Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Bergschenhoek.
Dat gaan we de komende weken vast vaker zien.
Als ik Fok zo eens doorlees dan zijn er toch nog behoorlijk wat mensen die zich bewust niet aan de maatregelen houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?
Niet iedereen heeft een kantoorbaan, he.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef Fred het volgende:
[..]
Alles is tegenwoordig toch online te regelen.
Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Whahahaha, dat is echt een goede grap.👍
Godver zeg. 🤣
Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Flagrante nonsens. Sommige zaken kun je niet effectief beïnvloeden.
Ook. Heb eerder ook nog meer mogelijkheden benoemd.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Of ging je kind gewoon naar school.
Maar Cothen heeft natuurlijk wel gelijk dat veel mensen die het oplopen het aan zichzelf te danken hebben. De grope mensen die o zo voorzichtig zijn en het toch krijgen is niet zo groot. De gevallen waar mensen het nu buiten hun eigen schuld om krijgen, zijn vooral de kwetsbaren die verzorging nodig hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat gaat op als niemand in je huishouden de deur uitgaat, zelfs niet voor boodschappen.
Ik heb een zoon die in de groenvoorziening werkt. Dat kan niet thuis. Mja, kan best, maar vindt zijn baas niet goed.
Mijn man doet boodschappen.
Ik moet soms met mijn moeder naar het ziekenhuis.
Al pas je nog zo goed op, helemaal te voorkomen is het niet.
Dat ging toch niet over werk?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Tijn het volgende:
Niet iedereen heeft een kantoorbaan, he.
Gast.. stop met trollen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef Fred het volgende:
[..]
Alles is tegenwoordig toch online te regelen.
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen...
Blijkbaar is "niet desinfecteren" en daar niks aan doen dan belangrijker dan besmettingen voorkomen.
Sowieso hebben veel mensen nu niks te zoeken op hun werk.
[..]
Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.
Misschien moeten we zijspiegels bevestigen aan onze schouders als we naar buiten gaan. Kunnen we goed zien wie er achter ons loopt of fietst, en zodoende op tijd opzij springen als diegene achter ons zich niet aan de regels dreigt te houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.
Al die tijd dat je het niet doet, verspreidt niet alleen het virus zich, maar ook de verkeerde verhalen over de vaccins.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meen je dat nou ? Nadat ze hier als nog niet begonnen zijn met vaccineren terwijl het vaccin wel klaar ligt, is het belang daarvan wel wat lastig uit te leggen lijkt mij.
Het idee was steeds dat kinderen veel minder besmettelijk waren, volgens mij geldt dat nog steeds alleen bij die nieuwe variant is het mogelijk wel een risicofactor. Omdat dat veel besmettelijker is.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.
Omdat ik oprecht dacht/denk dat je niet serieus bent.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel.
*zucht* hoezo werken die maatregelen niet? Denk je niet dat we zonder maatregelen een veelvoud aan besmettingen zouden hebben?quote:Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
De term gezond verstand is aan erosie onderhevig nu elke schizofrene complotgek stelt erover te beschikken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
Daar hebben die honderdduizenden mensen die mantelzorg nodig hebben of intern verzorgd worden vrij weinig aan. Ik heb het hier niet over mensen die even een aanbouw aan het huis willen laten maken en daarom de klusjesman nodig hebbenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:56 schreef Fred het volgende:
Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.
Nee. Ik wilde eerst nog voorbeelden geven, maar ik zie er maar vanaf. Heeft toch geen zin.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Fred het volgende:
[..]
Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.
Waarom niet?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Celestien het volgende:
Kom op, zeg, hoe maximaal wil je het hebben? Iedereen in Hazmat?
Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het idee was steeds dat kinderen veel minder besmettelijk waren, volgens mij geldt dat nog steeds alleen bij die nieuwe variant is het mogelijk wel een risicofactor. Omdat dat veel besmettelijker is.
Dat kan een paar weken, niet een paar maanden. Mensen moeten ook hun boodschappen doen, en de logistiek daarachter moet ook door draaien.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Waarom niet?
Of nog beter: blijf thuis.
Nu hebben ze ook niks als ze naar het ziekenhuis moeten, met dank aan mensen die van alles en nog wat belangrijker vinden dan besmettingen voorkomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef timmmmm het volgende:
Daar hebben die honderdduizenden mensen die mantelzorg nodig hebben of intern verzorgd worden vrij weinig aan.
Die kinderen komen al nergens momenteel .. school niet .. opvang niet .. clubjes niet .. sport niet ..quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Mooi dan gaan de maatregelen binnenkort ook voor kinderen gelden, heel vreemd dat kinderen al maanden worden ontzien.
Mijn kind is leerplichtig.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef Fred het volgende:
[..]
Waarom niet?
Of nog beter: blijf thuis.
Als je nou klinkklare nonsens de wereld in slingert, probeer dan ook te reageren op inhoudelijke weerleggingen in plaats van steeds feitenvrij gelul te blijven roepen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gezond verstand, iets wat veel mensen blijkbaar zijn vergeten. Ik heb er geen kwade bedoelingen mee hoor, dus waarom jullie zo over mij heenvallen is me echt een raadsel. Er is niet mis met vraagtekens zetten bij het beleid en het effect van de maatregelen in vergelijking met het het effect wat wel hard gemaakt kan worden: namelijk de ondernemers die hard geraakt worden en je bevolking helemaal mentaal de grond inboren met je schakelaar repressiemaatregelen en 0 perspectief.
Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat sinds deze maand gelijk?
?quote:
Dat is ook een het hele idee van een lockdown waar we in zitten.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:02 schreef Hamzoef het volgende:
Dat kan een paar weken, niet een paar maanden. Mensen moeten ook hun boodschappen doen, en de logistiek daarachter moet ook door draaien.
Ja dat artikel over Brabant toen... 'we zijn niet ambitieus, maar realistisch', we moeten niet teveel willenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.
Tot vorige week kon die opmerking, maar de overheid heeft het nu echt aan zichzelf te danken door een totaal gebrek aan urgentie te laten zien.
Hoe denk je dat het overkomt op de bevolking? Gommers roept op dat er code zwart aankomt als er niets veranderd, GGD en RIVM zeggen: we gaan vaccineren even rustig aan doen hoor, haastige spoed is zelden goed.
Daar gaat totaal geen urgentie vanuit.
Is lastig hoor door die hele kleintjes. Daarbij maar een beperkt effect. Ze mogen ook gewoon fysiek contact hebben dus ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Collide het volgende:
[..]
Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.
En daar gaat deze mama dus al helemaal niet aan beginnen. Dan sluit ik ze nog liever thuis op dan ze blootstellen aan deze surrealistische, idiote, traumatiserende samenleving waarin we zoiets als 'normaal' gaan zien.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Collide het volgende:
[..]
Feit dat ze minder besmettelijk zijn ≠ dat ze niet besmettelijk zijn. Ik snap ook niet waarom zij geen mondkapje op hoeven oid.
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nou, ik vind wel dat corona op plaats 1 staat in het algemeen. Als je een kankerpatiënt te laat opereert dan teken je een doodvonnis voor diegene, maar dit is over een jaar pas zichtbaar en hier hebben we het niet over. Alles moet wijken voor corona
Ik ben het zeker wel met je eens dat het overige leed onderbelicht lijkt. Maar ook buiten corona geldt dat acute zorg wordt verleend. En acuut betekent in alle gevallen: zorg die nu direct verleend moet worden om overlijden of gezondheidsschade te voorkomen. Dus dat geldt voor mensen met een dubbele longontsteking en te lage saturatie door corona, maar ook voor degene die een ongeluk krijgt, in zijn hand zaagt, het kind dat van de trap valt, het hartinfarct, etc. Daarvan kun je niet zeggen: komt u morgen of volgende week of volgende maand maar terug. Al die mensen worden nu nog geholpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Dat ligt aan je gebrek aan inlevingsvermogen, kunnen we je niet mee helpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:01 schreef Collide het volgende:
[..]
Vijf dagen.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.
[..]
?
Hear haarquote:Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En daar gaat deze mama dus al helemaal niet aan beginnen. Dan sluit ik ze nog liever thuis op dan ze blootstellen aan deze surrealistische, idiote, traumatiserende samenleving waarin we zoiets als 'normaal' gaan zien.
Over mijn lijk, ik zeg het je.
Nou ja, het zou al schelen als mensen die buiten niks te zoeken hebben ook niet buiten komen. Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan. Dus lekker 1x per week boodschappen doen, en verder thuis zitten. En niet 'op gepaste afstand' bij je familie op bezoek gaan en al die flauwekul.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:59 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien moeten we zijspiegels bevestigen aan onze schouders als we naar buiten gaan. Kunnen we goed zien wie er achter ons loopt of fietst, en zodoende op tijd opzij springen als diegene achter ons zich niet aan de regels dreigt te houden.
Kom op, zeg, hoe maximaal wil je het hebben? Iedereen in Hazmat?
Wat doe ik dan met mijn zoon die gewoon moet werken? 's Avonds komt ie gewoon naar huis, wast en ontsmet zijn handen, maar kan besmet zijn, zonder het te weten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:58 schreef Fred het volgende:
Alles kan je zelf beïnvloeden. Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je het voorkomen van besmettingen vindt.
5.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dacht dat je met incubatietijd rekening moest houden, maar hoeveel dagen dat is weet ik niet.
[..]
?
Verrek tis hem nog ook hequote:Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zich-onder-kinderen
De masked singer zegt het nu ook. Zijn oplossing: overwegen basisschoolkinderen te testen.
Sinds 2 weken ja.quote:
Lekker makkelijk praten, inderdaad.quote:
Of een briljante trucje van de mensen van de masked singer zodat iedereen gaat kijken of Hugo in het pak zit...quote:
Is hem al 600x uitgelegd. Haalt niets uitquote:Op woensdag 30 december 2020 19:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het zeker wel met je eens dat het overige leed onderbelicht lijkt. Maar ook buiten corona geldt dat acute zorg wordt verleend. En acuut betekent in alle gevallen: zorg die nu direct verleend moet worden om overlijden of gezondheidsschade te voorkomen. Dus dat geldt voor mensen met een dubbele longontsteking en te lage saturatie door corona, maar ook voor degene die een ongeluk krijgt, in zijn hand zaagt, het kind dat van de trap valt, het hartinfarct, etc. Daarvan kun je niet zeggen: komt u morgen of volgende week of volgende maand maar terug. Al die mensen worden nu nog geholpen.
Mensen waarbij de zorg niet NU noodzakelijk is, maar iets uitgesteld zou kunnen worden, worden nu voorlopig nog niet geholpen. Daar wordt van gekeken of het even kan worden uitgesteld. De acute kankerpatient wordt wel geholpen. Maar diagnoses worden wel uitgesteld, en dat kan zeker tot gezondheidsschade leiden. Probleem is dat je dat niet weet en van een acute patient weet je wél dat het, als je nu niet helpt, zeker fout gaat.
Duivelse dilemma's dus. Want eigenlijk wil je iedereen helpen en heeft iedereen recht op zorg.
De basisregels zijn helemaal niet te ingewikkeld. Ze zijn te makkelijk juist.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het zou al schelen als mensen die buiten niks te zoeken hebben ook niet buiten komen. Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan. Dus lekker 1x per week boodschappen doen, en verder thuis zitten. En niet 'op gepaste afstand' bij je familie op bezoek gaan en al die flauwekul.
Zou helpen.
Maar de basisregels zijn nu al te ingewikkeld voor mensen, dus ik heb er weinig vertrouwen in. Dit is wel de enige manier om het virus écht terug te dringen
Had ik moeten weten ja. Echt dom van me.quote:
Kwestie van 'ik herhaal het maar zo vaak als het kan, misschien blijven de meeste mensen het geloven'.quote:In Nederland worden de eerste mensen op 8 januari ingeënt. Dat gebeurt in Veghel in Noord-Brabant. „Dat is eigenlijk al heel erg snel”, stelt De Jonge. Volgens de minister gaat Nederland „zo snel als mogelijk, maar ook zo zorgvuldig als nodig.”
Nou de scholen blijven dus nog wel even dicht.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zich-onder-kinderen
De masked singer zegt het nu ook. Zijn oplossing: overwegen basisschoolkinderen te testen.
Het gaat over nu, als je nog besmet raakt...quote:Op woensdag 30 december 2020 19:06 schreef capricia het volgende:
Sinds 2 weken ja.
Je commentaar over besmetting is eigen schuld, ging toch over alle dagen?
Of denk je dat ik het niet op kan lopen van mijn kind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |