abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196748941
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normaal betrouwbare bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 15-12-2020 22:41:30 ]
pi_196748948
En weer verder *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 17:23:41 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:25:16 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_196748987

Dit is heel normaal.

In Noord-Korea.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:25:17 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_196748988
Je bedoelde equality denk ik ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:25:52 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_196749000
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef ExTec het volgende:
Nee equity.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196749016
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef ExTec het volgende:

Dit is toch één van de standaard mantra's binnen de SJ religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 17:27:08 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:28:39 #7
6484 ExTec
pi_196749035
quote:
Equity represents the shareholders' stake in the company, identified on a company's balance sheet. The calculation of equity is a company's total assets minus its total liabilities, and is used in several key financial ratios such as ROE.
Ik kon alleen deze. Maar ik loop achter, merk ik ;)
pi_196749105
Tja..Barr moet nog even door: https://www.justsecurity.(...)eneral-william-barr/
Quotes:”
It has been deeply disturbing to witness Attorney General William Barr persistently acting to undermine the rule of law over the past sixteen months. The administration of justice depends on lawyers honoring their ethical duties and playing by the rules, so the public can have confidence in the fairness and impartiality of our legal system.”

En” That complaint asks the DC Bar’s discipline office to investigate Mr. Barr’s alleged ethical violations and determine what sanctions would be appropriate.

The complaint is a sober and comprehensive “bill of particulars.” It challenges Mr. Barr’s actions as to four basic matters:”

Well placed family members! Are they to be finished bij January 20th?
“ Don't forget Barr's well-placed family. One SIL, Tyler McGaughey, WH Counsel's Office. Daughter Mary Daly, Treasury Financial Crimes (aka Money Laundering). Daly’s husband Michael Daly, works in the National Security Division of DOJ.”
pi_196749126
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is heel normaal.

In Noord-Korea.
Het ergste is natuurlijk dat niemand er meer van staat te kijken dat zo'n bericht wordt geretweet door de president.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196749185
Ongelooflijke misser. ( ik ben een beetje koortsig.)
pi_196749209
Edit op quotes hierboven over Barr...

Het artikel is dus van juni jl. My bad.
Het deed mij vooral de familieleden herinneren, en die van Rudi.
Wát dóen die mensen de hele dag?
pi_196749274
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is toch één van de standaard mantra's binnen de SJ religie.
Wat is daar mis mee?

Het enige wat laakbaar is in je post is het woord religie dat je zelf plaatst. Om daarmee quasi grappig aan te geven dat je dergelijke gelijkwaardigheid maar onzin vind, ongetwijfeld.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_196749275
quote:
[ afbeelding ]

Dit is heel normaal.

In Noord-Korea.
_O-

Ik kan niet anders dan deze emoji. De advocaat van de President, he? Holy shit _O-

Mooiste is nog dat Kemp een paar maanden geleden nog Trumps reet aan het kussen was als een brave RNC gouverneur :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 17:48:29 ]
pi_196749340
#CocaineMitch trending
tis ook nooit goed bij de MAGA aanhang ;(
pi_196749365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:50 schreef Dutch_view het volgende:
#CocaineMitch trending
tis ook nooit goed bij de MAGA aanhang ;(
Lachen, toch? Ik kom echt niet meer bij als ze het voor elkaar krijgen om hun eigen RNC Senatoren in Georgia te saboteren.
pi_196749377
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:39 schreef AnneX het volgende:
Ongelooflijke misser. ( ik ben een beetje koortsig.)
Wat was er mis mee? Het ging over deze?

twitter

Barr's opvolger was trouwens degene die Manafort redde van Rikers.

twitter

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 15-12-2020 17:59:56 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_196749482
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat was er mis mee? Het ging over deze?

[ twitter ]
Neuh...quote i.p.v. edit.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:05:14 #18
6484 ExTec
pi_196749608
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:58 schreef AnneX het volgende:

[..]

Neuh...quote i.p.v. edit.
Het zal wellicht een kathartische waarde hebben.

Denk niet dat meneer Barr veel voor de rechtbank staat/zal willen staan. Dus hem laten schrappen van het tableau is wederom symbolisch ;)

Maar goed, waarom niet.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:12:21 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196749723
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:22 schreef Dejannn het volgende:
En weer verder *O*
Deze ligt er iets te dicht bovenop. dejannn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196749806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?

Het enige wat laakbaar is in je post is het woord religie dat je zelf plaatst. Om daarmee quasi grappig aan te geven dat je dergelijke gelijkwaardigheid maar onzin vind, ongetwijfeld.
Gelijke kansen ben ik een groot voorstander van, gelijke uitkomsten (waar equity geregeld mee wordt gelinkt) niet. Dit is namelijk onhaalbaar.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:21:00 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196749903
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Gelijke kansen ben ik een groot voorstander van, gelijke uitkomsten (waar equity geregeld mee wordt gelinkt) niet. Dit is namelijk onhaalbaar.
'Gelijke uitkomsten' is dan ook conservatieve newspeak om verandering tegen te gaan. Koppel er verder dog whistles als SJW en communisme aan, en je hebt zo toch zeker de halve Amerikaanse bevolking al weer achter je staan. Dat, en zwaaien met de Bijbel uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196750036
Gelijke kansen zijn dan ook vooral een ongedefinieerd concept waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven en het "mee eens" kan zijn. Zeggen dat je voor gelijke kansen bent zegt werkelijk geen zak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196750047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'Gelijke uitkomsten' is dan ook conservatieve newspeak om verandering tegen te gaan. Koppel er verder dog whistles als SJW en communisme aan, en je hebt zo toch zeker de halve Amerikaanse bevolking al weer achter je staan. Dat, en zwaaien met de Bijbel uiteraard.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:28:11 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196750071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:26 schreef Monolith het volgende:
Gelijke kansen zijn dan ook vooral een ongedefinieerd concept waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven en het "mee eens" kan zijn. Zeggen dat je voor gelijke kansen bent zegt werkelijk geen zak.
Conservatieven zijn daar doorgaans dan ook niet zo voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196750112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Conservatieven zijn daar doorgaans dan ook niet zo voor.
Tja, zeggen dat het iedereen vrij staat om een ton per jaar op te hoesten voor exclusief en goed onderwijs kun je ook wel onder "gelijke kansen" gooien als je maar creatief genoeg interpreteert.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:30:28 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196750120
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, zeggen dat het iedereen vrij staat om een ton per jaar op te hoesten voor exclusief en goed onderwijs kun je ook wel onder "gelijke kansen" gooien als je maar creatief genoeg interpreteert.
Precies... en creatief zijn ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:31:08 #27
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196750135
En als het geen gelijke kansen zijn, komt dat door oververtegenwoordiging in bepaalde lijsten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:40:18 #28
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196750303
quote:

[..]

Een nobel streven, nu even concreet:

Laten we stellen tot volwassenheid (+/- 18):
- iedereen recht op vergelijkbaar gezond voedsel?
- iedereen recht op veilig en gezond wonen?
- iedereen recht op dezelfde gezondheidszorg
- iedereen evenveel recht op hetzelfde onderwijs?
- iedereen recht op een volwaardige opvoeding?
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:52:39 #29
6484 ExTec
pi_196750540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar zit de duivel niet in de details? Zie post 25?

Anderzijds is dat ook zo saai. Voorspelbaar. Wij van de verzorgingsstaat/wc-eend, adviseren iedereen de verzorgingstaat/wc-eend.
pi_196750548
quote:

[..]

Het is maar net hoe je worden interpreteert. Over gelijke kansen, ik geloof bijvoorbeeld niet dat mensen met geestelijke, lichamelijke en psychische problemen de zelfde kansen heeft als iemand die behoorlijk gezond is. Echter kun je wel zorgen dat deze mensen ook een steentje kunnen bijdragen in de maatschappij. En dus niet volledig aan hun lot overlaten.
Neem nou bijvoorbeeld die persoon in die rolstoel. Onze maatschappij heeft al diverse aanpassingen dat ook mensen in een rolstoel boodschappen kunnen doen of met de trein reizen. En dan kom je toch eerder in de buurt van gelijke uitkomsten. Namelijk dat zowel mensen zonder rolstoel en mensen met rolstoel met de trein kunnen reizen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196750564
quote:

[..]

Een opmerkelijke lijst als het mij vraagt. Ook vrij lastig te bewerkstelligen. In Nederland heeft bijvoorbeeld nochtans zo goed als iedereen kansen om deze zaken na te streven, maar als je in een of ander tokkiegezin geboren wordt, waar mensen leven op frisdrank en eten uit de frituur, en de ouders tevens de hele dag ruzie maken vallen er al meerdere punten weg. En dat is simpelweg een effect van de keuzes die dergelijke mensen zelf maken.

Tevens is iets als 'hetzelfde' onderwijs een apart punt. Jij zou dus opperen om een kind met een IQ van 125 en een kind met een IQ van 75 naar exact hetzelfde onderwijs te sturen? Ik denk niet dat zoiets gaat werken.

Mensen verschillen nu eenmaal, hebben verschillen de capaciteiten en dat zal verschillende uitkomsten geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 18:54:08 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:00:52 #32
403588 mcmlxiv
pi_196750700
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een opmerkelijke lijst als het mij vraagt. Ook vrij lastig te bewerkstelligen. In Nederland heeft bijvoorbeeld nochtans zo goed als iedereen kansen om deze zaken na te streven, maar als je in een of ander tokkiegezin geboren wordt, waar mensen leven op frisdrank en eten uit de frituur, en de ouders tevens de hele dag ruzie maken vallen er al meerdere punten weg. En dat is simpelweg een effect van de keuzes die dergelijke mensen zelf maken.

Tevens is iets als 'hetzelfde' onderwijs een apart punt. Jij zou dus opperen om een kind met een IQ van 125 en een kind met een IQ van 75 naar exact hetzelfde onderwijs te sturen? Ik denk niet dat zoiets gaat werken.

Mensen verschillen nu eenmaal, hebben verschillen de capaciteiten en dat zal verschillende uitkomsten geven.
Het gaat om streven toch? Niet perse om uitkomst.

En streven dat mensen uit een “minder” milieu meer kansen krijgen dan nu, zeker in de VS, lijkt mij een aardig streven
pi_196750719
Mensen kiezen ervoor om in een tokkiegezin geboren te worden. Juist ja.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:06:04 #34
6484 ExTec
pi_196750850
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het gaat om streven toch? Niet perse om uitkomst.
Waarmee je het reduceert tot lippendienst?
pi_196751087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:01 schreef Barbusse het volgende:
Mensen kiezen ervoor om in een tokkiegezin geboren te worden. Juist ja.
Dat stel ik niet. Maar ik begrijp dat mijn uiteenzetting wellicht voor de linksgeoriënteerde geest een brug te ver is.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:20:49 #36
403588 mcmlxiv
pi_196751252
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarmee je het reduceert tot lippendienst?
Niet perse. Maar gelijke uitkomst is natuurlijk lastig te sturen.

In een land als de VS zou, voor niet volwassen personen, recht op gratis goed onderwijs inclusief eventueel ivy league, recht op goed eten en goede gratis gezondheidszorg, recht op een goede, gezonde en een veilige woonomgeving al een revolutie zijn.

Nederland is inmiddels nogal afgedwaald, de VS heeft nooit ook maar iets om haar minder kansrijke bevolkingsgroepen gegeven. De GOP voorop.

En dat is niet perse hetzelfde als een volledige verzorgingsstaat. Dat gaat over veel meer.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:21:14 #37
6484 ExTec
pi_196751266
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. Maar ik begrijp dat mijn uiteenzetting wellicht voor de linksgeoriënteerde geest een brug te ver is.
Echt hé.

Jij zet in feite uiteen, dat er voor gelijke kansen/uitkomsten toch een groot component eigen keuze aan ten grondslag ligt.

Met als voorbeeld de elkaar de tent uit vechtende, frituur etende tokkies.

En daar maakt hij dan van dat je blijkbaar zegt dat daar geboren worden een keuze is.

:|W
pi_196751301
Je hoeft niet 'conservative' te zijn om het niet eens te zijn met het begrip 'equity'.
pi_196751609
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Echt hé.

Jij zet in feite uiteen, dat er voor gelijke kansen/uitkomsten toch een groot component eigen keuze aan ten grondslag ligt.

En daar maakt hij dan van dat je blijkbaar zegt dat daar geboren worden een keuze is.

Nou ja, voor een heel belangrijk deel van je ontwikkeling heb je toch echt vrij weinig te kiezen, aangezien je als kind lange tijd volledig afhankelijk bent van je ouders.

Je kunt natuurlijk zeggen dat dat nou eenmaal zo is, maar van gelijke kansen kun je dan redelijkerwijs niet echt spreken in mijn ogen. Er hangt veel meer van toeval af dan van de ijzeren wil van het individu dan de evangelisten van het eigen succes vaak willen toegeven.
pi_196751667
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Echt hé.

Dergelijke semantische spelletjes en gaslighting is een beetje de norm bij links. En dat moet ook wel, want anders blijft er weinig over om bepaalde standpunten te verdedigen.

Maar goed, we drijven ondertussen wel ver af van de Amerikaanse politiek :+.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:39:43 #41
6484 ExTec
pi_196751761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:
In een land als de VS zou, voor niet volwassen personen, recht op gratis goed onderwijs inclusief eventueel ivy league, recht op goed eten en goede gratis gezondheidszorg, recht op een goede, gezonde en een veilige woonomgeving al een revolutie zijn.
Ik probeer me in deze discussies niet op te stellen als een Nederlandse Chauvinist, die eigenlijk alles wat niet goed is in de VS beantwoord met:

quote:
Ja, maar dan moeten ze het daar maar doen zoals hier, dan komt alles goed :{w
En goed eten vind ik de vreemdste?

Het is De Markt, en de Markt Alleen, die er in dat land voor zorgt dat een doos cheeseburgers goedkoper is dan verse groenten.

Waarmee ik niet zeg dat dat prima is - maar kun je je beginnen voor te stellen wat voor nanny-state je op moet tuigen wil je dat echt aan kunnen pakken?

quote:
En dat is niet perse hetzelfde als een volledige verzorgingsstaat. Dat gaat over veel meer.
Maar dat is natuurlijk wel de zichtbare constante. Als elk probleem opgelost word, met: doe maar zoals die west-europeanen dat doen - is dat wel je eindpunt.

En de bizarre staat van bv gezondheidszorg/onderwijs leveren echt wel wat op. Namelijk dat individuele scholen, er daar uit kunnen springen als "extreem goed" (denk maar aan rechten gedaan hebben op Harvard, vs de suffe Uni in flyover country).

Bij ons is alles grijze middenmoot.

Gezondheidszorg dat de kwaliteit daarvan: - Let op: als die toegankelijk is voor jou- beter is dan dat wij die hebben.

En qua dat; als een extreem-rijke hufter iets heeft, gaat naar een ziekenhuis, legt een extreem bedrag neer voor een nieuwe behandeling ->

Gefeliciteerd, dan heeft dat zieke systeem betaalt voor een behandeling die vervolgens langszaam wereldwijd ook voor andere gezondheidszorg-systemen beschikbaar komt.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:45:24 #42
6484 ExTec
pi_196751910
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, voor een heel belangrijk deel van je ontwikkeling heb je toch echt vrij weinig te kiezen, aangezien je als kind lange tijd volledig afhankelijk bent van je ouders.
Dat is evident?

Je kiest inderdaad niet wie je ouders zijn.

Maar op welke manier is dat constateren hetzelfde als stellen: je kiest ervoor of je word geboren in een tokkie gezin?

quote:
Je kunt natuurlijk zeggen dat dat nou eenmaal zo is, maar van gelijke kansen kun je dan redelijkerwijs niet echt spreken in mijn ogen.
Eens, maar wat stel je voor?

Een staat optuigen die kinderen maar weg gaat halen bij ouders als "wij allemaal" vinden dat de ouders tokkies zijn?'

What could go wrong, hé?
pi_196751942
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is wat je letterlijk stelt in je post. Maar ik begrijp dat de rechtsgeoriënteerde geest geen verantwoording af wilt leggen voor eigen uitspraken.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:49:54 #44
6484 ExTec
pi_196752024
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is wat je letterlijk stelt in je post. Maar ik begrijp dat de rechtsgeoriënteerde geest geen verantwoording af wilt leggen voor eigen uitspraken.
Nee, constateren dat je door afkomst op achterstand kan staan is niet hetzelde als zeggen dat je het dan blijkbaar verdiend hebt.
pi_196752050
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is evident?

Je kiest inderdaad niet wie je ouders zijn.

Maar op welke manier is dat constateren hetzelfde als stellen: je kiest ervoor of je word geboren in een tokkie gezin?
[..]

Eens, maar wat stel je voor?

Een staat optuigen die kinderen maar weg gaat halen bij ouders als "wij allemaal" vinden dat de ouders tokkies zijn?'

What could go wrong, hé?
Ik stel niet concreet iets voor hoor, ik ageer simpelweg tegen wat dooddoeners.

Maar een heel typerend voorbeeld vind ik bijvoorbeeld wel de campagne van Rashford in het VK voor de gratis schoolmaaltijd. Het lijkt iets relatief onbenulligs, maar ontwikkelingsbiologen kunnen prima vertellen dat fatsoenlijke voeding voor kinderen een enorm verschil kan maken.

De conservatieve Etonboys moeten echter niet hebben van dat soort "hand-outs". Dan kun je wel mooie verhalen houden over kansen voor iedereen, maar juist dat soort maatregelen kunnen daar op relatief eenvoudige wijze aan bijdragen.
pi_196752076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. En dat laatste gaat niet eens op.
pi_196752107
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. En dat laatste gaat niet eens op.
Dat stel je letterlijk. En dat laatste gaat in jouw geval dus prima op.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:53:39 #48
6484 ExTec
pi_196752119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik stel niet concreet iets voor hoor, ik ageer simpelweg tegen wat dooddoeners.
Die geprojecteerde dooddoener waar Dejannn blijkbaar zegt dat als je in een tokkie gezin word geboren je dat verdiend hebt?
pi_196752134
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die geprojecteerde dooddoener waar Dejannn blijkbaar zegt dat als je in een tokkie gezin word geboren je dat verdiend hebt?
Nee, iets roepen als: "ik ben voor gelijke kansen".
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:56:12 #50
6484 ExTec
pi_196752165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, iets roepen als: "ik ben voor gelijke kansen".
Mee eens dat dat een platitude is ja.

Net zoiets als: ik ben voor GOEDE dingen en tegen SLECHTE.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:22:46 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196752787
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dergelijke semantische spelletjes en gaslighting is een beetje de norm bij links. En dat moet ook wel, want anders blijft er weinig over om bepaalde standpunten te verdedigen.

Maar goed, we drijven ondertussen wel ver af van de Amerikaanse politiek :+.
De ironie....

Laat dat nu net de werkwijze van conservatief rechts zijn: onder het mom van pseudo-filosofie - sinds religie niet meer zo aanslaat, pseudo-wetenschap - dat je met IQ op de proppen kwam was geen verrassing - en een polyester self-help playbook - als je maar wil kan je alles - allerlei vormen van verandering tegengaan die de groepen die dat nodig hebben ook maar een traptrede hoger op de sociale ladder kan brengen.

Dat is overigens verder zeer Amerikaans. Niet voor niets bungelen juist daar de dieprode staten overal onderaan: de bevolking bang maken met duivels en communisten, conservatisme verpakken als het zuivere evangelie terwijl juist die stroming in alle opzichten het tegendeel van het christendom behelst, zodat de groep die het al goed heeft, het niet alleen goed blijft houden, maar ten koste van de lagen eronder ook vooral ervoor zorgt dat de status quo hetzelfde blijft... wordt geconserveerd, zeg maar.

Niet te verdedigen, zegt 'ie... strooi nog wat 'eigen verantwoordelijkheid' nonsens rond terwijl je tegelijkertijd vasthoudt aan ijzeren (natuur)wetten aangaande IQ, karakter en andere eigenschappen. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat er een natuurlijke orde is die nu eenmaal is zoals 'ie is, en daar aan tornen is derhalve onnatuurlijk. Maar aangezien dat nogal onmenselijk klinkt, en vooral een slap aftreksel van sociaal-darwinistisch en eugenisch denken betreft dat het uiteraard sinds 1940-1945 niet zo goed meer doet, moet je wel met allerlei bullsh*t en newspeak op de proppen komen om je mensverachtende ideologie nog als enigszins nobelswaardig en ethisch te verkopen.

Komt er uiteindelijk gewoon op neer dat conservatief rechts, zeker in Amerika, de stroming van de egoïst en materialist is, die al dan niet met een heilig boek in de hand probeert zijn hebzucht en afkeer van zwakte te verpakken in een of andere moreel geladen boodschap.

Al eeuwen. Maar ja: conservatism. At a standstill from the beginning.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:24:34 #52
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196752826
Globaal kun je dit allemaal onder een noemer plaatsen. We gaan socialer worden. Dat kun je natuurlijk niet in je program zetten, anders komen de asocialen in opstand.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196753147
Geen idee of het al voorbij was gekomen maar Buttegieg voorgedragen als minister van transport:
https://www.politico.com/(...)ion-secretary-445515

Bijzondere keuze gezien zijn achtergrond, of liever gezegd het gebrek daaraan. Lijkt me ook wel een beetje voorsorteren op een nieuwe toekomstige run voor het presidentschap.
pi_196753255
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:24 schreef klappernootopreis het volgende:
Globaal kun je dit allemaal onder een noemer plaatsen. We gaan socialer worden. Dat kun je natuurlijk niet in je program zetten, anders komen de asocialen in opstand.
Het probleem begint als men gaat vragen wat 'socialer' dan precies betekent, want daar kunnen meningen over verschillen.
pi_196753279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:38 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij was gekomen maar Buttegieg voorgedragen als minister van transport:

Bijzondere keuze gezien zijn achtergrond, of liever gezegd het gebrek daaraan. Lijkt me ook wel een beetje voorsorteren op een nieuwe toekomstige run voor het presidentschap.
Hij had een goede keus kunnen zijn voor VP. :)
pi_196753300
quote:

[..]

Nee equity.
En in het Nederlands?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_196753348
quote:

Ja, redelijk opvallend, dat hij een post zou krijgen leek wel zeker maar de meeste signalen gaven hem een ambassadeurschap.
pi_196753352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij had een goede keus kunnen zijn voor VP. :)
Ik weet niet, misschien wel net iets te centristisch voor veel Democratische kiezers.
pi_196753514
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Niet perse. Maar gelijke uitkomst is natuurlijk lastig te sturen.

Nederland is inmiddels nogal afgedwaald, de VS heeft nooit ook maar iets om haar minder kansrijke bevolkingsgroepen gegeven. De GOP voorop.

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Civil_War
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:57:35 #60
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196753570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En in het Nederlands?
Gelijke kansen
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:57:57 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196753578
quote:
Gaan we nu weer pretenderen dat de Democratische Conventie van 1948, de Goldwater Campagne van 1964 en de Southern Strategy van 1968 nooit hebben plaatsgevonden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196753636
quote:

[..]

Wat is een volwaardige opvoeding?
Recht op hetzelfde onderwijs lijkt me nogal onzinnig, passend onderwijs lijkt me beter.
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:08:07 #63
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196753808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Gelijke kansen
Nee, het is breder.
Het laat zich vertalen als billijkheid en dat komt neer op redelijkheid of rechtvaardigheid gezien de omstandigheden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196753871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gaan we nu weer pretenderen dat de Democratische Conventie van 1948, de Goldwater Campagne van 1964 en de Southern Strategy van 1968 nooit hebben plaatsgevonden?
Dat zeg ik niet.
De 2 (partijen) zijn wat mij betreft zo ongeveer van positie veranderd.
(De republikeinen vertegenwoordigden daarin natuurlijk wel toen ook al de belangen van het bedrijfsleven.)
Nog steeds allebei veel te weinig sociaal trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 15-12-2020 21:53:01 ]
pi_196753924
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Gelijke kansen
Nee, dat dekt de lading niet (en dat zou ik vertalen als equality).
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:20:07 #66
6484 ExTec
pi_196754042
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:14 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nee, dat dekt de lading niet (en dat zou ik vertalen als equality).
Wederzijds belang.
pi_196754141
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wederzijds belang.
?
Ik ben helemaal voor bv voorzieningen voor gehandicapten, maar om nou te stellen dat dat in mijn belang is.
pi_196754166
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, het is breder.
Het laat zich vertalen als billijkheid en dat komt neer op redelijkheid of rechtvaardigheid gezien de omstandigheden.
Lijkt me nog steeds niet de volledige lading te dekken, en voelt voor mij erg juridisch.
pi_196754171
quote:

Van ambassadeur in China - want talenkennis o|O - naar Min. van Transport _O-
Biden: “We moeten wat met die man, hij heeft mij zo goed voorbereid op mijn trump debatten. Iedere keer maar weer invliegen in coronatijd van South Bend naar Delaware.
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:33:33 #70
403588 mcmlxiv
pi_196754312
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wat is een volwaardige opvoeding?
Recht op hetzelfde onderwijs lijkt me nogal onzinnig, passend onderwijs lijkt me beter.
passend inderdaad, maar wel passend gebaseerd op maximaal benutten en uitbouwen aanwezige capaciteiten.

Volwaardige opvoeding is bedoeld om de discussies die alsnog zijn ontstaan over tokkies plat te slaan. De samenleving mag soms best wat actiever zijn in het beschermen van de toekomst van juist kinderen in dergelijke omstandigheden. Juist ook uit puur algemeen belang.

Natuurlijk heeft de VS zijn charme, maar denken dat de gapend gegroeide kloof in de samenleving nog positieve bijeffecten heeft is gewoon niet meer waar. Amerikaans onderwijs is gemiddeld gesproken inferieur, de gemiddelde Amerikaan inmiddels dommer dan Aziaten en Europeanen. Ze bungelen laag in de middenmoot

Kapitaalvernietiging dus. Importeren van slimme Aziaten houdt de kenniseconomie in de VS in stand, niet het eigen systeem
pi_196754584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

passend inderdaad, maar wel passend gebaseerd op maximaal benutten en uitbouwen aanwezige capaciteiten.

Volwaardige opvoeding is bedoeld om de discussies die alsnog zijn ontstaan over tokkies plat te slaan. De samenleving mag soms best wat actiever zijn in het beschermen van de toekomst van juist kinderen in dergelijke omstandigheden. Juist ook uit puur algemeen belang.

Natuurlijk heeft de VS zijn charme, maar denken dat de gapend gegroeide kloof in de samenleving nog positieve bijeffecten heeft is gewoon niet meer waar. Amerikaans onderwijs is gemiddeld gesproken inferieur, de gemiddelde Amerikaan inmiddels dommer dan Aziaten en Europeanen. Ze bungelen laag in de middenmoot

Kapitaalvernietiging dus. Importeren van slimme Aziaten houdt de kenniseconomie in de VS in stand, niet het eigen systeem
Naar mijn idee grotendeels veroorzaakt door teveel macht voor het bedrijfsleven.
Zowel de VS als de EU hebben sterke vakbonden nodig om dit tegen te gaan.
pi_196754792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De ironie....

Laat dat nu net de werkwijze van conservatief rechts zijn: onder het mom van pseudo-filosofie - sinds religie niet meer zo aanslaat, pseudo-wetenschap - dat je met IQ op de proppen kwam was geen verrassing - en een polyester self-help playbook - als je maar wil kan je alles - allerlei vormen van verandering tegengaan die de groepen die dat nodig hebben ook maar een traptrede hoger op de sociale ladder kan brengen.

Dat is overigens verder zeer Amerikaans. Niet voor niets bungelen juist daar de dieprode staten overal onderaan: de bevolking bang maken met duivels en communisten, conservatisme verpakken als het zuivere evangelie terwijl juist die stroming in alle opzichten het tegendeel van het christendom behelst, zodat de groep die het al goed heeft, het niet alleen goed blijft houden, maar ten koste van de lagen eronder ook vooral ervoor zorgt dat de status quo hetzelfde blijft... wordt geconserveerd, zeg maar.

Niet te verdedigen, zegt 'ie... strooi nog wat 'eigen verantwoordelijkheid' nonsens rond terwijl je tegelijkertijd vasthoudt aan ijzeren (natuur)wetten aangaande IQ, karakter en andere eigenschappen. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat er een natuurlijke orde is die nu eenmaal is zoals 'ie is, en daar aan tornen is derhalve onnatuurlijk. Maar aangezien dat nogal onmenselijk klinkt, en vooral een slap aftreksel van sociaal-darwinistisch en eugenisch denken betreft dat het uiteraard sinds 1940-1945 niet zo goed meer doet, moet je wel met allerlei bullsh*t en newspeak op de proppen komen om je mensverachtende ideologie nog als enigszins nobelswaardig en ethisch te verkopen.

Komt er uiteindelijk gewoon op neer dat conservatief rechts, zeker in Amerika, de stroming van de egoïst en materialist is, die al dan niet met een heilig boek in de hand probeert zijn hebzucht en afkeer van zwakte te verpakken in een of andere moreel geladen boodschap.

Al eeuwen. Maar ja: conservatism. At a standstill from the beginning.
het gaat nog verder terug. De heer (graaf, koning etc), dus de adel zijn de vervangers van God op aarde om de mensen aan te sturen. Alex Jones zei dit letterlijk laatst bijeen or andere rally over Trump, die de gezonden koning is.
pi_196754911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet, misschien wel net iets te centristisch voor veel Democratische kiezers.
Daar heb je een punt inderdaad, VP is meestal gewoon een token.

Aan de andere kant, de eerste homoseksuele VP zou ook een doorbraak zijn.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:02:32 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196754976
twitter
Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_196754986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar heb je een punt inderdaad, VP is meestal gewoon een token.

Aan de andere kant, de eerste homoseksuele VP zou ook een doorbraak zijn.
Met een president van 78, lijkt me de VP behoorlijk belangrijk.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:07:40 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196755071
https://nos.nl/artikel/23(...)atie-kijk-thuis.html

Kan Trump lekker roepen dat er bij zijn installatie meer mensen waren :D
pi_196755079
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:02 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Acosta is wel een van de weinigen die dit steeds heeft gedaan. Is er zelfs zijn Witte Huis perskaart voor kwijtgeraakt een paar jaar geleden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_196755186
Vandaag:
twitter

Als hij echt denkt dat hij de winnaar is..... hoe sick is dat?
Of hij weet wel dat hij zit te kloten, maar wil er zelf nog in geloven. Ook sick
Of hij weet bewust dat hij liegt en de Amerikanen bedriegt, bijv zodat mensen blijven doneren.

Hij komt niet op de inaugaratie. Hoewel het leuker is dat hij wel komt en gaat rellen. Soap !!
pi_196755265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:02 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin. Maar verschrikkelijk stoer dat hij nu nog eventjes wat naroept hoor, touché.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:22:37 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196755317
Als hij uit het witte huis komt gewoon meteen een ziekenwagen in en naar het gekkenhuis
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:26:43 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196755416
Als ik Barr was geweest had ik trouwens mijn ontslag juridisch aangevochten. Gewoon om Trump een kutkerst te bezorgen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:31:34 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_196755515
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En in het Nederlands?
Uh
Eerlijkheid?
pi_196755561
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin.
Hahahahaahahahahaha
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:36:12 #84
384435 klappernootopreis
pi_196755624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het probleem begint als men gaat vragen wat 'socialer' dan precies betekent, want daar kunnen meningen over verschillen.
Dat hangt allemaal van het narratief af. Voor een conservatieve houwdegen is sociaal een vies woord en wat moet worden bestreden, voor de gemiddelde amerikaan is het iets waar ze zich voor moeten aanpassen, voor diegene die op de onderste lat van de trede staat zal het iets geweldigs zijn. Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen. Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, en dit bereik je niet door de ene rechtse partij in te wisselen door de andere. De VVD heeft lang genoeg de scepter gezwaaid. Hun versie van de trickle down politiek faalt net zo als die van de Amerikanen
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:39:49 #85
6484 ExTec
pi_196755693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat hangt allemaal van het narratief af. Voor een conservatieve houwdegen is sociaal een vies woord en wat moet worden bestreden, voor de gemiddelde amerikaan is het iets waar ze zich voor moeten aanpassen, voor diegene die op de onderste lat van de trede staat zal het iets geweldigs zijn. Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen. Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, en dit bereik je niet door de ene rechtse partij in te wisselen door de andere. De VVD heeft lang genoeg de scepter gezwaaid. Hun versie van de trickle down politiek faalt net zo als die van de Amerikanen
Jij denkt echt dat de Rode Dagenraad daar is aangebroken, niet?
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:43:08 #86
384435 klappernootopreis
pi_196755780
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de Rode Dagenraad daar is aangebroken, niet?
Jij denkt echt dat het neofacisme daar nog lang blijft rondhangen niet?
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:45:09 #87
6484 ExTec
pi_196755826
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik zou het denk zelf niet zo noemen, maar hetgeen daar is, blijft daar inderdaad nog wel even hangen.
pi_196755840
Toch blijft een van de meest bizarre feiten dat de meeste (om in EU termen te spreken) netto ontvangende staten (zoals Texas) bijna allemaal diep diep conservatieve staten zijn.

Of misschien ook niet, want is alles er op gericht die ander mag het absoluut niet niet beter krijgen.
pi_196755880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat hangt allemaal van het narratief af.

Nee, dat is een misleidende term.

quote:
Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen.
Wat heeft dat te maken met wat jij 'sociaal' noemt?
pi_196755885
quote:

[..]

Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin. Maar verschrikkelijk stoer dat hij nu nog eventjes wat naroept hoor, touché.
Hard gelachen.
pi_196755892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als dat je benaming voor Trumpisme is dan ja. Evenals de meer gematigde conservatieve vorm. Zijn we nu alweer vergeten dat Trump 70 miljoen mensen voor zich heeft kunnen winnen? Dat de republikeinen winsten behaalden in het Huis en wellicht de Senaat behouden?
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:49:38 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755905
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:45 schreef Korenfok het volgende:
Toch blijft een van de meest bizarre feiten dat de meeste (om in EU termen te spreken) netto ontvangende staten (zoals Texas) bijna allemaal diep diep conservatieve staten zijn.

Of misschien ook niet, want is alles er op gericht die ander mag het absoluut niet niet beter krijgen.
De GOP heeft sinds Reagan een monopolie op het Geloof geclaimd; sindsdien zijn Democraten de gratis abortus verstrekkende euthaniserende drugdealende satanisten, en stemmen daarop is een enkeltje Jack Chick-style hel.

Daarom stemt men in de arme bible belt trouw Republikeins; niet omdat de politieke boodschap verder zo boeit. Soort morele chantage; stem Republikeins of je maakt kindje Jezus aan het huilen (en je brandt voor eeuwig in voornoemde hel).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196755936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De GOP heeft sinds Reagan een monopolie op het Geloof geclaimd; sindsdien zijn Democraten de gratis abortus verstrekkende euthaniserende drugdealende satanisten, en stemmen daarop is een enkeltje Jack Chick-style hel.

Daarom stemt men in de arme bible belt trouw Republikeins; niet omdat de politieke boodschap verder zo boeit.
Er is een groep die alleen maar Republikeins stemt om te doen wat Trump gedaan heeft: de Supreme Court stacken met anti-abortus rechters. Ik vermoed dat die groep heel erg groot is.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:51:38 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755949
quote:

[..]

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:53:19 #95
6484 ExTec
pi_196755967
quote:

Dit zegt me niks?

quote:
The economy of the State of Texas is the second largest by GDP in the United States after that of California. ... In 2017, Texas grossed more than $264.5 billion a year in exports—more than the exports of California ($172 billion) and New York ($77.9 billion) combined.
Dit lepel ik ff op, wat ik zelf ook wist?

Maar jij schilderd wat wereldwijd de 10de economie zou zijn:

quote:
As a sovereign country (2016), Texas would be the 10th largest economy in the world by GDP, ahead of South Korea and Canada and behind Brazil.
Af als handophouders?

Ben benieuwd hoe je daar bij komt.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:54:05 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Er is een groep die alleen maar Republikeins stemt om te doen wat Trump gedaan heeft: de Supreme Court stacken met anti-abortus rechters. Ik vermoed dat die groep heel erg groot is.
Men onderschat hier hoe religieus Amerika is.

Evangelicals zijn een enorm groot stemmersblok, en die is sinds Reagan Republikeins. Komt ook wel goed uit natuurlijk: enerzijds blijven beweren dat je goed christen bent omdat je tegen die homofilie-verspreidende babymoordenaars stemt, anderzijds gewoon ultra-kapitalistisch en wapenzwaaiend alles wat in het evangelie staat over armoede en vrede naast je neerleggen.

Overigens zei Barry Goldwater het al in de jaren '70: Als de christelijke fundamentalisten de GOP overnemen, kun je de partij en waar het voor stond gedag zeggen. En hij kreeg gelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196755990
quote:

[..]

"Godin", is dit serieus je niveau? Je wilt toch niet meer droge ogen beweren dat al die "persvoorlichters" van Trump zich steeds weer grandioos voor lul zetten?

Mohammed Al-Sahhaf kwam nog geloofwaardig over bij die types.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:54:54 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755993
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dit zegt me niks?
[..]

Dit lepel ik ff op, wat ik zelf ook wist?

Maar jij schilderd wat wereldwijd de 10de economie zou zijn:
[..]

Af als handophouders?

Ben benieuwd hoe je daar bij komt.
Op Texas na, zegt hij.

En dat klopt.

In alle lijstjes bungelen de Republikeinse staten verder onderaan, of het nu welvaart, onderwijs, arbeidsrecht, werkloosheid, gezondheid of veiligheid betreft.

En oh ironie: de meest uit de staatsruif vretende staten zijn eveneens diezelfde Republikeinse "anti Big Gov"-staten.

Maar goed, conservatisme en hypocrisie gaan steevast hand in hand.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:55:55 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196756022
quote:

Dat komt gewoon doordat conservatisme een gigantische kut-ideologie is.
pi_196756032
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Men onderschat hier hoe religieus Amerika is.

Evangelicals zijn een enorm groot stemmersblok, en die is sinds Reagan Republikeins. Komt ook wel goed uit natuurlijk: enerzijds blijven beweren dat je goed christen bent omdat je tegen die homofilie-verspreidende babymoordenaars stemt, anderzijds gewoon ultra-kapitalistisch en wapenzwaaiend alles wat in het evangelie staat over armoede en vrede naast je neerleggen.

Overigens zei Barry Goldwater het al in de jaren '70: Als de christelijke fundamentalisten de GOP overnemen, kun je de partij en waar het voor stond gedag zeggen. En hij kreeg gelijk.
Ik onderschat het niet hoor. Als atheist heb je sowieso geen kans om president te worden, dat zegt wat mij betreft genoeg.

Ook iemand als Buttigieg moet enorm zijn geloof benadrukken om als homo ergens te komen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:58:08 #101
6484 ExTec
pi_196756066
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Op Texas na, zegt hij.
?

Ik zie zoals staan, niet behalve?
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:58:09 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756067
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik onderschat het niet hoor. Als atheist heb je sowieso geen kans om president te worden, dat zegt wat mij betreft genoeg.

Ook iemand als Buttigieg moet enorm zijn geloof benadrukken om als homo ergens te komen.
Is verder natuurlijk grotendeels een wassen neus, die religiositeit op conservatief rechts.

Uiteraard, komt van pas om tegen homo's, abortus en feminisme te strijden...

Maar verder gewoon een hyperkapitalistisch clubje waar wapenbezit, doodstraf en militarisme/nationalisme als kardinale deugden worden beschouwd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:59:17 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756092
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

?

Ik zie zoals staan, niet behalve?
Dan bij deze: het is op Texas na. En dat is natuurlijk niet vreemd: om dezelfde reden zijn een hoop van die midden-oosterse landen ook 'welvarend': olie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756095
Gezien de verschuivende demografie denk ik niet dat Texas rood blijft eigenlijk..
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:59:28 #105
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196756104
quote:

[..]

Oh.....my.....God! :D :D :D

Barbie wordt eindelijk aangesproken op haar dagelijks liegen (WtF waarom gebeurd dit nu pas?) en met trillende stem weet ze dat ze binnenkort met pensioen mag.

Voltooid verleden tijd. Misschien mag ze drankjes serveren op Mar a Lago.
pi_196756142
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Uh
Eerlijkheid?
Nou nee, ook dat dekt de lading allerminst en werkt hooguit meer verwarrend.

Ik vind het gesmijt met terminologie van Amerikaanse gedragswetenschappers nogal problematisch (alhoewel het in dit topic niet echt ongepast is).
Het is obfuscation voor mijn gevoel, maar ja daar treedt hetzefde probleem op.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:01:03 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756146
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:59 schreef Barbusse het volgende:
Gezien de verschuivende demografie denk ik niet dat Texas rood blijft eigenlijk..
Is ook een aflopende zaak; wordt straks een verzameling van straatarme staten die nog dieprood zullen stemmen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is verder natuurlijk grotendeels een wassen neus, die religiositeit op conservatief rechts.

Uiteraard, komt van pas om tegen homo's, abortus en feminisme te strijden...

Maar verder gewoon een hyperkapitalistisch clubje waar wapenbezit, doodstraf en militarisme/nationalisme als kardinale deugden worden beschouwd.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Religie gebaseerd op heilig teksten is in de moderne tijd de facto hypocriet, maar de weerstand tegen de zaken die jij noemt komt toch echt uit die traditie vandaan.
pi_196756208
A
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is ook een aflopende zaak; wordt straks een verzameling van straatarme staten die nog dieprood zullen stemmen.
Allemaal met heimwee terugdenken aan de tijd dat hun confederate standbeelden nog met rust werden gelaten en dat foodstamps socialisme vertegenwoordigden.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:04:20 #110
6484 ExTec
pi_196756217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan bij deze: het is op Texas na.
:') :D

quote:
En dat is natuurlijk niet vreemd: om dezelfde reden zijn een hoop van die midden-oostelijke staten ook 'welvarend': olie.
Zou dat nog een factor zijn? Kan me het me niet voorstellen. Oliebronnen gaat niet eeuwig mee, en het is niet alsof die lap land nog steeds niet helemaal in kaart is gebracht ofzo en er daarom nog aan de lopende band bronnen worden gevonden.

Daarbij zijn naar goed anglicaans gebruik die bronnen natuurlijk gewoon verpatst, ipv dat de overheid ze exploiteert.

Dus: nee, niet olie.

Texas is ouder dan de VS.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:04:54 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Religie gebaseerd op heilig teksten is in de moderne tijd de facto hypocriet, maar de weerstand tegen de zaken die jij noemt komt toch echt uit die traditie vandaan.
Dat zal best.

Maar over homo's, abortus en feminisme lezen we vrij weinig in die heilige teksten.

Over kapitalisme, wapenbezit, rebelleren tegen de overheid, speculeren, winst maken, doodstraf daarentegen is het Evangelie zeer expliciet. Het wordt overal afgewezen en veroordeeld. Maar laat het aan rechts-conservatief Amerikaans evangelicalisme over om van Jezus een AR15 en Stars & Stripes-zwaaiende aandeelhouder te maken die tegen belastingen en de overheid vecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat komt gewoon doordat conservatisme een gigantische kut-ideologie is.
Feitelijk is het gewoon een puur politieke ideologie en niks meer niks minder, die zich constant anders verpakt, maar eigenlijk al duizenden jaren dit doet, en telkens 'verliest' als ze in control komen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:05:40 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756240
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Zou dat nog een factor zijn? Kan me het me niet voorstellen. Oliebronnen gaat niet eeuwig mee, en het is niet alsof die lap land nog steeds niet helemaal in kaart is gebracht ofzo en er daarom nog aan de lopende band bronnen worden gevonden.

Daarbij zijn naar goed anglicaans gebruik die bronnen natuurlijk gewoon verpatst, ipv dat de overheid ze exploiteert.

Neemt nog steeds het feit niet weg dat de Republikeinse staten het over de gehele linie uiterst slecht doen.

Al decennia.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zal best.

Maar over homo's, abortus en feminisme lezen we vrij weinig in die heilige teksten.
Nogmaals, categorisch mee oneens. Al die dingen (en nog veel meer) worden keihard veroordeeld.

Overigens wordt een heilige oorlog juist aanbevolen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:07:42 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nogmaals, categorisch mee oneens. Al die dingen (en nog veel meer) worden keihard veroordeeld.

Overigens wordt een heilige oorlog juist aanbevolen.
Het woord homoseksualiteit of feminisme komt nergens in de bijbel voor, bijvoorbeeld.

Hebzucht, wapenbezit, nationalisme e.d. expliciet wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756304
quote:

[..]

[..]

Je had het net over de exports en die worden wel grotendeels gedreven door de olie- en gasindustrie, zie bijvoorbeeld:
http://www.worldstopexports.com/top-10-exports-from-texas/
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:08:28 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756305
quote:

[..]

[..]

Tel even op, van de tien meest van de federale overheid afhankelijke staten in de VS zijn er 9 diep- en dieprood:

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:09:56 #118
6484 ExTec
pi_196756334
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Neemt nog steeds het feit niet weg dat de Republikeinse staten het over de gehele linie uiterst slecht doen.

Al decennia.
Mee eens ;)

Maar; het kwam me wat vreemd over; de 2de (deel) econmie van dat land, 10de van de wereld wegzetten als handophouders.
pi_196756378
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tel even op, van de tien meest van de federale overheid afhankelijke staten in de VS zijn er 9 diep- en dieprood:

[ afbeelding ]
De top 21 zijn diep rood.

En even over Texas. Texas heft geen staatsbelasting, dus ontvangt alle voorzieningen vanuit federale bronnen.
pi_196756379
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het woord homoseksualiteit of feminisme komt nergens in de bijbel voor, bijvoorbeeld.

Wat een raar argument, het woord hoeft niet explicieit genoemd te worden om het concept te veroordelen. Beiden worden zonder meer veroordeeld in de bijbel. Nationalisme wordt juist aangemoedigd. De huidige staat Israël is daar een direct gevolg van.
pi_196756403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zal best.

Over kapitalisme, wapenbezit, rebelleren tegen de overheid, speculeren, winst maken, doodstraf daarentegen is het Evangelie zeer expliciet. Het wordt overal afgewezen en veroordeeld. Maar laat het aan rechts-conservatief Amerikaans evangelicalisme over om van Jezus een AR15 en Stars & Stripes-zwaaiende aandeelhouder te maken die tegen belastingen en de overheid vecht.
Tijd om de tempel te reinigen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:15:03 #122
6484 ExTec
pi_196756432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je had het net over de exports en die worden wel grotendeels gedreven door de olie- en gasindustrie, zie bijvoorbeeld:
http://www.worldstopexports.com/top-10-exports-from-texas/
Klopt. Maar een op know-how drijvende industrie hebben, is wat anders dan rijk zijn "omdat er olie zit".
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:17:32 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat een raar argument, het woord hoeft niet explicieit genoemd te worden om het concept te veroordelen. Beiden worden zonder meer veroordeeld in de bijbel. Nationalisme wordt juist aangemoedigd. De huidige staat Israël is daar een direct gevolg van.
Evangelicals volgen het Nieuwe Verbond; daarom besnijden ze zichzelf niet en eten ze varkensvlees. Ze zeggen daarmee dat oude wetten zijn vervallen (vervangingstheologie); puur exegetisch zou dat betekenen dat alles wat in het OT staat zou moeten zijn vervangen met de Nieuwe Wet, maar zo ver gaan de Evangelicals dan weer niet. Garnalen worden dan wel weer gewoon gegeten en over kleding van twee soorten textiel doen ze ook niet moeilijk.

Nationalisme wordt verre van aangemoedigd in het Evangelie (parabel van de Barmhartige Samaritaan, Handelingen 10,34-35, Openbaring 7,9-10) en verwerven van bezittingen, het dragen van wapens, het doden van mensen (doodstraf), of het rebelleren tegen de overheid worden expliciet verworpen.

En laat onze vrinden aldaar nu net al die zaken helemaal super christelijk vinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756481
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Godin", is dit serieus je niveau? Je wilt toch niet meer droge ogen beweren dat al die "persvoorlichters" van Trump zich steeds weer grandioos voor lul zetten?

Mohammed Al-Sahhaf kwam nog geloofwaardig over bij die types.
Ik vind het knap hoe zij zich als jonge vrouw zich telkens karig weet te verweren tegen een boel van die verachtelijke figuren uit de linksgeoriënteerde media. So-called "objectieve" journalisten, die niet anders doen dan een énorme politieke agenda pushen en semantische spelletjes spelen in combinatie met gaslighting. KayleighGodin heeft hen hier al meermaals mee geconfronteerd en toen werden er mondjes gesnoerd.

Ik heb overigens ook sterk het gevoel dat zij lang niet achter alles staat wat Trump zoal zegt en vindt, maar het is nu eenmaal haar job dit over te brengen naar de pers.
pi_196756484
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klopt. Maar een op know-how drijvende industrie hebben, is wat anders dan rijk zijn "omdat er olie zit".
Oh zeker, Texas trekt nu juist ook mensen die wegvluchten uit bijvoorbeeld de Bay Area omdat de woningmarkt daar totaal overspannen is. Je ziet ook veel tech bedrijven juist de overstap maken naar Texas. Oracle was de meest recente afgelopen week.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:19:01 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756490
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoe zij zich als jonge vrouw zich telkens karig weet te verweren tegen een boel van die verachtelijke figuren uit de linksgeoriënteerde media. So-called "objectieve" journalisten, die niet anders doen dan een énorme politieke agenda pushen en semantische spelletjes spelen in combinatie met gaslighting. KayleighGodin heeft hen hier al meermaals mee geconfronteerd en toen werden er mondjes gesnoerd.

Ik heb overigens ook sterk het gevoel dat zij lang niet achter alles staat wat Trump zoal zegt en vindt, maar het is nu eenmaal haar job dit over te brengen naar de pers.
Kayleigh heeft nog nooit een zinnig woord uitgesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756517
quote:

[..]

Ja, kleuterretoriek over "de linkse media", veel verder kom je niet.
Je vindt de wijze waarop de persvoorlichters van Trump optraden en optreden niet te gênant voor woorden? Nog veel te leren.
pi_196756520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kayleigh heeft nog nooit een zinnig woord uitgesproken.
Je tracht te zeggen dat jij een andere visie hebt over bepaalde zaken. Dat zou natuurlijk goed kunnen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:21:29 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756532
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je tracht te zeggen dat jij een andere visie hebt over bepaalde zaken. Dat zou natuurlijk goed kunnen.
Knap hoor, van zo'n jonge vrouw... Zijn verder van nature toch wat labiele, emotionele wezens natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756537
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Christendom is juist een tegen reactie op nationalisme. Juist de eerste discipelen gingen naar andere landen om iedereen te vertellen over Christus.
pi_196756548
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Evangelicals volgen het Nieuwe Verbond; daarom besnijden ze zichzelf niet en eten ze varkensvlees. Ze zeggen daarmee dat oude wetten zijn vervallen (vervangingstheologie); puur exegetisch zou dat betekenen dat alles wat in het OT staat zou moeten zijn vervangen met de Nieuwe Wet, maar zo ver gaan de Evangelicals dan weer niet. Garnalen worden dan wel weer gewoon gegeten en over kleding van twee soorten textiel doen ze ook niet moeilijk.
Ja daar zijn we het over eens. De hypocrisie van religie in de 21e eeuw.
quote:
Nationalisme wordt verre van aangemoedigd in het Evangelie (parabel van de Barmhartige Samaritaan, Handelingen 10,34-35, Openbaring 7,9-10) en verwerven van bezittingen, het dragen van wapens, het doden van mensen (doodstraf), of het rebelleren tegen de overheid worden expliciet verworpen.
Al die dingen worden vooral in het oude testament juist aangemoedigd. Het is maar net wat je negeert en wat niet.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:22:57 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Al die dingen worden vooral in het oude testament juist aangemoedigd. Het is maar net wat je negeert en wat niet.
Het Nieuwe Testament verwerpt nationalisme, overal.

Maar pick & choose is nu precies waar onze Evangelicals zo sterk in zijn, inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Knap hoor, van zo'n jonge vrouw... Zijn verder van nature toch wat labiele, emotionele wezens natuurlijk.
Ik denk dat je met dit soort uitspraken hier geen vrienden maakt. Hele rare visie ook trouwens om zo over vrouwen te spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 23:23:21 ]
pi_196756570
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, Kayleigh is gewoon totaal incoherent. Dat heeft niets met visies te maken.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:23:33 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756572
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat je met dit soort uitspraken hier geen vrienden maakt. Hele rare visie ook trouwens om zo over vrouwen te spreken.
Ik dacht, ik zeg het vast voor je. Scheelt ons 33 posts waarin je heel geforceerd neutraal over probeert te komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756574
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, kleuterretoriek over "de linkse media", veel verder kom je niet.
Je vindt de wijze waarop de persvoorlichters van Trump optraden en optreden niet te gênant voor woorden? Nog veel te leren.
De kleuterretoriek komt eerder van de linksgeoriënteerde media. Maar hier gaan we het toch niet over eens worden, dus let's agree to disagree ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 23:25:31 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:24:40 #137
6484 ExTec
pi_196756592
quote:

[..]

Ben jij dat, Thierry?
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:25:05 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756598
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ben jij dat, Thierry?
Getver, leek er echt even op, nietwaar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756614
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

Maar het christendom is juist de basis van het nieuwe testament. De hele komst van Christus is dat het oude testament vervult is en een nieuwe tijd aan gebroken is. Zo verbrak Christus veel conservatieve tradities (zegenen op de sabbath, brood maken op de Sabbath. spreken in de gewone taal, vertellen over de enige God aan niet Israëlieten etc).
pi_196756617
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Getver, leek er echt even op, nietwaar?
Radicaal rechts vs. radicaal links. Ik zie toch wel wat gelijkenissen tussen jullie twee.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:26:54 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756622
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Radicaal rechts vs. radicaal links. Ik zie toch wel wat gelijkenissen tussen jullie twee.
Oh, toe, vertel, wat maakt mij radicaal links.

Dit wordt genieten...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:27:31 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196756626
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Maar het christendom is juist de basis van het nieuwe testament. De hele komst van Christus is dat het oude testament vervult is en een nieuwe tijd aan gebroken is. Zo verbrak Christus veel conservatieve tradities (zegenen op de sabbath, brood maken op de Sabbath. spreken in de gewone taal, vertellen over de enige God aan niet Israëlieten etc).
Wordt ook al in Jesaja en vooral Jeremia verkondigd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196756632
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:59 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Oh.....my.....God! :D :D :D

Barbie wordt eindelijk aangesproken op haar dagelijks liegen (WtF waarom gebeurd dit nu pas?) en met trillende stem weet ze dat ze binnenkort met pensioen mag.

Voltooid verleden tijd. Misschien mag ze drankjes serveren op Mar a Lago.
Die zit over een maand gewoon bij FOX News.
pi_196756639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dat bestrijd ik niet. Wat mij betreft was de wereld een stuk beter geweest als die vroege christenen besloten hadden om het hele oude testament weg te gooien.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:29:55 #145
6484 ExTec
pi_196756648
quote:
Je moet die rol maar willen spelen.

Ja, ik zie dat ze idd professioneel opereert.

Moet ik respect daarvoor hebben?

Neuh. Daarvoor werkt ze voor een te slechte toko.
pi_196756671
quote:

[..]

Gmta.

Ze is 32 overigens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kwam ze niet bij OAN vandaan?

Edit: Nee, geen OAN. Ze heeft wel bij FOX en CNN gewerkt. Daarna persvoorlichter van de RNC en nu dit. Hierna Trump News Network?
Spoilers!
pi_196756704
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wordt ook al in Jesaja en vooral Jeremia verkondigd.
Is ook zo. Daarom is de oude benaming van de conservatieve medemensen ook beter (wat mij betreft) orthodoxen. alle kennis die er is bestaat nu, en er is geen reden om meer kennis te onderzoeken of in te voeren.

Maar (en waarom het modernisme juist in het westen is ontstaan):
"Beproeft alle dingen; behoudt het goede (1 Tessalonicenzen 5:21)" en dit is in de Renaissance vertaalt als in doe wetenschappelijke proeven.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:37:24 #148
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196756729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor. Daar kun je met je kop toch niet bij dat zo'n trien nog een podium krijgt.
In het voorprogramma van Fucker Carlson...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 december 2020 @ 23:38:15 #149
862 Arcee
Look closer
pi_196756734
Toch best opmerkelijk dat McConnell de nederlaag van Trump heeft erkend en Biden heeft gefeliciteerd met z'n overwinning. Blijkbaar werd het de asshole in chief van de Senaat nu toch te gortig.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_196756767
quote:

[..]

Ik vind het knap hoe zij zich als jonge vrouw zich telkens karig weet te verweren tegen een boel van die verachtelijke figuren uit de linksgeoriënteerde media.
Haar taak is niet het volk voor te liegen.
De taak van de media is om haar aan te pakken wanneer ze dit wel doet.
Als jij dat verachtelijk vindt, dan zegt dat wellicht meer over jou.
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:43:30 #151
6484 ExTec
pi_196756787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jahoor.

quote:
De taak van de media is om haar aan te pakken wanneer ze dit wel doet.
Klopt.
pi_196756841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is wel haar taak. Zo wil Trump dat
pi_196756843
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat bestrijd ik niet. Wat mij betreft was de wereld een stuk beter geweest als die vroege christenen besloten hadden om het hele oude testament weg te gooien.
Opzich is er altijd behoefte geweest aan een dominante politieke doctrine, echter is dat in onze tijd een sociale (bijna elk land ter wereld heeft een vorm van bijstand, nood voorzieningen voor medische hulp, stemrecht en etc) vorm van modernisme/liberalisme, waarin je ziet dat de oppositie juist de conservatieve/otherdoxe ideologie aanhangt. Op links is het de millieu activisten die geloven in een natuur waar de mens nooit in harmonie mee heeft geleefd en op rechts zie je een cultuur idealisatie die ook nooit heeft bestaan. Dit fenomeen is anders dan200 jaar terug.

Eerst dienen bepaalde fundamentele problemen opgelost worden. Pas toen landbouw echt geavanceerd en kwam er een nieuwe fase.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 december 2020 @ 23:54:36 #154
862 Arcee
Look closer
pi_196756881
twitter

Zou dit 'm zijn? The big one?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_196756891
Neuh
pi_196756908
Het was prettig bijlezen met enkele inhoudsvolle bijdragen.
Mijn bijdrage vandaag: * AnneX telt af: Nog 36 dagen
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:59:41 #157
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196756910
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:54 schreef Arcee het volgende:
[ twitter ]

Zou dit 'm zijn? The big one?
Kan niet wachten tot ze z’n account sluiten na 20 januari
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_196756927
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:38 schreef Arcee het volgende:
Toch best opmerkelijk dat McConnell de nederlaag van Trump heeft erkend en Biden heeft gefeliciteerd met z'n overwinning. Blijkbaar werd het de asshole in chief van de Senaat nu toch te gortig.
Weinig keus meer en volgens mij had McConnell ook gezegd Bidens overwinning te erkennen als de electors gekozen hadden.
  woensdag 16 december 2020 @ 00:02:18 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196756932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:59 schreef Szura het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot ze z’n account sluiten na 20 januari
Idd, gaat voor hem niet meevallen dan de aandacht van de media te houden denk ik.
  woensdag 16 december 2020 @ 00:03:50 #160
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196756943
twitter

Was dit al gedeeld? Leuk nieuws!
  woensdag 16 december 2020 @ 00:07:57 #161
384435 klappernootopreis
pi_196756966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als dat je benaming voor Trumpisme is dan ja. Evenals de meer gematigde conservatieve vorm. Zijn we nu alweer vergeten dat Trump 70 miljoen mensen voor zich heeft kunnen winnen? Dat de republikeinen winsten behaalden in het Huis en wellicht de Senaat behouden?
dit valt nog te bezien. Een deel van die republikeinse partij ziet geen reden om met het Trumpisme verder te gaan. Met de wetenschap dat ze maar 42 % van het aantal kiezers vertegenwoordigen en de gebruikelijke streken niet meer werken, lijkt het me hoogst waarschijnlijk dat ze de laatste twee senaatszetels ook zullen verliezen. Vooral nu McConnell zijn hardvochtige beleid mbt covid steun blijft doorzetten.
pi_196756968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:03 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]

Ik moet gelijk denken minister van (de) verkeer(de kant) _O-
  woensdag 16 december 2020 @ 00:09:02 #163
384435 klappernootopreis
pi_196756973
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]

:D :P woepsie!
  woensdag 16 december 2020 @ 00:14:30 #164
262211 hhh38
pi_196757012
quote:

[..]

:P

Overigens is het geen benoeming puur om hem een plekje te geven

twitter
pi_196757053
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:14 schreef hhh38 het volgende:

[..]

:P

Overigens is het geen benoeming puur om hem een plekje te geven

[ twitter ]
Ging ook niet echt vanuit. Het is zo'n dooddoener als iemand van een minderheidsgroep een topbaan krijgt, dan zal het wel komen omdat ze van die groep zijn.....
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 16 december 2020 @ 00:39:22 #166
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196757159
quote:

[..]

Hij is toch ook Democraat? :?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 16 december 2020 @ 00:42:12 #167
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_196757172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:38 schreef Arcee het volgende:
Niet heel opmerkelijk als je het mij vraagt. Mitch McConnell is een Republikein van oude stempel. Geen blaffende hond zoals Trump. Mijn vermoeden zegt dat Trump en McConnell elkaar niet kunnen uitstaan. Niet dat je er wat aan hebt verder, want beiden zijn verachterlijk.
2000 light years from home
pi_196757181
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hij is toch ook Democraat? :?
iemand van de verkeerde kant, wordt in sommige delen van Nederland een homosexueel mee bedoelt.
pi_196757209
Krijgen we met Buttigieg straks fietspaden met roze asfalt *O*
pi_196757215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:46 schreef Korenfok het volgende:

[..]

iemand van de verkeerde kant, wordt in sommige delen van Nederland een homosexueel mee bedoelt.
😂 en verder vind ik het belachelijk dat dat een item is!
Zal wel met stom Amerika en hokjes duwen zijn.
De man is een gelouterde actieve militair geweest! n.b.

Toegegeven..ik dacht ook een zoethoudertje voor zijn bijdragen.
De man is daar té intelligent voor. Blijkbaar gaat het hem echt aan het hart.
Zie de voorbeelden van straten in de tweet hierboven.

De man is de eerste burgemeester uit South Bend met een kabinets functie 🇺🇸

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 16-12-2020 01:12:22 ]
pi_196757238
twitter

Don is natuurlijk op de achtergrond hard aan het werk om dit recht te zetten in zijn resterende weken.
pi_196757365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:07 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dit valt nog te bezien. Een deel van die republikeinse partij ziet geen reden om met het Trumpisme verder te gaan. Met de wetenschap dat ze maar 42 % van het aantal kiezers vertegenwoordigen en de gebruikelijke streken niet meer werken, lijkt het me hoogst waarschijnlijk dat ze de laatste twee senaatszetels ook zullen verliezen. Vooral nu McConnell zijn hardvochtige beleid mbt covid steun blijft doorzetten.
Ik denk dat je de steun voor dat beleid schromelijk onderschat.
pi_196757753
twitter

...”growing alarm...”
Aprés un croissant et un café...

https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/C7h2vTlKZQ

Quote:” The change of plans for Mr. O’Brien comes two days after it was disclosed that multiple federal agencies had been hacked ...”

“These media reports suggest that these attacks were comprehensive and historic, and that these bad actors may have had access to critical U.S. government systems for many months,” the senators wrote...
media reports versus intel reports ?
  woensdag 16 december 2020 @ 06:47:56 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196757942
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jahoor.
[..]

Klopt.
Dus haar taak is pure propaganda?

Laat me raden, linkse media is onbetrouwbaar en dat is slecht. En een daadwerkend liegende persvoorlichter en president is goed?
  woensdag 16 december 2020 @ 07:20:07 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_196758068
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 05:43 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
...”growing alarm...”
Aprés un croissant et un café...

https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/C7h2vTlKZQ

Quote:” The change of plans for Mr. O’Brien comes two days after it was disclosed that multiple federal agencies had been hacked ...”

“These media reports suggest that these attacks were comprehensive and historic, and that these bad actors may have had access to critical U.S. government systems for many months,” the senators wrote...
media reports versus intel reports ?

Het is toch wel erg dat het eerste dat door mijn hoofd schiet bij het lezen van dit bericht is dat dit wel eens een stunt van Trump kan zijn om de verkiezingen alsnog ongeldig te kunnen verklaren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 16 december 2020 @ 07:35:12 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196758142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Het is toch wel erg dat het eerste dat door mijn hoofd schiet bij het lezen van dit bericht is dat dit wel eens een stunt van Trump kan zijn om de verkiezingen alsnog ongeldig te kunnen verklaren.
nee dat kan niet , volgens de US constitutie is de president nu gekozen en de uitslag weten we , de beëdiging is 20 januari en daar doe je niets meer aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196758211
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
Vandaag:
[ twitter ]
Als hij echt denkt dat hij de winnaar is..... hoe sick is dat?
Of hij weet wel dat hij zit te kloten, maar wil er zelf nog in geloven. Ook sick
Of hij weet bewust dat hij liegt en de Amerikanen bedriegt, bijv zodat mensen blijven doneren.

Hij komt niet op de inaugaratie. Hoewel het leuker is dat hij wel komt en gaat rellen. Soap !!
Tijd om hem op te sluiten.

Als hij het zelf gelooft, is ie duidelijk krankzinnig en hoort thuis in een gesloten inrichting voor therapie en medische hulp.

Als ie weet dat ie verloren heeft, is ie misdadig en hoort ie in het gevang
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 16 december 2020 @ 08:02:03 #178
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196758261
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:57 schreef AnneX het volgende:

[..]

😂 en verder vind ik het belachelijk dat dat een item is!
Zal wel met stom Amerika en hokjes duwen zijn.
De man is een gelouterde actieve militair geweest! n.b.

Toegegeven..ik dacht ook een zoethoudertje voor zijn bijdragen.
De man is daar té intelligent voor. Blijkbaar gaat het hem echt aan het hart.
Zie de voorbeelden van straten in de tweet hierboven.

De man is de eerste burgemeester uit South Bend met een kabinets functie 🇺🇸
En Mayor Pete was natuurlijk briljant tijdens ik optredens op FoxNews gedurende de campagne.

Wat heb ik gelachen om de hoofden van de anchors :D
pi_196758428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat kan niet , volgens de US constitutie is de president nu gekozen en de uitslag weten we , de beëdiging is 20 januari en daar doe je niets meer aan
Nee hoor
https://www.reuters.com/a(...)xplain-idUSKBN2712M7

quote:
In 1876, dueling electors in three states were deadlocked until a deal was brokered days before Inauguration Day.

The dispute was resolved after Republican Rutherford B. Hayes became president in exchange for withdrawing U.S. troops left over from the Civil War from Southern states.

“I hope it’s a very low probability event but 1876 is a reminder that it is not zero and we have come very close to falling over that cliff in our history,” Foley said.
En er is nog de EO uit 2018
pi_196758547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:23 schreef 4moreyears het volgende:

[..]

Nee hoor
[..]

Er zijn nu geen 'dueling electors'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 december 2020 @ 08:54:18 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196758703
quote:
Halvetamme, met je artikelen uit oktober.
Boer nog eens wat zuur op en ga dat herkauwen tot je groen ziet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 16 december 2020 @ 08:55:44 #182
403588 mcmlxiv
pi_196758720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:23 schreef 4moreyears het volgende:

[..]

Nee hoor
[..]

Want de kiesmannen hebben zich, net als in 18 focking 76 nog niet uitgesproken?

Het wordt een beetje clownesk zo he? Vind je zelf ook niet?
pi_196758736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 00:03 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]

Prima keus denk ik. Maar wel weer jammer van die onnodige (links-progressieve) identiteitspolitiek. Ik snap niet (als LGBT-er) waarom het nu per se nodig is om dan te benadrukken dat hij LGBT is. Daar hoef je niets voor te doen hoor, dat is verder geen prestatie an sich.
  woensdag 16 december 2020 @ 08:58:08 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196758737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het wordt een beetje clownesk zo he? Vind je zelf ook niet?
Een bizarre clownshow is het al sinds een paar dagen na de verkiezingen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 december 2020 @ 09:03:15 #185
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196758784
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Prima keus denk ik. Maar wel weer jammer van die onnodige (links-progressieve) identiteitspolitiek. Ik snap niet (als LGBT-er) waarom het nu per se nodig is om dan te benadrukken dat hij LGBT is. Daar hoef je niets voor te doen hoor, dat is verder geen prestatie an sich.
Als iets voor de eerste keer in de geschiedenis gebeurt terwijl het iets is waar best wel wat lading op zit...en is dat bijzonder nieuwswaardig.
En een goede journalist als Erik Mouthaan, die zelf ook wat persoonlijke affiniteit met het onderwerp heeft alle reden om dit nieuwtje te brengen.

Maw, logisch om dit te benadrukken :)
pi_196758814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt. Maar het is dan ook vooral jouw soort volk wat daar erg mee bezig is.
Dit is een erg tegenstrijdige reactie op de inhoud van mijn post.
pi_196758850
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Op zich wel een interessante discussie. Wat mij betreft is er een verschil tussen recognition van een minderheid en identity politics rondom de dominante sociale groep. Het eerste doet linksprogressief inderdaad, het tweede rechtsconservatief.
pi_196758862
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hier leer ik nog wel creatieve opmerkingen.
Zelf kom ik niet verder dan: duh óf sodemieter op.😉
  woensdag 16 december 2020 @ 09:27:31 #189
384435 klappernootopreis
pi_196759028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 01:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik denk dat je de steun voor dat beleid schromelijk onderschat.
Ik denk dat je nog met je hoofd in de swamp zit. TRUMP heeft verloren, zowel McConnell als Putin hebben dit bevestigd. En samen met Trump zal ook gaandeweg ook de overschatting van dit soort schijnpolitiek vervagen.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:29:05 #190
384435 klappernootopreis
pi_196759049
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

:D :P halvetamme, klinkt behoorlijk Gronings..
pi_196759099
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op zich wel een interessante discussie. Wat mij betreft is er een verschil tussen recognition van een minderheid en identity politics rondom de dominante sociale groep. Het eerste doet linksprogressief inderdaad, het tweede rechtsconservatief.
Zo kun je er een leuke draai aangeven, maar nee. Dit is gewoon identity politics, en dat zien we voornamelijk terug bij links.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:38:19 #192
384435 klappernootopreis
pi_196759135
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zo kun je er een leuke draai aangeven, maar nee. Dit is gewoon identity politics, en dat zien we voornamelijk terug bij links.
Heel leuk en aardig, maar links heeft dit soort politiek niet nodig, rechts eigenlijk ook niet. Identity politics is meer een dingetje voor Trumpisme, PVV en FvD. In dit licht gezien is duidelijk wie er aan het draaien is..
  woensdag 16 december 2020 @ 09:47:50 #193
403588 mcmlxiv
pi_196759261
quote:
15s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is een erg tegenstrijdige reactie op de inhoud van mijn post.
Nee hoor, het is vooral dat jij niet begrijpt (of wil begrijpen) dat het belang van identity politics vooral een rechts-conservatief feestje is. Bij links zijn zaken als seksuele voorkeuren totaal een non-issue. Het wordt een issue omdat rechts/conservatief denkt dat ze wel een oordeel moeten hebben.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:49:09 #194
262211 hhh38
pi_196759276
quote:

[..]

De media benoemt het feit dat ie LGBT+ is hè, omdat het een bijzonder moment is. Buttigieg is gewoon een voormalig presidentskandidaat en prominente Democraat, er is weinig reden om aan te nemen dat ie die plek vanwege z'n geaardheid heeft gekregen.
pi_196759465
Het lijkt een minder belangrijke post.
Een intelligente man als Pete had ik graag op Onderwijs gezien waar deVos een zootje heeft gebrouwen, volgens de pers en twitter.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:09:12 #196
38496 Perrin
pi_196759534
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De media benoemt het feit dat ie LGBT+ is hè, omdat het een bijzonder moment is. Buttigieg is gewoon een voormalig presidentskandidaat en prominente Democraat, er is weinig reden om aan te nemen dat ie die plek vanwege z'n geaardheid heeft gekregen.
Het is alleen nogal vreemd dat sommigen zich zo druk maken wat andere volwassenen in hun slaapkamer uitspoken.
pi_196759623
Ik raak licht geirriteerd als in films & series het er zo bovenop ligt dat er voor LGBTQ+ personages wordt gekozen, niet omdat het waarde toevoegt aan het verhaal, maar gewoon om de LGBTQ+ checkbox aan te kunnen vinken.

Maar nieuws dat er voor het eerst een zwarte President of Vice-President van het vrouwelijke geslacht wordt gekozen, of nu een minister die homo is vind ik dan wel weer ok. Het laat zien dat hopelijk geaardheid, geslacht en ras steeds minder een rol gaat spelen en ze als 'equal' worden beschouwd. Dat valt voor mij niet onder de noemer van de doorgeschoten 'woke' subcultuur, dat je altijd elke groep expliciet moet benoemen, wat anders 'exclude' je ze.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:16:27 #198
38496 Perrin
pi_196759639
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef STING het volgende:
Ik raak licht geirriteerd als in films & series het er zo bovenop ligt dat er voor LGBTQ+ personages wordt gekozen, niet omdat het waarde toevoegt aan het verhaal, maar gewoon om de LGBTQ+ checkbox aan te kunnen vinken.

Maar nieuws dat er voor het eerst een zwarte President of Vice-President van het vrouwelijke geslacht wordt gekozen, of nu een minister die homo is vind ik dan wel weer ok. Het laat zien dat hopelijk geaardheid, geslacht en ras steeds minder een rol gaat spelen en ze als 'equal' worden beschouwd. Dat valt voor mij niet onder de noemer van de doorgeschoten 'woke' subcultuur, dat je altijd elke groep expliciet moet benoemen, wat anders 'exclude' je ze.
Zou gewoon compleet normaal moeten zijn idd. Een mens is een mens is een mens. Helaas is dat op veel plekken nog niet zo.
pi_196759670
quote:

[..]

Zo kun je er een leuke draai aangeven, maar nee. Dit is gewoon identity politics, en dat zien we voornamelijk terug bij linksrechts.
Fixed. Links heft een genderneutrale wc niet maandenlang tot nationaal nieuws of maakt wekenlang een heel punt van genderoperaties in het leger.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196759694
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou gewoon compleet normaal moeten zijn idd. Een mens is een mens is een mens. Helaas is dat op veel plekken nog niet zo.
Precies. Het issue is wel dat door de woke fanatics, je dan ook mensen krijgt die bij elk LGBTQ+ nieuws gelijk naar de anti-woke knop grijpen en dat is dan weer jammer. Maar lang leve polarisatie en confirmation bias I guess.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:19:34 #201
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196759695
quote:

[..]

Bij rechts ja.
pi_196759753
quote:
Mijdt startrek discovery at all cost dan :')
Met hun 'Michael' als meisjesnaam, een zoenend homokoppeltje en een binaire multi-personality dame die als 'they' wenst te worden aangesproken en qua uiterlijk net zo goed een jongen had kunnen zijn :{
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196759790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Knipoogje het volgende:
Beetje off topic, maar ik had idd ST: Discovery in m'n hoofd bij die opmerking ja. :P Zo over the top daar, jammer.
Hopelijk een eenmalige statement en daarna minder 'in your face'.
pi_196759807
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef AnneX het volgende:
Het lijkt een minder belangrijke post.
Een intelligente man als Pete had ik graag op Onderwijs gezien waar deVos een zootje heeft gebrouwen, volgens de pers en twitter.
Dat is het toch ook? Leuk dat hij een positie krijgt in de regering, maar had ook wel een belangrijker ministerie verwacht.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:33:57 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196759969
quote:

Vind je het dan ook prima dat LGBTQ+ mensen geïrriteerd raken van al jarenlange dezelfde heteropersonages in films?

Of moet het ze niet uitmaken of een personage homo of hetero is? Moet het jou wel uitmaken?
  woensdag 16 december 2020 @ 10:43:53 #206
403588 mcmlxiv
pi_196760113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef budha het volgende:

[..]

Dat is het toch ook? Leuk dat hij een positie krijgt in de regering, maar had ook wel een belangrijker ministerie verwacht.
Het zou maar zo kunnen zijn dat het in de regering Biden een uiterst belangrijk ministerie gaat zijn. Infrastructuur in de VS is een puinhoop. Grote investeringen (met bijbehorende belangrijkheid) zijn noodzakelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Vind je het dan ook prima dat LGBTQ+ mensen geïrriteerd raken van al jarenlange dezelfde heteropersonages in films?

Of moet het ze niet uitmaken of een personage homo of hetero is? Moet het jou wel uitmaken?
De irritatie die sommigen voelen maakt duidelijk dat dergelijke mensen gevoelsmatig dus niet in staat zijn mensen uit de LGBTQ+ gemeenschap neutraal te beschouwen. Verstandelijk misschien wel, maar gevoelsmatig dus niet.

Het lijkt een beetje op gay-pride. Daar zie ik ook regelmatig reacties als "Homo mag best, maar waarom moet dat zo openlijk" en dergelijke. Tja, dan heb je toch niet begrepen wat de kern van gelijkwaardigheid is denk ik.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:44:11 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196760119
quote:
Het zou al een hele verbetering zijn als er een mooie, milde naam voor werd gevonden, in plaats van dit vernederende ingrediëntenlijstje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196760176
quote:
12s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef STING het volgende:

[..]

Beetje off topic, maar ik had idd ST: Discovery in m'n hoofd bij die opmerking ja. :P Zo over the top daar, jammer.
Hopelijk een eenmalige statement en daarna minder 'in your face'.
Ze geven daarmee helemaal de verkeerde boodschap. Je zou denken dat 1000 jaar later dat non binair zijn heel normaal is. In plaats daarvan leggen ze er enorm de nadruk op.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:53:01 #209
403588 mcmlxiv
pi_196760284
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ze geven daarmee helemaal de verkeerde boodschap. Je zou denken dat 1000 jaar later dat non binair zijn heel normaal is. In plaats daarvan leggen ze er enorm de nadruk op.
Nee hoor, dat zit in jouw hoofd. Heb je geen last van seksuele vooringenomenheid dan zie je dat soort zaken helemaal niet.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:53:42 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196760297
quote:

[..]

Doet me ook een beetje aan een opmerking van Midas Dekkers denken. Die zij ooit "Donald Jones was een beroepsneger, die deed alles wat mensen vonden dat negers moesten doen."
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196760323
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het zou maar zo kunnen zijn dat het in de regering Biden een uiterst belangrijk ministerie gaat zijn. Infrastructuur in de VS is een puinhoop. Grote investeringen (met bijbehorende belangrijkheid) zijn noodzakelijk.
Er zijn zeker grote problemen en de aandacht daarvoor is wel toegenomen, maar ik zie dit geen speerpunt worden van de Biden regering en heb toch het idee dat dit baantje een bedankje is voor de inzet die Buttigieg heeft getoond voor de campagne.

quote:

[..]

Het is heel normaal dat in science fiction aandacht is voor thema's die vandaag de dag spelen, maar dit vond ik ook wel erg lui geschreven. Kwam geforceerd over.
pi_196760346
quote:

[..]

[..]

De irritatie die sommigen voelen maakt duidelijk dat dergelijke mensen gevoelsmatig dus niet in staat zijn mensen uit de LGBTQ+ gemeenschap neutraal te beschouwen. Verstandelijk misschien wel, maar gevoelsmatig dus niet.

Het lijkt een beetje op gay-pride. Daar zie ik ook regelmatig reacties als "Homo mag best, maar waarom moet dat zo openlijk" en dergelijke. Tja, dan heb je toch niet begrepen wat de kern van gelijkwaardigheid is denk ik.
Niet eens. Als heteros naakt en in fetishkleding door de grachten feest vieren omdat ze hetero zijn neem ik daar ook aanstoot aan. Zo wil ik ook geen hetero of homostel willen zien neuken in het park. Dat sommige zelfs een kusje van homos niet willen zien ben ik wel met je eens.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:59:01 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:56 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Niet eens. Als heteros naakt en in fetishkleding door de grachten feest vieren omdat ze hetero zijn neem ik daar ook aanstoot aan. Zo wil ik ook geen hetero of homostel willen zien neuken in het park. Dat sommige zelfs een kusje van homos niet willen zien ben ik wel met je eens.
Ja en daarom zal je ook enorm zeuren over hetero's in films. Bah!

(even voor de goede orde, het gaat mij om een reactie van een ander iemand die al stelt dta hij moe wordt van homo's in films)
pi_196760436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:47 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, het is vooral dat jij niet begrijpt (of wil begrijpen) dat het belang van identity politics vooral een rechts-conservatief feestje is. Bij links zijn zaken als seksuele voorkeuren totaal een non-issue. Het wordt een issue omdat rechts/conservatief denkt dat ze wel een oordeel moeten hebben.
Ah, daar hebben de typische gaslighting weer.

Dat is apart, want nochtans wordt er bij links constant de sterke nadruk op dit soort aspecten van iemands identiteit gelegd (geslacht, genderidentiteit, LGBT, huidskleur, etniciteit, migrant, moslim, etc.). Dus dit hele punt is vrij tegenstrijdig. Ik zou het begrip ook eens Googelen. De term komt oorspronkelijk van een zwarte feministe, die bij een feministische & socialistische groepering zat voor zwarte lesbische vrouwen ;).

Dus als je nu gewoon eerlijk bent stel je: Ja, identity politics is iets van links, want bij links tracht men aandacht te geven aan zogenaamd onderdrukte groepen. Maar nee, direct ontkennen & projecteren.

quote:
Since its 1970s origins, identity politics as a mode of organizing and set of political philosophical positions has undergone numerous attacks by those motivated to point to its flaws, whether by its pragmatic exclusions or more programmatically. For many leftist commentators, in particular, identity politics is something of a bête noire, representing the capitulation to cultural criticism in place of analysis of the material roots of oppression.
Zeer goed omschreven, bête noire, die zal ik even onthouden.

quote:

[..]

Dit kan ik ten zeerste ontkrachten. Elke rationele LGBT'er met zelfreflectie weet dat het overgrote merendeel van de bevolking nu eenmaal heteroseksueel is. Helaas steken sommigen in op sterke oververtegenwoordiging.

quote:

[..]

[..]

Mocht het nodig zijn, dan kunnen we ons prima zelf verdedigen hoor. Daar hebben we jou niet voor nodig ;). Heteroseksuele SJW types slaan namelijk vaak de plank mis, waardoor er eigenlijk een bepaalde negatieve generalisatie ontstaat. En dat is natuurlijk het tegenovergestelde van wat men eigenlijk wil bewerkstelligen. Bedoelingen zijn goed, uitvoering wat minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 11:02:19 ]
pi_196760478
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:56 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens, de gaypride doet de homogemeenschap meer kwaad dan goed. Ze zetten zichzelf nogal apart weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 december 2020 @ 11:04:33 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760489
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:01 schreef Dejannn het volgende:
Dit kan ik ten zeerste ontkrachten. Elke rationele LGBT'er met zelfreflectie weet dat het overgrote merendeel van de bevolking nu eenmaal heteroseksueel is.
Ja en dus slikken ze het maar. Maar er wat over zeggen gaat jou dan weer te ver. Dat is dus wel een fobie. Prima, ik kan niet bepalen wat jij wel of niet wil kijken, maar je moet niet net doen alsof je dan geen fobie hebt.

'Elke rationele' Wat een dom gedoe. Daar ga je dus al even toevoegen dat alleen rationele homo's er zich niet druk over maken, tegelijkertijd maak jij je druk over homo's in je film. Maar jij vind jezelf vast rationeel.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:06:59 #217
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens, de gaypride doet de homogemeenschap meer kwaad dan goed. Ze zetten zichzelf nogal apart weg.
Door een kolder feestje te geven, laten ze zich te veel zien. Ik vind het maar een raar idee dat als je ietwat afwijkt van 'het normale' dat dit slecht voor je 'soort' is. Zo ken ik genoeg dingen opnoemen waar een groep zich voor moet schamen, omdat er bepaalde mensen zich uitleven. Juist dat het zo'n sterke reactie oplevert geeft het aan dat ze homo mogen zijn, maar dan wel binnen door andere gestelde normen.
pi_196760562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zit in jouw hoofd. Heb je geen last van seksuele vooringenomenheid dan zie je dat soort zaken helemaal niet.
Ik heb helemaal geen last van seksuele vooringenomenheid. Je kent mij niet dus hou je persoonlijke aanval gebaseerd op aannames maar lekker voor je. Ik ben er niet van gediend.
pi_196760595
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Door een kolder feestje te geven, laten ze zich te veel zien. Ik vind het maar een raar idee dat als je ietwat afwijkt van 'het normale' dat dit slecht voor je 'soort' is. Zo ken ik genoeg dingen opnoemen waar een groep zich voor moet schamen, omdat er bepaalde mensen zich uitleven. Juist dat het zo'n sterke reactie oplevert geeft het aan dat ze homo mogen zijn, maar dan wel binnen door andere gestelde normen.
Mijn afkeer van dat 'feestje' heeft echt niets met het homozijn van veel deelnemers te maken. Wel met fatsoen. Zo heb ik ook niks met de drankfestijnen rondom carnaval, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 december 2020 @ 11:10:03 #220
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760603
Maar, dit is een beetje offtopic, Ik zal het verder laten gaan.
pi_196760619
quote:

[..]

Dat het meer kwaad doet, komt voornamelijk door de bekrompenheid van andere mensen. Als je het niet interesseert, kijk je er gewoon niet naar. Lijkt mij een betere oplossing dan bekrompenheid steunen. Ook omdat de gaypride verder niemand schaadt.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:11:28 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Mijn afkeer van dat 'feestje' heeft echt niets met het homozijn van veel deelnemers te maken. Wel met fatsoen. Zo heb ik ook niks met de drankfestijnen rondom carnaval, trouwens.
Maar toch reken je het de homo's aan, omdat je zegt dat het de gemeenschap meer slecht dan goed doet.

Een homo in Sesamstraat wordt door veel mensen (vooral de enorm gelovigen in Amerika en andere landen) gezien als een fout voorbeeld naar kinderen.
pi_196760662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook helemaal niks met iets als carnaval, maar ik vind vrijheid belangrijker dan mijn eigen voorkeuren. Dus laat ik andere mensen wel gewoon carnaval vieren.
pi_196760672
quote:

[..]

Dit inderdaad. Normalisering willen bewerkstelligen door ons zo abnormaal te gedragen. Er zijn dan ook genoeg LGBT'ers die hier niets mee te maken willen hebben. En dan wil je nog wel eens tussen schip en wal belanden helaas. Want als je niet positief tegenover Gay Prides staat, of de LGBT-cultuur, maak je niet bepaald snel vrienden bij veel LGBT'ers.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja en dus slikken ze het maar. Maar er wat over zeggen gaat jou dan weer te ver. Dat is dus wel een fobie. Prima, ik kan niet bepalen wat jij wel of niet wil kijken, maar je moet niet net doen alsof je dan geen fobie hebt.

'Elke rationele' Wat een dom gedoe. Daar ga je dus al even toevoegen dat alleen rationele homo's er zich niet druk over maken, tegelijkertijd maak jij je druk over homo's in je film. Maar jij vind jezelf vast rationeel.
Het merendeel van de mensen is nu eenmaal heteroseksueel. Ik denk dat daar weinig aan te ontkennen valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 11:13:55 ]
  woensdag 16 december 2020 @ 11:14:48 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760685
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Normalisering willen bewerkstelligen door ons zo abnormaal te gedragen. Er zijn dan ook genoeg LGBT'ers die hier niets mee te maken willen hebben. En dan wil je nog wel eens tussen schip en wal belanden helaas. Want als je niet positief tegenover Gay Prides staat, of de LGBT-cultuur, maak je niet bepaald snel vrienden bij veel LGBT'ers.
[..]

Het merendeel van de mensen is nu eenmaal heteroseksueel. Ik denk dat daar weinig aan te ontkennen valt.
Dus?
pi_196760691
quote:

[..]

Dat snap ik helemaal, net als de irritatie dat casts bijna altijd wit of man zouden zijn. (al gaat dat volgens mij al een stuk beter als je het vergelijkt met de vorige eeuw)

Nogmaals, het zou gewoon mooi zijn als diversiteit en gelijkheid de norm is en dat niet een bepaald hokje uitgelicht moet worden, mits het het verhaal dient.
pi_196760720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maar toch reken je het de homo's aan, omdat je zegt dat het de gemeenschap meer slecht dan goed doet.

Een homo in Sesamstraat wordt door veel mensen (vooral de enorm gelovigen in Amerika en andere landen) gezien als een fout voorbeeld naar kinderen.
Ik heb geen enkel probleem met homo's in een film, in Sesamstraat of waar dan ook. Maar de gaypride zet zichzelf neer als 'namens de gemeenschap'. Ik weet dat 90% van de gemeenschap helemaal niet zo is, maar zelf doet de Gaypride wel alsof dat wel zo is.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:16:35 #228
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196760727
Het blijft off-topic, maar ik denk dat er wel degelijk een verschil in acceptatie is hier in vergelijking met de VS, een Nederlandse premier die niet hetero of blank is is niet direct een rel in het land. In de VS word je minder snel gekozen als je geen witte hetero man bent. En dat geeft een verschil in kansen aan die niet gerelateerd is aan merite
  woensdag 16 december 2020 @ 11:17:56 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196760756
Het idee van een Gaypride is dat je ook gewoon een keer gek mag doen zonder bang te hoeven zijn voor geweld en uitsluiting. En dat iedereen voor zichzelf moet weten wat voor cultuuruitingen die leuk vind.

Dat veel mensen er zo moeilijk over lopen te doen is juist een teken dat het bestaansrecht heeft.
pi_196760773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja en daarom zal je ook enorm zeuren over hetero's in films. Bah!

(even voor de goede orde, het gaat mij om een reactie van een ander iemand die al stelt dta hij moe wordt van homo's in films)
Geeft wel een goed punt weer eigenlijk. Als hij moeite heeft zich te identificeren met een homoseksuele hoofdpersoon geeft ook wel aan dat het niet raar is dat homos dat ook minder makkelijk kunnen bij heterohoofdpersonen.
Lijkt me toch wel een groot nadeel dat je op veel vlakken hebt als homo. Ook iets waar je weinig aan kunt doen ongeacht en waar geen racisme aan te pas komt. Hetzelfde geldt voor zwarte hoofdpersonen. Er is niets racistisch aan om een wit hoofdpersoon te kiezen, slim zelfs omdat je een grotere doelgroep hebt. Nadeel is wel dat iedereen dit doet metvals gevolg dat er proportioneel te weinig andere hoofdpersonen.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:18:37 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760774
Gaan we hier echt op deze fiets in dit topic? Gaan we weer over gelijke kansen 'Maar de meerderheid is...'. Stop hiermee AUB en laten we weer over de politiek praten. Straks gaan we over op zwarten, transgenders, vrouwen e.d. Blijkbaar hebben veel mensen wel de juiste uitspraken bij laatstgenoemde groepen, maar als we dan naar homo's gaan dan ineens is het toch een probleem. 'Ik doe niet aan homofobie, maar...' 'Ik ben geen racist, maar...

Stop met dit soort 'ik bepaal wel wat een ander wel of niet mag doen, omdat ik bij de meerderheid hoor; .
  woensdag 16 december 2020 @ 11:18:45 #232
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196760779
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Het idee van een Gaypride is dat je ook gewoon een keer gek mag doen zonder bang te hoeven zijn voor geweld en uitsluiting. En dat iedereen voor zichzelf moet weten wat voor cultuuruitingen die leuk vind.

Dat veel mensen er zo moeilijk over lopen te doen is juist een teken dat het bestaansrecht heeft.
Dit ja.
pi_196760853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:17 schreef Hexagon het volgende:

Daar is geen Gay Pride voor nodig. Meer dan genoeg plekken waar dit mogelijk is. In veel grote Europese steden heb je halve LGBT-wijken.

En ik denk niet dat dit laatste een juiste constatering is. Het staat ter discussie (ook bij LGBT'ers) omdat het een enorme stereotypering in de hand blijft werken en wellicht ook meer negatieve dan positieve effecten heeft omtrent normalisatie en acceptatie.
pi_196760864
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals heteros hetero mogen zijn binnen door andere gestelde normen. Bijvoorbeeld niet naakt met een dildo in je kut door de stad kruipen is zo een norm.
pi_196760866
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[..]

Als er genoeg LGBT’ers zijn die niks van de gaypride willen weten, dan beland je toch niet tussen schip en wal?
Bovendien is het niet zo dat LGBT’ers alleen maar met elkaar bevriend kunnen zijn. Zeker als een groot deel van de bevolking hetero is (geef je zelf aan)

Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar als we nou eens mensen zouden beoordelen op hun persoonlijkheid ipv geaardheid. Als ik vrienden maak, is geaardheid niet iets waar ik op let.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:23:31 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196760888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals heteros hetero mogen zijn binnen door andere gestelde normen. Bijvoorbeeld niet naakt met een dildo in je kut door de stad kruipen is zo een norm.
Jij hebt nooit een vrijgezellenfeest gezien?
pi_196760892
quote:

[..]

[..]

is trump zijn afspraak over de infrastructuur opknappen uit 2016 niet nagekomen. :P
  woensdag 16 december 2020 @ 11:25:55 #238
458679 Ruse
Super, man
pi_196760938
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

is trump zijn afspraak over de infrastructuur opknappen uit 2016 niet nagekomen. :P
ik las ook dat hij mogelijk een soort kilometerheffing in wil voeren? om e.e.a. ook gefinancierd te krijgen is een soort totaalvisie natuurlijk wel een pre
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  woensdag 16 december 2020 @ 11:27:27 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196760967
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Daar is geen Gay Pride voor nodig. Meer dan genoeg plekken waar dit mogelijk is. In veel grote Europese steden heb je halve LGBT-wijken.

En ik denk niet dat dit laatste een juiste constatering is. Het staat ter discussie (ook bij LGBT'ers) omdat het een enorme stereotypering in de hand blijft werken en wellicht ook meer negatieve dan positieve effecten heeft omtrent normalisatie en acceptatie.
Oh dus als ze het in hun eigen ghetto's kunnen doen is het al goed :')
  woensdag 16 december 2020 @ 11:29:24 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196761006
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Alsof homo's allemaal dezelfde mening moeten hebben. Wie doet hier nou aan identity polittics?
pi_196761012
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit inderdaad, het mes snijdt aan twee kanten. Als je een groep eeuwenlang stigmatiseert en wegpest moet je niet verrast zijn dat ze hun eigen cultuurtje ontwikkelen. Dat eigen cultuurtje kan dan uitpakken als iets waar de normatieve groep in de samenleving zich weer aan stoort. Het zijn net joden.
What Would Goku Do
  woensdag 16 december 2020 @ 11:30:50 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196761040
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:29 schreef viagraap het volgende:

[..]

Dit inderdaad, het mes snijdt aan twee kanten. Als je een groep eeuwenlang stigmatiseert en wegpest moet je niet verrast zijn dat ze hun eigen cultuurtje ontwikkelen. Dat eigen cultuurtje kan dan uitpakken als iets waar de normatieve groep in de samenleving zich weer aan stoort. Het zijn net joden.
Sowieso is dat ook vaak een beetje het idee met het gezanik op die Gaypride

"Ja ik heb niks tegen homo's, maar ze moeten zich wel als hetero's gedragen!!!!" :')
pi_196761051
quote:
11s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als er genoeg LGBT’ers zijn die niks van de gaypride willen weten, dan beland je toch niet tussen schip en wal?
Bovendien is het niet zo dat LGBT’ers alleen maar met elkaar bevriend kunnen zijn. Zeker als een groot deel van de bevolking hetero is (geef je zelf aan)

Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar als we nou eens mensen zouden beoordelen op hun persoonlijkheid ipv geaardheid. Als ik vrienden maak, is geaardheid niet iets waar ik op let.
Je hebt dan natuurlijk wel te maken met een situatie waarbij één groep samenclustert, en anderen opgaan in de massa. Dan zul je natuurlijk per definitie lastiger like-minded people vinden. Helemaal wetende dat LGBT'ers zo'n 5 a 10% van de bevolking zijn. Niet veel natuurlijk.

Dat laatste ben ik het geheel mee eens, maar tegenwoordig is seksuele oriëntatie blijkbaar een 'defining characteristic', er ligt énorm veel nadruk op. Alsof het je hele identiteit bepaald. En als we links mogen geloven, is dat min of meer ook zo.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ghetto's? Zijn gewoon hartstikke leuke wijken vaak :).

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Alsof homo's allemaal dezelfde mening moeten hebben. Wie doet hier nou aan identity polittics?
Ehm, dat stel ik nergens.
pi_196761054
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Jij hebt nooit een vrijgezellenfeest gezien?
Jawel. Nog nooit zo extreem. En dat keur ik dan ook net zo af. Heeft niets te maken met homo of hetero. Gewoon met normen en waarden. Jij vindt dat dit wel mag maar op een hondenuitlaatstrook plassen niet omdat dat indecent exposure is?
pi_196761148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sowieso is dat ook vaak een beetje het idee met het gezanik op die Gaypride

"Ja ik heb niks tegen homo's, maar ze moeten zich wel als hetero's gedragen!!!!" :')
Zou het misschien kunnen dat lang niet elke homo zich als het gecreëerde stereotype gedraagt? Er is juist veel druk dat je je op een bepaalde manier zou moeten gedragen. Ik ben meer dan eens gevraagd waarom ik als LGBT'er geregeld sport kijk, want dat is iets "voor hetero's". Of waarom ik artiest X of serie Y niet volg of kijk, want dat moét je immers doen als LGBT'er. En als je dat niet doet > internalized homophobia.
pi_196761151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:16 schreef zalkc het volgende:
Het blijft off-topic, maar ik denk dat er wel degelijk een verschil in acceptatie is hier in vergelijking met de VS, een Nederlandse premier die niet hetero of blank is is niet direct een rel in het land. In de VS word je minder snel gekozen als je geen witte hetero man bent. En dat geeft een verschil in kansen aan die niet gerelateerd is aan merite
Obama zou ik niet bepaald een witte man noemen, maar ik snap wel je punt.
Is waarschijnlijk ook één van de redenen dat de Democraten voor een Biden hebben gekozen. In de hoop dat ze ook nog wat stemmen van de meer conservatieve Amerikanen konden krijgen.
Ik ben wel benieuwd hoe dit in de toekomst gaat. De VS staat nu bekend om in extremen te denken. Dat zie je niet alleen op gebied van gezondheid (veel sporten en ‘puur’ eten vs niet bewegen en verl fastfood), maar ook als het om LGBTQ-rechten gaat.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:38:20 #247
458679 Ruse
Super, man
pi_196761172
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:31 schreef Dejannn het volgende:

[..]
maar tegenwoordig is seksuele oriëntatie blijkbaar een 'defining characteristic', er ligt énorm veel nadruk op. Alsof het je hele identiteit bepaald. En als we links mogen geloven, is dat min of meer ook zo.
[..]
Er ligt tijdelijk wat meer nadruk op, omdat het de erkenning krijgt die het verdient en er (eindelijk weer) stappen gezet worden. Daarbij is het volkomen logisch dat er, net als bij meer vrouwen op topposities, enigszins geforceerde stappen genomen moeten worden om de balans op niveau te krijgen. Het is dus een tijdelijke situatie waarbij er tijdelijk wat meer aandacht is voor veranderingen in (on)gelijkheid wb tot nu toe ondervertegenwoordigde groepen.

Het hoort bij verandering dat er dingen anders gaan dan anders. Had ik al gezegd dat die nadruk en extra aandacht tijdelijk is?
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  woensdag 16 december 2020 @ 11:42:43 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196761254
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:31 schreef Dejannn het volgende:

Ghetto's? Zijn gewoon hartstikke leuke wijken vaak :).
Ghetto's kunnen heel leuk zijn, maar het principe is dat je blijkbaar bepaalde cultuuruitingen naar een zone wil verbannen

quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:37 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zou het misschien kunnen dat lang niet elke homo zich als het gecreëerde stereotype gedraagt? Er is juist veel druk dat je je op een bepaalde manier zou moeten gedragen. Ik ben meer dan eens gevraagd waarom ik als LGBT'er geregeld sport kijk, want dat is iets "voor hetero's". Of waarom ik artiest X of serie Y niet volg of kijk, want dat moét je immers doen als LGBT'er. En als je dat niet doet > internalized homophobia.
Van wie "moet" jij dat dan?
pi_196761291
Vrienden, dit is het AMV topic, niet het LBGT topic, kunnen we een beetje ontopic blijven aub?
pi_196761370
Laat maar
pi_196761376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:16 schreef zalkc het volgende:
Het is toch eerder andersom? VS heeft al een zwarte president gehad, ook bijna een vrouwelijke. Hoe lang zal een gekleurde of vrouwelijke MP in Nederland nog op zich laten wachten een jaar of 20? Vrouwelijk zou misschien nog niet zo'n enorme weerstand tegen zijn maar gekleurde weet ik wel zeker dat dit echt héél veel bruggen te ver is. Kijk zelf maar hoe gereageerd wordt op zaken als omroep Zwart.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:02:22 #252
6484 ExTec
pi_196761699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 06:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dus haar taak is pure propaganda?
Ja. :)

quote:
Laat me raden, linkse media is onbetrouwbaar en dat is slecht.
Nou, als je het zo zegt: onbetrouwbaarheid lijkt me slecht, ja.

quote:
En een daadwerkend liegende persvoorlichter en president is goed?
Nee, liegen lijkt me ook slecht. En die clown ook.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:03:27 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196761722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is toch eerder andersom? VS heeft al een zwarte president gehad, ook bijna een vrouwelijke. Hoe lang zal een gekleurde of vrouwelijke MP in Nederland nog op zich laten wachten een jaar of 20? Vrouwelijk zou misschien nog niet zo'n enorme weerstand tegen zijn maar gekleurde weet ik wel zeker dat dit echt héél veel bruggen te ver is. Kijk zelf maar hoe gereageerd wordt op zaken als omroep Zwart.
Ik denk dat de roulatie van premiers ook wel wat tegenvalt in NL, we hebben in 38 jaar tijd er 4 versleten en in de 38 ervoor (tot 45) waren dat er 3 keer zoveel, 12 in totaal. maar als de PvdA een fatsoenlijk programma in combinatie met Aboutaleb komt, geef ik het een goede kans. het zal niet aan hem liggen in elk geval eerder aan het programma.
pi_196761765
Wanneer is het nou eens een keer definitief? Kiesmannen zijn al aan zet geweest toch?
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 16 december 2020 @ 12:07:37 #255
6484 ExTec
pi_196761804
quote:
Ik vind dat vaak wat onnodig, maar goed, zoals je hebt kunnen lezen doen ze dat dus vanwege Trump, en voor het rechts-conservatisme. Want het is niet links wat dat doet :z
pi_196761828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Vrouwelijke MP zou zeker eens moeten gebeuren, maar dan moeten er ook wel goede kandidaten zijn natuurlijk. De kans op een MP van kleur is al een stuk kleiner, simpelweg omdat die groep niet groot is. En radicale dan wel extremistische figuren zoals Sylvana Simons, gaan niet een groot deel van de bevolking achter zich krijgen denk ik.

En de reactie op omroep Zwart heeft natuurlijk met meerdere dingen te maken, als eerste de naam en ten tweede ook de mensen achter het initiatief. Zo'n Akwasi heeft zich de afgelopen maanden bijvoorbeeld niet echt geliefd gemaakt in Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 12:09:53 ]
pi_196761832
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef wolfrolf het volgende:
Wanneer is het nou eens een keer definitief? Kiesmannen zijn al aan zet geweest toch?
Het is nu definitief. Trump's geblaat is alleen voor zijn achterban om nog wat geld uit de zakken te kloppen.
pi_196761852
De volgende off topic post gaat in de kliko
pi_196761866
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef wolfrolf het volgende:
20 januari 12.00 ET is Joe Biden definitief president.
Misschien dat een dag later ontdekt wordt dat Melania Trump een paar miljoen stemmen op haar man heeft weten te verdoezelen, omdat ze geen zin meer had in haar rotbaantje .
Maar , zover ik begreep, maakt dat niks meer uit
pi_196762063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

20 januari 12.00 ET is Joe Biden definitief president.
Misschien dat een dag later ontdekt wordt dat Melania Trump een paar miljoen stemmen op haar man heeft weten te verdoezelen, omdat ze geen zin meer had in haar rotbaantje .
Maar , zover ik begreep, maakt dat niks meer uit
Ja ok. Maar het moet nog formeel door het congres ofzo?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_196762124
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ja ok. Maar het moet nog formeel door het congres ofzo?
Er is eigenlijk vooral nog wat ceremonieel gebeuren te gaan. Hoewel dat feitelijk ook gold voor het hele EC circus natuurlijk.
pi_196762236
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:54 schreef budha het volgende:

[..]

Er zijn zeker grote problemen en de aandacht daarvoor is wel toegenomen, maar ik zie dit geen speerpunt worden van de Biden regering en heb toch het idee dat dit baantje een bedankje is voor de inzet die Buttigieg heeft getoond voor de campagne.
[..]
Het is een relatief lichte portefeuille, maar het is natuurlijk al een hele prestatie dat hij überhaupt minister wordt. Ik vind het een uitermate sympathieke en intelligente kerel, maar we moeten natuurlijk niet uit het oog verliezen dat z'n meest relevante ervaring acht jaar burgemeesterschap in South Bend is. Een stad met vergelijkbare afmetingen als pak em beet Maastricht stelt op Amerikaans niveau natuurlijk geen biet voor. Lijkt me voor zijn politieke toekomst en ontwikkeling ook prima om een ministerschap in relatieve luwte te bekleden, de tijd zal leren of er in de toekomst iets moois uit voorkomt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 12:37:38 ]
pi_196762273

:')
vooruitstrevend hoor
pi_196762277
twitter

Was te verwachten, Trump niet blij met McConnell. >:)
En hij kan blijkbaar niet rekenen, 74 miljoen is veel ja. Maar 81 miljoen is veel meer :9
  woensdag 16 december 2020 @ 12:42:15 #265
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196762334
Trump heeft 74 miljoen stemmen gekregen, en niet 75.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196762371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:42 schreef Montov het volgende:
Trump heeft 74 miljoen stemmen gekregen, en niet 75.
Heb t zelf aangepast, Fake News van Trump zelf in zn Twitter post :9
pi_196762380
twitter

Mo Brooks hoopt dat t standpunt van McConnell "Fake News" is ;( 8)7
  woensdag 16 december 2020 @ 12:45:30 #268
384435 klappernootopreis
pi_196762385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is alleen nogal vreemd dat sommigen zich zo druk maken wat andere volwassenen in hun slaapkamer uitspoken.
En DIT is weer een Gristelijk dingetje. Die maken zich al millennia druk om dit soort "problemen"
pi_196762388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef budha het volgende:

[..]

Nou ja, op (kabinets) niveau komt Pete net kijken, ook geen senator of afgevaardigde geweest.
Terwijl ik tik: Niveau!? 😂 Nogal wat niveau meegemaakt de laatste jaren. 8)7

Hopelijk krijgt het ministerie harde dollars om The Infrastructure week te realiseren.
Running gag in de laatste administratie om aandacht af te leiden van heikele zaken.
Zou het hekwerk aan de grens ook daaronder vallen?
  Overall beste user 2022 woensdag 16 december 2020 @ 12:47:30 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196762424
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:36 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het is een relatief lichte portefeuille, maar het is natuurlijk al een hele prestatie dat hij überhaupt minister wordt. Ik vind het een uitermate sympathieke en intelligente kerel, maar we moeten natuurlijk niet uit het oog verliezen dat z'n meest relevante ervaring acht jaar burgemeesterschap in South Bend is. Een stad met vergelijkbare afmetingen als pak em beet Maastricht stelt op Amerikaans niveau natuurlijk geen biet voor. Lijkt me voor zijn politieke toekomst en ontwikkeling ook prima om een ministerschap in relatieve luwte te bekleden, de tijd zal leren of er in de toekomst iets moois uit voorkomt.
Ach, zo'n stad besturen lijkt me altijd nog complexer en zwaarder werk dan een familiebedrijfje runnen. En dat laatste was voor veel mensen al een enorm pluspunt bij die gast die laatst de verkiezingen verloor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:47:33 #271
384435 klappernootopreis
pi_196762427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:44 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Heb t zelf aangepast, Fake News van Trump zelf in zn Twitter post :9
Ik vraag me af of je nog steeds over fake news kan spreken wanneer ze zijn financiële vergrijpen gaan analyseren.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:50:25 #272
6484 ExTec
pi_196762473
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:45 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nou ja, op (kabinets) niveau komt Pete net kijken, ook geen senator of afgevaardigde geweest.
Dat zijn beide geen uitvoerende functies ;)

Kan grofweg zeggen dat meest ideale voorbereidende functie die van gouverneur is. En dat was hij idd niet.

Maar qua tegenstrijdige belangen afwegen, en dan juiste kiezen voor algemeen belang is burgemeesterschap helemaal niet verkeerd.
pi_196762474
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het lijkt me in essentie slecht. Het benadrukt juist verschillen, niet het gemeenschappelijke.
[..]

Daar zit zeker wat in. Zat The 100 te kijken (don't ask) en zat bijna al weer met mijn ogen te rollen vanwege dat homo stel in die serie. Maar andersom; in realiteit rol ik ook niet met me ogen, want dan is het oprecht, niet een gimmick.

Maar checkbox-isme ligt dan op de loer. Elke vriendenclub vanaf 8 personen een homostel.

Maar er zit ook zeker wat in dat die mensen bestaan, en dus ook op die manier erkenning verdienen ;)

Lastig.
Jammer dat minderheden in series en films gelijk als een gimmick gezien worden. Want dan vraag ik me oprecht af hoe jij minderheden zou portretteren in series en films.

Overigens zou het best kunnen dat het in die serie als een gimmick wordt gezien. Ik ken de serie namelijk niet. Maar als het on een Amerikaanse serie gaat, is de kans groot dat ze het doen om zoveel mogelijk kijkers te trekken.
pi_196762623
Biden 81,283,098 votes
Trump 74,222,957 votes

https://edition.cnn.com/e(...)olitics_election_bop
pi_196762626
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]

En hij kan blijkbaar niet rekenen, 74 miljoen is veel ja. Maar 81 miljoen is veel meer :9
Ik vraag me af of veel republikeinen nog wel blij zijn dat ze ooit in zee zijn gegaan met Trump. Op deze manier krijg je alleen maar meer verdeeldheid binnen de partij.
pi_196762660
quote:
12s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat zijn beide geen uitvoerende functies ;)

Kan grofweg zeggen dat meest ideale voorbereidende functie die van gouverneur is. En dat was hij idd niet.

Maar qua tegenstrijdige belangen afwegen, en dan juiste kiezen voor algemeen belang is burgemeesterschap helemaal niet verkeerd.
Inderdaad...ook niet uitvoerende functies, wél om het partijgeneuzel te doorgronden.
Alhoewel, al weer daar is Pete intelligent genoeg voor.
Niet allen slim, hij is intelligent. Nou ja, de lezer begrijpt waar mijn sympathie ligt.
Plus twee Tours of duty.
Haha https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pete_Buttigieg
pi_196762797
Oh jee...

quote:
Mar-a-Lago neighbors to Trump: Spend your post-presidency elsewhere

Next-door neighbors of Mar-a-Lago, President Trump’s private club in Palm Beach, Fla., that he has called his Winter White House, have a message for the outgoing commander in chief: We don’t want you to be our neighbor.

That message was formally delivered Tuesday morning in a demand letter delivered to the town of Palm Beach and also addressed to the U.S. Secret Service asserting that Trump lost his legal right to live at Mar-a-Lago because of an agreement he signed in the early 1990s when he converted the storied estate from his private residence to a private club. The legal maneuver could, at long last, force Palm Beach to publicly address whether Trump can make Mar-a-Lago his legal residence and home, as he has been expected to do, when he becomes an ex-president after the swearing-in of Joe Biden on Jan. 20.

https://www.washingtonpos(...)6ba051781_story.html
  woensdag 16 december 2020 @ 13:09:07 #278
6484 ExTec
pi_196762900
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
Oh jee...
[..]

Ik kan wel lachen om de kleinzerigheid van die mensen daar _O-

Tuurlijk is het een mongool, maar heb je daar last van. Dat denk ik niet.

Maar hoe dan ook, daar wonen gaat hem dus niet worden.
pi_196762997

[ Bericht 100% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-12-2020 13:14:03 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_196762999
Lin Wood is ook een behoorlijke gekkie

quote:
McConnell just wants power, influence, & money. He is willing to sell America to get what he wants. McConnell is a traitor to American Patriots,' Wood continued.
Als je de naam McConnell vervangt door Trump klopt het precies.
pi_196763013
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik kan wel lachen om de kleinzerigheid van die mensen daar _O-

Tuurlijk is het een mongool, maar heb je daar last van. Dat denk ik niet.

Maar hoe dan ook, daar wonen gaat hem dus niet worden.
Het zijn allemaal mini-Trumpjes daar, natuurlijk, en ze zijn allemaal rijk dus naar de rechter stappen is geen probleem voor ze.
  woensdag 16 december 2020 @ 13:16:58 #282
6484 ExTec
pi_196763073
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn allemaal mini-Trumpjes daar, natuurlijk, en ze zijn allemaal rijk dus naar de rechter stappen is geen probleem voor ze.
Dan zou je redeneren dat ze er geen problemen mee hebben?

Ik sluit niet uit, dat z'n 'buren' niet op hem gestemd hebben.

Anders doen ze dit niet ;)
  Overall beste user 2022 woensdag 16 december 2020 @ 13:17:20 #283
3928 Ulx
pi_196763084
twitter

Niet onterecht. Hij mag daar niet wonen volgens de wet. En law en order weetjewel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196763271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]

Hopelijk gooit Trump hiermee de ruiten in van de GOP en zal het nadelig zijn voor de Republican voter turnout voor de Senate run-offs.
pi_196763356
Arme Trump, New York wil hem niet meer hebben en in Mar-a-Lago mag hij dus niet wonen >:)
Ik snap die bewoners wel daar, iedere keer wanneer Trump er met zijn gevolg kwam werden de lokale toegangswegen afgesloten. Daar wordt je niet vrolijk van als je daar woont.
Nu zal per 21 jan. de Secret Service dat niet meer doen, maar vind t wel mooi dat daar nu een opstand gaande is :P
  Overall beste user 2022 woensdag 16 december 2020 @ 13:32:33 #286
3928 Ulx
pi_196763444
Nog meer Law & Order waar de Trumpisten wel weer op tegen zullen zijn.

twitter
  woensdag 16 december 2020 @ 14:54:03 #287
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196765551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef 4moreyears het volgende:
[ afbeelding ]

vooruitstrevend hoor
Heb je zeker een punt, maar Grenell is nooit officieel aangesteld en was een paar maandjes acting DNI.
pi_196765648
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk dat je nog met je hoofd in de swamp zit. TRUMP heeft verloren, zowel McConnell als Putin hebben dit bevestigd. En samen met Trump zal ook gaandeweg ook de overschatting van dit soort schijnpolitiek vervagen.
Dan ga je van een koude kermis thuis komen. En ik ben geen Trump-supporter, integendeel.
pi_196765835
Weer een bizar verhaal inzake "Voter-fraud".

twitter

Korte samenvatting: voormalige Houston politie-officier ramde een koelmonteurs wagen en richtte een pistool op hem omdat hij 750.000 vervalste stembiljetten bij zich zou hebben, ondertekend met handtekeningen van Spaanse kinderen. Dit om de Democraten te helpen. Dit bleek niet waar, de monteur bleek enkel onderdelen en gereedschap bij zich te hebben.

De voormalige Houston politie-officier zou, naar nu blijkt, $266.000 te hebben ontvangen van de groep "Liberty Center for God and Country" voor deze 'opdracht'. ;( 8)7
pi_196765849
Overigens is het feit dat Buttigieg de eerste homoseksuele Cabinet-member wordt gewoon een leuk feitje. Verder niet, snap niet waarom iemand er over kan vallen tenzij diegene andere motieven heeft.
pi_196765880
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef Dutch_view het volgende:

[ twitter ]

Korte samenvatting: voormalige Houston politie-officier ramde een koelmonteurs wagen en richtte een pistool op hem omdat hij 750.000 vervalste stembiljetten bij zich zou hebben, ondertekend met handtekeningen van Spaanse kinderen. Dit om de Democraten te helpen. Dit bleek niet waar, de monteur had enkel onderdelen en gereedschap bij zich te hebben.

De voormalige Houston politie-officier zou, naar nu blijkt, $266.000 te hebben ontvangen van de groep "Liberty Center for God and Country" voor deze 'opdracht. ;( 8)7
Voor dat soort bedragen wil ik ook wel "bewijs" verzamelen. Ik vermoed dat de straf iets van 10 uur community service gaat zijn gegeven dat dit Texas is.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:12:06 #292
384435 klappernootopreis
pi_196765903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:38 schreef 4moreyears het volgende:
[ afbeelding ]

vooruitstrevend hoor
Biden doet precies hetzelfde als Trump, geschikte mensen op bepaalde posities kiezen. In het geval van Trump zijn dit mensen die zijn campagnes hebben gesteund, golfvrienden en mogelijke handelspartners. In het geval van Biden zijn dit mensen die WETEN waar ze mee bezig zijn, en weten wat de toekomstige gevolgen kunnen zijn. simpelweg: Je verkoopt je land niet, je kiest mensen waarmee je het land op heen hoger plan brengt.
pi_196765919
quote:
12s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan zou je redeneren dat ze er geen problemen mee hebben?

Ik sluit niet uit, dat z'n 'buren' niet op hem gestemd hebben.

Anders doen ze dit niet ;)
Ik bedoelde mini-Trumpjes qua de alpha uithangen, niet qua persoonlijkheid per se :)
pi_196765992
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Met hun 'Michael' als meisjesnaam, een zoenend homokoppeltje en een binaire multi-personality dame die als 'they' wenst te worden aangesproken en qua uiterlijk net zo goed een jongen had kunnen zijn :{
nu heeft star trek dit altijd gehad (vanuit de tijdsgeest gezien). TOS: russische officieren en donkere vrouwelijke officeren. (ter wel er nog segregatie bestond in veel plekken in Amerika en hardje koude oorlog). In TNG: open relaties (wordt gehint op polyamoury,) De meest traditionele star treks zijn ds9 (als je een zwarte kaptein even negeert, en de duidelijke conservatieve / totalitaie vijanden (kardissian, dominions etc) en Voyaer (vrouwelijke kaptein, idiaan als second, etc), is het totaal verwachts dat dit gebeurt in star trek.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:16:47 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196766013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens is het feit dat Buttigieg de eerste homoseksuele Cabinet-member wordt gewoon een leuk feitje. Verder niet, snap niet waarom iemand er over kan vallen tenzij diegene andere motieven heeft.
Zou hij echt de eerste zijn? De eerste die er voor uitkomt wel.
pi_196766076
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:09 schreef Dutch_view het volgende:

[ twitter ]

Korte samenvatting: voormalige Houston politie-officier ramde een koelmonteurs wagen en richtte een pistool op hem omdat hij 750.000 vervalste stembiljetten bij zich zou hebben, ondertekend met handtekeningen van Spaanse kinderen. Dit om de Democraten te helpen. Dit bleek niet waar, de monteur bleek enkel onderdelen en gereedschap bij zich te hebben.

De voormalige Houston politie-officier zou, naar nu blijkt, $266.000 te hebben ontvangen van de groep "Liberty Center for God and Country" voor deze 'opdracht'. ;( 8)7
Dat meeeeeeeeeeeeeen je niet zeg _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196766122
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat meeeeeeeeeeeeeen je niet zeg _O- _O- _O-
Kun je nagaan hoe ver mensen gezonken zijn die dat bedenken en geloven 8)7 8)7
pi_196766183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:21 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Vaak noemen deze mensen zichzelf nog "kritische denkers" ook. _O- _O- 8)7 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 16 december 2020 @ 15:23:51 #299
384435 klappernootopreis
pi_196766184
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:21 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Het heeft eigenlijk niet te maken met "diep zinken", maar meer met directe en indirecte beïnvloeding door verschillende media. Iets waar Fok! ook wel een handje van heeft. Zo onschuldig is het hier niet.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:26:37 #300
384435 klappernootopreis
pi_196766263
quote:
15s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:57 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag me af of veel republikeinen nog wel blij zijn dat ze ooit in zee zijn gegaan met Trump. Op deze manier krijg je alleen maar meer verdeeldheid binnen de partij.
vaak is de republikeinse kandidaat een reflex stem. Ik ben er op het moment niet mee zo zeker van.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:26:49 #301
384435 klappernootopreis
pi_196766267
volgende
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')