abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2020 @ 19:12:37 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197103911

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197103944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is langzamer dan welk ander beschaafd land dan ook.
Mogen we toch wel een beetje trots op zijn. #Omdenken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 19:13:31 ]
pi_197103983
Ondertussen gaat het kabinet rustig verder met haar dringende adviezen.

quote:
DEN HAAG (ANP) - Minister Tamara van Ark (Medische Zorg) roept mensen op met de jaarwisseling thuis te blijven, om te zorgen dat de zorg niet nog zwaarder onder druk komt te staan.

Van Ark zegt zich grote zorgen te maken over de druk op ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Verschillende instellingen gaven aan dat zelfs kritieke zorg, zoals kankeroperaties, in gevaar komt door het hoge aantal coronapatiënten. Deze week werden zelfs militairen ingezet om de ergste nood te lenigen.

"Ik roep heel Nederland op: houd je aan de maatregelen zodat de instroom in de ziekenhuizen naar beneden kan", aldus Van Ark. "Ga met z’n tweeën op de bank zitten, doe een spelletje. Ga niet naar buiten."
https://www.msn.com/nl-nl(...)1cm0re?ocid=msedgntp

Ze kan de pot op. Er is geen wettelijke verplichting, terwijl ze die wel kunnen opleggen, dus ze hebben ook niet het morele gezag om dit soort dingen te vragen. Kennelijk is het ze niet ernstig genoeg.
pi_197103991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mogen we toch wel een beetje trots op zijn. #Omdenken
Maar hee, wel zeer zorgvuldig. In tegenstelling tot de beunhazen in de rest van Europa :')
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 30 december 2020 @ 19:18:27 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197104205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:14 schreef Confetti het volgende:
Ze kan de pot op. Er is geen wettelijke verplichting, terwijl ze die wel kunnen opleggen, dus ze hebben ook niet het morele gezag om dit soort dingen te vragen. Kennelijk is het ze niet ernstig genoeg.
Of ze hebben een groot vertrouwen in de Nederlandse samenleving: Dat we snappen dat we nu thuis moeten blijven om te voorkomen dat we elkaar ziek maken.
So we just called him Fred
pi_197104296
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Of ze hebben een groot vertrouwen in de Nederlandse samenleving: Dat we snappen dat we nu thuis moeten blijven om te voorkomen dat we elkaar ziek maken.
Als je dat vertrouwen na 9 maanden crisis nog steeds hebt vind ik dat vrij naïef.
pi_197104380
https://www.ad.nl/buitenl(...)dsminister~ae1e265a/ 2 dagen oud artikel, dus waarschijnlijk al voorbij gekomen maar;

quote:
De technisch manager kan er niet mee zitten dat Spahn door zijn toedoen gisteren in zijn hemd stond en dat Duitsland een modderfiguur sloeg op het Europese politieke toneel. ,,We werken hier voor onze bevolking, voor de mensen die in de Harz wonen, niet voor individuele politici die een startschot willen geven of een lintje willen doorknippen. Dat is onze plicht.’’

De vaccinatiechef ziet geen enkele aanleiding voor het organiseren van ‘zo’n ceremonie’ voorafgaand aan de vaccinatiecampagne. Nog minder is een persconferentie in zijn ogen een reden om het vaccin een dag vast te houden. ,,We zien de grote wens van bewoners en medewerkers van bejaarden- en verpleeghuizen om ingeënt te worden en dan zouden ze een dag moeten wachten terwijl iedereen ervan overtuigd is dat er geen tijd verloren mag gaan? Dat valt niet uit te leggen”, zegt Kramer.

De vaccinatiechef verwerpt de kritiek aan zijn adres dan ook. ,,Ik vraag me af waarom niemand anders bereid was dezelfde beslissing te nemen en meteen te beginnen met inenten zodra het vaccin ter plaatse was.’’
_O_ Wat een baas.

En het is ook gewoon zo, zo snel als mogelijk beginnen. Als er nu een bericht komt dat als je morgen niet begint met vaccineren je geen enkele nieuwe levering meer krijgt (dat gaat niet gebeuren natuurlijk, maar stel dat) beginnen we morgen met vaccineren in Nederland. Het zal allemaal niet het meest efficiënt zijn, het zal niet 100% optimaal gebeuren, maar ik weet echt zeker dat het goed zou gebeuren want zo ingewikkeld is het allemaal niet. Wees creatief.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 19:25:25 ]
  woensdag 30 december 2020 @ 19:26:12 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197104548
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:18 schreef capricia het volgende:
Moest gisteren naar de notaris. Ik had weinig keus.
Dat kan je toch prima verzetten?
Als je in quarantaine of het ziekenhuis zat had je ook niet gekund.

quote:
Volgende week tandarts, ook niet zonder risico.
Ook daar kan je je afspraak toch verzetten?
  woensdag 30 december 2020 @ 19:27:38 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197104601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Helaas kunnen ze het feit dat ze het bijna een jaar lang gedownplayed hebben en steeds weer onbegrijpelijke uitzonderingen toelieten niet ongedaan maken. Bij een aanzienlijk deel van de bevolking is de boodschap blijven hangen dat 'je een beetje aan de maatregelen houden' goed genoeg is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197104625
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:22 schreef Scrummie het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)dsminister~ae1e265a/ 2 dagen oud artikel, dus waarschijnlijk al voorbij gekomen maar;
[..]

_O_ Wat een baas.

En het is ook gewoon zo, zo snel als mogelijk beginnen. Als er nu een bericht komt dat als je morgen niet begint met vaccineren je geen enkele nieuwe levering meer krijgt (dat gaat niet gebeuren natuurlijk, maar stel dat) beginnen we morgen met vaccineren in Nederland. Het zal allemaal niet het meest efficiënt zijn, het zal niet 100% optimaal gebeuren, maar ik weet echt zeker dat het goed zou gebeuren want zo ingewikkeld is het allemaal niet. Wees creatief.
Misschien kunnen wij Immo ook een weekje lenen?
zie email 27 oktober
pi_197104631
Mja, als je niet wil dat mensen bij elkaar op bezoek gaan, dan moet je dat opnemen in je maatregelen. Uitzonderingen daargelaten.
(Un)masking for the greater good.
pi_197104662
UK variant is ook in de VS opgedoken:

https://amp-usatoday-com.(...)rder%2F4079772001%2F
blablablabla
pi_197104724
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:27 schreef Jane het volgende:

[..]

Helaas kunnen ze het feit dat ze het bijna een jaar lang gedownplayed hebben en steeds weer onbegrijpelijke uitzonderingen toelieten niet ongedaan maken. Bij een aanzienlijk deel van de bevolking is de boodschap blijven hangen dat 'je een beetje aan de maatregelen houden' goed genoeg is.
Ik ben allang weer vergeten dat je met maximaal 2 personen op straat mag. Het schoot me laatst weer te binnen. Mensen hebben het gevoel van "er is een lockdown" maar daar blijft het bij, voor de rest gaat iedereen gewoon zijn gang tot op zekere hoogte. Het werkt gewoon niet, niet voor zo'n lange tijd. In maart was het prima, maar nu gaat het gewoon niet meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:30:32 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197104750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:28 schreef Celestien het volgende:
Mja, als je niet wil dat mensen bij elkaar op bezoek gaan, dan moet je dat opnemen in je maatregelen. Uitzonderingen daargelaten.
Je kan als individu ook de afweging maken of je bezoek een besmetting en mogelijke dood van iemand waard is?
pi_197104769
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Misschien kunnen wij Immo ook een weekje lenen?
In het begin hadden we volgens mij Groningen als uitzondering qua testbeleid afweek van het landelijke beleid en daar was De Jonge ook niet blij mee meen ik mij te herinneren.

Het zou toch geweldig zijn als we komende weken ergens berichten krijgen dat ze her en der gewoon al begonnen zijn. Alleen gaat dat hier natuurlijk niet op omdat het nog centraal opgeslagen ligt en maar naar 3 locaties gaat.
pi_197104794
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:26 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat kan je toch prima verzetten?
Als je in quarantaine of het ziekenhuis zat had je ook niet gekund.
[..]

Ook daar kan je je afspraak toch verzetten?
Dan had ik en een groep anderen een serieus financieel probleem gehad. Als de notaris na 31-12 plaats had moeten vinden.

Dus dat was niet 'prima' te verzetten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197104834
ik maak mij echt zorgen om al die hardwerkende mensen in de ziekenhuizen :'( :'( Waarom heeft de overheid deze sector zo slecht behandeld de laatste jaren ;(
  woensdag 30 december 2020 @ 19:32:38 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197104847
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
Dan had ik en een groep anderen een serieus financieel probleem gehad. Als de notaris na 31-12 plaats had moeten vinden.
Keuzes... Voor al die mensen is geld belangrijker dan gezondheid?
pi_197104894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

In het begin hadden we volgens mij Groningen als uitzondering qua testbeleid afweek van het landelijke beleid en daar was De Jonge ook niet blij mee meen ik mij te herinneren.

Het zou toch geweldig zijn als we komende weken ergens berichten krijgen dat ze her en der gewoon al begonnen zijn. Alleen gaat dat hier natuurlijk niet op omdat het nog centraal opgeslagen ligt en maar naar 3 locaties gaat.
Ja die kregen het ergste verwijt wat denkbaar is (in de kringen van mensen als Mark en Hugo althans), namelijk dat je 'geen teamplayer' bent.
pi_197104900
quote:
Laten jullie je kinderen nog gewoon met elkaar spelen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197104941
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:32 schreef Fred het volgende:

[..]

Keuzes... Voor al die mensen is geld belangrijker dan gezondheid?
Je weet niet waar het over gaat. Mijn moeder zou uit huis gezet worden anders.

Zeg jij het maar. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 december 2020 @ 19:35:04 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197104943
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus dat was niet 'prima' te verzetten.
Notaris is lastig, ja. Ik moest dit voorjaar ineens een erfenis verwerpen en dacht in eerste instantie dat ik daarvoor naar de notaris zou moeten. Gelukkig bleek ik dat ook zelf te kunnen regelen via internet en post.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197104956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Je kan als individu ook de afweging maken of je bezoek een besmetting en mogelijke dood van iemand waard is?
Ja, dat kun je.

Wij leggen overigens ook geen bezoekjes af. Onze families vinden ons overdreven voorzichtig. Maar om eerlijk te zijn ben ik banger dat zij ons met iets aansteken, dan andersom. Als je ziet hoe sommige risicogroep-familieleden omspringen met de regels. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 30-12-2020 20:11:38 ]
pi_197104987
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb ze niet mijn neefjes spelen wel met andere kinderen gewoon, dat kan dus ook niet meer nu.
blablablabla
pi_197104996
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Notaris is lastig, ja. Ik moest dit voorjaar ineens een erfenis verwerpen en dacht in eerste instantie dat ik daarvoor naar de notaris zou moeten. Gelukkig bleek ik dat ook zelf te kunnen regelen via internet en post.
Zit in deze hoek ja. Een erfenis kwestie die afgehandeld moet worden. Verzetten na 31-12 is geen optie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 december 2020 @ 19:36:17 #27
38496 Perrin
pi_197105003
quote:
De basisscholen blijven nog wel even dicht dus..
pi_197105006
Die scholen blijven nog wel even dicht. Alles blijft nog potdicht. Zo ook de vriezers waar de vaccins in zitten.
Ik hoop dat meer bestuurders boos gaan worden, ik hoop dat meer mensen zich laten horen.
Go hard or go home
pi_197105012
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:32 schreef Evertjan het volgende:
ik maak mij echt zorgen om al die hardwerkende mensen in de ziekenhuizen :'( :'( Waarom heeft de overheid deze sector zo slecht behandeld de laatste jaren ;(
En dan die achterlijke bonus van 1000,-

Want ze krijgen niks hoor na de 2e golf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197105020
quote:

[..]

Jazeker, ik ben echt niet van plan ze tot minimaal Pasen te isoleren. Ze hebben al geen school dus spelen en afspreken gaan we echt niet verbieden.
pi_197105040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:34 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja die kregen het ergste verwijt wat denkbaar is (in de kringen van mensen als Mark en Hugo althans), namelijk dat je 'geen teamplayer' bent.
En dan vervolgens even later; in koor 'testen testen testen testen!'. :|W
pi_197105095
quote:

[..]

Er komen hier al geen kinderen meer spelen, en ze gaat ook nergens heen, sinds maart. Wij nemen geen risico.
pi_197105113
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En dan die achterlijke bonus van 1000,-

Want ze krijgen niks hoor na de 2e golf.
Een applaus
pi_197105182
quote:

[..]

Dat heb ik, behoudens de eerste paar weken van de eerste lockdown, altijd door laten gaan. Niet te doen, zeer ongezond ook. Dochter is enig kind en heeft echt andere kinderen nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197105185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Jazeker, ik ben echt niet van plan ze tot minimaal Pasen te isoleren. Ze hebben al geen school dus spelen en afspreken gaan we echt niet verbieden.
Ergens snap ik je maar tegelijkertijd als ze elkaar infecteren moet je dat misschien niet doen toch?

Ik ga er ook niet uit dat de huidige situatie tot aan Pasen duurt :')
blablablabla
pi_197105213
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Zit in deze hoek ja. Een erfenis kwestie die afgehandeld moet worden. Verzetten na 31-12 is geen optie.
kan ook niet online? Via een Zoom meeting?
pi_197105231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:38 schreef Celestien het volgende:

[..]

Er komen hier al geen kinderen meer spelen, en ze gaat ook nergens heen, sinds maart. Wij nemen geen risico.
Kunnen ze wel met elkaar spelen dan? Eenzaamheid lijkt me ook niet echt heel gezond...
blablablabla
pi_197105315
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:32 schreef Evertjan het volgende:
Omdat velen al die jaren op de VVD hebben gestemd en daar aankomende verkiezingen gewoon mee doorgaan. We krijgen de regering die we verdienen wat dat betreft.

Zolang Rutte maar stoere taal blijft uitslaan over immigratie dan vinden we het best dat de (semi)overheidsinstellingen verder worden uitgekleed.
pi_197105342
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:36 schreef Noek het volgende:
Die scholen blijven nog wel even dicht. Alles blijft nog potdicht. Zo ook de vriezers waar de vaccins in zitten.
Ik hoop dat meer bestuurders boos gaan worden, ik hoop dat meer mensen zich laten horen.
Nee, eerst nog een paar maanden basisschoolkinderen met mondkapjes laten rondlopen en regelmatig testen.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:43:21 #40
38496 Perrin
pi_197105349
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Ergens snap ik je maar tegelijkertijd als ze elkaar infecteren moet je dat misschien niet doen toch?

Met ons vaccinatietempo en het uitbreken van de Engelse variant kan het nog wel eens maanden duren deze semi-lockdown.
pi_197105364
Ik maak me wel meer zorgen dan enkel om het zorgpersoneel. Daar gaan verzorgingshuizen down, er gaan mensen down terwijl dat niet had gehoeven maar op 8 januari wordt er voor de buhne een spuit erin gejankt.
Het is echt van de zotte en terwijl het land leegloopt durft zo'n mannetje te zeggen dat we wel een mopperlandje zijn.
Mijn moeder zou hem door een bushoekje tyfen.
Go hard or go home
pi_197105374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Kunnen ze wel met elkaar spelen dan? Eenzaamheid lijkt me ook niet echt heel gezond...
Op school, dat kon gelukkig tot de kerst, en buiten. Buiten blijft ook wel doorgaan. Kunt een kind moeilijk opsluiten. Is ook niet wenselijk.
pi_197105387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat neem ik op de koop toe. Zo'n lange tijd geen school en dan ook niet kunnen afspreken is erger dan een besmetting. Dus er wordt volop gespeeld hier.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:44:21 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197105406
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:58 schreef crystal_meth het volgende:
Op woensdag 30 december 2020 16:09 schreef @Mammietje het volgende:
[..]
Dat klinkt wel aannemelijk ja.
Had zoiets eens gelezen en verder eigenlijk nooit meer iets erover.
Owja.... een test onder zorgmedewerkers met nicotinepleisters. Zal dus wel een kern van waarheid in hebben gezeten, anders waren ze daar niet aan begonnen. Maar kan me ook voorstellen dat ze het niet aan de grote klok hangen als roken een verminderde kans geeft op covid.

Ik sluit het niet uit, vooral wegens dat laatste. Bij een pandemie als deze zou je een grote anti-tabak campagne verwachten, omdat je (zonder studies) redelijkerwijze kan veronderstellen dat rokers de zorg extra belasten, maar er wordt integendeel opvallend weinig over gesproken (dat is althans mijn indruk). Overgewicht krijgt veel meer aandacht.
Toch wat slecht nieuws voor rokers, die meer ACE2 receptoren zullen hebben https://www.news-medical.(...)CoV-2-to-infect.aspx waar het virus zich qua besmetting erg happy bij voelt.
Daarentegen hebben rokers, gezien hun gewenning aan "minder" zuurstof in hun bloed, daardoor weer net wat betere bescherming tegen "infectiestormen" tgv overreacties. Het immuunsysteem is/was al flink (achter)uitgehold.

Puur op grond van analyse zal een roker ws sneller besmet raken maar minder gevolgen hebben dan een ander persoon in een vergelijkbare staat. Doorgaans zal een transplantatie-, hart- of nierpatiënt niet vaak ook een (stevige) roker zijn. Zo ja, dan zal die medisch doorgaans niet op heel veel aandacht meer hoeven gaan rekenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197105435
quote:
3s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Met ons vaccinatietempo en het uitbreken van de Engelse variant kan het nog wel eens maanden duren deze semi-lockdown.
Dat vrees ik ook.
pi_197105443
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50023407

Gezellig straks doen ze kop of munt of je in het ziekenhuis mag liggen :'( :'( :'(
pi_197105452
De dames en heren medici zijn weer lekker bezig met hun protocollen. Alles gaat zo precies en zo zorgvuldig dat het eeuwen duurt om noodzakelijke acties te ondernemen. Het is ronduit belachelijk hoe die Nederlandse zorgvuldigheid meestal veroorzaakt dat we minder krijgen dan mogelijk is.

Nou kan ik het ze ook niet helemaal kwalijk nemen want er is in Nederland een zo belachelijke afrekencultuur ontstaan dat elke fout je totaal en definitief de kop kan kosten.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:45:40 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197105476
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als een van de laatste vaccineren is een beetje hetzelfde als een oorlog ingaan met fietsen :P
Of als persoon dan (be)kijken wat het beste werkt :P .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 30 december 2020 @ 19:47:18 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197105548
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:43 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nee, eerst nog een paar maanden basisschoolkinderen met mondkapjes laten rondlopen en regelmatig testen.
Terwijl we in slakkentempo vaccinaties gaan zetten.
pi_197105557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat neem ik op de koop toe. Zo'n lange tijd geen school en dan ook niet kunnen afspreken is erger dan een besmetting. Dus er wordt volop gespeeld hier.
Tja die gasten hebben er zelf natuurlijk ook over het algemeen geen last van mochten ze het krijgen.
Ben je niet bang dat ze jullie of opa en/of oma besmetten?
blablablabla
pi_197105590
Maatregelen worden vast verlengd tot 1 maart. Kan haast niet anders.

Vanaf juni weer beetje normaal leven hopelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')