abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197108035
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:33 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ja zelfde hier. Ook erg moeilijk om leerlingen weer aan het werk te krijgen. Zelfs de meest ijverige examenleerlingen gaven na de eerste toetsweek aan zich totaal niet te kunnen focussen.
In onze havo4 staat na 4 maanden les 75% op doubleren. Als tot maart geen fysieke lessen meer hebben, vrees ik het ergste.
Dat is echt heel veel -O- Zou toch echt te erg zijn als dat dadelijk een gevolg gaat zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 december 2020 @ 20:39:11 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197108123
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan is het toch ook van de zotte wat sommige landen willen doen, volgens mij het VK. Eerst zo veel mogelijk mensen 1 prik geven ipv iedereen 2 prikken geven. Ja, dan is de effectiviteit wel 50%, maar ik heb toch liever 90%.
Die percentages zeggen weinig, sws niets voor het individu die altijd 50/50 zal hebben en geen zekerheid kan ontlenen aan een vaccin. Beschermd een 90% kans tegen besmetting, de ernst of periode daarvan, tegen kansrijke gevolgen en/of de groep op aantallen ?

Wat ik uit de complexe rapportages kan destilleren is dat één prik in principe voldoende is en de tweede (daarmee onduidelijk) om te gaan boosteren en/of om alsnog mensen die niet (of onvoldoende) reageerden, te voorzien van virusmimics om dan (nog, meer) antilichamen te maken. Antilichamen die na een maandje of 2 - 3 sws zullen degenereren en het volstrekt onduidelijk is of het lichaam dit zich - zonder virus - in welke mate zal (blijven) herinneren.

Lullige vragen en opmerkingen die het hosanna gevoel ws wat teniet doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197108134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijne is straks letterlijk vergroeid met haar telefoon als ze zo lang thuis is, zonder school, voetbal, etc. :')
Mijne wordt straks 2 en kent alle Sesamstraat afleveringen uit ‘r hoofd. Lekker aan ‘t peuterpuberen, dus die wil helemaal niets :P
pi_197108135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, in 3T is het net zoiets. Mijn PTA-toets scoorde gemiddeld 1,4 punt lager dan vorig jaar terwijl het dezelfde toets was.

Maar ik maak me eigenlijk helemaal geen zorgen of ze de stelling van Pythagoras wel of niet begrijpen. Eigenlijk zitten ze gewoon allemaal heel erg slecht in hun vel en zijn er nauwelijks opties om dat beter te maken. En daar maak ik me hééle grote zorgen over.
Zeker is ook zo, ik vind alleen de cijfers ook een indicatie geven over hoe het met de leerlingen persoonlijk gaat. En ik merk toch steeds meer een passieve of soms zelfs wanhopige houding bij leerlingen omdat ze zich nergens meer aan vast kunnen houden of op kunnen richten.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197108140
quote:

[..]

Ja, in 3T is het net zoiets. Mijn PTA-toets scoorde gemiddeld 1,4 punt lager dan vorig jaar terwijl het dezelfde toets was.

Maar ik maak me eigenlijk helemaal geen zorgen of ze de stelling van Pythagoras wel of niet begrijpen. Eigenlijk zitten ze gewoon allemaal heel erg slecht in hun vel en zijn er nauwelijks opties om dat beter te maken. En daar maak ik me hééle grote zorgen over.
Ja maar iedereen weet toch dat kinderen supererge besmetters zijn?! En tja, dit soort problemen, we hebben het allemaal kut toch? En meer van dat soort slappe gezwets waar ik echt behoorlijk moe van word. :')

Het gemak waarmee sommigen school afdoen als 'dan moet het maar even online' is echt lachwekkend. Zeker gezien het besmettingsrisico op scholen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 30 december 2020 @ 20:39:42 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197108169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dat is echt heel veel -O- Zou toch echt te erg zijn als dat dadelijk een gevolg gaat zijn.
Wees gerust, het gaat niet gebeuren want dat krijgt een school helemaal niet georganiseerd. Maar daarmee zijn de kinderen op zich niet geholpen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197108321
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijne wordt straks 2 en kent alle Sesamstraat afleveringen uit ‘r hoofd. Lekker aan ‘t peuterpuberen, dus die wil helemaal niets :P
Peuterpuberen O+

Mijn tiener begint ook te puberen. Is net iets anders :o Ik heb graag dat ze dat met andere pubers doet, en niet alleen thuis :P
pi_197108337
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

heb je dat ook al ? peuterpuberen ?

dus eerst een baby die je nachten wakker houd.
daarna kunnen ze lopen en moet je ze overal in de gaten houden
daarna peuterpuberen

en later nog eens puberen, tevens is je bankrekening zo goed als leeg ( een ton per kind )

echt superleuk kinderen ! >:)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197108351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wees gerust, het gaat niet gebeuren want dat krijgt een school helemaal niet georganiseerd. Maar daarmee zijn de kinderen op zich niet geholpen.
Maar dan blijven ze het jaar erna wel zitten, want ze kunnen Havo5 niet aan met alles wat ze gemist hebben in Havo4. Of ze halen hun propedeuse niet.

@Noek zei het net wel mooi. Ik schaam me een beetje, schaam me voor hoe slecht we dit doen, terwijl andere landen normaal tegen Nederland opkijken.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:43:04 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197108369
edit.
pi_197108426
Een kennis van mij, woonachtig in Londen, is gisteren in Tanzania aangekomen voor een resortvakantie zoals te zien op haar Insta. Zo streng is die lockdown daar dus niet.
pi_197108432
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad praktisch ook niet te doen. Ook niet, wat ik ergens las, gewoon alle leerlingen van alle groepen en klassen de huidige nog maar eens over doen. Behalve dat dit praktisch onhaalbaar is, is het ook voor veel kinderen funest om nog eens een klas over te doen waarvan ze de stof, ondanks alles, toch hebben meegekregen.
pi_197108530
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad praktisch ook niet te doen. Ook niet, wat ik ergens las, gewoon alle leerlingen van alle groepen en klassen de huidige nog maar eens over doen. Behalve dat dit praktisch onhaalbaar is, is het ook voor veel kinderen funest om nog eens een klas over te doen waarvan ze de stof, ondanks alles, toch hebben meegekregen.
Dan stort het hele stelsel in. Kan niet.
zie email 27 oktober
pi_197108593
twitter

En zo koersen we toch nog af op code zwart. Hugo, bedankt!
zie email 27 oktober
  woensdag 30 december 2020 @ 20:46:47 #165
346939 Janneke141
pi_197108614
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dan blijven ze het jaar erna wel zitten, want ze kunnen Havo5 niet aan met alles wat ze gemist hebben in Havo4. Of ze halen hun propedeuse niet.

@:Noek zei het net wel mooi. Ik schaam me een beetje, schaam me voor hoe slecht we dit doen, terwijl andere landen normaal tegen Nederland opkijken.
Kinderen en jongeren in de studentenleeftijd zitten overal in de hoek waar de klappen vallen, niet alleen in Nederland. Voor een deel is daar, binnen de koers die 'we' gekozen hebben om deze crisis aan te pakken, ook niet zo veel aan te doen. Maar we zijn ze wel het een en ander verschuldigd, en daar zullen we de komende jaren in moeten investeren. Op dit moment is een reddingsboei zo'n beetje het maximale wat we kunnen bieden, maar laten we in godsnaam zorgen dat ze later alsnog aan boord van een fatsoenlijke boot kunnen stappen.
pi_197108673
Weet je wat zo onderhand nog erger is dan de maatregelen zelf? De hele sfeer in de maatschappij. Vrijwel iedereen vindt dat hij het zelf best goed doet en heeft een mening over andere groepen. Ook ik zelf ontkom er niet aan.

Ik houd me behoorlijk goed aan de maatregelen, maar werk wel af en toe op kantoor, omdat ik als alleenstaande zonder familie in de buurt soms weken niemand in reallife spreek. Mijn buren vinden daar wat van. Zij houden zich perfect aan de maatregelen, maar hebben wel een beroep waar ze elke dag nog heen moeten. Daarom komen de beide grootouders een aantal dagen per week op de kinderen passen. Ook moeten de kinderen nog gewoon met elkaar spelen en wordt er netjes volgens de regels een blokjesverjaardag gehouden. Ze staan ook dagelijks met de buurtouders te kletsen op wel een heel kleine anderhalve meter. Ik vind daar wat van. En zij veroordelen mijn kantoorbezoekjes.

Tante Truus houdt heel goed afstand en irriteert zich aan de gehaaste shoppers in de supermarkt, maar ze gaat wel samen met haar man, want ja dat doen ze al 40 jaar zo. Tijdens het hardlopen word ik uitgekafferd door een viertal oudere dames, omdat mijn boog om hen heen niet wijd genoeg is, maar was de maximum groepsgrootte niet 2? De hangjeugd staat ook vrolijk met een groepje van 6 bij elkaar, tante Tiny is daar verbolgen over, maar ze gaat wel samen fietsen met haar man en het stel van de overkant, maar ze houden wel goed afstand hoor. Pim vindt de 1 meter 20 wel ongeveer anderhalve meter, maar volgens Klara is 1m80 nog te dichtbij. Een vakkenvuller spreekt ome Arie met een mondkapje op z'n kin aan. Ome Arie gelooft niet in de mondkapjes, maar ergert zich rot aan de vakkenvullers die de schaarse winkelruimte in beslag nemen.

Ik ben er zo klaar mee. :(
  woensdag 30 december 2020 @ 20:48:23 #167
346939 Janneke141
pi_197108706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Al zou je dat doen, dan heb je in groep 1 ineens 2x zoveel kinderen dan normaal, en dat schuift mee in de jaren erna. Dat gaat gewoon echt niet, praktisch gezien. Ons onderwijs is ingericht op doorstroming van het grootste gedeelte, en dat is ook logisch.

En daarnaast heb je gelijk in de mentale consequenties. Ook voor degenen die de stof nog niet beheersen, maar zich echt het slachtoffer voelen van de situatie is het een trap na.
pi_197108715
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 december 2020 @ 20:49:12 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197108744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:44 schreef Nielsch het volgende:
Een kennis van mij, woonachtig in Londen, is gisteren in Tanzania aangekomen voor een resortvakantie zoals te zien op haar Insta. Zo streng is die lockdown daar dus niet.
Een kennis van mij zit in Brazilië, schijnt ook redelijk chill te zijn daar. Gewoon uit eten enzo _O_
pi_197108764
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kinderen en jongeren in de studentenleeftijd zitten overal in de hoek waar de klappen vallen, niet alleen in Nederland. Voor een deel is daar, binnen de koers die 'we' gekozen hebben om deze crisis aan te pakken, ook niet zo veel aan te doen. Maar we zijn ze wel het een en ander verschuldigd, en daar zullen we de komende jaren in moeten investeren. Op dit moment is een reddingsboei zo'n beetje het maximale wat we kunnen bieden, maar laten we in godsnaam zorgen dat ze later alsnog aan boord van een fatsoenlijke boot kunnen stappen.
Soms vind ik je posts erg lastig en wat zuur, maar deze kan ik me heel erg in vinden. Als het dan nu moet zoals het gaat, dan moeten we plannen maken om te zorgen dat we ze straks kunnen helpen, op alle gebieden waar ze hulp nodig hebben.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:50:04 #171
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197108801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heb je dat ook al ? peuterpuberen ?
Jazeker. Peuterpuberteit.

quote:
dus eerst een baby die je nachten wakker houd.
daarna kunnen ze lopen en moet je ze overal in de gaten houden
Jep, ogen in je achterhoofd.

En vergeet kleuters niet: die leren van alles op school - van leeftijdsgenootjes - en kunnen behoorlijk brutaal worden. Hoe vaak ik al niet met m'n mond vol tanden heb gestaan :')

quote:
echt superleuk kinderen ! >:)
Niet continu, hoor :')
(Un)masking for the greater good.
pi_197108837
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
Kinderen en jongeren in de studentenleeftijd zitten overal in de hoek waar de klappen vallen, niet alleen in Nederland.
Die groep gaat het het zwaarst krijgen de komend 5-10 jaar... Ik mag hopen dat we er voor zorgen dat ze aan boord van die fatsoenlijke boot komen. Ik ben pessimistisch namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197108853
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Al zou je dat doen, dan heb je in groep 1 ineens 2x zoveel kinderen dan normaal, en dat schuift mee in de jaren erna. Dat gaat gewoon echt niet, praktisch gezien. Ons onderwijs is ingericht op doorstroming van het grootste gedeelte, en dat is ook logisch.

En daarnaast heb je gelijk in de mentale consequenties. Ook voor degenen die de stof nog niet beheersen, maar zich echt het slachtoffer voelen van de situatie is het een trap na.
Eens. Wat een rotsituatie zitten we toch in.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:51:34 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197108864
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En zo koersen we toch nog af op code zwart. Hugo, bedankt!
En de Engelse variant begint pas net een beetje op stoom te komen hier :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197108905
quote:

[..]

Eigenlijk zitten ze gewoon allemaal heel erg slecht in hun vel en zijn er nauwelijks opties om dat beter te maken. En daar maak ik me hééle grote zorgen over.
En dat terwijl zij gewoon nog fysiek offine les hebben, moet je nagaan hoe het is om al bijna 1 jaar online les te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')