abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196761376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:16 schreef zalkc het volgende:
Het blijft off-topic, maar ik denk dat er wel degelijk een verschil in acceptatie is hier in vergelijking met de VS, een Nederlandse premier die niet hetero of blank is is niet direct een rel in het land. In de VS word je minder snel gekozen als je geen witte hetero man bent. En dat geeft een verschil in kansen aan die niet gerelateerd is aan merite
Het is toch eerder andersom? VS heeft al een zwarte president gehad, ook bijna een vrouwelijke. Hoe lang zal een gekleurde of vrouwelijke MP in Nederland nog op zich laten wachten een jaar of 20? Vrouwelijk zou misschien nog niet zo'n enorme weerstand tegen zijn maar gekleurde weet ik wel zeker dat dit echt héél veel bruggen te ver is. Kijk zelf maar hoe gereageerd wordt op zaken als omroep Zwart.
pi_196761699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 06:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dus haar taak is pure propaganda?
Ja. :)

quote:
Laat me raden, linkse media is onbetrouwbaar en dat is slecht.
Nou, als je het zo zegt: onbetrouwbaarheid lijkt me slecht, ja.

quote:
En een daadwerkend liegende persvoorlichter en president is goed?
Nee, liegen lijkt me ook slecht. En die clown ook.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:03:27 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196761722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is toch eerder andersom? VS heeft al een zwarte president gehad, ook bijna een vrouwelijke. Hoe lang zal een gekleurde of vrouwelijke MP in Nederland nog op zich laten wachten een jaar of 20? Vrouwelijk zou misschien nog niet zo'n enorme weerstand tegen zijn maar gekleurde weet ik wel zeker dat dit echt héél veel bruggen te ver is. Kijk zelf maar hoe gereageerd wordt op zaken als omroep Zwart.
Ik denk dat de roulatie van premiers ook wel wat tegenvalt in NL, we hebben in 38 jaar tijd er 4 versleten en in de 38 ervoor (tot 45) waren dat er 3 keer zoveel, 12 in totaal. maar als de PvdA een fatsoenlijk programma in combinatie met Aboutaleb komt, geef ik het een goede kans. het zal niet aan hem liggen in elk geval eerder aan het programma.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196761765
Wanneer is het nou eens een keer definitief? Kiesmannen zijn al aan zet geweest toch?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_196761804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef STING het volgende:
Ik raak licht geirriteerd als in films & series het er zo bovenop ligt dat er voor LGBTQ+ personages wordt gekozen, niet omdat het waarde toevoegt aan het verhaal, maar gewoon om de LGBTQ+ checkbox aan te kunnen vinken.
Ik vind dat vaak wat onnodig, maar goed, zoals je hebt kunnen lezen doen ze dat dus vanwege Trump, en voor het rechts-conservatisme. Want het is niet links wat dat doet :z
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_196761828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Vrouwelijke MP zou zeker eens moeten gebeuren, maar dan moeten er ook wel goede kandidaten zijn natuurlijk. De kans op een MP van kleur is al een stuk kleiner, simpelweg omdat die groep niet groot is. En radicale dan wel extremistische figuren zoals Sylvana Simons, gaan niet een groot deel van de bevolking achter zich krijgen denk ik.

En de reactie op omroep Zwart heeft natuurlijk met meerdere dingen te maken, als eerste de naam en ten tweede ook de mensen achter het initiatief. Zo'n Akwasi heeft zich de afgelopen maanden bijvoorbeeld niet echt geliefd gemaakt in Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 12:09:53 ]
pi_196761832
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef wolfrolf het volgende:
Wanneer is het nou eens een keer definitief? Kiesmannen zijn al aan zet geweest toch?
Het is nu definitief. Trump's geblaat is alleen voor zijn achterban om nog wat geld uit de zakken te kloppen.
pi_196761852
De volgende off topic post gaat in de kliko
pi_196761866
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:05 schreef wolfrolf het volgende:
20 januari 12.00 ET is Joe Biden definitief president.
Misschien dat een dag later ontdekt wordt dat Melania Trump een paar miljoen stemmen op haar man heeft weten te verdoezelen, omdat ze geen zin meer had in haar rotbaantje .
Maar , zover ik begreep, maakt dat niks meer uit
pi_196762063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

20 januari 12.00 ET is Joe Biden definitief president.
Misschien dat een dag later ontdekt wordt dat Melania Trump een paar miljoen stemmen op haar man heeft weten te verdoezelen, omdat ze geen zin meer had in haar rotbaantje .
Maar , zover ik begreep, maakt dat niks meer uit
Ja ok. Maar het moet nog formeel door het congres ofzo?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_196762124
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:26 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ja ok. Maar het moet nog formeel door het congres ofzo?
Er is eigenlijk vooral nog wat ceremonieel gebeuren te gaan. Hoewel dat feitelijk ook gold voor het hele EC circus natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196762236
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:54 schreef budha het volgende:

[..]

Er zijn zeker grote problemen en de aandacht daarvoor is wel toegenomen, maar ik zie dit geen speerpunt worden van de Biden regering en heb toch het idee dat dit baantje een bedankje is voor de inzet die Buttigieg heeft getoond voor de campagne.
[..]
Het is een relatief lichte portefeuille, maar het is natuurlijk al een hele prestatie dat hij überhaupt minister wordt. Ik vind het een uitermate sympathieke en intelligente kerel, maar we moeten natuurlijk niet uit het oog verliezen dat z'n meest relevante ervaring acht jaar burgemeesterschap in South Bend is. Een stad met vergelijkbare afmetingen als pak em beet Maastricht stelt op Amerikaans niveau natuurlijk geen biet voor. Lijkt me voor zijn politieke toekomst en ontwikkeling ook prima om een ministerschap in relatieve luwte te bekleden, de tijd zal leren of er in de toekomst iets moois uit voorkomt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2020 12:37:38 ]
pi_196762273

:')
vooruitstrevend hoor
pi_196762277
twitter

Was te verwachten, Trump niet blij met McConnell. >:)
En hij kan blijkbaar niet rekenen, 74 miljoen is veel ja. Maar 81 miljoen is veel meer :9
  woensdag 16 december 2020 @ 12:42:15 #265
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196762334
Trump heeft 74 miljoen stemmen gekregen, en niet 75.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196762371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:42 schreef Montov het volgende:
Trump heeft 74 miljoen stemmen gekregen, en niet 75.
Heb t zelf aangepast, Fake News van Trump zelf in zn Twitter post :9
pi_196762380
twitter

Mo Brooks hoopt dat t standpunt van McConnell "Fake News" is ;( 8)7
  woensdag 16 december 2020 @ 12:45:30 #268
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196762385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is alleen nogal vreemd dat sommigen zich zo druk maken wat andere volwassenen in hun slaapkamer uitspoken.
En DIT is weer een Gristelijk dingetje. Die maken zich al millennia druk om dit soort "problemen"
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196762388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef budha het volgende:

[..]

Dat is het toch ook? Leuk dat hij een positie krijgt in de regering, maar had ook wel een belangrijker ministerie verwacht.
Nou ja, op (kabinets) niveau komt Pete net kijken, ook geen senator of afgevaardigde geweest.
Terwijl ik tik: Niveau!? 😂 Nogal wat niveau meegemaakt de laatste jaren. 8)7

Hopelijk krijgt het ministerie harde dollars om The Infrastructure week te realiseren.
Running gag in de laatste administratie om aandacht af te leiden van heikele zaken.
Zou het hekwerk aan de grens ook daaronder vallen?
pi_196762424
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:36 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het is een relatief lichte portefeuille, maar het is natuurlijk al een hele prestatie dat hij überhaupt minister wordt. Ik vind het een uitermate sympathieke en intelligente kerel, maar we moeten natuurlijk niet uit het oog verliezen dat z'n meest relevante ervaring acht jaar burgemeesterschap in South Bend is. Een stad met vergelijkbare afmetingen als pak em beet Maastricht stelt op Amerikaans niveau natuurlijk geen biet voor. Lijkt me voor zijn politieke toekomst en ontwikkeling ook prima om een ministerschap in relatieve luwte te bekleden, de tijd zal leren of er in de toekomst iets moois uit voorkomt.
Ach, zo'n stad besturen lijkt me altijd nog complexer en zwaarder werk dan een familiebedrijfje runnen. En dat laatste was voor veel mensen al een enorm pluspunt bij die gast die laatst de verkiezingen verloor.
  woensdag 16 december 2020 @ 12:47:33 #271
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196762427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:44 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Heb t zelf aangepast, Fake News van Trump zelf in zn Twitter post :9
Ik vraag me af of je nog steeds over fake news kan spreken wanneer ze zijn financiële vergrijpen gaan analyseren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196762473
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:45 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nou ja, op (kabinets) niveau komt Pete net kijken, ook geen senator of afgevaardigde geweest.
Dat zijn beide geen uitvoerende functies ;)

Kan grofweg zeggen dat meest ideale voorbereidende functie die van gouverneur is. En dat was hij idd niet.

Maar qua tegenstrijdige belangen afwegen, en dan juiste kiezen voor algemeen belang is burgemeesterschap helemaal niet verkeerd.
pi_196762474
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het lijkt me in essentie slecht. Het benadrukt juist verschillen, niet het gemeenschappelijke.
[..]

Daar zit zeker wat in. Zat The 100 te kijken (don't ask) en zat bijna al weer met mijn ogen te rollen vanwege dat homo stel in die serie. Maar andersom; in realiteit rol ik ook niet met me ogen, want dan is het oprecht, niet een gimmick.

Maar checkbox-isme ligt dan op de loer. Elke vriendenclub vanaf 8 personen een homostel.

Maar er zit ook zeker wat in dat die mensen bestaan, en dus ook op die manier erkenning verdienen ;)

Lastig.
Jammer dat minderheden in series en films gelijk als een gimmick gezien worden. Want dan vraag ik me oprecht af hoe jij minderheden zou portretteren in series en films.

Overigens zou het best kunnen dat het in die serie als een gimmick wordt gezien. Ik ken de serie namelijk niet. Maar als het on een Amerikaanse serie gaat, is de kans groot dat ze het doen om zoveel mogelijk kijkers te trekken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196762623
Biden 81,283,098 votes
Trump 74,222,957 votes

https://edition.cnn.com/e(...)olitics_election_bop
pi_196762626
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]

Was te verwachten, Trump niet blij met McConnell. >:)
En hij kan blijkbaar niet rekenen, 74 miljoen is veel ja. Maar 81 miljoen is veel meer :9
Ik vraag me af of veel republikeinen nog wel blij zijn dat ze ooit in zee zijn gegaan met Trump. Op deze manier krijg je alleen maar meer verdeeldheid binnen de partij.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')