abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2020 @ 18:57:57 #251
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197103334
twitter
pi_197103342
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Bergschenhoek.
Dat gaan we de komende weken vast vaker zien.
Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.
pi_197103345
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?
Als ik Fok zo eens doorlees dan zijn er toch nog behoorlijk wat mensen die zich bewust niet aan de maatregelen houden.

Bovendien heb ik de indruk dat mensen soms zelf vinden dat ze zich aan de maatregelen houden, maar dat tóch niet doen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik in de supermarkt plots op halve meter afstand sta van iemand omdat diegene alleen oog heeft voor de schappen en maar wat op en neer loopt, zonder om zich heen te kijken.

Dan mijn schoonouders. Daar zijn we laatst gaan eten, en ja, het was allemaal prima in orde, verzekerden ze ons. We werden aan de eetkamertafel gezet. "Maar we zitten niet op anderhalve meter van elkaar nu". "De tafel is 90 centimeter en je zit gewoon een beetje naar achter. We hebben het nagemeten en het is 1.20 meter op die manier." Het was mij verder om het even, maar dat is dus geen anderhalve meter. En ik durf te wedden dat het wel op meer plekken zo gaat. Nét niet de regels volgen, maar wel vinden dat je je eraan houdt.

Of mensen die uit gewoonte in hun hand niezen of kuchen, uit gewoonte, en dat volgens mij zelf niet eens in de gaten hebben. En die vinden dat ze zich perfect aan de regels houden.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:58:09 #254
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197103346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef Fred het volgende:

[..]

Alles is tegenwoordig toch online te regelen.
Niet iedereen heeft een kantoorbaan, he.
pi_197103359
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Whahahaha, dat is echt een goede grap.👍
Godver zeg. 🤣
Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:58:23 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197103360
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Flagrante nonsens. Sommige zaken kun je niet effectief beïnvloeden.
Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.
So we just called him Fred
  woensdag 30 december 2020 @ 18:58:23 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197103361
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Of ging je kind gewoon naar school.
Ook. Heb eerder ook nog meer mogelijkheden benoemd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 30 december 2020 @ 18:58:32 #258
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197103362
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat gaat op als niemand in je huishouden de deur uitgaat, zelfs niet voor boodschappen.

Ik heb een zoon die in de groenvoorziening werkt. Dat kan niet thuis. Mja, kan best, maar vindt zijn baas niet goed.
Mijn man doet boodschappen.
Ik moet soms met mijn moeder naar het ziekenhuis.

Al pas je nog zo goed op, helemaal te voorkomen is het niet.
Maar Cothen heeft natuurlijk wel gelijk dat veel mensen die het oplopen het aan zichzelf te danken hebben. De grope mensen die o zo voorzichtig zijn en het toch krijgen is niet zo groot. De gevallen waar mensen het nu buiten hun eigen schuld om krijgen, zijn vooral de kwetsbaren die verzorging nodig hebben.

Het punt is alleen dat je dat aan de buitenkant niet kan zien. Het lijkt me een bijzonder slecht precedent scheppen als zorginstellingen mensen zorg gaan geven op basis van wie zij vinden dat het het meest verdient. Het lijkt me dat zelfs @DeVerzamelaar en @Fred dat moeten onderschrijven
Laffe huichelaar
  woensdag 30 december 2020 @ 18:58:51 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197103373
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Tijn het volgende:
Niet iedereen heeft een kantoorbaan, he.
Dat ging toch niet over werk?
pi_197103381
Kinderen speelden toch geen rol bij de verspreiding? En iedereen die dat durfde te beweren werd door bepaalde users gekielhaald.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  woensdag 30 december 2020 @ 18:59:17 #261
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197103384
quote:

[..]

Alles is tegenwoordig toch online te regelen.
[..]

Kwestie van prioriteiten stellen...
Blijkbaar is "niet desinfecteren" en daar niks aan doen dan belangrijker dan besmettingen voorkomen.
Sowieso hebben veel mensen nu niks te zoeken op hun werk.
[..]

Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.
Gast.. stop met trollen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 30 december 2020 @ 18:59:33 #262
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197103388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef Fred het volgende:

[..]

Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.
Misschien moeten we zijspiegels bevestigen aan onze schouders als we naar buiten gaan. Kunnen we goed zien wie er achter ons loopt of fietst, en zodoende op tijd opzij springen als diegene achter ons zich niet aan de regels dreigt te houden.

Kom op, zeg, hoe maximaal wil je het hebben? Iedereen in Hazmat?
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:59:36 #263
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197103392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Meen je dat nou ? Nadat ze hier als nog niet begonnen zijn met vaccineren terwijl het vaccin wel klaar ligt, is het belang daarvan wel wat lastig uit te leggen lijkt mij.
Al die tijd dat je het niet doet, verspreidt niet alleen het virus zich, maar ook de verkeerde verhalen over de vaccins.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197103410
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Collide het volgende:

[..]

Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.
Het idee was steeds dat kinderen veel minder besmettelijk waren, volgens mij geldt dat nog steeds alleen bij die nieuwe variant is het mogelijk wel een risicofactor. Omdat dat veel besmettelijker is.
blablablabla
pi_197103425
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel.
Omdat ik oprecht dacht/denk dat je niet serieus bent.

quote:
Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
*zucht* hoezo werken die maatregelen niet? Denk je niet dat we zonder maatregelen een veelvoud aan besmettingen zouden hebben?
pi_197103426
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
De term gezond verstand is aan erosie onderhevig nu elke schizofrene complotgek stelt erover te beschikken.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:00:35 #267
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197103427
quote:

Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.
Daar hebben die honderdduizenden mensen die mantelzorg nodig hebben of intern verzorgd worden vrij weinig aan. Ik heb het hier niet over mensen die even een aanbouw aan het huis willen laten maken en daarom de klusjesman nodig hebben
Laffe huichelaar
  woensdag 30 december 2020 @ 19:00:50 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197103436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.
Nee. Ik wilde eerst nog voorbeelden geven, maar ik zie er maar vanaf. Heeft toch geen zin.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:00:51 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197103437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Celestien het volgende:
Waarom niet?

Of nog beter: blijf thuis.
pi_197103453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Het idee was steeds dat kinderen veel minder besmettelijk waren, volgens mij geldt dat nog steeds alleen bij die nieuwe variant is het mogelijk wel een risicofactor. Omdat dat veel besmettelijker is.
Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.
pi_197103500
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Waarom niet?

Dat kan een paar weken, niet een paar maanden. Mensen moeten ook hun boodschappen doen, en de logistiek daarachter moet ook door draaien.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:03:07 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197103513
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef timmmmm het volgende:
Daar hebben die honderdduizenden mensen die mantelzorg nodig hebben of intern verzorgd worden vrij weinig aan.
Nu hebben ze ook niks als ze naar het ziekenhuis moeten, met dank aan mensen die van alles en nog wat belangrijker vinden dan besmettingen voorkomen.
pi_197103533
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Collide het volgende:

[..]

Die kinderen komen al nergens momenteel .. school niet .. opvang niet .. clubjes niet .. sport niet ..

Gezellig samen bij thuiswerkende papa en mama.

Sowieso al raar dat het met 'de vorige variant' niet is onderzocht toen zich eenzelfde situatie voordeed, met dat verschil dat de winkels nog wel open waren.

Na 10 maanden weten we het nog steeds niet. Er is bij mijn weten nog geen gedegen onderzoek geweest waarbij de uitslagen via bv een NOS zijn verspreid.
pi_197103535
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Waarom niet?

Mijn kind is leerplichtig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197103538
https://www.telegraaf.nl/(...)-zich-onder-kinderen
De masked singer zegt het nu ook. Zijn oplossing: overwegen basisschoolkinderen te testen. :')
zie email 27 oktober
  woensdag 30 december 2020 @ 19:04:15 #276
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197103558
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als je nou klinkklare nonsens de wereld in slingert, probeer dan ook te reageren op inhoudelijke weerleggingen in plaats van steeds feitenvrij gelul te blijven roepen.

Ik zie veel mensen gewoon inhoudelijk reageren, maar jij kiest dan zo'n reactie uit om een beetje zielig te doen en vooral nergens op in te hoeven gaan. Beetje jammer
Laffe huichelaar
pi_197103563
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:05 schreef Jane het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat sinds deze maand gelijk?
Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Funf
?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  woensdag 30 december 2020 @ 19:04:31 #278
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197103568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:02 schreef Hamzoef het volgende:
Dat kan een paar weken, niet een paar maanden. Mensen moeten ook hun boodschappen doen, en de logistiek daarachter moet ook door draaien.
Dat is ook een het hele idee van een lockdown waar we in zitten.

Maar die lijkt dus totaal niet te werken omdat half Nederland dingen blijft doen die ze belangrijker vinden dan besmettingen voorkomen.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:04:41 #279
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197103575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.

Tot vorige week kon die opmerking, maar de overheid heeft het nu echt aan zichzelf te danken door een totaal gebrek aan urgentie te laten zien.

Hoe denk je dat het overkomt op de bevolking? Gommers roept op dat er code zwart aankomt als er niets veranderd, GGD en RIVM zeggen: we gaan vaccineren even rustig aan doen hoor, haastige spoed is zelden goed.

Daar gaat totaal geen urgentie vanuit.
Ja dat artikel over Brabant toen... 'we zijn niet ambitieus, maar realistisch', we moeten niet teveel willen
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197103585
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Collide het volgende:

[..]

Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.
Is lastig hoor door die hele kleintjes. Daarbij maar een beperkt effect. Ze mogen ook gewoon fysiek contact hebben dus ja.
blablablabla
pi_197103587
quote:

[..]

En daar gaat deze mama dus al helemaal niet aan beginnen. Dan sluit ik ze nog liever thuis op dan ze blootstellen aan deze surrealistische, idiote, traumatiserende samenleving waarin we zoiets als 'normaal' gaan zien.

Over mijn lijk, ik zeg het je.
pi_197103610
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nou, ik vind wel dat corona op plaats 1 staat in het algemeen. Als je een kankerpatiënt te laat opereert dan teken je een doodvonnis voor diegene, maar dit is over een jaar pas zichtbaar en hier hebben we het niet over. Alles moet wijken voor corona :N
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Ik ben het zeker wel met je eens dat het overige leed onderbelicht lijkt. Maar ook buiten corona geldt dat acute zorg wordt verleend. En acuut betekent in alle gevallen: zorg die nu direct verleend moet worden om overlijden of gezondheidsschade te voorkomen. Dus dat geldt voor mensen met een dubbele longontsteking en te lage saturatie door corona, maar ook voor degene die een ongeluk krijgt, in zijn hand zaagt, het kind dat van de trap valt, het hartinfarct, etc. Daarvan kun je niet zeggen: komt u morgen of volgende week of volgende maand maar terug. Al die mensen worden nu nog geholpen.

Mensen waarbij de zorg niet NU noodzakelijk is, maar iets uitgesteld zou kunnen worden, worden nu voorlopig nog niet geholpen. Daar wordt van gekeken of het even kan worden uitgesteld. De acute kankerpatient wordt wel geholpen. Maar diagnoses worden wel uitgesteld, en dat kan zeker tot gezondheidsschade leiden. Probleem is dat je dat niet weet en van een acute patient weet je wél dat het, als je nu niet helpt, zeker fout gaat.

Duivelse dilemma's dus. Want eigenlijk wil je iedereen helpen en heeft iedereen recht op zorg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197103618
Bijna duizend doden op 1 dag. En de kerstpiek moet nog komen.
De UK:
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 december 2020 @ 19:05:43 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197103621
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef capricia het volgende:
Scholen zijn toch dicht?
pi_197103624
quote:

[..]

Dat ligt aan je gebrek aan inlevingsvermogen, kunnen we je niet mee helpen.
pi_197103626
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.
[..]

?
Vijf dagen.
zie email 27 oktober
  woensdag 30 december 2020 @ 19:06:10 #287
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197103635
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En daar gaat deze mama dus al helemaal niet aan beginnen. Dan sluit ik ze nog liever thuis op dan ze blootstellen aan deze surrealistische, idiote, traumatiserende samenleving waarin we zoiets als 'normaal' gaan zien.

Over mijn lijk, ik zeg het je.
Hear haar :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 30 december 2020 @ 19:06:25 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197103646
quote:
88s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Celestien het volgende:

[..]

Misschien moeten we zijspiegels bevestigen aan onze schouders als we naar buiten gaan. Kunnen we goed zien wie er achter ons loopt of fietst, en zodoende op tijd opzij springen als diegene achter ons zich niet aan de regels dreigt te houden.

Nou ja, het zou al schelen als mensen die buiten niks te zoeken hebben ook niet buiten komen. Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan. Dus lekker 1x per week boodschappen doen, en verder thuis zitten. En niet 'op gepaste afstand' bij je familie op bezoek gaan en al die flauwekul.

Zou helpen.

Maar de basisregels zijn nu al te ingewikkeld voor mensen, dus ik heb er weinig vertrouwen in. Dit is wel de enige manier om het virus écht terug te dringen
Laffe huichelaar
  woensdag 30 december 2020 @ 19:06:27 #289
3542 Gia
User under construction
pi_197103647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Fred het volgende:

Wat doe ik dan met mijn zoon die gewoon moet werken? 's Avonds komt ie gewoon naar huis, wast en ontsmet zijn handen, maar kan besmet zijn, zonder het te weten.
Hij gebruikt dezelfde wc, dezelfde badkamer, dezelfde koelkast enz...
pi_197103650
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

[..]

?
5.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197103653
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
De masked singer zegt het nu ook. Zijn oplossing: overwegen basisschoolkinderen te testen. :')
Verrek tis hem nog ook he
pi_197103671
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Scholen zijn toch dicht?
Sinds 2 weken ja.
Je commentaar over besmetting is eigen schuld, ging toch over alle dagen?
Of denk je dat ik het niet op kan lopen van mijn kind?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 december 2020 @ 19:07:17 #293
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197103686
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Lekker makkelijk praten, inderdaad.

Voor @Tijn en mijzelf is het makkelijk (Let wel!: niet leuk, wel relatief makkelijk). Eigen baas, kunnen thuiswerken, geen kinderen, genoeg internetskills om alles online te regelen en bestellen, maar ik snap ook wel dat dat niet voor iedereen geldt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 30 december 2020 @ 19:07:49 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197103706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:06 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Verrek tis hem nog ook he
Of een briljante trucje van de mensen van de masked singer zodat iedereen gaat kijken of Hugo in het pak zit...
  woensdag 30 december 2020 @ 19:08:20 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197103722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het zeker wel met je eens dat het overige leed onderbelicht lijkt. Maar ook buiten corona geldt dat acute zorg wordt verleend. En acuut betekent in alle gevallen: zorg die nu direct verleend moet worden om overlijden of gezondheidsschade te voorkomen. Dus dat geldt voor mensen met een dubbele longontsteking en te lage saturatie door corona, maar ook voor degene die een ongeluk krijgt, in zijn hand zaagt, het kind dat van de trap valt, het hartinfarct, etc. Daarvan kun je niet zeggen: komt u morgen of volgende week of volgende maand maar terug. Al die mensen worden nu nog geholpen.

Mensen waarbij de zorg niet NU noodzakelijk is, maar iets uitgesteld zou kunnen worden, worden nu voorlopig nog niet geholpen. Daar wordt van gekeken of het even kan worden uitgesteld. De acute kankerpatient wordt wel geholpen. Maar diagnoses worden wel uitgesteld, en dat kan zeker tot gezondheidsschade leiden. Probleem is dat je dat niet weet en van een acute patient weet je wél dat het, als je nu niet helpt, zeker fout gaat.

Duivelse dilemma's dus. Want eigenlijk wil je iedereen helpen en heeft iedereen recht op zorg.
Is hem al 600x uitgelegd. Haalt niets uit :')
pi_197103752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, het zou al schelen als mensen die buiten niks te zoeken hebben ook niet buiten komen. Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan. Dus lekker 1x per week boodschappen doen, en verder thuis zitten. En niet 'op gepaste afstand' bij je familie op bezoek gaan en al die flauwekul.

Zou helpen.

Maar de basisregels zijn nu al te ingewikkeld voor mensen, dus ik heb er weinig vertrouwen in. Dit is wel de enige manier om het virus écht terug te dringen
De basisregels zijn helemaal niet te ingewikkeld. Ze zijn te makkelijk juist.

Ik ga ook meerdere keren per week boodschappen doen, zie mijn ouders met regelmaat. Morgen ook oud & nieuw met meer dan twee (4). Klaag me maar aan.
pi_197103765
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vijf dagen.
Had ik moeten weten ja. Echt dom van me. :') Thanks
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_197103839
quote:
In Nederland worden de eerste mensen op 8 januari ingeënt. Dat gebeurt in Veghel in Noord-Brabant. „Dat is eigenlijk al heel erg snel”, stelt De Jonge. Volgens de minister gaat Nederland „zo snel als mogelijk, maar ook zo zorgvuldig als nodig.”
Kwestie van 'ik herhaal het maar zo vaak als het kan, misschien blijven de meeste mensen het geloven'.
  woensdag 30 december 2020 @ 19:11:43 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197103860
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
Nou de scholen blijven dus nog wel even dicht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 30 december 2020 @ 19:11:57 #300
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197103878
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:06 schreef capricia het volgende:
Sinds 2 weken ja.
Je commentaar over besmetting is eigen schuld, ging toch over alle dagen?
Of denk je dat ik het niet op kan lopen van mijn kind?
Het gaat over nu, als je nog besmet raakt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')