abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197101946
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Wat stel je dan voor? Coronapatienten maar in hun longvocht laten stikken thuis terwijl 90% een ziekenhuisopname overleeft?
  woensdag 30 december 2020 @ 18:18:18 #152
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197101952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of het echt zo is. Als ‘t echt zo is ontploft ‘the internets’
Wel fijn dat ik het programma dan niet hoef te kijken en het sowieso wel meekrijg. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 30 december 2020 @ 18:20:41 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197102026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef Hamzoef het volgende:
Dat kan je zelf toch ook wel bedenken hopelijk? Corona is in veruit de meeste gevallen acuter dan kanker op een termijn van 1 a 2 weken.
Ken je die reclame nog een van een paar jaar geleden?

Meneer Jansen gaat naar het ziekenhuis, maar de operatie gaat niet door vanwege een spoedgeval.

Een week later gaat meneer Jansen nog een keer, maar wederom een spoedgeval.

Weer een week later gaat meneer Jansen nog een keer, maar ook deze keer gaat het niet door wegens een spoedgeval.

Een maand later gaat meneer Pieterse naar het ziekenhuis, zijn operatie gaat niet door wegens een spoedgeval: meneer Jansen...

Daar doen we nu een schepje boven op: verander spoedgeval door Corona én in de laatste zin komt meneer Jansen niet eens meer voor: die is inmiddels overleden.
So we just called him Fred
pi_197102046
quote:

[..]

Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen
Daar heb je altijd nog een kans te herstellen, al wordt het lastiger. Een coronapatient die echt geen lucht krijgt sterft op veel kortere termijn. Dit terwijl ze met ziekenhuis hulp veelal volledig herstellen. Die ratio behandeling tov effect is gewoon heel groot. Ik begrijp echt niet dat jij dit niet begrijpt.

quote:
. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Goh.
Misschien begint zelfs een bagatelliseer-user als jou nu de noodzaak in te zien van de maatregelen die er voor zijn dat de zorg niet overspoeld wordt. Dat proberen we je pas vanaf maart duidelijk te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 18:22:25 ]
  woensdag 30 december 2020 @ 18:21:19 #155
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197102048
quote:

[..]

Dus de kankerpatiënt krijgt uitzaaiingen en mag dood neervallen. Het leed buiten corona is nogal onderbelicht.
Ik begrijp niet waarom je de tegenstelling opzoekt en het niet gewoon kan zien als 'zieke mensen die zorg nodig hebben en dat door drukte niet altijd (op tijd) krijgen'. En dat is erg en beschamend genoeg zonder groepen patienten tegenover elkaar te plaatsen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197102072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Coronapatienten maar in hun longvocht laten stikken thuis terwijl 90% een ziekenhuisopname overleeft?
Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197102091
https://www.tubantia.nl/e(...)-te-weinig~a314336a/

Zorgbaasje hier in Twente is witheet. Spreekt van windowdressing, loze beloftes en bureaucratie.
zie email 27 oktober
  woensdag 30 december 2020 @ 18:23:28 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197102102
quote:
2s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:21 schreef Jane het volgende:
Ik begrijp niet waarom je de tegenstelling opzoekt en het niet gewoon kan zien als 'zieke mensen die zorg nodig krijgen en dat door drukte niet altijd (op tijd) krijgen'. En dat is erg en beschamend genoeg zonder groepen patienten tegenover elkaar te plaatsen.
Dat is ook wel heel erg abstract.
Voor de begripsvorming is het soms wel handig om het expliciet te maken.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:24:36 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197102148
quote:

[..]

Het zijn ook onmogelijke situaties geworden, de coronapatient heeft binnen een paar uur zuurstof nodig, de bestraling zit vaak weken tussen..... Vreselijk dat bij mensen bestralingen nu niet door gaan...
  woensdag 30 december 2020 @ 18:24:39 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197102151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:16 schreef chratnox het volgende:
Ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of het echt zo is. Als ‘t echt zo is ontploft ‘the internets’
Ik zou niet raar opkijken als dat rellen op gaat leveren.
pi_197102173
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar waarom accepteer je wel dat er kankerpatiënten komen te overlijden die meestal ook nog wel gered kunnen worden als je er op tijd bij bent. Het is een heel lastig dilemma, maar misschien moeten we het een beetje gaan verdelen. Stuitend dat mensen die aan kanker overlijden kennelijk minderwaardig zijn aan mensen met corona die zich niet aan de regels hebben gehouden.
Dat is ook een dilemma die bij veel zorgverleners nu speelt. Dan moet je een triage gaan toepassen en per patiënt gaan inschatten hoe groot de overlevingskansen zijn en hoeveel resterende levensjaren er zijn. Een code zwart scenario.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:25:37 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197102181
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Momo het volgende:
Het zijn ook onmogelijke situaties geworden, de coronapatient heeft binnen een paar uur zuurstof nodig, de bestraling zit vaak weken tussen..... Vreselijk dat bij mensen bestralingen nu niet door gaan...
Wel lullig als ze dan te laat zijn met bestraling en de hele behandeling voor niks is geweest.

Een corona besmetting kan je voorkomen, met kanker is dat een stuk lastiger.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:26:12 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197102201
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die is druk met repeteren voor The Masked Singer morgen
Het was een gerucht uit Hilversum over een politicus die mee doet. En uit de voorstukjes horen een aantal mensen Hugo erin. Ik mag toch ook hopen dat Hugo niet in het pak zit van "vuurwerk". Ook al is dat al eerder opgenomen. Zou Black Mirror waardig bizar zijn...
pi_197102206
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik ben niet van het rellen, maar mijn tent en bbq komen dan denk ik wel eerder op het binnenhof te staan om te laten weten dat hij beter weer les kan gaan geven.
pi_197102214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:

Zorgbaasje hier in Twente is witheet. Spreekt van windowdressing, loze beloftes en bureaucratie.
Misschien waren de verwachtingen dan te hoog. Het hele land heeft extra personeel nodig. De focus op extra personeel is sowieso zinloos bij een exponentiëel virus. Je kan beter meer middelen inzetten bij de kraan dan de dweil.
pi_197102219
PANIEK!!

twitter
pi_197102220
quote:

[..]

Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.
pi_197102254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef Fred het volgende:

[..]

Misschien hadden mensen die toch al wilden rellen inmiddels wel genoeg 'aanleidingen'.
En anders ter inspiratie dit topic nog eens doorspitten. Men verwacht overal rellen van. :{
  woensdag 30 december 2020 @ 18:27:44 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197102265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:22 schreef trein2000 het volgende:

4 militairen dus voor een van de grootste ziekenhuizen van Nederland..;.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:27:52 #170
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197102271
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:26 schreef Nober het volgende:
PANIEK!!

[ twitter ]
Dat is toch die vent die geen extra personeel wilde hebben op de IC's?
pi_197102286
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:06 schreef n__n het volgende:

[..]

In de Tweede Wereldoorlog werden er veel overheidsexperimenten op burgers gedaan, waardoor men na de oorlog die code heeft afgesproken om de burgers vanaf heden daartegen te beschermen. Aangezien hier een nieuwe techniek wordt toegepast en het effect dus blijkbaar niet eens is aangetoond, klinkt dit behoorlijk als een 'experiment'.

Want laten we wel wezen, waarom mensen vaccineren als letterlijk niet is aangetoond dat het beschermt waartegen het zou moeten beschermen? Los van de waslijst aan mogelijke bijwerkingen...
Ik dacht al dat je dat bedoelde.
Het vaccin beschermt mensen wel degelijk. Dat is zeer goed onderzocht en er zijn trials gedaan met mensen. Veel mensen. Het vaccin zorgt er in ieder geval voor dat mensen minder ziek worden. Dat is, gezien de huidige zorg-crisis een grote winst. Er is nog niet duidelijk of mensen ook minder besmettelijk zijn. Dat betekent niet dat het vaccin niet effectief is.

Daarnaast is een groot verschil: mensen hebben de keus. Ten eerste hadden mensen al de keuze om mee te werken aan de trials en dus aan het experiment of het vaccin werkte en of er geen heel heftige bijwerkingen zouden zijn. En nu hebben mensen de keuze of ze wel of niet gevaccineerd willen worden.

Ik zie er op geen enkele manier een schending van de betreffende code in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197102290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Komt door de egoïstische tokkies die zich niet aan de maatregelen willen houden.
De mensen met corona op de IC hebben zich ook niet aan de maatregelen gehouden, en worden wel geholpen ten koste van iemand die kanker heeft en daar niks aan kan doen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 30 december 2020 @ 18:28:32 #173
14505 OProg
A Life in Music
pi_197102291
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb geen bron, dat was een gerucht in Hilversum. Weten we morgen dus pas zeker. Zal me eerlijk gezegd niets verbazen met al zijn random mediaoptredens van de afgelopen weken.
Nog een reden om hem straks met hooivorken achterna te zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197102323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.

Tot vorige week kon die opmerking, maar de overheid heeft het nu echt aan zichzelf te danken door een totaal gebrek aan urgentie te laten zien.

Hoe denk je dat het overkomt op de bevolking? Gommers roept op dat er code zwart aankomt als er niets veranderd, GGD en RIVM zeggen: we gaan vaccineren even rustig aan doen hoor, haastige spoed is zelden goed.

Daar gaat totaal geen urgentie vanuit.
pi_197102367
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Komt door de overheid die weigert te starten met vaccineren.

Tot vorige week kon die opmerking, maar de overheid heeft het nu echt aan zichzelf te danken door een totaal gebrek aan urgentie te laten zien.

Hoe denk je dat het overkomt op de bevolking? Gommers roept op dat er code zwart aankomt als er niets veranderd, GGD en RIVM zeggen: we gaan vaccineren even rustig aan doen hoor, haastige spoed is zelden goed.

Daar gaat totaal geen urgentie vanuit.
Het vaccineren gaat sowieso een half jaar of langer duren dus dat maakt op korte termijn toch weinig verschil.

Wat wel verschil maakt is je aan de maatregelen houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')