abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197108936
quote:
Het is ook wel absurd dat het zo lang duurt voordat we eens experimenten gaan doen met restaurants, theaters en in de arena. Had allemaal allang in de zomer gedaan kunnen worden en nog eens herhaald worden in de winter (vanwege de temperatuur).
pi_197109012
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

En de Engelse variant begint pas net een beetje op stoom te komen hier :{
Grote voordeel is dat we misschien tegen die tijd wat meer immuniteit hebben, de andere variant wat in aantallen is afgenomen en dat we (mag ik hopen) toch flink zijn gaan vaccineren.
pi_197109020
quote:
Ik ben absoluut niet van de torenhoge boetes, maar dit soort organisatoren mogen wat mij betreft echt een celstraf krijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 30 december 2020 @ 20:54:57 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197109040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het is ook wel absurd dat het zo lang duurt voordat we eens experimenten gaan doen met restaurants, theaters en in de arena. Had allemaal allang in de zomer gedaan kunnen worden en nog eens herhaald worden in de winter (vanwege de temperatuur).
Ze hadden het een tijdje terug nog weer over proefdraaien in restaurants toch? Ook niks meer van gehoord.
pi_197109086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
(vanwege de temperatuur).
Ze hadden het een tijdje terug nog weer over proefdraaien in restaurants toch? Ook niks meer van gehoord.
In januari willen ze met de onderzoeken gaan starten :') Dat zei Rutte dacht ik.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:56:00 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197109095
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Soms vind ik je posts erg lastig en wat zuur, maar deze kan ik me heel erg in vinden. Als het dan nu moet zoals het gaat, dan moeten we plannen maken om te zorgen dat we ze straks kunnen helpen, op alle gebieden waar ze hulp nodig hebben.
Dat kan. Ik zal er geen geheim van maken dat het me zwaar valt momenteel. En waar iemand die in de zorg werkt spreekt vanuit zijn professie en roept dat zijn collega's en patiënten verzuipen als we het niet anders gaan doen, zo roep ik dat mijn collega's en vooral mijn leerlingen verzuipen. Alle leerlingen, eigenlijk. Ik wil niets af doen aan het leed in de ziekenhuizen of aan de urgentie van mensen die in de zorg werken, maar de maatschappij is meer dan alleen maar dat onderdeel. Als dat me zuur maakt, so be it.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Die groep gaat het het zwaarst krijgen de komend 5-10 jaar... Ik mag hopen dat we er voor zorgen dat ze aan boord van die fatsoenlijke boot komen. [b]Ik ben pessimistisch namelijk.[/b]
Ik ben ook nog niet erg optimistisch als ik heel eerlijk ben. De inzet van de regering om de scholen zo lang mogelijk open te houden valt te prijzen, maar verder kan ik maar nauwelijks ontdekken dat ze zich druk maken om de belangen op korte en lange termijn van de jongere generaties. Wellicht is het nu te vroeg omdat we nog midden in de crisis zitten, maar de mogelijkheid dat na afloop de urgentie weg is en er weinig gebeurt is even goed aanwezig. En dan kijken we in 2040 naar Andere Tijden en vragen we ons af wat we deze generatie hebben aangedaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197109111
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben absoluut niet van de torenhoge boetes, maar dit soort organisatoren mogen wat mij betreft echt een celstraf krijgen.
Eens. Dit is gewoon misdadig.
zie email 27 oktober
pi_197109116
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:47 schreef Schuifpui het volgende:
Weet je wat zo onderhand nog erger is dan de maatregelen zelf? De hele sfeer in de maatschappij. Vrijwel iedereen vindt dat hij het zelf best goed doet en heeft een mening over andere groepen. Ook ik zelf ontkom er niet aan.

Ik houd me behoorlijk goed aan de maatregelen, maar werk wel af en toe op kantoor, omdat ik als alleenstaande zonder familie in de buurt soms weken niemand in reallife spreek. Mijn buren vinden daar wat van. Zij houden zich perfect aan de maatregelen, maar hebben wel een beroep waar ze elke dag nog heen moeten. Daarom komen de beide grootouders een aantal dagen per week op de kinderen passen. Ook moeten de kinderen nog gewoon met elkaar spelen en wordt er netjes volgens de regels een blokjesverjaardag gehouden. Ze staan ook dagelijks met de buurtouders te kletsen op wel een heel kleine anderhalve meter. Ik vind daar wat van. En zij veroordelen mijn kantoorbezoekjes.

Tante Truus houdt heel goed afstand en irriteert zich aan de gehaaste shoppers in de supermarkt, maar ze gaat wel samen met haar man, want ja dat doen ze al 40 jaar zo. Tijdens het hardlopen word ik uitgekafferd door een viertal oudere dames, omdat mijn boog om hen heen niet wijd genoeg is, maar was de maximum groepsgrootte niet 2? De hangjeugd staat ook vrolijk met een groepje van 6 bij elkaar, tante Tiny is daar verbolgen over, maar ze gaat wel samen fietsen met haar man en het stel van de overkant, maar ze houden wel goed afstand hoor. Pim vindt de 1 meter 20 wel ongeveer anderhalve meter, maar volgens Klara is 1m80 nog te dichtbij. Een vakkenvuller spreekt ome Arie met een mondkapje op z'n kin aan. Ome Arie gelooft niet in de mondkapjes, maar ergert zich rot aan de vakkenvullers die de schaarse winkelruimte in beslag nemen.

Ik ben er zo klaar mee. :(
Misschien een open deur intrappen. Laat het los. Mijn vrouw en ik zijn ondertussen zo ver dat we zeggen: Zolang wij onszelf kunnen uitleggen dat we er alles aan gedaan hebben om onze kleine en onszelf veilig te houden boeit de rest niet.

Ik irriteer me aan het vaccineren, maar dat doe ik omdat ik beter gewend ben van Nederland. Ik ben gewend dat in Nederland alles goed geregeld is. Dat er voor mensen die op straat komen toch een vorm van opvang is in plaats van zoals in de VS. Dat ons zorgstelsel goed in elkaar zit, want mensen gaan niet failliet als ze zorg nodig hebben. Dat onze wegen goed in elkaar zetten en je niet je schokdempers op de grens met Belgie terugvindt.

Daar ben ik wel van een koude kermis thuis gekomen. Ik had gedacht dat wij dit beter konden dan we nu doen. Ik heb maandenlang (ook in dit topic) aangegeven dat wij een aantal van de meest vooraanstaande wetenschappers hebben zitten bij het RIVM.

Ik voel me in de steek gelaten als Nederlands staatsburger. Niet door de zorg, want die doet alles wat ze kunnen. Door de overheid. Ik ben altijd trots geweest dat het hier zo goed geregeld is. Dat is een stukje minder geworden, en dat gaat niet meer terug komen.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:57:55 #184
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197109196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan is het toch ook van de zotte wat sommige landen willen doen, volgens mij het VK. Eerst zo veel mogelijk mensen 1 prik geven ipv iedereen 2 prikken geven. Ja, dan is de effectiviteit wel 50%, maar ik heb toch liever 90%.
Maar sowieso werkt een vaccin niet vanaf de eerste dag. Dus in de eerste dagen verwacht je quasi evenveel besmettingen als in de controlegroep. 52% minder besmettingen over de drie weken suggereert dan dat de bescherming na drie weken veel hoger ligt. Bvb: eerste week 0%, 2de week 55%, derde week 95% besmettingen minder.
are we infinite or am I alone
pi_197109212
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja maar iedereen weet toch dat kinderen supererge besmetters zijn?! En tja, dit soort problemen, we hebben het allemaal kut toch? En meer van dat soort slappe gezwets waar ik echt behoorlijk moe van word. :')

Het gemak waarmee sommigen school afdoen als 'dan moet het maar even online' is echt lachwekkend. Zeker gezien het besmettingsrisico op scholen.
Kan je het wel zo ‘grappig’ proberen te verwoorden, maar dat ‘gezwets’ is wel de waarheid natuurlijk.

Ik ben het er mee eens dat basisschool leerlingen niet echt een grote rol leken te hebben (oorspronkelijke virus) qua verspreiding (i.t.t middelbare scholieren en hoger).

Maar het argument ‘het is voor iedereen kut’ klopt gewoon. Iedereen word geraakt. Iedereen doet opofferingen. Natuurlijk worden kinderen geraakt, natuurlijk is digitaal onderwijs niet optimaal en natuurlijk doet het pijn. Dat zelfde kan echter gezegd worden over vrijwel elke sector of groep die geraakt word.

Het besmettingsrisico op scholen is overigens vrij groot, met die nieuwe mutatie al helemaal. Het is kut, maar het is toch echt zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 20:59:47 ]
pi_197109228
quote:

[..]

Waarom de organisators wel hoog straffen maar de bezoekers niet?
pi_197109256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zonder organisatoren geen feesten
  woensdag 30 december 2020 @ 20:59:56 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197109295
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:47 schreef Schuifpui het volgende:
...

Ik ben er zo klaar mee. :(
Mooi verhaal, wie is er niet klaar mee ?
Doe gewoon je ding naar vermogen, houd wat rekening met een ander en haal je schouders op als een ander iets verteld dat je prima zelf kunt bepalen. Ik zie het als motorrijden, heeft geen zin je gram te halen maar het doel is ongehavend weer op de bank te kunnen ouwehoeren.
Covid19 zorgt ook voor overreactie in de samenleving, kortere lontjes en maakt haarfijn duidelijk hoe dun het laagje chroom is van onze - toch niet zo - maakbare wereld.

Inzake vice versa opmerkingen is dat ook stoom afblazen. De P erin hebben dat een ander daar op het oog soepeler mee omgaat. Ik kan iedereen aanraden om, zonder daar ander mee op te zadelen, dan de eigen koers in de kudde te volgen. In het begin even eng maar daarna een zee van ruimte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197109329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef chratnox het volgende:
Ik voel me in de steek gelaten als Nederlands staatsburger. Niet door de zorg, want die doet alles wat ze kunnen. Door de overheid.
De overheid is permanent roofbouw aan het plegen op de welwillendheid van de publieke sector.

Ik vind het overigens niet fair om dat volledig op het bordje van de overheid te gooien, want het is tegelijkertijd een voortvloeisel van wat het volk wil. Zoals keiharde fraudebestrijding, want er zou toch maar een buitenlander onterecht toeslagen krijgen. Of keiharde criteria voor de bijstand, want er zou toch maar een klaploper van 'onze' zuur verdiende centen profiteren.

Dit is gewoon het resultaat van een teruggetrokken overheid. De VVD voert er actief campagne mee en krijgt nu al een decennium het mandaat van het volk.

P.S. De goede dingen in Nederland komen ook juist dóór die gedecentraliseerde aanpak.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197109356
quote:

[..]

De bezoekers kunnen nergens heen als het niet wordt georganiseerd.

En deze organisatoren doen dit al een hele tijd en heel bewust.

Ze raden ook nog eens aan niet met de taxi te komen, vanwege het gevaar gevolgd te worden, waarmee ze eigenlijk mensen aanmoedigen onder invloed van alcohol of drugs zelf terug te rijden.
Helaas kunnen zij straks ook niet meer in het ziekenhuis terecht als ze onder invloed een ongeluk krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197109362
quote:

[..]

Bezoekers kunnen volstaan met een boete vind ik. Je kunt jongeren ook niet heel veel kwalijk nemen.
pi_197109409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
En dan kijken we in 2040 naar Andere Tijden en vragen we ons af wat we deze generatie hebben aangedaan.
OMG, enig gevoel voor drama en overdrijving is jou niet vreemd hé? 😃
pi_197109410
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Helaas kunnen zij straks ook niet meer in het ziekenhuis terecht als ze onder invloed een ongeluk krijgen.
Zolang er geen onschuldigen bij betrokken zijn
  woensdag 30 december 2020 @ 21:02:14 #194
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197109417
quote:

[..]

In België is het bij overtredingen momenteel: 4000¤ boete voor de organisator (en eventueel inbeslagname van materiaal, zoals de geluidsinstallatie), 750¤ boete voor elke aanwezige (kinderen uitgezonderd).
are we infinite or am I alone
pi_197109462
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bezoekers kunnen volstaan met een boete vind ik. Je kunt jongeren ook niet heel veel kwalijk nemen.
Waarom de organisatoren dan wel?
Het is niet gezegd dat ze om het geld doen hé, ze willen de scène slechte levend houden.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:04:25 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197109517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

OMG, enig gevoel voor drama en overdrijving is jou niet vreemd hé? 😃
De effecten van een drie maanden durende onderwijsstaking in Frankrijk in de jaren zestig leidde tien jaar later nog steeds tot lagere opleidingen en lagere inkomens van de cohorten die getroffen waren. Is allemaal keurig onderzocht. En toen waren de sportclubs en alles gewoon open, dus was de sociale schade nog kleiner ook. Een soortgelijk onderzoek in Canada laat eenzelfde beeld zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 30 december 2020 @ 21:04:41 #197
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197109530
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:59 schreef Collide het volgende:

[..]

Zonder organisatoren geen feesten
Zonder bezoekers ook niet echt. Maar je hebt gelijk :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197109536
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan je het wel zo ‘grappig’ proberen te verwoorden, maar dat ‘gezwets’ is wel de waarheid natuurlijk.

Ik ben het er mee eens dat basisschool leerlingen niet echt een grote rol leken te hebben (oorspronkelijke virus) qua verspreiding (i.t.t middelbare scholieren en hoger).

Maar het argument ‘het is voor iedereen kut’ klopt gewoon. Iedereen word geraakt. Iedereen doet opofferingen. Natuurlijk worden kinderen geraakt, natuurlijk is digitaal onderwijs niet optimaal en natuurlijk doet het pijn. Dat zelfde kan echter gezegd worden over vrijwel elke sector of groep die geraakt word.

Het besmettingsrisico op scholen is overigens vrij groot, met die nieuwe mutatie al helemaal. Het is kut, maar het is toch echt zo.
Dat is dezelfde discussie als we vaker hebben gehad in dit topic. Kinderen hebben nu al een verloren jaar achter de rug, en gaan er nu dus nog 1 krijgen. Indien ze in groep 8 zitten gaat dat invloed hebben op hun schooladvies. Indien ze afstuderen gaat dat invloed hebben op hun afstudeerkansen.

Daar kunnen we miljoenen, miljarden tegenaan smijten, die verloren tijd krijg je niet terug. Andere sectoren is het heel kut voor, maar met de juiste compensatie kunnen die een tijd dicht blijven. Nogmaals, of de compensatie momenteel juist is valt te betwisten.

Dat is het grootste probleem. Mijn schoonmoeder heeft op de basisschool 4x zoveel kinderen die hulp nodig hebben dan normaal. Dat zijn allemaal kinderen die normaal een middenmoot waren, maar nu buiten de boot vallen en dus hulp nodig hebben. De kinderen die bovengemiddeld scoren gaan daarmee ook richting middenmoot, want die krijgen niet de aandacht die ze nodig hebben. Zo krijg je dus kinderen die 2 van hun schooljaren eigenlijk weg kunnen gooien, nog even los van de mentale en fysieke schade die het doet.

Serieus, laat mij nog 6 maanden thuis zitten, wel of geen vaccin, maar laat die kinderen naar school gaan. Puur egoistisch gezien gaat dit namelijk ook gevolgen hebben voor mijn kleine wanneer ze naar school gaat.
pi_197109559
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom de organisatoren dan wel?
Het is niet gezegd dat ze om het geld doen hé, ze willen de scène slechte levend houden.
Show dan hoe creatief je bent en hou de scene op een andere manier levend ^O^
pi_197109582
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zolang er geen onschuldigen bij betrokken zijn
Doen ze triage in het ziekenhuis: de onschuldigen worden wel geholpen, de mensen die van de rave komen, niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')