Nee, dat is het niet. Koopmans zegt iets anders dan jij denkt te lezen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?Ik geloof dat Marion toch echt een erkende autoriteit is op dit gebied.
Als je de onderzoeken geloofd die de laatste tijd gepubliceerd zijn rond de verschillende vaccins, is de kans klein dat je nog besmet kan raken of besmettelijk bent voor anderenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is het helemaal niet. Marion Koopmans zegt dat niet is aangetoond dat het vaccin helpt bij het overdragen van het virus. Maar waar het wel degelijk bij helpt is het tegengaan van covid.
Dus: als je het virus krijgt en je bent ingeënt, dan kom je waarschijnlijk niet in het ziekenhuis. Dat is wat het vaccin aangetoond doet.
+1 omdat je begrijpt dat Rutte verantwoordelijk is, en de schuld niet alleen op Hugo de Jonge af te schuiven is.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het begint ook steeds genanter te worden. Wat mij betreft mogen Rutte en co nooit meer een verantwoordelijke functie uitvoeren.
Nee. De maatregelen beperken de kans op besmetting. Maar bij elk contact is besmetting mogelijk. Zolang mensen contacten met anderen onderhouden, blijft de kans aanwezig dat het virus wordt doorgegeven, ook als ze zich aan de maatregelen houden. Het is alleen wel zo dat hoe meer mensen zich aan aan de maatregelen houden, hoe kleiner de kans is dat iemand wordt aangestoken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan zijn de maatregelen zinloos?
Als je kan een besmetting kan voorkomen door je aan de maatregelen te houden, dan is de kans erg groot dat iemand die wel besmet is zich niet aan de maatregelen heeft gehouden.
Of iemand in diens omgeving niet. Of op straat niet. Of in de supermarkt niet. Of in het OV niet. Etc.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Fred het volgende:
[..]
[..]
Als je kan een besmetting kan voorkomen door je aan de maatregelen te houden, dan is de kans erg groot dat iemand die wel besmet is zich niet aan de maatregelen heeft gehouden.
Omdat het niet waar is.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is verboden om dit te zeggen.
quote:Voor een deel van de patiënten bleek het loos alarm. "Ik wil het bericht van het ministerie deels corrigeren", zei LNAZ-voorzitter Ernst Kuipers even voor half drie. "De spreekuren, de zorg op de dagbehandeling en alle planbare maar urgente planbare zorg, zoals operaties bij hart- en kankerpatiënten en orgaantransplantaties gaan gewoon door."
Onder de streep mogen ziekenhuizen zelf besluiten welke operaties wel of niet doorgaan. Een aantal ziekenhuizen verspreidde deze informatie gelijk via sociale media om een deel van hun patiënten gerust te stellen.
quote:Op woensdag 30 december 2020 17:33 schreef popje het volgende:
Maar in de tussentijd gaan er wel heel veel kankerpatienten dood, want je kunt niet alle operaties ongestraft uitstellen...
Alle operaties uitstellen? Alles uit handen laten vallen? Dit is niet waar.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:37 schreef popje het volgende:
Dat men vanwege Corona alles maar uit de handen laat vallen
Je verkleint het risico , maar het risico is nooit nul.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:40 schreef Fred het volgende:
[..]
[..]
Iemand vraagt: "Hoe groot is de kans als je eenmaal gevaccineerd bent met het Pfizer vaccin dat je alsnog besmet wordt EN besmettelijk bent voor anderen?"quote:Op woensdag 30 december 2020 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Koopmans zegt iets anders dan jij denkt te lezen.
Hoe is Rutte precies verantwoordelijk?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
+1 omdat je begrijpt dat Rutte verantwoordelijk is, en de schuld niet alleen op Hugo de Jonge af te schuiven is.
Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt.... post jij alleen maar of lees je ook nog wel eens wat?
Mark Rutte is inderdaad opvallend stil terwijl Hugo de wind van voren krijgt. Ik vraag me af hoe dat was gelopen als er een VVD'er op VWS had gezeten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
+1 omdat je begrijpt dat Rutte verantwoordelijk is, en de schuld niet alleen op Hugo de Jonge af te schuiven is.
Inmiddels zijn er wel onderzoeksresultaten binnen....quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Iemand vraagt: "Hoe groot is de kans als je eenmaal gevaccineerd bent met het Pfizer vaccin dat je alsnog besmet wordt EN besmettelijk bent voor anderen?"
Marion zegt LETTERLIJK: "Dat is niet bekend / niet gemeten in de trial. Het is aannemelijk dat er wel iets van effect is maar er zijn geen data"
Wat moet dan wel de juiste interpretatie zijn? Want dit staat er gewoon letterlijk.
Raap me opquote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik typeer mijzelf als een filosoof.
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
'Besmet' is iets anders dan 'ziek'.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Iemand vraagt: "Hoe groot is de kans als je eenmaal gevaccineerd bent met het Pfizer vaccin dat je alsnog besmet wordt EN besmettelijk bent voor anderen?"
Marion zegt LETTERLIJK: "Dat is niet bekend / niet gemeten in de trial. Het is aannemelijk dat er wel iets van effect is maar er zijn geen data"
Wat moet dan wel de juiste interpretatie zijn? Want dit staat er gewoon letterlijk.
Het idee van die maatregelen is toch juist dat je zo min mogelijk contact hebt met mensen buiten je huishouden?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
Nee. De maatregelen beperken de kans op besmetting. Maar bij elk contact is besmetting mogelijk.
De juiste interpretatie is dat bewezen is dat de vaccins effectief zijn in de zin van een (fors) milder verloop van de ziekte. C'est tout.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef n__n het volgende:
[..]
Oh, die heb ik nog niet gezien, wat zeggen die?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er wel onderzoeksresultaten binnen....
Als je niet in de buurt van andere mensen komt, kan je niet besmet raken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef Hamzoef het volgende:
Je verkleint het risico , maar het risico is nooit nul.
De onderzoeksrapporten van de vaccins staan met linkjes in de OP hier.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, die heb ik nog niet gezien, wat zeggen die?
Heb je ook een linkje toevallig?
Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die het oploopt zich niet aan de regels heeft gehouden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Het idee van die maatregelen is toch juist dat je zo min mogelijk contact hebt met mensen buiten je huishouden?
Dus als je nu besmet raakt heeft iemand het virus meegenomen naar je huishouden, het komt er niet vanzelf.
Sorry, dacht dat je het deel over eventuele besmettelijkheid van gevaccineerde bedoelde.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:48 schreef Momo het volgende:
[..]
De onderzoeksrapporten van de vaccins staan met linkjes in de OP hier.
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Het komt Rutte natuurlijk prima uit dat Hugo het niet heel goed doet en afgebrand word. Hij hoopt dat er daardoor minder op CDA gestemd gaat worden, wat winst kan opleveren voor VVD. Met een VVD’er in die positie was het wellicht anders gelopen ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mark Rutte is inderdaad opvallend stil terwijl Hugo de wind van voren krijgt. Ik vraag me af hoe dat was gelopen als er een VVD'er op VWS had gezeten.
Als er nu mét de maatregelen al veel mensen besmet raken, is er geen genie voor nodig om te kunnen bedenken hoeveel mensen er besmet zouden raken zónder maatregelen. Zelfs deze huisfilosoof kan lijkt me het effect van 1.5m afstand niet ontkennen bij een besmettelijk virus.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?
Dan wordt het tijd dat je uit die Grot van jou komt en een Idee krijgt van de werkelijke wereld waarin je leeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoeft niet. Zoals gezegd kan ook iemand op straat, in de supermarkt in het OV te dichtbij komen zonder dat je het kunt verhinderen. Of hebven je partner/kinder(en)/huisgenoten zich niet ad regels gehouden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Het idee van die maatregelen is toch juist dat je zo min mogelijk contact hebt met mensen buiten je huishouden?
Dus als je nu besmet raakt heeft iemand het virus meegenomen naar je huishouden, het komt er niet vanzelf.
Die staan daar ook in, vooral bij de phase 3 rapporten van de vaccins.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Sorry, dacht dat je het deel over eventuele besmettelijkheid van gevaccineerde bedoelde.![]()
Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
Zeker. Maar dat wil niet zeggen dat iemand die het oploopt zich niet aan de regels heeft gehouden.
Ik vind het heel raar dat wij onze samenleving anders inrichten puur om de kans kleiner te maken. Het zou een gegeven moeten zijn dat je niet meer besmet raakt als je zulke buitenproportionele maatregelen treft die je hele samenleving lam legt en iedere ondernemer het faillisement ingooit.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee. De maatregelen beperken de kans op besmetting. Maar bij elk contact is besmetting mogelijk. Zolang mensen contacten met anderen onderhouden, blijft de kans aanwezig dat het virus wordt doorgegeven, ook als ze zich aan de maatregelen houden. Het is alleen wel zo dat hoe meer mensen zich aan aan de maatregelen houden, hoe kleiner de kans is dat iemand wordt aangestoken.
Of ging je kind gewoon naar school.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Zoals gezegd kan ook iemand op straat, in de supermarkt in het OV te dichtbij komen zonder dat je het kunt verhinderen. Of hebven je partner/kinder(en)/huisgenoten zich niet ad regels gehouden.
Dat kun je niet zo hard zeggen. Niet iedereen kan bijvoorbeeld thuiswerken. Als je met anderen een gesloten ruimte deelt waarin de ventilatie niet op orde is, is er best een kans dat je elkaar besmet terwijl je toch voldoende afstand houdt.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.
Zo simpel is het in de regel wel ja. Maar uiteindelijk moet je toch voor wat dingen de deur uit en de rest van je huishouden ook. In je eigen huishouden ben je afhankelijk van je huisgenoten die zich aan de maatregelen houden, maar ook op bijvoorbeeld je werk. Je kan je handen om de 10 minuten desinfecteren, maar als je collega's daar schijnt aan hebben kan je daar niet tegenop desinfecteren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Gewoon het OV plat leggen voor een paar uurtjes zal al veel schelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef JosMert het volgende:
Via AD:
Premier Mark Rutte roept alle Nederlanders op om zich op oudejaarsavond 'aan alle regels te houden'. ,,Dus ontvang maximaal twee mensen als je thuis 1,5 meter afstand kunt houden en steek geen vuurwerk af."
De druk op de ziekenhuizen is 'enorm', zei Rutte. ,,Als je je niet aan de regels houdt, wordt dat alleen maar meer. Het is prachtig dat we dit jaar voor de zorg hebben staan applaudisseren. Maar als je nu echt wil helpen, houd je je aan alle voorschriften en steek je geen vuurwerk af."
Kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoeft niet. Zoals gezegd kan ook iemand op straat, in de supermarkt in het OV te dichtbij komen zonder dat je het kunt verhinderen. Of hebven je partner/kinder(en)/huisgenoten zich niet ad regels gehouden.
Dat kun je toch helemaal niet zo zeggen?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar die iemand heeft ook niet het maximale gedaan om een besmetting te voorkomen.
Whahahaha, dat is echt een goede grap.👍quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zo 1 als die ik de afgelopen dagen al voorbij hoor komen op de radio?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef Jane het volgende:
Even serieus, ik denk wel dat het tijd is dat onze overheid een duidelijke (voor iedereen te begrijpen!) informatiecampagne gaat starten over die vaccins, want het is duidelijk dat veel mensen het niet begijpen (waaronder die VVD- en D66-parlementariërs die de negatieve test voor gevaccineerden willen afschaffen).
Je weet toch wat Rutte zegt? Het ligt allemaal aan ons. De maatregelen zijn altijd super geweest, maar de burger heeft het verkloot.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik typeer mijzelf als een filosoof. Ik zet vraagtekens bij het effect van de maatregelen die wij nu hebben zoals lockdowns. Kennelijk raak je toch wel besmet. Kennelijk mag dit niet kenbaar gemaakt worden zonder een stortvloed aan kritiek over je heen te krijgen. Als je toch nog besmet raakt als je je aan de maatregelen houdt, dan kun je je afvragen waar we in godsnaam nog mee bezig zijn. Is het middel niet erger dan de kwaal als er kennelijk toch nog heel veel mensen besmet kunnen raken als ze zich wel aan de maatregelen houden?
Dat kan wel. Als anderen in jouw buurt komen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
[..]
Als je niet in de buurt van andere mensen komt, kan je niet besmet raken.
Bergschenhoek.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Op die school in Bergennogwattus inmiddels 9 uit 9 Britse variant. https://www.nrc.nl/nieuws(...)basisschool-a4025687
Dat gaat op als niemand in je huishouden de deur uitgaat, zelfs niet voor boodschappen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:47 schreef Fred het volgende:
Als je niet in de buurt van andere mensen komt, kan je niet besmet raken.
Flagrante nonsens. Sommige zaken kun je niet effectief beïnvloeden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen.
En "besmettingen voorkomen" heeft voor veel mensen geen hoge prioriteit.
Wellicht, maar die heb ik niet gehoord, want ik heb de radio nauwelijks aan gehad. En dat geldt voor wel meer mensen, vermoed ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zo 1 als die ik de afgelopen dagen al voorbij hoor komen op de radio?
Alles is tegenwoordig toch online te regelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef timmmmm het volgende:
Zo simpel is het in de regel wel ja. Maar uiteindelijk moet je toch voor wat dingen de deur uit en de rest van je huishouden ook.
Kwestie van prioriteiten stellen...quote:In je eigen huishouden ben je afhankelijk van je huisgenoten die zich aan de maatregelen houden, maar ook op bijvoorbeeld je werk. Je kan je handen om de 10 minuten desinfecteren, maar als je collega's daar schijnt aan hebben kan je daar niet tegenop desinfecteren.
Ook weer een kwestie van prioriteiten. Als je iets door wil laten doen door ander moet je je dus realiseren dat je daarmee de kans op Corona vergroot.quote:En dan hebben we het natuurlijk nog niet over de enorme groep mensen die niet alleen aan hun eigen huishouden vast zitten, maar ook afhankelijk zijn van anderen
Meen je dat nou ? Nadat ze hier als nog niet begonnen zijn met vaccineren terwijl het vaccin wel klaar ligt, is het belang daarvan wel wat lastig uit te leggen lijkt mij.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:52 schreef Jane het volgende:
Even serieus, ik denk wel dat het tijd is dat onze overheid een duidelijke (voor iedereen te begrijpen!) informatiecampagne gaat starten over die vaccins, want het is duidelijk dat veel mensen het niet begijpen (waaronder die VVD- en D66-parlementariërs die de negatieve test voor gevaccineerden willen afschaffen).
Iemand hier die het hier niet mee eens is eigenlijk?quote:Het Red Team vindt dat er beter zicht moet komen op de nieuwe varianten van het virus, voordat kinderen weer naar school mogen. ,,Kinderen en jongeren leven niet in isolatie van de oudere generaties. Veel grootouders passen structureel op de kleinkinderen.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |