abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197111615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh maar begrijp me niet verkeerd, zo bedoel ik het niet. Juist die mentale steun is op dit moment cruciaal en wordt naar mijn mening veel te weinig aandacht aan besteed. Ik heb een gezin thuis dus heb makkelijk praten, want ik kom afentoe tijd tekort in mn dag. Maar ik snap heel goed dat mensen vereenzamen. Die hebben inderdaad de aandacht en tijd nodig. Op dit moment weet ik niet zo goed hoe ik daarbij zou kunnen helpen behalve een luisterend oor bieden. Indien er iets is dat ik kan doen, graag. Ik merk aan mezelf dat ik best onrustig word van het niets kunnen doen om bij te dragen :)
Dit bedoel ik niet verkeerd (waardeer je posts alleen maar!), maar voor mijn eigen overzicht; hoe bedoel je het dan wel? :@ Want je zei zo ongeveer letterlijk dat je de problemen van veel sectoren op lost door er wat geld tegen aan te gooien. Deels is dat natuurlijk zo, maar het gaat zoals je zelf nu ook zegt veel dieper dan enkel wat financiele schade voor wat sectoren.

Dat gevoel wat je beschrijft herken ik goed overigens. Stukje machteloosheid. Dat vind ik sowieso het kutste van de crisis. Ja, we kunnen stemmen, maar verder word er niks gedaan met onze individuele meningen. Is natuurlijk ook niet te doen; want miljoenen mensen in ons landje, maar ik weet soms niet waar ik mijn frustratie moet laten. Ik kan wel voor de 89e keer gaan venten richting mijn man (of hier in het topic), maar ik koop er zo weinig voor. Heb niet het idee alsof er een echte partij is die de dingen benoemt die wij hier dagelijks benoemen zeg maar. En als ze het benoemen lijkt het een dag later alweer vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 21:49:34 ]
pi_197111672
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:46 schreef Breekfast het volgende:
Stukje uit NRC over het Oxford vaccin:
[..]

Die laatste opmerking kan ik mij wel in vinden: we hebben voldoende data om vast te stellen dat het werkt en dat het veilig is. In ieder geval met een effectiviteit van 62%. Het enige wat nog duidelijk moet worden is met welke interval en dosering de effectiviteit het hoogst is. Gaan we daar dan nog op wachten of beginnen we gewoon?

We zitten in een situatie waarin de ziekenhuizen hun max beginnen te bereiken. Heb je dan nog wel tijd voor finetuning? Met een mutatie op komst die veel besmettelijker is? De Britten pakken wel door.
62% maakt een grotere deuk in de R dan de maatregelen die we nu hebben, doen dus.

Wat zou er gebeuren als je mensen eerst vaccineert met het Oxford vaccin en later Pfizer of Moderna ofzo?
pi_197111780
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit bedoel ik niet verkeerd (waardeer je posts alleen maar!), maar voor mijn eigen overzicht; hoe bedoel je het dan wel? :@ Want je zei zo ongeveer letterlijk dat je de problemen van veel sectoren op lost door er wat geld tegen aan te gooien. Deels is dat natuurlijk zo, maar het gaat zoals je zelf nu ook zegt veel dieper dan enkel wat financiele schade voor wat sectoren.

Dat gevoel wat je beschrijft herken ik goed overigens. Stukje machteloosheid. Dat vind ik sowieso het kutste van de crisis. Ja, we kunnen stemmen, maar verder word er niks gedaan met onze individuele meningen. Is natuurlijk ook niet te doen; want miljoenen mensen in ons landje, maar ik weet soms niet waar ik mijn frustratie moet laten. Ik kan wel voor de 89e keer gaan venten richting mijn man (of hier in het topic), maar ik koop er zo weinig voor. Heb niet het idee alsof er een echte partij is die de dingen benoemt die wij hier dagelijks benoemen zeg maar. En als ze het benoemen lijkt het een dag later alweer vergeten.
Het klote van de huidige democratie is dat je nooit precies weet op wat je stemt met de coalities de gevormd moeten worden. Welke punten als wisselgeld worden ingezet. Dat maakt voor mij stemmen nutteloos.
pi_197111833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

62% maakt een grotere deuk in de R dan de maatregelen die we nu hebben, doen dus.

Wat zou er gebeuren als je mensen eerst vaccineert met het Oxford vaccin en later Pfizer of Moderna ofzo?
Jij wil er helemaal een spannende cocktail van maken :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197111940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat het effect van combinaties van vaccins is, is volgens mij niet duidelijk. Ik kan mij niet voorstellen dat het elkaars effect omlaag zou halen maar daar durf ik niks over te zeggen.
pi_197111955
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het klote van de huidige democratie is dat je nooit precies weet op wat je stemt met de coalities de gevormd moeten worden. Welke punten als wisselgeld worden ingezet. Dat maakt voor mij stemmen nutteloos.
Maakt het niet makkelijker nee.

Ik vind dat PVV best wel wat goede punten benoemd, maar daarop stemmen heeft ook geen zin gezien niemand met ze wil regeren. Naast dat er nogal een stigma aan hangt om op de PVV te stemmen :P
pi_197112028
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik bedoelde in mijn initiële post puur en alleen de sluiting. Het is heel naar dat die sectoren gesloten zijn, maar we kunnen het ze laten 'uitzingen' (financieel gezien) door er de juiste hoeveelheid geld tegenaan te gooien. Dat neemt inderdaad niet weg dat er veel depressies en dergelijken voorbij komen, maar volgens mij komen veel daarvan doordat de steun niet voldoende (of niet aanwezig) is. De situaties die ik ken raken die mensen in elk geval financieel aan de grond, zelfs met steun, waarna ze in die depressie terecht komen.

Door de juiste steun te bieden kun je dus veel van die situaties voorkomen. Het lost de eenzaamheid niet op en dat is iets waar we nog steeds aandacht aan moeten besteden.

Wat deze verkiezingen betreft ga ik me in elk geval veel beter inlezen dan ik normaal doe. Denk ook dat ik de lokale wethouder(s) van die partij wel ga proberen te bereiken om te kijken of ik via die manier een ingang kan vinden. Zo irritant als ik afentoe in dit topic kan zijn ga ik daar dan ook zijn om ervoor te zorgen dat er dingen gaan veranderen :D
pi_197112118
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij wil er helemaal een spannende cocktail van maken :D
Nee niet op die manier. Oxford is snel te zetten en is 'makkelijk' relatief gezien. Dus als we mensen nu vaccineren (2x) met het Oxford vaccin en (bijvoorbeeld) na 6 maanden met het Pfizer vaccin, is dat veilig? Kan dat kwaad?

Dan heb je dus op een snelle manier de R flink omlaag geschroefd, want 62% effectief, waarna je met Pfizer/Moderna het helemaal uit kunt bannen.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:57:40 #259
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197112169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:46 schreef Breekfast het volgende:
Stukje uit NRC over het Oxford vaccin:
[..]

Die laatste opmerking kan ik mij wel in vinden: we hebben voldoende data om vast te stellen dat het werkt en dat het veilig is. In ieder geval met een effectiviteit van 62%. Het enige wat nog duidelijk moet worden is met welke interval en dosering de effectiviteit het hoogst is. Gaan we daar dan nog op wachten of beginnen we gewoon?

We zitten in een situatie waarin de ziekenhuizen hun max beginnen te bereiken. Heb je dan nog wel tijd voor finetuning? Met een mutatie op komst die veel besmettelijker is? De Britten pakken wel door.
Het betekent wel dat je mensen vaccineert met iets dat hen mogelijk minder bescherming biedt. De vraag is dan, kan je in zo'n geval hun immuniteit nadien boosten tot een vergelijkbaar niveau, eventueel met een ander vaccin? Ik vermoed van wel, zoniet heb je een ethisch probleem, want dan ontzeg je een deel van de bevolking de kans op hogere bescherming.
are we infinite or am I alone
pi_197112224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee niet op die manier. Oxford is snel te zetten en is 'makkelijk' relatief gezien. Dus als we mensen nu vaccineren (2x) met het Oxford vaccin en (bijvoorbeeld) na 6 maanden met het Pfizer vaccin, is dat veilig? Kan dat kwaad?

Dan heb je dus op een snelle manier de R flink omlaag geschroefd, want 62% effectief, waarna je met Pfizer/Moderna het helemaal uit kunt bannen.
Ah, op die manier. Wie weet.

Probleem met Oxford is dat er nog niet eens een aanvraag voor goedkeuring in de EU ligt bij de EMA, als ik het goed begrepen heb. Dat vaccin gaan we dus voorlopig nog niet kunnen gebruiken.
pi_197112323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vraag voor de meer juridisch onderlegden onder ons. Hoe kunnen we als bevolking een parlementaire enquête afdwingen?
Ik volg die Buitenparlementaire enquête commissie (ik volg van alles).
Het heeft juridisch niet veel om het lijf. Maar het initiatief is bewonderenswaardig.
Er zitten echt heel schrijnende verklaringen bij. Vooral over de verpleegtehuizen.
Hier de link, kun je het kanaal bekijken.
Ik denk dat ze met al deze verklaringen een rechtzaak gaan starten om een echt onderzoek af te dwingen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197112326
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoelde in mijn initiële post puur en alleen de sluiting. Het is heel naar dat die sectoren gesloten zijn, maar we kunnen het ze laten 'uitzingen' (financieel gezien) door er de juiste hoeveelheid geld tegenaan te gooien. Dat neemt inderdaad niet weg dat er veel depressies en dergelijken voorbij komen, maar volgens mij komen veel daarvan doordat de steun niet voldoende (of niet aanwezig) is. De situaties die ik ken raken die mensen in elk geval financieel aan de grond, zelfs met steun, waarna ze in die depressie terecht komen.

Door de juiste steun te bieden kun je dus veel van die situaties voorkomen. Het lost de eenzaamheid niet op en dat is iets waar we nog steeds aandacht aan moeten besteden.

Wat deze verkiezingen betreft ga ik me in elk geval veel beter inlezen dan ik normaal doe. Denk ook dat ik de lokale wethouder(s) van die partij wel ga proberen te bereiken om te kijken of ik via die manier een ingang kan vinden. Zo irritant als ik afentoe in dit topic kan zijn ga ik daar dan ook zijn om ervoor te zorgen dat er dingen gaan veranderen :D
Er is zeker een link tussen financieel geraakt worden en eventuele depressies (in sommige gevallen dan - anderen raken inderdaad meer depressief vanwege alle maatregelen - de isolatie e.d.), maar dan nog is het wat makkelijk om te zeggen dat je de problemen van bepaalde sectoren op kan lossen door er meer geld tegenaan aan te gooien. Ik kan het niet heel goed verwoorden, want ik snap dat het wel zo werkt, maar dan moet het wel gebeuren. Die steun. Om de een of andere reden gebeurd dat niet. Dus het probleem is er. Mensen worden geraakt. Dan is het heel leuk dat ze theoretisch te redden zijn met financiele steun, maar die komt dus niet. Verdwijnt het probleem niet van. En daaruit volgen dan weer nieuwe problemen zoals die depressies e.d.

Dus ja; je hebt gelijk dat bepaalde sectoren geholpen zijn als er geld komt, maar tot het moment dat die steun er ook echt is, kan je gewoon niet zo makkelijk zeggen dat de situatie voor kinderen zo uniek is. Achterstanden zijn inderdaad niet op te lossen met geld, maar al die andere sectoren zitten in hetzelfde bootje, want die steun is er niet.

Weet echt niet hoe ik het anders kan verwoorden :P
pi_197112341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Wie weet.

Probleem met Oxford is dat er nog niet eens een aanvraag voor goedkeuring in de EU ligt bij de EMA, als ik het goed begrepen heb. Dat vaccin gaan we dus voorlopig nog niet kunnen gebruiken.
Dat is waar. Maar als we voor het gemak even stellen dat het eind januari wel goedgekeurd kan zijn, dan heb je ineens beschikking over het volledige 'fijnmazige' netwerk waarmee in een paar weken een paar miljoen mensen gevaccineerd zijn voor de griepprik.

Tot die tijd kun je gewoon knallen met Pfizer/Moderna wat je hebt in verzorgingstehuizen enzo, maar die 62% kan wel 's een groot verschil gaan maken in de komende maanden.
  woensdag 30 december 2020 @ 22:02:08 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197112390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar als we voor het gemak even stellen dat het eind januari wel goedgekeurd kan zijn, dan heb je ineens beschikking over het volledige 'fijnmazige' netwerk waarmee in een paar weken een paar miljoen mensen gevaccineerd zijn voor de griepprik.

Tot die tijd kun je gewoon knallen met Pfizer/Moderna wat je hebt in verzorgingstehuizen enzo, maar die 62% kan wel 's een groot verschil gaan maken in de komende maanden.
Maar kan dat niet met Moderna ook al, aangezien dat niet diepgevroren bewaard hoeft te worden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197112411
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is zeker een link tussen financieel geraakt worden en eventuele depressies (in sommige gevallen dan - anderen raken inderdaad meer depressief vanwege alle maatregelen - de isolatie e.d.), maar dan nog is het wat makkelijk om te zeggen dat je de problemen van bepaalde sectoren op kan lossen door er meer geld tegenaan aan te gooien. Ik kan het niet heel goed verwoorden, want ik snap dat het wel zo werkt, maar dan moet het wel gebeuren. Die steun. Om de een of andere reden gebeurd dat niet. Dus het probleem is er. Mensen worden geraakt. Dan is het heel leuk dat ze theoretisch te redden zijn met financiele steun, maar die komt dus niet. Verdwijnt het probleem niet van. En daaruit volgen dan weer nieuwe problemen zoals die depressies e.d.

Dus ja; je hebt gelijk dat bepaalde sectoren geholpen zijn als er geld komt, maar tot het moment dat die steun er ook echt is, kan je gewoon niet zo makkelijk zeggen dat de situatie voor kinderen zo uniek is. Achterstanden zijn inderdaad niet op te lossen met geld, maar al die andere sectoren zitten in hetzelfde bootje, want die steun is er niet.

Weet echt niet hoe ik het anders kan verwoorden :P
Eigenlijk zijn er maar weinig problemen die je echt op kunt lossen met geld. Geld zorgt ervoor dat je de tijd, middelen of expertise krijgt om het daadwerkelijk op te lossen. Dat is wat je hier wil doen bij die sectoren, tijd kopen totdat het niet meer nodig is om die maatregelen te hebben.
  woensdag 30 december 2020 @ 22:04:56 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197112527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar kan dat niet met Moderna ook al, aangezien dat niet diepgevroren bewaard hoeft te worden?
Daarvan zouden in het eerste kwartaal slechts 400.000 dosissen geleverd kunnen worden. van het Oxford/AstraZeneca vacin 4.5 miljoen.

COR / Vaccins #5 - Het zal in Q1 2021
are we infinite or am I alone
pi_197112546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is ook een beetje de vraag hoe snel Oxford de data bij elkaar kan krijgen om aan te tonen welke dosering en interval het meest effectief is. Als ze daar nog een maand voor nodig hebben dan is het misschien toch beter om te wachten en inderdaad eerst te beginnen met Pfizer en Moderna.

Als dat nog drie maanden zou duren dan zou ik zeggen: begin maar gewoon en kijk lopende de vaccinatie welke dosering/interval de hoogste effectiviteit oplevert.
pi_197112612
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oept-gommers-op.html

Gommers en Kuipers gooien de knuppel er nog maar eens in... wordt wel moe van al die kapiteins

Eerder vandaag ook al met z'n uitspraak over code zwart eind januari, da's een maand en we weten hoe lang dat in coronatijd is
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197112640

quote:
Intensivist Diederik Gommers en ziekenhuisbestuurder Ernst Kuipers roepen op om zo snel mogelijk te beginnen met het vaccineren van essentieel ziekenhuispersoneel. Als het aan Gommers ligt wordt er maandag een start gemaakt, zegt hij in Nieuwsuur.

De ziekenhuizen hebben de mogelijkheid om de vaccins goed te bewaren en toe te dienen. Gommers hoopt dat er snel besloten wordt om doses vaccins naar ziekenhuizen te sturen.

Kuipers stelt voor om zo snel mogelijk te beginnen met het vaccineren van het personeel van de intensive care, spoedeisende hulp, covid-afdelingen en ambulancepersoneel. "Dat zijn er enkele tienduizenden." Nu komen eerst bewoners van verpleeghuizen, mensen met een verstandelijke beperking die in instellingen wonen én hun zorgmedewerkers aan de beurt.

Druk op zorg blijft hoog
"Wij vinden dat in de zorg, zeker in de situatie waarin de druk nog lange tijd heel hoog blijft, het cruciaal is dat personeel beschikbaar blijft voor de zorg", zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.

De ziekenhuizen zien de druk zeer snel oplopen. De dagelijkse instroom van nieuwe patiënten is hoger dan het sinds april is geweest. Alleen al de afgelopen 24 uur kwamen er bijna 400 patiënten bij in de ziekenhuizen. De bezetting van de intensive care is op het hoogste niveau sinds mei, zegt Kuipers.

Vandaag werd bekend dat tientallen Nederlandse ziekenhuizen hun 'kritische planbare zorg' niet meer kunnen aanbieden. Het grote probleem bij een hoge bezetting van de ziekenhuizen is het ziekteverzuim onder het verpleegkundig personeel. "Zestien procent van de IC-verpleegkundigen in het Erasmus MC is ziekgemeld, en per verpleegkundige die we moeten missen kunnen we minder bedden verzorgen", zegt Kuipers.
NOS.nl liveblog
pi_197112674
Nog geen avondklok voor morgenavond, het is een wonder _O_ *O*
pi_197112692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:

Gommers en Kuipers gooien de knuppel er nog maar eens in... wordt wel moe van al die kapiteins

Eerder vandaag ook al met z'n uitspraak over code zwart eind januari, da's een maand en we weten hoe lang dat in coronatijd is
Kap hier nou eens mee, dit doen ze echt niet voor niks hoor. De nood is hoog en het einde nog lang niet in zicht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197112739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn er maar weinig problemen die je echt op kunt lossen met geld. Geld zorgt ervoor dat je de tijd, middelen of expertise krijgt om het daadwerkelijk op te lossen. Dat is wat je hier wil doen bij die sectoren, tijd kopen totdat het niet meer nodig is om die maatregelen te hebben.
Zou fijn zijn als die steun er nu op een magische wijze alsnog komt, maar ik betwijfel het.

Dus uiteindelijk is het écht kut voor leerlingen die geraakt worden (en ja, er gaan gevolgen zijn), maar hetzelfde als de rest van de bevolking die geraakt word (tot er betere financiele steun komt/de maatregelen verdwijnen). Denk dat we het daar mee samen kunnen vatten? :P
pi_197112749
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kap hier nou eens mee, dit doen ze echt niet voor niks hoor. De nood is hoog en het einde nog lang niet in zicht.
Het ging me er meer om dat er zoveel mensen van alles roepen, dat wordt toch een nog grotere chaos dan het al is...
pi_197112750
quote:
Lijkt me wel een goed idee. Als dat ziekteverzuim voorkomt kun je meer patiënten helpen. Prikken is daarbij geen issue, ziekenhuizen hebben mensen zat die dat kunnen.

Het zijn enkele tienduizenden mensen, dus dat zou ook niet zo'n impact moeten hebben op het totaal. Ze stonden toch al op de rit, dan hoeven GGD's die ook niet meer te doen :)

Ziekenhuizen en verzorgingstehuizen werken sowieso al vaak heel goed samen. Desnoods laat je de medewerkers van die verzorgingstehuizen gewoon naar dat ziekenhuis komen. Welke prik ze gehad hebben slaan ze op in het dossier van die persoon in de systemen die ze al hebben en hop, we hebben ineens een hele goede start gemaakt.

Dan kan GGD nog een paar weken doen over de systemen klaar krijgen voor reguliere vaccinatie.

Edit: Nog even los van de mentale boost die het het zorgpersoneel kan opleveren. Zo van: We willen dat jullie liever gisteren dan morgen beschermd kunnen werken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 22:14:39 ]
pi_197112761
quote:

Als je maandag begint met vaccineren, maak je dus sowieso een start, wat al prettig zou zijn. Daarnaast heb je zal er onder het zorgpersoneel dus minder ziekteverzuim gaan zijn, wat je met de volle ziekenhuizen wel kunt gebruiken.
  woensdag 30 december 2020 @ 22:09:54 #276
346939 Janneke141
pi_197112772
quote:
Logische oproep. Ziekenhuispersoneel kan als het ware zichzelf inenten en hebben inderdaad ook de faciliteiten om het op te slaan.
pi_197112801
quote:

Ze weten goed te lobbyen.
pi_197112835
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het ging me er meer om dat er zoveel mensen van alles roepen, dat wordt toch een nog grotere chaos dan het al is...
Gommers en Kuipers zijn niet zomaar mensen, natuurlijk. Ze weten wel waar ze het over hebben.
pi_197112884
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gommers en Kuipers zijn niet zomaar mensen, natuurlijk. Ze weten wel waar ze het over hebben.
Ze zitten ook in het OMT (Gommers sowieso). Waarom wordt alles maar via de pers gespeeld... Ik snap wat ze willen hoor, en ik heb liever ook gisteren dan vandaag een spuit, maar dit is gewoon de regering onder druk zetten...
pi_197112895
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Lijkt me wel een goed idee. Als dat ziekteverzuim voorkomt kun je meer patiënten helpen. Prikken is daarbij geen issue, ziekenhuizen hebben mensen zat die dat kunnen.

Het zijn enkele tienduizenden mensen, dus dat zou ook niet zo'n impact moeten hebben op het totaal. Ze stonden toch al op de rit, dan hoeven GGD's die ook niet meer te doen :)

Ziekenhuizen en verzorgingstehuizen werken sowieso al vaak heel goed samen. Desnoods laat je de medewerkers van die verzorgingstehuizen gewoon naar dat ziekenhuis komen. Welke prik ze gehad hebben slaan ze op in het dossier van die persoon in de systemen die ze al hebben en hop, we hebben ineens een hele goede start gemaakt.

Dan kan GGD nog een paar weken doen over de systemen klaar krijgen voor reguliere vaccinatie.
Helemaal mee eens.
pi_197112944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze zitten ook in het OMT (Gommers sowieso). Waarom wordt alles maar via de pers gespeeld...
Ik denk dat je met de vraag stellen het antwoord hebt. Ik stoor me er ook aan, maar ik heb het idee dat er maar heel weinig daadwerkelijk in het OMT besloten/geadviseerd wordt wat niet direct over de epidemiologische gevolgen gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 22:13:09 ]
pi_197113051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze zitten ook in het OMT (Gommers sowieso). Waarom wordt alles maar via de pers gespeeld... Ik snap wat ze willen hoor, en ik heb liever ook gisteren dan vandaag een spuit, maar dit is gewoon de regering onder druk zetten...

Misschien hebben ze het gevoel dat ze anders niet voldoende gehoord worden, ondanks dat ze in het OMT zitten. Ik geloof in ieder geval zonder meer dat ze het met de beste bedoelingen doen en geen verborgen, persoonlijke agenda hebben, buiten dat ze hun werk willen kunnen doen en hun medewerkers willen beschermen.
pi_197113052
Morgen komt er dus duidelijkheid of de basisscholen eerder dan 18 januari open gaan. Ik kan het me met de huidige ontwikkelingen niet voorstellen. Wat denken jullie?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197113092
quote:
Jaaa, roep op! Gebruik je stem!
Go hard or go home
pi_197113107
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat je met de vraag stellen het antwoord hebt. Ik stoor me er ook aan, maar ik heb het idee dat er maar heel weinig daadwerkelijk in het OMT besloten/geadviseerd wordt wat niet direct over de epidemiologische gevolgen gaat.
Gommers omschreef een paar weken terug in het OMT zitten als "interessant, ik krijg net een soort college, ze zijn allemaal heel slim en hebben een andere expertise dan ik" dus ik denk het ook ja X'D
#WeesGeenWhales
  woensdag 30 december 2020 @ 22:16:20 #286
346939 Janneke141
pi_197113109
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:15 schreef Luke83 het volgende:
Morgen komt er dus duidelijkheid of de basisscholen eerder dan 18 januari open gaan. Ik kan het me met de huidige ontwikkelingen niet voorstellen. Wat denken jullie?
Ik verwacht van niet. Ze waren dat sowieso al niet van plan, nog voordat er dingen bekend werden over de Britse variant.
pi_197113191
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:16 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Gommers omschreef een paar weken terug in het OMT zitten als "interessant, ik krijg net een soort college, ze zijn allemaal heel slim en hebben een andere expertise dan ik" dus ik denk het ook ja X'D
Dat is juist het enige wat ik niet zou willen horen over het Outbreak Management Team.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 22:18:06 ]
pi_197113227
quote:
Morgen nog beginnen. Aan prikkers of vriezers geen gebrek daar.
zie email 27 oktober
  woensdag 30 december 2020 @ 22:19:25 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197113288
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vraag voor de meer juridisch onderlegden onder ons. Hoe kunnen we als bevolking een parlementaire enquête afdwingen?
Niet. Dat kan alleen via het Parlement... van parlementaire enquête.

Wat wel kan, is iets op de agenda proberen te krijgen door met een burgerinitiatief een verzoekschrift in te dienen.
Hiervoor zijn 40.000 handtekeningen die helaas niet garanderen wanneer iets op de agenda komt. Op dit moment is ook de TweedeKamer flink uitgehold, overwegen zelfs minder vergaderingen en prioriteren alleen nog bühne stokpaardjes.

Demonstreren laat staan in groepen groter dan twee samen is ook al verboden dus "je" zo organiseren of laten horen is bijkans onmogelijk, ook omdat mensen niet in vereniging samen kunnen komen.
Een referendum, als volksinitiatief, is ook manier waarbij ik dat zinloze en verspilling van tijd. Op z'n best wordt het een ik heb het gehoord kontveegaf-ding.

Probleem met dit alles is dat het georganiseerd moet worden wat nu net vrijwel onmogelijk is (imo gemaakt of voor andere dat is geworden). Voor je het weet wuift Mark het georkestreerd humorvol weg als wappie gedrag om in zijn aangelegd "landsbelang", de rust in de hand te houden.

De (uit)werking moet echt komen vanuit druk door sociale-media inclusief platforms zoals Fok! door telkens scherp te blijven met vragen, opmerkingen en vooral niet weg te zakken in gezapige gelatenheid. Scherpe vragen blijven stellen, hoe vervelend dat soms ook mag worden gevonden.
Vrijheid waar ik zelfbeschikking onder schaar, is een groot ding dat zich niet laat meten in omstandigheden, hoeveelheden en laat staan in gunsten om als individu gehoord te worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197113294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Morgen nog beginnen. Aan prikkers of vriezers geen gebrek daar.
Dit is Nederland; ze willen vast eerst even zorgvuldig naar de situatie kijken om te kijken wat het beste zal zijn.
pi_197113447
quote:
10s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit is Nederland; ze willen vast eerst even zorgvuldig naar de situatie kijken om te kijken wat het beste zal zijn.
Eerst ff een onderzoekje van het RIVM? :D
zie email 27 oktober
pi_197113473
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik verwacht van niet. Ze waren dat sowieso al niet van plan, nog voordat er dingen bekend werden over de Britse variant.
Ik denk het ook niet.
De lockdown lijkt weinig effect te hebben tot nu toe.
Dan het verhaal van de Britse variant erbij en in de Telegraaf stond nog een uitspraak van Hugo dat het ook niet logisch is/lijkt.

Het geeft voor mij wel een soort van makkelijke beslissing dat de scholen nu toch al dicht zijn en het verlengen van de lockdow makkelijk is.

Hopelijk zitten we rond 12 januari een stuk positiever anders "laten de cijfers ons nu geen andere keuze" oid
pi_197113478
Ik ga er blind op dat Gommers en Kuipers het beste willen, maar waarom riepen ze niet al weken geleden om deze strategie en waarom moet er nu 5 voor 12 ineens paniekvoetbal gespeeld worden... dat ziekteverzuim was er toen ook al.
pi_197113481
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eerst ff een onderzoekje van het RIVM? :D
Ja, moet wel zorgvuldig gebeuren.
  woensdag 30 december 2020 @ 22:22:59 #295
346939 Janneke141
pi_197113492
quote:
10s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat De Jonge en Van Dissel dit niet zelf bedacht hebben helpt vast ook niet.
pi_197113518
twitter

HPdetijd suggereert nu aftreden De jonge? Wat is er gaande?
zie email 27 oktober
pi_197113535
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Oei.. dat klinkt niet bepaald best nee :X
Reden te meer dat de scholen niet al te lang dicht moeten blijven
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197113569
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:15 schreef Luke83 het volgende:
Onder geen enkel beding.
  woensdag 30 december 2020 @ 22:24:52 #299
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197113578
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou dat werkelijk zo zijn? Dat de minister of het kabinet niet kan bedenken wat wij hier met ons boerenverstand zo uit onze mouw schudden? Ik kan me dat dus gewoon niet voorstellen, en denk dus toch dat er zaken zijn die wij niet weten en niet mee kunnen nemen en overzien, die maken dat de beslissingen worden genomen die ze nemen.
Zou kunnen maar ik acht het niet waarschijnlijk. Het is mogelijk dat zij een andere agenda hebben. Maar ik vond het gedoe met de app al erg vreemd. Helemaal niet wat je van een minister verwacht. Man kan zijn taak niet aan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 30 december 2020 @ 22:25:36 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197113617
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
HPdetijd suggereert nu aftreden De jonge? Wat is er gaande?
The plot thickens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')