Wat stel je dan voor? Coronapatienten maar in hun longvocht laten stikken thuis terwijl 90% een ziekenhuisopname overleeft?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Wel fijn dat ik het programma dan niet hoef te kijken en het sowieso wel meekrijg.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of het echt zo is. Als ‘t echt zo is ontploft ‘the internets’
Ken je die reclame nog een van een paar jaar geleden?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef Hamzoef het volgende:
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken hopelijk? Corona is in veruit de meeste gevallen acuter dan kanker op een termijn van 1 a 2 weken.
Daar heb je altijd nog een kans te herstellen, al wordt het lastiger. Een coronapatient die echt geen lucht krijgt sterft op veel kortere termijn. Dit terwijl ze met ziekenhuis hulp veelal volledig herstellen. Die ratio behandeling tov effect is gewoon heel groot. Ik begrijp echt niet dat jij dit niet begrijpt.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen
Goh.quote:. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Ik begrijp niet waarom je de tegenstelling opzoekt en het niet gewoon kan zien als 'zieke mensen die zorg nodig hebben en dat door drukte niet altijd (op tijd) krijgen'. En dat is erg en beschamend genoeg zonder groepen patienten tegenover elkaar te plaatsen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Coronapatienten maar in hun longvocht laten stikken thuis terwijl 90% een ziekenhuisopname overleeft?
Dat is ook wel heel erg abstract.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:21 schreef Jane het volgende:
Ik begrijp niet waarom je de tegenstelling opzoekt en het niet gewoon kan zien als 'zieke mensen die zorg nodig krijgen en dat door drukte niet altijd (op tijd) krijgen'. En dat is erg en beschamend genoeg zonder groepen patienten tegenover elkaar te plaatsen.
Het zijn ook onmogelijke situaties geworden, de coronapatient heeft binnen een paar uur zuurstof nodig, de bestraling zit vaak weken tussen..... Vreselijk dat bij mensen bestralingen nu niet door gaan...quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zou niet raar opkijken als dat rellen op gaat leveren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:16 schreef chratnox het volgende:
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of het echt zo is. Als ‘t echt zo is ontploft ‘the internets’
Dat is ook een dilemma die bij veel zorgverleners nu speelt. Dan moet je een triage gaan toepassen en per patiënt gaan inschatten hoe groot de overlevingskansen zijn en hoeveel resterende levensjaren er zijn. Een code zwart scenario.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.
Wel lullig als ze dan te laat zijn met bestraling en de hele behandeling voor niks is geweest.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Momo het volgende:
Het zijn ook onmogelijke situaties geworden, de coronapatient heeft binnen een paar uur zuurstof nodig, de bestraling zit vaak weken tussen..... Vreselijk dat bij mensen bestralingen nu niet door gaan...
Het was een gerucht uit Hilversum over een politicus die mee doet. En uit de voorstukjes horen een aantal mensen Hugo erin. Ik mag toch ook hopen dat Hugo niet in het pak zit van "vuurwerk". Ook al is dat al eerder opgenomen. Zou Black Mirror waardig bizar zijn...quote:Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die is druk met repeteren voor The Masked Singer morgen
Ik ben niet van het rellen, maar mijn tent en bbq komen dan denk ik wel eerder op het binnenhof te staan om te laten weten dat hij beter weer les kan gaan geven.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zou niet raar opkijken als dat rellen op gaat leveren.
Misschien waren de verwachtingen dan te hoog. Het hele land heeft extra personeel nodig. De focus op extra personeel is sowieso zinloos bij een exponentiëel virus. Je kan beter meer middelen inzetten bij de kraan dan de dweil.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)-te-weinig~a314336a/
Zorgbaasje hier in Twente is witheet. Spreekt van windowdressing, loze beloftes en bureaucratie.
Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien hadden mensen die toch al wilden rellen inmiddels wel genoeg 'aanleidingen'.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zou niet raar opkijken als dat rellen op gaat leveren.
4 militairen dus voor een van de grootste ziekenhuizen van Nederland..;.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
Zorgbaasje hier in Twente is witheet. Spreekt van windowdressing, loze beloftes en bureaucratie.
Dat is toch die vent die geen extra personeel wilde hebben op de IC's?quote:
Ik dacht al dat je dat bedoelde.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:06 schreef n__n het volgende:
[..]
In de Tweede Wereldoorlog werden er veel overheidsexperimenten op burgers gedaan, waardoor men na de oorlog die code heeft afgesproken om de burgers vanaf heden daartegen te beschermen. Aangezien hier een nieuwe techniek wordt toegepast en het effect dus blijkbaar niet eens is aangetoond, klinkt dit behoorlijk als een 'experiment'.
Want laten we wel wezen, waarom mensen vaccineren als letterlijk niet is aangetoond dat het beschermt waartegen het zou moeten beschermen? Los van de waslijst aan mogelijke bijwerkingen...
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden, en worden wel geholpen ten koste van iemand die kanker heeft en daar niks aan kan doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.
Nog een reden om hem straks met hooivorken achterna te zitten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb geen bron, dat was een gerucht in Hilversum. Weten we morgen dus pas zeker. Zal me eerlijk gezegd niets verbazen met al zijn random mediaoptredens van de afgelopen weken.
Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.
Het vaccineren gaat sowieso een half jaar of langer duren dus dat maakt op korte termijn toch weinig verschil.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.
Tot vorige week kon die opmerking, maar de overheid heeft het nu echt aan zichzelf te danken door een totaal gebrek aan urgentie te laten zien.
Hoe denk je dat het overkomt op de bevolking? Gommers roept op dat er code zwart aankomt als er niets veranderd, GGD en RIVM zeggen: we gaan vaccineren even rustig aan doen hoor, haastige spoed is zelden goed.
Daar gaat totaal geen urgentie vanuit.
Hoe weet je dat nou weer?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden, en worden wel geholpen ten koste van iemand die kanker heeft en daar niks aan kan doen.
Wat een volstrekte onzin ditquote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden, en worden wel geholpen ten koste van iemand die kanker heeft en daar niks aan kan doen.
Past toch prima in de mentaliteit van dit land? Zelfs met een "lockdown" is het principe "blijf thuis" voor veel mensen te moeilijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:
Daar gaat totaal geen urgentie vanuit.
De mensen die de grootste druk op de zorg leggen zijn degenen die als eerste aan de beurt zijn. Dat duurt geen half jaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het vaccineren gaat sowieso een half jaar of langer duren dus dat maakt op korte termijn toch weinig verschil.
Wat wel verschil maakt is je aan de maatregelen houden.
Wat een onzin. We lopen al bijna een maand achter op de Duitsers straks zonder te zijn begonnen. En we weten dat Corona juist in deze maanden het sterkst is. En dan ook nog voor levering afhankelijk van de EU Comissie terwijl de Duitsers nu zelf inkopen na het gefaal van de Commissie. Wij wachten af. Moet immers zorgvuldig gebeuren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het vaccineren gaat sowieso een half jaar of langer duren dus dat maakt op korte termijn toch weinig verschil.
Wat wel verschil maakt is je aan de maatregelen houden.
quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Het vaccin beschermt mensen wel degelijk. Dat is zeer goed onderzocht en er zijn trials gedaan met mensen. Veel mensen. Het vaccin zorgt er in ieder geval voor dat mensen minder ziek worden. Dat is, gezien de huidige zorg-crisis een grote winst. Er is nog niet duidelijk of mensen ook minder besmettelijk zijn. Dat betekent niet dat het vaccin niet effectief is.
Daarnaast is een groot verschil: mensen hebben de keus. Ten eerste hadden mensen al de keuze om mee te werken aan de trials en dus aan het experiment of het vaccin werkte en of er geen heel heftige bijwerkingen zouden zijn. En nu hebben mensen de keuze of ze wel of niet gevaccineerd willen worden.
Ik zie er op geen enkele manier een schending van de betreffende code in.
Heel gek dat het maatregelen argument maar 1 kant op werkt. Dus eigenlijk zeg je dat de maatregelen overbodig zijn, want je raakt toch wel besmet. Maar het is wel de troef hoor om de druk in de ziekenhuizen te verlagen!quote:Op woensdag 30 december 2020 18:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou weer?![]()
Je kan prima op de IC terecht komen terwijl je je aan de maatregelen houdt.
Ik had serieus wel een avondklok verwacht eigenlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:33 schreef Luke83 het volgende:
Is er nog iets uit het OMT overleg van vandaag gekomen? Weet iemand dat?
Wat een kolder.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden
Omdat de coronapatiënt NU sterft als je niks doet. Zoals eerder door talloze users tegen je gezegd is: het gaat om de acuutheid van de situatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.
Echt.... post jij alleen maar of lees je ook nog wel eens wat?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heel gek dat het maatregelen argument maar 1 kant op werkt. Dus eigenlijk zeg je dat de maatregelen overbodig zijn, want je raakt toch wel besmet. Maar het is wel de troef hoor om de druk in de ziekenhuizen te verlagen!
Simpel gezegd: omdat het aantal antilichamen afneemt na verloop van tijd. Niet alle virussen worden onderschept, waardoor ze cellen kunnen besmetten en zich vermenigvuldigen. Maar omdat het immuunsysteem reeds geleerd heeft die virussen te herkennen en hoe erop te reageren, worden antilichamen veel sneller aangemaakt dan wanneer je niet "immuun" bent, waardoor de besmetting beperkt blijft en je niet ziek wordt (geen symptomen ontwikkelt). Maar de kans bestaat dus dat die beginnende besmetting (in je neus bvb) voldoende virussen oplevert om iemand anders te besmetten.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat mensen nog steeds anderen kunnen besmetten als ze antistoffen hebben die het virus te lijf gaan bij blootstelling aan corona? Lijkt mij echt heel sterk.
Tsssk, werken met Kerst! Zijn ze nou helemaal gek geworden in Wales??! Laat Hugo het maar niet horen.quote:Staff at Wockhardt in Wrexham buzzing at news of approval after working over Christmas
Heb je ook ondersteuning van Dick Bruna eventueel?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat de coronapatiënt NU sterft als je niks doet. Zoals eerder door talloze users tegen je gezegd is: het gaat om de acuutheid van de situatie.
En niemand "accepteert" dat kankerpatiënten of andere patiënten eerder sterven.. Het hele beleid is er JUIST op gebaseerd dat de ziekenhuizen NIET overstromen, en dat álle zorg zveel mogelijk door kan gaan. Waardoor dus ook kankerpatiënten gewoon behandeld kunnen worden.
Snap je het nu?
Begrijp nou toch eens dat je bij contact gewoon kans hebt op besmetting. De maatregelen zijn er om dat zoveel mogelijk te minimaliseren, maar als mensen elkaar blijven opzoeken, dan blijven er ook besmettingen plaatsvinden.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heel gek dat het maatregelen argument maar 1 kant op werkt. Dus eigenlijk zeg je dat de maatregelen overbodig zijn, want je raakt toch wel besmet. Maar het is wel de troef hoor om de druk in de ziekenhuizen te verlagen!
Ik zeg dat je een omaatje uit een verzorgingstehuis moeilijk IC-verzorging kan weigeren omdat een van de kleinkinderen van de bewoonster 5 deuren verder haar oma heeft aangestoken.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Het vaccin beschermt mensen wel degelijk. Dat is zeer goed onderzocht en er zijn trials gedaan met mensen. Veel mensen. Het vaccin zorgt er in ieder geval voor dat mensen minder ziek worden. Dat is, gezien de huidige zorg-crisis een grote winst. Er is nog niet duidelijk of mensen ook minder besmettelijk zijn. Dat betekent niet dat het vaccin niet effectief is.
Daarnaast is een groot verschil: mensen hebben de keus. Ten eerste hadden mensen al de keuze om mee te werken aan de trials en dus aan het experiment of het vaccin werkte en of er geen heel heftige bijwerkingen zouden zijn. En nu hebben mensen de keuze of ze wel of niet gevaccineerd willen worden.
Ik zie er op geen enkele manier een schending van de betreffende code in.
Helder.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Simpel gezegd: omdat het aantal antilichamen afneemt na verloop van tijd. Niet alle virussen worden onderschept, waardoor ze cellen kunnen besmetten en zich vermenigvuldigen. Maar omdat het immuunsysteem reeds geleerd heeft die virussen te herkennen en hoe erop te reageren, worden antilichamen veel sneller aangemaakt dan wanneer je niet "immuun" bent, waardoor de besmetting beperkt blijft en je niet ziek wordt (geen symptomen ontwikkelt). Maar de kans bestaat dus dat die beginnende besmetting (in je neus bvb) voldoende virussen oplevert om iemand anders te besmetten.
Dat weten we nog niet.
Snap je het écht niet, of wil je het gewoon niet snappen?quote:Op woensdag 30 december 2020 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het begint ook steeds genanter te worden. Wat mij betreft mogen Rutte en co nooit meer een verantwoordelijke functie uitvoeren.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:
Jij leest gewoon niet goed wat Koopmans zegt. That's it.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?Ik geloof dat Marion toch echt een erkende autoriteit is op dit gebied.
Nee, dat is het helemaal niet. Marion Koopmans zegt dat niet is aangetoond dat het vaccin helpt bij het overdragen van het virus. Maar waar het wel degelijk bij helpt is het tegengaan van covid.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:39 schreef n__n het volgende:
[..]
Maar dit hele verhaal is wel gewoon in strijd met de uitspraak van Marion Koopmans. Wie moet ik nou geloven? Jou of Marion Koopmans?Ik geloof dat Marion toch echt een autoriteit is op dit gebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |