SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Echt hè, pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:22 schreef TheVulture het volgende: Ik ga er blind op dat Gommers en Kuipers het beste willen, maar waarom riepen ze niet al weken geleden om deze strategie en waarom moet er nu 5 voor 12 ineens paniekvoetbal gespeeld worden... dat ziekteverzuim was er toen ook al.
We hebben al eerder kabinetten gehad die demissionair waren die meer voor elkaar kregen dan toen ze dat nog niet waren. Daarbij, ze zijn dan al 'af gegaan', dus willen ze juist alles zo goed en snel mogelijk doen zodat ze tijdens de verkiezingen weer verkozen worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Met de val van De Jonge en het kabinet schiet je nu toch helemaal geen hol meer op...
Hij moet weg. Ik heb heel lang gezegd dat je gedurende een brand de brandweercommandant ook niet ontslaat.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Met de val van De Jonge en het kabinet schiet je nu toch helemaal geen hol meer op...
Dat de Jonge zijn taak niet aankan, nu in deze crisis, zou best wel eens kunnen. Maar er zijn meer mensen die zich hiermee bezig houden. Hij doet dat niet allemaal alleen. En dan zouden er niet een paar knappe koppen tussen zitten die kunnen bedenken wat wij hier allemaal opperen?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zou kunnen maar ik acht het niet waarschijnlijk. Het is mogelijk dat zij een andere agenda hebben. Maar ik vond het gedoe met de app al erg vreemd. Helemaal niet wat je van een minister verwacht. Man kan zijn taak niet aan.
Inderdaad. Als het kabinet aftreed dan is dat op dit moment helemaal killing voor een doortastend overheidsbeleid. Kunnen we nu echt niet gebruiken. Laat de kiezer in maart maar afrekenen met het overheidsbeleid.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Hij is inderdaad de zwakste schakel lijkt het, maar er zit volgens mij wel een heel krachtveld omheen waar we geen weet van hebben. Heel benieuwd wat er ooit uit die parlementaire enquete gaat komen...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij moet weg. Ik heb heel lang gezegd dat je gedurende een brand de brandweercommandant ook niet ontslaat.
Maar als de commandant niet meer in control is en alles verkloot wat er te verkloten valt wordt dat toch wel anders. Het is ondanks De Jonge zolangzamerhand.
Als de man zijn werk niet aan kan dan moet hij weg.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij moet weg. Ik heb heel lang gezegd dat je gedurende een brand de brandweercommandant ook niet ontslaat.
Maar als de commandant niet meer in control is en alles verkloot wat er te verkloten valt wordt dat toch wel anders. Het is ondanks De Jonge zolangzamerhand.
Ik ben er bang voor dat de taak van die knappe koppen moeilijker (en in sommige gevallen onmogelijk) gemaakt worden door de Jonge. Hij heeft de neiging voor zijn beurt te praten, waardoor plannen op het laatste moment veranderd moeten worden. Lijkt zich niet te realiseren dat als hij een datum noemt, die datum een eigen leven gaat leiden, dus dat daar ineens naartoe gewerkt moet worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de Jonge zijn taak niet aankan, nu in deze crisis, zou best wel eens kunnen. Maar er zijn meer mensen die zich hiermee bezig houden. Hij doet dat niet allemaal alleen. En dan zouden er niet een paar knappe koppen tussen zitten die kunnen bedenken wat wij hier allemaal opperen?
Ik ga er maar vanuit dat het komt door de hoge druk bij de ziekenhuizen nu.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga er blind op dat Gommers en Kuipers het beste willen, maar waarom riepen ze niet al weken geleden om deze strategie en waarom moet er nu 5 voor 12 ineens paniekvoetbal gespeeld worden... dat ziekteverzuim was er toen ook al.
Achja, het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het gaat er bij mij niet in dat het ministerie van VWS zo incapabel is als 9 van de 10 users hier roepen. In zulke crises doe je het gewoon nooit goed.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de Jonge zijn taak niet aankan, nu in deze crisis, zou best wel eens kunnen. Maar er zijn meer mensen die zich hiermee bezig houden. Hij doet dat niet allemaal alleen. En dan zouden er niet een paar knappe koppen tussen zitten die kunnen bedenken wat wij hier allemaal opperen?
Ook dat nog jaquote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef chratnox het volgende:
Dit neem ik de Jonge persoonlijk niet kwalijk, hij is gewoon simpelweg eindverantwoordelijk voor dat departement. Er lijkt een soort strijd gaande binnen MinVWS, maar ook één tussen MinVWS en MinEZ. Dat helpt ook niet.
Juist het via de pers spelen is naar mijn idee een duidelijke indicator dat er een ander op die positie moet komen. Iemand die kan zeggen: Nu allemaal koppen dicht en zitten, we gaan dit vanmiddag nog oplossen, dus zeg 't maar. Wat moeten we doen om ervoor te zorgen dat we morgen beginnen met vaccineren? Wie heeft mensen nodig, wie heeft geld nodig en wie heeft koelkasten nodig?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij is inderdaad de zwakste schakel lijkt het, maar er zit volgens mij wel een heel krachtveld omheen waar we geen weet van hebben. Heel benieuwd wat er ooit uit die parlementaire enquete gaat komen...
Maar een Coutinho die zijn opvolger openlijk aanvalt, Gommers en Kuipers die het via de pers spelen en regelmatig bommetjes droppen, andere OMT-leden die maar van alles blijven spuien... het is doodvermoeiend en iedereen wil wat anders en schikt zich niet naar een genomen besluit.
Zelfde geldt overigens voor de oppositiepartijen met hun symboolprotesten, die zijn nu ineens ook minder stellig over het openen van scholen. Mensen roepen allemaal veel te snel....
Vast wel maar ze schijnen er niks aan te kunnen doen. Zo als het nu gaat kan het echt niet langer. Dan moet Hugo ook maar flauw vallen...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doen ze niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het kabinet aftreed dan is dat op dit moment helemaal killing voor een doortastend overheidsbeleid. Kunnen we nu echt niet gebruiken. Laat de kiezer in maart maar afrekenen met het overheidsbeleid.
En anders alleen Hugo de Jonge, enkel en alleen als je een ervaren iemand direct kan doorschuiven die niet ingewerkt hoeft te worden.
Alsjeblieft laat dat gebeuren. Weg ermee.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Probleem met privileges geven op grond van gezondheid (dat onlosmakelijke persoonskenmerken zijn), dat men zich hoe ook (goed?) bedoeld; daarmee op een hellend valk begeeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het betekent wel dat je mensen vaccineert met iets dat hen mogelijk minder bescherming biedt. De vraag is dan, kan je in zo'n geval hun immuniteit nadien boosten tot een vergelijkbaar niveau, eventueel met een ander vaccin? Ik vermoed van wel, zoniet heb je een ethisch probleem, want dan ontzeg je een deel van de bevolking de kans op hogere bescherming.
Weet niet wat er van waar is want de bronnen lijken me niet allemaal even zuiver, maar Gommers zou in oktober nog geroepen hebben dat hij geen extra verpleging op de IC wilde want die zouden zich maar gaan vervelen....quote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat het komt door de hoge druk bij de ziekenhuizen nu.
In september/oktober/november was daar nog "prima" omheen te werken.
De grootste stijgingen waren al een tijdje op te merken bij tieners. De grootste daling ook sinds de lockdown. De nieuwe mutatie is nog eens extra besmettelijk voor basis school scholieren; daar lijkt het op althans.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Nog even over scholen wel/niet open rond de 19e. Blijkbaar zijn er wel gesprekken gaande als ik het onderste stuk lees hier
https://nos.nl/artikel/23(...)-britse-variant.html
Voor de kinderen hoop ik het echt. Helemaal omdat de drogreden erachter in eerste instantie was om ouders meer thuis te houden.
Ik zou ze niet incapabel noemen. Er lijken een hoop dingen ingeslopen te zijn die nu allemaal naar de voorgrond komen. Het RIVM waar een bepaald dedain richting andere instituten vanaf hangt. CBG-MEB die het werk van de EMA zelf graag nog een keer doet (het zal niet helpen dat de EMA in Amsterdam zit). GGD GHOR die de belangen van de 25 GGD's moet behartigen, maar vooral de belangen van GGD GHOR behartigt.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Achja, het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het gaat er bij mij niet in dat het ministerie van VWS zo incapabel is als 9 van de 10 users hier roepen. In zulke crises doe je het gewoon nooit goed.
18 januari. De rest van de EU is al begonnen. Maar dat is allemaal onzorgvuldig of symbolischquote:Op woensdag 30 december 2020 22:35 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Achja, het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Het gaat er bij mij niet in dat het ministerie van VWS zo incapabel is als 9 van de 10 users hier roepen. In zulke crises doe je het gewoon nooit goed.
Anderhalf, minstens. Rutte gaat echt niet vrijuit.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
18 januari. De rest van de EU is al begonnen. Maar dat is allemaal onzorgvuldig of symbolisch
Hoogste aantal besmettingen per inwoners van Europa zo’n beetje.
Testlogistiek consequent niet op orde
En dan kan ik nog even doorgaan, het is gewoon een teringbende en daar is maar één persoon verantwoordelijk voor.
Het RIVM heeft gegokt op het Oxford vaccin en verloren. Het uitwerken en voorbereiden van verschillende scenario's vond men blijkbaar niet nodigquote:Pfizer-vaccin paste niet in originele vaccinatiestrategie van RIVM
Het coronavaccin van Pfizer/BioNTech paste niet in de coronavaccinatiestrategie waar het RIVM aan werkte. Dus toen bleek dat het vaccin van de Amerikaanse farmaceut als eerste én als succesvolste vaccin uit de bus kwam, moest die strategie worden aangepast. Dat zeggen Hans van Vliet en Jaap van Delden, bij het RIVM verantwoordelijk voor de coronavaccinaties, tegen NU.nl. In het interview zeggen ze dat er lang op werd gerekend dat het vaccin van de universiteit van Oxford en farmaceut AstraZeneca als eerste ingezet kon worden. Dat vaccin zou op basis van de eigenschappen kunnen worden toegediend en bewaard op kleinschalige locaties, vergelijkbaar met de jaarlijkse griepvaccinatie.
Het Pfizer-vaccin bleek lastiger in te passen in die infrastructuur, onder meer omdat het bij -70 graden bewaard moet worden. Van Delden, bij het RIVM programmadirecteur covid-19-vaccinatie, zegt de onrust over het gegeven dat Nederland als laatste EU-land begint met vaccineren wel te begrijpen. "Maar het is echt een enorm ingewikkelde puzzel. Het is voor ons ook niet een wedstrijd wie er als eerste begonnen is in Europa", zegt hij.
Volgens Van Vliet, manager van het Rijksvaccinatieprogramma bij het RIVM, is het vooral belangrijk welke vaccinatiegraad uiteindelijk wordt bereikt. "Over zes tot negen maanden zal voor alle Europese landen gelden dat ze een groot deel van hun bevolking gevaccineerd hebben. Mijn verwachting is dat we van alles waar we nu een vergrootglas op leggen dan niets meer terugzien."
Van wat ik ervan heb gelezen, zat dat iets anders. Hij is geen voorstander van een permanente, structurele opschaling van de IC naar bijvoorbeeld 2.500 bedden. Dan moet je daar namelijk ook personeel voor opleiden, en in normale jaren hebben die extra IC-verpleegkundigen simpelweg geen werk. 2.500 IC-bedden in tijden zonder Covid is veel te veel.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Weet niet wat er van waar is want de bronnen lijken me niet allemaal even zuiver, maar Gommers zou in oktober nog geroepen hebben dat hij geen extra verpleging op de IC wilde want die zouden zich maar gaan vervelen....
Vind ik een lastige, degene met de bevoegdheden zijn Grapperhaus en De Jonge dus die zijn sowieso aanspreekbaar. De rol van Rutte is een beetje schimmig, waar die zelf ook hard z’n best voor doet overigens. Wat op zichzelf al dubieus is.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Anderhalf, minstens. Rutte gaat echt niet vrijuit.
Past in het plaatje. Dat is namelijk al vanaf het begin een probleem. Dat denken in een scenario.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
De aap is eindelijk officieel uit de mouw:
[..]
Het RIVM heeft gegokt op het Oxford vaccin en verloren. Het uitwerken en voorbereiden van verschillende scenario's vond men blijkbaar niet nodig
Vanwege de eerste kamer verhouding en de versplintering in de Nederlandse politiek kan het zo een half jaar duren voor we een nieuwe coalitie hebben. We gaan waarschijnlijk vijf partijen nodig hebben om een meerderheid in beide kamers te krijgen. Dan zit Nederland heel lang zonder bestuur tijdens een zware crisis. Mogelijk krijg je dan zoiets als nu in de VS waar lame Duck Trump nergens meer om geeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet.
Dus laat nu maar ploffen .. is de chaos compleet en de kans het grootste dat we in ieder geval in maart/april met een redelijk neutrale/schone lei kunnem beginnen.
Ben dat incompetente geneuzel meer dan zat.
Ik zei het al eerder. Als B.V. NL een bedrijf was geweest, waren we al 10 keer over de kop gegaan.
En laten we hopen dat er dit keer dan eens een vrouw aan de macht komt.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De grootste stijgingen waren al een tijdje op te merken bij tieners. De grootste daling ook sinds de lockdown. De nieuwe mutatie is nog eens extra besmettelijk voor basis school scholieren; daar lijkt het op althans.
Die drogreden is meer een bijkomend voordeel.
Die vind het prima dat een Hugo de Jonge de klappen op vangt. Elke stem die niet naar het CDA gaat is een potentiele stem voor het VVD.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vind ik een lastige, degene met de bevoegdheden zijn Grapperhaus en De Jonge dus die zijn sowieso aanspreekbaar. De rol van Rutte is een beetje schimmig, waar die zelf ook hard z’n best voor doet overigens. Wat op zichzelf al dubieus is.
Precies. Genoeg andere lui die het veel beter kunnen dan al dit gepruts.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit past wel in het beeld dat is ontstaanquote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het RIVM heeft gegokt op het Oxford vaccin en verloren. Het uitwerken en voorbereiden van verschillende scenario's vond men blijkbaar niet nodig
Godverdomme, wordt die hele organisatie gerund door een eerstejaars stagaire ofzo? Hoe fucking incompetent kan je zijn?quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De enige exit uit deze fucking crisis en dan falen ze om dat een beetje professioneel voor te bereiden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Interessant!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk ontdekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.
What's next? De volgende variant maakt honden en katten ineens mega besmettelijk? Afmaken die handel?
Er zijn hiervoor (als ik fok en de media mag geloven) al verschillende mutaties geweest en iedere keer was het beeld hetzelfde, kinderen onder de 12 waren minder tot geen risico.
Het is me net iets te toevallig allemaal.
Ik weet niet eens of dat er perse achter zit. Dit is gewoon Rutte zoals Rutte altijd opereert, alles weghouden van zijn persoon of op z’n minst ontraceerbaar maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die vind het prima dat een Hugo de Jonge de klappen op vangt. Elke stem die niet naar het CDA gaat is een potentiele stem voor het VVD.
En dat komt allemaal door wanbeleid van De Jonge, en heeft niks te maken met de organisatiestructuur en andere zaken die nu eenmaal per land anders zijn? Kan best hoor, maar de redenering ‘het gaat hier minder goed dan elders dus De Jonge is incapabel’ is niet zonder meer juist.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
18 januari. De rest van de EU is al begonnen. Maar dat is allemaal onzorgvuldig of symbolisch
Hoogste aantal besmettingen per inwoners van Europa zo’n beetje.
Testlogistiek consequent niet op orde
En dan kan ik nog even doorgaan, het is gewoon een teringbende en daar is maar één persoon verantwoordelijk voor.
Ik denk niet dat het een complot is eigenlijk, maar wie weet.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk ontdekken dat de Britse, Zuid-Afrikaanse, of weet ik veel uit welk land variant 4782 vandaan komt, nu wel erg hendig uit komt en 'ineens' toevallig net door die mutatie uitgerekend die leeftijdsgroep mieters besmettelijk blijkt te zijn. Zodat er een 'legitieme' reden is om ze nog wat langer thuis kunnen blijven.
What's next? De volgende variant maakt honden en katten ineens mega besmettelijk? Afmaken die handel?
Er zijn hiervoor (als ik fok en de media mag geloven) al verschillende mutaties geweest en iedere keer was het beeld hetzelfde, kinderen onder de 12 waren minder tot geen risico.
Het is me net iets te toevallig allemaal.
Wij doen het ZoRvUldIg!!1!!1!quote:Op woensdag 30 december 2020 22:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige exit uit deze fucking crisis en dan falen ze om dat een beetje professioneel voor te bereiden.
Één scenario, welteverstaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Past in het plaatje. Dat is namelijk al vanaf het begin een probleem. Dat denken in een scenario.
Ik ga er maar vanuit dat het komt door de hoge druk bij de ziekenhuizen nu.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga er blind op dat Gommers en Kuipers het beste willen, maar waarom riepen ze niet al weken geleden om deze strategie en waarom moet er nu 5 voor 12 ineens paniekvoetbal gespeeld worden... dat ziekteverzuim was er toen ook al.
Ik heb ook niet het idee dat het goed botert tussen de GGD en de Jonge.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou ze niet incapabel noemen. Er lijken een hoop dingen ingeslopen te zijn die nu allemaal naar de voorgrond komen. Het RIVM waar een bepaald dedain richting andere instituten vanaf hangt. CBG-MEB die het werk van de EMA zelf graag nog een keer doet (het zal niet helpen dat de EMA in Amsterdam zit). GGD GHOR die de belangen van de 25 GGD's moet behartigen, maar vooral de belangen van GGD GHOR behartigt.
De Minister van V&J die doodstil is, terwijl hij eindverantwoordelijk is voor de GGD's.
Er vindt veel teveel politiek plaats om doortastend te zijn. Incapabel zijn ze niet, maar geen van allen zullen ze de schuld op hun bordje willen, dus ze zullen tot precies de grens van hun verantwoordelijkheden gaan. Dat werkt nu gewoonweg niet.
Als het net zo zorgvuldig is als die appquote:
Dat testen is toch wel grotendeels op wanbeleid te schuiven ja. Als je gewoonweg te laat contracteert en niet in staat bent te zorgen dat de GGD optijd. opschakelt (terwijl ze net weer hadden afgeschaald, dus de capaciteit was er).quote:Op woensdag 30 december 2020 22:48 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
En dat komt allemaal door wanbeleid van De Jonge, en heeft niks te maken met de organisatiestructuur en andere zaken die nu eenmaal per land anders zijn? Kan best hoor, maar de redenering ‘het gaat hier minder goed dan elders dus De Jonge is incapabel’ is niet zonder meer juist.
quote:Op woensdag 30 december 2020 22:44 schreef eragon2890 het volgende:
Wat is dit voor verkrekt circus? Dus straks gaan we ook nog onze regering ontslaan tijdens het hoogtepunt van de hele pandemie, vlak voor de verkiezingen, met het licht al aan het einde van de tunnel maar op het hoogtepunt van organisatiewerk??
WAT?
En ondertussen komt dat red team ook weer even emmeren https://www.ad.nl/binnenl(...)n-met-vuur~aa8e597e/
Terwijl er al 2348230940329402949032 keer door niét in kindsoldaten-helpen-gespecialiseerde-alfa-wetenschappers, wiskundigen, en economen (door je weet wel, VIROLOGEN) is vastgesteld dat 99,99% zeker de vaccins nog net zo goed werken!
Echt, ik spring in het kanaal en zwem naar Engeland zo! Toch bijna tijd voor de nieuwjaarsduik!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |