abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197119212
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat snapt zij heus wel. Het is ook niet zo dat ze dat in haar eentje besluit. Gebaseerd op het optreden bij Nieuwsuur staan Gommers en Kuipers ook volledig achter dat besluit. Volgens mij is dit gewoon een kwestie van een regionaal orgaan dat niet graag ziet dat hij de macht over het eigen ziekenhuis deels verliest.

Men wil centrale sturing, voilà, hier is centrale sturing.
Ik ga die uitzending van Nieuwsuur maar even kijken :P
  donderdag 31 december 2020 @ 00:18:12 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197119232
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van de ministers
Wat denk je dat de ministers nu doen bij de kwetsbare mensen....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197119238
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat snapt zij heus wel. Het is ook niet zo dat ze dat in haar eentje besluit. Gebaseerd op het optreden bij Nieuwsuur staan Gommers en Kuipers ook volledig achter dat besluit. Volgens mij is dit gewoon een kwestie van een regionaal orgaan dat niet graag ziet dat hij de macht over het eigen ziekenhuis deels verliest.

Men wil centrale sturing, voilà, hier is centrale sturing.
Die zijn niet helemaal objectief hè? ;)
zie email 27 oktober
pi_197119279
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik wijt het aan een ongelukkige onzorgvuldige formulering. Ik denk dat hij bedoelt te zeggen: “een bestuurskundige moet mij niet gaan vertellen hoe je een IC runt”.
Deze man weet dondersgoed wat hij vertelt.

En dit is het eeuwige geneuzel dat we al maanden tegenkomen. Ziekenhuizen die de kaarten tegen de borst houden, omdat ze zelf wel denken te weten wat het beste voor hen is. Het ziekenhuis wordt overigens niet door Van Ark gerund, maar vanuit het LCPS.
pi_197119371
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze man weet dondersgoed wat hij vertelt.

En dit is het eeuwige geneuzel dat we al maanden tegenkomen. Ziekenhuizen die de kaarten tegen de borst houden, omdat ze zelf wel denken te weten wat het beste voor hen is. Het ziekenhuis wordt overigens niet door Van Ark gerund, maar vanuit het LCPS.
Dit is dezelfde die al eens half Nederland op z’n kop zette door te verklaren dat het alleen maar allochtonen waren op de IC. Ik betwijfel het ;)

Daarnaast: https://www.telegraaf.nl/(...)eiding-van-patienten
zie email 27 oktober
pi_197119378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die zijn niet helemaal objectief hè? ;)
Deze man is net zo objectief als zij.

Wat is het nou? Centrale regie of klagen dat men alles vanuit Den Haag denkt te bepalen? Nogmaals, dit laat de kern van het probleem zien. 'We' willen centrale regie, maar alleen voor de ander, niet voor onszelf.

Waarom zou je deze man prijzen voor het verzet tegen sturing vanuit Den Haag, maar gaan we bij de GGD's klagen dat het zo lang duurt voor er een goede centrale bestuurlaag opgezet wordt?
pi_197119443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze man is net zo objectief als zij.

Wat is het nou? Centrale regie of klagen dat men alles vanuit Den Haag denkt te bepalen? Nogmaals, dit laat de kern van het probleem zien. 'We' willen centrale regie, maar alleen voor de ander, niet voor onszelf.

Waarom zou je deze man prijzen voor het verzet tegen sturing vanuit Den Haag, maar gaan we bij de GGD's klagen dat het zo lang duurt voor er een goede centrale bestuurlaag opgezet wordt?
Kuipers is chef LCPS, beetje preken voor eigen parochie is dat wel natuurlijk.

Ik zou het werk van GGD’s en ziekenhuizen ook niet gelijk willen vergelijken. Maar het lijkt me eigenlijk best logisch dat de dokter van dienst uiteindelijk bepaalt hoeveel mensen hij kan helpen en wie dan in aanmerking komen. Dat moet je niet vanuit een ivoren toren willen regelen volgens mij.
zie email 27 oktober
pi_197119467
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit is dezelfde die al eens half Nederland op z’n kop zette door te verklaren dat het alleen maar allochtonen waren op de IC. Ik betwijfel het ;)

Daarnaast: https://www.telegraaf.nl/(...)eiding-van-patienten
Het woord 'niet-vakminister' is niet iets dat je toevallig gebruikt omdat het in je opkomt. Daar zit daadwerkelijk wat achter. Als je niet de consequenties daarvan overziet is er wat mij betreft nog minder reden om zo'n tweet serieus te nemen.

Overigens laat dat bericht zien wat ik ook al zei: de overheid legt de regie bij LCPS. En dat is, voor zover ik als amateur en buitenstaander kan inschatten, terecht.
pi_197119497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het woord 'niet-vakminister' is niet iets dat je toevallig gebruikt omdat het in je opkomt. Daar zit daadwerkelijk wat achter. Als je niet de consequenties daarvan overziet is er wat mij betreft nog minder reden om zo'n tweet serieus te nemen.

Overigens laat dat bericht zien wat ik ook al zei: de overheid legt de regie bij LCPS. En dat is, voor zover ik als amateur en buitenstaander kan inschatten, terecht.
@Lenny_Leonard kan ons morgen vast vertellen of dit spierballentaal is of dat er daadwerkelijk wat verandert.
zie email 27 oktober
  donderdag 31 december 2020 @ 00:27:43 #235
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197119547
Politie maakt einde aan feest in bedrijfspand in Tegelen

De ME inschakelen :')

https://www.telegraaf.nl/(...)rijfspand-in-tegelen
pi_197119552
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:
Maar het lijkt me eigenlijk best logisch dat de dokter van dienst uiteindelijk bepaalt hoeveel mensen hij kan helpen en wie dan in aanmerking komen. Dat moet je niet vanuit een ivoren toren willen regelen volgens mij.
Gelijke spreiding over het land kan alleen als je een centraal punt hebt waar die spreiding geregeld wordt. Anders krijg je dus toestanden waarbij men bedden achterhoudt. Volledig open kaart is de enige manier nu. Er is niet de luxe meer om decentraal wat aan te rommelen. Sowieso is het veel efficiënter om dat centraal te regelen i.p.v. rond moeten bellen in de regio.
pi_197119616
https://estaete.nl/schade(...)H6csL3x-VVoqZG657mPQ

Dit is ook nog wel interessante kennis voor vanavond. Omdat er nu een vuurwerkverbod is, zou de dekking van de verzekering ook anders zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197119634
twitter
pi_197119639
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelijke spreiding over het land kan alleen als je een centraal punt hebt waar die spreiding geregeld wordt. Anders krijg je dus toestanden waarbij men bedden achterhoudt. Volledig open kaart is de enige manier nu. Er is niet de luxe meer om decentraal wat aan te rommelen. Sowieso is het veel efficiënter om dat centraal te regelen i.p.v. rond moeten bellen in de regio.
Eens, maar wat ik er zo langs de zijlijn van begrijp is dat “Den Haag” gaat beslissen hoeveel bedden een ziekenhuis open moet hebben. Ik vind dat niet zo’n goed idee. Volgens mij moet die eindbeslissing altijd aan de dokter van dienst zijn. Mensen laten creperen omdat je gewoon geen capaciteit meer hebt is immers ook onwenselijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 31 december 2020 @ 00:31:14 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197119654
quote:
Nou BREAKING zeg :')
pi_197119664
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef leolinedance het volgende:
Politie maakt einde aan feest in bedrijfspand in Tegelen

De ME inschakelen :')

https://www.telegraaf.nl/(...)rijfspand-in-tegelen
Nadat het niet op een vriendelijke manier kon. Terecht.
zie email 27 oktober
pi_197119675
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou BREAKING zeg :')
;)
pi_197119678
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:

Dit is ook nog wel interessante kennis voor vanavond. Omdat er nu een vuurwerkverbod is, zou de dekking van de verzekering ook anders zijn.
Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.
pi_197119689
quote:

Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197119705
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.
Lijkt me best fijn om te weten, zowel ouders als jeugd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197119720
quote:

Lekker dan.
Als er een tokkie dus een een of andere bom afsteekt, dader onbekend, kan jij mooi fluiten naar je geld als je schade hebt door die bom, omdat de overheid vergeten is dat in te regelen met de verzekeraars (een consequentie die niemand wellicht zag aankomen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197119727
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eens, maar wat ik er zo langs de zijlijn van begrijp is dat “Den Haag” gaat beslissen hoeveel bedden een ziekenhuis open moet hebben. Ik vind dat niet zo’n goed idee. Volgens mij moet die eindbeslissing altijd aan de dokter van dienst zijn. Mensen laten creperen omdat je gewoon geen capaciteit meer hebt is immers ook onwenselijk.
Ik weet niet of je Nieuwsuur gezien hebt, maar Gommers was hier vrij duidelijk over. Dat laatste gebeurt sowieso niet.
  donderdag 31 december 2020 @ 00:33:23 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197119729
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.
Was dat niet altijd al?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197119746
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit had Ferd groots moeten uitventen. Lijkt me een stukje effectiever dan dreigen met een “flinke douw”.
zie email 27 oktober
  donderdag 31 december 2020 @ 00:33:58 #250
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197119750
Spot on _O_
twitter

_O- _O-
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')