abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197115646
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]De pvda heeft het ook door. Vuurwerk verwacht de komende dagen.
Welk vuurwerk?

Dit geeft precies het probleem in Nederland aan, allemaal belangenclubjes die voorrang willen op van alles en nog wat en daarom maar naar de media stappen. De Jonge moet gewoon keihard nee zeggen maar dat kan hij niet schijnbaar.
pi_197115685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Is er misschien nog een verband van belangenverstrengeling van één van de OMT-leden en AstraZeneca waarom er vooral op dat vaccin is ingezet :P Een Ab-Osterhausje zoals bij de Mexicaanse griep zou wel de kers op de taart zijn :')
Die broer van Sijbesma is directeur bij AstraZeneca, maar iedereen dacht dat AstraZeneca het snelste zou zijn.
- verwijderd door admin -
pi_197115686
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.

What's next? De volgende variant maakt honden en katten ineens mega besmettelijk? Afmaken die handel?

Er zijn hiervoor (als ik fok en de media mag geloven) al verschillende mutaties geweest en iedere keer was het beeld hetzelfde, kinderen onder de 12 waren minder tot geen risico.

Het is me net iets te toevallig allemaal.
Het kwam die Britten ook wel goed uit met de Brexit deadline. Hier is veel meer aan de hand. Wellicht wordt deze mutatie misbruikt om de bevolking wat meer onder de duim te krijgen omdat de angst en compliance voor corona en de maatregelen volledig verdwenen is. Een leugentje voor ons eigen bestwil, maar met desastreuse gevolgen voor het onderwijs en de ondernemers. We moeten niet onderschatten dat we een verloren generatie aan het veroorzaken zijn door de sluiting van de scholen. Lekker iedereen laten doubleren, toppie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197115703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan geen medisch personeel weghalen bij Nederlandse troepen op buitenlandse inzet, he?
Dan haal je ze allemaal weg. Het is crisis hier.

Defensie. Het woord. De betekenis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197115721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Welk vuurwerk?

Dit geeft precies het probleem in Nederland aan, allemaal belangenclubjes die voorrang willen op van alles en nog wat en daarom maar naar de media stappen. De Jonge moet gewoon keihard nee zeggen maar dat kan hij niet schijnbaar.
Deze oproep is niet raar, het is namelijk een oproep om te voorkomen dat er een code zwart situatie komt. Oftewel, een oproep om te voorkomen dat mensen niet meer op de IC terecht kunnen komen.
pi_197115744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]

En we zien ondertussen meerdere huisartsen oproepen tot hetzelfde. Dit gaan ze echt niet uithouden tot 18 januari.
Maar het zijn ook diezelfde huisartsen die de GGD gebeld hebben omdat ze het juist niet aan konden. Dus wat is het nou?
pi_197115765
En laten we vooral ook de rol van onszelf niet uitvlakken he, we geven met een groot deel van de bevolking een dikke middelvinger waardoor er telkens nieuwe golven ontstaan en dan is het uiteindelijk allemaal de schuld van De Jonge...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 30 december 2020 @ 23:03:49 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197115767
quote:
[ twitter ]

En we zien ondertussen meerdere huisartsen oproepen tot hetzelfde. Dit gaan ze echt niet uithouden tot 18 januari.
Goed dat er druk uit het veld komt. Dat kan Hugo ook niet blijven weerstaan natuurlijk, dat wordt een volksopstand.

Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit wie het doet bij wie, als die spuiten maar zo snel mogelijk gezet worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197115770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Deze oproep is niet raar, het is namelijk een oproep om te voorkomen dat er een code zwart situatie komt. Oftewel, een oproep om te voorkomen dat mensen niet meer op de IC terecht kunnen komen.
Dan moet je beginnen met vaccineren van mensen die op de IC terecht komen, zoals al heel lang het geval zou zijn.
pi_197115793
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is een politieke beslissing, Rutte kan die nemen maar Defensie kan dat niet.
pi_197115811
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef OProg het volgende:
Aangezien iemand dan de zaak over moet gaan nemen. Ik denk dat dat de beste persoon
Martin van Rijn is. Partijpolitiek gewoon nu overboord.
Martin van Rijn :')
pi_197115845
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die code zwart kunnen we als bevolking ook nog voorkomen door ons aan de maatregelen te houden en gewoon thuis te blijven en/of voldoende afstand te houden
pi_197115858
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Er zitten zo'n 150 mensen van defensie in Afghanistan ofzo. Daar zit een man of 10 bij die medisch is. Dat lijkt me echt niet het verschil te maken.
pi_197115870
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat heb ik dan waarschijnlijk gemist :P
Tis 1 grote belangenverstrengeling, die vaccinfabrikanten en machtige personen overal ter wereld. In BNW is er zat over te vinden, op Youtube, Bitchut, verschillende app-groepen.. naja dat zijn mijn kanalen vooral. Maar er zal vast meer zijn waar ik dan weer geen weet van heb (of van wil hebben..). Ik roep al langer dat hier veel meer aan de hand is dan wij brave burgers denken/weten.

Ik kan daar tot op zekere hoogte mee leven, zolang men de vrije keuze behoudt zich wel/niet te vaccineren, zonder dat daarmee een lagere rang burgers wordt gecreeerd.
pi_197115887
Wanneer is er weer een debat? :)
pi_197115910
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan moet je beginnen met vaccineren van mensen die op de IC terecht komen, zoals al heel lang het geval zou zijn.
De eerste groep mensen is niet de groep die op de IC terecht komt. Maargoed, effectief maakt het niet veel uit of we wel of niet met die groep beginnen, want die is relatief klein. Die heb je zo gevaccineerd.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:06:41 #92
14505 OProg
A Life in Music
pi_197115919
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:04 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Martin van Rijn :')
Heb je ook nog een uitleg? Of een beter idee?

Er moet iemand zijn die minstens de situatie kent voor de komende paar weken. Hij is er al bij betrokken geweest. Daarna kan je toch toewerken naar een meer permanente oplossing.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197115930
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef Mammietje het volgende:
kerstreces voorlopig toch?
pi_197115934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef TheVulture het volgende:
En laten we vooral ook de rol van onszelf niet uitvlakken he, we geven met een groot deel van de bevolking een dikke middelvinger waardoor er telkens nieuwe golven ontstaan en dan is het uiteindelijk allemaal de schuld van De Jonge...
nuance :') :')
pi_197115947
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

De eerste groep mensen is niet de groep die op de IC terecht komt. Maargoed, effectief maakt het niet veel uit of we wel of niet met die groep beginnen, want die is relatief klein. Die heb je zo gevaccineerd.
Klopt, ik vind het ook kwalijk dat men van strategie veranderd is.
pi_197115955
quote:
[ twitter ]

En terecht, je ICs stromen vol maar je vaccin nog 3 weken in de vriezer laten liggen.
pi_197115963
Misschien een hele domme vraag, maar als mensen al op de IC liggen heeft het dan nog zin om ze te vaccineren, herstellen ze dan sneller?
  woensdag 30 december 2020 @ 23:07:40 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197115973
Dat mensen zich beter aan de regels moeten houden is op geen enkele manier een argument om dan maar rustig aan te doen met de enig mogelijke uitweg uit de coronacrisis, namelijk een vaccinatiecampagne.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197115974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef Mammietje het volgende:
https://www.tweedekamer.n(...)er-op-5-januari-2021
zie email 27 oktober
pi_197115977
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Heb je ook nog een uitleg? Of een beter idee?

Er moet iemand zijn die minstens de situatie kent voor de komende paar weken. Hij is er al bij betrokken geweest. Daarna kan je toch toewerken naar een meer permanente oplossing.
Martin van Rijn was ook al zo'n goede zorgminister jaren geleden, bejaarden in de stront,etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')