SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
De woorden anomiem en niet herkenbaar bestaan in dat soort wijken niet. Die hebben meteen door wie dat geweest kan zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De woorden "anoniem" en "niet herkenbaar" stonden er niet voor niets bij
Lijkt me niet heel overdreven als je je schuurdeur moet beveiligen omdat het niet ondenkbaar is dat je eigendom ook in de hens wordt gezet in alle "feest"vreugde.
Zou me niks verbazen als die Britse variant net zo Brits is als de Spaanse Griep Spaans was.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Op die school in Bergennogwattus inmiddels 9 uit 9 Britse variant. https://www.nrc.nl/nieuws(...)basisschool-a4025687
Dat is een beste score.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Op die school in Bergennogwattus inmiddels 9 uit 9 Britse variant. https://www.nrc.nl/nieuws(...)basisschool-a4025687
Is dat nog een ding dan? De brexit is nu toch gedealt?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Nogal van belang om te weten, mede omdat het vele malen besmettelijker is.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als die Britse variant net zo Brits is als de Spaanse Griep Spaans was.
Als je niet zoekt, vind je ook niks.
Ik las dat er nu grote testbereidheid is bij de betrokkenen. Bizar alleen dat het zo lang moet duren om erachter te komen om welke variant het gaat. Op deze manier zijn we volgend jaar nog bezig om van elk van de 600 mensen die zich hebben aangemeld voor onderzoek na te lopenquote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat de ‘sequence’ test aardig wat complexer is dan de gewone.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las dat er nu grote testbereidheid is bij de betrokkenen. Bizar alleen dat het zo lang moet duren om erachter te komen om welke variant het gaat. Op deze manier zijn we volgend jaar nog bezig om van elk van de 600 mensen die zich hebben aangemeld voor onderzoek na te lopen
[ twitter ]
Ja dat is nogal een ding ja. Dat geval is veel besmettelijker en mogelijk ook meer impact op kinderen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dat nog een ding dan? De brexit is nu toch gedealt?
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)leerkracht~aa4b03a7/quote:,,Ik was al verbaasd hoe razendsnel iedereen besmet raakte. Echt iedereen die maar in de buurt was geweest van mijn kind, testte positief’’, vertelt een ouder.
Ik zag er een tweet van Ginny Mooy over voorbij komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las dat er nu grote testbereidheid is bij de betrokkenen. Bizar alleen dat het zo lang moet duren om erachter te komen om welke variant het gaat. Op deze manier zijn we volgend jaar nog bezig om van elk van de 600 mensen die zich hebben aangemeld voor onderzoek na te lopen
[ twitter ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-zwart-eind-januariquote:GOMMERS: ALS ER NIETS VERANDERT, CODE ZWART EIND JANUARI
Dat is toch die antropoloog die iets van virussen meent te weten? Die neem ik sowieso al niet zo serieus.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zag er een tweet van Ginny Mooy over voorbij komen.
Fascinerend en knap walgelijk dat die het direct op zichzelf wist te betrekken en de tweet met 'Ik' begon.
Vind ik nog laatquote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
Gommers ons weer aan het bang maken
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-zwart-eind-januari
Als er nou iemand is bij wie ik vertrouw dat hij niet voor zichzelf maar voor het algemeen belang bezig is dan is het Gommers wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja belachelijk dat die man zich daar druk over maakt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat bang maken gaan ze heel 2021 doen is het plan?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe bevalt het nou, zo met je kop in het zand?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom zie je dat als bang maken? Twijfel je aan de legitimiteit van zijn claim?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En in juni nog steeds, als we niet rap beginnen met vaccineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vooral lekker bij elkaar oud en nieuw vieren morgen, dan komt het vast niet uit.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik sluit het niet uit, vooral wegens dat laatste. Bij een pandemie als deze zou je een grote anti-tabak campagne verwachten, omdat je (zonder studies) redelijkerwijze kan veronderstellen dat rokers de zorg extra belasten, maar er wordt integendeel opvallend weinig over gesproken (dat is althans mijn indruk). Overgewicht krijgt veel meer aandacht.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat klinkt wel aannemelijk ja.
Had zoiets eens gelezen en verder eigenlijk nooit meer iets erover.
Owja.... een test onder zorgmedewerkers met nicotinepleisters. Zal dus wel een kern van waarheid in hebben gezeten, anders waren ze daar niet aan begonnen. Maar kan me ook voorstellen dat ze het niet aan de grote klok hangen als roken een verminderde kans geeft op covid.
Als een van de laatste vaccineren is een beetje hetzelfde als een oorlog ingaan met fietsenquote:Op woensdag 30 december 2020 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En in juni nog steeds, als we niet rap beginnen met vaccineren.
Het is geen bangmakerij wanneer je rekening houdt met een realistisch scenario.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:54 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat bang maken gaan ze heel 2021 doen is het plan?
Wat ik niet snap is dat we nog steeds maar een paar samples getest hebben terwijl we al anderhalve week van deze mutatie weten. Wat doen ze in het lab van het RIVM? Wachten tot mensen zichzelf melden?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
Als die gemuteerde makkelijker overdraagbare variant straks landelijk breed verspreid raakt krijg je echt een horrorscenario.
Het is niet door niks dat de UK momenteel alle zeilen aan het bijzetten is.
* Isabeau zet alvast een streep door de geplande operatie op 21 januariquote:Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In de UK gaan nu stemmen op voor een landelijke, zeer zware lockdown en scholen in januari iig dicht te houden en over te gaan op online les.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
Als die gemuteerde makkelijker overdraagbare variant straks landelijk breed verspreid raakt krijg je echt een horrorscenario.
Het is niet door niks dat de UK momenteel alle zeilen aan het bijzetten is.
Die je moest ondergaan, of uitvoeren?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau zet alvast een streep door de geplande operatie op 21 januari
Hier 20 januari. Zal vast wel weer niet doorgaanquote:Op woensdag 30 december 2020 17:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tja, BNR heeft afgelopen jaar nog aardig wat medewerkers moeten ontslaan om niet failliet te gaan. Die kunnen wel wat clicks gebruikenquote:Op woensdag 30 december 2020 17:00 schreef potjecreme het volgende:
Nou ja het is de media die de titel bedenkt. Kreeg zelfs een push melding van BNR. Dan lees je in een flits "Gommers verwacht code zwart eind januari!!!!"
Sorry het is niet Gommers maar in dit geval BNR die angst zaait. De toon kan anders terwijl je wel dezelfde informatie geeft.
Ik was ingepland om een nier te doneren aan iemand die het niet heel veel langer zonder nieuwe nier gaat uithouden. Dat was eerst gepland op 10 december. Toen 24 december. Nu 21 januari. Leuk hoor, zo'n pandemiequote:
Weet het ook echt niet.Misschien zijn ze oprecht bang voor paniek?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:58 schreef popje het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat we nog steeds maar een paar samples getest hebben terwijl we al anderhalve week van deze mutatie weten. Wat doen ze in het lab van het RIVM? Wachten tot mensen zichzelf melden?
Ik weet niet of je het de afgelopen 10 maanden een beetje gevolgd hebt, maar dat is nu precies het scenario dat we proberen te voorkomen met de maatregelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:00 schreef potjecreme het volgende:
Nou ja het is de media die de titel bedenkt. Kreeg zelfs een push melding van BNR. Dan lees je in een flits "Gommers verwacht code zwart eind januari!!!!"
Sorry het is niet Gommers maar in dit geval BNR die angst zaait. De toon kan anders terwijl je wel dezelfde informatie geeft.
nobel, respect daarvoor, vervelend dat het dan steeds uitgesteld wordtquote:Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was ingepland om een nier te doneren aan iemand die het niet heel veel langer zonder nieuwe nier gaat uithouden. Dat was eerst gepland op 10 december. Toen 24 december. Nu 21 januari. Leuk hoor, zo'n pandemie
Ja gisteren ook weer een record aan besmettingsgevallen daar, geen idee of die mutatie daar alleen debet aan is maar die lockdown hier zal ook nog wel een poosje duren op deze manier.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK gaan nu stemmen op voor een landelijke, zeer zware lockdown en scholen in januari iig dicht te houden en over te gaan op online les.
Echt een drama inderdaadquote:Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was ingepland om een nier te doneren aan iemand die het niet heel veel langer zonder nieuwe nier gaat uithouden. Dat was eerst gepland op 10 december. Toen 24 december. Nu 21 januari. Leuk hoor, zo'n pandemie
Ik hoop echt dat mensen hier een beetje gehoor aan gevenquote:Volgens Van Ark wordt er in de ziekenhuizen "snoeihard" gewerkt, maar blijft het op veel plekken heel druk. Ze riep mensen nogmaals op om zich ook de komende tijd aan de coronaregels te houden. "Ga op Oudejaarsavond met z'n tweeën op de bank zitten. Doe een spelletje, maar ga niet naar buiten."
Neejjjj. Heel veel sterkte!quote:Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral vervelend voor de doodzieke ontvanger. Hij is jong, vader van 3 geweldig leuke dochters. Kan niets. Zijn vrouw is aan het eind van haar Latijn. Zou zo graag willen dat het met hem weer goed ging. Maar ja... (en dan is covid ook nog eens super gevaarlijk voor mensen met een heel slechte nierfunctiequote:Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef Tarado het volgende:
nobel, respect daarvoor, vervelend dat het dan steeds uitgesteld wordt
Dat laatste doen wij eigenlijk al dit hele jaar. Is ook geen 'hamsteren' in mijn optiek. In feite haal je maar 1x echt meer in huis en daarna vul je aan. Het bevalt me eerlijk gezegd wel en ik denk dat ik het ook zo blijf doen. Voorheen moesten we vaak nog op stel en sprong naar de supermarkt om het avondeten in huis te halen. Een van de weinige positieve effecten van de pandemie, wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet het ook echt niet.Misschien zijn ze oprecht bang voor paniek?
Duidelijk is wel dat als die mutatie hier actief is, waar het de schijn van heeft het ergste nog moet komen, aangezien we laat starten met vaccineren is wat Gommers roept gewoon zeer aannemelijk.
Ben ook weer begonnen met 'hamsteren', niet zozeer wc papier maar wel genoeg om twee weken echt binnen te kunnen blijven als de stront de ventilator mocht raken.
Ja, ik voel ook enige irritatie...quote:Op woensdag 30 december 2020 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens goed klaar met mensen die dhr Gommers en andere experts neersabelen door ze bangmakers te noemen. Die lui staan elke dag aan de zogenoemde frontlinie en zien met eigen ogen hoe vreselijk nijpend het is.
De signalen zijn niet echt positief. Moet zeggen dat ik vind dat de overheid het ook wel een beetje ophitst.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt een drama inderdaadIk zit net bij de NOS een oproep van minister Van Ark voor Medische Zorg te lezen:
[..]
Ik hoop echt dat mensen hier een beetje gehoor aan geven
Eens ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens goed klaar met mensen die dhr Gommers en andere experts neersabelen door ze bangmakers te noemen. Die lui staan elke dag aan de zogenoemde frontlinie en zien met eigen ogen hoe vreselijk nijpend het is.
Men heeft berekend dat op 1 februari 90% van de besmettingen (in bepaalde regio’s of landelijk, weet ik even niet meer) de nieuwe variant zal zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja gisteren ook weer een record aan besmettingsgevallen daar, geen idee of die mutatie daar alleen debet aan is maar die lockdown hier zal ook nog wel een poosje duren op deze manier.
Toch blijf ik erbij dat Gommers en Kuipers etc. niet de spreekbuizen zouden moeten zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo goed dat er niks overbleef voor de verpleeghuizen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Zeker Gommers is ook maar in dat gat gesprongen omdat anderen het lieten afweten.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch blijf ik erbij dat Gommers en Kuipers etc. niet de spreekbuizen zouden moeten zijn.
Precies, niet bepaald het figuur dat in de picture wil staan.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker Gommers is ook maar in dat gat gesprongen omdat anderen het lieten afweten.
Waarom niet? Ernst Kuipers is de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg en heeft mede dit jaar het LCPS opgericht. Diederik Gommers is voorzitter van de NVIC, de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch blijf ik erbij dat Gommers en Kuipers etc. niet de spreekbuizen zouden moeten zijn.
Ik kan goed doktertje spelenquote:Op woensdag 30 december 2020 17:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die Kuipers is een windvaan tot en met. Niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Ernst Kuipers is de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg en heeft mede dit jaar het LCPS opgericht. Diederik Gommers is voorzitter van de NVIC, de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.
Dat zijn toch bij uitstek de mensen die er wat zinnigs over te zeggen hebben?
Met een paarse punt zeker?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:11 schreef StateOfMind het volgende:
Ii
[..]
Ik kan goed doktertje spelen
En ik heb een scherp mes
Nee nee.. De mensen op fora weten dat veel beter.. Die lezen zich in op Wikiquote:Op woensdag 30 december 2020 17:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier ook een hoop mensen gehoord die hun kinderen niet binnen "kunnen" houden en oudere kinderen die gewoon op een kluitje gaan zitten en dan nog de achmoetkunnen-roepers van 45-85.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:07 schreef Haags het volgende:
Ja maar morgenavond gaan (met name) de jongeren daar geen gehoor aan geven. Heb toch aardig wat verhalen over diverse feestjes in Den Haag voorbij horen komen. Dat zal landelijk gezien ook niet anders zijn.
quote:Op woensdag 30 december 2020 17:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, niet bepaald het figuur dat in de picture wil staan.
Regionaal, volgens mij ging dat over het noordwesten.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men heeft berekend dat op 1 februari 90% van de besmettingen (in bepaalde regio’s of landelijk, weet ik even niet meer) de nieuwe variant zal zijn.
Maar dat wil toch niet zeggen dat-ie geen verstand van de materie heeft of interessante dingen te melden heeft? Hij geeft updates over de stand van zaken, je hoeft niet met 'm op vakantie ofzoquote:Op woensdag 30 december 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die Kuipers is een windvaan tot en met. Niet serieus te nemen.
Houd vol, ik denk dat vanaf maart/april het vaccineren op gang komt en letterlijk en figuurlijk de zon weer gaat schijnenquote:Op woensdag 30 december 2020 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Inmiddels wel echt lockdown moe, heb me nog nooit zo kut gevoeld.
En aangezien het effect ook maar matig zeg ik ongenuanceerd dat we het wel kunnen opheffen.
Lázen ze zich maar in op Wiki, daar staat meestal niet zo veel nonsens. De zooi er omheen is pas vreselijk. Wat je tegen komt op FBquote:Op woensdag 30 december 2020 17:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nee nee.. De mensen op fora weten dat veel beter.. Die lezen zich in op Wiki
Geinig dat er bij dit soort zaken altijd ineens allemaal specialisten en virologen op internet opduiken. Voor je het weet zijn het er 17 miljoen
Ja klopt.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier ook een hoop mensen gehoord die hun kinderen niet binnen "kunnen" houden en oudere kinderen die gewoon op een kluitje gaan zitten en dan nog de achmoetkunnen-roepers van 45-85.
Wat vreselijk... En dan ook nog niks kunnen doen om de zinnen te verzetten of even iemand anders de boel laten runnen want opnieuw besmettingsgevaar. Ik duim voor jullie dat het alsnog kan op die verzette datum.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral vervelend voor de doodzieke ontvanger. Hij is jong, vader van 3 geweldig leuke dochters. Kan niets. Zijn vrouw is aan het eind van haar Latijn. Zou zo graag willen dat het met hem weer goed ging. Maar ja... (en dan is covid ook nog eens super gevaarlijk voor mensen met een heel slechte nierfunctie)
“Updates” ja, als de cijfers twee dagen dalen staat Ernst te jubelen. Kleine stijging? PANIEK! CODE ZWART! LOCKDOWN!quote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat wil toch niet zeggen dat-ie geen verstand van de materie heeft of interessante dingen te melden heeft? Hij geeft updates over de stand van zaken, je hoeft niet met 'm op vakantie ofzo
Mijn kop zou achterstevoren gestaan hebben als ik het had durven denken in het bijzijn van mijn moedertje.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja klopt.
Ach als ik nog 20 was of zo had ik er zeer waarschijnlijk ook dikke schijt aan gehad.
Ik heb er niet al te veel vertrouwen in op dit moment met al die voorspellingen over 'piek midden januari' etc.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:15 schreef Qarrad het volgende:
Wat vreselijk... En dan ook nog niks kunnen doen om de zinnen te verzetten of even iemand anders de boel laten runnen want opnieuw besmettingsgevaar. Ik duim voor jullie dat het alsnog kan op die verzette datum.
Ik merk vooral dat het thuiswerken er in aan het hakken is. Privé/werk scheiding is vanaf maart weg. Ook het sluiten van sportscholen zorgt voor meer dufheid. Dat is trouwens wel op te vangen door hardlopen (en WODjes in huis), alleen heeft minder effect dan met een clubje savonds sporten met beter materiaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
En aangezien het effect ook maar matig zeg ik ongenuanceerd dat we het wel kunnen opheffen.
Het is zo jammer dat ze niet alleen zichzelf treffen met dit laakbaar gedrag, anders kon ik er weinig medelijden mee hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier ook een hoop mensen gehoord die hun kinderen niet binnen "kunnen" houden en oudere kinderen die gewoon op een kluitje gaan zitten en dan nog de achmoetkunnen-roepers van 45-85.
Ja precies maar hopelijk valt het mee en blijkt dat genoeg mensen normaal hebben gedaan deze dagen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er niet al te veel vertrouwen in op dit moment met al die voorspellingen over 'piek midden januari' etc.
100% dit.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker Gommers is ook maar in dat gat gesprongen omdat anderen het lieten afweten.
Dan heb ik slecht nieuws voor je: de gangbare logica is dat als een lockdown te weinig effect heeft, hij niet zwaar genoeg en niet lang genoeg is.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Geen seconde te verliezen nee, maar 18 januari is nog bijna 3 weken wegquote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Regionaal, volgens mij ging dat over het noordwesten.
Ze hebben vandaag nog eens versneld toegang verleent aan het tweede vaccin, de schrik zit er daar echt goed in.
http://www.telegraaf.nl/n(...)-oxford-astra-zeneca
De situatie doet me een beetje denken aan die beelden van China dat in februari noodhospitaals aan het bouwen waren terwijl wij carnaval vierden, het prioriteitsbesef lijkt nog niet echt doorgedrongen bij De Jonge en Rutte, er is geen seconde te verliezen wat betreft dat vaccineren.
De focus een beetje van De Jonge wegtrekken denk ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
100% dit.
Als je geen Gommers of Kuipers had hadden de burgers nog minder informatie gekregen.
Wat ik wel raar vind is dat die van Ark opeens om de hoek komt kijken. Hele periode bijna niks van gehoord en nu speelt zij het via de media? Snap ik niet zo goed.
Zijn we het toch nog eens.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
er is geen seconde te verliezen wat betreft dat vaccineren.
Had iemand al geroepen dat dit nummer wel 23 minuten duurt?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:17 schreef essnhills het volgende:
Had iemand al geroepen dat dit nummer wel 23 minuten duurt?
Alle woordvoerders van Hugo zijn met reces...quote:Op woensdag 30 december 2020 17:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
100% dit.
Als je geen Gommers of Kuipers had hadden de burgers nog minder informatie gekregen.
Wat ik wel raar vind is dat die van Ark opeens om de hoek komt kijken. Hele periode bijna niks van gehoord en nu speelt zij het via de media? Snap ik niet zo goed.
Misschien had Hugo een schorre keel van al het zingen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Prima serieus te nemen wanneer je hem ziet als voorlichter die het moet uitleggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die Kuipers is een windvaan tot en met. Niet serieus te nemen.
De toonzetting van de media laat zeker te wensen over, inderdaad.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:00 schreef potjecreme het volgende:
quote:Bijna 2500 doktersassistenten hebben in de afgelopen twee dagen aangegeven mee te willen helpen met de landelijke vaccinatie tegen het coronavirus, meldt de Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten (NVDA).
Volgens de vereniging zijn alle doktersassistenten die zich hebben gemeld "bekwaam en bevoegd" om te vaccineren: "Deze groep kan snel starten en hoeft niet meer opgeleid te worden."
De NVDA opende maandag een meldpunt, nadat veel van de 8000 leden hadden gezegd te willen helpen bij de vaccinatiecampagne. De doktersassistenten hebben ook aangegeven in welke GGD-regio ze inzetbaar zijn, zodat GGD's meteen een beroep op hen kunnen doen als dat nodig blijkt.
Zijn ze wel voldoende uren beschikbaar?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is dan wel weer goed nieuws:
[..]
Goed nieuws ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is dan wel weer goed nieuws:
[..]
Facebook is echt een riool, ja. Althans, dat is wat ik ervan hoor, want ik ben er al jaren niet meer geweest.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lázen ze zich maar in op Wiki, daar staat meestal niet zo veel nonsens. De zooi er omheen is pas vreselijk. Wat je tegen komt op FBOnder verdorie élk bericht dat een beetje betrekking heeft op de pandemie staan bovenaan berichten over maar een griepje, bangmakerij, vrijheid belangrijker, ongevaarlijk etc.
Geen idee. Ik reken ook nog wel op een of andere bureaucratische belemmering waardoor er uiteindelijk maar 20 van de 2500 worden ingezet.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn ze wel voldoende uren beschikbaar?
Dat is niet zo. Wat wel zo is: acute zorg heeft prioriteit over niet-acute zorg.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom coronapatiënten voorrang hebben op kankerpatiënten?
Acute zorg enzo. Maar goed, dat kun je een miljoen keer blijven uitleggen zonder dat het landt in de krappe hersenpannetjes, lijkt het.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Tweede Kamer noemt schrappen dringende zorg ‘verschrikkelijk’
Dat tientallen ziekenhuizen dringende operaties bijvoorbeeld bij mensen met kanker schrappen, wordt in de Tweede Kamer als ‘erg zorgelijk’ gezien.
Kan iemand mij vertellen waarom coronapatiënten voorrang hebben op kankerpatiënten?
Die doktersassistenten moeten nog wel even opgeleid worden door een GGD muts die in haar hele leven 1.5 vaccin heeft gezet eerst he ...quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wanneer je kankerpatiënten te laat opereert dan is het kwaad al geschied vaak. Dus we accepteren dat deze mensen mogen zomaar doodgaan?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Acute zorg enzo. Maar goed, dat kun je een miljoen keer blijven uitleggen zonder dat het landt in de krappe hersenpannetjes, lijkt het.
Heb je zijn boot gezien? Ik wil best eens met hem op vakantiequote:Op woensdag 30 december 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat wil toch niet zeggen dat-ie geen verstand van de materie heeft of interessante dingen te melden heeft? Hij geeft updates over de stand van zaken, je hoeft niet met 'm op vakantie ofzo
We accepteren vooral dat wanneer iemand zich meldt op de spoedeisende hulp en direct hulp nodig heeft, er zo snel mogelijk iemand naar kijkt om die persoon te helpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wanneer je kankerpatiënten te laat opereert dan is het kwaad al geschied vaak. Dus we accepteren dat deze mensen mogen zomaar doodgaan?
Toch kun je er niet helemaal omheen dat 'we' kennelijk bereid zijn om een hoop langetermijnschade te accepteren als we daarmee kortetermijnschade kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Acute zorg enzo. Maar goed, dat kun je een miljoen keer blijven uitleggen zonder dat het landt in de krappe hersenpannetjes, lijkt het.
Maar in de tussentijd gaan er wel heel veel kankerpatienten dood, want je kunt niet alle operaties ongestraft uitstellen... misschien niet meteen, maar dit heeft meer gevolgen dan we denkenquote:Op woensdag 30 december 2020 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
We accepteren vooral dat wanneer iemand zich meldt op de spoedeisende hulp en direct hulp nodig heeft, er zo snel mogelijk iemand naar kijkt om die persoon te helpen.
Ja, daarom is het ook nogal belangrijk dat het aantal besmettingen naar beneden gaat. Als dat virus zich maar blijft verspreiden, kost dat een hoop levens, ook van mensen die nooit covid oplopen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:33 schreef popje het volgende:
[..]
Maar in de tussentijd gaan er wel heel veel kankerpatienten dood, want je kunt niet alle operaties ongestraft uitstellen... misschien niet meteen, maar dit heeft meer gevolgen dan we denken
En daarom is het ook belangrijk dat niet alles alleen maar om Corona gaat maar dat ook andere zieke mensen worden geholpen. Dat men vanwege Corona alles maar uit de handen laat vallen, omdat dat nu eenmaal het meest zichtbaar is, vind ik niet kunnen. Dit doet niks af aan dat ik vind dat men in ziekenhuizen heel hard werkt.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom is het ook nogal belangrijk dat het aantal besmettingen naar beneden gaat. Als dat virus zich maar blijft verspreiden, kost dat een hoop levens, ook van mensen die nooit covid oplopen.
Voorlopig is de Kamer op reces tot 11jan21.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Tweede Kamer noemt schrappen dringende zorg ‘verschrikkelijk’
Dat tientallen ziekenhuizen dringende operaties bijvoorbeeld bij mensen met kanker schrappen, wordt in de Tweede Kamer als ‘erg zorgelijk’ gezien.
Precies mijn gedachte n.a.v. de eerdere post vandaag hier van een andere user.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet het meest zichtbaar, het is het meest acuut. Covidpatiënten die naar het ziekenhuis worden doorverwezen zijn in een dusdanig slechte staat dat je hulp niet kan uitstellen. Ze kunnen in het ziekenhuis dan weinig anders dan deze mensen helpen, maar vanwege de grote aantallen en beperkte capaciteit betekent dat dus helaas dat anderen hier de dupe van worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:37 schreef popje het volgende:
[..]
En daarom is het ook belangrijk dat niet alles alleen maar om Corona gaat maar dat ook andere zieke mensen worden geholpen. Dat men vanwege Corona alles maar uit de handen laat vallen, omdat dat nu eenmaal het meest zichtbaar is, vind ik niet kunnen. Dit doet niks af aan dat ik vind dat men in ziekenhuizen heel hard werkt.
Ook daarin zit nog weer onderscheid tussen kritieke en niet-kritieke planbare zorg. En natuurlijk gaat op een gegeven moment wel gekeken worden naar het aantal QALYs dat een behandeling oplevert in verhouding tot hoeveel zorgtijd de patiënt opslokt.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wanneer je kankerpatiënten te laat opereert dan is het kwaad al geschied vaak. Dus we accepteren dat deze mensen mogen zomaar doodgaan?
quote:Op woensdag 30 december 2020 17:33 schreef popje het volgende:
[..]
Maar in de tussentijd gaan er wel heel veel kankerpatienten dood, want je kunt niet alle operaties ongestraft uitstellen... misschien niet meteen, maar dit heeft meer gevolgen dan we denken
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4261quote:Through a comprehensive review of 34 studies across seven major cancer types, the authors found that every four week delay between diagnosis and surgery was associated with a 6-8% relative increase in all cause mortality. The corresponding increases in mortality associated with other delays were 9-23% for radiotherapy, and 1-28% for adjuvant or neoadjuvant chemotherapy.
Het is verboden om dit te zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:37 schreef popje het volgende:
[..]
En daarom is het ook belangrijk dat niet alles alleen maar om Corona gaat maar dat ook andere zieke mensen worden geholpen. Dat men vanwege Corona alles maar uit de handen laat vallen, omdat dat nu eenmaal het meest zichtbaar is, vind ik niet kunnen. Dit doet niks af aan dat ik vind dat men in ziekenhuizen heel hard werkt.
Wellicht kan die (kanker)patient met dossier en al, zich vervoegen op een SEH ?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
We accepteren vooral dat wanneer iemand zich meldt op de spoedeisende hulp en direct hulp nodig heeft, er zo snel mogelijk iemand naar kijkt om die persoon te helpen.
Het is niet verboden om te zeggen, maar het kan gewoon niet in de praktijk. Je kunt niet verwachten dat ziekenhuizen acute zorg laten liggen om niet-acute zorg wel te verlenen.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is verboden om dit te zeggen.
Dat is een beetje bottebijlstatistiek. Als er gedetailleerdere diagnoses zijn, dan kan er vaak beter ingeschat worden hoe acuut een behandeling nodig is.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4261
Een toename met 6% tot 8% na vier weken komt neer op 0.21% tot 0.27% per dag uitstel of 1.5% tot 1.9% per week uitstel.
Gemiddeld overlijden 128 Nederlanders per dag aan kanker.
Het is niet verboden, maar hoe stel je je dat dan voor?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, je moet wel fulltime werken en 7 dagen per week beschikbaar zijn, want anders hebben ze kennelijk helemaal niks aan je.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie niets vreemdsquote:Op woensdag 30 december 2020 17:57 schreef n__n het volgende:
Deze tweet zou, zacht uitgedrukt, brekend moeten zijn:
[ twitter ]
Het toch steeds meer op een overheidsexperiment te lijken en gezien de schending van de Code van Nuerenberg is dit zéker niet zoals het hoort.
Marion Koopmans zegt dat dat de effectiviteit niet gemeten is. Best wel cruciaal voor zo'n vaccinatie, toch?quote:
https://www.theguardian.c(...)sities-to-be-delayedquote:Secondary schools across England will be closed to pupils for the first week of term and both primaries and secondaries in the areas worst affected by Covid will be closed for longer, the education secretary, Gavin Williamson, has confirmed.
In a statement to parliament, Williamson revealed that schools in areas with very high rates of transmission would only allow vulnerable children and children of key workers to return initially, with the rest receiving remote teaching for much of January.
Het is allang bekend dat het vaccin vooral is getest op het voorkomen van het ontwikkelen van covid en niet op het stoppen van het virus zelf.quote:
Er is iig gemeten dat het vaccin helpt en voor zover bekend geen gevolgen heeft op korte termijn. Of het dan in 5% of 6% van de gevallen niet werkt lijkt mij niet heel relevant op dit moment. Ik zie ook niet welke regel van de Neurenberg code word overtreden.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:59 schreef n__n het volgende:
[..]
Marion Koopmans zegt dat dat de effectiviteit niet gemeten is. Best wel cruciaal voor zo'n vaccinatie, toch?
Heb ik al vaker gelezen, kun je dat eens uitleggen, die schending van de Code van Neurenberg?quote:Op woensdag 30 december 2020 17:57 schreef n__n het volgende:
Deze tweet zou, zacht uitgedrukt, brekend moeten zijn:
[ twitter ]
Het begint zo toch steeds meer op een overheidsexperiment te lijken, zie ook de schending van de Code van Nuerenberg die burgers daartegen hoort te beschermen.
Zodat er een veel kleinere kans is op het ontwikkelen van covid en daarmee dus de ziekenhuizen niet langer overbelast raken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:00 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zie je niks vreemds? Waarom zou je anders gevaccineerd moeten worden?
Dan lees je verkeerd. Het is wel effectief (dwz het beschermt tegen -ernstig- ziek worden), maar het is wellicht wel mogelijk dat mensen het virus alsnog bij zich kunnen dragen en anderen kunnen besmetten. Dat laatste is simpelweg (nog) niet bekend.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:59 schreef n__n het volgende:
[..]
Marion Koopmans zegt dat dat de effectiviteit niet gemeten is. Best wel cruciaal voor zo'n vaccinatie, toch?
Omstreeks 5 miljoen. Nog niet veel op een wereldbevolking van 7,8 miljard maar er is tenminste een begin. Daarnaast is dit veelal alleen de eerste prik van de twee.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:25 schreef Markesh het volgende:
Weet iemand hoeveel mensen er wereldwijd nu ongeveer gevaccineerd zijn totaal?
Volgens mij kan dat sinds deze maand gelijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Even een vraagje, collega waarmee ik redelijk intensief contact gehad heb, is positief getest, hoeveel dagen moet je dan wachten, na het laatste contact voor je test kan aanvragen.
En bij een negatieve test hoef je vervolgens niet meer in quarantaine toch?
In de Tweede Wereldoorlog werden er veel overheidsexperimenten op burgers gedaan, waardoor men na de oorlog die code heeft afgesproken om de burgers vanaf heden daartegen te beschermen. Aangezien hier een nieuwe techniek wordt toegepast en het effect dus blijkbaar niet eens is aangetoond, klinkt dit behoorlijk als een 'experiment'.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb ik al vaker gelezen, kun je dat eens uitleggen, die schending van de Code van Neurenberg?
Funfquote:Op woensdag 30 december 2020 18:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Even een vraagje, collega waarmee ik redelijk intensief contact gehad heb, is positief getest, hoeveel dagen moet je dan wachten, na het laatste contact voor je test kan aanvragen.
En bij een negatieve test hoef je vervolgens niet meer in quarantaine toch?
Dat is dus wel aangetoond.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:06 schreef n__n het volgende:
[..]
In de Tweede Wereldoorlog werden er veel overheidsexperimenten op burgers gedaan, waardoor men na de oorlog die code heeft afgesproken om de burgers vanaf heden daartegen te beschermen. Aangezien hier een nieuwe techniek wordt toegepast en het effect dus blijkbaar niet eens is aangetoond, klinkt dit behoorlijk als een 'experiment'.
Want laten we wel wezen, waarom mensen vaccineren als letterlijk niet is aangetoond dat het beschermt waartegen het zou moeten beschermen? Los van de waslijst aan mogelijke bijwerkingen...
Gaat ook nog wel een paar jaartjes duren voordat de hele wereldbevolking aan de beurt is geweest.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:04 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Omstreeks 5 miljoen. Nog niet veel op een wereldbevolking van 7,8 miljard maar er is tenminste een begin. Daarnaast is dit veelal alleen de eerste prik van de twee.
Effect is wel aangetoondquote:Op woensdag 30 december 2020 18:06 schreef n__n het volgende:
[..]
In de Tweede Wereldoorlog werden er veel overheidsexperimenten op burgers gedaan, waardoor men na de oorlog die code heeft afgesproken om de burgers vanaf heden daartegen te beschermen. Aangezien hier een nieuwe techniek wordt toegepast en het effect dus blijkbaar niet eens is aangetoond, klinkt dit behoorlijk als een 'experiment'.
Want laten we wel wezen, waarom mensen vaccineren als letterlijk niet is aangetoond dat het beschermt waartegen het zou moeten beschermen? Los van de waslijst aan mogelijke bijwerkingen...
Die is druk met repeteren voor The Masked Singer morgenquote:Op woensdag 30 december 2020 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De focus een beetje van De Jonge wegtrekken denk ik.
Laat die jongen lekker zelf bepalen wat hij in zijn vrije tijd doet.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die is druk met repeteren voor The Masked Singer morgen
Ik hoor toch van niet hequote:Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deed hij maar minder in zijn vrije tijd en meer in zijn werktijd, dan hadden we het nu niet over code zwart.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:09 schreef Collide het volgende:
[..]
Laat die jongen lekker zelf bepalen wat hij in zijn vrije tijd doet.
Hoe is het mogelijk dat mensen nog steeds anderen kunnen besmetten als ze antistoffen hebben die het virus te lijf gaan bij blootstelling aan corona? Lijkt mij echt heel sterk.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Dan lees je verkeerd. Het is wel effectief (dwz het beschermt tegen -ernstig- ziek worden), maar het is wellicht wel mogelijk dat mensen het virus alsnog bij zich kunnen dragen en anderen kunnen besmetten. Dat laatste is simpelweg (nog) niet bekend.
[edit] Nog simpeler: dat vaccinatie ervoor zorgt dat mensen allemaal asymptomatisch worden.
Niet eens zo zeer meer, maar andere dingen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deed hij maar minder in zijn vrije tijd en meer in zijn werktijd, dan hadden we het nu niet over code zwart.
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken hopelijk? Corona is in veruit de meeste gevallen acuter dan kanker op een termijn van 1 a 2 weken.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nou, ik vind wel dat corona op plaats 1 staat in het algemeen. Als je een kankerpatiënt te laat opereert dan teken je een doodvonnis voor diegene, maar dit is over een jaar pas zichtbaar en hier hebben we het niet over. Alles moet wijken voor coronaquote:Op woensdag 30 december 2020 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet verboden, maar hoe stel je je dat dan voor?
Mensen komen bij het ziekenhuis omdat ze acuut zorg nodig hebben. En dan? Sneltest. Indien negatief word de benodigde zorg verleend, indien positief word je naar huis gestuurd en zoek je het maar uit?
Bron?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef chratnox het volgende:
Zeker.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:09 schreef DonDruiper het volgende:
Denk je eigenlijk wel eens na voordat je op versturen klikt?
Heb geen bron, dat was een gerucht in Hilversum. Weten we morgen dus pas zeker. Zal me eerlijk gezegd niets verbazen met al zijn random mediaoptredens van de afgelopen weken.quote:
Ik denk niet dat dát goed gaat zijn voor zijn politieke carrière.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:14 schreef chratnox het volgende:
Heb geen bron, dat was een gerucht in Hilversum. Weten we morgen dus pas zeker. Zal me eerlijk gezegd niets verbazen met al zijn random mediaoptredens van de afgelopen weken.
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken hopelijk? Corona is in veruit de meeste gevallen acuter dan kanker op een termijn van 1 a 2 weken.
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of het echt zo is. Als ‘t echt zo is ontploft ‘the internets’quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dát goed gaat zijn voor zijn politieke carrière.
Als dat echt zo is dan is maar één maatregel op zijn plaats: arrestatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Coronapatienten maar in hun longvocht laten stikken thuis terwijl 90% een ziekenhuisopname overleeft?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Wel fijn dat ik het programma dan niet hoef te kijken en het sowieso wel meekrijg.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of het echt zo is. Als ‘t echt zo is ontploft ‘the internets’
Ken je die reclame nog een van een paar jaar geleden?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef Hamzoef het volgende:
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken hopelijk? Corona is in veruit de meeste gevallen acuter dan kanker op een termijn van 1 a 2 weken.
Daar heb je altijd nog een kans te herstellen, al wordt het lastiger. Een coronapatient die echt geen lucht krijgt sterft op veel kortere termijn. Dit terwijl ze met ziekenhuis hulp veelal volledig herstellen. Die ratio behandeling tov effect is gewoon heel groot. Ik begrijp echt niet dat jij dit niet begrijpt.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen
Goh.quote:. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Ik begrijp niet waarom je de tegenstelling opzoekt en het niet gewoon kan zien als 'zieke mensen die zorg nodig hebben en dat door drukte niet altijd (op tijd) krijgen'. En dat is erg en beschamend genoeg zonder groepen patienten tegenover elkaar te plaatsen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Coronapatienten maar in hun longvocht laten stikken thuis terwijl 90% een ziekenhuisopname overleeft?
Dat is ook wel heel erg abstract.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:21 schreef Jane het volgende:
Ik begrijp niet waarom je de tegenstelling opzoekt en het niet gewoon kan zien als 'zieke mensen die zorg nodig krijgen en dat door drukte niet altijd (op tijd) krijgen'. En dat is erg en beschamend genoeg zonder groepen patienten tegenover elkaar te plaatsen.
Het zijn ook onmogelijke situaties geworden, de coronapatient heeft binnen een paar uur zuurstof nodig, de bestraling zit vaak weken tussen..... Vreselijk dat bij mensen bestralingen nu niet door gaan...quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zou niet raar opkijken als dat rellen op gaat leveren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:16 schreef chratnox het volgende:
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of het echt zo is. Als ‘t echt zo is ontploft ‘the internets’
Dat is ook een dilemma die bij veel zorgverleners nu speelt. Dan moet je een triage gaan toepassen en per patiënt gaan inschatten hoe groot de overlevingskansen zijn en hoeveel resterende levensjaren er zijn. Een code zwart scenario.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.
Wel lullig als ze dan te laat zijn met bestraling en de hele behandeling voor niks is geweest.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Momo het volgende:
Het zijn ook onmogelijke situaties geworden, de coronapatient heeft binnen een paar uur zuurstof nodig, de bestraling zit vaak weken tussen..... Vreselijk dat bij mensen bestralingen nu niet door gaan...
Het was een gerucht uit Hilversum over een politicus die mee doet. En uit de voorstukjes horen een aantal mensen Hugo erin. Ik mag toch ook hopen dat Hugo niet in het pak zit van "vuurwerk". Ook al is dat al eerder opgenomen. Zou Black Mirror waardig bizar zijn...quote:Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben niet van het rellen, maar mijn tent en bbq komen dan denk ik wel eerder op het binnenhof te staan om te laten weten dat hij beter weer les kan gaan geven.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zou niet raar opkijken als dat rellen op gaat leveren.
Misschien waren de verwachtingen dan te hoog. Het hele land heeft extra personeel nodig. De focus op extra personeel is sowieso zinloos bij een exponentiëel virus. Je kan beter meer middelen inzetten bij de kraan dan de dweil.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)-te-weinig~a314336a/
Zorgbaasje hier in Twente is witheet. Spreekt van windowdressing, loze beloftes en bureaucratie.
Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien hadden mensen die toch al wilden rellen inmiddels wel genoeg 'aanleidingen'.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zou niet raar opkijken als dat rellen op gaat leveren.
4 militairen dus voor een van de grootste ziekenhuizen van Nederland..;.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
Zorgbaasje hier in Twente is witheet. Spreekt van windowdressing, loze beloftes en bureaucratie.
Dat is toch die vent die geen extra personeel wilde hebben op de IC's?quote:
Ik dacht al dat je dat bedoelde.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:06 schreef n__n het volgende:
[..]
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden, en worden wel geholpen ten koste van iemand die kanker heeft en daar niks aan kan doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.
Nog een reden om hem straks met hooivorken achterna te zitten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb geen bron, dat was een gerucht in Hilversum. Weten we morgen dus pas zeker. Zal me eerlijk gezegd niets verbazen met al zijn random mediaoptredens van de afgelopen weken.
Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.
Het vaccineren gaat sowieso een half jaar of langer duren dus dat maakt op korte termijn toch weinig verschil.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.
Tot vorige week kon die opmerking, maar de overheid heeft het nu echt aan zichzelf te danken door een totaal gebrek aan urgentie te laten zien.
Hoe denk je dat het overkomt op de bevolking? Gommers roept op dat er code zwart aankomt als er niets veranderd, GGD en RIVM zeggen: we gaan vaccineren even rustig aan doen hoor, haastige spoed is zelden goed.
Daar gaat totaal geen urgentie vanuit.
Hoe weet je dat nou weer?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden, en worden wel geholpen ten koste van iemand die kanker heeft en daar niks aan kan doen.
Wat een volstrekte onzin ditquote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden, en worden wel geholpen ten koste van iemand die kanker heeft en daar niks aan kan doen.
Past toch prima in de mentaliteit van dit land? Zelfs met een "lockdown" is het principe "blijf thuis" voor veel mensen te moeilijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:
De mensen die de grootste druk op de zorg leggen zijn degenen die als eerste aan de beurt zijn. Dat duurt geen half jaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het vaccineren gaat sowieso een half jaar of langer duren dus dat maakt op korte termijn toch weinig verschil.
Wat wel verschil maakt is je aan de maatregelen houden.
Wat een onzin. We lopen al bijna een maand achter op de Duitsers straks zonder te zijn begonnen. En we weten dat Corona juist in deze maanden het sterkst is. En dan ook nog voor levering afhankelijk van de EU Comissie terwijl de Duitsers nu zelf inkopen na het gefaal van de Commissie. Wij wachten af. Moet immers zorgvuldig gebeuren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het vaccineren gaat sowieso een half jaar of langer duren dus dat maakt op korte termijn toch weinig verschil.
Wat wel verschil maakt is je aan de maatregelen houden.
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Het vaccin beschermt mensen wel degelijk. Dat is zeer goed onderzocht en er zijn trials gedaan met mensen. Veel mensen. Het vaccin zorgt er in ieder geval voor dat mensen minder ziek worden. Dat is, gezien de huidige zorg-crisis een grote winst. Er is nog niet duidelijk of mensen ook minder besmettelijk zijn. Dat betekent niet dat het vaccin niet effectief is.
Daarnaast is een groot verschil: mensen hebben de keus. Ten eerste hadden mensen al de keuze om mee te werken aan de trials en dus aan het experiment of het vaccin werkte en of er geen heel heftige bijwerkingen zouden zijn. En nu hebben mensen de keuze of ze wel of niet gevaccineerd willen worden.
Ik zie er op geen enkele manier een schending van de betreffende code in.
Heel gek dat het maatregelen argument maar 1 kant op werkt. Dus eigenlijk zeg je dat de maatregelen overbodig zijn, want je raakt toch wel besmet. Maar het is wel de troef hoor om de druk in de ziekenhuizen te verlagen!quote:Op woensdag 30 december 2020 18:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou weer?![]()
Je kan prima op de IC terecht komen terwijl je je aan de maatregelen houdt.
Ik had serieus wel een avondklok verwacht eigenlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:33 schreef Luke83 het volgende:
Is er nog iets uit het OMT overleg van vandaag gekomen? Weet iemand dat?
Wat een kolder.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden
Omdat de coronapatiënt NU sterft als je niks doet. Zoals eerder door talloze users tegen je gezegd is: het gaat om de acuutheid van de situatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.
Echt.... post jij alleen maar of lees je ook nog wel eens wat?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heel gek dat het maatregelen argument maar 1 kant op werkt. Dus eigenlijk zeg je dat de maatregelen overbodig zijn, want je raakt toch wel besmet. Maar het is wel de troef hoor om de druk in de ziekenhuizen te verlagen!
Simpel gezegd: omdat het aantal antilichamen afneemt na verloop van tijd. Niet alle virussen worden onderschept, waardoor ze cellen kunnen besmetten en zich vermenigvuldigen. Maar omdat het immuunsysteem reeds geleerd heeft die virussen te herkennen en hoe erop te reageren, worden antilichamen veel sneller aangemaakt dan wanneer je niet "immuun" bent, waardoor de besmetting beperkt blijft en je niet ziek wordt (geen symptomen ontwikkelt). Maar de kans bestaat dus dat die beginnende besmetting (in je neus bvb) voldoende virussen oplevert om iemand anders te besmetten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat mensen nog steeds anderen kunnen besmetten als ze antistoffen hebben die het virus te lijf gaan bij blootstelling aan corona? Lijkt mij echt heel sterk.
Tsssk, werken met Kerst! Zijn ze nou helemaal gek geworden in Wales??! Laat Hugo het maar niet horen.quote:Staff at Wockhardt in Wrexham buzzing at news of approval after working over Christmas
Heb je ook ondersteuning van Dick Bruna eventueel?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat de coronapatiënt NU sterft als je niks doet. Zoals eerder door talloze users tegen je gezegd is: het gaat om de acuutheid van de situatie.
En niemand "accepteert" dat kankerpatiënten of andere patiënten eerder sterven.. Het hele beleid is er JUIST op gebaseerd dat de ziekenhuizen NIET overstromen, en dat álle zorg zveel mogelijk door kan gaan. Waardoor dus ook kankerpatiënten gewoon behandeld kunnen worden.
Snap je het nu?
Begrijp nou toch eens dat je bij contact gewoon kans hebt op besmetting. De maatregelen zijn er om dat zoveel mogelijk te minimaliseren, maar als mensen elkaar blijven opzoeken, dan blijven er ook besmettingen plaatsvinden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heel gek dat het maatregelen argument maar 1 kant op werkt. Dus eigenlijk zeg je dat de maatregelen overbodig zijn, want je raakt toch wel besmet. Maar het is wel de troef hoor om de druk in de ziekenhuizen te verlagen!
Ik zeg dat je een omaatje uit een verzorgingstehuis moeilijk IC-verzorging kan weigeren omdat een van de kleinkinderen van de bewoonster 5 deuren verder haar oma heeft aangestoken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Het vaccin beschermt mensen wel degelijk. Dat is zeer goed onderzocht en er zijn trials gedaan met mensen. Veel mensen. Het vaccin zorgt er in ieder geval voor dat mensen minder ziek worden. Dat is, gezien de huidige zorg-crisis een grote winst. Er is nog niet duidelijk of mensen ook minder besmettelijk zijn. Dat betekent niet dat het vaccin niet effectief is.
Daarnaast is een groot verschil: mensen hebben de keus. Ten eerste hadden mensen al de keuze om mee te werken aan de trials en dus aan het experiment of het vaccin werkte en of er geen heel heftige bijwerkingen zouden zijn. En nu hebben mensen de keuze of ze wel of niet gevaccineerd willen worden.
Ik zie er op geen enkele manier een schending van de betreffende code in.
Helder.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Simpel gezegd: omdat het aantal antilichamen afneemt na verloop van tijd. Niet alle virussen worden onderschept, waardoor ze cellen kunnen besmetten en zich vermenigvuldigen. Maar omdat het immuunsysteem reeds geleerd heeft die virussen te herkennen en hoe erop te reageren, worden antilichamen veel sneller aangemaakt dan wanneer je niet "immuun" bent, waardoor de besmetting beperkt blijft en je niet ziek wordt (geen symptomen ontwikkelt). Maar de kans bestaat dus dat die beginnende besmetting (in je neus bvb) voldoende virussen oplevert om iemand anders te besmetten.
Dat weten we nog niet.
Snap je het écht niet, of wil je het gewoon niet snappen?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het begint ook steeds genanter te worden. Wat mij betreft mogen Rutte en co nooit meer een verantwoordelijke functie uitvoeren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
Jij leest gewoon niet goed wat Koopmans zegt. That's it.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?Ik geloof dat Marion toch echt een erkende autoriteit is op dit gebied.
Nee, dat is het helemaal niet. Marion Koopmans zegt dat niet is aangetoond dat het vaccin helpt bij het overdragen van het virus. Maar waar het wel degelijk bij helpt is het tegengaan van covid.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?Ik geloof dat Marion toch echt een autoriteit is op dit gebied.
quote:
Dan zijn de maatregelen zinloos?quote:
Nee, dat is het niet. Koopmans zegt iets anders dan jij denkt te lezen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?Ik geloof dat Marion toch echt een erkende autoriteit is op dit gebied.
Als je de onderzoeken geloofd die de laatste tijd gepubliceerd zijn rond de verschillende vaccins, is de kans klein dat je nog besmet kan raken of besmettelijk bent voor anderenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is het helemaal niet. Marion Koopmans zegt dat niet is aangetoond dat het vaccin helpt bij het overdragen van het virus. Maar waar het wel degelijk bij helpt is het tegengaan van covid.
Dus: als je het virus krijgt en je bent ingeënt, dan kom je waarschijnlijk niet in het ziekenhuis. Dat is wat het vaccin aangetoond doet.
+1 omdat je begrijpt dat Rutte verantwoordelijk is, en de schuld niet alleen op Hugo de Jonge af te schuiven is.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het begint ook steeds genanter te worden. Wat mij betreft mogen Rutte en co nooit meer een verantwoordelijke functie uitvoeren.
Nee. De maatregelen beperken de kans op besmetting. Maar bij elk contact is besmetting mogelijk. Zolang mensen contacten met anderen onderhouden, blijft de kans aanwezig dat het virus wordt doorgegeven, ook als ze zich aan de maatregelen houden. Het is alleen wel zo dat hoe meer mensen zich aan aan de maatregelen houden, hoe kleiner de kans is dat iemand wordt aangestoken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan zijn de maatregelen zinloos?
Als je kan een besmetting kan voorkomen door je aan de maatregelen te houden, dan is de kans erg groot dat iemand die wel besmet is zich niet aan de maatregelen heeft gehouden.
Of iemand in diens omgeving niet. Of op straat niet. Of in de supermarkt niet. Of in het OV niet. Etc.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Fred het volgende:
[..]
[..]
Als je kan een besmetting kan voorkomen door je aan de maatregelen te houden, dan is de kans erg groot dat iemand die wel besmet is zich niet aan de maatregelen heeft gehouden.
Omdat het niet waar is.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
quote:Voor een deel van de patiënten bleek het loos alarm. "Ik wil het bericht van het ministerie deels corrigeren", zei LNAZ-voorzitter Ernst Kuipers even voor half drie. "De spreekuren, de zorg op de dagbehandeling en alle planbare maar urgente planbare zorg, zoals operaties bij hart- en kankerpatiënten en orgaantransplantaties gaan gewoon door."
Onder de streep mogen ziekenhuizen zelf besluiten welke operaties wel of niet doorgaan. Een aantal ziekenhuizen verspreidde deze informatie gelijk via sociale media om een deel van hun patiënten gerust te stellen.
quote:Op woensdag 30 december 2020 17:33 schreef popje het volgende:
Maar in de tussentijd gaan er wel heel veel kankerpatienten dood, want je kunt niet alle operaties ongestraft uitstellen...
Alle operaties uitstellen? Alles uit handen laten vallen? Dit is niet waar.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:37 schreef popje het volgende:
Dat men vanwege Corona alles maar uit de handen laat vallen
Je verkleint het risico , maar het risico is nooit nul.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Fred het volgende:
[..]
[..]
Iemand vraagt: "Hoe groot is de kans als je eenmaal gevaccineerd bent met het Pfizer vaccin dat je alsnog besmet wordt EN besmettelijk bent voor anderen?"quote:Op woensdag 30 december 2020 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Koopmans zegt iets anders dan jij denkt te lezen.
Hoe is Rutte precies verantwoordelijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
+1 omdat je begrijpt dat Rutte verantwoordelijk is, en de schuld niet alleen op Hugo de Jonge af te schuiven is.
Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt.... post jij alleen maar of lees je ook nog wel eens wat?
Mark Rutte is inderdaad opvallend stil terwijl Hugo de wind van voren krijgt. Ik vraag me af hoe dat was gelopen als er een VVD'er op VWS had gezeten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
+1 omdat je begrijpt dat Rutte verantwoordelijk is, en de schuld niet alleen op Hugo de Jonge af te schuiven is.
Inmiddels zijn er wel onderzoeksresultaten binnen....quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Iemand vraagt: "Hoe groot is de kans als je eenmaal gevaccineerd bent met het Pfizer vaccin dat je alsnog besmet wordt EN besmettelijk bent voor anderen?"
Marion zegt LETTERLIJK: "Dat is niet bekend / niet gemeten in de trial. Het is aannemelijk dat er wel iets van effect is maar er zijn geen data"
Wat moet dan wel de juiste interpretatie zijn? Want dit staat er gewoon letterlijk.
Raap me opquote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik typeer mijzelf als een filosoof.
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
'Besmet' is iets anders dan 'ziek'.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Iemand vraagt: "Hoe groot is de kans als je eenmaal gevaccineerd bent met het Pfizer vaccin dat je alsnog besmet wordt EN besmettelijk bent voor anderen?"
Marion zegt LETTERLIJK: "Dat is niet bekend / niet gemeten in de trial. Het is aannemelijk dat er wel iets van effect is maar er zijn geen data"
Wat moet dan wel de juiste interpretatie zijn? Want dit staat er gewoon letterlijk.
Het idee van die maatregelen is toch juist dat je zo min mogelijk contact hebt met mensen buiten je huishouden?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
Nee. De maatregelen beperken de kans op besmetting. Maar bij elk contact is besmetting mogelijk.
De juiste interpretatie is dat bewezen is dat de vaccins effectief zijn in de zin van een (fors) milder verloop van de ziekte. C'est tout.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Oh, die heb ik nog niet gezien, wat zeggen die?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er wel onderzoeksresultaten binnen....
Als je niet in de buurt van andere mensen komt, kan je niet besmet raken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef Hamzoef het volgende:
Je verkleint het risico , maar het risico is nooit nul.
De onderzoeksrapporten van de vaccins staan met linkjes in de OP hier.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, die heb ik nog niet gezien, wat zeggen die?
Heb je ook een linkje toevallig?
Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die het oploopt zich niet aan de regels heeft gehouden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Het idee van die maatregelen is toch juist dat je zo min mogelijk contact hebt met mensen buiten je huishouden?
Dus als je nu besmet raakt heeft iemand het virus meegenomen naar je huishouden, het komt er niet vanzelf.
Sorry, dacht dat je het deel over eventuele besmettelijkheid van gevaccineerde bedoelde.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:48 schreef Momo het volgende:
[..]
De onderzoeksrapporten van de vaccins staan met linkjes in de OP hier.
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Het komt Rutte natuurlijk prima uit dat Hugo het niet heel goed doet en afgebrand word. Hij hoopt dat er daardoor minder op CDA gestemd gaat worden, wat winst kan opleveren voor VVD. Met een VVD’er in die positie was het wellicht anders gelopen ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mark Rutte is inderdaad opvallend stil terwijl Hugo de wind van voren krijgt. Ik vraag me af hoe dat was gelopen als er een VVD'er op VWS had gezeten.
Als er nu mét de maatregelen al veel mensen besmet raken, is er geen genie voor nodig om te kunnen bedenken hoeveel mensen er besmet zouden raken zónder maatregelen. Zelfs deze huisfilosoof kan lijkt me het effect van 1.5m afstand niet ontkennen bij een besmettelijk virus.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?
Dan wordt het tijd dat je uit die Grot van jou komt en een Idee krijgt van de werkelijke wereld waarin je leeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoeft niet. Zoals gezegd kan ook iemand op straat, in de supermarkt in het OV te dichtbij komen zonder dat je het kunt verhinderen. Of hebven je partner/kinder(en)/huisgenoten zich niet ad regels gehouden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Het idee van die maatregelen is toch juist dat je zo min mogelijk contact hebt met mensen buiten je huishouden?
Dus als je nu besmet raakt heeft iemand het virus meegenomen naar je huishouden, het komt er niet vanzelf.
Die staan daar ook in, vooral bij de phase 3 rapporten van de vaccins.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Sorry, dacht dat je het deel over eventuele besmettelijkheid van gevaccineerde bedoelde.![]()
Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die het oploopt zich niet aan de regels heeft gehouden.
Ik vind het heel raar dat wij onze samenleving anders inrichten puur om de kans kleiner te maken. Het zou een gegeven moeten zijn dat je niet meer besmet raakt als je zulke buitenproportionele maatregelen treft die je hele samenleving lam legt en iedere ondernemer het faillisement ingooit.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee. De maatregelen beperken de kans op besmetting. Maar bij elk contact is besmetting mogelijk. Zolang mensen contacten met anderen onderhouden, blijft de kans aanwezig dat het virus wordt doorgegeven, ook als ze zich aan de maatregelen houden. Het is alleen wel zo dat hoe meer mensen zich aan aan de maatregelen houden, hoe kleiner de kans is dat iemand wordt aangestoken.
Of ging je kind gewoon naar school.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Zoals gezegd kan ook iemand op straat, in de supermarkt in het OV te dichtbij komen zonder dat je het kunt verhinderen. Of hebven je partner/kinder(en)/huisgenoten zich niet ad regels gehouden.
Dat kun je niet zo hard zeggen. Niet iedereen kan bijvoorbeeld thuiswerken. Als je met anderen een gesloten ruimte deelt waarin de ventilatie niet op orde is, is er best een kans dat je elkaar besmet terwijl je toch voldoende afstand houdt.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.
Zo simpel is het in de regel wel ja. Maar uiteindelijk moet je toch voor wat dingen de deur uit en de rest van je huishouden ook. In je eigen huishouden ben je afhankelijk van je huisgenoten die zich aan de maatregelen houden, maar ook op bijvoorbeeld je werk. Je kan je handen om de 10 minuten desinfecteren, maar als je collega's daar schijnt aan hebben kan je daar niet tegenop desinfecteren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Gewoon het OV plat leggen voor een paar uurtjes zal al veel schelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef JosMert het volgende:
Via AD:
Premier Mark Rutte roept alle Nederlanders op om zich op oudejaarsavond 'aan alle regels te houden'. ,,Dus ontvang maximaal twee mensen als je thuis 1,5 meter afstand kunt houden en steek geen vuurwerk af."
De druk op de ziekenhuizen is 'enorm', zei Rutte. ,,Als je je niet aan de regels houdt, wordt dat alleen maar meer. Het is prachtig dat we dit jaar voor de zorg hebben staan applaudisseren. Maar als je nu echt wil helpen, houd je je aan alle voorschriften en steek je geen vuurwerk af."
Kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoeft niet. Zoals gezegd kan ook iemand op straat, in de supermarkt in het OV te dichtbij komen zonder dat je het kunt verhinderen. Of hebven je partner/kinder(en)/huisgenoten zich niet ad regels gehouden.
Dat kun je toch helemaal niet zo zeggen?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.
Whahahaha, dat is echt een goede grap.👍quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zo 1 als die ik de afgelopen dagen al voorbij hoor komen op de radio?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef Jane het volgende:
Even serieus, ik denk wel dat het tijd is dat onze overheid een duidelijke (voor iedereen te begrijpen!) informatiecampagne gaat starten over die vaccins, want het is duidelijk dat veel mensen het niet begijpen (waaronder die VVD- en D66-parlementariërs die de negatieve test voor gevaccineerden willen afschaffen).
Je weet toch wat Rutte zegt? Het ligt allemaal aan ons. De maatregelen zijn altijd super geweest, maar de burger heeft het verkloot.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?
Dat kan wel. Als anderen in jouw buurt komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Als je niet in de buurt van andere mensen komt, kan je niet besmet raken.
Bergschenhoek.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Dat gaat op als niemand in je huishouden de deur uitgaat, zelfs niet voor boodschappen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
Als je niet in de buurt van andere mensen komt, kan je niet besmet raken.
Flagrante nonsens. Sommige zaken kun je niet effectief beïnvloeden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen.
En "besmettingen voorkomen" heeft voor veel mensen geen hoge prioriteit.
Wellicht, maar die heb ik niet gehoord, want ik heb de radio nauwelijks aan gehad. En dat geldt voor wel meer mensen, vermoed ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zo 1 als die ik de afgelopen dagen al voorbij hoor komen op de radio?
Alles is tegenwoordig toch online te regelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef timmmmm het volgende:
Zo simpel is het in de regel wel ja. Maar uiteindelijk moet je toch voor wat dingen de deur uit en de rest van je huishouden ook.
Kwestie van prioriteiten stellen...quote:In je eigen huishouden ben je afhankelijk van je huisgenoten die zich aan de maatregelen houden, maar ook op bijvoorbeeld je werk. Je kan je handen om de 10 minuten desinfecteren, maar als je collega's daar schijnt aan hebben kan je daar niet tegenop desinfecteren.
Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.quote:En dan hebben we het natuurlijk nog niet over de enorme groep mensen die niet alleen aan hun eigen huishouden vast zitten, maar ook afhankelijk zijn van anderen
Meen je dat nou ? Nadat ze hier als nog niet begonnen zijn met vaccineren terwijl het vaccin wel klaar ligt, is het belang daarvan wel wat lastig uit te leggen lijkt mij.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef Jane het volgende:
Even serieus, ik denk wel dat het tijd is dat onze overheid een duidelijke (voor iedereen te begrijpen!) informatiecampagne gaat starten over die vaccins, want het is duidelijk dat veel mensen het niet begijpen (waaronder die VVD- en D66-parlementariërs die de negatieve test voor gevaccineerden willen afschaffen).
Iemand hier die het hier niet mee eens is eigenlijk?quote:Het Red Team vindt dat er beter zicht moet komen op de nieuwe varianten van het virus, voordat kinderen weer naar school mogen. ,,Kinderen en jongeren leven niet in isolatie van de oudere generaties. Veel grootouders passen structureel op de kleinkinderen.”
Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Bergschenhoek.
Dat gaan we de komende weken vast vaker zien.
Als ik Fok zo eens doorlees dan zijn er toch nog behoorlijk wat mensen die zich bewust niet aan de maatregelen houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een kantoorbaan, he.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef Fred het volgende:
[..]
Alles is tegenwoordig toch online te regelen.
Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Whahahaha, dat is echt een goede grap.👍
Godver zeg. 🤣
Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Flagrante nonsens. Sommige zaken kun je niet effectief beïnvloeden.
Ook. Heb eerder ook nog meer mogelijkheden benoemd.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Of ging je kind gewoon naar school.
Maar Cothen heeft natuurlijk wel gelijk dat veel mensen die het oplopen het aan zichzelf te danken hebben. De grope mensen die o zo voorzichtig zijn en het toch krijgen is niet zo groot. De gevallen waar mensen het nu buiten hun eigen schuld om krijgen, zijn vooral de kwetsbaren die verzorging nodig hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat gaat op als niemand in je huishouden de deur uitgaat, zelfs niet voor boodschappen.
Ik heb een zoon die in de groenvoorziening werkt. Dat kan niet thuis. Mja, kan best, maar vindt zijn baas niet goed.
Mijn man doet boodschappen.
Ik moet soms met mijn moeder naar het ziekenhuis.
Al pas je nog zo goed op, helemaal te voorkomen is het niet.
Dat ging toch niet over werk?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Tijn het volgende:
Niet iedereen heeft een kantoorbaan, he.
Gast.. stop met trollen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef Fred het volgende:
[..]
Alles is tegenwoordig toch online te regelen.
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen...
Blijkbaar is "niet desinfecteren" en daar niks aan doen dan belangrijker dan besmettingen voorkomen.
Sowieso hebben veel mensen nu niks te zoeken op hun werk.
[..]
Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.
Misschien moeten we zijspiegels bevestigen aan onze schouders als we naar buiten gaan. Kunnen we goed zien wie er achter ons loopt of fietst, en zodoende op tijd opzij springen als diegene achter ons zich niet aan de regels dreigt te houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Al die tijd dat je het niet doet, verspreidt niet alleen het virus zich, maar ook de verkeerde verhalen over de vaccins.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meen je dat nou ? Nadat ze hier als nog niet begonnen zijn met vaccineren terwijl het vaccin wel klaar ligt, is het belang daarvan wel wat lastig uit te leggen lijkt mij.
Het idee was steeds dat kinderen veel minder besmettelijk waren, volgens mij geldt dat nog steeds alleen bij die nieuwe variant is het mogelijk wel een risicofactor. Omdat dat veel besmettelijker is.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.
Omdat ik oprecht dacht/denk dat je niet serieus bent.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel.
*zucht* hoezo werken die maatregelen niet? Denk je niet dat we zonder maatregelen een veelvoud aan besmettingen zouden hebben?quote:Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
De term gezond verstand is aan erosie onderhevig nu elke schizofrene complotgek stelt erover te beschikken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
Daar hebben die honderdduizenden mensen die mantelzorg nodig hebben of intern verzorgd worden vrij weinig aan. Ik heb het hier niet over mensen die even een aanbouw aan het huis willen laten maken en daarom de klusjesman nodig hebbenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef Fred het volgende:
Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.
Nee. Ik wilde eerst nog voorbeelden geven, maar ik zie er maar vanaf. Heeft toch geen zin.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Fred het volgende:
[..]
Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.
Waarom niet?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Celestien het volgende:
Kom op, zeg, hoe maximaal wil je het hebben? Iedereen in Hazmat?
Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het idee was steeds dat kinderen veel minder besmettelijk waren, volgens mij geldt dat nog steeds alleen bij die nieuwe variant is het mogelijk wel een risicofactor. Omdat dat veel besmettelijker is.
Dat kan een paar weken, niet een paar maanden. Mensen moeten ook hun boodschappen doen, en de logistiek daarachter moet ook door draaien.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Waarom niet?
Of nog beter: blijf thuis.
Nu hebben ze ook niks als ze naar het ziekenhuis moeten, met dank aan mensen die van alles en nog wat belangrijker vinden dan besmettingen voorkomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef timmmmm het volgende:
Daar hebben die honderdduizenden mensen die mantelzorg nodig hebben of intern verzorgd worden vrij weinig aan.
Die kinderen komen al nergens momenteel .. school niet .. opvang niet .. clubjes niet .. sport niet ..quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.
Mijn kind is leerplichtig.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Waarom niet?
Of nog beter: blijf thuis.
Als je nou klinkklare nonsens de wereld in slingert, probeer dan ook te reageren op inhoudelijke weerleggingen in plaats van steeds feitenvrij gelul te blijven roepen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat sinds deze maand gelijk?
?quote:
Dat is ook een het hele idee van een lockdown waar we in zitten.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:02 schreef Hamzoef het volgende:
Dat kan een paar weken, niet een paar maanden. Mensen moeten ook hun boodschappen doen, en de logistiek daarachter moet ook door draaien.
Ja dat artikel over Brabant toen... 'we zijn niet ambitieus, maar realistisch', we moeten niet teveel willenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.
Tot vorige week kon die opmerking, maar de overheid heeft het nu echt aan zichzelf te danken door een totaal gebrek aan urgentie te laten zien.
Hoe denk je dat het overkomt op de bevolking? Gommers roept op dat er code zwart aankomt als er niets veranderd, GGD en RIVM zeggen: we gaan vaccineren even rustig aan doen hoor, haastige spoed is zelden goed.
Is lastig hoor door die hele kleintjes. Daarbij maar een beperkt effect. Ze mogen ook gewoon fysiek contact hebben dus ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Collide het volgende:
[..]
Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.
En daar gaat deze mama dus al helemaal niet aan beginnen. Dan sluit ik ze nog liever thuis op dan ze blootstellen aan deze surrealistische, idiote, traumatiserende samenleving waarin we zoiets als 'normaal' gaan zien.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Collide het volgende:
[..]
Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nou, ik vind wel dat corona op plaats 1 staat in het algemeen. Als je een kankerpatiënt te laat opereert dan teken je een doodvonnis voor diegene, maar dit is over een jaar pas zichtbaar en hier hebben we het niet over. Alles moet wijken voor corona
Ik ben het zeker wel met je eens dat het overige leed onderbelicht lijkt. Maar ook buiten corona geldt dat acute zorg wordt verleend. En acuut betekent in alle gevallen: zorg die nu direct verleend moet worden om overlijden of gezondheidsschade te voorkomen. Dus dat geldt voor mensen met een dubbele longontsteking en te lage saturatie door corona, maar ook voor degene die een ongeluk krijgt, in zijn hand zaagt, het kind dat van de trap valt, het hartinfarct, etc. Daarvan kun je niet zeggen: komt u morgen of volgende week of volgende maand maar terug. Al die mensen worden nu nog geholpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat ligt aan je gebrek aan inlevingsvermogen, kunnen we je niet mee helpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Collide het volgende:
[..]
Vijf dagen.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.
[..]
?
Hear haarquote:Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En daar gaat deze mama dus al helemaal niet aan beginnen. Dan sluit ik ze nog liever thuis op dan ze blootstellen aan deze surrealistische, idiote, traumatiserende samenleving waarin we zoiets als 'normaal' gaan zien.
Over mijn lijk, ik zeg het je.
Nou ja, het zou al schelen als mensen die buiten niks te zoeken hebben ook niet buiten komen. Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan. Dus lekker 1x per week boodschappen doen, en verder thuis zitten. En niet 'op gepaste afstand' bij je familie op bezoek gaan en al die flauwekul.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien moeten we zijspiegels bevestigen aan onze schouders als we naar buiten gaan. Kunnen we goed zien wie er achter ons loopt of fietst, en zodoende op tijd opzij springen als diegene achter ons zich niet aan de regels dreigt te houden.
Kom op, zeg, hoe maximaal wil je het hebben? Iedereen in Hazmat?
Wat doe ik dan met mijn zoon die gewoon moet werken? 's Avonds komt ie gewoon naar huis, wast en ontsmet zijn handen, maar kan besmet zijn, zonder het te weten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Fred het volgende:
Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.
5.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.
[..]
?
Verrek tis hem nog ook hequote:Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zich-onder-kinderen
De masked singer zegt het nu ook. Zijn oplossing: overwegen basisschoolkinderen te testen.
Sinds 2 weken ja.quote:
Lekker makkelijk praten, inderdaad.quote:
Of een briljante trucje van de mensen van de masked singer zodat iedereen gaat kijken of Hugo in het pak zit...quote:
Is hem al 600x uitgelegd. Haalt niets uitquote:Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het zeker wel met je eens dat het overige leed onderbelicht lijkt. Maar ook buiten corona geldt dat acute zorg wordt verleend. En acuut betekent in alle gevallen: zorg die nu direct verleend moet worden om overlijden of gezondheidsschade te voorkomen. Dus dat geldt voor mensen met een dubbele longontsteking en te lage saturatie door corona, maar ook voor degene die een ongeluk krijgt, in zijn hand zaagt, het kind dat van de trap valt, het hartinfarct, etc. Daarvan kun je niet zeggen: komt u morgen of volgende week of volgende maand maar terug. Al die mensen worden nu nog geholpen.
Mensen waarbij de zorg niet NU noodzakelijk is, maar iets uitgesteld zou kunnen worden, worden nu voorlopig nog niet geholpen. Daar wordt van gekeken of het even kan worden uitgesteld. De acute kankerpatient wordt wel geholpen. Maar diagnoses worden wel uitgesteld, en dat kan zeker tot gezondheidsschade leiden. Probleem is dat je dat niet weet en van een acute patient weet je wél dat het, als je nu niet helpt, zeker fout gaat.
Duivelse dilemma's dus. Want eigenlijk wil je iedereen helpen en heeft iedereen recht op zorg.
De basisregels zijn helemaal niet te ingewikkeld. Ze zijn te makkelijk juist.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het zou al schelen als mensen die buiten niks te zoeken hebben ook niet buiten komen. Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan. Dus lekker 1x per week boodschappen doen, en verder thuis zitten. En niet 'op gepaste afstand' bij je familie op bezoek gaan en al die flauwekul.
Zou helpen.
Maar de basisregels zijn nu al te ingewikkeld voor mensen, dus ik heb er weinig vertrouwen in. Dit is wel de enige manier om het virus écht terug te dringen
Had ik moeten weten ja. Echt dom van me.quote:
Kwestie van 'ik herhaal het maar zo vaak als het kan, misschien blijven de meeste mensen het geloven'.quote:In Nederland worden de eerste mensen op 8 januari ingeënt. Dat gebeurt in Veghel in Noord-Brabant. „Dat is eigenlijk al heel erg snel”, stelt De Jonge. Volgens de minister gaat Nederland „zo snel als mogelijk, maar ook zo zorgvuldig als nodig.”
Nou de scholen blijven dus nog wel even dicht.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zich-onder-kinderen
De masked singer zegt het nu ook. Zijn oplossing: overwegen basisschoolkinderen te testen.
Het gaat over nu, als je nog besmet raakt...quote:Op woensdag 30 december 2020 19:06 schreef capricia het volgende:
Sinds 2 weken ja.
Je commentaar over besmetting is eigen schuld, ging toch over alle dagen?
Of denk je dat ik het niet op kan lopen van mijn kind?
Dat is langzamer dan welk ander beschaafd land dan ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kwestie van 'ik herhaal het maar zo vaak als het kan, misschien blijven de meeste mensen het geloven'.
Moest gisteren naar de notaris. Ik had weinig keus. Vond het drama.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Het gaat over nu, als je nog besmet raakt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |