abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197106500
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met wat goede wil gaat dat nog wel. Die leeftijd is een stuk beter in het gareel te krijgen en de middelbare is sowieso op heel andere vaardigheden gericht dan het primaire onderwijs.
afstand houden gaat niks meer uitmaken als je met 15 man in een afgesloten slecht geventileerd lokaal les krijgt minimaal 4 uur per dag.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 30 december 2020 @ 20:07:24 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197106556
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:50 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Haha noem je nou kinderen 'die gasten'? :D
Heb jij geen gasten dan? :D
In Leiden ook een dingetje
  woensdag 30 december 2020 @ 20:07:27 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197106561
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met wat goede wil gaat dat nog wel. Die leeftijd is een stuk beter in het gareel te krijgen en de middelbare is sowieso op heel andere vaardigheden gericht dan het primaire onderwijs.
Mwah. Het was eigenlijk al een kansloze missie in juni, en dat was in het begin en bovendien toen de afstandsregel nog voor iedereen gold boven de 12. Dus het kan alleen maar met een hele grote hoeveelheid regelzucht, repressie, straffen en schorsingen. Het zal degenen die de tanks graag door de straten zien rollen vast als muziek in de oren klinken, maar ik zie het gewoon niet gebeuren.

Plus, de gebouwen zijn er gewoon te klein voor. Als we besluiten dat we de toekomst van onze jeugd niet zo interessant vinden, flikker de scholen dan maar gewoon dicht tot de zomer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197106810
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:40 schreef Evertjan het volgende:

[..]

kan ook niet online? Via een Zoom meeting?
Nee. Specifiek om gevraagd. Kon niet. Helaas.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 december 2020 @ 20:13:46 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197106851
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:02 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Erg knullig idd..
Maar een week of twee eerder beginnen met vaccineren maakt helemaal niets uit voor het tempo van de productie en dat is de bottleneck. Het gaat om wie het eerste klaar is, niet om wie het eerst begint.
Als ik zie wat voor ambitieloze en onduidelijke planning er klaarligt, zullen we ook zeker niet als eerste klaar zijn.

Terwijl dat toch echt de enige uitweg uit dit gedoe is.

Het kan binnen een paar weken of hooguit enkele maanden gedaan worden. Ik vrees dat we er ongeveer een jaar over gaan doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Perrin op 30-12-2020 20:20:24 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 30 december 2020 @ 20:14:01 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197106858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:48 schreef VacaLoca het volgende:
Maatregelen worden vast verlengd tot 1 maart. Kan haast niet anders.

Vanaf juni weer beetje normaal leven hopelijk.
Geloof er niks vam. 17 jan open.
pi_197106914
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

https://www.dw.com/en/cor(...)uture-who/a-54150529

Of ga je nu ook nog claimen dat al die internationale, gerenommeerde onderzoeksinstituten door het RIVM ingefluisterd worden?
Dat onderzoeken gaan natuurlijk wel over de standaard variant, die nieuwe schijnt volgens het RIVM juist wel via kids te gaan.
blablablabla
pi_197106923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zie het niet gebeuren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197106927
Vandaag in de krant van Wakker Nederland. De RIVM goed nieuws show: https://www.telegraaf.nl/(...)-geen-groot-verschil

We moeten niet zo klagen want het maakt allemaal niks uit. :')
zie email 27 oktober
pi_197106958
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:45 schreef HiZ het volgende:
De dames en heren medici zijn weer lekker bezig met hun protocollen. Alles gaat zo precies en zo zorgvuldig dat het eeuwen duurt om noodzakelijke acties te ondernemen. Het is ronduit belachelijk hoe die Nederlandse zorgvuldigheid meestal veroorzaakt dat we minder krijgen dan mogelijk is.

Nou kan ik het ze ook niet helemaal kwalijk nemen want er is in Nederland een zo belachelijke afrekencultuur ontstaan dat elke fout je totaal en definitief de kop kan kosten.
Er zijn anders verdacht veel figuren op het pluche blijven zitten die er keihard vanaf geschopt hadden moeten worden in de afgelopen maanden. En de maanden die nog gaan volgen ..
pi_197106967
quote:

[..]

Kappers hopelijk wel. Ik moet echt weer namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197106977
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mwah. Het was eigenlijk al een kansloze missie in juni, en dat was in het begin en bovendien toen de afstandsregel nog voor iedereen gold boven de 12. Dus het kan alleen maar met een hele grote hoeveelheid regelzucht, repressie, straffen en schorsingen.
Het zal nu zeker moeilijker worden, maar als dit vanaf het begin gecommuniceerd was, was het vast gelukt (bedenk ook dat 'onderwijs met afstand' nog altijd een stap vooruit was t.o.v. afstandsonderwijs). Daarmee zeg ik niet dat het te prefereren is, maar het kon (en kan) wel. Zeker als het alternatief is dat leerlingen thuis moeten blijven.

quote:
Plus, de gebouwen zijn er gewoon te klein voor.
Nou ja, waar een wil is is een weg. Er staat vast wel ergens een ander (kantoor)pand leeg. Niet optimaal, maar nog altijd veel beter dan maar online les te geven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197106978
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja die gasten hebben er zelf natuurlijk ook over het algemeen geen last van mochten ze het krijgen.
Ben je niet bang dat ze jullie of opa en/of oma besmetten?
Onze dochter gaat ook naar haar grootouders. Behalve als iemand klachten heeft die kunnen duiden op een besmetting. Moet zeggen dat ik het niet altijd prettig vindt, het oppassen. Of tenminste: ik ben blij dat ze haar opa's en oma's ziet & zij zijn op hun beurt dol op haar. Maar wat gebeurt daar in huis? Wij hebben duidelijke regels m.b.t. oppassen (bijv. handen wassen, geen kusjes geven & niet eten/drinken van elkaar bord/glas), maar laatst zag ik een van de grootouders haar een kus geven bij 't afscheid. Da's dus niet de bedoeling, hè.
(Un)masking for the greater good.
pi_197107012
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mwah. Het was eigenlijk al een kansloze missie in juni, en dat was in het begin en bovendien toen de afstandsregel nog voor iedereen gold boven de 12. Dus het kan alleen maar met een hele grote hoeveelheid regelzucht, repressie, straffen en schorsingen. Het zal degenen die de tanks graag door de straten zien rollen vast als muziek in de oren klinken, maar ik zie het gewoon niet gebeuren.

Plus, de gebouwen zijn er gewoon te klein voor. Als we besluiten dat we de toekomst van onze jeugd niet zo interessant vinden, flikker de scholen dan maar gewoon dicht tot de zomer.
Dit. Afstand houden onder middelbare scholieren is praktisch onhaalbaar.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197107041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat onderzoeken gaan natuurlijk wel over de standaard variant, die nieuwe schijnt volgens het RIVM juist wel via kids te gaan.
Daar ben ik het ook mee eens. Maar hier wordt gesuggereerd dat deze nieuwe variant wordt misbruikt om een zogenaamde fout te verbloemen.

Zie ook: https://www.nationalgeogr(...)-spread-coronavirus/

quote:
In the U.K., a new paper published in The Lancet found that partial school reopenings this summer were associated with a low risk of cases; out of more than 57,000 schools and nurseries, the study found just 113 cases associated with 55 outbreaks. These cases were correlated strongly with local infection rates, showing how important it is to reduce community transmission to keep schools safe. “Transmission will occur in schools, just as it will anywhere that people mix,” Munro says. “But children aren’t the drivers of disease.” Instead, it’s increasingly clear that in many countries, it’s people in their 20s and 30s who spark outbreaks that then spill over into both older people and children.
quote:
Data from Germany echoes these conclusions. Scientists recently tested thousands of children in Bavaria for antibodies, and found that six times as many children as expected had them—suggesting many children’s cases are being missed. But few of these cases have caused wider outbreaks. The country has also collected data from its 53,000 schools and daycares; even this fall, as community cases surged, an average of 32 schools a week have had more than two positive cases. Susanne Kuger, the director of the Center of Social Monitoring with the German Youth Institute, says that often “it’s adults transmitting disease, even in childcare settings,” as parents drop kids off, or staff mingle in a break room.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197107073
Geloof wel dat wanneer de machine loopt van het vaccineren dat het wel goed op stoom komt en dat er doorgepakt wordt. Het testen nu gaat ook echt wel snel en efficient maar voordat het soepel loopt... :')

Het valt me gewoon heel erg tegen van ons land. Ik was altijd heel positief over ons, alles goed geregeld en we zorgden wel goed voor mekander, dacht ik. De tering, wat een desillusie. Daar kom ik niet snel overheen.
Go hard or go home
  woensdag 30 december 2020 @ 20:19:05 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197107092
Ik ben benieuwd hoe hard de andere EU landen gaan de komende tijd
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Hier is het goed bij te houden. Verwacht ook wel bij andere landen dat het bij symboolvaccinaties gaat in de eerste weken. Wij zullen toch niet de enige zijn die niet meteen vol gas gaan? Zoveel vaccins zijn ook nog niet binnen..
pi_197107104
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:17 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dit. Afstand houden onder middelbare scholieren is praktisch onhaalbaar.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens. Maar hier wordt gesuggereerd dat deze nieuwe variant wordt misbruikt om een zogenaamde fout te verbloemen.

Zie ook: https://www.nationalgeogr(...)-spread-coronavirus/
[..]

[..]

er is een groot verschil tussen "kinderen zijn niet besmettelijk" en "kinderen zijn minder besmettelijk"
pi_197107111
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:18 schreef Noek het volgende:
Het valt me gewoon heel erg tegen van ons land. Ik was altijd heel positief over ons, alles goed geregeld en we zorgden wel goed voor mekander, dacht ik. De tering, wat een desillusie. Daar kom ik niet snel overheen.
Van de zomer is gewoon het EK2020 ( :') ) en is alles vergeten en vergeven. ;)
pi_197107123
quote:
88s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:16 schreef Celestien het volgende:

[..]

Onze dochter gaat ook naar haar grootouders. Behalve als iemand klachten heeft die kunnen duiden op een besmetting. Moet zeggen dat ik het niet altijd prettig vindt, het oppassen. Of tenminste: ik ben blij dat ze haar opa's en oma's ziet & zij zijn op hun beurt dol op haar. Maar wat gebeurt daar in huis? Wij hebben duidelijke regels m.b.t. oppassen (bijv. handen wassen, geen kusjes geven & niet eten/drinken van elkaar bord/glas), maar laatst zag ik een van de grootouders haar een kus geven bij 't afscheid. Da's dus niet de bedoeling, hè.
Ouders van m'n zwager passen sinds mei eigenlijk gewoon als vanouds op de kinderen van m'n zus ook gewoon knuffelen ik weet niet wat ik daarvan moet vinden aangezien het voor hun extreem waardevol is. Tot het natuurlijk mis gaat.

Lijkt me lastig om een kus af te wijzen . Dan moet je ze eigenlijk gewoon niet brengen vind ik.
blablablabla
pi_197107162
quote:
Geloof wel dat wanneer de machine loopt van het vaccineren dat het wel goed op stoom komt en dat er doorgepakt wordt. Het testen nu gaat ook echt wel snel en efficient maar voordat het soepel loopt... :')

Dat zeg je nog subtiel. Ik kan heel ander woorden bedenken voor de laksheid, terwijl die vaccins gewoon in de vriezer liggen. GRMBL!
(Un)masking for the greater good.
pi_197107163
quote:

idd het testen ging na een maand of 8 ook eindelijk goed en snel......het is te hopen de de vaccinaties wat sneller beter gaan dan het testen :{
pi_197107188
quote:

[..]

Ik ook niet. Wordt gewoon verlengd tot de voorjaarsvakantie.
pi_197107217
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van de zomer is gewoon het EK2020 ( :') ) en is alles vergeten en vergeven. ;)
ligt eraan hoe ver NL komt....anders is het nog steeds janken.
ziet er niet heel best uit op het moment.
pi_197107223
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

[..]

er is een groot verschil tussen "kinderen zijn niet besmettelijk" en "kinderen zijn minder besmettelijk"
Er is ook een verschil tussen 'ik roep maar wat en wantrouw alles wat het RIVM zegt' en 'misschien dat experts het doorgaans toch iets beter weten dan mijn boerenverstand'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')