Hier sluit ik mij helemaal bij aan, er is gewoon veel te weinig aandacht voor de hele jonge generatie, met als hoogtepunt Hugo die zei dat de basisschool mede dicht ging om ouders te dwingen thuis te werken.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan. Ik zal er geen geheim van maken dat het me zwaar valt momenteel. En waar iemand die in de zorg werkt spreekt vanuit zijn professie en roept dat zijn collega's en patiënten verzuipen als we het niet anders gaan doen, zo roep ik dat mijn collega's en vooral mijn leerlingen verzuipen. Alle leerlingen, eigenlijk. Ik wil niets af doen aan het leed in de ziekenhuizen of aan de urgentie van mensen die in de zorg werken, maar de maatschappij is meer dan alleen maar dat onderdeel. Als dat me zuur maakt, so be it.
[..]
Ik ben ook nog niet erg optimistisch als ik heel eerlijk ben. De inzet van de regering om de scholen zo lang mogelijk open te houden valt te prijzen, maar verder kan ik maar nauwelijks ontdekken dat ze zich druk maken om de belangen op korte en lange termijn van de jongere generaties. Wellicht is het nu te vroeg omdat we nog midden in de crisis zitten, maar de mogelijkheid dat na afloop de urgentie weg is en er weinig gebeurt is even goed aanwezig. En dan kijken we in 2040 naar Andere Tijden en vragen we ons af wat we deze generatie hebben aangedaan.
O ja, die uitspraak was ik nog vergeten. Kan in het rijtje domme uitspraken waar 'frikandellen' ook in kan.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij helemaal bij aan, er is gewoon veel te weinig aandacht voor de hele jonge generatie, met als hoogtepunt Hugo die zei dat de basisschool mede dicht ging om ouders te dwingen thuis te werken.
Ik weet het. Ik heb er serieus over na zitten denken om lid van een politieke partij te worden. Niet om in de politiek te gaan, maar om mijn stem te kunnen laten horen bij de vergaderingen enzo. Ik zie veel dingen die niet goed gaan en veel dingen die goed gaan, maar ik heb op dit moment geen idee hoe ik er wat aan zou kunnen doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De overheid is permanent roofbouw aan het plegen op de welwillendheid van de publieke sector.
Ik vind het overigens niet fair om dat volledig op het bordje van de overheid te gooien, want het is tegelijkertijd een voortvloeisel van wat het volk wil. Zoals keiharde fraudebestrijding, want er zou toch maar een buitenlander onterecht toeslagen krijgen. Of keiharde criteria voor de bijstand, want er zou toch maar een klaploper van 'onze' zuur verdiende centen profiteren.
Dit is gewoon het resultaat van een teruggetrokken overheid. De VVD voert er actief campagne mee en krijgt nu al een decennium het mandaat van het volk.
P.S. De goede dingen in Nederland komen ook juist dóór die gedecentraliseerde aanpak.
Ja, sowieso iemand met drank/drugs op in de auto niet. Maar ik denk ook echt niet elk persoon dat met corona besmet is. Er zullen best een hoop mensen zijn die corona oplopen omdat ze laks zijn. Geen probleem voor een dertiger, maar wel als iemand richting de 50 gaat en flink wat overgewicht icm een slechte levensstijl.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doen ze triage in het ziekenhuis: de onschuldigen worden wel geholpen, de mensen die van de rave komen, niet.
Zullen we die kant niet op gaan? Iedereen maakt fouten. Een fout bekopen met je leven omdat je diegene niet mag omdat hij die fout gemaakt heeft is natuurlijk onzinnig.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, sowieso iemand met drank/drugs op in de auto niet. Maar ik denk ook echt niet elk persoon dat met corona besmet is. Er zullen best een hoop mensen zijn die corona oplopen omdat ze laks zijn. Geen probleem voor een dertiger, maar wel als iemand richting de 50 gaat en flink wat overgewicht icm een slechte levensstijl.
Nou dit, op een heleboel gebieden.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik heb er serieus over na zitten denken om lid van een politieke partij te worden. Niet om in de politiek te gaan, maar om mijn stem te kunnen laten horen bij de vergaderingen enzo. Ik zie veel dingen die niet goed gaan en veel dingen die goed gaan, maar ik heb op dit moment geen idee hoe ik er wat aan zou kunnen doen.
Waarom geef jij jezelf geen boete, jij gaat toch gewoon lekker naar kantoor ondanks het het thuiswerken devies?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom de organisators wel hoog straffen maar de bezoekers niet?
Ja, dat was ook tenenkrommendquote:Op woensdag 30 december 2020 21:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij helemaal bij aan, er is gewoon veel te weinig aandacht voor de hele jonge generatie, met als hoogtepunt Hugo die zei dat de basisschool mede dicht ging om ouders te dwingen thuis te werken.
We leven niet meer in de jaren 60 hé, toen was er niet eens internet. De leraren staken niet, dus kunnen gewoon onderwijs of afstand geven.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De effecten van een drie maanden durende onderwijsstaking in Frankrijk in de jaren zestig leidde tien jaar later nog steeds tot lagere opleidingen en lagere inkomens van de cohorten die getroffen waren. Is allemaal keurig onderzocht. En toen waren de sportclubs en alles gewoon open, dus was de sociale schade nog kleiner ook. Een soortgelijk onderzoek in Canada laat eenzelfde beeld zien.
Er is niets 'gewoon' aan onderwijs op afstand, maar gelukkig kunnen ze op die manier in ieder geval iets doen aan onderwijs.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
We leven niet meer in de jaren 60 hé, toen was er niet eens internet. De leraren staken niet, dus kunnen gewoon onderwijs of afstand geven.
Ja, lekker mijn zoontje van 5 op afstand les geven, in wat voor wereld leef jij?quote:Op woensdag 30 december 2020 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
We leven niet meer in de jaren 60 hé, toen was er niet eens internet. De leraren staken niet, dus kunnen gewoon onderwijs of afstand geven.
Je kunt fysiek onderwijs onmogelijk vergelijken met online, waar het voor leerlingen makkelijker is om zich te verstoppen en voor docenten moeilijker, zo niet onmogelijk, om problemen bij leerlingen te signaleren, laat staan om daarbij te begeleiden.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen was het resultaat van het thuisonderwijs van maart tot juni nul, qua leeropbrengst.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niets 'gewoon' aan onderwijs op afstand, maar gelukkig kunnen ze op die manier in ieder geval iets doen aan onderwijs.
Goede vraag. Enigszins terecht misschien ook wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarom geef jij jezelf geen boete, jij gaat toch gewoon lekker naar kantoor ondanks het het thuiswerken devies?
Snap ik. Maar het is niet alsof het enkel om financiën gaat bij die andere groepen natuurlijk. Mensen die vereenzamen, meer mensen (las ik laatst nog) die zelfmoord plegen, mensen die hun banen verliezen en daar depressief van worden, mensen die hun hebben en houden in zien storten.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is dezelfde discussie als we vaker hebben gehad in dit topic. Kinderen hebben nu al een verloren jaar achter de rug, en gaan er nu dus nog 1 krijgen. Indien ze in groep 8 zitten gaat dat invloed hebben op hun schooladvies. Indien ze afstuderen gaat dat invloed hebben op hun afstudeerkansen.
Daar kunnen we miljoenen, miljarden tegenaan smijten, die verloren tijd krijg je niet terug. Andere sectoren is het heel kut voor, maar met de juiste compensatie kunnen die een tijd dicht blijven. Nogmaals, of de compensatie momenteel juist is valt te betwisten.
Dat is het grootste probleem. Mijn schoonmoeder heeft op de basisschool 4x zoveel kinderen die hulp nodig hebben dan normaal. Dat zijn allemaal kinderen die normaal een middenmoot waren, maar nu buiten de boot vallen en dus hulp nodig hebben. De kinderen die bovengemiddeld scoren gaan daarmee ook richting middenmoot, want die krijgen niet de aandacht die ze nodig hebben. Zo krijg je dus kinderen die 2 van hun schooljaren eigenlijk weg kunnen gooien, nog even los van de mentale en fysieke schade die het doet.
Serieus, laat mij nog 6 maanden thuis zitten, wel of geen vaccin, maar laat die kinderen naar school gaan. Puur egoistisch gezien gaat dit namelijk ook gevolgen hebben voor mijn kleine wanneer ze naar school gaat.
Mijn havist, examenkandidaat, redde het altijd redelijk tot maart, april, toen kelderde alles. Met de hakken over de sloot over en nu al vrijwel kansloos voor het eindexamen. De kicker: hij is niet eens opgegeven voor de leerlingen die begeleid gaan worden in hun achterstand want de rest staat er nog slechter voor blijkbaar. Hij staat letterlijk voor twee vakken (en gym...) géén onvoldoende...quote:Op woensdag 30 december 2020 20:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is echt heel veelZou toch echt te erg zijn als dat dadelijk een gevolg gaat zijn.
Ja, er wordt nu ook wat van ouders gevraagd. Dat niet iedere ouder daartoe in staat is, en dan met een sociaal zwakkere achtergrond nu nog meer op achterstand raken, ben ik me heus wel bak bewust.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, lekker mijn zoontje van 5 op afstand les geven, in wat voor wereld leef jij?
Dat ben ik met je eens, maar je kunt het evenmin vergelijken met een Franse lerarenstaking waar überhaupt geen les meer gegeven werd.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:15 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Je kunt fysiek onderwijs onmogelijk vergelijken met online, waar het voor leerlingen makkelijker is om zich te verstoppen en voor docenten moeilijker, zo niet onmogelijk, om problemen bij leerlingen te signaleren, laat staan om daarbij te begeleiden.
Oh maar begrijp me niet verkeerd, zo bedoel ik het niet. Juist die mentale steun is op dit moment cruciaal en wordt naar mijn mening veel te weinig aandacht aan besteed. Ik heb een gezin thuis dus heb makkelijk praten, want ik kom afentoe tijd tekort in mn dag. Maar ik snap heel goed dat mensen vereenzamen. Die hebben inderdaad de aandacht en tijd nodig. Op dit moment weet ik niet zo goed hoe ik daarbij zou kunnen helpen behalve een luisterend oor bieden. Indien er iets is dat ik kan doen, graag. Ik merk aan mezelf dat ik best onrustig word van het niets kunnen doen om bij te dragenquote:Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Maar het is niet alsof het enkel om financiën gaat bij die andere groepen natuurlijk. Mensen die vereenzamen, meer mensen (las ik laatst nog) die zelfmoord plegen, mensen die hun banen verliezen en daar depressief van worden, mensen die hun hebben en houden in zien storten.
Echt, ik snap de pijn richting kinderen, maar ik vind het ook wat irritant dat er soms word gedaan alsof het enkel voor die groep zo zwaar is.
Moet je eens kijken hoeveel poep de ventilator dan gaat raken als je Nederlanders hun vakantie afpakt. Dan gaan er meer mensen de straat op dan om die mondkapjes bij elkaar want we zullen eens niet naar Torremolinos kunnen. De hoge heren in Den Haag pakken onze vrijheid af!!quote:Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef crystal_meth het volgende:
Men zou het verlies in lesdagen eventueel deels kunnen compenseren door de zomervakantie in te korten, maar of dat haalbaar is?
Dat probeer ik te vermijden, maar ik snap dat het in een reactie op 'het is zo zwaar voor de ouderen' soms wel zo overkom. Daarnaast probeer ik natuurlijk enigszins de belangen van in elk geval mijn eigen leerlingen te behartigen.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Echt, ik snap de pijn richting kinderen, maar ik vind het ook wat irritant dat er soms word gedaan alsof het enkel voor die groep zo zwaar is.
Nu lijkt het er wel op dat de Zuid-Afrikaanse variant kinderen wel een stuk zieker maakt. Mocht dat echt kloppen wordt het wel een ander verhaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
En wat je ook niet moet vergeten: even bot gezegd 'lijden' kinderen en jongeren alleen voor anderen, omdat ze zelf niet of nauwelijks schade van het virus ondervinden, terwijl ouderen/zwakkeren zich ook in hun eigen belang afzonderen.
Dat is om allerlei redenen moeilijker dan je denkt, maar als het puntje bij het paaltje komt zal het wel kunnen. Ik moet er nog wel even over nadenken of het echt wat op gaat leveren.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef crystal_meth het volgende:
Men zou het verlies in lesdagen eventueel deels kunnen compenseren door de zomervakantie in te korten, maar of dat haalbaar is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |