Ik ga die uitzending van Nieuwsuur maar even kijkenquote:Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snapt zij heus wel. Het is ook niet zo dat ze dat in haar eentje besluit. Gebaseerd op het optreden bij Nieuwsuur staan Gommers en Kuipers ook volledig achter dat besluit. Volgens mij is dit gewoon een kwestie van een regionaal orgaan dat niet graag ziet dat hij de macht over het eigen ziekenhuis deels verliest.
Men wil centrale sturing, voilà, hier is centrale sturing.
Wat denk je dat de ministers nu doen bij de kwetsbare mensen....quote:Op woensdag 30 december 2020 23:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de ministers
Die zijn niet helemaal objectief hè?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snapt zij heus wel. Het is ook niet zo dat ze dat in haar eentje besluit. Gebaseerd op het optreden bij Nieuwsuur staan Gommers en Kuipers ook volledig achter dat besluit. Volgens mij is dit gewoon een kwestie van een regionaal orgaan dat niet graag ziet dat hij de macht over het eigen ziekenhuis deels verliest.
Men wil centrale sturing, voilà, hier is centrale sturing.
Deze man weet dondersgoed wat hij vertelt.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik wijt het aan een ongelukkige onzorgvuldige formulering. Ik denk dat hij bedoelt te zeggen: “een bestuurskundige moet mij niet gaan vertellen hoe je een IC runt”.
Dit is dezelfde die al eens half Nederland op z’n kop zette door te verklaren dat het alleen maar allochtonen waren op de IC. Ik betwijfel hetquote:Op donderdag 31 december 2020 00:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze man weet dondersgoed wat hij vertelt.
En dit is het eeuwige geneuzel dat we al maanden tegenkomen. Ziekenhuizen die de kaarten tegen de borst houden, omdat ze zelf wel denken te weten wat het beste voor hen is. Het ziekenhuis wordt overigens niet door Van Ark gerund, maar vanuit het LCPS.
Deze man is net zo objectief als zij.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zijn niet helemaal objectief hè?
Kuipers is chef LCPS, beetje preken voor eigen parochie is dat wel natuurlijk.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze man is net zo objectief als zij.
Wat is het nou? Centrale regie of klagen dat men alles vanuit Den Haag denkt te bepalen? Nogmaals, dit laat de kern van het probleem zien. 'We' willen centrale regie, maar alleen voor de ander, niet voor onszelf.
Waarom zou je deze man prijzen voor het verzet tegen sturing vanuit Den Haag, maar gaan we bij de GGD's klagen dat het zo lang duurt voor er een goede centrale bestuurlaag opgezet wordt?
Het woord 'niet-vakminister' is niet iets dat je toevallig gebruikt omdat het in je opkomt. Daar zit daadwerkelijk wat achter. Als je niet de consequenties daarvan overziet is er wat mij betreft nog minder reden om zo'n tweet serieus te nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is dezelfde die al eens half Nederland op z’n kop zette door te verklaren dat het alleen maar allochtonen waren op de IC. Ik betwijfel het
Daarnaast: https://www.telegraaf.nl/(...)eiding-van-patienten
@Lenny_Leonard kan ons morgen vast vertellen of dit spierballentaal is of dat er daadwerkelijk wat verandert.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het woord 'niet-vakminister' is niet iets dat je toevallig gebruikt omdat het in je opkomt. Daar zit daadwerkelijk wat achter. Als je niet de consequenties daarvan overziet is er wat mij betreft nog minder reden om zo'n tweet serieus te nemen.
Overigens laat dat bericht zien wat ik ook al zei: de overheid legt de regie bij LCPS. En dat is, voor zover ik als amateur en buitenstaander kan inschatten, terecht.
Gelijke spreiding over het land kan alleen als je een centraal punt hebt waar die spreiding geregeld wordt. Anders krijg je dus toestanden waarbij men bedden achterhoudt. Volledig open kaart is de enige manier nu. Er is niet de luxe meer om decentraal wat aan te rommelen. Sowieso is het veel efficiënter om dat centraal te regelen i.p.v. rond moeten bellen in de regio.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:
Maar het lijkt me eigenlijk best logisch dat de dokter van dienst uiteindelijk bepaalt hoeveel mensen hij kan helpen en wie dan in aanmerking komen. Dat moet je niet vanuit een ivoren toren willen regelen volgens mij.
Eens, maar wat ik er zo langs de zijlijn van begrijp is dat “Den Haag” gaat beslissen hoeveel bedden een ziekenhuis open moet hebben. Ik vind dat niet zo’n goed idee. Volgens mij moet die eindbeslissing altijd aan de dokter van dienst zijn. Mensen laten creperen omdat je gewoon geen capaciteit meer hebt is immers ook onwenselijk.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelijke spreiding over het land kan alleen als je een centraal punt hebt waar die spreiding geregeld wordt. Anders krijg je dus toestanden waarbij men bedden achterhoudt. Volledig open kaart is de enige manier nu. Er is niet de luxe meer om decentraal wat aan te rommelen. Sowieso is het veel efficiënter om dat centraal te regelen i.p.v. rond moeten bellen in de regio.
Nadat het niet op een vriendelijke manier kon. Terecht.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:27 schreef leolinedance het volgende:
Politie maakt einde aan feest in bedrijfspand in Tegelen
De ME inschakelen
https://www.telegraaf.nl/(...)rijfspand-in-tegelen
Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
https://estaete.nl/schade(...)H6csL3x-VVoqZG657mPQ
Dit is ook nog wel interessante kennis voor vanavond. Omdat er nu een vuurwerkverbod is, zou de dekking van de verzekering ook anders zijn.
Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
Dit is ook nog wel interessante kennis voor vanavond. Omdat er nu een vuurwerkverbod is, zou de dekking van de verzekering ook anders zijn.
Lijkt me best fijn om te weten, zowel ouders als jeugd.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.
Lekker dan.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of je Nieuwsuur gezien hebt, maar Gommers was hier vrij duidelijk over. Dat laatste gebeurt sowieso niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens, maar wat ik er zo langs de zijlijn van begrijp is dat “Den Haag” gaat beslissen hoeveel bedden een ziekenhuis open moet hebben. Ik vind dat niet zo’n goed idee. Volgens mij moet die eindbeslissing altijd aan de dokter van dienst zijn. Mensen laten creperen omdat je gewoon geen capaciteit meer hebt is immers ook onwenselijk.
Was dat niet altijd al?quote:Op donderdag 31 december 2020 00:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als je schade hebt en degene die het heeft toegebracht is onvindbaar moet je het zelf betalen.
Dit had Ferd groots moeten uitventen. Lijkt me een stukje effectiever dan dreigen met een “flinke douw”.quote:Op donderdag 31 december 2020 00:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Zou goed zijn als NOS dit morgen nog even een nieuwsbericht aan besteed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |