abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196748941
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normaal betrouwbare bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 15-12-2020 22:41:30 ]
pi_196748948
En weer verder *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 17:23:41 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:25:16 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_196748987

Dit is heel normaal.

In Noord-Korea.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:25:17 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_196748988
Je bedoelde equality denk ik ;)
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:25:52 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_196749000
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef ExTec het volgende:
Nee equity.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196749016
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef ExTec het volgende:

Dit is toch één van de standaard mantra's binnen de SJ religie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 17:27:08 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:28:39 #7
6484 ExTec
pi_196749035
quote:
Equity represents the shareholders' stake in the company, identified on a company's balance sheet. The calculation of equity is a company's total assets minus its total liabilities, and is used in several key financial ratios such as ROE.
Ik kon alleen deze. Maar ik loop achter, merk ik ;)
pi_196749105
Tja..Barr moet nog even door: https://www.justsecurity.(...)eneral-william-barr/
Quotes:”
It has been deeply disturbing to witness Attorney General William Barr persistently acting to undermine the rule of law over the past sixteen months. The administration of justice depends on lawyers honoring their ethical duties and playing by the rules, so the public can have confidence in the fairness and impartiality of our legal system.”

En” That complaint asks the DC Bar’s discipline office to investigate Mr. Barr’s alleged ethical violations and determine what sanctions would be appropriate.

The complaint is a sober and comprehensive “bill of particulars.” It challenges Mr. Barr’s actions as to four basic matters:”

Well placed family members! Are they to be finished bij January 20th?
“ Don't forget Barr's well-placed family. One SIL, Tyler McGaughey, WH Counsel's Office. Daughter Mary Daly, Treasury Financial Crimes (aka Money Laundering). Daly’s husband Michael Daly, works in the National Security Division of DOJ.”
pi_196749126
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is heel normaal.

In Noord-Korea.
Het ergste is natuurlijk dat niemand er meer van staat te kijken dat zo'n bericht wordt geretweet door de president.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196749185
Ongelooflijke misser. ( ik ben een beetje koortsig.)
pi_196749209
Edit op quotes hierboven over Barr...

Het artikel is dus van juni jl. My bad.
Het deed mij vooral de familieleden herinneren, en die van Rudi.
Wát dóen die mensen de hele dag?
pi_196749274
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is toch één van de standaard mantra's binnen de SJ religie.
Wat is daar mis mee?

Het enige wat laakbaar is in je post is het woord religie dat je zelf plaatst. Om daarmee quasi grappig aan te geven dat je dergelijke gelijkwaardigheid maar onzin vind, ongetwijfeld.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_196749275
quote:
[ afbeelding ]

Dit is heel normaal.

In Noord-Korea.
_O-

Ik kan niet anders dan deze emoji. De advocaat van de President, he? Holy shit _O-

Mooiste is nog dat Kemp een paar maanden geleden nog Trumps reet aan het kussen was als een brave RNC gouverneur :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 17:48:29 ]
pi_196749340
#CocaineMitch trending
tis ook nooit goed bij de MAGA aanhang ;(
pi_196749365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:50 schreef Dutch_view het volgende:
#CocaineMitch trending
tis ook nooit goed bij de MAGA aanhang ;(
Lachen, toch? Ik kom echt niet meer bij als ze het voor elkaar krijgen om hun eigen RNC Senatoren in Georgia te saboteren.
pi_196749377
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:39 schreef AnneX het volgende:
Ongelooflijke misser. ( ik ben een beetje koortsig.)
Wat was er mis mee? Het ging over deze?

twitter

Barr's opvolger was trouwens degene die Manafort redde van Rikers.

twitter

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 15-12-2020 17:59:56 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_196749482
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat was er mis mee? Het ging over deze?

[ twitter ]
Neuh...quote i.p.v. edit.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:05:14 #18
6484 ExTec
pi_196749608
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:58 schreef AnneX het volgende:

[..]

Neuh...quote i.p.v. edit.
Het zal wellicht een kathartische waarde hebben.

Denk niet dat meneer Barr veel voor de rechtbank staat/zal willen staan. Dus hem laten schrappen van het tableau is wederom symbolisch ;)

Maar goed, waarom niet.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:12:21 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196749723
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:22 schreef Dejannn het volgende:
En weer verder *O*
Deze ligt er iets te dicht bovenop. dejannn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196749806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?

Het enige wat laakbaar is in je post is het woord religie dat je zelf plaatst. Om daarmee quasi grappig aan te geven dat je dergelijke gelijkwaardigheid maar onzin vind, ongetwijfeld.
Gelijke kansen ben ik een groot voorstander van, gelijke uitkomsten (waar equity geregeld mee wordt gelinkt) niet. Dit is namelijk onhaalbaar.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:21:00 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196749903
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Gelijke kansen ben ik een groot voorstander van, gelijke uitkomsten (waar equity geregeld mee wordt gelinkt) niet. Dit is namelijk onhaalbaar.
'Gelijke uitkomsten' is dan ook conservatieve newspeak om verandering tegen te gaan. Koppel er verder dog whistles als SJW en communisme aan, en je hebt zo toch zeker de halve Amerikaanse bevolking al weer achter je staan. Dat, en zwaaien met de Bijbel uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196750036
Gelijke kansen zijn dan ook vooral een ongedefinieerd concept waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven en het "mee eens" kan zijn. Zeggen dat je voor gelijke kansen bent zegt werkelijk geen zak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196750047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'Gelijke uitkomsten' is dan ook conservatieve newspeak om verandering tegen te gaan. Koppel er verder dog whistles als SJW en communisme aan, en je hebt zo toch zeker de halve Amerikaanse bevolking al weer achter je staan. Dat, en zwaaien met de Bijbel uiteraard.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:28:11 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196750071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:26 schreef Monolith het volgende:
Gelijke kansen zijn dan ook vooral een ongedefinieerd concept waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven en het "mee eens" kan zijn. Zeggen dat je voor gelijke kansen bent zegt werkelijk geen zak.
Conservatieven zijn daar doorgaans dan ook niet zo voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196750112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Conservatieven zijn daar doorgaans dan ook niet zo voor.
Tja, zeggen dat het iedereen vrij staat om een ton per jaar op te hoesten voor exclusief en goed onderwijs kun je ook wel onder "gelijke kansen" gooien als je maar creatief genoeg interpreteert.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:30:28 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196750120
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, zeggen dat het iedereen vrij staat om een ton per jaar op te hoesten voor exclusief en goed onderwijs kun je ook wel onder "gelijke kansen" gooien als je maar creatief genoeg interpreteert.
Precies... en creatief zijn ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:31:08 #27
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196750135
En als het geen gelijke kansen zijn, komt dat door oververtegenwoordiging in bepaalde lijsten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:40:18 #28
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196750303
quote:

[..]

Een nobel streven, nu even concreet:

Laten we stellen tot volwassenheid (+/- 18):
- iedereen recht op vergelijkbaar gezond voedsel?
- iedereen recht op veilig en gezond wonen?
- iedereen recht op dezelfde gezondheidszorg
- iedereen evenveel recht op hetzelfde onderwijs?
- iedereen recht op een volwaardige opvoeding?
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:52:39 #29
6484 ExTec
pi_196750540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar zit de duivel niet in de details? Zie post 25?

Anderzijds is dat ook zo saai. Voorspelbaar. Wij van de verzorgingsstaat/wc-eend, adviseren iedereen de verzorgingstaat/wc-eend.
pi_196750548
quote:

[..]

Het is maar net hoe je worden interpreteert. Over gelijke kansen, ik geloof bijvoorbeeld niet dat mensen met geestelijke, lichamelijke en psychische problemen de zelfde kansen heeft als iemand die behoorlijk gezond is. Echter kun je wel zorgen dat deze mensen ook een steentje kunnen bijdragen in de maatschappij. En dus niet volledig aan hun lot overlaten.
Neem nou bijvoorbeeld die persoon in die rolstoel. Onze maatschappij heeft al diverse aanpassingen dat ook mensen in een rolstoel boodschappen kunnen doen of met de trein reizen. En dan kom je toch eerder in de buurt van gelijke uitkomsten. Namelijk dat zowel mensen zonder rolstoel en mensen met rolstoel met de trein kunnen reizen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196750564
quote:

[..]

Een opmerkelijke lijst als het mij vraagt. Ook vrij lastig te bewerkstelligen. In Nederland heeft bijvoorbeeld nochtans zo goed als iedereen kansen om deze zaken na te streven, maar als je in een of ander tokkiegezin geboren wordt, waar mensen leven op frisdrank en eten uit de frituur, en de ouders tevens de hele dag ruzie maken vallen er al meerdere punten weg. En dat is simpelweg een effect van de keuzes die dergelijke mensen zelf maken.

Tevens is iets als 'hetzelfde' onderwijs een apart punt. Jij zou dus opperen om een kind met een IQ van 125 en een kind met een IQ van 75 naar exact hetzelfde onderwijs te sturen? Ik denk niet dat zoiets gaat werken.

Mensen verschillen nu eenmaal, hebben verschillen de capaciteiten en dat zal verschillende uitkomsten geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 18:54:08 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:00:52 #32
403588 mcmlxiv
pi_196750700
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een opmerkelijke lijst als het mij vraagt. Ook vrij lastig te bewerkstelligen. In Nederland heeft bijvoorbeeld nochtans zo goed als iedereen kansen om deze zaken na te streven, maar als je in een of ander tokkiegezin geboren wordt, waar mensen leven op frisdrank en eten uit de frituur, en de ouders tevens de hele dag ruzie maken vallen er al meerdere punten weg. En dat is simpelweg een effect van de keuzes die dergelijke mensen zelf maken.

Tevens is iets als 'hetzelfde' onderwijs een apart punt. Jij zou dus opperen om een kind met een IQ van 125 en een kind met een IQ van 75 naar exact hetzelfde onderwijs te sturen? Ik denk niet dat zoiets gaat werken.

Mensen verschillen nu eenmaal, hebben verschillen de capaciteiten en dat zal verschillende uitkomsten geven.
Het gaat om streven toch? Niet perse om uitkomst.

En streven dat mensen uit een “minder” milieu meer kansen krijgen dan nu, zeker in de VS, lijkt mij een aardig streven
pi_196750719
Mensen kiezen ervoor om in een tokkiegezin geboren te worden. Juist ja.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:06:04 #34
6484 ExTec
pi_196750850
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het gaat om streven toch? Niet perse om uitkomst.
Waarmee je het reduceert tot lippendienst?
pi_196751087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:01 schreef Barbusse het volgende:
Mensen kiezen ervoor om in een tokkiegezin geboren te worden. Juist ja.
Dat stel ik niet. Maar ik begrijp dat mijn uiteenzetting wellicht voor de linksgeoriënteerde geest een brug te ver is.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:20:49 #36
403588 mcmlxiv
pi_196751252
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarmee je het reduceert tot lippendienst?
Niet perse. Maar gelijke uitkomst is natuurlijk lastig te sturen.

In een land als de VS zou, voor niet volwassen personen, recht op gratis goed onderwijs inclusief eventueel ivy league, recht op goed eten en goede gratis gezondheidszorg, recht op een goede, gezonde en een veilige woonomgeving al een revolutie zijn.

Nederland is inmiddels nogal afgedwaald, de VS heeft nooit ook maar iets om haar minder kansrijke bevolkingsgroepen gegeven. De GOP voorop.

En dat is niet perse hetzelfde als een volledige verzorgingsstaat. Dat gaat over veel meer.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:21:14 #37
6484 ExTec
pi_196751266
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. Maar ik begrijp dat mijn uiteenzetting wellicht voor de linksgeoriënteerde geest een brug te ver is.
Echt hé.

Jij zet in feite uiteen, dat er voor gelijke kansen/uitkomsten toch een groot component eigen keuze aan ten grondslag ligt.

Met als voorbeeld de elkaar de tent uit vechtende, frituur etende tokkies.

En daar maakt hij dan van dat je blijkbaar zegt dat daar geboren worden een keuze is.

:|W
pi_196751301
Je hoeft niet 'conservative' te zijn om het niet eens te zijn met het begrip 'equity'.
pi_196751609
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Echt hé.

Jij zet in feite uiteen, dat er voor gelijke kansen/uitkomsten toch een groot component eigen keuze aan ten grondslag ligt.

En daar maakt hij dan van dat je blijkbaar zegt dat daar geboren worden een keuze is.

Nou ja, voor een heel belangrijk deel van je ontwikkeling heb je toch echt vrij weinig te kiezen, aangezien je als kind lange tijd volledig afhankelijk bent van je ouders.

Je kunt natuurlijk zeggen dat dat nou eenmaal zo is, maar van gelijke kansen kun je dan redelijkerwijs niet echt spreken in mijn ogen. Er hangt veel meer van toeval af dan van de ijzeren wil van het individu dan de evangelisten van het eigen succes vaak willen toegeven.
pi_196751667
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Echt hé.

Dergelijke semantische spelletjes en gaslighting is een beetje de norm bij links. En dat moet ook wel, want anders blijft er weinig over om bepaalde standpunten te verdedigen.

Maar goed, we drijven ondertussen wel ver af van de Amerikaanse politiek :+.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:39:43 #41
6484 ExTec
pi_196751761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:
In een land als de VS zou, voor niet volwassen personen, recht op gratis goed onderwijs inclusief eventueel ivy league, recht op goed eten en goede gratis gezondheidszorg, recht op een goede, gezonde en een veilige woonomgeving al een revolutie zijn.
Ik probeer me in deze discussies niet op te stellen als een Nederlandse Chauvinist, die eigenlijk alles wat niet goed is in de VS beantwoord met:

quote:
Ja, maar dan moeten ze het daar maar doen zoals hier, dan komt alles goed :{w
En goed eten vind ik de vreemdste?

Het is De Markt, en de Markt Alleen, die er in dat land voor zorgt dat een doos cheeseburgers goedkoper is dan verse groenten.

Waarmee ik niet zeg dat dat prima is - maar kun je je beginnen voor te stellen wat voor nanny-state je op moet tuigen wil je dat echt aan kunnen pakken?

quote:
En dat is niet perse hetzelfde als een volledige verzorgingsstaat. Dat gaat over veel meer.
Maar dat is natuurlijk wel de zichtbare constante. Als elk probleem opgelost word, met: doe maar zoals die west-europeanen dat doen - is dat wel je eindpunt.

En de bizarre staat van bv gezondheidszorg/onderwijs leveren echt wel wat op. Namelijk dat individuele scholen, er daar uit kunnen springen als "extreem goed" (denk maar aan rechten gedaan hebben op Harvard, vs de suffe Uni in flyover country).

Bij ons is alles grijze middenmoot.

Gezondheidszorg dat de kwaliteit daarvan: - Let op: als die toegankelijk is voor jou- beter is dan dat wij die hebben.

En qua dat; als een extreem-rijke hufter iets heeft, gaat naar een ziekenhuis, legt een extreem bedrag neer voor een nieuwe behandeling ->

Gefeliciteerd, dan heeft dat zieke systeem betaalt voor een behandeling die vervolgens langszaam wereldwijd ook voor andere gezondheidszorg-systemen beschikbaar komt.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:45:24 #42
6484 ExTec
pi_196751910
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, voor een heel belangrijk deel van je ontwikkeling heb je toch echt vrij weinig te kiezen, aangezien je als kind lange tijd volledig afhankelijk bent van je ouders.
Dat is evident?

Je kiest inderdaad niet wie je ouders zijn.

Maar op welke manier is dat constateren hetzelfde als stellen: je kiest ervoor of je word geboren in een tokkie gezin?

quote:
Je kunt natuurlijk zeggen dat dat nou eenmaal zo is, maar van gelijke kansen kun je dan redelijkerwijs niet echt spreken in mijn ogen.
Eens, maar wat stel je voor?

Een staat optuigen die kinderen maar weg gaat halen bij ouders als "wij allemaal" vinden dat de ouders tokkies zijn?'

What could go wrong, hé?
pi_196751942
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat is wat je letterlijk stelt in je post. Maar ik begrijp dat de rechtsgeoriënteerde geest geen verantwoording af wilt leggen voor eigen uitspraken.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:49:54 #44
6484 ExTec
pi_196752024
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is wat je letterlijk stelt in je post. Maar ik begrijp dat de rechtsgeoriënteerde geest geen verantwoording af wilt leggen voor eigen uitspraken.
Nee, constateren dat je door afkomst op achterstand kan staan is niet hetzelde als zeggen dat je het dan blijkbaar verdiend hebt.
pi_196752050
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is evident?

Je kiest inderdaad niet wie je ouders zijn.

Maar op welke manier is dat constateren hetzelfde als stellen: je kiest ervoor of je word geboren in een tokkie gezin?
[..]

Eens, maar wat stel je voor?

Een staat optuigen die kinderen maar weg gaat halen bij ouders als "wij allemaal" vinden dat de ouders tokkies zijn?'

What could go wrong, hé?
Ik stel niet concreet iets voor hoor, ik ageer simpelweg tegen wat dooddoeners.

Maar een heel typerend voorbeeld vind ik bijvoorbeeld wel de campagne van Rashford in het VK voor de gratis schoolmaaltijd. Het lijkt iets relatief onbenulligs, maar ontwikkelingsbiologen kunnen prima vertellen dat fatsoenlijke voeding voor kinderen een enorm verschil kan maken.

De conservatieve Etonboys moeten echter niet hebben van dat soort "hand-outs". Dan kun je wel mooie verhalen houden over kansen voor iedereen, maar juist dat soort maatregelen kunnen daar op relatief eenvoudige wijze aan bijdragen.
pi_196752076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. En dat laatste gaat niet eens op.
pi_196752107
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat stel ik niet. En dat laatste gaat niet eens op.
Dat stel je letterlijk. En dat laatste gaat in jouw geval dus prima op.
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:53:39 #48
6484 ExTec
pi_196752119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik stel niet concreet iets voor hoor, ik ageer simpelweg tegen wat dooddoeners.
Die geprojecteerde dooddoener waar Dejannn blijkbaar zegt dat als je in een tokkie gezin word geboren je dat verdiend hebt?
pi_196752134
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die geprojecteerde dooddoener waar Dejannn blijkbaar zegt dat als je in een tokkie gezin word geboren je dat verdiend hebt?
Nee, iets roepen als: "ik ben voor gelijke kansen".
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:56:12 #50
6484 ExTec
pi_196752165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, iets roepen als: "ik ben voor gelijke kansen".
Mee eens dat dat een platitude is ja.

Net zoiets als: ik ben voor GOEDE dingen en tegen SLECHTE.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:22:46 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196752787
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dergelijke semantische spelletjes en gaslighting is een beetje de norm bij links. En dat moet ook wel, want anders blijft er weinig over om bepaalde standpunten te verdedigen.

Maar goed, we drijven ondertussen wel ver af van de Amerikaanse politiek :+.
De ironie....

Laat dat nu net de werkwijze van conservatief rechts zijn: onder het mom van pseudo-filosofie - sinds religie niet meer zo aanslaat, pseudo-wetenschap - dat je met IQ op de proppen kwam was geen verrassing - en een polyester self-help playbook - als je maar wil kan je alles - allerlei vormen van verandering tegengaan die de groepen die dat nodig hebben ook maar een traptrede hoger op de sociale ladder kan brengen.

Dat is overigens verder zeer Amerikaans. Niet voor niets bungelen juist daar de dieprode staten overal onderaan: de bevolking bang maken met duivels en communisten, conservatisme verpakken als het zuivere evangelie terwijl juist die stroming in alle opzichten het tegendeel van het christendom behelst, zodat de groep die het al goed heeft, het niet alleen goed blijft houden, maar ten koste van de lagen eronder ook vooral ervoor zorgt dat de status quo hetzelfde blijft... wordt geconserveerd, zeg maar.

Niet te verdedigen, zegt 'ie... strooi nog wat 'eigen verantwoordelijkheid' nonsens rond terwijl je tegelijkertijd vasthoudt aan ijzeren (natuur)wetten aangaande IQ, karakter en andere eigenschappen. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat er een natuurlijke orde is die nu eenmaal is zoals 'ie is, en daar aan tornen is derhalve onnatuurlijk. Maar aangezien dat nogal onmenselijk klinkt, en vooral een slap aftreksel van sociaal-darwinistisch en eugenisch denken betreft dat het uiteraard sinds 1940-1945 niet zo goed meer doet, moet je wel met allerlei bullsh*t en newspeak op de proppen komen om je mensverachtende ideologie nog als enigszins nobelswaardig en ethisch te verkopen.

Komt er uiteindelijk gewoon op neer dat conservatief rechts, zeker in Amerika, de stroming van de egoïst en materialist is, die al dan niet met een heilig boek in de hand probeert zijn hebzucht en afkeer van zwakte te verpakken in een of andere moreel geladen boodschap.

Al eeuwen. Maar ja: conservatism. At a standstill from the beginning.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:24:34 #52
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196752826
Globaal kun je dit allemaal onder een noemer plaatsen. We gaan socialer worden. Dat kun je natuurlijk niet in je program zetten, anders komen de asocialen in opstand.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196753147
Geen idee of het al voorbij was gekomen maar Buttegieg voorgedragen als minister van transport:
https://www.politico.com/(...)ion-secretary-445515

Bijzondere keuze gezien zijn achtergrond, of liever gezegd het gebrek daaraan. Lijkt me ook wel een beetje voorsorteren op een nieuwe toekomstige run voor het presidentschap.
pi_196753255
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:24 schreef klappernootopreis het volgende:
Globaal kun je dit allemaal onder een noemer plaatsen. We gaan socialer worden. Dat kun je natuurlijk niet in je program zetten, anders komen de asocialen in opstand.
Het probleem begint als men gaat vragen wat 'socialer' dan precies betekent, want daar kunnen meningen over verschillen.
pi_196753279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:38 schreef Monolith het volgende:
Geen idee of het al voorbij was gekomen maar Buttegieg voorgedragen als minister van transport:

Bijzondere keuze gezien zijn achtergrond, of liever gezegd het gebrek daaraan. Lijkt me ook wel een beetje voorsorteren op een nieuwe toekomstige run voor het presidentschap.
Hij had een goede keus kunnen zijn voor VP. :)
pi_196753300
quote:

[..]

Nee equity.
En in het Nederlands?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_196753348
quote:

Ja, redelijk opvallend, dat hij een post zou krijgen leek wel zeker maar de meeste signalen gaven hem een ambassadeurschap.
pi_196753352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hij had een goede keus kunnen zijn voor VP. :)
Ik weet niet, misschien wel net iets te centristisch voor veel Democratische kiezers.
pi_196753514
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Niet perse. Maar gelijke uitkomst is natuurlijk lastig te sturen.

Nederland is inmiddels nogal afgedwaald, de VS heeft nooit ook maar iets om haar minder kansrijke bevolkingsgroepen gegeven. De GOP voorop.

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Civil_War
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:57:35 #60
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196753570
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En in het Nederlands?
Gelijke kansen
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:57:57 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196753578
quote:
Gaan we nu weer pretenderen dat de Democratische Conventie van 1948, de Goldwater Campagne van 1964 en de Southern Strategy van 1968 nooit hebben plaatsgevonden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196753636
quote:

[..]

Wat is een volwaardige opvoeding?
Recht op hetzelfde onderwijs lijkt me nogal onzinnig, passend onderwijs lijkt me beter.
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:08:07 #63
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196753808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Gelijke kansen
Nee, het is breder.
Het laat zich vertalen als billijkheid en dat komt neer op redelijkheid of rechtvaardigheid gezien de omstandigheden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196753871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gaan we nu weer pretenderen dat de Democratische Conventie van 1948, de Goldwater Campagne van 1964 en de Southern Strategy van 1968 nooit hebben plaatsgevonden?
Dat zeg ik niet.
De 2 (partijen) zijn wat mij betreft zo ongeveer van positie veranderd.
(De republikeinen vertegenwoordigden daarin natuurlijk wel toen ook al de belangen van het bedrijfsleven.)
Nog steeds allebei veel te weinig sociaal trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 15-12-2020 21:53:01 ]
pi_196753924
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Gelijke kansen
Nee, dat dekt de lading niet (en dat zou ik vertalen als equality).
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:20:07 #66
6484 ExTec
pi_196754042
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:14 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nee, dat dekt de lading niet (en dat zou ik vertalen als equality).
Wederzijds belang.
pi_196754141
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wederzijds belang.
?
Ik ben helemaal voor bv voorzieningen voor gehandicapten, maar om nou te stellen dat dat in mijn belang is.
pi_196754166
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, het is breder.
Het laat zich vertalen als billijkheid en dat komt neer op redelijkheid of rechtvaardigheid gezien de omstandigheden.
Lijkt me nog steeds niet de volledige lading te dekken, en voelt voor mij erg juridisch.
pi_196754171
quote:

Van ambassadeur in China - want talenkennis o|O - naar Min. van Transport _O-
Biden: “We moeten wat met die man, hij heeft mij zo goed voorbereid op mijn trump debatten. Iedere keer maar weer invliegen in coronatijd van South Bend naar Delaware.
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:33:33 #70
403588 mcmlxiv
pi_196754312
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wat is een volwaardige opvoeding?
Recht op hetzelfde onderwijs lijkt me nogal onzinnig, passend onderwijs lijkt me beter.
passend inderdaad, maar wel passend gebaseerd op maximaal benutten en uitbouwen aanwezige capaciteiten.

Volwaardige opvoeding is bedoeld om de discussies die alsnog zijn ontstaan over tokkies plat te slaan. De samenleving mag soms best wat actiever zijn in het beschermen van de toekomst van juist kinderen in dergelijke omstandigheden. Juist ook uit puur algemeen belang.

Natuurlijk heeft de VS zijn charme, maar denken dat de gapend gegroeide kloof in de samenleving nog positieve bijeffecten heeft is gewoon niet meer waar. Amerikaans onderwijs is gemiddeld gesproken inferieur, de gemiddelde Amerikaan inmiddels dommer dan Aziaten en Europeanen. Ze bungelen laag in de middenmoot

Kapitaalvernietiging dus. Importeren van slimme Aziaten houdt de kenniseconomie in de VS in stand, niet het eigen systeem
pi_196754584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

passend inderdaad, maar wel passend gebaseerd op maximaal benutten en uitbouwen aanwezige capaciteiten.

Volwaardige opvoeding is bedoeld om de discussies die alsnog zijn ontstaan over tokkies plat te slaan. De samenleving mag soms best wat actiever zijn in het beschermen van de toekomst van juist kinderen in dergelijke omstandigheden. Juist ook uit puur algemeen belang.

Natuurlijk heeft de VS zijn charme, maar denken dat de gapend gegroeide kloof in de samenleving nog positieve bijeffecten heeft is gewoon niet meer waar. Amerikaans onderwijs is gemiddeld gesproken inferieur, de gemiddelde Amerikaan inmiddels dommer dan Aziaten en Europeanen. Ze bungelen laag in de middenmoot

Kapitaalvernietiging dus. Importeren van slimme Aziaten houdt de kenniseconomie in de VS in stand, niet het eigen systeem
Naar mijn idee grotendeels veroorzaakt door teveel macht voor het bedrijfsleven.
Zowel de VS als de EU hebben sterke vakbonden nodig om dit tegen te gaan.
pi_196754792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De ironie....

Laat dat nu net de werkwijze van conservatief rechts zijn: onder het mom van pseudo-filosofie - sinds religie niet meer zo aanslaat, pseudo-wetenschap - dat je met IQ op de proppen kwam was geen verrassing - en een polyester self-help playbook - als je maar wil kan je alles - allerlei vormen van verandering tegengaan die de groepen die dat nodig hebben ook maar een traptrede hoger op de sociale ladder kan brengen.

Dat is overigens verder zeer Amerikaans. Niet voor niets bungelen juist daar de dieprode staten overal onderaan: de bevolking bang maken met duivels en communisten, conservatisme verpakken als het zuivere evangelie terwijl juist die stroming in alle opzichten het tegendeel van het christendom behelst, zodat de groep die het al goed heeft, het niet alleen goed blijft houden, maar ten koste van de lagen eronder ook vooral ervoor zorgt dat de status quo hetzelfde blijft... wordt geconserveerd, zeg maar.

Niet te verdedigen, zegt 'ie... strooi nog wat 'eigen verantwoordelijkheid' nonsens rond terwijl je tegelijkertijd vasthoudt aan ijzeren (natuur)wetten aangaande IQ, karakter en andere eigenschappen. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat er een natuurlijke orde is die nu eenmaal is zoals 'ie is, en daar aan tornen is derhalve onnatuurlijk. Maar aangezien dat nogal onmenselijk klinkt, en vooral een slap aftreksel van sociaal-darwinistisch en eugenisch denken betreft dat het uiteraard sinds 1940-1945 niet zo goed meer doet, moet je wel met allerlei bullsh*t en newspeak op de proppen komen om je mensverachtende ideologie nog als enigszins nobelswaardig en ethisch te verkopen.

Komt er uiteindelijk gewoon op neer dat conservatief rechts, zeker in Amerika, de stroming van de egoïst en materialist is, die al dan niet met een heilig boek in de hand probeert zijn hebzucht en afkeer van zwakte te verpakken in een of andere moreel geladen boodschap.

Al eeuwen. Maar ja: conservatism. At a standstill from the beginning.
het gaat nog verder terug. De heer (graaf, koning etc), dus de adel zijn de vervangers van God op aarde om de mensen aan te sturen. Alex Jones zei dit letterlijk laatst bijeen or andere rally over Trump, die de gezonden koning is.
pi_196754911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet, misschien wel net iets te centristisch voor veel Democratische kiezers.
Daar heb je een punt inderdaad, VP is meestal gewoon een token.

Aan de andere kant, de eerste homoseksuele VP zou ook een doorbraak zijn.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:02:32 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196754976
twitter
Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_196754986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar heb je een punt inderdaad, VP is meestal gewoon een token.

Aan de andere kant, de eerste homoseksuele VP zou ook een doorbraak zijn.
Met een president van 78, lijkt me de VP behoorlijk belangrijk.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:07:40 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196755071
https://nos.nl/artikel/23(...)atie-kijk-thuis.html

Kan Trump lekker roepen dat er bij zijn installatie meer mensen waren :D
pi_196755079
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:02 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Acosta is wel een van de weinigen die dit steeds heeft gedaan. Is er zelfs zijn Witte Huis perskaart voor kwijtgeraakt een paar jaar geleden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_196755186
Vandaag:
twitter

Als hij echt denkt dat hij de winnaar is..... hoe sick is dat?
Of hij weet wel dat hij zit te kloten, maar wil er zelf nog in geloven. Ook sick
Of hij weet bewust dat hij liegt en de Amerikanen bedriegt, bijv zodat mensen blijven doneren.

Hij komt niet op de inaugaratie. Hoewel het leuker is dat hij wel komt en gaat rellen. Soap !!
pi_196755265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:02 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Hadden ze dit maar veel eerder gedaan, collectief
Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin. Maar verschrikkelijk stoer dat hij nu nog eventjes wat naroept hoor, touché.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:22:37 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196755317
Als hij uit het witte huis komt gewoon meteen een ziekenwagen in en naar het gekkenhuis
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:26:43 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196755416
Als ik Barr was geweest had ik trouwens mijn ontslag juridisch aangevochten. Gewoon om Trump een kutkerst te bezorgen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:31:34 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_196755515
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En in het Nederlands?
Uh
Eerlijkheid?
pi_196755561
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin.
Hahahahaahahahahaha
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:36:12 #84
384435 klappernootopreis
pi_196755624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het probleem begint als men gaat vragen wat 'socialer' dan precies betekent, want daar kunnen meningen over verschillen.
Dat hangt allemaal van het narratief af. Voor een conservatieve houwdegen is sociaal een vies woord en wat moet worden bestreden, voor de gemiddelde amerikaan is het iets waar ze zich voor moeten aanpassen, voor diegene die op de onderste lat van de trede staat zal het iets geweldigs zijn. Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen. Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, en dit bereik je niet door de ene rechtse partij in te wisselen door de andere. De VVD heeft lang genoeg de scepter gezwaaid. Hun versie van de trickle down politiek faalt net zo als die van de Amerikanen
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:39:49 #85
6484 ExTec
pi_196755693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat hangt allemaal van het narratief af. Voor een conservatieve houwdegen is sociaal een vies woord en wat moet worden bestreden, voor de gemiddelde amerikaan is het iets waar ze zich voor moeten aanpassen, voor diegene die op de onderste lat van de trede staat zal het iets geweldigs zijn. Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen. Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen, en dit bereik je niet door de ene rechtse partij in te wisselen door de andere. De VVD heeft lang genoeg de scepter gezwaaid. Hun versie van de trickle down politiek faalt net zo als die van de Amerikanen
Jij denkt echt dat de Rode Dagenraad daar is aangebroken, niet?
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:43:08 #86
384435 klappernootopreis
pi_196755780
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de Rode Dagenraad daar is aangebroken, niet?
Jij denkt echt dat het neofacisme daar nog lang blijft rondhangen niet?
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:45:09 #87
6484 ExTec
pi_196755826
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik zou het denk zelf niet zo noemen, maar hetgeen daar is, blijft daar inderdaad nog wel even hangen.
pi_196755840
Toch blijft een van de meest bizarre feiten dat de meeste (om in EU termen te spreken) netto ontvangende staten (zoals Texas) bijna allemaal diep diep conservatieve staten zijn.

Of misschien ook niet, want is alles er op gericht die ander mag het absoluut niet niet beter krijgen.
pi_196755880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat hangt allemaal van het narratief af.

Nee, dat is een misleidende term.

quote:
Wat Biden hier bedoelt is dat hij de balans wil herstellen.
Wat heeft dat te maken met wat jij 'sociaal' noemt?
pi_196755885
quote:

[..]

Een enorme serpent die kerel, brrr. Gelukkig is zijn mondje is ook al meermaals gesnoerd door KayleighGodin. Maar verschrikkelijk stoer dat hij nu nog eventjes wat naroept hoor, touché.
Hard gelachen.
pi_196755892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als dat je benaming voor Trumpisme is dan ja. Evenals de meer gematigde conservatieve vorm. Zijn we nu alweer vergeten dat Trump 70 miljoen mensen voor zich heeft kunnen winnen? Dat de republikeinen winsten behaalden in het Huis en wellicht de Senaat behouden?
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:49:38 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755905
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:45 schreef Korenfok het volgende:
Toch blijft een van de meest bizarre feiten dat de meeste (om in EU termen te spreken) netto ontvangende staten (zoals Texas) bijna allemaal diep diep conservatieve staten zijn.

Of misschien ook niet, want is alles er op gericht die ander mag het absoluut niet niet beter krijgen.
De GOP heeft sinds Reagan een monopolie op het Geloof geclaimd; sindsdien zijn Democraten de gratis abortus verstrekkende euthaniserende drugdealende satanisten, en stemmen daarop is een enkeltje Jack Chick-style hel.

Daarom stemt men in de arme bible belt trouw Republikeins; niet omdat de politieke boodschap verder zo boeit. Soort morele chantage; stem Republikeins of je maakt kindje Jezus aan het huilen (en je brandt voor eeuwig in voornoemde hel).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196755936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De GOP heeft sinds Reagan een monopolie op het Geloof geclaimd; sindsdien zijn Democraten de gratis abortus verstrekkende euthaniserende drugdealende satanisten, en stemmen daarop is een enkeltje Jack Chick-style hel.

Daarom stemt men in de arme bible belt trouw Republikeins; niet omdat de politieke boodschap verder zo boeit.
Er is een groep die alleen maar Republikeins stemt om te doen wat Trump gedaan heeft: de Supreme Court stacken met anti-abortus rechters. Ik vermoed dat die groep heel erg groot is.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:51:38 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755949
quote:

[..]

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:53:19 #95
6484 ExTec
pi_196755967
quote:

Dit zegt me niks?

quote:
The economy of the State of Texas is the second largest by GDP in the United States after that of California. ... In 2017, Texas grossed more than $264.5 billion a year in exports—more than the exports of California ($172 billion) and New York ($77.9 billion) combined.
Dit lepel ik ff op, wat ik zelf ook wist?

Maar jij schilderd wat wereldwijd de 10de economie zou zijn:

quote:
As a sovereign country (2016), Texas would be the 10th largest economy in the world by GDP, ahead of South Korea and Canada and behind Brazil.
Af als handophouders?

Ben benieuwd hoe je daar bij komt.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:54:05 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Er is een groep die alleen maar Republikeins stemt om te doen wat Trump gedaan heeft: de Supreme Court stacken met anti-abortus rechters. Ik vermoed dat die groep heel erg groot is.
Men onderschat hier hoe religieus Amerika is.

Evangelicals zijn een enorm groot stemmersblok, en die is sinds Reagan Republikeins. Komt ook wel goed uit natuurlijk: enerzijds blijven beweren dat je goed christen bent omdat je tegen die homofilie-verspreidende babymoordenaars stemt, anderzijds gewoon ultra-kapitalistisch en wapenzwaaiend alles wat in het evangelie staat over armoede en vrede naast je neerleggen.

Overigens zei Barry Goldwater het al in de jaren '70: Als de christelijke fundamentalisten de GOP overnemen, kun je de partij en waar het voor stond gedag zeggen. En hij kreeg gelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196755990
quote:

[..]

"Godin", is dit serieus je niveau? Je wilt toch niet meer droge ogen beweren dat al die "persvoorlichters" van Trump zich steeds weer grandioos voor lul zetten?

Mohammed Al-Sahhaf kwam nog geloofwaardig over bij die types.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:54:54 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196755993
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dit zegt me niks?
[..]

Dit lepel ik ff op, wat ik zelf ook wist?

Maar jij schilderd wat wereldwijd de 10de economie zou zijn:
[..]

Af als handophouders?

Ben benieuwd hoe je daar bij komt.
Op Texas na, zegt hij.

En dat klopt.

In alle lijstjes bungelen de Republikeinse staten verder onderaan, of het nu welvaart, onderwijs, arbeidsrecht, werkloosheid, gezondheid of veiligheid betreft.

En oh ironie: de meest uit de staatsruif vretende staten zijn eveneens diezelfde Republikeinse "anti Big Gov"-staten.

Maar goed, conservatisme en hypocrisie gaan steevast hand in hand.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:55:55 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196756022
quote:

Dat komt gewoon doordat conservatisme een gigantische kut-ideologie is.
pi_196756032
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Men onderschat hier hoe religieus Amerika is.

Evangelicals zijn een enorm groot stemmersblok, en die is sinds Reagan Republikeins. Komt ook wel goed uit natuurlijk: enerzijds blijven beweren dat je goed christen bent omdat je tegen die homofilie-verspreidende babymoordenaars stemt, anderzijds gewoon ultra-kapitalistisch en wapenzwaaiend alles wat in het evangelie staat over armoede en vrede naast je neerleggen.

Overigens zei Barry Goldwater het al in de jaren '70: Als de christelijke fundamentalisten de GOP overnemen, kun je de partij en waar het voor stond gedag zeggen. En hij kreeg gelijk.
Ik onderschat het niet hoor. Als atheist heb je sowieso geen kans om president te worden, dat zegt wat mij betreft genoeg.

Ook iemand als Buttigieg moet enorm zijn geloof benadrukken om als homo ergens te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')