'niet-vakminister' betekende dat ze er zelf geen achtergrond in had, maar blijkbaar is dat de portefeuille.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van Ark is wel een minister bij VWS en heeft ook enkele taken van De Jonge overgenomen. Ik vind het nogal kleinzerig om zo iemand weg te zetten als 'niet-vakminister'. Alsof een leerling van groep 6 tegen de meester van groep 7 zegt dat 'ie niet naar hem hoeft te luisteren, want 'je bent niet mijn meester'.
Vaccins hier zijn preventief bedoeld en hebben alleen nut wanneer de infectie nog niet is doorgebroken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Had iemand hier al antwoord op gegeven? Want ik weet het ook niet zeker, maar ik heb wel ergens gelezen (waar weet ik niet meer) dat iemand die Covid19 heeft op dat moment niet gevaccineerd kan worden. Misschien komt dat uit de bijsluiter van Pfizer ofzo?
Ik wijt het aan een ongelukkige onzorgvuldige formulering. Ik denk dat hij bedoelt te zeggen: “een bestuurskundige moet mij niet gaan vertellen hoe je een IC runt”. Die clash hebben we eerder gezien toen bij de triage, de medische tak vond dat toen iets dat aan hen was en wou dat min of meer op leeftijd doen. De politiek wou dat toen coûte que coûte niet hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snapt zij heus wel. Het is ook niet zo dat ze dat in haar eentje besluit. Gebaseerd op het optreden bij Nieuwsuur staan Gommers en Kuipers ook volledig achter dat besluit. Volgens mij is dit gewoon een kwestie van een regionaal orgaan dat niet graag ziet dat hij de macht over het eigen ziekenhuis deels verliest.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:14 schreef chratnox het volgende:
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat als van Ark de uitspraak doet dat ziekenhuizen maar geen IC bedden meer vrij moeten houden dat die potentieel gevolgen heeft. Zo'n uitspraak wil je doen als je begrijpt wat daar de impact van is.
Ik ga die uitzending van Nieuwsuur maar even kijkenquote:Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snapt zij heus wel. Het is ook niet zo dat ze dat in haar eentje besluit. Gebaseerd op het optreden bij Nieuwsuur staan Gommers en Kuipers ook volledig achter dat besluit. Volgens mij is dit gewoon een kwestie van een regionaal orgaan dat niet graag ziet dat hij de macht over het eigen ziekenhuis deels verliest.
Men wil centrale sturing, voilā, hier is centrale sturing.
Wat denk je dat de ministers nu doen bij de kwetsbare mensen....quote:Op woensdag 30 december 2020 23:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die zijn niet helemaal objectief hč?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snapt zij heus wel. Het is ook niet zo dat ze dat in haar eentje besluit. Gebaseerd op het optreden bij Nieuwsuur staan Gommers en Kuipers ook volledig achter dat besluit. Volgens mij is dit gewoon een kwestie van een regionaal orgaan dat niet graag ziet dat hij de macht over het eigen ziekenhuis deels verliest.
Men wil centrale sturing, voilā, hier is centrale sturing.
Deze man weet dondersgoed wat hij vertelt.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik wijt het aan een ongelukkige onzorgvuldige formulering. Ik denk dat hij bedoelt te zeggen: “een bestuurskundige moet mij niet gaan vertellen hoe je een IC runt”.
Dit is dezelfde die al eens half Nederland op z’n kop zette door te verklaren dat het alleen maar allochtonen waren op de IC. Ik betwijfel hetquote:Op donderdag 31 december 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze man weet dondersgoed wat hij vertelt.
En dit is het eeuwige geneuzel dat we al maanden tegenkomen. Ziekenhuizen die de kaarten tegen de borst houden, omdat ze zelf wel denken te weten wat het beste voor hen is. Het ziekenhuis wordt overigens niet door Van Ark gerund, maar vanuit het LCPS.
Deze man is net zo objectief als zij.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zijn niet helemaal objectief hč?
Kuipers is chef LCPS, beetje preken voor eigen parochie is dat wel natuurlijk.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze man is net zo objectief als zij.
Wat is het nou? Centrale regie of klagen dat men alles vanuit Den Haag denkt te bepalen? Nogmaals, dit laat de kern van het probleem zien. 'We' willen centrale regie, maar alleen voor de ander, niet voor onszelf.
Waarom zou je deze man prijzen voor het verzet tegen sturing vanuit Den Haag, maar gaan we bij de GGD's klagen dat het zo lang duurt voor er een goede centrale bestuurlaag opgezet wordt?
Het woord 'niet-vakminister' is niet iets dat je toevallig gebruikt omdat het in je opkomt. Daar zit daadwerkelijk wat achter. Als je niet de consequenties daarvan overziet is er wat mij betreft nog minder reden om zo'n tweet serieus te nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is dezelfde die al eens half Nederland op z’n kop zette door te verklaren dat het alleen maar allochtonen waren op de IC. Ik betwijfel het
Daarnaast: https://www.telegraaf.nl/(...)eiding-van-patienten
@Lenny_Leonard kan ons morgen vast vertellen of dit spierballentaal is of dat er daadwerkelijk wat verandert.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het woord 'niet-vakminister' is niet iets dat je toevallig gebruikt omdat het in je opkomt. Daar zit daadwerkelijk wat achter. Als je niet de consequenties daarvan overziet is er wat mij betreft nog minder reden om zo'n tweet serieus te nemen.
Overigens laat dat bericht zien wat ik ook al zei: de overheid legt de regie bij LCPS. En dat is, voor zover ik als amateur en buitenstaander kan inschatten, terecht.
Gelijke spreiding over het land kan alleen als je een centraal punt hebt waar die spreiding geregeld wordt. Anders krijg je dus toestanden waarbij men bedden achterhoudt. Volledig open kaart is de enige manier nu. Er is niet de luxe meer om decentraal wat aan te rommelen. Sowieso is het veel efficiënter om dat centraal te regelen i.p.v. rond moeten bellen in de regio.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:
Maar het lijkt me eigenlijk best logisch dat de dokter van dienst uiteindelijk bepaalt hoeveel mensen hij kan helpen en wie dan in aanmerking komen. Dat moet je niet vanuit een ivoren toren willen regelen volgens mij.
Eens, maar wat ik er zo langs de zijlijn van begrijp is dat “Den Haag” gaat beslissen hoeveel bedden een ziekenhuis open moet hebben. Ik vind dat niet zo’n goed idee. Volgens mij moet die eindbeslissing altijd aan de dokter van dienst zijn. Mensen laten creperen omdat je gewoon geen capaciteit meer hebt is immers ook onwenselijk.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelijke spreiding over het land kan alleen als je een centraal punt hebt waar die spreiding geregeld wordt. Anders krijg je dus toestanden waarbij men bedden achterhoudt. Volledig open kaart is de enige manier nu. Er is niet de luxe meer om decentraal wat aan te rommelen. Sowieso is het veel efficiënter om dat centraal te regelen i.p.v. rond moeten bellen in de regio.
Nadat het niet op een vriendelijke manier kon. Terecht.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef leolinedance het volgende:
Politie maakt einde aan feest in bedrijfspand in Tegelen
De ME inschakelen
https://www.telegraaf.nl/(...)rijfspand-in-tegelen
Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
https://estaete.nl/schade(...)H6csL3x-VVoqZG657mPQ
Dit is ook nog wel interessante kennis voor vanavond. Omdat er nu een vuurwerkverbod is, zou de dekking van de verzekering ook anders zijn.
Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
Dit is ook nog wel interessante kennis voor vanavond. Omdat er nu een vuurwerkverbod is, zou de dekking van de verzekering ook anders zijn.
Lijkt me best fijn om te weten, zowel ouders als jeugd.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.
Lekker dan.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of je Nieuwsuur gezien hebt, maar Gommers was hier vrij duidelijk over. Dat laatste gebeurt sowieso niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens, maar wat ik er zo langs de zijlijn van begrijp is dat “Den Haag” gaat beslissen hoeveel bedden een ziekenhuis open moet hebben. Ik vind dat niet zo’n goed idee. Volgens mij moet die eindbeslissing altijd aan de dokter van dienst zijn. Mensen laten creperen omdat je gewoon geen capaciteit meer hebt is immers ook onwenselijk.
Was dat niet altijd al?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.
Dit had Ferd groots moeten uitventen. Lijkt me een stukje effectiever dan dreigen met een “flinke douw”.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.
Jij moet toch gewoon claimen bij je eigen verzekering die gaat proberen te verhalen? Het lijkt mij dat jij wel verzekerd bent (en blijft)?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker dan.
Als er een tokkie dus een een of andere bom afsteekt, dader onbekend, kan jij mooi fluiten naar je geld als je schade hebt door die bom, omdat de overheid vergeten is dat in te regelen met de verzekeraars (een consequentie die niemand wellicht zag aankomen)
Nou, volgens Google Maps zijn er drie bedrijven aan de Steylerstraat in Tegelen. Welke zou het zijn?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef leolinedance het volgende:
Politie maakt einde aan feest in bedrijfspand in Tegelen
De ME inschakelen
https://www.telegraaf.nl/(...)rijfspand-in-tegelen
Volgens mij niet, want het gaat om de opzetclausule. Dus afhankelijk van hoe je verzekerd bent, kun je wel je schade vergoed krijgen. De verzekeraar probeert het bij de veroorzaker te verhalen, maar als die onvindbaar is, houdt dat op.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.
Even goed lezen. Er staat “door verzekerden”. Dus als jij geen bom afsteekt ben je gewoon verzekerd. Alleen als jij je eigen auto opblaast niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker dan.
Als er een tokkie dus een een of andere bom afsteekt, dader onbekend, kan jij mooi fluiten naar je geld als je schade hebt door die bom, omdat de overheid vergeten is dat in te regelen met de verzekeraars (een consequentie die niemand wellicht zag aankomen)
Ja, en als je niet weet bij wie je het moet verhalen?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij moet toch gewoon claimen bij je eigen verzekering die gaat proberen te verhalen? Het lijkt mij dat jij wel verzekerd bent (en blijft)?
Nope. Legaal vuurwerkschade valt (viel) onder AVPquote:
Red Team wordt morgen aangeklaagd door één of andere dude uit omgeving Utrecht. Iets over verspreiden nepnieuws enzo, geen idee wat precies. Buiten dat, we hebben 150.000 vaccinaties gedaan!quote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:
Heb ik in deze reeks nog belangrijk nieuws gemist?![]()
Afgelopen dagen vooral muziek geluisterd en een beetje gewerkt, waardoor ik niet meer toekwam aan het volgen van coronaberichten op de teletekst headlines na
Gommers en Kuipers willen maandag beginnen met vaccineren in de ziekenhuizen. Alleen de minister is nog niet aan boordquote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:
Heb ik in deze reeks nog belangrijk nieuws gemist?![]()
Afgelopen dagen vooral muziek geluisterd en een beetje gewerkt, waardoor ik niet meer toekwam aan het volgen van coronaberichten op de teletekst headlines na
Dat hangt af van waar je schade hebt en hoe je verzekerd bent.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ow, dat had geen kwaad gekund als dat wat meer in de media was gekomen afgelopen dagen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
Jou AVP vergoedt schade die door anderen aan jou is toegebracht? Bijzonder. Welke is dat?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nope. Legaal vuurwerkschade valt (viel) onder AVP
Maar nu is alles illegaal dus valt het niet meer onder de AVP.
Illegaal vuurwerk viel daar overigens niet onder, dan moest je al gaan verhalen.
In het verleden wel 's gehad dat schade niet verhaald kon worden, maar dat werd nog steeds door mijn eigen verzekering vergoed. Zou nogal raar zijn, dat iemand illegaal vuurwerk door mijn brievenbus smijt, mn huis afbrand en mijn verzekering zegt: Vuurwerk is illegaal, dikke pech.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en als je niet weet bij wie je het moet verhalen?
Dan moet ik de hele avond naast mijn auto gaan staan.
Dus als je alleen WA verzekert bent, dan moet je de schade aan je auto wel betalen?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij niet, want het gaat om de opzetclausule. Dus afhankelijk van hoe je verzekerd bent, kun je wel je schade vergoed krijgen. De verzekeraar probeert het bij de veroorzaker te verhalen, maar als die onvindbaar is, houdt dat op.
https://www.adfiz.nl/finf(...)-groter-dan-je-denkt
Dan trommel je toch 7 politieauto's op. Dat wordt al voor feestjes van 15 personen gedaan. De ME is echt zwaar overdreven hiervoor.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nadat het niet op een vriendelijke manier kon. Terecht.
Klopt. Je WA-verzekering dekt alleen schade door motorvoertuigen en een vuurpijl is geen voertuig.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als je alleen WA verzekert bent, dan moet je de schade aan je auto wel betalen?
Ja, als jij legaal vuurwerk afstak en de schuur van je buurman fikte af dan dekte jouw AVP dat. Vraag is wat er gebeurt als de schuur van de buurman affikt en jij bent onvindbaar.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nope. Legaal vuurwerkschade valt (viel) onder AVP
Maar nu is alles illegaal dus valt het niet meer onder de AVP.
Illegaal vuurwerk viel daar overigens niet onder, dan moest je al gaan verhalen.
Vind ik niet. 40 man die blijkbaar niet meewerken is best veel. Zeker als er ook nog drank in de man is.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan trommel je toch 7 politieauto's op. Dat wordt al voor feestjes van 15 personen gedaan. De ME is echt zwaar overdreven hiervoor.
Ja, ik moet dit eigenlijk ook niet doen om 0.39 uur.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Je WA-verzekering dekt alleen schade door motorvoertuigen en een vuurpijl is geen voertuig.
Nee AVP van de dader aan mij.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jou AVP vergoedt schade die door anderen aan jou is toegebracht? Bijzonder. Welke is dat?
Het klopt trouwens niet helemaal, want als er bv. brandschade ontstaat door vuurwerk kan het onder bepaalde omstandigheden met een bepaalde verzekering wel weer vergoed worden. Maar bv. ruitschade weer niet geloof ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik moet dit eigenlijk ook niet doen om 0.39 uur.
Maar een vuurpijl is inderdaad geen voertuig nee.
Dank je.
Leuker kunnen we het niet maken, oh wacht, dat is de belastingdienst.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt trouwens niet helemaal, want als er bv. brandschade ontstaat door vuurwerk kan het onder bepaalde omstandigheden met een bepaalde verzekering wel weer vergoed worden. Maar bv. ruitschade weer niet geloof ik.
Kortom, er zijn heel wat hypothetische situaties te bedenken waarbij het de ene keer wel en de andere keer niet vergoed wordt, en steeds uit een andere verzekering. Schade aan je huis gaat bv. via de opstalverzekering.
Opstalverzekering?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, als jij legaal vuurwerk afstak en de schuur van je buurman fikte af dan dekte jouw AVP dat. Vraag is wat er gebeurt als de schuur van de buurman affikt en jij bent onvindbaar.
Tja, we kunnen eventueel een 'vuurwerkschadeverzekering' in het leven roepen, maar of dat het nou makkelijker maakt.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leuker kunnen we het niet maken, oh wacht, dat is de belastingdienst.
Dat neem ik aan. Maar dan verandert er dus niks ten opzichte van vorig jaar. Het verschil is volgens mij alleen wanneer je schade lijdt door je eigen vuurwerk.quote:
Wel leuker?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, we kunnen eventueel een 'vuurwerkschadeverzekering' in het leven roepen, maar of dat het nou makkelijker maakt.
Het gaat om de eigen schade, inderdaad. En ik weet niet in hoeverre eventueel letsel en daaruit voortvloeiende arbeidsongeschiktheid wordt bezien in een dergelijk geval.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat neem ik aan. Maar dan verandert er dus niks ten opzichte van vorig jaar. Het verschil is volgens mij alleen wanneer je schade lijdt door je eigen vuurwerk.
Want dader onbekend = opstalverzekering (hoe zit dat bij een huurhuis, of als je auto/caravan in de fik vliegt?) en dader bekend = dader betaalt, en het is het probleem van de dader dat zijn verzekeraar niet gaat betalen.
Gezelligquote:Op donderdag 31 december 2020 00:50 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/8033133_35abea19
Ik zie nu pas dat het ook echt gefilmd is. Welke FOK!ker is in de Kruidvat geweest?
Die zou je toch met een schop onder haar achterste de winkel uitgooien?!quote:Op donderdag 31 december 2020 00:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zie nu pas dat het ook echt gefilmd is. Welke FOK!ker is in de Kruidvat geweest?
Als winkelmanager knikker je zo’n persoon dr toch gelijk uit @Janneke141 ?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:50 schreef DireStraits7 het volgende:
quote:Op donderdag 31 december 2020 00:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso ja. Probleem is dat er meestal jonge scholieren/vrouwen staan en de bedrijfsleider in geen velden of wegen te bekennen is.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zou je toch met een schop onder haar achterste de winkel uitgooien?!
'IK HEB NOG ALTIJD GRONDRECHTEN!'quote:Op donderdag 31 december 2020 00:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zou je toch met een schop onder haar achterste de winkel uitgooien?!
Zou zomaar mijn zus kunnen zijn dit.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Met liefde en plezier. Winkelverbod erachteraan voor een jaar, niks meer aan doen. Oh, en een mailtje eruit naar de filialen in de regio.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als winkelmanager knikker je zo’n persoon dr toch gelijk uit @:janneke141 ?
Dat was het balletje dat ik al op wilde gooien.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:57 schreef DonDruiper het volgende:
Rutte doet een oproep aan alle Nederlanders om zich aan de regels te houden.
[..]
Zou zomaar mijn zus kunnen zijn dit.
Hupsakee, korte metten ermee!quote:Op donderdag 31 december 2020 00:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met liefde en plezier. Winkelverbod erachteraan voor een jaar, niks meer aan doen. Oh, en een mailtje eruit naar de filialen in de regio.
Hugo mag mij helpenquote:Op donderdag 31 december 2020 01:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hupsakee, korte metten ermee!![]()
Kan jij niet ff Hugo helpen met het opzetten van dat vaccinatiegedoe?![]()
Hoewel Hugo en Janneke dan ook wel weer als een poppenkast klinkt...![]()
Ik heb zeven vierdaagses in de benen. Moet ik Hugo nog zien doen op die schoenen van hem.quote:
Ik lig voor, 11...quote:Op donderdag 31 december 2020 01:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb zeven vierdaagses in de benen. Moet ik Hugo nog zien doen op die schoenen van hem.
Netjes. Heb je ook ooit kaap Niftrik gerond (50 gelopen)?quote:Op donderdag 31 december 2020 01:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik lig voor, 11...![]()
![]()
Maar weet niet of zijn schoenen dat trekken nee...![]()
Is zonde he? Dan verwelken de bloemetjes.![]()
Sarah.quote:Op donderdag 31 december 2020 01:13 schreef Lowkeyz het volgende:
[..]
Stijlvol, charmant, best geklede man van 2020. Wie vind dat nou niet wat
Eerlijk gezegd had ik hem nog niet zo bekeken.quote:Op donderdag 31 december 2020 01:13 schreef Lowkeyz het volgende:
[..]
Stijlvol, charmant, best geklede man van 2020. Wie vind dat nou niet wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |