SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Sterker nog, het zou niet kunnen, het zou moeten.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat wist ik niet.
Dus het zou kunnen dat er her en der ook al een heel deel vastgelegd is.
Als dat is wat nodig is om niet in deze shitshow te komen, kom maar op. Ik neem een tent, bbq en grote koelbox mee, we redden 't wel daar.quote:
Ik zou dit soort zaken wel een positieve vorm van nudging vinden.quote:VVD en D66: geef gevaccineerde reizigers vrijstelling van test
VVD en D66 vragen het kabinet of reizigers die gevaccineerd zijn tegen corona vrijgesteld kunnen worden van de verplichte coronatest voordat ze aan boord van een vliegtuig stappen. Mensen die naar Nederland willen reizen, moeten sinds gisteren een recente, negatieve coronatest kunnen tonen.
Nog sterker, het is zoquote:Op woensdag 30 december 2020 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, het zou niet kunnen, het zou moeten.
Daar kan ik me wel in vinden. BTW, je betaalt daar als maatschappij al niet aan mee, GGD geeft geen testuitslag formulier ofzo, dus die kun je niet gebruiken bij vliegen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Ik zou dit soort zaken wel een positieve vorm van nudging vinden.
Ik zou het dan ook nog een goede zaak vinden dat je, als je naar het buitenland wil, zelf voor de kosten van zo'n coronatest moet opdraaien. Waarom zou je als maatschappij mee moeten betalen aan de coronatest van iemand die een snoepreisje wil maken?
(En ja, ik snap dat er ook essentiële buitenlandse reizen zijn, maar die lijken me veruit in de minderheid)
Laat ze dan wel eerst even uitzoeken of het vaccin er ook voor zorgt dat je niet meer besmettelijk kan zijn. Dat is nu nog niet bekend he.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Ik zou het dan ook nog een goede zaak vinden dat je, als je naar het buitenland wil, zelf voor de kosten van zo'n coronatest moet opdraaien. Waarom zou je als maatschappij mee moeten betalen aan de coronatest van iemand die een snoepreisje wil maken?
(En ja, ik snap dat er ook essentiële buitenlandse reizen zijn, maar die lijken me veruit in de minderheid)
Gevaccineerde reizigers kunnen geen corona meer hebben en niemand meer besmetten?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Waar privacy van vervoorrijders, behalve onder valse naam, niet van belang is.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:43 schreef Jane het volgende:
[..]
We kunnen ook wel dingen regelen hoor, maar alleen als we willen, dan wel als er geld mee te verdienen is.
Als vandaag bekend wordt dat overmorgen de Elfstedentocht wordt gehouden, is dat binnen no-time tot in de puntjes geregeld.
Het lijkt mij ook een slecht plan, idd. Bovendien weten zelfs de fabrikanten nog niet of mensen toch besmettelijk kunnen zijn na vaccinatie.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gevaccineerde reizigers kunnen geen corona meer hebben en niemand meer besmetten?
Ja, dat staat verder ook gewoon in het bericht. Ze zijn niet achterlijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Gevaccineerde reizigers kunnen geen corona meer hebben en niemand meer besmetten?
Theoretisch gezien niet inderdaad. Dat is alleen nog niet op de som genomen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De instanties die nu onder grote druk moeten werken zijn niet gewend onder die druk te werken. Hoewel het geld niet letterlijk tegen de plinten klotst, is het nooit echt op, want ze kunnen gewoon om meer vragen. Het gevolg is dus dat de creativiteit naar de achtergrond verdwijnt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar privacy van vervoorrijders, behalve onder valse naam, niet van belang is.
Jammer natuurlijk. Maar nog steeds sneller dan dat we hier in NL serieus beginnenquote:Op woensdag 30 december 2020 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
En in Dld gaat het ook weer mis.
3 Bundeslanden melden nu bijna zonder vaccin te zitten, en die levering van volgende week komt niet.
Kunnen dus pas 11 januari weer echt verder.
https://www.bild.de/news/(...)e-74680272.bild.html
Gezondheidsverklaring, ja die heb ik ook meerdere keren ingevuld dit jaar. Is daarna nooit meer naar gevraagd door wie dan ook.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat staat verder ook gewoon in het bericht. Ze zijn niet achterlijk.
Maar gelukkig zijn ze wel op tijd begonnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
3 Bundeslanden melden nu bijna zonder vaccin te zitten, en die levering van volgende week komt niet.
Ierland heeft bijvoorbeeld iets van 10.000 vaccins tot midden januari. Dan kun je wel roepen dat je begonnen bent, maar de echte aantallen kun je nog niet maken.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer natuurlijk. Maar nog steeds sneller dan dat we hier in NL serieus beginnen
Zij doen het ook onzorgvuldig natuurlijkquote:Op woensdag 30 december 2020 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer natuurlijk. Maar nog steeds sneller dan dat we hier in NL serieus beginnen
Er gaan daar dingen mis omdat ze überhaupt begonnen zijn. Als je niks doet, kan het ook niet fout gaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:52 schreef marcb1974 het volgende:
Dat betekent dat afhankelijk van hoe ze de vaccinaties indelen tot wel 5.000 zorgprofessionals gevaccineerd en binnen een maand immuun zijn. Dat het voor de gehele bevolking nog geen zoden aan de dijk zet wil niet zeggen dat het al flinke stappen kunnen zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ierland heeft bijvoorbeeld iets van 10.000 vaccins tot midden januari. Dan kun je wel roepen dat je begonnen bent, maar de echte aantallen kun je nog niet maken.
Zodra er op echt grotere schaal gevaccineerd gaat worden ga je dag zo weer inlopen.
Het is in de UK eigenlijk altijd een puinhoop geweest, in de eerste golf ook al.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:57 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
50.000 cases gisteren of zo? Gaat bizar hard omhoog daar.
Dat is toch ook zo, dat je zelf je test betaalt wanneer je gaat vliegen?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
[..]
Dit hoop ik vooral, dat het ergens gewoon straks goed geregeld is en we van start kunnen en dat het (redelijk) gesmeerd loopt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zodra er op echt grotere schaal gevaccineerd gaat worden ga je dag zo weer inlopen.
Nederland heeft ook nog maar een kleine levering gekregen, toch? Volgens mij levert Pfizer pas grotere aantallen in januari. Maar desalniettemin is het beter om die 10.000 vaccins gewoon te gebruiken dan om ze ergens in een pakhuis te laten liggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ierland heeft bijvoorbeeld iets van 10.000 vaccins tot midden januari. Dan kun je wel roepen dat je begonnen bent, maar de echte aantallen kun je nog niet maken.
Dan kan je inderdaad roepen dat je begonnen bent. En mid januari kunnen ze waarschijnlijk weer verder.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wij betalen iig zelf onze PCR in het VK om naar Nederland terug te kunnen reizen, er is naar mijn weten geen kans dat we dat terug kunnen krijgen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo, dat je zelf je test betaalt wanneer je gaat vliegen?
Waarom ga je dat zomaar inlopen? Gaan we hier sneller als we eenmaal bezig dan daar?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vanaf begin januari komt er hier in NL elke week een levering vaccins. Er komen in Q1 bij elkaar zo'n 2 miljoen vaccins van Pfizer, dus dat is ongeveer 160.000 vaccins per week er vanuit gaande dat die planning gehaald wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Is inderdaad toch al ruim 0,1% van de bevolking.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ondertussen zijn wel bijna 100.000 Duitsers inmiddels al ingeënt. Daar is niks symbolisch of onzorgvuldig aan.
Ik weet niet eens hoe dat überhaupt gaat als je op vakantie gaat en ergens een negatieve test moet laten zien. Word die op het vliegveld gedaan? Bij de huisarts vooraf?quote:Op woensdag 30 december 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo, dat je zelf je test betaalt wanneer je gaat vliegen?
Commerciële partij meest waarschijnlijkquote:Op woensdag 30 december 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe dat überhaupt gaat als je op vakantie gaat en ergens een negatieve test moet laten zien. Word die op het vliegveld gedaan? Bij de huisarts vooraf?
Niet dat ik van plan ben om nu op vakantie te gaan hoor
Ik weet het ook niet, maar wat ik ergens las is dat je zelf commerciele testen moet laten doen, alle reisgenoten (gezin met kinderen dus ook de kinderen) en dat je de testuitslag daarvan moet kunnen laten zien.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe dat überhaupt gaat als je op vakantie gaat en ergens een negatieve test moet laten zien. Word die op het vliegveld gedaan? Bij de huisarts vooraf?
Niet dat ik van plan ben om nu op vakantie te gaan hoor
Dit ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gaan daar dingen mis omdat ze überhaupt begonnen zijn. Als je niks doet, kan het ook niet fout gaan.
Maar ondertussen zijn wel bijna 100.000 Duitsers inmiddels al ingeënt. Daar is niks symbolisch of onzorgvuldig aan.
Het aantal mensen dat 65+ in Nederland is is ongeveer 3,2 miljoen. Laten we even voor het gemak stellen dat de helft daarvan comorbiditeiten heeft, dus 1.6 miljoen mensen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is inderdaad toch al ruim 0,1% van de bevolking.
Ik kan me herinneren dat Pfizer had gezegd dat ze pas een nieuwe levering opsturen als de vorige levering is gebruikt. Net zoals ze bij de Japanner geen nieuwe ronde sushi laten komen als de vorige nog niet op is, zeg maarquote:Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanaf begin januari komt er hier in NL elke week een levering vaccins. Er komen in Q1 bij elkaar zo'n 2 miljoen vaccins van Pfizer, dus dat is ongeveer 160.000 vaccins per week er vanuit gaande dat die planning gehaald wordt.
Dat is dus komende week. Komende week komen er volgens planning 160.000 vaccins dan, uitgaande van een even grote levering iedere week. We beginnen 18 januari, dat is 2 weken verder. Dat houdt in dat we 320.000 vaccins 'op de plank' hebben liggen 2 weken lang, die niet gebruikt worden.
Dat zijn 160.000 mensen die na een dag of 3 (wanneer vaccins gaat helpen) een heel stuk minder druk op de zorg zullen leggen. Iedere week kun je dan 80.000 mensen extra vaccineren.
Dat is het verschil tussen ziekenhuizen die nu over hun nek gaan, of ziekenhuizen die het net aan aankunnen.
Het is irrelevant of je het wel of niet in gaat lopen, want je hebt op dit moment een probleem.
En ondertussen wijzen ze druk naar het volk. Dat we puur door onze acties de ziekenhuizen in de problemen brengen. Terwijl ze er zelf keer op keer voor zorgen met beleidsbeslissingen (nu deze onnodige vertragingen weer - eerder natuurlijk dat slechte testbeleid en BCO) dat de ziekenhuizen ook onnodig hard worden geraakt.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanaf begin januari komt er hier in NL elke week een levering vaccins. Er komen in Q1 bij elkaar zo'n 2 miljoen vaccins van Pfizer, dus dat is ongeveer 160.000 vaccins per week er vanuit gaande dat die planning gehaald wordt.
Dat is dus komende week. Komende week komen er volgens planning 160.000 vaccins dan, uitgaande van een even grote levering iedere week. We beginnen 18 januari, dat is 2 weken verder. Dat houdt in dat we 320.000 vaccins 'op de plank' hebben liggen 2 weken lang, die niet gebruikt worden.
Dat zijn 160.000 mensen die na een dag of 3 (wanneer vaccins gaat helpen) een heel stuk minder druk op de zorg zullen leggen. Iedere week kun je dan 80.000 mensen extra vaccineren.
Dat is het verschil tussen ziekenhuizen die nu over hun nek gaan, of ziekenhuizen die het net aan aankunnen.
Het is irrelevant of je het wel of niet in gaat lopen, want je hebt op dit moment een probleem.
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je niet beter eerder had kunnen beginnen, maar laten we niet doen alsof deze aantallen meer zijn dan een eerste druppel op de gloeiende plaat. 100k klinkt natuurlijk als heel veel, maar is dat echt niet. Wat je ermee voorkomt hoeven we ook niet te overdrijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat 65+ in Nederland is is ongeveer 3,2 miljoen. Laten we even voor het gemak stellen dat de helft daarvan comorbiditeiten heeft, dus 1.6 miljoen mensen.
Die 1.6 miljoen mensen is waar de meeste ziekenhuisdruk (~10%+) door ontstaat. Hoe eerder je die groep vaccineert, hoe eerder de ziekenhuisdruk omlaag gaat.
Laten we 28 Januari tot Nationale Corona Dag maken waar het Kabinet zonder vragen in haar volgzame wijsheid besloot om het RIVM op aangave van de WHO te gaan volgen door Covid19 tot besmettelijke A-ziekte te verklaren. De rest wat daaruit voortvloeide is niet meer dan de ramp die zelf is afgeroepen.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat is wat nodig is om niet in deze shitshow te komen, kom maar op. Ik neem een tent, bbq en grote koelbox mee, we redden 't wel daar.
Dan gaan degenen die wel willen dat de overheid maatregelen neemt maar met pannen en fluitjes rondhobbelen.
Nee maar zonder gekheid, deze situatie kunnen we als bevolking onmogelijk binnen een paar jaar vergeten. Dit moet toch een groot punt gaan worden in de verkiezingen.
Honderduizend mensen is op heel Duitsland niet heel veel, nee. Maar ze zijn ook pas een paar dagen bezig. Feit is dat ze een flinke voorsprong zullen hebben als wij op 18 januari ook daadwerkelijk beginnen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je niet beter eerder had kunnen beginnen, maar laten we niet doen alsof deze aantallen meer zijn dan een eerste druppel op de gloeiende plaat. 100k klinkt natuurlijk als heel veel, maar is dat echt niet. Wat je ermee voorkomt hoeven we ook niet te overdrijven.
Als we even uitgaan van de planning, dat er 160.000 zouden komen, kun je 160.000 mensen vaccineren. Week erna weer. Week erna weer. Week erna die eerste 160.000 weer, week erna die 2e groep etc. Dan heb je in 6 weken tijd bijna een half miljoen mensen gevaccineerd.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ondertussen wijzen ze druk naar het volk. Dat we puur door onze acties de ziekenhuizen in de problemen brengen. Terwijl ze er zelf keer op keer voor zorgen met beleidsbeslissingen (nu deze onnodige vertragingen weer - eerder natuurlijk dat slechte testbeleid en BCO) dat de ziekenhuizen ook onnodig hard worden geraakt.
In NL zou het al bijna 1 % van de bevolking zijn. Was best een mooi begin geweest. Zeker als het het allemaal zorgpersoneel was.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je niet beter eerder had kunnen beginnen, maar laten we niet doen alsof deze aantallen meer zijn dan een eerste druppel op de gloeiende plaat. 100k klinkt natuurlijk als heel veel, maar is dat echt niet. Wat je ermee voorkomt hoeven we ook niet te overdrijven.
Onder de 7750.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Iedereen klaar voor de cijfertjes?
Over/under 7750 positieve testen
Place you bets
Ik gok boven helaas, denk 8.500quote:Op woensdag 30 december 2020 15:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Place you bets
Als je die analogie wilt aanhouden: Max Verstappen zegt toch ook niet dat het wereldkampioenschap weg is, omdat hij de eerste GP slecht gereden heeft?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:08 schreef Tijn het volgende:
Eerder beginnen is gewoon beter. Max Verstappen zegt toch ook niet "ah joh, laat die pole position maar zitten, ik haal ze later wel in"
Maar je voorkomt er wel degelijk veel mee. Als je mensen die 70+ en in een risicogroep zitten vaccineert overlijden er minder. Als je zorgpersoneel vaccineert krijg je minder ziekteverzuim.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bovendien dit inderdaad, erg benieuwd naar het aantal overlijdensquote:Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Overigens wel benieuwd naar de opnames etc.
Als hij de eerste 4 GP's niet meedoet en 104 punten achterligt op Lewis Hamilton kun je redelijkerwijs stellen dat hij het niet meer in eigen hand heeft en dus dat het kampioenschap weg is.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je die analogie wilt aanhouden: Max Verstappen zegt toch ook niet dat het wereldkampioenschap weg is, omdat hij de eerste GP slecht gereden heeft?
Sorryquote:Op woensdag 30 december 2020 15:10 schreef D_A het volgende:
Nou dat gokken naar cijfers kunnen we wel achterwegen laten, dank
Privacy, onthoudt privacy.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De instanties die nu onder grote druk moeten werken zijn niet gewend onder die druk te werken. Hoewel het geld niet letterlijk tegen de plinten klotst, is het nooit echt op, want ze kunnen gewoon om meer vragen. Het gevolg is dus dat de creativiteit naar de achtergrond verdwijnt.
Het opzetten van de tijdelijke priklocaties zou je bijvoorbeeld ideaal kunnen laten doen door evenementenorganisaties. Dan hebben ze weer wat te doen, en die zijn er vele malen sneller en beter in, want die doen 't over 't algemeen op vrijdagavond, zaterdag feest en op zondag weer afbreken.
Er is zo ongelooflijk veel expertise aanwezig in Nederland, maar die expertise wordt niet benut omdat we het 'zelf willen doen' als GGD/RIVM etc zijnde. Dat is ontzettend zonde.
Tja, maakt op zich kwa reacties hier niet veel uit want het zal worden:quote:Op woensdag 30 december 2020 15:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Place you bets
Ja, en in San Marino hadden ze daarmee de hele bevolking ingeënt... Landen krijgen ze naar rato en in Nederland is dat dus 4x minder dan in Duitsland.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In NL zou het al bijna 1 % van de bevolking zijn. Was best een mooi begin geweest. Zeker als het het allemaal zorgpersoneel was.
Wat dat betreft is het wel elke dag hetzelfde jaquote:Op woensdag 30 december 2020 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, maakt op zich kwa reacties hier niet veel uit want het zal worden:
Onder/Rond 7500 positief > "Feestdagen effect, echte stijging moet nog komen"
Boven 7500 positief > "OMG en de stijging van na de feestdagen moet nog komen! Fuuuuuuuuuuck"
Tuurlijk, maar de aantallen waar we het over hebben zijn echt bijzonder klein. En natuurlijk kun je zeggen 'iedereen is belangrijk', maar als dat een steekhoudend argument zou zijn zouden we ook bv. stoppen met autorijden, want dan voorkomen we verkeersongevallen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar je voorkomt er wel degelijk veel mee. Als je mensen die 70+ en in een risicogroep zitten vaccineert overlijden er minder. Als je zorgpersoneel vaccineert krijg je minder ziekteverzuim.
Beiden maken verschilen, eerder liever dan later.
Las trouwens dat Duitsland buiten de EU om ook rechtstreeks 20 miljoen vaccins bij Pfizer had besteld, dus die krijgen ook meer geleverd dan alleen de EU verhouding.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Honderduizend mensen is op heel Duitsland niet heel veel, nee. Maar ze zijn ook pas een paar dagen bezig. Feit is dat ze een flinke voorsprong zullen hebben als wij op 18 januari ook daadwerkelijk beginnen.
Eerder beginnen is gewoon beter. Max Verstappen zegt toch ook niet "ah joh, laat die pole position maar zitten, ik haal ze later wel in"
Ja klopt, maar in dit geval kan het ook alle kanten op.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, maakt op zich kwa reacties hier niet veel uit want het zal worden:
Onder/Rond 7500 positief > "Feestdagen effect, echte stijging moet nog komen"
Boven 7500 positief > "OMG en de stijging van na de feestdagen moet nog komen! Fuuuuuuuuuuck"
Echt complete waanzin inderdaad.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:10 schreef D_A het volgende:
Nou dat gokken naar cijfers kunnen we wel achterwegen laten, dank
Oh maar daar ben ik het mee eens. Volgens de planning beginnen komende maandag de daadwerkelijke leveringen. Het is doodzonde om die op de plank te laten liggen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de aantallen waar we het over hebben zijn echt bijzonder klein. En natuurlijk kun je zeggen 'iedereen is belangrijk', maar als dat een steekhoudend argument zou zijn zouden we ook bv. stoppen met autorijden, want dan voorkomen we verkeersongevallen.
Nogmaals, ik zeg niet dat het niets uitmaakt, wel dat we ook niet hoeven te overdrijven. Sommigen doen alsof wij nog maanden met volle ziekenhuizen zitten terwijl half Europa alweer festivals organiseert.
Eerst komt Moderna nog als donderslag bij heldere hemel uit de lucht vallen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Maar goed, het gaat nu steeds over Pfizer, maar als straks dat Oxford-vaccin 'plotseling' goedgekeurd wordt, wordt Nederland daar dan weer compleet door overvallen? Hebben we daarvoor wel al een plan klaarliggen en dingen voor opgetuigd?
Uiteraard. Er staan al vergaderingen gepland voor halverwege Mei hiervoor.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Maar goed, het gaat nu steeds over Pfizer, maar als straks dat Oxford-vaccin 'plotseling' goedgekeurd wordt, wordt Nederland daar dan weer compleet door overvallen? Hebben we daarvoor wel al een plan klaarliggen en dingen voor opgetuigd?
Voor dat vaccin kan het bestaande griep vaccin logistieke netwerk gebruik worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
4 januari toch?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerst komt Moderna nog als donderslag bij heldere hemel uit de lucht vallen.
Mogen we gokken?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Dat Oxford-vaccin kan, voor zover ik het overzie, gewoon via het reguliere inentingsnetwerk uitgerold worden (lees: via bv. huisartsen).quote:Op woensdag 30 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Kijk dit schiet niet echt op.quote:
Wel weer een snelle stijging.quote:
Heb jij enige aanwijzing dat we dat nu eens wél goed aan gaan pakken?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmetting
29 gemeentes met 2-5 besmettingen
54 gemeentes met 6-10 besmettingen
71 gemeentes met 11-15 besmettingen
48 gemeentes met 16-20 besmettingen
20 gemeentes met 21-24 besmettingen
Men heeft overduidelijk de teststraten weer gevonden.
Het is dan ook 5 dagen na 1e kerstdag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Het is sowieso weer het pessimisten-klaaguurtje.quote:
God waakt over ze...quote:
Kerst blijkt voor Nederlanders toch belangrijker te zijn geweest dan gezondheid en een weg terug naar vrijheid.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:19 schreef Confetti het volgende:
De dagelijkse cijfers heb je weinig meer aan maar zijn wel niet 2 weken in 'harde' lockdown?
Het effect had echt harder moeten zijn nu.
T is wel heel vroeg hoor om nu al een kersteffect te zien.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Kerst blijkt voor Nederlanders toch belangrijker te zijn geweest dan gezondheid en een weg terug naar vrijheid.
Ja want die staan nu al in de cijfers. De incubatietijd is nog geeneens voorbijquote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Kerst blijkt voor Nederlanders toch belangrijker te zijn geweest dan gezondheid en een weg terug naar vrijheid.
Je wil nog een jaar langer in lockdown?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen we niet beter wachten tot alle Vaccins op de markt zijn en kijken welke het beste is.
Op dit moment is iedereen een proefpersoon. In 2022 zal wel meer duidelijk zijn welk Vaccin het beste is.
Sollicitaties kunnen worden gericht aan J.VanDissel@rivm.nlquote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef KingRadler het volgende:
Kunnen we niet beter wachten tot alle Vaccins op de markt zijn en kijken welke het beste is.
Op dit moment is iedereen een proefpersoon. In 2022 zal wel meer duidelijk zijn welk Vaccin het beste is.
Denk dat het nog iets te vroeg is voor Kerstcijfers (tenzij je het shoppen meetelt?).quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat zou ik voor meerdere dorpen een goed idee vinden.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat ze ook maar lekker in Ede blijven dan.
De afgelopen 4 weken niet in ieder geval.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
Weer de paniekreacties? Woensdag ALTIJD dag met hoogste aantal besmettingen vd week.
Wat kun je nog meer doen dan deze harde lockdown??quote:Op woensdag 30 december 2020 15:19 schreef Confetti het volgende:
De dagelijkse cijfers heb je weinig meer aan maar zijn wel niet 2 weken in 'harde' lockdown?
Het effect had echt harder moeten zijn nu.
Ja we hebben de tijd wel. Laten we rustig even een jaartje in lockdown wachten en dan een keuze maken. Vaccinatie heeft geen haast.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef KingRadler het volgende:
Je kan gewoon Vaccin krijgen je bent gewoon een proefpersoon op dit moment.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je wil nog een jaar langer in lockdown?
Ultra-lockdown. Niemand meer de straat opquote:Op woensdag 30 december 2020 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wat kun je nog meer doen dan deze harde lockdown??
Matig weer dit.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:18 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +25 besmettingen:
380 Amsterdam
234 Rotterdam
223 's-Gravenhage
164 Almere
134 Utrecht
134 Tilburg
125 Apeldoorn
123 Ede
117 Enschede
117 Nijmegen
113 Zaanstad
98 Eindhoven
96 Amersfoort
84 Haarlemmermeer
84 's-Hertogenbosch
De uitslagen van de proefpersonen zijn al bekend anders.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:22 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Je kan gewoon Vaccin krijgen je bent gewoon een proefpersoon op dit moment.
We wachten gewoon de uitslagen af van elke proefpersoon.
https://www.broekhuis-autos.nl/dashboardquote:Op woensdag 30 december 2020 15:21 schreef Tijn het volgende:
Ik lees net bij de NOS dat het KNMI nu ook een dashboardwebsite heeft opgetuigd. Nu staat alleen de temperatuur er nog op, maar in de loop van 2021 wordt-ie aangevuld met meer variabelen.
https://www.knmi.nl/klimaatdashboard
Is dat dan straks wat de pandemie ons gaat brengen? Dashboardwebsites voor alles dat los en vast zit?
Je verwacht vanaf 20 december een daling. Dat is een zondag, dus eigenlijk vanaf 21 december (maar die is dan weer wat hoger, want 'uitsteltesters' van het weekend). Dan zit je dus op 21-12. Vervolgens verwacht je juist weer een toename, omdat veel mensen zich 'nog even snel voor kerst' willen laten testen. Dan dus weer een scherpe daling, want minder getest op 25-12 en 26-12. En daarna weer een stijging van 'uitsteltesters' van kerst. Maar dan is het 27-12 weer een zondag, dus minder testers.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T is wel heel vroeg hoor om nu al een kersteffect te zien.
In Frankrijk, Spanje en Italie kennen ze nog wel wat manieren.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Geloof je die uitslagen...quote:Op woensdag 30 december 2020 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De uitslagen van de proefpersonen zijn al bekend anders.
quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef trein2000 het volgende:
T is wel heel vroeg hoor om nu al een kersteffect te zien.
Als ik de verhalen mag geloven stond menig Nederlander in de dagen voor kerst op elkaars lip in de supermarkt.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:21 schreef Remco het volgende:
Ja want die staan nu al in de cijfers. De incubatietijd is nog geeneens voorbij
Uiteraard telt het shoppen mee, dat doe je immers omdat je kerst wil vieren.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Denk dat het nog iets te vroeg is voor Kerstcijfers (tenzij je het shoppen meetelt?).
Zitten op 4-5 dagen na Kerst.
Ik ben een meelezer, normaliter geen schrijver.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat Oxford-vaccin kan, voor zover ik het overzie, gewoon via het reguliere inentingsnetwerk uitgerold worden (lees: via bv. huisartsen).
Mensen die gewoon een kerstdiner klaarmaken voor hun eigen gezin hoeven geen boodschappen te doen, of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Uiteraard telt het shoppen mee, dat doe je immers omdat je kerst wil vieren.
Handhaven met wapenstok.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
Dan ben je toch aan het shoppen voor kerst? Of je nou een cadeau koopt of eten, je bent op pad voor het organiseren van een feestje in een periode dat we opgeroepen worden om thuis te blijven.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen die gewoon een kerstdiner klaarmaken voor hun eigen gezin hoeven geen boodschappen te doen, of hoe moet ik dat zien?
Ik heb met kerst gewoon bami gemaakt en stinkend op de bank gezeten. Kut kerst. Blij dat het weer klaar isquote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen die gewoon een kerstdiner klaarmaken voor hun eigen gezin hoeven geen boodschappen te doen, of hoe moet ik dat zien?
Daar zijn die gemeentes vast op geselecteerd want bijvoorbeeld een Vught stond vorige week in top vijf van Nederland en hoort daar dan toch ook tussen?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:23 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Wel weer allemaal christelijke gemeentes he.
Precies, dan is het ook wel logisch dat een lockdown niet brengt wat we er van verwachten.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:26 schreef Noordzijde het volgende:
We hebben geeneens handhaving man.
Ah, de mensen hadden niet mogen eten met de Kerstdagen. Helder.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan ben je toch aan het shoppen voor kerst? Of je nou een cadeau koopt of eten, je bent op pad voor het organiseren van een feestje in een periode dat we opgeroepen worden om thuis te blijven.
Als iedereen volgens zijn normale patroon de reguliere boodschappen had gedaan was er niks aan de hand geweest.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:28 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de mensen hadden niet mogen eten met de Kerstdagen. Helder.
Dank voor je (insider) update!quote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Momazie het volgende:
We zijn nog niet gevraagd om voorbereidingen te treffen of daarover na te denken (doen we natuurlijk wel!) maar vanuit de overheid nog geen concrete informatie.
Check.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:28 schreef Fred het volgende:
[..]
Als iedereen volgens zijn normale patroon de reguliere boodschappen had gedaan was er niks aan de hand geweest.
Voor een land dat van zijn lockdown af wilquote:Op woensdag 30 december 2020 15:30 schreef Questular het volgende:
Qua weekgemiddelde doen we het nog best lekker of niet?
Vraag is wat het waard is. De hoeveelheid positieve testen wordt nu ook gedrukt door een mindere hoeveelheid testen tijdens kerst.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:30 schreef Questular het volgende:
Qua weekgemiddelde doen we het nog best lekker of niet?
Hier was nog wel ruimte geweest om aan te scherpen. Als je gewoon een paar van die knapperige kipburgers (met 30% water) en piepers ging halen voor je gezin, dan mocht je de supermarkt in. Kerststollen, kalkoen, eendenborst en dat soort niet-essentiële fratsen? Dan kwam je er niet in. Toch weer een gemiste kans.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan ben je toch aan het shoppen voor kerst? Of je nou een cadeau koopt of eten, je bent op pad voor het organiseren van een feestje in een periode dat we opgeroepen worden om thuis te blijven.
Stijgt het of daalt het?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:30 schreef Fred het volgende:
[..]
Voor een land dat van zijn lockdown af wil
Hier zouden we bij 15 gevallen in 10 dagen zeggen: zie je wel, het virus is weg! ALLES OPEN!1!1!1quote:
Bedankt voor je bijdrage. Interessant om te lezen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik ben een meelezer, normaliter geen schrijver.
Ik wil hier echter wel even op inhaken..
Ik werk in een huisartsenpraktijk en tot nu toe heb ik alles met betrekking tot het vaccinatie programma via de media moeten vernemen.
We krijgen heel af en toe een update dat een vaccin eraan zit te komen bijvoorbeeld maar er is ons nog niks duidelijk.
Geen email. Geen brief. We zijn nog niet gevraagd om voorbereidingen te treffen of daarover na te denken (doen we natuurlijk wel!) maar vanuit de overheid nog geen concrete informatie.
Zelfs als moderna goedgekeurd wordt over een week heb ik geen flauw benul hoe ze die willen gaan inzetten.
Ons huisartsensysteem heeft er wel heel goed op ingespeeld en heeft al een registratiesysteem gemaakt, hulde!
Verder dus nog onduidelijk allemaal.
Het griepvaccinatieprogramma is ook niet in één week opgezet. Zelfde met de pneumokokken wat dit jaar ook nieuw was.
Wij kunnen bijvoorbeeld grootschalige vaccinatie niet in onze praktijk doen vanwege de ruimte en het niet kunnen garanderen van de 1,5 meter afstand, maar om een ruimte te zoeken is het wel handig om een richtlijn te hebben waar het aan moet gaan voldoen...
Wij zijn ook nog niet voorgelicht over het Pfizer vaccin. Ik geloof dat er pas 6 januari een e learning beschikbaar komt.
We krijgen al wel vragen...
Het duurt allemaal gewoon lang voordat er schot in komt.
Ik heb me overigens ook aangemeld om te gaan vaccineren, maar ik hoor alweer dat ze alleen mensen aannemen die per week 24 uur of meer kunnen vaccineren. Ik werk al 32 uur en dat werk staat niet stil...
van de zomer nog bij 150 gevallen, het dooft uit !quote:Op woensdag 30 december 2020 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier zouden we bij 15 gevallen in 10 dagen zeggen: zie je wel, het virus is weg! ALLES OPEN!1!1!1
Ja, dat viel mij ook al op. Zeker qua positieve tests is de trend in de meeste provincies aan het dalen. Dat stemt hoopvol voor de toekomst. Aan de andere kant: de aantallen moeten ook wel flink omlaag de komende tijd wil de druk op de zorg een beetje afnemen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:28 schreef Minimunt het volgende:
Valt wel mee, Zie in veel regio's toch een flinke daling t.o.v. vorige week.
In April hoor al een zekere user: CORONA = DONE, LATEN WE WEER LEKKER GAAN LEVEN.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
van de zomer nog bij 150 gevallen, het dooft uit !
Uiteindelijk zijn er verschillende organisaties betrokken. De SNPG, LHV, RIVM en inderdaad ook het VWS. De LHV heeft zich bemoeid met het Pfizer vaccin en het feit dat deze op - 80 bewaard moet worden, terwijl er in huisartsenpraktijken niet standaard een vrieskoelkast beschikbaar is. SNPG doet bij ons de voorlichting van de griep- en pneumokokken campagne en zal dit volgens hun website ook voor covid gaan doen, maar daar starten ze pas begin januari mee. Vond ik net op hun website: https://www.snpg.nl/covid-19-vaccinatie/quote:Op woensdag 30 december 2020 15:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dank voor je (insider) update!
Heb je het idee dat dit een gebrekkige voorlichting vanuit VWS is, of vanuit de huisartsenvereniging(en)?
quote:Op woensdag 30 december 2020 15:34 schreef Predator40 het volgende:
huh hoe kan dat nou ?![]()
9500 besmettingen met minder testen
Heel goed, inderdaad!quote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Momazie het volgende:
Ons huisartsensysteem heeft er wel heel goed op ingespeeld en heeft al een registratiesysteem gemaakt, hulde!
Ik had het ook al aan onze huisarts gevraagd aangezien ik zelf mantelzorger ben en mijn vrouw verzorgd moet worden, one huisarts wist ook nog van helemaal niks.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:35 schreef Momazie het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn er verschillende organisaties betrokken. De SNPG, LHV, RIVM en inderdaad ook het VWS. De LHV heeft zich bemoeid met het Pfizer vaccin en het feit dat deze op - 80 bewaard moet worden, terwijl er in huisartsenpraktijken niet standaard een vrieskoelkast beschikbaar is. SNPG doet bij ons de voorlichting van de griep- en pneumokokken campagne en zal dit volgens hun website ook voor covid gaan doen, maar daar starten ze pas begin januari mee. Vond ik net op hun website: https://www.snpg.nl/covid-19-vaccinatie/
Het komt op mij in ieder geval niet daadkrachtig over. En straks hebben wij het als huisartsenpraktijken weer gedaan want zijn we niet snel genoeg, maar je kunt niks als je geen info krijgt....
Wie zegt dat er minder testen waren? In de afbeelding die ik hierboven geplaatst heb zie je dat het percentage positief getesten afneemt. Hier kan nog zomaar een bulk bij zitten van de commerciële teststraten die voor kerst heel veel getest hebben. Dat weten wij simpelweg niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:34 schreef Predator40 het volgende:
huh hoe kan dat nou ?![]()
9500 besmettingen met minder testen
Het komt op mij over alsof die verenigingen die data zelf ook niet hebben, dus dat er niet veel door te geven valt.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:35 schreef Momazie het volgende:
Het komt op mij in ieder geval niet daadkrachtig over. En straks hebben wij het als huisartsenpraktijken weer gedaan want zijn we niet snel genoeg, maar je kunt niks als je geen info krijgt....
Het gaat hier vaak zo snel dat ik grotendeels bijlees en eigenlijk nooit bij ben en dan voelt het als mosterd na de maaltijdquote:Op woensdag 30 december 2020 15:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage. Interessant om te lezen.![]()
Al was het niet wat we wilden horen!![]()
Misschien vaker posten?
Ook op zondag en maandag werd er minder getest in vergelijking met een week eerder. Gemiddeld duurt het 24 tot 48 uur voordat een testuitslag binnen is, waardoor de huidige cijfers (die tot woensdagochtend zijn doorgegeven) mogelijk een vertekend beeld geven.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie zegt dat er minder testen waren? In de afbeelding die ik hierboven geplaatst heb zie je dat het percentage positief getesten afneemt. Hier kan nog zomaar een bulk bij zitten van de commerciële teststraten die voor kerst heel veel getest hebben. Dat weten wij simpelweg niet.
En dat moet dan toch echt door het VWS aangeleverd worden en ik heb zelf inderdaad ook de indruk dat dit gewoon niet van de grond komt.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof die verenigingen die data zelf ook niet hebben, dus dat er niet veel door te geven valt.
We posten hier elke dag in cirkels, dus je kan op elk moment inhakenquote:Op woensdag 30 december 2020 15:38 schreef Momazie het volgende:
[..]
Het gaat hier vaak zo snel dat ik grotendeels bijlees en eigenlijk nooit bij ben en dan voelt het als mosterd na de maaltijd![]()
Maar ik zal mijn best doen!
Het probleem is dat zij helemaal niet vinden dat ze fouten maken dus gaan ze ook niet iets verbeteren.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik had het ook al aan onze huisarts gevraagd aangezien ik zelf mantelzorger ben en mijn vrouw verzorgd moet worden, one huisarts wist ook nog van helemaal niks.
ze gaan dus NOGMAALS dezelfde fouten maken als dat Moderna/Oxford vaccin binnen gaat komen.
oh ja....quote:Op woensdag 30 december 2020 15:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het probleem is dat zij helemaal niet vinden dat ze fouten maken dus gaan ze ook niet iets verbeteren.
Ja dat wilde ik ook vragen. Bizar eigenlijk dat er zo slecht naar hen gecommuniceerd wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage. Interessant om te lezen.![]()
Al was het niet wat we wilden horen!![]()
Misschien vaker posten?
Fijn om van een insider te horen hoe het diegene vergaatquote:Op woensdag 30 december 2020 15:25 schreef Momazie het volgende:
[..]
Ik ben een meelezer, normaliter geen schrijver.
Ik wil hier echter wel even op inhaken..
Ik werk in een huisartsenpraktijk en tot nu toe heb ik alles met betrekking tot het vaccinatie programma via de media moeten vernemen.
We krijgen heel af en toe een update dat een vaccin eraan zit te komen bijvoorbeeld maar er is ons nog niks duidelijk.
Geen email. Geen brief. We zijn nog niet gevraagd om voorbereidingen te treffen of daarover na te denken (doen we natuurlijk wel!) maar vanuit de overheid nog geen concrete informatie.
Zelfs als moderna goedgekeurd wordt over een week heb ik geen flauw benul hoe ze die willen gaan inzetten.
Verder dus nog onduidelijk allemaal.
Het griepvaccinatieprogramma is ook niet in één week opgezet. Zelfde met de pneumokokken wat dit jaar ook nieuw was.
Wij kunnen bijvoorbeeld grootschalige vaccinatie niet in onze praktijk doen vanwege de ruimte en het niet kunnen garanderen van de 1,5 meter afstand, maar om een ruimte te zoeken is het wel handig om een richtlijn te hebben waar het aan moet gaan voldoen...
Wij zijn ook nog niet voorgelicht over het Pfizer vaccin. Ik geloof dat er pas 6 januari een e learning beschikbaar komt.
We krijgen al wel vragen...
Het duurt allemaal gewoon lang voordat er schot in komt.
Ik heb me overigens ook aangemeld om te gaan vaccineren, maar ik hoor alweer dat ze alleen mensen aannemen die per week 24 uur of meer kunnen vaccineren. Ik werk al 32 uur en dat werk staat niet stil...
Als ze het zelf ook niet weten, valt er weinig door te geven ben ik bangquote:Op woensdag 30 december 2020 15:41 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik ook vragen. Bizar eigenlijk dat er zo slecht naar hen gecommuniceerd wordt.
Overijssel is wel echt dramatisch. De rest lijkt wek een dalende lijn te hebben ingezet. Kersteffect uiteraard af te wachten.quote:
Dat weet je nog helemaal niet, het schijnt dat het Oxford vaccin ook wat vreemd is goedgekeurd in het VK dus kan best nog wel even duren voordat die EU goedkeuring er ook is.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik had het ook al aan onze huisarts gevraagd aangezien ik zelf mantelzorger ben en mijn vrouw verzorgd moet worden, one huisarts wist ook nog van helemaal niks.
ze gaan dus NOGMAALS dezelfde fouten maken als dat Moderna/Oxford vaccin binnen gaat komen.
Pffff, veel te moeilijk om roosters te maken met van die vervelende parttimers!quote:Op woensdag 30 december 2020 15:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Fijn om van een insider te horen hoe het diegene vergaat
Maar aan de andere kant ... hier zakt je broek toch van af?![]()
In de media roeptoeteren ze dat ze hulp nodig hebben van alle kanten. Maar, ondanks je achtergrond, is het blijkbaar niet goed genoeg als je niet minimaal x-uur beschikbaar bent.
Dan ben ik geneigd om te zeggen .. dan zal die 'nood' nog wel mee vallen. Anders hadden ze wel genoegen genomen met ieder uurtje dat iemand beachikbaar kan zijn. De arrogantie ..
Thanks for sharing!
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar dat lijkt niet te kloppen. Of anders gezegd: dat er zondag of maandag minder getest is wil niet per se zeggen dat dit een verklaring is voor vandaag. Er gaan meerdere datastromen door elkaar en uiteindelijk kun je pas na (minimaal) 7 dagen voorzichtige conclusies gaan trekken over eventuele trends.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ook op zondag en maandag werd er minder getest in vergelijking met een week eerder. Gemiddeld duurt het 24 tot 48 uur voordat een testuitslag binnen is, waardoor de huidige cijfers (die tot woensdagochtend zijn doorgegeven) mogelijk een vertekend beeld geven.
Nee, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Heel goed, inderdaad!En bedankt voor de info.
Is die registratie (ik neem aan alleen voor jullie praktijk) dan ook voldoende of moet het ook nog in een centraal systeem ingevoerd worden? Heb jij enig idee?
Stem vooral VVD, die hebben de zorg helemaal kapot bezuinigd.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
In de media roeptoeteren ze dat ze hulp nodig hebben van alle kanten. Maar, ondanks je achtergrond, is het blijkbaar niet goed genoeg als je niet minimaal x-uur beschikbaar bent.
Dan ben ik geneigd om te zeggen .. dan zal die 'nood' nog wel mee vallen. Anders hadden ze wel genoegen genomen met ieder uurtje dat iemand beachikbaar kan zijn. De arrogantie ..
Thanks for sharing!
het is de schuld van de rabobank en dan met de SP komen, wat roepen is wat anders dan regerenquote:Op woensdag 30 december 2020 15:45 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Stem vooral VVD, die hebben de zorg helemaal kapot bezuinigd.
SP roept het al jaren maar worden niet gehoord.
Alleen maar meer managers in de zorg die veel geld vangen voor banen die niet nodig zijn...
Zorg is niet iets wat je kunt privatiseren. Niet alles moet als een bedrijf gerund worden.
Misschien heeft de SP weer andere hiaten.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:45 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Alleen maar meer managers in de zorg die veel geld vangen voor banen die niet nodig zijn...
Zorg is niet iets wat je kunt privatiseren. Niet alles moet als een bedrijf gerund worden.
eens maar dat zal dan toch aan de uitvoering liggenquote:Op woensdag 30 december 2020 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Die lockdown helpt geen ene moer lijkt het wel.. lichtelijk teleurstellend
Een lockdown zou prima kunnen werken mits genoeg mensen de moeite nemen om zich aan de regels te houdenquote:Op woensdag 30 december 2020 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Zijn we er net aan gewend dat jij altijd een hoop ruimte in beeld inneemt!quote:Op woensdag 30 december 2020 15:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Overdrijven op aantoppen kan ook, dit ziet er een stuk vriendelijker uit:
[ afbeelding ]
Tja, sommigen werden begin december ook voor gek verklaart toen ze deze vaccinatiefaal al zagen aankomen....quote:Op woensdag 30 december 2020 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet je nog helemaal niet, het schijnt dat het Oxford vaccin ook wat vreemd is goedgekeurd in het VK dus kan best nog wel even duren voordat die EU goedkeuring er ook is.
Nee nee, de jarenlange liefde tussen mij en VVD is sinds afgelopen april compleet over, gaat niet meer goed komenquote:Op woensdag 30 december 2020 15:45 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het er net zo verschrikkelijk uit.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou nee? Ik zie hier vooral een heel grote tweede golf die aan zwellen is ipv afnamen zoals golf 1 wel deed.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De mensen in de zorg laten het ook allemaal maar gebeuren en hoe hard je er aan trekt: ze blijven rennen voor je.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:45 schreef Minimunt het volgende:
Ik schiet 'm maar in... het had anders nog veel erger geweest, wij zijn zelf schuldig , et komt door ons (menselijke) gedrag o.i.d. en nog harder slaan gaat vast helpen.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
als je alleen maar falen aankondigt heb je het ook wel eens goedquote:Op woensdag 30 december 2020 15:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja, sommigen werden begin december ook voor gek verklaart toen ze deze vaccinatiefaal al zagen aankomen....
toen wisten ze het zogenaamd ook allemaal niet
Of in geval van de overheid, vrij regelmatig.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je alleen maar falen aankondigt heb je het ook wel eens goed
we gaan het zien he.....quote:Op woensdag 30 december 2020 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar dat lijkt niet te kloppen. Of anders gezegd: dat er zondag of maandag minder getest is wil niet per se zeggen dat dit een verklaring is voor vandaag. Er gaan meerdere datastromen door elkaar en uiteindelijk kun je pas na (minimaal) 7 dagen voorzichtige conclusies gaan trekken over eventuele trends.
noem je dat vriendelijk ?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar ik een beetje gallisch van word waarom alles zo groot op het scherm moet worden geblazen; het voegt niets toe en ook ik kan grafieken onderscheiden waarbij de afmeting van een getoond plaatje mij niet meer indruk geeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het er net zo verschrikkelijk uit.
zeker maar als er iets fout gaat dan maar de conclusie trekken dat alles fout gaat vind ik toch wat te makkelijkquote:Op woensdag 30 december 2020 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of in geval van de overheid, vrij regelmatig.
wat is er goed gegaan in deze crisis dan tot op dit moment ?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar als er iets fout gaat dan maar de conclusie trekken dat alles fout gaat vind ik toch wat te makkelijk
Als ventilatie een grote rol speelt zou dat misschien verklaren waarom (volgens enkele Chinese studies in maart of april) rokers ondervertegenwoordigd waren in het ziekenhuis en op IC: wie thuis rookt zal ventileren.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ventilatie en weerstand. In de zomer is men meer buiten en staan binnen ramen en deuren open. In de winter zijn we meer binnen en alles potdicht.
Ook is onze weerstand beter in de zomer.
Dan zijn er ook nog de scholen als katalysator wat erger is om bovengenoemde redenen in de winter.
Ik geloof er niks van dat mensen zich nu massaal zo slecht gedragen tov de zoner dat het een dusdanig significant verschil maakt.
Daarom deze tip voor plaatjesposters: met [img=XXX] kun je instellen hoe breed je wil dat je plaatje wordt weergegeven. Bij XXX vul je een getal in, in pixels. Een normale post op een desktop- of laptopscherm is op Fok! ongeveer 700 pixels breed. Dus als je je plaatje post als [img=350]mijnplaatje.jpg[/img] dan neemt-ie ongeveer de helft van de ruimte van een post in.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar ik een beetje gallisch van wordt waarom alles zo groot op het scherm moet worden geblazen; het voegt niets toe en ook ik kan grafieken onderscheiden waarbij de afmeting van een getoond plaatje mij sws niet boeit.
- Er zijn hele teststraten opgezet om grootschalig te testenquote:Op woensdag 30 december 2020 15:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat is er goed gegaan in deze crisis dan tot op dit moment ?
Misschien iets voor in de OP (beknoptere versie)?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom deze tip voor plaatjesposters: met [img=XXX] kun je instellen hoe breed je wil dat je plaatje wordt weergegeven. Bij XXX vul je een getal in, in pixels. Een normale post op een desktop- of laptopscherm is op Fok! ongeveer 700 pixels breed. Dus als je je plaatje post als [ afbeelding ] dan neemt-ie ongeveer de helft van de ruimte van een post in.
Als je ook de hoogte wil instellen, kun je dat doen met [img=breedte,hoogte]. Bijvoorbeeld [ afbeelding ] als je iets vierkant wil maken.
Als je de hoogte weglaat, wordt deze automatisch in de juiste verhouding meegeschaald met de breedte. Dus in de meeste gevallen is het niet nodig om ook de hoogte in te stellen
Zou ook verklaren waarom er in dit forum zo weinig mensen besmet raken.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ventilatie een grote rol speelt zou dat misschien verklaren waarom (volgens enkele Chinese studies in maart of april) rokers ondervertegenwoordigd waren in het ziekenhuis en op IC: wie thuis rookt zal ventileren.
Noodzakelijk ze verkopen geen productenquote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
https://www.nu.nl/tech/60(...)ies-op-afspraak.html
Noodzakelijk? Of als 'grote jongen' goed gelobbied?
als de fietsenmaker open mag voor reparaties dan lijkt me dit net zo noodzakelijkquote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij al deze punten zijn flinke kanttekeningen te maken, maar ik zou vooral het "overeenkomsten met Duitse ziekenhuizen"-punt toch weinig positief kunnen noemen. Ja, het is fijn dat we wat hulp krijgen om onze overbelaste IC-afdelingen wat te verlichten, maar het is natuurlijk tragisch dat het überhaupt nodig is.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:01 schreef erkel het volgende:
[..]
- Er zijn hele teststraten opgezet om grootschalig te testen
- De IC-zorg is in de eerste golf flink opgeschaald en nu weer ook
- Overeenkomsten met Duitse ziekenhuizen om patienten op te nemen
- Zorgmedewerkers hebben een bonus gekregen voor al het extra werk wat ze gedaan hebben
- Een redelijk succesvol steunpakket is er ontwikkeld voor ondernemers waardoor niet duizenden mensen op straat zijn komen te staan
- Sneltesten zijn ontwikkelt en ingezet in teststraten
enz enz
Het is maar net of je glas half vol of half leeg is
serieus, dat zien ze toch zo op de eerste longfoto?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:03 schreef Mammietje het volgende:
Ik dacht overigens dat dit debunked was? Dat er veel mensen niet eerlijk durfden te zijn over hun rookgedrag om hun plek op de ic niet te verspelen?
De gitarenwinkel hier in het dorp is ook gewoon open. Ik denk ook vanwege de reparaties die ze daar uit kunnen voeren.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de fietsenmaker open mag voor reparaties dan lijkt me dit net zo noodzakelijk
Een telefoon en/of laptop/computer is anno 2020 vrij noodzakelijk, ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Denk je eigenlijk wel eens na voordat je op versturen klikt?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik vind het best noodzakelijk dat mijn telefoon blijft werken in deze lockdown tijden. Dus snap dat wel.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Same als hierboven.. als je hiervan afhankelijk bent is het best kut als je een kapotte fiets hebt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:
Als de fietsenmaker open mag voor reparaties dan lijkt me dit net zo noodzakelijk
Dat klinkt wel aannemelijk ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
serieus, dat zien ze toch zo op de eerste longfoto?
Zeker zijn er overal punten te noemen, maar het giert in Nederland niet zo uit de bocht zoals in de VS of Italie (in het begin). Het piept en kraakt, minder we lijken het te redden. Wiens verdienste is dat dan?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij al deze punten zijn flinke kanttekeningen te maken, maar ik zou vooral het "overeenkomsten met Duitse ziekenhuizen"-punt toch weinig positief kunnen noemen. Ja, het is fijn dat we wat hulp krijgen om onze overbelaste IC-afdelingen wat te verlichten, maar het is natuurlijk tragisch dat het überhaupt nodig is.
Dankzij Fok! zijn wij gekluisterd met wat moet je anders waar je de (on)zin kwijtraakt en daardoor beschermd tegen wat ook gaat komen. Wordt moeilijkquote:Op woensdag 30 december 2020 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou ook verklaren waarom er in dit forum zo weinig mensen besmet raken.
Wij ventileren van alles hier.![]()
....
Tja... ik vind eigenlijk dat wanneer er kritieke zorg niet meer wordt verleend en het leger moet bijspringen, je toch niet echt meer kan volhouden dat het niet "uit de bocht giert" eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:11 schreef erkel het volgende:
[..]
Zeker zijn er overal punten te noemen, maar het giert in Nederland niet zo uit de bocht zoals in de VS of Italie (in het begin). Het piept en kraakt, minder we lijken het te redden. Wiens verdienste is dat dan?
Volgens mij is het niet echt debunked, maar vooral niet bewezen (en ook moeilijk te bewijzen). Op zich is er wel een redelijk aannemelijke theorie dat nicotine mensen enigszins minder bevattelijk kan maken voor infectie. Maar nicotine kan je natuurlijk ook via andere weg binnenkrijgen dan via een sigaret. Roken wordt gezien de overige negatieve effecten natuurlijk alsnog ten zeerste afgeraden.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:03 schreef Mammietje het volgende:
Ik dacht overigens dat dit debunked was? Dat er veel mensen niet eerlijk durfden te zijn over hun rookgedrag om hun plek op de ic niet te verspelen?
Rokers roken op balkon toch tegenwoordig?quote:Op woensdag 30 december 2020 15:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ventilatie een grote rol speelt zou dat misschien verklaren waarom (volgens enkele Chinese studies in maart of april) rokers ondervertegenwoordigd waren in het ziekenhuis en op IC: wie thuis rookt zal ventileren.
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dankzij Fok! zijn wij gekluisterd met wat moet je anders waar je de (on)zin kwijtraakt en daardoor beschermd tegen wat ook gaat komen. Wordt moeilijk, als er straks weer een ander leven komt waar alles heel normaal gaat.
Zelfs thuis betrap ik mij er op dat ik anderen mailtjes zit te sturen, dat er wat leuks is te zien.... kan niet goed zijn.
Niks ten nadele van de vaste kliek hier, maar zodra het weer kan ga ik naar Portugal voor een maand en mis ik jullie geen secondequote:Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ja, een covid-nazorg-topic (of een covid-afkicktopic) is wel gewenst straks!![]()
![]()
Kan niet wachten tot we daar gebruik van kunnen maken.
kwestie van het glas is leeg...of leegquote:Op woensdag 30 december 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja... ik vind eigenlijk dat wanneer er kritieke zorg niet meer wordt verleend en het leger moet bijspringen, je toch niet echt meer kan volhouden dat het niet "uit de bocht giert" eerlijk gezegd.
Alsof ik dan niet allang de wijde wereld ingetrokken ben om te zuipen, feesten en maandenlang vakantie te vieren.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ja, een covid-nazorg-topic (of een covid-afkicktopic) is wel gewenst straks!![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks ten nadele van de vaste kliek hier, maar zodra het weer kan ga ik naar Portugal voor een maand en mis ik jullie geen seconde
anders maken we wel een whatsapp groepquote:Op woensdag 30 december 2020 16:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
![]()
er zijn echt heel veel contactmomenten deze dagen......hoop dat het mee gaat vallen met de besmettelingen in januariquote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben nu al de hele week bezig met feestjes, borrels en etenjes af te slaan vanuit de schoonfamilie. Nu post ik dit niet omdat ik wil polariseren, of een schouderklopje wil, maar het toont mij wel (hoewel n=1) dat er toch nog teveel mensen bij elkaar komen. En wat ik zelf vervelend vind is dat er steeds aan ons getrokken wordt en er niet wordt begrepen waarom wij niet komen. Alsof je je moet verantwoorden als je je gezond verstand gebruikt. #moestookevenfrustratiekwijt
Dat is inderdaad frustrerend, zeker als je er ook nog op aangekeken wordt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben nu al de hele week bezig met feestjes, borrels en etenjes af te slaan vanuit de schoonfamilie. Nu post ik dit niet omdat ik wil polariseren, of een schouderklopje wil, maar het toont mij wel (hoewel n=1) dat er toch nog teveel mensen bij elkaar komen. En wat ik zelf vervelend vind is dat er steeds aan ons getrokken wordt en er niet wordt begrepen waarom wij niet komen. Alsof je je moet verantwoorden als je je gezond verstand gebruikt. #moestookevenfrustratiekwijt
Ja dat vind ik heel erg, dat er zo weinig gebruik gemaakt wordt van alle vrijwilligers en extra hulp... en dan later roepen dat we niet voldoende capaciteit hadden, in een crisis moet je geen (overbodige) eisen stellen en van elke aangeboden hand gebruik maken!quote:Op woensdag 30 december 2020 15:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Thanks for sharing!
Ja, herkenbaar. Dat vind ik voor mij (ons) persoonlijk ook een van de grootste frustraties.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Beetje sporten in de buitenlucht.. echt schandalig inderdaad!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:09 schreef HPoi het volgende:
De ijsbaan in Breda is ook open, snap daar niets van.
hey, ik heb een overstap in portugal...zodra het kan danquote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks ten nadele van de vaste kliek hier, maar zodra het weer kan ga ik naar Portugal voor een maand en mis ik jullie geen seconde
Het leger inzetten is toch een prima oplossing voor dit moment? Dat de reguliere zorg nog verder afgeschaald wordt is geen prettige gedachte, dus het piept en kraakt wel echt inderdaad. Kritieke zorg wordt nog wel verleend, alleen operaties die binnen 6 weken uitgevoerd zouden moeten worden staan nu op het punt om uitgesteld te worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja... ik vind eigenlijk dat wanneer er kritieke zorg niet meer wordt verleend en het leger moet bijspringen, je toch niet echt meer kan volhouden dat het niet "uit de bocht giert" eerlijk gezegd.
Dat is wat je jezelf nu nog wijs maakt!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik wist wanneer het kon, ging ik alvast boeken.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vakantiepark afhuren voor een half jaar!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
anders maken we wel een whatsapp groep![]()
Ja, het wordt hoog tijd dat we die ook dichtdoen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
De drukte bij de supermarkten voorspelt weinig goeds (kwam er net langs tijdens hardlopen)..
Ja, en daar zit je dan met je goeie gedrag. Op de bank. In je eentje. Midden in de nacht. In je onderbroek.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
niemand nodigt ons uit, ze weten het antwoord toch al.....en de verjaardagsmaanden komen er ook nog aan.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Tja, je kan maar dorst hebben...quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef BlackLining het volgende:
Al die mensen die zonder enige schaamte acht kratten pils staan in te laaien bij de supermarkt
Ik ga op bed. Ben kapot.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en daar zit je dan met je goeie gedrag. Op de bank. In je eentje. Midden in de nacht. In je onderbroek.
Te Fokken
Ja, dat zag ik ook van de week.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef BlackLining het volgende:
Al die mensen die zonder enige schaamte acht kratten pils staan in te laaien bij de supermarkt
Vorig jaar op dit moment was je dan "kansloos".quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en daar zit je dan met je goeie gedrag. Op de bank. In je eentje. Midden in de nacht. In je onderbroek.
Te Fokken
Nee, maar het is wel de taak van de overheid om de volksgezondheid te beschermen en op tijd de juiste maatregelen te treffen. Ze hebben wel degelijk een verantwoordelijkheid in hoe een crisis verloopt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat het virus onder ons is en van mens op mens overgaat, lijkt mij niet de schuld van de regering lijkt me.
ik had avondeten nodig maar ben weer omgedraaid toen ik de drukte bij de supermarkt zag, snel wat gehaald bij de visboer en groenteboer en weer op huis aan gegaan.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
De drukte bij de supermarkten voorspelt weinig goeds (kwam er net langs tijdens hardlopen)..
April/Mei 2021......als alles meezit, voor onsquote:Op woensdag 30 december 2020 16:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Als ik wist wanneer het kon, ging ik alvast boeken.
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het wordt hoog tijd dat we die ook dichtdoen.
Ik denk dat als we de supermarkten twee maanden sluiten en ook de bezorgdiensten worden stilgelegd, het aantal besmettingen echt fors zal dalen.
Stom is dat he? Ik heb dat niet met mijn (schoon)familie maar wel met een paar collega's die heel dwingend en nochalant kunnen doen. Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen dus na een aantal keer: "Oh fijn, jij bent er dus vandaag? Mooi, kun je meteen dit en dat oppakken zodat niemand anders hoeft te komen!" terwijl er eentje probeerde meer mensen te mobiliseren omdat "het nu maar eens afgelopen mocht zijn met dat overdreven gedoe" was het klaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Zit jij er zo bij?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Te Fokken
Ja ik wilde net ook naar de supermarkt.. en het was er druk!!quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb morgen een verjaardag. Mijn oudste is jarig.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niemand nodigt ons uit, ze weten het antwoord toch al.....en de verjaardagsmaanden komen er ook nog aan.
Jaquote:
Twee gasten, dus vier kratten per persoon.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef BlackLining het volgende:
Dat is wel irritant idd, zeker ook als ze het niet willen snappen/begrijpen dat jij er niet aan mee wil doen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
Te Fokken
Twee bewoners plus 2 gasten maakt 2 kratten per persoon.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Twee gasten, dus vier kratten per persoon.
Seems legit.
Ik vind het eerlijk gezegd wel schokkend om te horen dat er blijkbaar nog steeds mensen dit soort dingen aan het organiseren zijn. Ik had er eerder dit jaar last van, toen mensen in september opeens besloten allerlei feesten te gaan plannen, maar inmiddels is dat allemaal weer uitgedoofd onder mijn familie en kennissen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is wel irritant idd, zeker ook als ze het niet willen snappen/begrijpen dat jij er niet aan mee wil doen.
1 zin van "het lijkt me onverstandig, ik blijf thuis" zou voldoende moeten zijn .
Maar het zegt wel weer hoe mensen er in staan en dat het allemaal minder/niet uitmaakt enzo voor veel mensen
Ik heb dit jaar idd wel weinig geld aan nieuwe kleding uitgegeven.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Te Fokken
Ik ben twee dagen naar het winkelcentrum gelopen en twee dagen weer omgekeerd. Wát een achterlijke zooi. Uiteindelijk bij een klein buurtsupertje verderop het hoognodige gescoord. Overigens was het daar geen bejaardenuurtje volgens de planning, maar heb ik het nog even voor de zekerheid nagevraagd want op één andere leeftijdsgenoot na waren het allemaal advocaatjunkies die met het kapje onder de neus de boel liepen op te houden door op willekeurige plekken stil te gaan staan en die als ze dat niet deden dwars door me heen probeerden te lopen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik had avondeten nodig maar ben weer omgedraaid toen ik de drukte bij de supermarkt zag, snel wat gehaald bij de visboer en groenteboer en weer op huis aan gegaan.
Kan me voorstellen dat dat heel vervelend is. Ik weet ook uit ervaring dat er anderen zijn die zich juist strikt aan de groepsgrootte houden. Of die uit voorzorg nul mensen van buiten uitnodigen, en ook stekelig reageren op uitnodigingen, zelfs op mensen die binnen de regels willen meeten. Ik neem aan dat je dat wel tegen elkaar kunt afvlakken.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Echt? Als je hier in de buurt woonde kwam ik een pannetje brengen want dat is echt niet goed jongen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja ik wilde net ook naar de supermarkt.. en het was er druk!!
Ben naar huis gegaan.. vreet wel niks vanavond. Een glas water en op bed.
Alleen samen krijgen we Corona onder controle.. alleen samen.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt? Als je hier in de buurt woonde kwam ik een pannetje brengen want dat is echt niet goed jongen.
Fucking hell, wat zijn mensen toch dom. O&N gaat echt weer zo'n compleet fuckfest worden. De eerste weken van januari, met de fallout van O&N en kerst wordt het echt enorme ellende.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:15 schreef Luke83 het volgende:
Ja dan zijn we allemaal dood :-)quote:Op woensdag 30 december 2020 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, het wordt hoog tijd dat we die ook dichtdoen.
Ik denk dat als we de supermarkten twee maanden sluiten en ook de bezorgdiensten worden stilgelegd, het aantal besmettingen echt fors zal dalen.
Het is ook best raar idd. Ik zie/hoor het om mij heen niet gebeuren, dus de verbazing is er dan niet echt.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel schokkend om te horen dat er blijkbaar nog steeds mensen dit soort dingen aan het organiseren zijn. Ik had er eerder dit jaar last van, toen mensen in september opeens besloten allerlei feesten te gaan plannen, maar inmiddels is dat allemaal weer uitgedoofd onder mijn familie en kennissen.
Vol enthousiasme toch ook?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alleen samen krijgen we Corona onder controle.. alleen samen.
Ik doe mijn part met volle overgave.
quote:
"Ja maar wij zijn ook best voorzichtig hoor!"quote:Op woensdag 30 december 2020 16:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Fucking hell, wat zijn mensen toch dom. O&N gaat echt weer zo'n compleet fuckfest worden. De eerste weken van januari, met de fallout van O&N en kerst wordt het echt enorme ellende.
"dat weet je nog niet" incomingquote:Op woensdag 30 december 2020 16:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Fucking hell, wat zijn mensen toch dom. O&N gaat echt weer zo'n compleet fuckfest worden. De eerste weken van januari, met de fallout van O&N en kerst wordt het echt enorme ellende.
Waarom zou iemand anders geen boodschappen mogen doen? Als jij gaat, kunnen anderen ook gaan...quote:Op woensdag 30 december 2020 16:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben twee dagen naar het winkelcentrum gelopen en twee dagen weer omgekeerd. Wát een achterlijke zooi. Uiteindelijk bij een klein buurtsupertje verderop het hoognodige gescoord. Overigens was het daar geen bejaardenuurtje volgens de planning, maar heb ik het nog even voor de zekerheid nagevraagd want op één andere leeftijdsgenoot na waren het allemaal advocaatjunkies die met het kapje onder de neus de boel liepen op te houden door op willekeurige plekken stil te gaan staan en die als ze dat niet deden dwars door me heen probeerden te lopen.
Wat gaan die meer doen dan wat 1.3Miljoen zorgverleners waarvan hooguit 7500 mbt IC nu reeds doen ?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:18 schreef erkel het volgende:
Het leger inzetten is toch een prima oplossing voor dit moment? ....
dit klinkt als Dordrecht.....quote:Op woensdag 30 december 2020 16:29 schreef BlackLining het volgende:
Ben al lang blij dat ik niet alleen ben met oud en nieuwHad er nog even op geleken. Mijn vriendin zat met corona thuis. Gelukkig net op tijd weer uit isolatie
Maar er komen dus verder geen gasten nee.
Nu de aanstaande veldslag hier nog overleven. Auto al weggehaald. Maak me enige zorgen om mijn schuur, daar zit een flinke kier onder en mijn motor staat binnen. Gezien wat er hier tijdens een normale oud en nieuw al in de fik gaat danwel ontploft ben ik er niet helemaal gerust op. Misschien morgenochtend nog even een plank voor spijkeren.
Ze zijn hier op het plein al bezig met het opbouwen van de brandstapel in ieder geval
In weet wel wat er de afgelopen 36 uur hier bij de overburen is aangevoerd...quote:Op woensdag 30 december 2020 16:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"dat weet je nog niet" incoming
Vertel, vertel....quote:Op woensdag 30 december 2020 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In weet wel wat er de afgelopen 36 uur hier bij de overburen is aangevoerd...
Graafsewijk Den Bosch. Je weet wel. Het is allemaal de schuld van de Rabobank enzo. Op dat toneel moet het zich dus morgen gaan afspelen en * BlackLining woont daar middeninquote:Op woensdag 30 december 2020 16:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit klinkt als Dordrecht.....
Ik zeg nergens dat ze geen boodschappen mogen doen. Ik mag echter ervoor kiezen om de drukte niet in te gaan en om om te draaien. Dat lijkt me namelijk een stuk verstandiger dan te hoop lopen voor oliebollen alsof er een hongerwinter aankomt voor dat ene dagje dat de super niet volledig open zal zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:31 schreef popje het volgende:
[..]
Waarom zou iemand anders geen boodschappen mogen doen? Als jij gaat, kunnen anderen ook gaan...
Weten we ook weer waar Hugo Oud & Nieuw viert.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:29 schreef BlackLining het volgende:
Ze zijn hier op het plein al bezig met het opbouwen van de brandstapel in ieder geval
Klapstoeltjes, vuurkorven, meerdere ladingen hout. Maar het busje is meerdere keren ten tonele verschenen. Ik heb niet elke keer alles gezien.quote:
Blijf dit gejank vinden. Zodra je onder de knoflookgrens komt, heb je alleen maar landen waar niemand zich ook maar enige beperking van de groepsgrootte laat aanleunen. Ik heb vrienden in Portugal die met 10 man uit 5 verschillende huishoudens een groot kerstdiner zijn gaan houden. Die sowieso regelmatig uitgebreid tafelen met de hele vriendengroep, allemaal knuffelen, zoenen en handen schudden.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Landal was geen optie?quote:Op woensdag 30 december 2020 16:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Graafsewijk Den Bosch. Je weet wel. Het is allemaal de schuld van de Rabobank enzo. Op dat toneel moet het zich dus morgen gaan afspelen en * BlackLining woont daar middenin
Het gaat inderdaad om vrij kleine aantallen. Het leger heeft natuurlijk geen duizenden medici rondlopen. Ik las vandaag dat er tot nu toe 17 militairen met een medische achtergrond zijn ingezet om te helpen deze week.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat gaan die meer doen dan wat 1.3Miljoen zorgverleners waarvan hooguit 7500 mbt IC nu reeds doen ?
Heeft het leger die zomaar mensen en bak/blik - IC intensivist/verpleegkundigen - vrij, rondlopen of zo ?
Ik denk dat wanneer "het leger" 250 man kan vrijmaken om in verzorging, laat staan IC of behandeling bij te staan, "we" al heel erg in de handjes mogen knijpen.
Oei verkeerde topic vriend..quote:Op woensdag 30 december 2020 16:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Blijf dit gejank vinden. Zodra je onder de knoflookgrens komt, heb je alleen maar landen waar niemand zich ook maar enige beperking van de groepsgrootte laat aanleunen. Ik heb vrienden in Portugal die met 10 man uit 5 verschillende huishoudens een groot kerstdiner zijn gaan houden. Die sowieso regelmatig uitgebreid tafelen met de hele vriendengroep, allemaal knuffelen, zoenen en handen schudden.
De hele tijd dat geneuzel alsof wij hier alles aan onze laars lappen en verder niemand. Nederland is echt één van weinige landen waar de meeste mensen nog ja en amen zeggen als de regering zegt dat je afstand moet houden, niet mag knuffelen, en niet meer dan 3 gasten mag ontvangen.
Godsamme... Open en bloot en geen handhaving te zien? Ik zou vanuit een niet herkenbare hoek een foto maken en het anoniem de SM op gooien met "hallo gemeente XXX, is dit de bedoeling?"quote:Op woensdag 30 december 2020 16:29 schreef BlackLining het volgende:
Ben al lang blij dat ik niet alleen ben met oud en nieuwHad er nog even op geleken. Mijn vriendin zat met corona thuis. Gelukkig net op tijd weer uit isolatie
Nu de aanstaande veldslag hier nog overleven. Auto al weggehaald. Maak me enige zorgen om mijn schuur, daar zit een flinke kier onder en mijn motor staat binnen. Gezien wat er hier tijdens een normale oud en nieuw al in de fik gaat danwel ontploft ben ik er niet helemaal gerust op. Misschien morgenochtend nog even een plank voor spijkeren.
Nou wellicht maar ik ga met een brandblusser naast me op de bank zittenquote:
En een deel heeft dan ook nog een soort duo-baan. Die werken deels in een ziekenhuis en deels bij defensie. Dus die kun je ook niet zomaar even elders inzetten.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om vrij kleine aantallen. Het leger heeft natuurlijk geen duizenden medici rondlopen. Ik las vandaag dat er tot nu toe 17 militairen met een medische achtergrond zijn ingezet om te helpen deze week.
Teringquote:Op woensdag 30 december 2020 16:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou wellicht maar ik ga met een brandblusser naast me op de bank zitten
Dat klinkt wel als een aankomend feestje...quote:Op woensdag 30 december 2020 16:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klapstoeltjes, vuurkorven, meerdere ladingen hout. Maar het busje is meerdere keren ten tonele verschenen. Ik heb niet elke keer alles gezien.
Mee eens. Zulke soepele handhaving had in Zuid Europa tot chaos geleid. Daar hebben ze het niet de hele dag over 1.5 meter.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Blijf dit gejank vinden. Zodra je onder de knoflookgrens komt, heb je alleen maar landen waar niemand zich ook maar enige beperking van de groepsgrootte laat aanleunen. Ik heb vrienden in Portugal die met 10 man uit 5 verschillende huishoudens een groot kerstdiner zijn gaan houden. Die sowieso regelmatig uitgebreid tafelen met de hele vriendengroep, allemaal knuffelen, zoenen en handen schudden.
De hele tijd dat geneuzel alsof wij hier alles aan onze laars lappen en verder niemand. Nederland is echt één van weinige landen waar de meeste mensen nog ja en amen zeggen als de regering zegt dat je afstand moet houden, niet mag knuffelen, en niet meer dan 3 gasten mag ontvangen.
Zeker een goed idee in de Graafsewijk van 's-Hertogenbosch. Daar gaan ze namelijk altijd uiterst vriendelijk om met verraders. En die niet herkenbare hoek hebben ze in no time ontcijfert.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Godsamme... Open en bloot en geen handhaving te zien? Ik zou vanuit een niet herkenbare hoek een foto maken en het anoniem de SM op gooien met "hallo gemeente XXX, is dit de bedoeling?"
Kun je direct politiebewaking aanvragen ja.quote:Op woensdag 30 december 2020 16:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zeker een goed idee in de Graafsewijk van 's-Hertogenbosch. Daar gaan ze namelijk altijd uiterst vriendelijk om met verraders
Gezelligquote:Op woensdag 30 december 2020 16:29 schreef BlackLining het volgende:
De woorden "anoniem" en "niet herkenbaar" stonden er niet voor niets bijquote:Op woensdag 30 december 2020 16:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zeker een goed idee in de Graafsewijk van 's-Hertogenbosch. Daar gaan ze namelijk altijd uiterst vriendelijk om met verraders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |