Er komt nog 2 weken ziekenhuisinstroom aan op basis van de afgelopen 2 weken. Zoals al heel vaak in dit topic benoemd, je kunt niet iedereen thuis houden, er zijn ongeveer 3 miljoen mensen in de vitale sector of een cruciaal beroep, die ga je niet thuis kunnen houden, want dan stopt de rest in het land ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die code zwart kunnen we als bevolking ook nog voorkomen door ons aan de maatregelen te houden en gewoon thuis te blijven en/of voldoende afstand te houden
Ja die brexit ook inderdaad. Echt iets te toevallug als je het mij vraagt. En dan ineens een 'Britse variant'quote:Op woensdag 30 december 2020 23:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het kwam die Britten ook wel goed uit met de Brexit deadline. Hier is veel meer aan de hand. Wellicht wordt deze mutatie misbruikt om de bevolking wat meer onder de duim te krijgen omdat de angst en compliance voor corona en de maatregelen volledig verdwenen is. Een leugentje voor ons eigen bestwil, maar met desastreuse gevolgen voor het onderwijs en de ondernemers. We moeten niet onderschatten dat we een verloren generatie aan het veroorzaken zijn door de sluiting van de scholen. Lekker iedereen laten doubleren, toppie.
Zo symbolisch is het natuurlijk niet. Ja, wel als je deze eerste prikcijfers afzet tegen totale bevolkingsaantallen. Maar elke prik is er eentje waarmee je een potentiële ziekenhuisopname voorkomt. Die druk is momenteel gigantisch, dan moet je gewoon alles in het werk stellen om die zsm te verlichten. Dat was bij de mondkapjes toch ook telkens het mantra: 'ja alle kleine beetjes helpen'.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
18 januari. De rest van de EU is al begonnen. Maar dat is allemaal onzorgvuldig of symbolisch
Hoogste aantal besmettingen per inwoners van Europa zo’n beetje.
Testlogistiek consequent niet op orde
En dan kan ik nog even doorgaan, het is gewoon een teringbende en daar is maar één persoon verantwoordelijk voor.
Eens, maar je kunt het toch eigenlijk nooit goed doen... Want als je nu als een dolle begint te vaccineren en er onstaan logistieke problemen, mensen met allergische reacties of onverhoopt andere bij-effecten ben je weer te onzorgvuldig geweestquote:Op woensdag 30 december 2020 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
Dat mensen zich beter aan de regels moeten houden is op geen enkele manier een argument om dan maar rustig aan te doen met de enig mogelijke uitweg uit de coronacrisis, namelijk een vaccinatiecampagne.
Dat duurt veel te lang, dat kan eerder.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)er-op-5-januari-2021
Nah sla de popcorn en champagne maar vast in dan.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)er-op-5-januari-2021
Ik denk dat het deels een utopie is om te denken dat je het met puur gedrag uit kan roeien als er ook miljoenen bezig zijn infrastructuur, voedselvoorziening en weet ik het wat in stand te houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef TheVulture het volgende:
En laten we vooral ook de rol van onszelf niet uitvlakken he, we geven met een groot deel van de bevolking een dikke middelvinger waardoor er telkens nieuwe golven ontstaan en dan is het uiteindelijk allemaal de schuld van De Jonge...
Hugo doet hard z’n best om dat voormekaar te boksen jaquote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat duurt veel te lang, dat kan eerder.
Juist in ziekenhuizen zit je dan toch goed? Enkele tienduizenden medewerkers spreken Gommers en Kuipers over.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar je kunt het toch eigenlijk nooit goed doen... Want als je nu als een dolle begint te vaccineren en er onstaan logistieke problemen, mensen met allergische reacties of onverhoopt andere bij-effecten ben je weer te onzorgvuldig geweest
Kunnen wij grenzen, winkels, horeca sluiten? Kunnen wij de vaccinatie regelen? Kunnen wij een lockdown instellen?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef TheVulture het volgende:
En laten we vooral ook de rol van onszelf niet uitvlakken he, we geven met een groot deel van de bevolking een dikke middelvinger waardoor er telkens nieuwe golven ontstaan en dan is het uiteindelijk allemaal de schuld van De Jonge...
Het was geen Rutte maar een woordvoerder van defensie die zei dat de Taliban ook heel belangrijk was.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een politieke beslissing, Rutte kan die nemen maar Defensie kan dat niet.
Owja, die moet er wel bij zijn! Neh... dat wordt niets!quote:Op woensdag 30 december 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo doet hard z’n best om dat voormekaar te boksen ja
Als de regering nou leverde hadden ze recht van spreken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kunnen wij grenzen, winkels, horeca sluiten? Kunnen wij de vaccinatie regelen? Kunnen wij een lockdown instellen?
Dat zijn de maatregelen die zoden aan de dijk zetten. Zeiken over een al extreem gehoorzame bevolking (ze hebben in de rest van Europa niet voor niets een noodtoestand en avondklok nodig) is echt treurig.
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was geen Rutte maar een woordvoerder van defensie die zei dat de Taliban ook heel belangrijk was.We kunnen echt niet verwachten dat defensie zich volledig beschikbaar stelt voor NL.
Dus moeten de Nederlanders in verpleegtehuizen hier maar wachten tot de Taliban verslagen is, of zo.
Waar ligt je prioriteit dan?
kan niet wachten.....dat worden prachtige debattenquote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah sla de popcorn en champagne maar vast in dan.
Komt dat vuurwerk hopelijk alsnog ... weliswaar een beetje vertraagd maar ach ... als het maar zorgvuldig gebeurt allemaal he
Wat we hier ook al vele maanden roepen en niet omdat het fintjes kan... wat is het plan B en C als dit Plan A niet werkbaar (b)lijkt. Het zwakke punt van overgewaardeerde "wetenchap" en "techniek"; die niet kan en wil denken in onvoorstelbare onmogelijkheden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
De aap is eindelijk officieel uit de mouw:
[..]
Het RIVM heeft gegokt op het Oxford vaccin en verloren. Het uitwerken en voorbereiden van verschillende scenario's vond men blijkbaar niet nodig
100% dit. Zonder een 'keiharde lockdown' hebben we het al 2 keer voor elkaar gekregen de cijfers ontzettend te laten dalen. Dat laat juist zien dat de bevolking mee wil werken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kunnen wij grenzen, winkels, horeca sluiten? Kunnen wij de vaccinatie regelen? Kunnen wij een lockdown instellen?
Dat zijn de maatregelen die zoden aan de dijk zetten. Zeiken over een al extreem gehoorzame bevolking (ze hebben in de rest van Europa niet voor niets een noodtoestand en avondklok nodig) is echt treurig.
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zitten zo'n 150 mensen van defensie in Afghanistan ofzo. Daar zit een man of 10 bij die medisch is. Dat lijkt me echt niet het verschil te maken.
De kans op dergelijke problemen is in ziekenhuizen bijzonder klein. En daarnaast wegen bijwerkingen bij 1 op de 100000 mensen, of wat het ook is, totaal niet op tegen de besmettingsgraad van het virus op dit moment.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar je kunt het toch eigenlijk nooit goed doen... Want als je nu als een dolle begint te vaccineren en er onstaan logistieke problemen, mensen met allergische reacties of onverhoopt andere bij-effecten ben je weer te onzorgvuldig geweest
Zeker, maar dan wil je eerder de technische troepen. Daar hoef je niemand voor uit Afghanistan te halen lijkt me, die zijn hier ookquote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.
Ik denk dat festival-bouwers dat ook verbazend goed zouden kunnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat ook over het opzetten van vaccinatie-locaties, met militaire precisie. De logistiek zijn ze goed in.
En laten die nou toevallig een gaatje in hun agenda hebben tot 2022.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat festival-bouwers dat ook verbazend goed zouden kunnen.
Eerlijk gezegd krijg ik toch liever een gaatje van een militair dan...quote:Op woensdag 30 december 2020 23:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
En laten die nou toevallig een gaatje in hun agenda hebben tot 2022.
Klopt, maar dat kan je ook door de evenementenbranche laten doen,quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Hadden die niet al aangeboden te helpen met dat en ook teststraten bouwen geloof ik, maar dat was toch geloof ik afgewezen omdat ze geen hulp nodig hadden? Als ik me goed herinner?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaarbeurs, Ahoy, RAI, MECC en nog tig locaties staan al bijna een jaar leeg.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja jij niet. Jij moet als voorzitter Hugo vervangen.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef chratnox het volgende:
Zie je, het Fok!OMT regelt het gewoon wel weer even
NAVO?quote:Op woensdag 30 december 2020 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.
Defensie wil liever niet gestoord worden in Afghanistan.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we defensie überhaupt nodig hebben? Waarom konden we dat allang niet zelf, we hadden genoeg tijd?
Als het even kan bedank ik daarvoor. Ik oefen mijn invloed wel uit vanuit de schaduwquote:Op woensdag 30 december 2020 23:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja jij niet. Jij moet als voorzitter Hugo vervangen.
ook @TheVulturequote:Op woensdag 30 december 2020 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet je beginnen met vaccineren van mensen die op de IC terecht komen, zoals al heel lang het geval zou zijn.
Is “gewoon” een coalition of the willing hoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier komt de NAVO om de hoek kijken. Stoppen in Afghanistan kan alleen wanneer de rest van de landen dat ook doet. Daar hebben we ons aan gecommitteerd als Nederland zijnde toen we lid van de NAVO werden.
Niet inclusief al de bureaucratische rompslomp.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.
In 10 maanden bouw je een complete woonwijk.
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapperquote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden 'slechts' 10 maanden voorbereidingstijd.
In 10 maanden bouw je een complete woonwijk.
Schiet mij maar lek.quote:In Duitsland kan het Pfizer-vaccin wel aan verpleeghuisbewoners worden gegeven, omdat ze daar mobiele vaccinatie-units inzetten.
Volgens Van Vliet hebben de Duitsers "van de nood een deugd gemaakt". "In Duitsland kennen ze geen rijksvaccinatieprogramma zoals Nederland. Prikken haal je op bij de huisarts en de verzekeraar vergoedt. Duitsland zag al snel dat het een aparte organisatie moest opbouwen. Dat hebben ze gedaan met grote plekken, aangevuld met mobiele teams."
Ook Nederland denkt volgens Van Delden na over de inzet van mobiele units, maar hij kan nog niet zeggen op welke termijn dat moet gebeuren.
Nederland:quote:France to deploy 100,000 police and gendarmes to stop New Year's Eve parties
quote:Kabinet waarschuwt nog één keer voor jaarwisseling: blijf alstublieft thuis
Die fysieke locaties bouwen kan ik ook wel inderdaad. Dat is niet zo heel schokkend.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.
Ja, we kunnen stoppen zonder dat anderen het oké vinden, maar hoe zou het overkomen? Denk niet dat het NL in dank afgenomen zal worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is “gewoon” een coalition of the willing hoor.
Blij van. Kim Jong Macron praktijken moet je niet willen. Dat Frankrijk is in vele opzichten een halve dictatuur. Echt een heel raar land.quote:
Ik denk dat er in dit geval wel begrip voor is.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, we kunnen stoppen zonder dat anderen het oké vinden, maar hoe zou het overkomen? Denk niet dat het NL in dank afgenomen zal worden.
Yep, dat denk ik ook. En we hebben er nu 789 (32,2%)quote:Op woensdag 30 december 2020 23:22 schreef crystal_meth het volgende:
Als ik me niet vergis hadden in de laatste twee weken ruim 600 WZC in Nederland één of meer besmettingen. In het verpleeghuis in Vlaanderen dat in het nieuws kwam omdat de Sint het virus (waarschijnlijk) had binnengebracht, zijn inmiddels meer dan 20 bewoners overleden. Voor die mensen is het dus erg dodelijk. De gezondheidsraad adviseerde om die mensen eerst te vaccineren. Het zou me niet verbazen dat er binnen een maand artikels verschijnen over de doden die vallen of gevallen zijn omdat men dat advies niet gevolgd heeft...
Volgens mij is het zelfs voor het "positieve groepsgevoel" (wij doen dit met zijn allen!) een mooi symbool als je een vaccinatiestraat hebt in de Alfatent van Lowlands, ofzo. Of dat de GGD's al het werkloze barpersoneel oproepen om een tweedaagse cursus vaccineren te volgen. Dan heb je het pas echt over "wij doen het met zijn allen!"quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is echt geen rocket science hoor, zet mij daar met 80 man 2 dagen neer en ik heb het opgebouwd, het is niet dat er een raket moet worden gebouwd, je bedenkt gewoon even logische looplijnen en een goede opvang ruimte, vervolgens doe je even een praktijk test om te kijken hoe dat gaat.
Defensie vindt Afghanistan belangrijker.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik noem dat out of the box denken.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Ik herken echt geen greintje zelfreflectie in het hele artikel. Vooral dat anderen het ook zo slecht doen, en dan tussen neus en lippen door dat Duitsland mobiele vaccinatieunits heeft gebouwd, dus dat zij het daarom snel kunnen doen. Nergens de vraag "Hadden wij dat ook moeten doen?"
Nee, dit is dan het antwoord:
[..]
Schiet mij maar lek.
Je ziet op dit moment wel de daadwerkelijke gezichten van bevolkingsleiders.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blij van. Kim Jong Macron praktijken moet je niet willen. Dat Frankrijk is in vele opzichten een halve dictatuur. Echt een heel raar land.
Dat is waar. Maar we hebben hier momenteel toch wel voldoende militairen die het zouden kunnen? Die 160 man daar gaat echt niet het verschil maken lijkt me.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat er in dit geval wel begrip voor is.
Ok. FOK-OMT heeft indien geen tegengeluid jou aangewezen om dit te gaan coördineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |