Alle horeca naar de klote.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wordt gewoon verlengd tot de voorjaarsvakantie.
Als de huisartsen aan de slag kunnen met een vaccin dan komt t pas goed op stoom. Die hebben er belang bij en hart voor hun patiënten. Dat lijkt de politiek te missen.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:18 schreef Noek het volgende:
Geloof wel dat wanneer de machine loopt van het vaccineren dat het wel goed op stoom komt en dat er doorgepakt wordt. Het testen nu gaat ook echt wel snel en efficient maar voordat het soepel loopt...![]()
Het valt me gewoon heel erg tegen van ons land. Ik was altijd heel positief over ons, alles goed geregeld en we zorgden wel goed voor mekander, dacht ik. De tering, wat een desillusie. Daar kom ik niet snel overheen.
Bij mij komt dat ook wel een beetje doordat we nu bijna een jaar verder zijn, en we nu nog minder kunnen dan vorig jaar. Afgelopen maart (bij evenementen die werden afgelast) dacht ik: ach, jammer, maar volgend jaar dan maar. Nu is het bijna zover, en de eerste aflastingen van evenementen komen alweer binnen. Op zulke momenten heb ik het wel even moeilijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:26 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik begin zo langzamerhand ervoor te vrezen. Kon het gedoe rondom Covid-19 in de lente nog prima en zelfs met glans doorstaan maar het leven begint nu wel erg restrictief te voelen.
Dan is het toch ook van de zotte wat sommige landen willen doen, volgens mij het VK. Eerst zo veel mogelijk mensen 1 prik geven ipv iedereen 2 prikken geven. Ja, dan is de effectiviteit wel 50%, maar ik heb toch liever 90%.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, aangezien je binnen 8 dagen na de eerste injectie niet gelijk immuun ben, de immuniteit bouwt langzaam op.
Het is inderdaad geen gebruikelijke switch.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan is het toch ook van de zotte wat sommige landen willen doen, volgens mij het VK. Eerst zo veel mogelijk mensen 1 prik geven ipv iedereen 2 prikken geven. Ja, dan is de effectiviteit wel 50%, maar ik heb toch liever 90%.
50% in het geval van 1 prik.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef popje het volgende:
[..]
Sensatiezucht. En 95% betekent nog steeds 5% niet...
Dat was toch allang bekend? 1 prik = niet voldoende.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:25 schreef Zipportal het volgende:
Verpleger (45) krijg corona ondanks vaccin
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-ondanks-vaccin
Stront aan de knikker.
En bovendien werkt dat ook niet bepaald goed voor de overtuigingen van mensen. "Ja, ik werd toch ziek blablabla" en het gaat van oor tot oor en de bereidheid gaat opeens omlaag.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen gebruikelijke switch.
quote:Op woensdag 30 december 2020 19:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Toch wat slecht nieuws voor rokers, die meer ACE2 receptoren zullen hebben https://www.news-medical.(...)CoV-2-to-infect.aspx waar het virus zich qua besmetting erg happy bij voelt.
Daarentegen hebben rokers, gezien hun gewenning aan "minder" zuurstof in hun bloed, daardoor weer net wat betere bescherming tegen "infectiestormen" tgv overreacties. Het immuunsysteem is/was al flink (achter)uitgehold.
Puur op grond van analyse zal een roker ws sneller besmet raken maar minder gevolgen hebben dan een ander persoon in een vergelijkbare staat. Doorgaans zal een transplantatie-, hart- of nierpatiënt niet vaak ook een (stevige) roker zijn. Zo ja, dan zal die medisch doorgaans niet op heel veel aandacht meer hoeven gaan rekenen.Die studies had ik al gezien. Viel me toen op dat die vooral in 2020 uitkwamen, terwijl ik in oudere papers de hypothese tegenkwam dat rokers minder ACE-2 hadden, en daarom hogere bloeddruk. Heb me er toen niet verder in verdiept omdat de informatie tegenstrijdig leek (dacht dat het misschien gebrekkig engels van Chinese onderzoekers betrof), maar bij nader inzien was ik misleid door de benaming "ACE-2 receptor". Ik ging ervan uit dat het de receptor betrof waar ACE-2 zich aan bond (zoals bij dopamine receptors), maar ACE-2 is de receptor...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Wat is de bron voor dat getal?quote:Op woensdag 30 december 2020 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
50% in het geval van 1 prik.
Jonge kinderen amper, de regel die men hanteerde was dat de besmettelijkheid toenam naarmate de leeftijd toenam.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus kinderen waren niet besmettelijk voor de UK variant er was ?
Ik had ook gelezen dat nicotine juist beschermd tegen COVID omdat het competeert met ACE-2. Let wel, ik heb het uitsluitend over nicotine en niet over roken. Dacht dat Frankrijk een studie gedaan had met nicotineplijsters.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die studies had ik al gezien. Viel me toen op dat die vooral in 2020 uitkwamen, terwijl ik in oudere papers de hypothese tegenkwam dat rokers minder ACE-2 hadden, en daarom hogere bloeddruk. Heb me er toen niet verder in verdiept omdat de informatie tegenstrijdig leek (dacht dat het misschien gebrekkig engels van Chinese onderzoekers betrof), maar bij nader inzien was ik misleid door de benaming "ACE-2 receptor". Ik ging ervan uit dat het de receptor betrof waar ACE-2 zich aan bond (zoals bij dopamine receptors), maar ACE-2 is de receptor...
Misschien moeten we ons beeld van ons landje dat de dingen zo goed voor elkaar heeft eens wat bijstellen.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als de huisartsen aan de slag kunnen met een vaccin dan komt t pas goed op stoom. Die hebben er belang bij en hart voor hun patiënten. Dat lijkt de politiek te missen.
Ik ben al oud en heb de polio, pokken en tbc vaccinaties nog meegemaakt. Ik kan totaal niet begrijpen hoe het nu zo vreselijk fout heeft kunnen gaan. Ik herken mijn eigen land niet hier in.
Ja zelfde hier. Ook erg moeilijk om leerlingen weer aan het werk te krijgen. Zelfs de meest ijverige examenleerlingen gaven na de eerste toetsweek aan zich totaal niet te kunnen focussen.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar. Ik dacht in de eerste weken van het schooljaar dat het nog wel meeviel, maar de achterstanden zijn groter dan ik dacht. En niet alleen qua kennis, maar ook de studievaardigheden zijn voor een deel gewoon weg na zo lang stilstand. Want laten we wel wezen: tussen half maart en half augustus hebben ze eigenlijk niet veel gedaan.
Daarnaast zijn ze ook echt niet vooruit te branden. Alles wat een examenjaar mooi zou moeten maken gaat namelijk niet door, en op een leuke manier vooruitkijken naar een vervolgopleiding is er ook al niet bij. Met de mogelijkheid om de examenklassen meteen na de kerstvakantie les te blijven geven en de drie tijdvakken redden we misschien nog een hoop leerlingen, maar als we langer gesloten moeten blijven dan kunnen we net zo goed stoppen met dit schooljaar volgens mij.
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4826quote:
quote:The study, published in the New England Journal of Medicine,1 found that vaccine efficacy between the first and second doses was 52% (95% credible interval 29.5% to 68.4%), with 39 cases of covid-19 in the vaccine group and 82 cases in the placebo group.
Seven or more days after the second dose, vaccine efficacy then rose to 95% (90.3% to 97.6%), with eight covid-19 cases reported in the vaccine group and 162 cases in the placebo group.
Gaat echt niet gebeuren. De kerst en O&N piek moet nog komen. ICs zijn nu al vol en zelfs de noodcapaciteit (bijvoorbeeld voor mensen met een hartaanval) moet nu naar mongolen die met Kerst lekker met 10 man tegelijk aan tafel gingen.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik hoop toch écht wel op enige versoepeling van de maatregels per 19 januari. Als ik voor eigen parochie mag spreken dan in ieder geval de sportscholen open.
Toen hadden ze ook geen computers en hippe software om alles bij te houden. Kennelijk is dat nu wel nodig. Belangrijker dan op tijd starten met vaccinaties, kennelijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als de huisartsen aan de slag kunnen met een vaccin dan komt t pas goed op stoom. Die hebben er belang bij en hart voor hun patiënten. Dat lijkt de politiek te missen.
Ik ben al oud en heb de polio, pokken en tbc vaccinaties nog meegemaakt. Ik kan totaal niet begrijpen hoe het nu zo vreselijk fout heeft kunnen gaan. Ik herken mijn eigen land niet hier in.
Echt hè, hoe ingewikkeld kan het zijn als het overal om ons heen wél goed gaat?! Prutser eerste klas is het.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Voormalig minister van buitenlandse zaken Rosenthal is het er ook mee eens
Is het alquote:
quote:Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ah het gaat al naar jonge kinderen.....quote:Op woensdag 30 december 2020 20:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Jonge kinderen amper, de regel die men hanteerde was dat de besmettelijkheid toenam naarmate de leeftijd toenam.
Is zeer uitgebreid onderzocht en gedocumenteerd.
https://www.ntvg.nl/artik(...)-sars-cov-2/volledig
Kinderen waren in al die onderzoeken ook zelden tot nooit de bronbesmetting. Bij die nieuwe variant lijkt het anders te liggen.
Dat is ook nooit ontkend. Men wist alleen niet exact in welke mate, en onderwijs moest natuurlijk ook door gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:35 schreef Predator40 het volgende:
t4r566
[..]
[..]
ah het gaat al naar jonge kinderen.....
en we hebben het over 18- dus alle kinderen
en amper is nog steeds niet helemaal niet
kinderen van 12-18 waren op zeker wel besmettelijk
Ja, in 3T is het net zoiets. Mijn PTA-toets scoorde gemiddeld 1,4 punt lager dan vorig jaar terwijl het dezelfde toets was.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:33 schreef Luke83 het volgende:
In onze havo4 staat na 4 maanden les 75% op doubleren.
Oei.. dat klinkt niet bepaald best neequote:Op woensdag 30 december 2020 20:33 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ja zelfde hier. Ook erg moeilijk om leerlingen weer aan het werk te krijgen. Zelfs de meest ijverige examenleerlingen gaven na de eerste toetsweek aan zich totaal niet te kunnen focussen.
In onze havo4 staat na 4 maanden les 75% op doubleren. Als tot maart geen fysieke lessen meer hebben, vrees ik het ergste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |