Noodzakelijk ze verkopen geen productenquote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
https://www.nu.nl/tech/60(...)ies-op-afspraak.html
Noodzakelijk? Of als 'grote jongen' goed gelobbied?
als de fietsenmaker open mag voor reparaties dan lijkt me dit net zo noodzakelijkquote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij al deze punten zijn flinke kanttekeningen te maken, maar ik zou vooral het "overeenkomsten met Duitse ziekenhuizen"-punt toch weinig positief kunnen noemen. Ja, het is fijn dat we wat hulp krijgen om onze overbelaste IC-afdelingen wat te verlichten, maar het is natuurlijk tragisch dat het überhaupt nodig is.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:01 schreef erkel het volgende:
[..]
- Er zijn hele teststraten opgezet om grootschalig te testen
- De IC-zorg is in de eerste golf flink opgeschaald en nu weer ook
- Overeenkomsten met Duitse ziekenhuizen om patienten op te nemen
- Zorgmedewerkers hebben een bonus gekregen voor al het extra werk wat ze gedaan hebben
- Een redelijk succesvol steunpakket is er ontwikkeld voor ondernemers waardoor niet duizenden mensen op straat zijn komen te staan
- Sneltesten zijn ontwikkelt en ingezet in teststraten
enz enz
Het is maar net of je glas half vol of half leeg is
serieus, dat zien ze toch zo op de eerste longfoto?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:03 schreef Mammietje het volgende:
Ik dacht overigens dat dit debunked was? Dat er veel mensen niet eerlijk durfden te zijn over hun rookgedrag om hun plek op de ic niet te verspelen?
De gitarenwinkel hier in het dorp is ook gewoon open. Ik denk ook vanwege de reparaties die ze daar uit kunnen voeren.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de fietsenmaker open mag voor reparaties dan lijkt me dit net zo noodzakelijk
Een telefoon en/of laptop/computer is anno 2020 vrij noodzakelijk, ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Denk je eigenlijk wel eens na voordat je op versturen klikt?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Kerst blijkt voor Nederlanders toch belangrijker te zijn geweest dan gezondheid en een weg terug naar vrijheid.
Ik vind het best noodzakelijk dat mijn telefoon blijft werken in deze lockdown tijden. Dus snap dat wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Same als hierboven.. als je hiervan afhankelijk bent is het best kut als je een kapotte fiets hebt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:
Als de fietsenmaker open mag voor reparaties dan lijkt me dit net zo noodzakelijk
Dat klinkt wel aannemelijk ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
serieus, dat zien ze toch zo op de eerste longfoto?
Zeker zijn er overal punten te noemen, maar het giert in Nederland niet zo uit de bocht zoals in de VS of Italie (in het begin). Het piept en kraakt, minder we lijken het te redden. Wiens verdienste is dat dan?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij al deze punten zijn flinke kanttekeningen te maken, maar ik zou vooral het "overeenkomsten met Duitse ziekenhuizen"-punt toch weinig positief kunnen noemen. Ja, het is fijn dat we wat hulp krijgen om onze overbelaste IC-afdelingen wat te verlichten, maar het is natuurlijk tragisch dat het überhaupt nodig is.
Dankzij Fok! zijn wij gekluisterd met wat moet je anders waar je de (on)zin kwijtraakt en daardoor beschermd tegen wat ook gaat komen. Wordt moeilijkquote:Op woensdag 30 december 2020 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou ook verklaren waarom er in dit forum zo weinig mensen besmet raken.
Wij ventileren van alles hier.![]()
....
Tja... ik vind eigenlijk dat wanneer er kritieke zorg niet meer wordt verleend en het leger moet bijspringen, je toch niet echt meer kan volhouden dat het niet "uit de bocht giert" eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:11 schreef erkel het volgende:
[..]
Zeker zijn er overal punten te noemen, maar het giert in Nederland niet zo uit de bocht zoals in de VS of Italie (in het begin). Het piept en kraakt, minder we lijken het te redden. Wiens verdienste is dat dan?
Volgens mij is het niet echt debunked, maar vooral niet bewezen (en ook moeilijk te bewijzen). Op zich is er wel een redelijk aannemelijke theorie dat nicotine mensen enigszins minder bevattelijk kan maken voor infectie. Maar nicotine kan je natuurlijk ook via andere weg binnenkrijgen dan via een sigaret. Roken wordt gezien de overige negatieve effecten natuurlijk alsnog ten zeerste afgeraden.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:03 schreef Mammietje het volgende:
Ik dacht overigens dat dit debunked was? Dat er veel mensen niet eerlijk durfden te zijn over hun rookgedrag om hun plek op de ic niet te verspelen?
Rokers roken op balkon toch tegenwoordig?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ventilatie een grote rol speelt zou dat misschien verklaren waarom (volgens enkele Chinese studies in maart of april) rokers ondervertegenwoordigd waren in het ziekenhuis en op IC: wie thuis rookt zal ventileren.
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dankzij Fok! zijn wij gekluisterd met wat moet je anders waar je de (on)zin kwijtraakt en daardoor beschermd tegen wat ook gaat komen. Wordt moeilijk, als er straks weer een ander leven komt waar alles heel normaal gaat.
Zelfs thuis betrap ik mij er op dat ik anderen mailtjes zit te sturen, dat er wat leuks is te zien.... kan niet goed zijn.
Niks ten nadele van de vaste kliek hier, maar zodra het weer kan ga ik naar Portugal voor een maand en mis ik jullie geen secondequote:Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ja, een covid-nazorg-topic (of een covid-afkicktopic) is wel gewenst straks!![]()
![]()
Kan niet wachten tot we daar gebruik van kunnen maken.
kwestie van het glas is leeg...of leegquote:Op woensdag 30 december 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja... ik vind eigenlijk dat wanneer er kritieke zorg niet meer wordt verleend en het leger moet bijspringen, je toch niet echt meer kan volhouden dat het niet "uit de bocht giert" eerlijk gezegd.
Alsof ik dan niet allang de wijde wereld ingetrokken ben om te zuipen, feesten en maandenlang vakantie te vieren.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ja, een covid-nazorg-topic (of een covid-afkicktopic) is wel gewenst straks!![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks ten nadele van de vaste kliek hier, maar zodra het weer kan ga ik naar Portugal voor een maand en mis ik jullie geen seconde
anders maken we wel een whatsapp groepquote:Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
![]()
er zijn echt heel veel contactmomenten deze dagen......hoop dat het mee gaat vallen met de besmettelingen in januariquote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben nu al de hele week bezig met feestjes, borrels en etenjes af te slaan vanuit de schoonfamilie. Nu post ik dit niet omdat ik wil polariseren, of een schouderklopje wil, maar het toont mij wel (hoewel n=1) dat er toch nog teveel mensen bij elkaar komen. En wat ik zelf vervelend vind is dat er steeds aan ons getrokken wordt en er niet wordt begrepen waarom wij niet komen. Alsof je je moet verantwoorden als je je gezond verstand gebruikt. #moestookevenfrustratiekwijt
Dat is inderdaad frustrerend, zeker als je er ook nog op aangekeken wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben nu al de hele week bezig met feestjes, borrels en etenjes af te slaan vanuit de schoonfamilie. Nu post ik dit niet omdat ik wil polariseren, of een schouderklopje wil, maar het toont mij wel (hoewel n=1) dat er toch nog teveel mensen bij elkaar komen. En wat ik zelf vervelend vind is dat er steeds aan ons getrokken wordt en er niet wordt begrepen waarom wij niet komen. Alsof je je moet verantwoorden als je je gezond verstand gebruikt. #moestookevenfrustratiekwijt
Ja dat vind ik heel erg, dat er zo weinig gebruik gemaakt wordt van alle vrijwilligers en extra hulp... en dan later roepen dat we niet voldoende capaciteit hadden, in een crisis moet je geen (overbodige) eisen stellen en van elke aangeboden hand gebruik maken!quote:Op woensdag 30 december 2020 15:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Fijn om van een insider te horen hoe het diegene vergaat
Maar aan de andere kant ... hier zakt je broek toch van af?![]()
In de media roeptoeteren ze dat ze hulp nodig hebben van alle kanten. Maar, ondanks je achtergrond, is het blijkbaar niet goed genoeg als je niet minimaal x-uur beschikbaar bent.
Dan ben ik geneigd om te zeggen .. dan zal die 'nood' nog wel mee vallen. Anders hadden ze wel genoegen genomen met ieder uurtje dat iemand beachikbaar kan zijn. De arrogantie ..
Thanks for sharing!
Ja, herkenbaar. Dat vind ik voor mij (ons) persoonlijk ook een van de grootste frustraties.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Beetje sporten in de buitenlucht.. echt schandalig inderdaad!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:09 schreef HPoi het volgende:
De ijsbaan in Breda is ook open, snap daar niets van.
hey, ik heb een overstap in portugal...zodra het kan danquote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks ten nadele van de vaste kliek hier, maar zodra het weer kan ga ik naar Portugal voor een maand en mis ik jullie geen seconde
Het leger inzetten is toch een prima oplossing voor dit moment? Dat de reguliere zorg nog verder afgeschaald wordt is geen prettige gedachte, dus het piept en kraakt wel echt inderdaad. Kritieke zorg wordt nog wel verleend, alleen operaties die binnen 6 weken uitgevoerd zouden moeten worden staan nu op het punt om uitgesteld te worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja... ik vind eigenlijk dat wanneer er kritieke zorg niet meer wordt verleend en het leger moet bijspringen, je toch niet echt meer kan volhouden dat het niet "uit de bocht giert" eerlijk gezegd.
Dat is wat je jezelf nu nog wijs maakt!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik wist wanneer het kon, ging ik alvast boeken.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vakantiepark afhuren voor een half jaar!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
anders maken we wel een whatsapp groep![]()
Ja, het wordt hoog tijd dat we die ook dichtdoen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
De drukte bij de supermarkten voorspelt weinig goeds (kwam er net langs tijdens hardlopen)..
Ja, en daar zit je dan met je goeie gedrag. Op de bank. In je eentje. Midden in de nacht. In je onderbroek.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
niemand nodigt ons uit, ze weten het antwoord toch al.....en de verjaardagsmaanden komen er ook nog aan.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Tja, je kan maar dorst hebben...quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef BlackLining het volgende:
Al die mensen die zonder enige schaamte acht kratten pils staan in te laaien bij de supermarkt
Ik ga op bed. Ben kapot.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en daar zit je dan met je goeie gedrag. Op de bank. In je eentje. Midden in de nacht. In je onderbroek.
Te Fokken
Ja, dat zag ik ook van de week.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef BlackLining het volgende:
Al die mensen die zonder enige schaamte acht kratten pils staan in te laaien bij de supermarkt
Vorig jaar op dit moment was je dan "kansloos".quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en daar zit je dan met je goeie gedrag. Op de bank. In je eentje. Midden in de nacht. In je onderbroek.
Te Fokken
Nee, maar het is wel de taak van de overheid om de volksgezondheid te beschermen en op tijd de juiste maatregelen te treffen. Ze hebben wel degelijk een verantwoordelijkheid in hoe een crisis verloopt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat het virus onder ons is en van mens op mens overgaat, lijkt mij niet de schuld van de regering lijkt me.
ik had avondeten nodig maar ben weer omgedraaid toen ik de drukte bij de supermarkt zag, snel wat gehaald bij de visboer en groenteboer en weer op huis aan gegaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
De drukte bij de supermarkten voorspelt weinig goeds (kwam er net langs tijdens hardlopen)..
April/Mei 2021......als alles meezit, voor onsquote:Op woensdag 30 december 2020 16:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Als ik wist wanneer het kon, ging ik alvast boeken.
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het wordt hoog tijd dat we die ook dichtdoen.
Ik denk dat als we de supermarkten twee maanden sluiten en ook de bezorgdiensten worden stilgelegd, het aantal besmettingen echt fors zal dalen.
Stom is dat he? Ik heb dat niet met mijn (schoon)familie maar wel met een paar collega's die heel dwingend en nochalant kunnen doen. Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen dus na een aantal keer: "Oh fijn, jij bent er dus vandaag? Mooi, kun je meteen dit en dat oppakken zodat niemand anders hoeft te komen!" terwijl er eentje probeerde meer mensen te mobiliseren omdat "het nu maar eens afgelopen mocht zijn met dat overdreven gedoe" was het klaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Zit jij er zo bij?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Te Fokken
Ja ik wilde net ook naar de supermarkt.. en het was er druk!!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb morgen een verjaardag. Mijn oudste is jarig.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niemand nodigt ons uit, ze weten het antwoord toch al.....en de verjaardagsmaanden komen er ook nog aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |