Jij moet toch gewoon claimen bij je eigen verzekering die gaat proberen te verhalen? Het lijkt mij dat jij wel verzekerd bent (en blijft)?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker dan.
Als er een tokkie dus een een of andere bom afsteekt, dader onbekend, kan jij mooi fluiten naar je geld als je schade hebt door die bom, omdat de overheid vergeten is dat in te regelen met de verzekeraars (een consequentie die niemand wellicht zag aankomen)
Nou, volgens Google Maps zijn er drie bedrijven aan de Steylerstraat in Tegelen. Welke zou het zijn?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef leolinedance het volgende:
Politie maakt einde aan feest in bedrijfspand in Tegelen
De ME inschakelen
https://www.telegraaf.nl/(...)rijfspand-in-tegelen
Volgens mij niet, want het gaat om de opzetclausule. Dus afhankelijk van hoe je verzekerd bent, kun je wel je schade vergoed krijgen. De verzekeraar probeert het bij de veroorzaker te verhalen, maar als die onvindbaar is, houdt dat op.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.
Even goed lezen. Er staat “door verzekerden”. Dus als jij geen bom afsteekt ben je gewoon verzekerd. Alleen als jij je eigen auto opblaast niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker dan.
Als er een tokkie dus een een of andere bom afsteekt, dader onbekend, kan jij mooi fluiten naar je geld als je schade hebt door die bom, omdat de overheid vergeten is dat in te regelen met de verzekeraars (een consequentie die niemand wellicht zag aankomen)
Ja, en als je niet weet bij wie je het moet verhalen?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij moet toch gewoon claimen bij je eigen verzekering die gaat proberen te verhalen? Het lijkt mij dat jij wel verzekerd bent (en blijft)?
Nope. Legaal vuurwerkschade valt (viel) onder AVPquote:
Red Team wordt morgen aangeklaagd door één of andere dude uit omgeving Utrecht. Iets over verspreiden nepnieuws enzo, geen idee wat precies. Buiten dat, we hebben 150.000 vaccinaties gedaan!quote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:
Heb ik in deze reeks nog belangrijk nieuws gemist?![]()
Afgelopen dagen vooral muziek geluisterd en een beetje gewerkt, waardoor ik niet meer toekwam aan het volgen van coronaberichten op de teletekst headlines na
Gommers en Kuipers willen maandag beginnen met vaccineren in de ziekenhuizen. Alleen de minister is nog niet aan boordquote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:
Heb ik in deze reeks nog belangrijk nieuws gemist?![]()
Afgelopen dagen vooral muziek geluisterd en een beetje gewerkt, waardoor ik niet meer toekwam aan het volgen van coronaberichten op de teletekst headlines na
Dat hangt af van waar je schade hebt en hoe je verzekerd bent.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.
Ow, dat had geen kwaad gekund als dat wat meer in de media was gekomen afgelopen dagen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
https://estaete.nl/schade(...)H6csL3x-VVoqZG657mPQ
Dit is ook nog wel interessante kennis voor vanavond. Omdat er nu een vuurwerkverbod is, zou de dekking van de verzekering ook anders zijn.
Jou AVP vergoedt schade die door anderen aan jou is toegebracht? Bijzonder. Welke is dat?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nope. Legaal vuurwerkschade valt (viel) onder AVP
Maar nu is alles illegaal dus valt het niet meer onder de AVP.
Illegaal vuurwerk viel daar overigens niet onder, dan moest je al gaan verhalen.
In het verleden wel 's gehad dat schade niet verhaald kon worden, maar dat werd nog steeds door mijn eigen verzekering vergoed. Zou nogal raar zijn, dat iemand illegaal vuurwerk door mijn brievenbus smijt, mn huis afbrand en mijn verzekering zegt: Vuurwerk is illegaal, dikke pech.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en als je niet weet bij wie je het moet verhalen?
Dan moet ik de hele avond naast mijn auto gaan staan.
Dus als je alleen WA verzekert bent, dan moet je de schade aan je auto wel betalen?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij niet, want het gaat om de opzetclausule. Dus afhankelijk van hoe je verzekerd bent, kun je wel je schade vergoed krijgen. De verzekeraar probeert het bij de veroorzaker te verhalen, maar als die onvindbaar is, houdt dat op.
https://www.adfiz.nl/finf(...)-groter-dan-je-denkt
Dan trommel je toch 7 politieauto's op. Dat wordt al voor feestjes van 15 personen gedaan. De ME is echt zwaar overdreven hiervoor.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nadat het niet op een vriendelijke manier kon. Terecht.
Klopt. Je WA-verzekering dekt alleen schade door motorvoertuigen en een vuurpijl is geen voertuig.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als je alleen WA verzekert bent, dan moet je de schade aan je auto wel betalen?
Ja, als jij legaal vuurwerk afstak en de schuur van je buurman fikte af dan dekte jouw AVP dat. Vraag is wat er gebeurt als de schuur van de buurman affikt en jij bent onvindbaar.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nope. Legaal vuurwerkschade valt (viel) onder AVP
Maar nu is alles illegaal dus valt het niet meer onder de AVP.
Illegaal vuurwerk viel daar overigens niet onder, dan moest je al gaan verhalen.
Vind ik niet. 40 man die blijkbaar niet meewerken is best veel. Zeker als er ook nog drank in de man is.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan trommel je toch 7 politieauto's op. Dat wordt al voor feestjes van 15 personen gedaan. De ME is echt zwaar overdreven hiervoor.
Ja, ik moet dit eigenlijk ook niet doen om 0.39 uur.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Je WA-verzekering dekt alleen schade door motorvoertuigen en een vuurpijl is geen voertuig.
Nee AVP van de dader aan mij.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jou AVP vergoedt schade die door anderen aan jou is toegebracht? Bijzonder. Welke is dat?
Het klopt trouwens niet helemaal, want als er bv. brandschade ontstaat door vuurwerk kan het onder bepaalde omstandigheden met een bepaalde verzekering wel weer vergoed worden. Maar bv. ruitschade weer niet geloof ik.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik moet dit eigenlijk ook niet doen om 0.39 uur.
Maar een vuurpijl is inderdaad geen voertuig nee.
Dank je.
Leuker kunnen we het niet maken, oh wacht, dat is de belastingdienst.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt trouwens niet helemaal, want als er bv. brandschade ontstaat door vuurwerk kan het onder bepaalde omstandigheden met een bepaalde verzekering wel weer vergoed worden. Maar bv. ruitschade weer niet geloof ik.
Kortom, er zijn heel wat hypothetische situaties te bedenken waarbij het de ene keer wel en de andere keer niet vergoed wordt, en steeds uit een andere verzekering. Schade aan je huis gaat bv. via de opstalverzekering.
Opstalverzekering?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, als jij legaal vuurwerk afstak en de schuur van je buurman fikte af dan dekte jouw AVP dat. Vraag is wat er gebeurt als de schuur van de buurman affikt en jij bent onvindbaar.
Tja, we kunnen eventueel een 'vuurwerkschadeverzekering' in het leven roepen, maar of dat het nou makkelijker maakt.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leuker kunnen we het niet maken, oh wacht, dat is de belastingdienst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |