Hadden die niet al aangeboden te helpen met dat en ook teststraten bouwen geloof ik, maar dat was toch geloof ik afgewezen omdat ze geen hulp nodig hadden? Als ik me goed herinner?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat festival-bouwers dat ook verbazend goed zouden kunnen.
Jaarbeurs, Ahoy, RAI, MECC en nog tig locaties staan al bijna een jaar leeg.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.
Ja jij niet. Jij moet als voorzitter Hugo vervangen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef chratnox het volgende:
Zie je, het Fok!OMT regelt het gewoon wel weer even
NAVO?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.
Defensie wil liever niet gestoord worden in Afghanistan.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat festival-bouwers dat ook verbazend goed zouden kunnen.
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we defensie überhaupt nodig hebben? Waarom konden we dat allang niet zelf, we hadden genoeg tijd?
Als het even kan bedank ik daarvoor. Ik oefen mijn invloed wel uit vanuit de schaduwquote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja jij niet. Jij moet als voorzitter Hugo vervangen.
ook @TheVulturequote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet je beginnen met vaccineren van mensen die op de IC terecht komen, zoals al heel lang het geval zou zijn.
Is “gewoon” een coalition of the willing hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.
Niet inclusief al de bureaucratische rompslomp.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.
In 10 maanden bouw je een complete woonwijk.
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapperquote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.
In 10 maanden bouw je een complete woonwijk.
Schiet mij maar lek.quote:In Duitsland kan het Pfizer-vaccin wel aan verpleeghuisbewoners worden gegeven, omdat ze daar mobiele vaccinatie-units inzetten.
Volgens Van Vliet hebben de Duitsers "van de nood een deugd gemaakt". "In Duitsland kennen ze geen rijksvaccinatieprogramma zoals Nederland. Prikken haal je op bij de huisarts en de verzekeraar vergoedt. Duitsland zag al snel dat het een aparte organisatie moest opbouwen. Dat hebben ze gedaan met grote plekken, aangevuld met mobiele teams."
Ook Nederland denkt volgens Van Delden na over de inzet van mobiele units, maar hij kan nog niet zeggen op welke termijn dat moet gebeuren.
Nederland:quote:France to deploy 100,000 police and gendarmes to stop New Year's Eve parties
quote:Kabinet waarschuwt nog één keer voor jaarwisseling: blijf alstublieft thuis
Die fysieke locaties bouwen kan ik ook wel inderdaad. Dat is niet zo heel schokkend.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.
Ja, we kunnen stoppen zonder dat anderen het oké vinden, maar hoe zou het overkomen? Denk niet dat het NL in dank afgenomen zal worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is “gewoon” een coalition of the willing hoor.
Blij van. Kim Jong Macron praktijken moet je niet willen. Dat Frankrijk is in vele opzichten een halve dictatuur. Echt een heel raar land.quote:
Ik denk dat er in dit geval wel begrip voor is.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, we kunnen stoppen zonder dat anderen het oké vinden, maar hoe zou het overkomen? Denk niet dat het NL in dank afgenomen zal worden.
Yep, dat denk ik ook. En we hebben er nu 789 (32,2%)quote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef crystal_meth het volgende:
Als ik me niet vergis hadden in de laatste twee weken ruim 600 WZC in Nederland één of meer besmettingen. In het verpleeghuis in Vlaanderen dat in het nieuws kwam omdat de Sint het virus (waarschijnlijk) had binnengebracht, zijn inmiddels meer dan 20 bewoners overleden. Voor die mensen is het dus erg dodelijk. De gezondheidsraad adviseerde om die mensen eerst te vaccineren. Het zou me niet verbazen dat er binnen een maand artikels verschijnen over de doden die vallen of gevallen zijn omdat men dat advies niet gevolgd heeft...
Volgens mij is het zelfs voor het "positieve groepsgevoel" (wij doen dit met zijn allen!) een mooi symbool als je een vaccinatiestraat hebt in de Alfatent van Lowlands, ofzo. Of dat de GGD's al het werkloze barpersoneel oproepen om een tweedaagse cursus vaccineren te volgen. Dan heb je het pas echt over "wij doen het met zijn allen!"quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.
Defensie vindt Afghanistan belangrijker.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik noem dat out of the box denken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Ik herken echt geen greintje zelfreflectie in het hele artikel. Vooral dat anderen het ook zo slecht doen, en dan tussen neus en lippen door dat Duitsland mobiele vaccinatieunits heeft gebouwd, dus dat zij het daarom snel kunnen doen. Nergens de vraag "Hadden wij dat ook moeten doen?"
Nee, dit is dan het antwoord:
[..]
Schiet mij maar lek.
Je ziet op dit moment wel de daadwerkelijke gezichten van bevolkingsleiders.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blij van. Kim Jong Macron praktijken moet je niet willen. Dat Frankrijk is in vele opzichten een halve dictatuur. Echt een heel raar land.
Dat is waar. Maar we hebben hier momenteel toch wel voldoende militairen die het zouden kunnen? Die 160 man daar gaat echt niet het verschil maken lijkt me.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat er in dit geval wel begrip voor is.
Ok. FOK-OMT heeft indien geen tegengeluid jou aangewezen om dit te gaan coördineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |