quote:
Ik kon alleen deze. Maar ik loop achter, merk ikquote:Equity represents the shareholders' stake in the company, identified on a company's balance sheet. The calculation of equity is a company's total assets minus its total liabilities, and is used in several key financial ratios such as ROE.
Het ergste is natuurlijk dat niemand er meer van staat te kijken dat zo'n bericht wordt geretweet door de president.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is heel normaal.
In Noord-Korea.
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:26 schreef Dejannn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is toch één van de standaard mantra's binnen de SJ religie.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is heel normaal.
In Noord-Korea.
Lachen, toch? Ik kom echt niet meer bij als ze het voor elkaar krijgen om hun eigen RNC Senatoren in Georgia te saboteren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:50 schreef Dutch_view het volgende:
#CocaineMitch trending
tis ook nooit goed bij de MAGA aanhang
Wat was er mis mee? Het ging over deze?quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:39 schreef AnneX het volgende:
Ongelooflijke misser. ( ik ben een beetje koortsig.)
Neuh...quote i.p.v. edit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat was er mis mee? Het ging over deze?
[ twitter ]
Het zal wellicht een kathartische waarde hebben.quote:
Gelijke kansen ben ik een groot voorstander van, gelijke uitkomsten (waar equity geregeld mee wordt gelinkt) niet. Dit is namelijk onhaalbaar.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Het enige wat laakbaar is in je post is het woord religie dat je zelf plaatst. Om daarmee quasi grappig aan te geven dat je dergelijke gelijkwaardigheid maar onzin vind, ongetwijfeld.
'Gelijke uitkomsten' is dan ook conservatieve newspeak om verandering tegen te gaan. Koppel er verder dog whistles als SJW en communisme aan, en je hebt zo toch zeker de halve Amerikaanse bevolking al weer achter je staan. Dat, en zwaaien met de Bijbel uiteraard.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Gelijke kansen ben ik een groot voorstander van, gelijke uitkomsten (waar equity geregeld mee wordt gelinkt) niet. Dit is namelijk onhaalbaar.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Gelijke uitkomsten' is dan ook conservatieve newspeak om verandering tegen te gaan. Koppel er verder dog whistles als SJW en communisme aan, en je hebt zo toch zeker de halve Amerikaanse bevolking al weer achter je staan. Dat, en zwaaien met de Bijbel uiteraard.
Conservatieven zijn daar doorgaans dan ook niet zo voor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:26 schreef Monolith het volgende:
Gelijke kansen zijn dan ook vooral een ongedefinieerd concept waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven en het "mee eens" kan zijn. Zeggen dat je voor gelijke kansen bent zegt werkelijk geen zak.
Tja, zeggen dat het iedereen vrij staat om een ton per jaar op te hoesten voor exclusief en goed onderwijs kun je ook wel onder "gelijke kansen" gooien als je maar creatief genoeg interpreteert.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Conservatieven zijn daar doorgaans dan ook niet zo voor.
Precies... en creatief zijn ze.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, zeggen dat het iedereen vrij staat om een ton per jaar op te hoesten voor exclusief en goed onderwijs kun je ook wel onder "gelijke kansen" gooien als je maar creatief genoeg interpreteert.
Een nobel streven, nu even concreet:quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Gelijke kansen ben ik een groot voorstander van, gelijke uitkomsten (waar equity geregeld mee wordt gelinkt) niet. Dit is namelijk onhaalbaar.
Maar zit de duivel niet in de details? Zie post 25?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Een nobel streven, nu even concreet:
Laten we stellen tot volwassenheid (+/- 18):
- iedereen recht op vergelijkbaar gezond voedsel?
- iedereen recht op veilig en gezond wonen?
- iedereen recht op dezelfde gezondheidszorg
- iedereen evenveel recht op hetzelfde onderwijs?
- iedereen recht op een volwaardige opvoeding?
Het is maar net hoe je worden interpreteert. Over gelijke kansen, ik geloof bijvoorbeeld niet dat mensen met geestelijke, lichamelijke en psychische problemen de zelfde kansen heeft als iemand die behoorlijk gezond is. Echter kun je wel zorgen dat deze mensen ook een steentje kunnen bijdragen in de maatschappij. En dus niet volledig aan hun lot overlaten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een opmerkelijke lijst als het mij vraagt. Ook vrij lastig te bewerkstelligen. In Nederland heeft bijvoorbeeld nochtans zo goed als iedereen kansen om deze zaken na te streven, maar als je in een of ander tokkiegezin geboren wordt, waar mensen leven op frisdrank en eten uit de frituur, en de ouders tevens de hele dag ruzie maken vallen er al meerdere punten weg. En dat is simpelweg een effect van de keuzes die dergelijke mensen zelf maken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het gaat om streven toch? Niet perse om uitkomst.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:53 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een opmerkelijke lijst als het mij vraagt. Ook vrij lastig te bewerkstelligen. In Nederland heeft bijvoorbeeld nochtans zo goed als iedereen kansen om deze zaken na te streven, maar als je in een of ander tokkiegezin geboren wordt, waar mensen leven op frisdrank en eten uit de frituur, en de ouders tevens de hele dag ruzie maken vallen er al meerdere punten weg. En dat is simpelweg een effect van de keuzes die dergelijke mensen zelf maken.
Tevens is iets als 'hetzelfde' onderwijs een apart punt. Jij zou dus opperen om een kind met een IQ van 125 en een kind met een IQ van 75 naar exact hetzelfde onderwijs te sturen? Ik denk niet dat zoiets gaat werken.
Mensen verschillen nu eenmaal, hebben verschillen de capaciteiten en dat zal verschillende uitkomsten geven.
Waarmee je het reduceert tot lippendienst?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het gaat om streven toch? Niet perse om uitkomst.
Dat stel ik niet. Maar ik begrijp dat mijn uiteenzetting wellicht voor de linksgeoriënteerde geest een brug te ver is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:01 schreef Barbusse het volgende:
Mensen kiezen ervoor om in een tokkiegezin geboren te worden. Juist ja.
Niet perse. Maar gelijke uitkomst is natuurlijk lastig te sturen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarmee je het reduceert tot lippendienst?
Echt hé.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat stel ik niet. Maar ik begrijp dat mijn uiteenzetting wellicht voor de linksgeoriënteerde geest een brug te ver is.
Nou ja, voor een heel belangrijk deel van je ontwikkeling heb je toch echt vrij weinig te kiezen, aangezien je als kind lange tijd volledig afhankelijk bent van je ouders.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt hé.
Jij zet in feite uiteen, dat er voor gelijke kansen/uitkomsten toch een groot component eigen keuze aan ten grondslag ligt.
Met als voorbeeld de elkaar de tent uit vechtende, frituur etende tokkies.
En daar maakt hij dan van dat je blijkbaar zegt dat daar geboren worden een keuze is.
Dergelijke semantische spelletjes en gaslighting is een beetje de norm bij links. En dat moet ook wel, want anders blijft er weinig over om bepaalde standpunten te verdedigen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt hé.
Jij zet in feite uiteen, dat er voor gelijke kansen/uitkomsten toch een groot component eigen keuze aan ten grondslag ligt.
Met als voorbeeld de elkaar de tent uit vechtende, frituur etende tokkies.
En daar maakt hij dan van dat je blijkbaar zegt dat daar geboren worden een keuze is.
Ik probeer me in deze discussies niet op te stellen als een Nederlandse Chauvinist, die eigenlijk alles wat niet goed is in de VS beantwoord met:quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:
In een land als de VS zou, voor niet volwassen personen, recht op gratis goed onderwijs inclusief eventueel ivy league, recht op goed eten en goede gratis gezondheidszorg, recht op een goede, gezonde en een veilige woonomgeving al een revolutie zijn.
En goed eten vind ik de vreemdste?quote:Ja, maar dan moeten ze het daar maar doen zoals hier, dan komt alles goed![]()
Maar dat is natuurlijk wel de zichtbare constante. Als elk probleem opgelost word, met: doe maar zoals die west-europeanen dat doen - is dat wel je eindpunt.quote:En dat is niet perse hetzelfde als een volledige verzorgingsstaat. Dat gaat over veel meer.
Dat is evident?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, voor een heel belangrijk deel van je ontwikkeling heb je toch echt vrij weinig te kiezen, aangezien je als kind lange tijd volledig afhankelijk bent van je ouders.
Eens, maar wat stel je voor?quote:Je kunt natuurlijk zeggen dat dat nou eenmaal zo is, maar van gelijke kansen kun je dan redelijkerwijs niet echt spreken in mijn ogen.
Dat is wat je letterlijk stelt in je post. Maar ik begrijp dat de rechtsgeoriënteerde geest geen verantwoording af wilt leggen voor eigen uitspraken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat stel ik niet. Maar ik begrijp dat mijn uiteenzetting wellicht voor de linksgeoriënteerde geest een brug te ver is.
Nee, constateren dat je door afkomst op achterstand kan staan is niet hetzelde als zeggen dat je het dan blijkbaar verdiend hebt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is wat je letterlijk stelt in je post. Maar ik begrijp dat de rechtsgeoriënteerde geest geen verantwoording af wilt leggen voor eigen uitspraken.
Ik stel niet concreet iets voor hoor, ik ageer simpelweg tegen wat dooddoeners.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is evident?
Je kiest inderdaad niet wie je ouders zijn.
Maar op welke manier is dat constateren hetzelfde als stellen: je kiest ervoor of je word geboren in een tokkie gezin?
[..]
Eens, maar wat stel je voor?
Een staat optuigen die kinderen maar weg gaat halen bij ouders als "wij allemaal" vinden dat de ouders tokkies zijn?'
What could go wrong, hé?
Dat stel ik niet. En dat laatste gaat niet eens op.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is wat je letterlijk stelt in je post. Maar ik begrijp dat de rechtsgeoriënteerde geest geen verantwoording af wilt leggen voor eigen uitspraken.
Dat stel je letterlijk. En dat laatste gaat in jouw geval dus prima op.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat stel ik niet. En dat laatste gaat niet eens op.
Die geprojecteerde dooddoener waar Dejannn blijkbaar zegt dat als je in een tokkie gezin word geboren je dat verdiend hebt?quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stel niet concreet iets voor hoor, ik ageer simpelweg tegen wat dooddoeners.
Nee, iets roepen als: "ik ben voor gelijke kansen".quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die geprojecteerde dooddoener waar Dejannn blijkbaar zegt dat als je in een tokkie gezin word geboren je dat verdiend hebt?
Mee eens dat dat een platitude is ja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, iets roepen als: "ik ben voor gelijke kansen".
De ironie....quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:35 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dergelijke semantische spelletjes en gaslighting is een beetje de norm bij links. En dat moet ook wel, want anders blijft er weinig over om bepaalde standpunten te verdedigen.
Maar goed, we drijven ondertussen wel ver af van de Amerikaanse politiek.
Het probleem begint als men gaat vragen wat 'socialer' dan precies betekent, want daar kunnen meningen over verschillen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:24 schreef klappernootopreis het volgende:
Globaal kun je dit allemaal onder een noemer plaatsen. We gaan socialer worden. Dat kun je natuurlijk niet in je program zetten, anders komen de asocialen in opstand.
Hij had een goede keus kunnen zijn voor VP.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:38 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij was gekomen maar Buttegieg voorgedragen als minister van transport:
https://www.politico.com/(...)ion-secretary-445515
Bijzondere keuze gezien zijn achtergrond, of liever gezegd het gebrek daaraan. Lijkt me ook wel een beetje voorsorteren op een nieuwe toekomstige run voor het presidentschap.
En in het Nederlands?quote:
Ja, redelijk opvallend, dat hij een post zou krijgen leek wel zeker maar de meeste signalen gaven hem een ambassadeurschap.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:38 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij was gekomen maar Buttegieg voorgedragen als minister van transport:
Bijzondere keuze gezien zijn achtergrond, of liever gezegd het gebrek daaraan. Lijkt me ook wel een beetje voorsorteren op een nieuwe toekomstige run voor het presidentschap.
Ik weet niet, misschien wel net iets te centristisch voor veel Democratische kiezers.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij had een goede keus kunnen zijn voor VP.
https://en.wikipedia.org/wiki/American_Civil_Warquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Niet perse. Maar gelijke uitkomst is natuurlijk lastig te sturen.
In een land als de VS zou, voor niet volwassen personen, recht op gratis goed onderwijs inclusief eventueel ivy league, recht op goed eten en goede gratis gezondheidszorg, recht op een goede, gezonde en een veilige woonomgeving al een revolutie zijn.
Nederland is inmiddels nogal afgedwaald, de VS heeft nooit ook maar iets om haar minder kansrijke bevolkingsgroepen gegeven. De GOP voorop.
En dat is niet perse hetzelfde als een volledige verzorgingsstaat. Dat gaat over veel meer.
Gelijke kansenquote:
Gaan we nu weer pretenderen dat de Democratische Conventie van 1948, de Goldwater Campagne van 1964 en de Southern Strategy van 1968 nooit hebben plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:55 schreef Tanatos het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/American_Civil_War
Wat is een volwaardige opvoeding?quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee, het is breder.quote:
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaan we nu weer pretenderen dat de Democratische Conventie van 1948, de Goldwater Campagne van 1964 en de Southern Strategy van 1968 nooit hebben plaatsgevonden?
Nee, dat dekt de lading niet (en dat zou ik vertalen als equality).quote:
Wederzijds belang.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:14 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Nee, dat dekt de lading niet (en dat zou ik vertalen als equality).
?quote:
Lijkt me nog steeds niet de volledige lading te dekken, en voelt voor mij erg juridisch.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, het is breder.
Het laat zich vertalen als billijkheid en dat komt neer op redelijkheid of rechtvaardigheid gezien de omstandigheden.
Van ambassadeur in China - want talenkennisquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:38 schreef Monolith het volgende:
passend inderdaad, maar wel passend gebaseerd op maximaal benutten en uitbouwen aanwezige capaciteiten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:00 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat is een volwaardige opvoeding?
Recht op hetzelfde onderwijs lijkt me nogal onzinnig, passend onderwijs lijkt me beter.
Naar mijn idee grotendeels veroorzaakt door teveel macht voor het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
passend inderdaad, maar wel passend gebaseerd op maximaal benutten en uitbouwen aanwezige capaciteiten.
Volwaardige opvoeding is bedoeld om de discussies die alsnog zijn ontstaan over tokkies plat te slaan. De samenleving mag soms best wat actiever zijn in het beschermen van de toekomst van juist kinderen in dergelijke omstandigheden. Juist ook uit puur algemeen belang.
Natuurlijk heeft de VS zijn charme, maar denken dat de gapend gegroeide kloof in de samenleving nog positieve bijeffecten heeft is gewoon niet meer waar. Amerikaans onderwijs is gemiddeld gesproken inferieur, de gemiddelde Amerikaan inmiddels dommer dan Aziaten en Europeanen. Ze bungelen laag in de middenmoot
Kapitaalvernietiging dus. Importeren van slimme Aziaten houdt de kenniseconomie in de VS in stand, niet het eigen systeem
het gaat nog verder terug. De heer (graaf, koning etc), dus de adel zijn de vervangers van God op aarde om de mensen aan te sturen. Alex Jones zei dit letterlijk laatst bijeen or andere rally over Trump, die de gezonden koning is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De ironie....
Laat dat nu net de werkwijze van conservatief rechts zijn: onder het mom van pseudo-filosofie - sinds religie niet meer zo aanslaat, pseudo-wetenschap - dat je met IQ op de proppen kwam was geen verrassing - en een polyester self-help playbook - als je maar wil kan je alles - allerlei vormen van verandering tegengaan die de groepen die dat nodig hebben ook maar een traptrede hoger op de sociale ladder kan brengen.
Dat is overigens verder zeer Amerikaans. Niet voor niets bungelen juist daar de dieprode staten overal onderaan: de bevolking bang maken met duivels en communisten, conservatisme verpakken als het zuivere evangelie terwijl juist die stroming in alle opzichten het tegendeel van het christendom behelst, zodat de groep die het al goed heeft, het niet alleen goed blijft houden, maar ten koste van de lagen eronder ook vooral ervoor zorgt dat de status quo hetzelfde blijft... wordt geconserveerd, zeg maar.
Niet te verdedigen, zegt 'ie... strooi nog wat 'eigen verantwoordelijkheid' nonsens rond terwijl je tegelijkertijd vasthoudt aan ijzeren (natuur)wetten aangaande IQ, karakter en andere eigenschappen. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat er een natuurlijke orde is die nu eenmaal is zoals 'ie is, en daar aan tornen is derhalve onnatuurlijk. Maar aangezien dat nogal onmenselijk klinkt, en vooral een slap aftreksel van sociaal-darwinistisch en eugenisch denken betreft dat het uiteraard sinds 1940-1945 niet zo goed meer doet, moet je wel met allerlei bullsh*t en newspeak op de proppen komen om je mensverachtende ideologie nog als enigszins nobelswaardig en ethisch te verkopen.
Komt er uiteindelijk gewoon op neer dat conservatief rechts, zeker in Amerika, de stroming van de egoïst en materialist is, die al dan niet met een heilig boek in de hand probeert zijn hebzucht en afkeer van zwakte te verpakken in een of andere moreel geladen boodschap.
Al eeuwen. Maar ja: conservatism. At a standstill from the beginning.
Daar heb je een punt inderdaad, VP is meestal gewoon een token.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet, misschien wel net iets te centristisch voor veel Democratische kiezers.
Met een president van 78, lijkt me de VP behoorlijk belangrijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar heb je een punt inderdaad, VP is meestal gewoon een token.
Aan de andere kant, de eerste homoseksuele VP zou ook een doorbraak zijn.
Acosta is wel een van de weinigen die dit steeds heeft gedaan. Is er zelfs zijn Witte Huis perskaart voor kwijtgeraakt een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:02 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin. Maar verschrikkelijk stoer dat hij nu nog eventjes wat naroept hoor, touché.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:02 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Uhquote:
Hahahahaahahahahahaquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin.
Dat hangt allemaal van het narratief af. Voor een conservatieve houwdegen is sociaal een vies woord en wat moet worden bestreden, voor de gemiddelde amerikaan is het iets waar ze zich voor moeten aanpassen, voor diegene die op de onderste lat van de trede staat zal het iets geweldigs zijn. Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen. Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, en dit bereik je niet door de ene rechtse partij in te wisselen door de andere. De VVD heeft lang genoeg de scepter gezwaaid. Hun versie van de trickle down politiek faalt net zo als die van de Amerikanenquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem begint als men gaat vragen wat 'socialer' dan precies betekent, want daar kunnen meningen over verschillen.
Jij denkt echt dat de Rode Dagenraad daar is aangebroken, niet?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:36 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat hangt allemaal van het narratief af. Voor een conservatieve houwdegen is sociaal een vies woord en wat moet worden bestreden, voor de gemiddelde amerikaan is het iets waar ze zich voor moeten aanpassen, voor diegene die op de onderste lat van de trede staat zal het iets geweldigs zijn. Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen. Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, en dit bereik je niet door de ene rechtse partij in te wisselen door de andere. De VVD heeft lang genoeg de scepter gezwaaid. Hun versie van de trickle down politiek faalt net zo als die van de Amerikanen
Jij denkt echt dat het neofacisme daar nog lang blijft rondhangen niet?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat de Rode Dagenraad daar is aangebroken, niet?
Ik zou het denk zelf niet zo noemen, maar hetgeen daar is, blijft daar inderdaad nog wel even hangen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat het neofacisme daar nog lang blijft rondhangen niet?
Nee, dat is een misleidende term.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:36 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat hangt allemaal van het narratief af.
Wat heeft dat te maken met wat jij 'sociaal' noemt?quote:Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen.
Hard gelachen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin. Maar verschrikkelijk stoer dat hij nu nog eventjes wat naroept hoor, touché.
Als dat je benaming voor Trumpisme is dan ja. Evenals de meer gematigde conservatieve vorm. Zijn we nu alweer vergeten dat Trump 70 miljoen mensen voor zich heeft kunnen winnen? Dat de republikeinen winsten behaalden in het Huis en wellicht de Senaat behouden?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat het neofacisme daar nog lang blijft rondhangen niet?
De GOP heeft sinds Reagan een monopolie op het Geloof geclaimd; sindsdien zijn Democraten de gratis abortus verstrekkende euthaniserende drugdealende satanisten, en stemmen daarop is een enkeltje Jack Chick-style hel.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:45 schreef Korenfok het volgende:
Toch blijft een van de meest bizarre feiten dat de meeste (om in EU termen te spreken) netto ontvangende staten (zoals Texas) bijna allemaal diep diep conservatieve staten zijn.
Of misschien ook niet, want is alles er op gericht die ander mag het absoluut niet niet beter krijgen.
Er is een groep die alleen maar Republikeins stemt om te doen wat Trump gedaan heeft: de Supreme Court stacken met anti-abortus rechters. Ik vermoed dat die groep heel erg groot is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De GOP heeft sinds Reagan een monopolie op het Geloof geclaimd; sindsdien zijn Democraten de gratis abortus verstrekkende euthaniserende drugdealende satanisten, en stemmen daarop is een enkeltje Jack Chick-style hel.
Daarom stemt men in de arme bible belt trouw Republikeins; niet omdat de politieke boodschap verder zo boeit.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin. Maar verschrikkelijk stoer dat hij nu nog eventjes wat naroept hoor, touché.
Dit zegt me niks?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:45 schreef Korenfok het volgende:
Toch blijft een van de meest bizarre feiten dat de meeste (om in EU termen te spreken) netto ontvangende staten (zoals Texas) bijna allemaal diep diep conservatieve staten zijn.
Of misschien ook niet, want is alles er op gericht die ander mag het absoluut niet niet beter krijgen.
Dit lepel ik ff op, wat ik zelf ook wist?quote:The economy of the State of Texas is the second largest by GDP in the United States after that of California. ... In 2017, Texas grossed more than $264.5 billion a year in exports—more than the exports of California ($172 billion) and New York ($77.9 billion) combined.
Af als handophouders?quote:As a sovereign country (2016), Texas would be the 10th largest economy in the world by GDP, ahead of South Korea and Canada and behind Brazil.
Men onderschat hier hoe religieus Amerika is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is een groep die alleen maar Republikeins stemt om te doen wat Trump gedaan heeft: de Supreme Court stacken met anti-abortus rechters. Ik vermoed dat die groep heel erg groot is.
"Godin", is dit serieus je niveau? Je wilt toch niet meer droge ogen beweren dat al die "persvoorlichters" van Trump zich steeds weer grandioos voor lul zetten?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Op Texas na, zegt hij.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit zegt me niks?
[..]
Dit lepel ik ff op, wat ik zelf ook wist?
Maar jij schilderd wat wereldwijd de 10de economie zou zijn:
[..]
Af als handophouders?
Ben benieuwd hoe je daar bij komt.
Dat komt gewoon doordat conservatisme een gigantische kut-ideologie is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:45 schreef Korenfok het volgende:
Ik onderschat het niet hoor. Als atheist heb je sowieso geen kans om president te worden, dat zegt wat mij betreft genoeg.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Men onderschat hier hoe religieus Amerika is.
Evangelicals zijn een enorm groot stemmersblok, en die is sinds Reagan Republikeins. Komt ook wel goed uit natuurlijk: enerzijds blijven beweren dat je goed christen bent omdat je tegen die homofilie-verspreidende babymoordenaars stemt, anderzijds gewoon ultra-kapitalistisch en wapenzwaaiend alles wat in het evangelie staat over armoede en vrede naast je neerleggen.
Overigens zei Barry Goldwater het al in de jaren '70: Als de christelijke fundamentalisten de GOP overnemen, kun je de partij en waar het voor stond gedag zeggen. En hij kreeg gelijk.
Is verder natuurlijk grotendeels een wassen neus, die religiositeit op conservatief rechts.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik onderschat het niet hoor. Als atheist heb je sowieso geen kans om president te worden, dat zegt wat mij betreft genoeg.
Ook iemand als Buttigieg moet enorm zijn geloof benadrukken om als homo ergens te komen.
Dan bij deze: het is op Texas na. En dat is natuurlijk niet vreemd: om dezelfde reden zijn een hoop van die midden-oosterse landen ook 'welvarend': olie.quote:
Oh.....my.....God!quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nou nee, ook dat dekt de lading allerminst en werkt hooguit meer verwarrend.quote:
Is ook een aflopende zaak; wordt straks een verzameling van straatarme staten die nog dieprood zullen stemmen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:59 schreef Barbusse het volgende:
Gezien de verschuivende demografie denk ik niet dat Texas rood blijft eigenlijk..
Ben ik het niet helemaal mee eens. Religie gebaseerd op heilig teksten is in de moderne tijd de facto hypocriet, maar de weerstand tegen de zaken die jij noemt komt toch echt uit die traditie vandaan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is verder natuurlijk grotendeels een wassen neus, die religiositeit op conservatief rechts.
Uiteraard, komt van pas om tegen homo's, abortus en feminisme te strijden...
Maar verder gewoon een hyperkapitalistisch clubje waar wapenbezit, doodstraf en militarisme/nationalisme als kardinale deugden worden beschouwd.
Allemaal met heimwee terugdenken aan de tijd dat hun confederate standbeelden nog met rust werden gelaten en dat foodstamps socialisme vertegenwoordigden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is ook een aflopende zaak; wordt straks een verzameling van straatarme staten die nog dieprood zullen stemmen.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan bij deze: het is op Texas na.
Zou dat nog een factor zijn? Kan me het me niet voorstellen. Oliebronnen gaat niet eeuwig mee, en het is niet alsof die lap land nog steeds niet helemaal in kaart is gebracht ofzo en er daarom nog aan de lopende band bronnen worden gevonden.quote:En dat is natuurlijk niet vreemd: om dezelfde reden zijn een hoop van die midden-oostelijke staten ook 'welvarend': olie.
Dat zal best.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Religie gebaseerd op heilig teksten is in de moderne tijd de facto hypocriet, maar de weerstand tegen de zaken die jij noemt komt toch echt uit die traditie vandaan.
Feitelijk is het gewoon een puur politieke ideologie en niks meer niks minder, die zich constant anders verpakt, maar eigenlijk al duizenden jaren dit doet, en telkens 'verliest' als ze in control komen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat komt gewoon doordat conservatisme een gigantische kut-ideologie is.
Neemt nog steeds het feit niet weg dat de Republikeinse staten het over de gehele linie uiterst slecht doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
[..]
Zou dat nog een factor zijn? Kan me het me niet voorstellen. Oliebronnen gaat niet eeuwig mee, en het is niet alsof die lap land nog steeds niet helemaal in kaart is gebracht ofzo en er daarom nog aan de lopende band bronnen worden gevonden.
Daarbij zijn naar goed anglicaans gebruik die bronnen natuurlijk gewoon verpatst, ipv dat de overheid ze exploiteert.
Dus: nee, niet olie.
Texas is ouder dan de VS.
Nogmaals, categorisch mee oneens. Al die dingen (en nog veel meer) worden keihard veroordeeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zal best.
Maar over homo's, abortus en feminisme lezen we vrij weinig in die heilige teksten.
Het woord homoseksualiteit of feminisme komt nergens in de bijbel voor, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, categorisch mee oneens. Al die dingen (en nog veel meer) worden keihard veroordeeld.
Overigens wordt een heilige oorlog juist aanbevolen.
Je had het net over de exports en die worden wel grotendeels gedreven door de olie- en gasindustrie, zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
[..]
Zou dat nog een factor zijn? Kan me het me niet voorstellen. Oliebronnen gaat niet eeuwig mee, en het is niet alsof die lap land nog steeds niet helemaal in kaart is gebracht ofzo en er daarom nog aan de lopende band bronnen worden gevonden.
Daarbij zijn naar goed anglicaans gebruik die bronnen natuurlijk gewoon verpatst, ipv dat de overheid ze exploiteert.
Tel even op, van de tien meest van de federale overheid afhankelijke staten in de VS zijn er 9 diep- en dieprood:quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
[..]
Mee eensquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neemt nog steeds het feit niet weg dat de Republikeinse staten het over de gehele linie uiterst slecht doen.
Al decennia.
De top 21 zijn diep rood.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tel even op, van de tien meest van de federale overheid afhankelijke staten in de VS zijn er 9 diep- en dieprood:
[ afbeelding ]
Wat een raar argument, het woord hoeft niet explicieit genoemd te worden om het concept te veroordelen. Beiden worden zonder meer veroordeeld in de bijbel. Nationalisme wordt juist aangemoedigd. De huidige staat Israël is daar een direct gevolg van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het woord homoseksualiteit of feminisme komt nergens in de bijbel voor, bijvoorbeeld.
Tijd om de tempel te reinigen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zal best.
Maar over homo's, abortus en feminisme lezen we vrij weinig in die heilige teksten.
Over kapitalisme, wapenbezit, rebelleren tegen de overheid, speculeren, winst maken, doodstraf daarentegen is het Evangelie zeer expliciet. Het wordt overal afgewezen en veroordeeld. Maar laat het aan rechts-conservatief Amerikaans evangelicalisme over om van Jezus een AR15 en Stars & Stripes-zwaaiende aandeelhouder te maken die tegen belastingen en de overheid vecht.
Klopt. Maar een op know-how drijvende industrie hebben, is wat anders dan rijk zijn "omdat er olie zit".quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je had het net over de exports en die worden wel grotendeels gedreven door de olie- en gasindustrie, zie bijvoorbeeld:
http://www.worldstopexports.com/top-10-exports-from-texas/
Evangelicals volgen het Nieuwe Verbond; daarom besnijden ze zichzelf niet en eten ze varkensvlees. Ze zeggen daarmee dat oude wetten zijn vervallen (vervangingstheologie); puur exegetisch zou dat betekenen dat alles wat in het OT staat zou moeten zijn vervangen met de Nieuwe Wet, maar zo ver gaan de Evangelicals dan weer niet. Garnalen worden dan wel weer gewoon gegeten en over kleding van twee soorten textiel doen ze ook niet moeilijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een raar argument, het woord hoeft niet explicieit genoemd te worden om het concept te veroordelen. Beiden worden zonder meer veroordeeld in de bijbel. Nationalisme wordt juist aangemoedigd. De huidige staat Israël is daar een direct gevolg van.
Ik vind het knap hoe zij zich als jonge vrouw zich telkens karig weet te verweren tegen een boel van die verachtelijke figuren uit de linksgeoriënteerde media. So-called "objectieve" journalisten, die niet anders doen dan een énorme politieke agenda pushen en semantische spelletjes spelen in combinatie met gaslighting. KayleighGodin heeft hen hier al meermaals mee geconfronteerd en toen werden er mondjes gesnoerd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Godin", is dit serieus je niveau? Je wilt toch niet meer droge ogen beweren dat al die "persvoorlichters" van Trump zich steeds weer grandioos voor lul zetten?
Mohammed Al-Sahhaf kwam nog geloofwaardig over bij die types.
Oh zeker, Texas trekt nu juist ook mensen die wegvluchten uit bijvoorbeeld de Bay Area omdat de woningmarkt daar totaal overspannen is. Je ziet ook veel tech bedrijven juist de overstap maken naar Texas. Oracle was de meest recente afgelopen week.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Maar een op know-how drijvende industrie hebben, is wat anders dan rijk zijn "omdat er olie zit".
Kayleigh heeft nog nooit een zinnig woord uitgesproken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoe zij zich als jonge vrouw zich telkens karig weet te verweren tegen een boel van die verachtelijke figuren uit de linksgeoriënteerde media. So-called "objectieve" journalisten, die niet anders doen dan een énorme politieke agenda pushen en semantische spelletjes spelen in combinatie met gaslighting. KayleighGodin heeft hen hier al meermaals mee geconfronteerd en toen werden er mondjes gesnoerd.
Ik heb overigens ook sterk het gevoel dat zij lang niet achter alles staat wat Trump zoal zegt en vindt, maar het is nu eenmaal haar job dit over te brengen naar de pers.
Ja, kleuterretoriek over "de linkse media", veel verder kom je niet.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoe zij zich als jonge vrouw zich telkens karig weet te verweren tegen een boel van die verachtelijke figuren uit de linksgeoriënteerde media. So-called "objectieve" journalisten, die niet anders doen dan een énorme politieke agenda pushen en semantische spelletjes spelen in combinatie met gaslighting. KayleighGodin heeft hen hier al meermaals mee geconfronteerd en toen werden er mondjes gesnoerd.
Ik heb overigens ook sterk het gevoel dat zij lang niet achter alles staat wat Trump zoal zegt en vindt, maar het is nu eenmaal haar job dit over te brengen naar de pers.
Je tracht te zeggen dat jij een andere visie hebt over bepaalde zaken. Dat zou natuurlijk goed kunnen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kayleigh heeft nog nooit een zinnig woord uitgesproken.
Knap hoor, van zo'n jonge vrouw... Zijn verder van nature toch wat labiele, emotionele wezens natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Je tracht te zeggen dat jij een andere visie hebt over bepaalde zaken. Dat zou natuurlijk goed kunnen.
Christendom is juist een tegen reactie op nationalisme. Juist de eerste discipelen gingen naar andere landen om iedereen te vertellen over Christus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een raar argument, het woord hoeft niet explicieit genoemd te worden om het concept te veroordelen. Beiden worden zonder meer veroordeeld in de bijbel. Nationalisme wordt juist aangemoedigd. De huidige staat Israël is daar een direct gevolg van.
Ja daar zijn we het over eens. De hypocrisie van religie in de 21e eeuw.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Evangelicals volgen het Nieuwe Verbond; daarom besnijden ze zichzelf niet en eten ze varkensvlees. Ze zeggen daarmee dat oude wetten zijn vervallen (vervangingstheologie); puur exegetisch zou dat betekenen dat alles wat in het OT staat zou moeten zijn vervangen met de Nieuwe Wet, maar zo ver gaan de Evangelicals dan weer niet. Garnalen worden dan wel weer gewoon gegeten en over kleding van twee soorten textiel doen ze ook niet moeilijk.
Al die dingen worden vooral in het oude testament juist aangemoedigd. Het is maar net wat je negeert en wat niet.quote:Nationalisme wordt verre van aangemoedigd in het Evangelie (parabel van de Barmhartige Samaritaan, Handelingen 10,34-35, Openbaring 7,9-10) en verwerven van bezittingen, het dragen van wapens, het doden van mensen (doodstraf), of het rebelleren tegen de overheid worden expliciet verworpen.
Het Nieuwe Testament verwerpt nationalisme, overal.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja daar zijn we het over eens. De hypocrisie van religie in de 21e eeuw.
[..]
Al die dingen worden vooral in het oude testament juist aangemoedigd. Het is maar net wat je negeert en wat niet.
Ik denk dat je met dit soort uitspraken hier geen vrienden maakt. Hele rare visie ook trouwens om zo over vrouwen te spreken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Knap hoor, van zo'n jonge vrouw... Zijn verder van nature toch wat labiele, emotionele wezens natuurlijk.
Nee, Kayleigh is gewoon totaal incoherent. Dat heeft niets met visies te maken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:20 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Je tracht te zeggen dat jij een andere visie hebt over bepaalde zaken. Dat zou natuurlijk goed kunnen.
Ik dacht, ik zeg het vast voor je. Scheelt ons 33 posts waarin je heel geforceerd neutraal over probeert te komen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:23 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik denk dat je met dit soort uitspraken hier geen vrienden maakt. Hele rare visie ook trouwens om zo over vrouwen te spreken.
De kleuterretoriek komt eerder van de linksgeoriënteerde media. Maar hier gaan we het toch niet over eens worden, dus let's agree to disagreequote:Op dinsdag 15 december 2020 23:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, kleuterretoriek over "de linkse media", veel verder kom je niet.
Je vindt de wijze waarop de persvoorlichters van Trump optraden en optreden niet te gênant voor woorden? Nog veel te leren.
Ben jij dat, Thierry?quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Knap hoor, van zo'n jonge vrouw... Zijn verder van nature toch wat labiele, emotionele wezens natuurlijk.
Maar het christendom is juist de basis van het nieuwe testament. De hele komst van Christus is dat het oude testament vervult is en een nieuwe tijd aan gebroken is. Zo verbrak Christus veel conservatieve tradities (zegenen op de sabbath, brood maken op de Sabbath. spreken in de gewone taal, vertellen over de enige God aan niet Israëlieten etc).quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja daar zijn we het over eens. De hypocrisie van religie in de 21e eeuw.
[..]
Al die dingen worden vooral in het oude testament juist aangemoedigd. Het is maar net wat je negeert en wat niet.
Radicaal rechts vs. radicaal links. Ik zie toch wel wat gelijkenissen tussen jullie twee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Getver, leek er echt even op, nietwaar?
Oh, toe, vertel, wat maakt mij radicaal links.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:26 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Radicaal rechts vs. radicaal links. Ik zie toch wel wat gelijkenissen tussen jullie twee.
Wordt ook al in Jesaja en vooral Jeremia verkondigd.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar het christendom is juist de basis van het nieuwe testament. De hele komst van Christus is dat het oude testament vervult is en een nieuwe tijd aan gebroken is. Zo verbrak Christus veel conservatieve tradities (zegenen op de sabbath, brood maken op de Sabbath. spreken in de gewone taal, vertellen over de enige God aan niet Israëlieten etc).
Die zit over een maand gewoon bij FOX News.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Oh.....my.....God!![]()
![]()
Barbie wordt eindelijk aangesproken op haar dagelijks liegen (WtF waarom gebeurd dit nu pas?) en met trillende stem weet ze dat ze binnenkort met pensioen mag.
Voltooid verleden tijd. Misschien mag ze drankjes serveren op Mar a Lago.
Dat bestrijd ik niet. Wat mij betreft was de wereld een stuk beter geweest als die vroege christenen besloten hadden om het hele oude testament weg te gooien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar het christendom is juist de basis van het nieuwe testament. De hele komst van Christus is dat het oude testament vervult is en een nieuwe tijd aan gebroken is. Zo verbrak Christus veel conservatieve tradities (zegenen op de sabbath, brood maken op de Sabbath. spreken in de gewone taal, vertellen over de enige God aan niet Israëlieten etc).
Je moet die rol maar willen spelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:18 schreef Dejannn het volgende:
Gmta.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kwam ze niet bij OAN vandaan?quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die zit over een maand gewoon bij FOX News.
Is ook zo. Daarom is de oude benaming van de conservatieve medemensen ook beter (wat mij betreft) orthodoxen. alle kennis die er is bestaat nu, en er is geen reden om meer kennis te onderzoeken of in te voeren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wordt ook al in Jesaja en vooral Jeremia verkondigd.
Ben er ook bang voor. Daar kun je met je kop toch niet bij dat zo'n trien nog een podium krijgt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die zit over een maand gewoon bij FOX News.
Haar taak is niet het volk voor te liegen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoe zij zich als jonge vrouw zich telkens karig weet te verweren tegen een boel van die verachtelijke figuren uit de linksgeoriënteerde media.
Jahoor.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Haar taak is niet het volk voor te liegen.
Klopt.quote:De taak van de media is om haar aan te pakken wanneer ze dit wel doet.
Dat is wel haar taak. Zo wil Trump datquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Haar taak is niet het volk voor te liegen.
Opzich is er altijd behoefte geweest aan een dominante politieke doctrine, echter is dat in onze tijd een sociale (bijna elk land ter wereld heeft een vorm van bijstand, nood voorzieningen voor medische hulp, stemrecht en etc) vorm van modernisme/liberalisme, waarin je ziet dat de oppositie juist de conservatieve/otherdoxe ideologie aanhangt. Op links is het de millieu activisten die geloven in een natuur waar de mens nooit in harmonie mee heeft geleefd en op rechts zie je een cultuur idealisatie die ook nooit heeft bestaan. Dit fenomeen is anders dan200 jaar terug.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik niet. Wat mij betreft was de wereld een stuk beter geweest als die vroege christenen besloten hadden om het hele oude testament weg te gooien.
Kan niet wachten tot ze z’n account sluiten na 20 januariquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:54 schreef Arcee het volgende:
[ twitter ]
Zou dit 'm zijn? The big one?
Weinig keus meer en volgens mij had McConnell ook gezegd Bidens overwinning te erkennen als de electors gekozen hadden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:38 schreef Arcee het volgende:
Toch best opmerkelijk dat McConnell de nederlaag van Trump heeft erkend en Biden heeft gefeliciteerd met z'n overwinning. Blijkbaar werd het de asshole in chief van de Senaat nu toch te gortig.
Idd, gaat voor hem niet meevallen dan de aandacht van de media te houden denk ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:59 schreef Szura het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot ze z’n account sluiten na 20 januari
dit valt nog te bezien. Een deel van die republikeinse partij ziet geen reden om met het Trumpisme verder te gaan. Met de wetenschap dat ze maar 42 % van het aantal kiezers vertegenwoordigen en de gebruikelijke streken niet meer werken, lijkt het me hoogst waarschijnlijk dat ze de laatste twee senaatszetels ook zullen verliezen. Vooral nu McConnell zijn hardvochtige beleid mbt covid steun blijft doorzetten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dat je benaming voor Trumpisme is dan ja. Evenals de meer gematigde conservatieve vorm. Zijn we nu alweer vergeten dat Trump 70 miljoen mensen voor zich heeft kunnen winnen? Dat de republikeinen winsten behaalden in het Huis en wellicht de Senaat behouden?
Ik moet gelijk denken minister van (de) verkeer(de kant)quote:Op woensdag 16 december 2020 00:03 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Was dit al gedeeld? Leuk nieuws!
quote:Op woensdag 16 december 2020 00:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik moet gelijk denken minister van (de) verkeer(de kant)
quote:Op woensdag 16 december 2020 00:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ging ook niet echt vanuit. Het is zo'n dooddoener als iemand van een minderheidsgroep een topbaan krijgt, dan zal het wel komen omdat ze van die groep zijn.....quote:Op woensdag 16 december 2020 00:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Overigens is het geen benoeming puur om hem een plekje te geven
[ twitter ]
Hij is toch ook Democraat?quote:Op woensdag 16 december 2020 00:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Niet heel opmerkelijk als je het mij vraagt. Mitch McConnell is een Republikein van oude stempel. Geen blaffende hond zoals Trump. Mijn vermoeden zegt dat Trump en McConnell elkaar niet kunnen uitstaan. Niet dat je er wat aan hebt verder, want beiden zijn verachterlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:38 schreef Arcee het volgende:
Toch best opmerkelijk dat McConnell de nederlaag van Trump heeft erkend en Biden heeft gefeliciteerd met z'n overwinning. Blijkbaar werd het de asshole in chief van de Senaat nu toch te gortig.
iemand van de verkeerde kant, wordt in sommige delen van Nederland een homosexueel mee bedoelt.quote:
😂 en verder vind ik het belachelijk dat dat een item is!quote:Op woensdag 16 december 2020 00:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
iemand van de verkeerde kant, wordt in sommige delen van Nederland een homosexueel mee bedoelt.
Ik denk dat je de steun voor dat beleid schromelijk onderschat.quote:Op woensdag 16 december 2020 00:07 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dit valt nog te bezien. Een deel van die republikeinse partij ziet geen reden om met het Trumpisme verder te gaan. Met de wetenschap dat ze maar 42 % van het aantal kiezers vertegenwoordigen en de gebruikelijke streken niet meer werken, lijkt het me hoogst waarschijnlijk dat ze de laatste twee senaatszetels ook zullen verliezen. Vooral nu McConnell zijn hardvochtige beleid mbt covid steun blijft doorzetten.
Dus haar taak is pure propaganda?quote:
Het is toch wel erg dat het eerste dat door mijn hoofd schiet bij het lezen van dit bericht is dat dit wel eens een stunt van Trump kan zijn om de verkiezingen alsnog ongeldig te kunnen verklaren.quote:Op woensdag 16 december 2020 05:43 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
...”growing alarm...”
Aprés un croissant et un café...
https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/C7h2vTlKZQ
Quote:” The change of plans for Mr. O’Brien comes two days after it was disclosed that multiple federal agencies had been hacked ...”
“ “These media reports suggest that these attacks were comprehensive and historic, and that these bad actors may have had access to critical U.S. government systems for many months,” the senators wrote...
media reports versus intel reports ?
nee dat kan niet , volgens de US constitutie is de president nu gekozen en de uitslag weten we , de beëdiging is 20 januari en daar doe je niets meer aanquote:Op woensdag 16 december 2020 07:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is toch wel erg dat het eerste dat door mijn hoofd schiet bij het lezen van dit bericht is dat dit wel eens een stunt van Trump kan zijn om de verkiezingen alsnog ongeldig te kunnen verklaren.
Tijd om hem op te sluiten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
Vandaag:
[ twitter ]
Als hij echt denkt dat hij de winnaar is..... hoe sick is dat?
Of hij weet wel dat hij zit te kloten, maar wil er zelf nog in geloven. Ook sick
Of hij weet bewust dat hij liegt en de Amerikanen bedriegt, bijv zodat mensen blijven doneren.
Hij komt niet op de inaugaratie. Hoewel het leuker is dat hij wel komt en gaat rellen. Soap !!
En Mayor Pete was natuurlijk briljant tijdens ik optredens op FoxNews gedurende de campagne.quote:Op woensdag 16 december 2020 00:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 en verder vind ik het belachelijk dat dat een item is!
Zal wel met stom Amerika en hokjes duwen zijn.
De man is een gelouterde actieve militair geweest! n.b.
Toegegeven..ik dacht ook een zoethoudertje voor zijn bijdragen.
De man is daar té intelligent voor. Blijkbaar gaat het hem echt aan het hart.
Zie de voorbeelden van straten in de tweet hierboven.
De man is de eerste burgemeester uit South Bend met een kabinets functie 🇺🇸
Nee hoorquote:Op woensdag 16 december 2020 07:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat kan niet , volgens de US constitutie is de president nu gekozen en de uitslag weten we , de beëdiging is 20 januari en daar doe je niets meer aan
En er is nog de EO uit 2018quote:In 1876, dueling electors in three states were deadlocked until a deal was brokered days before Inauguration Day.
The dispute was resolved after Republican Rutherford B. Hayes became president in exchange for withdrawing U.S. troops left over from the Civil War from Southern states.
“I hope it’s a very low probability event but 1876 is a reminder that it is not zero and we have come very close to falling over that cliff in our history,” Foley said.
Er zijn nu geen 'dueling electors'.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:23 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Nee hoor
https://www.reuters.com/a(...)xplain-idUSKBN2712M7
[..]
En er is nog de EO uit 2018
Halvetamme, met je artikelen uit oktober.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:23 schreef 4moreyears het volgende:
Nee hoor
Want de kiesmannen hebben zich, net als in 18 focking 76 nog niet uitgesproken?quote:Op woensdag 16 december 2020 08:23 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Nee hoor
[..]
En er is nog de EO uit 2018
Prima keus denk ik. Maar wel weer jammer van die onnodige (links-progressieve) identiteitspolitiek. Ik snap niet (als LGBT-er) waarom het nu per se nodig is om dan te benadrukken dat hij LGBT is. Daar hoef je niets voor te doen hoor, dat is verder geen prestatie an sich.quote:Op woensdag 16 december 2020 00:03 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Was dit al gedeeld? Leuk nieuws!
Een bizarre clownshow is het al sinds een paar dagen na de verkiezingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het wordt een beetje clownesk zo he? Vind je zelf ook niet?
Als iets voor de eerste keer in de geschiedenis gebeurt terwijl het iets is waar best wel wat lading op zit...en is dat bijzonder nieuwswaardig.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:57 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Prima keus denk ik. Maar wel weer jammer van die onnodige (links-progressieve) identiteitspolitiek. Ik snap niet (als LGBT-er) waarom het nu per se nodig is om dan te benadrukken dat hij LGBT is. Daar hoef je niets voor te doen hoor, dat is verder geen prestatie an sich.
Dit is een erg tegenstrijdige reactie op de inhoud van mijn post.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is dan ook vooral jouw soort volk wat daar erg mee bezig is.
Op zich wel een interessante discussie. Wat mij betreft is er een verschil tussen recognition van een minderheid en identity politics rondom de dominante sociale groep. Het eerste doet linksprogressief inderdaad, het tweede rechtsconservatief.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:57 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Prima keus denk ik. Maar wel weer jammer van die onnodige (links-progressieve) identiteitspolitiek. Ik snap niet (als LGBT-er) waarom het nu per se nodig is om dan te benadrukken dat hij LGBT is. Daar hoef je niets voor te doen hoor, dat is verder geen prestatie an sich.
Hier leer ik nog wel creatieve opmerkingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Halvetamme, met je artikelen uit oktober.
Boer nog eens wat zuur op en ga dat herkauwen tot je groen ziet.
Ik denk dat je nog met je hoofd in de swamp zit. TRUMP heeft verloren, zowel McConnell als Putin hebben dit bevestigd. En samen met Trump zal ook gaandeweg ook de overschatting van dit soort schijnpolitiek vervagen.quote:Op woensdag 16 december 2020 01:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat je de steun voor dat beleid schromelijk onderschat.
quote:Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Halvetamme, met je artikelen uit oktober.
Boer nog eens wat zuur op en ga dat herkauwen tot je groen ziet.
Zo kun je er een leuke draai aangeven, maar nee. Dit is gewoon identity politics, en dat zien we voornamelijk terug bij links.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op zich wel een interessante discussie. Wat mij betreft is er een verschil tussen recognition van een minderheid en identity politics rondom de dominante sociale groep. Het eerste doet linksprogressief inderdaad, het tweede rechtsconservatief.
Heel leuk en aardig, maar links heeft dit soort politiek niet nodig, rechts eigenlijk ook niet. Identity politics is meer een dingetje voor Trumpisme, PVV en FvD. In dit licht gezien is duidelijk wie er aan het draaien is..quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Zo kun je er een leuke draai aangeven, maar nee. Dit is gewoon identity politics, en dat zien we voornamelijk terug bij links.
Nee hoor, het is vooral dat jij niet begrijpt (of wil begrijpen) dat het belang van identity politics vooral een rechts-conservatief feestje is. Bij links zijn zaken als seksuele voorkeuren totaal een non-issue. Het wordt een issue omdat rechts/conservatief denkt dat ze wel een oordeel moeten hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:06 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is een erg tegenstrijdige reactie op de inhoud van mijn post.
De media benoemt het feit dat ie LGBT+ is hè, omdat het een bijzonder moment is. Buttigieg is gewoon een voormalig presidentskandidaat en prominente Democraat, er is weinig reden om aan te nemen dat ie die plek vanwege z'n geaardheid heeft gekregen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Zo kun je er een leuke draai aangeven, maar nee. Dit is gewoon identity politics, en dat zien we voornamelijk terug bij links.
Het is alleen nogal vreemd dat sommigen zich zo druk maken wat andere volwassenen in hun slaapkamer uitspoken.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De media benoemt het feit dat ie LGBT+ is hè, omdat het een bijzonder moment is. Buttigieg is gewoon een voormalig presidentskandidaat en prominente Democraat, er is weinig reden om aan te nemen dat ie die plek vanwege z'n geaardheid heeft gekregen.
Zou gewoon compleet normaal moeten zijn idd. Een mens is een mens is een mens. Helaas is dat op veel plekken nog niet zo.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef STING het volgende:
Ik raak licht geirriteerd als in films & series het er zo bovenop ligt dat er voor LGBTQ+ personages wordt gekozen, niet omdat het waarde toevoegt aan het verhaal, maar gewoon om de LGBTQ+ checkbox aan te kunnen vinken.
Maar nieuws dat er voor het eerst een zwarte President of Vice-President van het vrouwelijke geslacht wordt gekozen, of nu een minister die homo is vind ik dan wel weer ok. Het laat zien dat hopelijk geaardheid, geslacht en ras steeds minder een rol gaat spelen en ze als 'equal' worden beschouwd. Dat valt voor mij niet onder de noemer van de doorgeschoten 'woke' subcultuur, dat je altijd elke groep expliciet moet benoemen, wat anders 'exclude' je ze.
Fixed. Links heft een genderneutrale wc niet maandenlang tot nationaal nieuws of maakt wekenlang een heel punt van genderoperaties in het leger.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Zo kun je er een leuke draai aangeven, maar nee. Dit is gewoon identity politics, en dat zien we voornamelijk terug bij linksrechts.
Precies. Het issue is wel dat door de woke fanatics, je dan ook mensen krijgt die bij elk LGBTQ+ nieuws gelijk naar de anti-woke knop grijpen en dat is dan weer jammer. Maar lang leve polarisatie en confirmation bias I guess.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou gewoon compleet normaal moeten zijn idd. Een mens is een mens is een mens. Helaas is dat op veel plekken nog niet zo.
Bij rechts ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Mijdt startrek discovery at all cost danquote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef STING het volgende:
Ik raak licht geirriteerd als in films & series het er zo bovenop ligt dat er voor LGBTQ+ personages wordt gekozen, niet omdat het waarde toevoegt aan het verhaal, maar gewoon om de LGBTQ+ checkbox aan te kunnen vinken.
Beetje off topic, maar ik had idd ST: Discovery in m'n hoofd bij die opmerking ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Knipoogje het volgende:
Mijdt startrek discovery at all cost dan
Dat is het toch ook? Leuk dat hij een positie krijgt in de regering, maar had ook wel een belangrijker ministerie verwacht.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef AnneX het volgende:
Het lijkt een minder belangrijke post.
Een intelligente man als Pete had ik graag op Onderwijs gezien waar deVos een zootje heeft gebrouwen, volgens de pers en twitter.
Vind je het dan ook prima dat LGBTQ+ mensen geïrriteerd raken van al jarenlange dezelfde heteropersonages in films?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef STING het volgende:
Maar nieuws dat er voor het eerst een zwarte President of Vice-President van het vrouwelijke geslacht wordt gekozen, of nu een minister die homo is vind ik dan wel weer ok. Het laat zien dat hopelijk geaardheid, geslacht en ras steeds minder een rol gaat spelen en ze als 'equal' worden beschouwd. Dat valt voor mij niet onder de noemer van de doorgeschoten 'woke' subcultuur, dat je altijd elke groep expliciet moet benoemen, wat anders 'exclude' je ze.
Het zou maar zo kunnen zijn dat het in de regering Biden een uiterst belangrijk ministerie gaat zijn. Infrastructuur in de VS is een puinhoop. Grote investeringen (met bijbehorende belangrijkheid) zijn noodzakelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef budha het volgende:
[..]
Dat is het toch ook? Leuk dat hij een positie krijgt in de regering, maar had ook wel een belangrijker ministerie verwacht.
De irritatie die sommigen voelen maakt duidelijk dat dergelijke mensen gevoelsmatig dus niet in staat zijn mensen uit de LGBTQ+ gemeenschap neutraal te beschouwen. Verstandelijk misschien wel, maar gevoelsmatig dus niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vind je het dan ook prima dat LGBTQ+ mensen geïrriteerd raken van al jarenlange dezelfde heteropersonages in films?
Of moet het ze niet uitmaken of een personage homo of hetero is? Moet het jou wel uitmaken?
Het zou al een hele verbetering zijn als er een mooie, milde naam voor werd gevonden, in plaats van dit vernederende ingrediëntenlijstje.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef STING het volgende:
Ze geven daarmee helemaal de verkeerde boodschap. Je zou denken dat 1000 jaar later dat non binair zijn heel normaal is. In plaats daarvan leggen ze er enorm de nadruk op.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef STING het volgende:
[..]
Beetje off topic, maar ik had idd ST: Discovery in m'n hoofd bij die opmerking ja.Zo over the top daar, jammer.
Hopelijk een eenmalige statement en daarna minder 'in your face'.
Nee hoor, dat zit in jouw hoofd. Heb je geen last van seksuele vooringenomenheid dan zie je dat soort zaken helemaal niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze geven daarmee helemaal de verkeerde boodschap. Je zou denken dat 1000 jaar later dat non binair zijn heel normaal is. In plaats daarvan leggen ze er enorm de nadruk op.
Doet me ook een beetje aan een opmerking van Midas Dekkers denken. Die zij ooit "Donald Jones was een beroepsneger, die deed alles wat mensen vonden dat negers moesten doen."quote:Op woensdag 16 december 2020 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze geven daarmee helemaal de verkeerde boodschap. Je zou denken dat 1000 jaar later dat non binair zijn heel normaal is. In plaats daarvan leggen ze er enorm de nadruk op.
Er zijn zeker grote problemen en de aandacht daarvoor is wel toegenomen, maar ik zie dit geen speerpunt worden van de Biden regering en heb toch het idee dat dit baantje een bedankje is voor de inzet die Buttigieg heeft getoond voor de campagne.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het zou maar zo kunnen zijn dat het in de regering Biden een uiterst belangrijk ministerie gaat zijn. Infrastructuur in de VS is een puinhoop. Grote investeringen (met bijbehorende belangrijkheid) zijn noodzakelijk.
Het is heel normaal dat in science fiction aandacht is voor thema's die vandaag de dag spelen, maar dit vond ik ook wel erg lui geschreven. Kwam geforceerd over.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet eens. Als heteros naakt en in fetishkleding door de grachten feest vieren omdat ze hetero zijn neem ik daar ook aanstoot aan. Zo wil ik ook geen hetero of homostel willen zien neuken in het park. Dat sommige zelfs een kusje van homos niet willen zien ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het zou maar zo kunnen zijn dat het in de regering Biden een uiterst belangrijk ministerie gaat zijn. Infrastructuur in de VS is een puinhoop. Grote investeringen (met bijbehorende belangrijkheid) zijn noodzakelijk.
[..]
De irritatie die sommigen voelen maakt duidelijk dat dergelijke mensen gevoelsmatig dus niet in staat zijn mensen uit de LGBTQ+ gemeenschap neutraal te beschouwen. Verstandelijk misschien wel, maar gevoelsmatig dus niet.
Het lijkt een beetje op gay-pride. Daar zie ik ook regelmatig reacties als "Homo mag best, maar waarom moet dat zo openlijk" en dergelijke. Tja, dan heb je toch niet begrepen wat de kern van gelijkwaardigheid is denk ik.
Ja en daarom zal je ook enorm zeuren over hetero's in films. Bah!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:56 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Niet eens. Als heteros naakt en in fetishkleding door de grachten feest vieren omdat ze hetero zijn neem ik daar ook aanstoot aan. Zo wil ik ook geen hetero of homostel willen zien neuken in het park. Dat sommige zelfs een kusje van homos niet willen zien ben ik wel met je eens.
Ah, daar hebben de typische gaslighting weer.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, het is vooral dat jij niet begrijpt (of wil begrijpen) dat het belang van identity politics vooral een rechts-conservatief feestje is. Bij links zijn zaken als seksuele voorkeuren totaal een non-issue. Het wordt een issue omdat rechts/conservatief denkt dat ze wel een oordeel moeten hebben.
Zeer goed omschreven, bête noire, die zal ik even onthouden.quote:Since its 1970s origins, identity politics as a mode of organizing and set of political philosophical positions has undergone numerous attacks by those motivated to point to its flaws, whether by its pragmatic exclusions or more programmatically. For many leftist commentators, in particular, identity politics is something of a bête noire, representing the capitulation to cultural criticism in place of analysis of the material roots of oppression.
Dit kan ik ten zeerste ontkrachten. Elke rationele LGBT'er met zelfreflectie weet dat het overgrote merendeel van de bevolking nu eenmaal heteroseksueel is. Helaas steken sommigen in op sterke oververtegenwoordiging.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vind je het dan ook prima dat LGBTQ+ mensen geïrriteerd raken van al jarenlange dezelfde heteropersonages in films?
Mocht het nodig zijn, dan kunnen we ons prima zelf verdedigen hoor. Daar hebben we jou niet voor nodigquote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
[..]
De irritatie die sommigen voelen maakt duidelijk dat dergelijke mensen gevoelsmatig dus niet in staat zijn mensen uit de LGBTQ+ gemeenschap neutraal te beschouwen. Verstandelijk misschien wel, maar gevoelsmatig dus niet.
Het lijkt een beetje op gay-pride. Daar zie ik ook regelmatig reacties als "Homo mag best, maar waarom moet dat zo openlijk" en dergelijke. Tja, dan heb je toch niet begrepen wat de kern van gelijkwaardigheid is denk ik.
Hier ben ik het wel mee eens, de gaypride doet de homogemeenschap meer kwaad dan goed. Ze zetten zichzelf nogal apart weg.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:56 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Niet eens. Als heteros naakt en in fetishkleding door de grachten feest vieren omdat ze hetero zijn neem ik daar ook aanstoot aan. Zo wil ik ook geen hetero of homostel willen zien neuken in het park. Dat sommige zelfs een kusje van homos niet willen zien ben ik wel met je eens.
Ja en dus slikken ze het maar. Maar er wat over zeggen gaat jou dan weer te ver. Dat is dus wel een fobie. Prima, ik kan niet bepalen wat jij wel of niet wil kijken, maar je moet niet net doen alsof je dan geen fobie hebt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:01 schreef Dejannn het volgende:
Dit kan ik ten zeerste ontkrachten. Elke rationele LGBT'er met zelfreflectie weet dat het overgrote merendeel van de bevolking nu eenmaal heteroseksueel is.
Door een kolder feestje te geven, laten ze zich te veel zien. Ik vind het maar een raar idee dat als je ietwat afwijkt van 'het normale' dat dit slecht voor je 'soort' is. Zo ken ik genoeg dingen opnoemen waar een groep zich voor moet schamen, omdat er bepaalde mensen zich uitleven. Juist dat het zo'n sterke reactie oplevert geeft het aan dat ze homo mogen zijn, maar dan wel binnen door andere gestelde normen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, de gaypride doet de homogemeenschap meer kwaad dan goed. Ze zetten zichzelf nogal apart weg.
Ik heb helemaal geen last van seksuele vooringenomenheid. Je kent mij niet dus hou je persoonlijke aanval gebaseerd op aannames maar lekker voor je. Ik ben er niet van gediend.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zit in jouw hoofd. Heb je geen last van seksuele vooringenomenheid dan zie je dat soort zaken helemaal niet.
Mijn afkeer van dat 'feestje' heeft echt niets met het homozijn van veel deelnemers te maken. Wel met fatsoen. Zo heb ik ook niks met de drankfestijnen rondom carnaval, trouwens.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Door een kolder feestje te geven, laten ze zich te veel zien. Ik vind het maar een raar idee dat als je ietwat afwijkt van 'het normale' dat dit slecht voor je 'soort' is. Zo ken ik genoeg dingen opnoemen waar een groep zich voor moet schamen, omdat er bepaalde mensen zich uitleven. Juist dat het zo'n sterke reactie oplevert geeft het aan dat ze homo mogen zijn, maar dan wel binnen door andere gestelde normen.
Dat het meer kwaad doet, komt voornamelijk door de bekrompenheid van andere mensen. Als je het niet interesseert, kijk je er gewoon niet naar. Lijkt mij een betere oplossing dan bekrompenheid steunen. Ook omdat de gaypride verder niemand schaadt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, de gaypride doet de homogemeenschap meer kwaad dan goed. Ze zetten zichzelf nogal apart weg.
Maar toch reken je het de homo's aan, omdat je zegt dat het de gemeenschap meer slecht dan goed doet.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn afkeer van dat 'feestje' heeft echt niets met het homozijn van veel deelnemers te maken. Wel met fatsoen. Zo heb ik ook niks met de drankfestijnen rondom carnaval, trouwens.
Ik heb zelf ook helemaal niks met iets als carnaval, maar ik vind vrijheid belangrijker dan mijn eigen voorkeuren. Dus laat ik andere mensen wel gewoon carnaval vieren.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn afkeer van dat 'feestje' heeft echt niets met het homozijn van veel deelnemers te maken. Wel met fatsoen. Zo heb ik ook niks met de drankfestijnen rondom carnaval, trouwens.
Dit inderdaad. Normalisering willen bewerkstelligen door ons zo abnormaal te gedragen. Er zijn dan ook genoeg LGBT'ers die hier niets mee te maken willen hebben. En dan wil je nog wel eens tussen schip en wal belanden helaas. Want als je niet positief tegenover Gay Prides staat, of de LGBT-cultuur, maak je niet bepaald snel vrienden bij veel LGBT'ers.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het merendeel van de mensen is nu eenmaal heteroseksueel. Ik denk dat daar weinig aan te ontkennen valt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja en dus slikken ze het maar. Maar er wat over zeggen gaat jou dan weer te ver. Dat is dus wel een fobie. Prima, ik kan niet bepalen wat jij wel of niet wil kijken, maar je moet niet net doen alsof je dan geen fobie hebt.
'Elke rationele' Wat een dom gedoe. Daar ga je dus al even toevoegen dat alleen rationele homo's er zich niet druk over maken, tegelijkertijd maak jij je druk over homo's in je film. Maar jij vind jezelf vast rationeel.
Dus?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Normalisering willen bewerkstelligen door ons zo abnormaal te gedragen. Er zijn dan ook genoeg LGBT'ers die hier niets mee te maken willen hebben. En dan wil je nog wel eens tussen schip en wal belanden helaas. Want als je niet positief tegenover Gay Prides staat, of de LGBT-cultuur, maak je niet bepaald snel vrienden bij veel LGBT'ers.
[..]
Het merendeel van de mensen is nu eenmaal heteroseksueel. Ik denk dat daar weinig aan te ontkennen valt.
Dat snap ik helemaal, net als de irritatie dat casts bijna altijd wit of man zouden zijn. (al gaat dat volgens mij al een stuk beter als je het vergelijkt met de vorige eeuw)quote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met homo's in een film, in Sesamstraat of waar dan ook. Maar de gaypride zet zichzelf neer als 'namens de gemeenschap'. Ik weet dat 90% van de gemeenschap helemaal niet zo is, maar zelf doet de Gaypride wel alsof dat wel zo is.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar toch reken je het de homo's aan, omdat je zegt dat het de gemeenschap meer slecht dan goed doet.
Een homo in Sesamstraat wordt door veel mensen (vooral de enorm gelovigen in Amerika en andere landen) gezien als een fout voorbeeld naar kinderen.
Geeft wel een goed punt weer eigenlijk. Als hij moeite heeft zich te identificeren met een homoseksuele hoofdpersoon geeft ook wel aan dat het niet raar is dat homos dat ook minder makkelijk kunnen bij heterohoofdpersonen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja en daarom zal je ook enorm zeuren over hetero's in films. Bah!
(even voor de goede orde, het gaat mij om een reactie van een ander iemand die al stelt dta hij moe wordt van homo's in films)
Dit ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Het idee van een Gaypride is dat je ook gewoon een keer gek mag doen zonder bang te hoeven zijn voor geweld en uitsluiting. En dat iedereen voor zichzelf moet weten wat voor cultuuruitingen die leuk vind.
Dat veel mensen er zo moeilijk over lopen te doen is juist een teken dat het bestaansrecht heeft.
Daar is geen Gay Pride voor nodig. Meer dan genoeg plekken waar dit mogelijk is. In veel grote Europese steden heb je halve LGBT-wijken.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Het idee van een Gaypride is dat je ook gewoon een keer gek mag doen zonder bang te hoeven zijn voor geweld en uitsluiting. En dat iedereen voor zichzelf moet weten wat voor cultuuruitingen die leuk vind.
Dat veel mensen er zo moeilijk over lopen te doen is juist een teken dat het bestaansrecht heeft.
Inderdaad. Net zoals heteros hetero mogen zijn binnen door andere gestelde normen. Bijvoorbeeld niet naakt met een dildo in je kut door de stad kruipen is zo een norm.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Door een kolder feestje te geven, laten ze zich te veel zien. Ik vind het maar een raar idee dat als je ietwat afwijkt van 'het normale' dat dit slecht voor je 'soort' is. Zo ken ik genoeg dingen opnoemen waar een groep zich voor moet schamen, omdat er bepaalde mensen zich uitleven. Juist dat het zo'n sterke reactie oplevert geeft het aan dat ze homo mogen zijn, maar dan wel binnen door andere gestelde normen.
Als er genoeg LGBT’ers zijn die niks van de gaypride willen weten, dan beland je toch niet tussen schip en wal?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Normalisering willen bewerkstelligen door ons zo abnormaal te gedragen. Er zijn dan ook genoeg LGBT'ers die hier niets mee te maken willen hebben. En dan wil je nog wel eens tussen schip en wal belanden helaas. Want als je niet positief tegenover Gay Prides staat, of de LGBT-cultuur, maak je niet bepaald snel vrienden bij veel LGBT'ers.
[..]
Het merendeel van de mensen is nu eenmaal heteroseksueel. Ik denk dat daar weinig aan te ontkennen valt.
Jij hebt nooit een vrijgezellenfeest gezien?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Inderdaad. Net zoals heteros hetero mogen zijn binnen door andere gestelde normen. Bijvoorbeeld niet naakt met een dildo in je kut door de stad kruipen is zo een norm.
is trump zijn afspraak over de infrastructuur opknappen uit 2016 niet nagekomen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
[..]
ik las ook dat hij mogelijk een soort kilometerheffing in wil voeren? om e.e.a. ook gefinancierd te krijgen is een soort totaalvisie natuurlijk wel een prequote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
is trump zijn afspraak over de infrastructuur opknappen uit 2016 niet nagekomen.
Oh dus als ze het in hun eigen ghetto's kunnen doen is het al goedquote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Daar is geen Gay Pride voor nodig. Meer dan genoeg plekken waar dit mogelijk is. In veel grote Europese steden heb je halve LGBT-wijken.
En ik denk niet dat dit laatste een juiste constatering is. Het staat ter discussie (ook bij LGBT'ers) omdat het een enorme stereotypering in de hand blijft werken en wellicht ook meer negatieve dan positieve effecten heeft omtrent normalisatie en acceptatie.
Alsof homo's allemaal dezelfde mening moeten hebben. Wie doet hier nou aan identity polittics?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Daar is geen Gay Pride voor nodig. Meer dan genoeg plekken waar dit mogelijk is. In veel grote Europese steden heb je halve LGBT-wijken.
En ik denk niet dat dit laatste een juiste constatering is. Het staat ter discussie (ook bij LGBT'ers) omdat het een enorme stereotypering in de hand blijft werken en wellicht ook meer negatieve dan positieve effecten heeft omtrent normalisatie en acceptatie.
Dit inderdaad, het mes snijdt aan twee kanten. Als je een groep eeuwenlang stigmatiseert en wegpest moet je niet verrast zijn dat ze hun eigen cultuurtje ontwikkelen. Dat eigen cultuurtje kan dan uitpakken als iets waar de normatieve groep in de samenleving zich weer aan stoort. Het zijn net joden.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus als ze het in hun eigen ghetto's kunnen doen is het al goed
Sowieso is dat ook vaak een beetje het idee met het gezanik op die Gaypridequote:Op woensdag 16 december 2020 11:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dit inderdaad, het mes snijdt aan twee kanten. Als je een groep eeuwenlang stigmatiseert en wegpest moet je niet verrast zijn dat ze hun eigen cultuurtje ontwikkelen. Dat eigen cultuurtje kan dan uitpakken als iets waar de normatieve groep in de samenleving zich weer aan stoort. Het zijn net joden.
Je hebt dan natuurlijk wel te maken met een situatie waarbij één groep samenclustert, en anderen opgaan in de massa. Dan zul je natuurlijk per definitie lastiger like-minded people vinden. Helemaal wetende dat LGBT'ers zo'n 5 a 10% van de bevolking zijn. Niet veel natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als er genoeg LGBT’ers zijn die niks van de gaypride willen weten, dan beland je toch niet tussen schip en wal?
Bovendien is het niet zo dat LGBT’ers alleen maar met elkaar bevriend kunnen zijn. Zeker als een groot deel van de bevolking hetero is (geef je zelf aan)
Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar als we nou eens mensen zouden beoordelen op hun persoonlijkheid ipv geaardheid. Als ik vrienden maak, is geaardheid niet iets waar ik op let.
Ghetto's? Zijn gewoon hartstikke leuke wijken vaakquote:Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh dus als ze het in hun eigen ghetto's kunnen doen is het al goed
Ehm, dat stel ik nergens.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof homo's allemaal dezelfde mening moeten hebben. Wie doet hier nou aan identity polittics?
Jawel. Nog nooit zo extreem. En dat keur ik dan ook net zo af. Heeft niets te maken met homo of hetero. Gewoon met normen en waarden. Jij vindt dat dit wel mag maar op een hondenuitlaatstrook plassen niet omdat dat indecent exposure is?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij hebt nooit een vrijgezellenfeest gezien?
Zou het misschien kunnen dat lang niet elke homo zich als het gecreëerde stereotype gedraagt? Er is juist veel druk dat je je op een bepaalde manier zou moeten gedragen. Ik ben meer dan eens gevraagd waarom ik als LGBT'er geregeld sport kijk, want dat is iets "voor hetero's". Of waarom ik artiest X of serie Y niet volg of kijk, want dat moét je immers doen als LGBT'er. En als je dat niet doet > internalized homophobia.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso is dat ook vaak een beetje het idee met het gezanik op die Gaypride
"Ja ik heb niks tegen homo's, maar ze moeten zich wel als hetero's gedragen!!!!"
Obama zou ik niet bepaald een witte man noemen, maar ik snap wel je punt.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:16 schreef zalkc het volgende:
Het blijft off-topic, maar ik denk dat er wel degelijk een verschil in acceptatie is hier in vergelijking met de VS, een Nederlandse premier die niet hetero of blank is is niet direct een rel in het land. In de VS word je minder snel gekozen als je geen witte hetero man bent. En dat geeft een verschil in kansen aan die niet gerelateerd is aan merite
Er ligt tijdelijk wat meer nadruk op, omdat het de erkenning krijgt die het verdient en er (eindelijk weer) stappen gezet worden. Daarbij is het volkomen logisch dat er, net als bij meer vrouwen op topposities, enigszins geforceerde stappen genomen moeten worden om de balans op niveau te krijgen. Het is dus een tijdelijke situatie waarbij er tijdelijk wat meer aandacht is voor veranderingen in (on)gelijkheid wb tot nu toe ondervertegenwoordigde groepen.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
maar tegenwoordig is seksuele oriëntatie blijkbaar een 'defining characteristic', er ligt énorm veel nadruk op. Alsof het je hele identiteit bepaald. En als we links mogen geloven, is dat min of meer ook zo.
[..]
Ghetto's kunnen heel leuk zijn, maar het principe is dat je blijkbaar bepaalde cultuuruitingen naar een zone wil verbannenquote:Op woensdag 16 december 2020 11:31 schreef Dejannn het volgende:
Ghetto's? Zijn gewoon hartstikke leuke wijken vaak.
Van wie "moet" jij dat dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 11:37 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen dat lang niet elke homo zich als het gecreëerde stereotype gedraagt? Er is juist veel druk dat je je op een bepaalde manier zou moeten gedragen. Ik ben meer dan eens gevraagd waarom ik als LGBT'er geregeld sport kijk, want dat is iets "voor hetero's". Of waarom ik artiest X of serie Y niet volg of kijk, want dat moét je immers doen als LGBT'er. En als je dat niet doet > internalized homophobia.
Het is toch eerder andersom? VS heeft al een zwarte president gehad, ook bijna een vrouwelijke. Hoe lang zal een gekleurde of vrouwelijke MP in Nederland nog op zich laten wachten een jaar of 20? Vrouwelijk zou misschien nog niet zo'n enorme weerstand tegen zijn maar gekleurde weet ik wel zeker dat dit echt héél veel bruggen te ver is. Kijk zelf maar hoe gereageerd wordt op zaken als omroep Zwart.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:16 schreef zalkc het volgende:
Het blijft off-topic, maar ik denk dat er wel degelijk een verschil in acceptatie is hier in vergelijking met de VS, een Nederlandse premier die niet hetero of blank is is niet direct een rel in het land. In de VS word je minder snel gekozen als je geen witte hetero man bent. En dat geeft een verschil in kansen aan die niet gerelateerd is aan merite
Ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 06:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus haar taak is pure propaganda?
Nou, als je het zo zegt: onbetrouwbaarheid lijkt me slecht, ja.quote:Laat me raden, linkse media is onbetrouwbaar en dat is slecht.
Nee, liegen lijkt me ook slecht. En die clown ook.quote:En een daadwerkend liegende persvoorlichter en president is goed?
Ik denk dat de roulatie van premiers ook wel wat tegenvalt in NL, we hebben in 38 jaar tijd er 4 versleten en in de 38 ervoor (tot 45) waren dat er 3 keer zoveel, 12 in totaal. maar als de PvdA een fatsoenlijk programma in combinatie met Aboutaleb komt, geef ik het een goede kans. het zal niet aan hem liggen in elk geval eerder aan het programma.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is toch eerder andersom? VS heeft al een zwarte president gehad, ook bijna een vrouwelijke. Hoe lang zal een gekleurde of vrouwelijke MP in Nederland nog op zich laten wachten een jaar of 20? Vrouwelijk zou misschien nog niet zo'n enorme weerstand tegen zijn maar gekleurde weet ik wel zeker dat dit echt héél veel bruggen te ver is. Kijk zelf maar hoe gereageerd wordt op zaken als omroep Zwart.
Ik vind dat vaak wat onnodig, maar goed, zoals je hebt kunnen lezen doen ze dat dus vanwege Trump, en voor het rechts-conservatisme. Want het is niet links wat dat doetquote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef STING het volgende:
Vrouwelijke MP zou zeker eens moeten gebeuren, maar dan moeten er ook wel goede kandidaten zijn natuurlijk. De kans op een MP van kleur is al een stuk kleiner, simpelweg omdat die groep niet groot is. En radicale dan wel extremistische figuren zoals Sylvana Simons, gaan niet een groot deel van de bevolking achter zich krijgen denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is toch eerder andersom? VS heeft al een zwarte president gehad, ook bijna een vrouwelijke. Hoe lang zal een gekleurde of vrouwelijke MP in Nederland nog op zich laten wachten een jaar of 20? Vrouwelijk zou misschien nog niet zo'n enorme weerstand tegen zijn maar gekleurde weet ik wel zeker dat dit echt héél veel bruggen te ver is. Kijk zelf maar hoe gereageerd wordt op zaken als omroep Zwart.
Het is nu definitief. Trump's geblaat is alleen voor zijn achterban om nog wat geld uit de zakken te kloppen.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef wolfrolf het volgende:
Wanneer is het nou eens een keer definitief? Kiesmannen zijn al aan zet geweest toch?
20 januari 12.00 ET is Joe Biden definitief president.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef wolfrolf het volgende:
Wanneer is het nou eens een keer definitief? Kiesmannen zijn al aan zet geweest toch?
Ja ok. Maar het moet nog formeel door het congres ofzo?quote:Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
20 januari 12.00 ET is Joe Biden definitief president.
Misschien dat een dag later ontdekt wordt dat Melania Trump een paar miljoen stemmen op haar man heeft weten te verdoezelen, omdat ze geen zin meer had in haar rotbaantje .
Maar , zover ik begreep, maakt dat niks meer uit
Er is eigenlijk vooral nog wat ceremonieel gebeuren te gaan. Hoewel dat feitelijk ook gold voor het hele EC circus natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja ok. Maar het moet nog formeel door het congres ofzo?
Het is een relatief lichte portefeuille, maar het is natuurlijk al een hele prestatie dat hij überhaupt minister wordt. Ik vind het een uitermate sympathieke en intelligente kerel, maar we moeten natuurlijk niet uit het oog verliezen dat z'n meest relevante ervaring acht jaar burgemeesterschap in South Bend is. Een stad met vergelijkbare afmetingen als pak em beet Maastricht stelt op Amerikaans niveau natuurlijk geen biet voor. Lijkt me voor zijn politieke toekomst en ontwikkeling ook prima om een ministerschap in relatieve luwte te bekleden, de tijd zal leren of er in de toekomst iets moois uit voorkomt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:54 schreef budha het volgende:
[..]
Er zijn zeker grote problemen en de aandacht daarvoor is wel toegenomen, maar ik zie dit geen speerpunt worden van de Biden regering en heb toch het idee dat dit baantje een bedankje is voor de inzet die Buttigieg heeft getoond voor de campagne.
[..]
Heb t zelf aangepast, Fake News van Trump zelf in zn Twitter postquote:Op woensdag 16 december 2020 12:42 schreef Montov het volgende:
Trump heeft 74 miljoen stemmen gekregen, en niet 75.
En DIT is weer een Gristelijk dingetje. Die maken zich al millennia druk om dit soort "problemen"quote:Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is alleen nogal vreemd dat sommigen zich zo druk maken wat andere volwassenen in hun slaapkamer uitspoken.
Nou ja, op (kabinets) niveau komt Pete net kijken, ook geen senator of afgevaardigde geweest.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef budha het volgende:
[..]
Dat is het toch ook? Leuk dat hij een positie krijgt in de regering, maar had ook wel een belangrijker ministerie verwacht.
Ach, zo'n stad besturen lijkt me altijd nog complexer en zwaarder werk dan een familiebedrijfje runnen. En dat laatste was voor veel mensen al een enorm pluspunt bij die gast die laatst de verkiezingen verloor.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het is een relatief lichte portefeuille, maar het is natuurlijk al een hele prestatie dat hij überhaupt minister wordt. Ik vind het een uitermate sympathieke en intelligente kerel, maar we moeten natuurlijk niet uit het oog verliezen dat z'n meest relevante ervaring acht jaar burgemeesterschap in South Bend is. Een stad met vergelijkbare afmetingen als pak em beet Maastricht stelt op Amerikaans niveau natuurlijk geen biet voor. Lijkt me voor zijn politieke toekomst en ontwikkeling ook prima om een ministerschap in relatieve luwte te bekleden, de tijd zal leren of er in de toekomst iets moois uit voorkomt.
Ik vraag me af of je nog steeds over fake news kan spreken wanneer ze zijn financiële vergrijpen gaan analyseren.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:44 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Heb t zelf aangepast, Fake News van Trump zelf in zn Twitter post
Dat zijn beide geen uitvoerende functiesquote:Op woensdag 16 december 2020 12:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou ja, op (kabinets) niveau komt Pete net kijken, ook geen senator of afgevaardigde geweest.
Jammer dat minderheden in series en films gelijk als een gimmick gezien worden. Want dan vraag ik me oprecht af hoe jij minderheden zou portretteren in series en films.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het lijkt me in essentie slecht. Het benadrukt juist verschillen, niet het gemeenschappelijke.
[..]
Daar zit zeker wat in. Zat The 100 te kijken (don't ask) en zat bijna al weer met mijn ogen te rollen vanwege dat homo stel in die serie. Maar andersom; in realiteit rol ik ook niet met me ogen, want dan is het oprecht, niet een gimmick.
Maar checkbox-isme ligt dan op de loer. Elke vriendenclub vanaf 8 personen een homostel.
Maar er zit ook zeker wat in dat die mensen bestaan, en dus ook op die manier erkenning verdienen
Lastig.
Ik vraag me af of veel republikeinen nog wel blij zijn dat ze ooit in zee zijn gegaan met Trump. Op deze manier krijg je alleen maar meer verdeeldheid binnen de partij.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
Was te verwachten, Trump niet blij met McConnell.![]()
En hij kan blijkbaar niet rekenen, 74 miljoen is veel ja. Maar 81 miljoen is veel meer
Inderdaad...ook niet uitvoerende functies, wél om het partijgeneuzel te doorgronden.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zijn beide geen uitvoerende functies
Kan grofweg zeggen dat meest ideale voorbereidende functie die van gouverneur is. En dat was hij idd niet.
Maar qua tegenstrijdige belangen afwegen, en dan juiste kiezen voor algemeen belang is burgemeesterschap helemaal niet verkeerd.
quote:Mar-a-Lago neighbors to Trump: Spend your post-presidency elsewhere
Next-door neighbors of Mar-a-Lago, President Trump’s private club in Palm Beach, Fla., that he has called his Winter White House, have a message for the outgoing commander in chief: We don’t want you to be our neighbor.
That message was formally delivered Tuesday morning in a demand letter delivered to the town of Palm Beach and also addressed to the U.S. Secret Service asserting that Trump lost his legal right to live at Mar-a-Lago because of an agreement he signed in the early 1990s when he converted the storied estate from his private residence to a private club. The legal maneuver could, at long last, force Palm Beach to publicly address whether Trump can make Mar-a-Lago his legal residence and home, as he has been expected to do, when he becomes an ex-president after the swearing-in of Joe Biden on Jan. 20.
https://www.washingtonpos(...)6ba051781_story.html
Ik kan wel lachen om de kleinzerigheid van die mensen daarquote:
Als je de naam McConnell vervangt door Trump klopt het precies.quote:McConnell just wants power, influence, & money. He is willing to sell America to get what he wants. McConnell is a traitor to American Patriots,' Wood continued.
Het zijn allemaal mini-Trumpjes daar, natuurlijk, en ze zijn allemaal rijk dus naar de rechter stappen is geen probleem voor ze.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kan wel lachen om de kleinzerigheid van die mensen daar![]()
Tuurlijk is het een mongool, maar heb je daar last van. Dat denk ik niet.
Maar hoe dan ook, daar wonen gaat hem dus niet worden.
Dan zou je redeneren dat ze er geen problemen mee hebben?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zijn allemaal mini-Trumpjes daar, natuurlijk, en ze zijn allemaal rijk dus naar de rechter stappen is geen probleem voor ze.
Hopelijk gooit Trump hiermee de ruiten in van de GOP en zal het nadelig zijn voor de Republican voter turnout voor de Senate run-offs.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
Was te verwachten, Trump niet blij met McConnell.![]()
En hij kan blijkbaar niet rekenen, 74 miljoen is veel ja. Maar 81 miljoen is veel meer
Heb je zeker een punt, maar Grenell is nooit officieel aangesteld en was een paar maandjes acting DNI.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef 4moreyears het volgende:
[ afbeelding ]
vooruitstrevend hoor
Dan ga je van een koude kermis thuis komen. En ik ben geen Trump-supporter, integendeel.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog met je hoofd in de swamp zit. TRUMP heeft verloren, zowel McConnell als Putin hebben dit bevestigd. En samen met Trump zal ook gaandeweg ook de overschatting van dit soort schijnpolitiek vervagen.
Voor dat soort bedragen wil ik ook wel "bewijs" verzamelen. Ik vermoed dat de straf iets van 10 uur community service gaat zijn gegeven dat dit Texas is.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef Dutch_view het volgende:
Weer een bizar verhaal inzake "Voter-fraud".
[ twitter ]
Korte samenvatting: voormalige Houston politie-officier ramde een koelmonteurs wagen en richtte een pistool op hem omdat hij 750.000 vervalste stembiljetten bij zich zou hebben, ondertekend met handtekeningen van Spaanse kinderen. Dit om de Democraten te helpen. Dit bleek niet waar, de monteur had enkel onderdelen en gereedschap bij zich te hebben.
De voormalige Houston politie-officier zou, naar nu blijkt, $266.000 te hebben ontvangen van de groep "Liberty Center for God and Country" voor deze 'opdracht.![]()
Biden doet precies hetzelfde als Trump, geschikte mensen op bepaalde posities kiezen. In het geval van Trump zijn dit mensen die zijn campagnes hebben gesteund, golfvrienden en mogelijke handelspartners. In het geval van Biden zijn dit mensen die WETEN waar ze mee bezig zijn, en weten wat de toekomstige gevolgen kunnen zijn. simpelweg: Je verkoopt je land niet, je kiest mensen waarmee je het land op heen hoger plan brengt.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef 4moreyears het volgende:
[ afbeelding ]
vooruitstrevend hoor
Ik bedoelde mini-Trumpjes qua de alpha uithangen, niet qua persoonlijkheid per sequote:Op woensdag 16 december 2020 13:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zou je redeneren dat ze er geen problemen mee hebben?
Ik sluit niet uit, dat z'n 'buren' niet op hem gestemd hebben.
Anders doen ze dit niet
nu heeft star trek dit altijd gehad (vanuit de tijdsgeest gezien). TOS: russische officieren en donkere vrouwelijke officeren. (ter wel er nog segregatie bestond in veel plekken in Amerika en hardje koude oorlog). In TNG: open relaties (wordt gehint op polyamoury,) De meest traditionele star treks zijn ds9 (als je een zwarte kaptein even negeert, en de duidelijke conservatieve / totalitaie vijanden (kardissian, dominions etc) en Voyaer (vrouwelijke kaptein, idiaan als second, etc), is het totaal verwachts dat dit gebeurt in star trek.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mijdt startrek discovery at all cost dan
Met hun 'Michael' als meisjesnaam, een zoenend homokoppeltje en een binaire multi-personality dame die als 'they' wenst te worden aangesproken en qua uiterlijk net zo goed een jongen had kunnen zijn
Zou hij echt de eerste zijn? De eerste die er voor uitkomt wel.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens is het feit dat Buttigieg de eerste homoseksuele Cabinet-member wordt gewoon een leuk feitje. Verder niet, snap niet waarom iemand er over kan vallen tenzij diegene andere motieven heeft.
Dat meeeeeeeeeeeeeen je niet zegquote:Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef Dutch_view het volgende:
Weer een bizar verhaal inzake "Voter-fraud".
[ twitter ]
Korte samenvatting: voormalige Houston politie-officier ramde een koelmonteurs wagen en richtte een pistool op hem omdat hij 750.000 vervalste stembiljetten bij zich zou hebben, ondertekend met handtekeningen van Spaanse kinderen. Dit om de Democraten te helpen. Dit bleek niet waar, de monteur bleek enkel onderdelen en gereedschap bij zich te hebben.
De voormalige Houston politie-officier zou, naar nu blijkt, $266.000 te hebben ontvangen van de groep "Liberty Center for God and Country" voor deze 'opdracht'.![]()
Kun je nagaan hoe ver mensen gezonken zijn die dat bedenken en gelovenquote:Op woensdag 16 december 2020 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat meeeeeeeeeeeeeen je niet zeg![]()
![]()
Vaak noemen deze mensen zichzelf nog "kritische denkers" ook.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe ver mensen gezonken zijn die dat bedenken en geloven![]()
Het heeft eigenlijk niet te maken met "diep zinken", maar meer met directe en indirecte beïnvloeding door verschillende media. Iets waar Fok! ook wel een handje van heeft. Zo onschuldig is het hier niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe ver mensen gezonken zijn die dat bedenken en geloven![]()
vaak is de republikeinse kandidaat een reflex stem. Ik ben er op het moment niet mee zo zeker van.quote:Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vraag me af of veel republikeinen nog wel blij zijn dat ze ooit in zee zijn gegaan met Trump. Op deze manier krijg je alleen maar meer verdeeldheid binnen de partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |