Er wordt natuurlijk ook geen deur dichtgelast in Nederland. Ik geloof überhaupt niet dat er een echte lockdown gaat worden ingesteld. Als je de persconferentie van Rutte gisteren hoorde, lijkt het er eerder op dat de horeca en theaters zullen worden gesloten, en misschien ook iets met sporten aan banden wordt gelegd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was dat niet dat onderzoek waarbij niet echt omschreven was wat die theoretische "strengere" maatregelen precies inhielden? Er zit nogal een verschil in strenger als in sport en school weer dicht, of strenger als in we lassen je deur dicht.
Denken dat dit er komt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:07 schreef Predator40 het volgende:
draagvlak komt er vanzelf met 15k boete![]()
Zeker. Die boete komt er alleen niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Compliance is wat anders dan draagvlak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Al zouden ze zoiets invoeren, dan moeten ze het wel handhaven. En ze komen nu al politie te kort. Ook weer lekker op bezuinigd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dan snap je niet wat draagvlak is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
draagvlak kan je afdwingen, met een kans op 15k boete gaat iedereen wel nadenken
Ik heb niet het idee dat een rechter in Nederland dat proportioneel zou vinden en toestaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Al zouden ze zoiets invoeren, dan moeten ze het wel handhaven. En ze komen nu al politie te kort. Ook weer lekker op bezuinigd.
lekker boeiend.......en zijn nu al zoveel het er niet mee eens en we hebben amper maatregelenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan snap je niet wat draagvlak is.
Als de politie elke keer als je een voet buiten de deur zet in elkaar komt slaan, zul je waarschijnlijk uit angst binnenblijven, maar wordt je het daardoor ook automatisch eens met het beleid? Natuurlijk niet.
Dat is wel de trend na 10 jaar kabinetten Rutte, hequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Al zouden ze zoiets invoeren, dan moeten ze het wel handhaven. En ze komen nu al politie te kort. Ook weer lekker op bezuinigd.
Ik geloof ook niet dat dat er komt (en gelukkig maar), maar het punt is meer dat enquetes met sterk veralgemeende vragen niet perse de absolute stemming weergeven. Zeker niet in een situatie als deze, waarbij een sentiment nogal snel kan omslaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk ook geen deur dichtgelast in Nederland. Ik geloof überhaupt niet dat er een echte lockdown gaat worden ingesteld. Als je de persconferentie van Rutte gisteren hoorde, lijkt het er eerder op dat de horeca en theaters zullen worden gesloten, en misschien ook iets met sporten aan banden wordt gelegd.
Ik ga maar gewoon af op het artikel wat hier door de Australië- en Victoria-adepten welwillend wordt geciteerd. Stelselmatige xenofobie en autoritarisme, en een bevolking die niet gewend is aan echte democratie door het diepgewortelde conformisme, tja ik vind dat nogal wat. Leuk dat 70% van de Victoriaanse bevolking het eens is met dat beleid, laat ze lekker daar blijven. Oh wacht, ze mogen niet weg dus het is al voor hen bepaald, ook als ze van mening zouden veranderen. Een normen- en waardenkloof zullen we dat maar noemen, of een fatsoenskloof zo je wil.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat een nonsens joh. En sowieso is Australië een stuk fijner wonen dan hier.
De echte Türkmenbashi zou niet moeilijk doen over dat soort kleine academische meningsverschilletjes.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan snap je niet wat draagvlak is.
Als de politie elke keer als je een voet buiten de deur zet je in elkaar komt slaan, zul je waarschijnlijk uit angst binnenblijven, maar wordt je het daardoor ook automatisch eens met het beleid? Natuurlijk niet.
Lekker toch, de onderkant van de maatschappij massieve boetes in het vooruitzicht stellen omdat je zelf niets anders kan dan panikeren. Als je echt een hekel hebt aan mensen, waarom geef je dan zoveel om potentiële coronaslachtoffers?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Als er niks aan de hand is, loopt dat soort dingen wel gewoon. Maar mocht er een crisis zijn zoals dit, dan krijg je problemen met een beperkt aantal politieagenten/dokters/ziekenhuizen etc. per persoon in Nederland.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel de trend na 10 jaar kabinetten Rutte, heNiet genoeg mensen in de zorg, bij de politie, in het onderwijs, bij de belastingdienst, ga zo maar door. Welk ministerie heeft z'n zaakjes wèl op orde, kun je je afvragen.
Uh nee, zeker niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:13 schreef kol7680 het volgende:
Gommers...ongeloofwaardige kerel
https://www.gelderlander.(...)e-coronagolf~p159295
https://www.hartvannederl(...)s-geen-angst-zaaien/
Dat zijn legitieme vragen. Vooralsnog stijgt het percentage positief geteste mensen, volgen de opnames hetzelfde patroon en zijn de rioolmetingen in lijn hiermee. Dat zijn indicaties dat er sprake is van een reële stijging.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:13 schreef maan_man het volgende:
Wat kunnen wij eigenlijk zeggen over de stijgende besmettingen? Hier in de regio moest je recent bijna een week wachten op een test. Nu hebben de al bestaande teststraten de capaciteit vergroot en er komt een teststraat bij. Is de stijging niet gewoon het gevolg van een achterstand die wordt weggewerkt?
Het zou wel fijn zijn als die mondneusmaskers verplicht werden. Maar ik begreep dat ze dat niet kunnen verplichten in Nederland. Ik zou denken: noodverordening? Kennelijk is dat ook niet mogelijk. 't Buitenland kijkt echt met verbazing naar ons in dat opzicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk ook geen deur dichtgelast in Nederland. Ik geloof überhaupt niet dat er een echte lockdown gaat worden ingesteld. Als je de persconferentie van Rutte gisteren hoorde, lijkt het er eerder op dat de horeca en theaters zullen worden gesloten, en misschien ook iets met sporten aan banden wordt gelegd.
Mwah, de tijd voor corona begon het ook al niet goed te lopen op diverse vlakken. Rutte (en consorten) heeft systematisch Nederland gesloopt de afgelopen 10 jaar. De enige die blij zijn zijn de grote bedrijven die wat extra's binnen konden harken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Als er niks aan de hand is, loopt dat soort dingen wel gewoon. Maar mocht er een crisis zijn zoals dit, dan krijg je problemen met een beperkt aantal politieagenten/dokters/ziekenhuizen etc. per persoon in Nederland.
Daar zit ook wat in.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn legitieme vragen. Vooralsnog stijgt het percentage positief geteste mensen, volgen de opnames hetzelfde patroon en zijn de rioolmetingen in lijn hiermee. Dat zijn indicaties dat er sprake is van een reële stijging.
Volgens de definitie a la Predator40 hebben dictators inderdaad een zeer groot draagvlak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:14 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De echte Türkmenbashi zou niet moeilijk doen over dat soort kleine academische meningsverschilletjes.
Zijn expertise ligt bij de ic, niet bij infectieziekten. Hij moet echt veel voorzichtiger zijn met zijn uitspraken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:13 schreef kol7680 het volgende:
gewoon aan de (simpele) regels houden, niks aan de hand, geen boete ook, besmettingen naar benenden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lekker toch, de onderkant van de maatschappij massieve boetes in het vooruitzicht stellen omdat je zelf niets anders kan dan panikeren. Als je echt een hekel hebt aan mensen, waarom geef je dan zoveel om potentiële coronaslachtoffers?
Uiteindelijk vind ik niet dat het uitmaakt wat "het volk" wil. De bestuurders moeten gewoon doen wat nodig is. Hopelijk kunnen ze het dan ook goed uitleggen zodat mensen begrijpen waarom ze doen wat ze doen, maar uiteindelijk kun je de keus over de aanpak niet bij de burger neerleggen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat dat er komt (en gelukkig maar), maar het punt is meer dat enquetes met sterk veralgemeende vragen niet perse de absolute stemming weergeven. Zeker niet in een situatie als deze, waarbij een sentiment nogal snel kan omslaan.
Neem bijvoorbeeld alleen al het sluiten van winkels/bedrijven, zodra de eigen sector in gevaar komt is de stemmer waarschijnlijk meteen minder geneigd om er een voorstander van te zijn.
Het is ook fantastisch wonen in een land wat nog altijd niet de gevolgen wil accepteren van decennia lang het uit huis plaatsen van kinderen van aboriginals en waar eilanden worden ingericht als permanente gevangenis omdat het stelselmatig schenden van mensenrechten de meest effectieve manier is om richting te geven aan je xenofobie. Maar als je behoort tot de happy few, dan is het er vast fantastisch wonen. Zoals in de meeste landen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:14 schreef Vasilevski het volgende:
Denk juist dat je met de coronawet sneller een ¤95 boete krijgt voor kleinere vergrijpen dan dat je ¤15k krijgt voor het een of ander.
[..]
Ik ga maar gewoon af op het artikel wat hier door de Australië- en Victoria-adepten welwillend wordt geciteerd. Stelselmatige xenofobie en autoritarisme, en een bevolking die niet gewend is aan echte democratie door het diepgewortelde conformisme, tja ik vind dat nogal wat. Leuk dat 70% van de Victoriaanse bevolking het eens is met dat beleid, laat ze lekker daar blijven. Oh wacht, ze mogen niet weg dus het is al voor hen bepaald, ook als ze van mening zouden veranderen. Een normen- en waardenkloof zullen we dat maar noemen, of een fatsoenskloof zo je wil.
[..]
De echte Türkmenbashi zou niet moeilijk doen over dat soort kleine academische meningsverschilletjes.
Nee, dat kan dus niet, het is geen noodgeval meer, dit speelt al maanden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:16 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als die mondneusmaskers verplicht werden. Maar ik begreep dat ze dat niet kunnen verplichten in Nederland. Ik zou denken: noodverordening? Kennelijk is dat ook niet mogelijk. 't Buitenland kijkt echt met verbazing naar ons in dat opzicht.
Wat ik wel zie gebeuren: het 'als er één schaap over de dam is, volgen er meer' principe. Draagt het personeel in de supermarkt zo'n masker, dan zie je dat het winkelend publiek dat ook meer gaat doen. Een soort 'groepsgedrag'. Winkels waarbij personeel geen masker draagt, daar worden de klanten niet gemotiveerd om 't ook te doen. Immers 'niemand doet het' en je wilt niet the odd one out zijn.
Ik zag bij de AH in Delft vandaag een groot verschil met vorige week, vorige week zal het iets van de helft geweest zijn met een masker, nu was het een enkeling zonder.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:16 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als die mondneusmaskers verplicht werden. Maar ik begreep dat ze dat niet kunnen verplichten in Nederland. Ik zou denken: noodverordening? Kennelijk is dat ook niet mogelijk. 't Buitenland kijkt echt met verbazing naar ons in dat opzicht.
Wat ik wel zie gebeuren: het 'als er één schaap over de dam is, volgen er meer' principe. Draagt het personeel in de supermarkt zo'n masker, dan zie je dat het winkelend publiek dat ook meer gaat doen. Een soort 'groepsgedrag'. Winkels waarbij personeel geen masker draagt, daar worden de klanten niet gemotiveerd om 't ook te doen. Immers 'niemand doet het' en je wilt niet the odd one out zijn.
ga een pandemie die ingedamd moet worden even vergelijken met een dictatuurquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Volgens de definitie a la Predator40 hebben dictators inderdaad een zeer groot draagvlak.
Dat eeuwige gezeik ook over het aantal mensen in de zorg. Elk jaar gaat er meer geld naar de zorg, en komen er meer mensen bij die in de zorg werken. Totaal onvergelijkbaar met bijvoorbeeld het onderwijs, waar daadwerkelijk op bezuinigd wordt en steeds minder in geïnvesteerd wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel de trend na 10 jaar kabinetten Rutte, heNiet genoeg mensen in de zorg, bij de politie, in het onderwijs, bij de belastingdienst, ga zo maar door. Welk ministerie heeft z'n zaakjes wél op orde, kun je je afvragen.
De Ahold riep onlangs ook al om meer daadkracht op dat vlak:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:16 schreef Natalie het volgende:
[..]
De manier waarop iedereen hier voor een lockdown is en gigantisch strenge maatregelen doet mij ook denken aan dictatuur.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ga een pandemie die ingedamd moet worden even vergelijken met een dictatuur
juist !!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk vind ik niet dat het uitmaakt wat "het volk" wil. De bestuurders moeten gewoon doen wat nodig is. Hopelijk kunnen ze het dan ook goed uitleggen zodat mensen begrijpen waarom ze doen wat ze doen, maar uiteindelijk kun je de keus over de aanpak niet bij de burger neerleggen.
Heel realistisch inderdaadquote:
Melbourne al jaren de meest leefbare stad van de wereld volgens alle lijstjes. Gaat vanzelf als je toegang beperkt tot de 'happy few', plus de precaire arbeiders van over de hele wereld die de boel mogen schoonmaken en koffie en broodjes serveren. Die worden dan gehuisvest in grote torenflats buiten het centrum die recent door de politie werden gebarricadeerd om de quarantaine te handhaven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is ook fantastisch wonen in een land wat nog altijd niet de gevolgen wil accepteren van decennia lang het uit huis plaatsen van kinderen van aboriginals en waar eilanden worden ingericht als permanente gevangenis omdat het stelselmatig schenden van mensenrechten de meest effectieve manier is om richting te geven aan je xenofobie. Maar als je behoort tot de happy few, dan is het er vast fantastisch wonen. Zoals in de meeste landen.
ja, lekker lachen en aan blijven kutten met al die vrijheden hierquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:21 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Heel realistisch inderdaad
Zeker met Grapperhaus in het achterhoofd.
En afdwingen staat niet gelijk aan draagvlak.
ben je zelf wel eens in Australie geweest ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Melbourne al jaren de meest leefbare stad van de wereld volgens alle lijstjes. Gaat vanzelf als je toegang beperkt tot de 'happy few', plus de precaire arbeiders van over de hele wereld die de boel mogen schoonmaken en koffie en broodjes serveren. Die worden dan gehuisvest in grote torenflats buiten het centrum die recent door de politie werden gebarricadeerd om de quarantaine te handhaven.
Denk dat het daar nu heel leefbaar voelt inderdaad. Prachtig schoolvoorbeeld voor een zielloze materialistische maatschappij zonder normen en waarden, waar materiële bezittingen en comfort tot het hoogste goed verheven worden, en waar dus ook de totale paniek uitbreekt als het even niet perfect gaat. Een voorproefje voor als de westerse wereld straks ook onder Chinese hegemonie staat. Volgens mij was Australië ook de plek waar de toiletpapier-zombie-apocalyps in het voorjaar begon.
Dit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk vind ik niet dat het uitmaakt wat "het volk" wil. De bestuurders moeten gewoon doen wat nodig is. Hopelijk kunnen ze het dan ook goed uitleggen zodat mensen begrijpen waarom ze doen wat ze doen, maar uiteindelijk kun je de keus over de aanpak niet bij de burger neerleggen.
Ja, als iedereen zich conformeert aan de ziekelijke drang van sommigen om boetes van 15.000 uit te gaan delen, dan is er niets aan de hand. Niemand is blij, behalve die paar die klaarblijkelijk geilen op ongezond machtsvertoon en een onredelijke inperking van de bewegingsvrijheid van iedereen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gewoon aan de (simpele) regels houden, niks aan de hand, geen boete ook, besmettingen naar benenden.
iedereen blij
Waarschijnlijk wel. Voor een week of vier, ofzo. En dan begint het circus een week of zes later gewoon weer opnieuw.quote:
Als we nog iets langer wachten, komen we er vanzelfquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet, het is geen noodgeval meer, dit speelt al maanden.
Moet dat? Je hoeft er toch niet geweest te zijn om te weten dat ze asielzoekers in offshore-kampen opsluiten? Of om de beelden te zien van hoe de lockdowns recent werden gehandhaafd?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben je zelf wel eens in Australie geweest ?
Waarom?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:13 schreef kol7680 het volgende:
Bronquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Voor een week of vier, ofzo. En dan begint het circus een week of zes later gewoon weer opnieuw.
Dit had al lang moeten zijn 'opgelost' met een corona wet, maar ja ze zijn niet in staat om dat op maar enige termijn goed te doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als we nog iets langer wachten, komen we er vanzelf
Maar idd.
Oh, maar dat is in ieder geval goed nieuws. Het besef gaat een beetje doordringen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag bij de AH in Delft vandaag een groot verschil met vorige week, vorige week zal het iets van de helft geweest zijn met een masker, nu was het een enkeling zonder.
Eigenlijk zijn vrijheden en een grondwet maar klote niet?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist !!
maar met zoveel vrijheden, grondwet en gewoon het nederlandse gedrag lukt dat niet echt best .....
Grondwet afschaffen? Kut ding!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist !!
maar met zoveel vrijheden, grondwet en gewoon het nederlandse gedrag lukt dat niet echt best .....
Het lijkt me dat ze eerst nog wat zaken sluiten (horeca, theaters en sport werden door Rutte vrijdag genoemd). Ik denk dat ze de scholen nog even open willen houden.quote:
Hij maakt binnen anderhalve week een draai van 180 graden. Denk niet dat er in die periode iets wezenlijks is veranderd.quote:
Ik denk het wel maar het is een proces, het is iets waar Nederland ook eigenlijk geen ervaring mee heeft, natuurlijk, in Azie is het een normaal verschijnsel, hier niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:27 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oh, maar dat is in ieder geval goed nieuws. Het besef gaat een beetje doordringen.
31-7 en 27 september zag ik staan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij maakt binnen anderhalve week een draai van 180 graden. Denk niet dat er in die periode iets wezenlijks is veranderd.
Maar deze grafiekjes stralen juist geen urgentie uit toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:27 schreef THEFXR het volgende:
met zulke cijfers, moet Rutte wel gaan hameren.
.
[ afbeelding ]
Morgen pas overleg ja.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ze eerst nog wat zaken sluiten (horeca, theaters en sport werden door Rutte vrijdag genoemd). Ik denk dat ze de scholen nog even open willen houden.
Maar niemand weet natuurlijk precies wat ze gaan doen, want ze weten het zelf nog niet eens
Ik denk dat ze de horeca nog even open gaan houden. Aangezien Rutte zei dat hij alles verschrikkelijke zou vinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ze eerst nog wat zaken sluiten (horeca, theaters en sport werden door Rutte vrijdag genoemd). Ik denk dat ze de scholen nog even open willen houden.
Maar niemand weet natuurlijk precies wat ze gaan doen, want ze weten het zelf nog niet eens
Ik heb op dit moment drie kinderen in huis (twee van mezelf, één op bezoek) die opveren als ik het over besmettingen heb en hopen op een lange herfstvakantie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
op dit moment even wel, kijk even naar de cijfers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn vrijheden en een grondwet maar klote niet?
Ja ik bedoel vooral dat tweede artikel. Op 27 september zegt hij: geen angst zaaien. Nu zijn we minder dan 2 weken verder en zaait hij angst.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
31-7 en 27 september zag ik staan.
En ook dit lijkt me nog steeds een kwestie van persoonlijke en plaatselijke perceptie. Als ik niet zo af en toe dit forum zou bekijken zou ik niet weten dat er een opleving is. Ik zie bijna geen mondkapjes in de winkels, ik ken nog steeds niemand met corona, niets van dat alles.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:27 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oh, maar dat is in ieder geval goed nieuws. Het besef gaat een beetje doordringen.
Ieder nadeel hep zijn voordeel?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment drie kinderen in huis (twee van mezelf, één op bezoek) die opveren als ik het over besmettingen heb en hopen op een lange herfstvakantie.Maar dat gaat inderdaad nu niet gebeuren, dat is allang aangekondigd.
Dat gaat toch best goed nu??quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Lieve en niet-lieve mensen, doe iedereen nu eens een plezier en argumenteer gewoon op argumenten die mensen geven, niet op de mensen zelf? Dank U[/modbreak]
het is een record aantal besmettingen per 24 uurquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar deze grafiekjes stralen juist geen urgentie uit toch?
Behalve dat ze hadden gewild dat het aantal positieve tests naar beneden gaat en daar totaal geen sprake van lijkt te zien. Ze zullen toch iets moeten doen, want alle signaalwaardes op het dashboard staan al een tijdje flink in het rood.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar deze grafiekjes stralen juist geen urgentie uit toch?
Kijk zelf nou eens naar de cijfers. Ziekenhuisopnames nemen al een paar dagen amper toe, IC-opnames idem. Dramatisch zegquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op dit moment even wel, kijk even naar de cijfers.
Denk dat je het verkeerd ziet: niemand is hier vóór een lockdown. Ik denk ik veilig kan stellen dat niemand daarop zit te wachten. Maar we moeten íets, zie je. De huidige maatregelen helpen niet: de besmettingen stijgen, meer mensen op de IC, meer doden. Dit gaat de verkeerde kant op. Als we nu geen vergaande maatregelen nemen, dan is mijn vrees dat die stijging op alle fronten door gaat zetten. Hoe eerder we het remmen, hoe beter. En hoe eerder we weer ons leven een beetje kunnen oppakken. Want dat is uiteindelijk wat we willen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De manier waarop iedereen hier voor een lockdown is en gigantisch strenge maatregelen doet mij ook denken aan dictatuur.
Ik snap dat het risico op opnames dna groter wordt. Maar het aantal opnames valt toch nog allemaal wel mee ?!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een record aantal besmettingen per 24 uur
Ik vind het ook gezellig als ze thuis zijn.quote:
En dat wil ik ook graag zou houdenquote:
Maar je plaatst 6 grafieken waarvan er 4 een vlakke lijn laten zien zo'n beetje. En 'gerapporteerde besmettingen' != '#besmettingen'.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een record aantal besmettingen per 24 uur
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kijk zelf nou eens naar de cijfers. Ziekenhuisopnames nemen al een paar dagen amper toe, IC-opnames idem. Dramatisch zeg.
Een paar dagen zegt natuurlijk niks, het gaat om de trend. Van week tot week stijgt het aantal ziekenhuisopnames flink, hoor. En zolang het aantal positieve tests blijft groeien, is er geen reden om te denken dat het aantal ziekenhuisopnames daar niet gewoon achteraan blijft hobbelen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kijk zelf nou eens naar de cijfers. Ziekenhuisopnames nemen al een paar dagen amper toe, IC-opnames idem. Dramatisch zeg.
Ik vond zelf eigenlijk een herfstvakantielockdown wel een goed idee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat je het verkeerd ziet: niemand is hier vóór een lockdown. Ik denk ik veilig kan stellen dat niemand daarop zit te wachten. Maar we moeten íets, zie je. De huidige maatregelen helpen niet: de besmettingen stijgen, meer mensen op de IC, meer doden. Dit gaat de verkeerde kant op. Als we nu geen vergaande maatregelen nemen, dan is mijn vrees dat die stijging op alle fronten door gaat zetten. Hoe eerder we het remmen, hoe beter. En hoe eerder we weer ons leven een beetje kunnen oppakken. Want dat is uiteindelijk wat we willen.
het zal wel genetisch zijn maar ik snap echt niet dat sommigen dat echt niet (willen) zien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat je het verkeerd ziet: niemand is hier vóór een lockdown. Ik denk ik veilig kan stellen dat niemand daarop zit te wachten. Maar we moeten íets, zie je. De huidige maatregelen helpen niet: de besmettingen stijgen, meer mensen op de IC, meer doden. Dit gaat de verkeerde kant op. Als we nu geen vergaande maatregelen nemen, dan is mijn vrees dat die stijging op alle fronten door gaat zetten. Hoe eerder we het remmen, hoe beter. En hoe eerder we weer ons leven een beetje kunnen oppakken. Want dat is uiteindelijk wat we willen.
Heb hier nog geen dag hetzelfde beeld gezien, verschilt enorm per tijd en winkel. De ene keer bijna iedereen, dan weer 50-50, dan weer een kleine minderheid met masker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ook dit lijkt me nog steeds een kwestie van persoonlijke en plaatselijke perceptie. Als ik niet zo af en toe dit forum zou bekijken zou ik niet weten dat er een opleving is. Ik zie bijna geen mondkapjes in de winkels, ik ken nog steeds niemand met corona, niets van dat alles.
Hopelijk hebben we er tegen die tijd wat lering uit getrokken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Voor een week of vier, ofzo. En dan begint het circus een week of zes later gewoon weer opnieuw.
Same here.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond zelf eigenlijk een herfstvakantielockdown wel een goed idee.
Ik heb totaal geen zin dit circus nog een jaar tot anderhalf jaar te moeten doen. Het geschreeuw om een avondklok, controle achter de voordeur en de openlijke haat tegen vrijheid die je in dit topic ziet vind ik veel enger dan het virus.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij lastig te meten of er gehoor gegeven word aan het advies. Subjectieve waarneming is toch wel het enige meetpunt momenteel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb hier nog geen dag hetzelfde beeld gezien, verschilt enorm per tijd en winkel. De ene keer bijna iedereen, dan weer 50-50, dan weer een kleine minderheid met masker.
Mensen hebben nogal de neiging om hun eigen beeld op heel Nederland te projecteren. Dat iemand nu zegt "Er ontstaat bewustwording". Nou ja natuurlijk wel als je ziet dat een maand geleden nog niemand zo'n ding droeg buiten het ov.
In andere topics had je dat ook, de één zegt: "Ik zie dat 75% van de mensen ze draagt, ik wissel een glimlach en blik van verstandhouding uit met de andere 25% die ook geen makke schaapjes zijn". En de ander zegt: "Hier draagt iedereen ze behalve een paar zure boomers." Is allemaal projectie, het had bij wijze van spreken dezelfde winkel kunnen zijn.
Persoonlijk heb ik liever dat het even doorgaat en dat de tweede golf zo lang mogelijk doorgaat. Op die manier denk ik dat we meer immuniteit opbouwen en uiteindelijk het virus beter onder controle kunnen houden, want alleen met verregaande maatregelen gaat dat niet eeuwig werken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja, ze lijken echt met de handen in het haar te zitten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je doet aan amateurtoneel en bij voorkeur drama's, neem ik aan?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen zin dit circus nog een jaar tot anderhalf jaar te moeten doen. Het geschreeuw om een avondklok, controle achter de voordeur en de openlijke haat tegen vrijheid die je in dit topic ziet vind ik veel enger dan het virus.
Kijk naar de besmettingscijfers, kijk naar de rioolcijfers, kijk naar het percentage mensen van alle geteste personen dat positief test. Bedenk dat cijfers over opnames van de laatste dagen nog worden bijgesteld en dat opnamecijfers achter besmettingscijfers aanhobbelen. De cijfers zijn op dit moment niet geruststellend. En als je mij niet gelooft, luister dan naar de personen die namens ziekenhuizen spreken en zicht hebben op wat daar gebeurt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik voorheen, als ik buitenlandse vakantiegangers met een masker zag lopen, ook wel iets had van: 'Sjonge, is dat niet een béétje overdreven?' Maar daar begin ik nu wel een beetje op terug te komen. Niet dat ik nu (niet letterlijk) massaal met mondkapjes naar 't buitenland tuig, maar ik begrijp 't nu wel beter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk het wel maar het is een proces, het is iets waar Nederland ook eigenlijk geen ervaring mee heeft, natuurlijk, in Azie is het een normaal verschijnsel, hier niet.
Waarbij we ook moeten meenemen dat het nu lijkt alsof er een andere demografische groep ziek word en besmet word maar dat dit bepaald geen garantie is dat het tot die groep, die minder ernstig ziek lijkt te worden, beperkt blijft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kijk naar de besmettingscijfers, kijk naar de rioolcijfers, kijk naar het percentage mensen van alle geteste personen dat positief test. Bedenk dat cijfers over opnames van de laatste dagen nog worden bijgesteld en dat opnamecijfers achter besmettingscijfers aanhobbelen. De cijfers zijn op dit moment niet geruststellend. En als je mij niet gelooft, luister dan naar de personen die namens ziekenhuizen spreken en zicht hebben op wat daar gebeurt.
Klopt, al zie ik bij ziekhuisopnames vanaf de 7de een kleine daling: https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames en bij de intensive care vanaf de 8ste: https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien wel aardig om even erbij te pakken, @:maan_man:
[ afbeelding ]
Weet iemand of er actuele cijfers zijn over het aantal mensen met een positieve test in relatie tot het totale aantal geteste mensen? Of moeten we daarvoor weer op dinsdag wachten? De ziekenhuisopnames hobbelen natuurlijk achter de besmettingen aan en de rioolmetingen zijn een week oud, dus we kunnen op basis daarvan niet zoveel zeggen over de afgelopen dagen.
De IC-opnames nemen juist fors toequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ken er sinds kort twee. Maar ook daarvoor liep ik zelf al met een masker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ook dit lijkt me nog steeds een kwestie van persoonlijke en plaatselijke perceptie. Als ik niet zo af en toe dit forum zou bekijken zou ik niet weten dat er een opleving is. Ik zie bijna geen mondkapjes in de winkels, ik ken nog steeds niemand met corona, niets van dat alles.
Dat ligt ook helemaal stil.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je doet aan amateurtoneel en bij voorkeur drama's, neem ik aan?
Er zit, met name, in Azie, een hele andere mentaliteit achter, mijn vrouw is mentor voor een jonge medewerker afkomstig uit China en die vind Nederland totaal onverantwoordelijk, zij komt uit Wuhan en was daar toen het los ging, terug in Nederland voelde zij zich gewoon absoluut onveilig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:38 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik voorheen, als ik buitenlandse vakantiegangers met een masker zag lopen, ook wel iets had van: 'Sjonge, is dat niet een béétje overdreven?' Maar daar begin ik nu wel een beetje op terug te komen. Niet dat ik nu (niet letterlijk) massaal met mondkapjes naar 't buitenland tuig, maar ik begrijp 't nu wel beter.
Eens. Ik begrijp de wens om economie en maatschappij enigszins te laten functioneren heel goed, maar al die halfzachte maatregelen blijken niet erg te helpen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Die cijfers zijn helaas niet actueel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, al zie ik bij ziekhuisopnames vanaf de 7de een kleine daling: https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames en bij de intensive care vanaf de 8ste: https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames.
Al is het wel een korte periode en kleine daling. Het geeft hoop.
Het eerste deel wel mee eens, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om weer in te leveren om later misschien weer meer te kunnen. Ik vind het eigenlijk wel prima zo.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat is jouw plan dan om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken en de reguliere zorg door kan gaan deze winter?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste mensen in dit topic hebben meer te vrezen van het verkeer dan dit virus, maar de grondwet is iets vies en geen maatregel te ver. Ik vind dat oprecht enger dan het virus.
Dagelijkse ic-opnames...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De IC-opnames nemen juist fors toe
(gelukkig wel minder dan in maart door betere behandelmethoden).
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Feitelijk is dat het probleem met de meeste cijfers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die cijfers zijn helaas niet actueel.
Probleem is dat de huidige maatregelen tot dusverre weinig uitwerking laten zien. Mischien dat het nog verbetert maar zo doorgaan lijkt mij niet te werken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het eerste deel wel mee eens, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om weer in te leveren om later misschien weer meer te kunnen. Ik vind het eigenlijk wel prima zo.
En nog lijkt er niet veel te gebeuren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dat ze hadden gewild dat het aantal positieve tests naar beneden gaat en daar totaal geen sprake van lijkt te zien. Ze zullen toch iets moeten doen, want alle signaalwaardes op het dashboard staan al een tijdje flink in het rood.
Strenge quarantaine voor ouderen, maar die zullen dat wel niet appreciëren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is jouw plan dan om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken en de reguliere zorg door kan gaan deze winter?
Hij heeft gelijk. Je kan niet maatregel op maatregel bijven stapelen zonder de maatregelen een kans te geven hun werk te laten doen. Je gaat ook geen morfine inspuiten omdat je nog pijn hebt 10 minuten nadat je iburprofen hebt genomen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:44 schreef FalloutVATS het volgende:
Deze gast blijft ook telkens wat anders roepen.
Viroloog Ab Osterhaus sluit niet uit dat een lockdown nodig is, maar raadt aan nog twee dagen te wachten om te kijken of de huidige maatregelen alsnog helpen. ,,Je zou willen dat de cijfers nu al afbuigen, maar het is nog iets aan de vroege kant om nu conclusies te trekken. Maar dat de cijfers naar beneden moeten, is duidelijk. Het virus verspreidt zich nu en we staan nog aan het begin van de winter. De verwachting is dat het virus in de koude maanden sterker wordt.”
Zouden ze het durven om weer in lockdown te gaan? Ik heb mijn twijfels hoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is dat de huidige maatregelen tot dusverre weinig uitwerking laten zien. Mischien dat het nog verbetert maar zo doorgaan lijkt mij niet te werken.
Klopt, want wat zou het virus te vrezen hebben van het verkeer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De meeste mensen in dit topic hebben meer te vrezen van het verkeer dan dit virus, maar de grondwet is iets vies en geen maatregel te ver. Ik vind dat oprecht enger dan het virus.
En wie gaat hun verzorgen? En heeft dat geen uitwerking op kinderen? Etc Etc Etc.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Strenge quarantaine voor ouderen, maar die zullen dat wel niet appreciëren.
Da's een mooie metafoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Je kan niet maatregel op maatregel bijven stapelen zonder de maatregelen een kans te geven hun werk te laten doen. Je gaat ook geen morfine inspuiten omdat je nog pijn hebt 10 minuten nadat je iburprofen hebt genomen.
ook de kwetsbaren.......dus 5.5 miljoen man in quarantainequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, het kan zo zijn dat we er simpelweg niet aan ontkomen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zouden ze het durven om weer in lockdown te gaan? Ik heb mijn twijfels hoor.
Je bedoelt dan iedereen boven de 45 neem ik aan, aangezien je vanaf ongeveer 40 jaar een scherpe stijging ziet in het aantal IC-opnames:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog een stap tussen zit..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, het kan zo zijn dat we er simpelweg niet aan ontkomen.
Want dit is alleen iets voor ouderen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh, dat zeker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog een stap tussen zit..
Tot nu toe is het ook niet enorm ontwrichtend. Hoe meer mensen in quarantaine gaan hoe minder besmettingen je kan krijgen gechargeerd gezegd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is dat de huidige maatregelen tot dusverre weinig uitwerking laten zien. Mischien dat het nog verbetert maar zo doorgaan lijkt mij niet te werken.
Ik word soms wakker en dan ben ik éven vergeten dat we al sinds maart 'gevangen' worden gehouden door dit virus. Dat zijn mooie momenten...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen zin dit circus nog een jaar tot anderhalf jaar te moeten doen. Het geschreeuw om een avondklok, controle achter de voordeur en de openlijke haat tegen vrijheid die je in dit topic ziet vind ik veel enger dan het virus.
Geen enkele optie is makkelijk dus dan zou ik toch voor deze kiezen en zo goed mogelijk zien te organiseren dat de ouderen wel verzorgd blijven worden en niet stikken in eenzaamheid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie gaat hun verzorgen? En heeft dat geen uitwerking op kinderen? Etc Etc Etc.
Het klinkt als een makkelijk antwoord maar dat is het niet.
Er zijn de afgelopen week ongeveer 1000 mensen in het ziekenhuis opgenomen en 174 op de IC. Beiden een toename van week-op-week van rond de 60%.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, en die zitten al een paar op een plateautje.
Tja als "men" hardleers blijft..we willen toch een keer van het virus afkomen lijkt me?!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zouden ze het durven om weer in lockdown te gaan? Ik heb mijn twijfels hoor.
Grootste dagelijkse toename was tot dusver 6 oktober.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen week ongeveer 1000 mensen in het ziekenhuis opgenomen en 174 op de IC. Beiden een toename van week-op-week van rond de 60%.
Hoe kan je dan zeggen dat het niet hard stijgt?
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meerquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Tja als "men" hardleers blijft..we willen toch een keer van het virus afkomen lijkt me?!
Ik weet vrij zeker dat de mensen die erg angstig tegenover deze situatie staan gemiddeld gezien veel vaker een voorstander zullen zijn van heel strenge maatregelen, omdat repressie voor hun ongetwijfeld prima wisselgeld is voor meer (vermeende) veiligheid. Voor mij is dat het echter zeker niet, althans niet per definitie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ken er sinds kort twee. Maar ook daarvoor liep ik zelf al met een masker.
Weet je. ik vind 't eigenlijk gewoon eng. Die cijfers liegen niet. Nu woon ik zelf in een gemoedelijk dorpje en hier zijn ook niet veel mensen besmet, maar toch: de grote steden liggen niet ver weg. Het is een kwestie van tijd, vrees ik.
Dus omdat het even een paar dagen wat rustiger is, denk je dat de trend is gekeerd? Ondanks dat het aantal besmettingen maar blijft stijgen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Grootste dagelijkse toename was tot dusver 6 oktober.
Bedenk dan nog even dat de IC-opnames achter lopen op de besmettingscijfers. De toename daar gaat nog komen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Grootste dagelijkse toename was tot dusver 6 oktober.
Ja maar mensen gaan ook dood aan verkeersongelukken en dat risico accepteren we en bovendien gaan mensen ook dood aan de griep en is er geen oversterfte, dus waar hebben we het over en bovendien gaan oude mensen sowieso dood en heeft onze regering een verborgen agenda om ons eronder te krijgen en het 5G-netwerk erdoorheen te drukken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Want dit is alleen iets voor ouderen?
Aan de ene kant snap ik dat wel. Al willen we ook de kwetsbare mensen beschermen, voor wie een besmetting wel eens slecht zou kunnen aflopen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik liever dat het even doorgaat en dat de tweede golf zo lang mogelijk doorgaat. Op die manier denk ik dat we meer immuniteit opbouwen en uiteindelijk het virus beter onder controle kunnen houden, want alleen met verregaande maatregelen gaat dat niet eeuwig werken.
Lekker de verzorgingstehuizen weer op slot zodat ze daar wegkwijnen van de eenzaamheid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
alleen naar de besmettingen kijken is ook niet goedquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus omdat het even een paar dagen wat rustiger is, denk je dat de trend is gekeerd? Ondanks dat het aantal besmettingen maar blijft stijgen?
Ik vind het geen logisch verhaal.
Dus wat gebeurt er dan met de mensen die hun verzorgen? Ook in quarantaine? En hun kinderen? Hun partner? Zoals al gezegd, het klinkt makkelijk en simpel maar het is juist uitermate complex met grote maatschappelijke impact.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen enkele optie is makkelijk dus dan zou ik toch voor deze kiezen en zo goed mogelijk zien te organiseren dat de ouderen wel verzorgd blijven worden en niet stikken in eenzaamheid.
Sjongejonge, meen je dat nou?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:54 schreef Natalie het volgende:
En dan word ik eigenlijk alleen boos als ik ouderen in de supermarkt zie lopen, zonder masker en friemelend aan hun gezicht...
Ik zeg gewoon dat het al een paar dagen op een plateau zit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus omdat het even een paar dagen wat rustiger is, denk je dat de trend is gekeerd? Ondanks dat het aantal besmettingen maar blijft stijgen?
Ik vind het geen logisch verhaal.
Hoe bedoel je dat laatste, over minder streng zijn voor kinderen die nu in groep 8 zitten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is volgens mij niet zo moeilijk voor de basisschool:
- Onderzoek serieus of kinderen niet een grotere bijdrage spelen in de besmettingen dan wordt verondersteld.
- Zorg voor alle kinderen voor een combinatie tussen onderwijs op school en thuis.
- Moedig aan dat kinderen met een beperkte sociale kring van vriendjes blijven afspreken en bied daar eventueel faciliteiten voor (gymzalen i.p.v. speeltuinen bijv. nu het slecht weer wordt).
- Zorg dat voor de groep kinderen die thuis een onveilige situatie hebben dat zij elke dag op school terecht kunnen.
- Wees wat minder streng voor kinderen die met overgangsjaren te maken hebben, in het bijzonder de kinderen die nu in groep 8 zitten.
Zeg ik als zoveelste fopexpert.
Donald is het met je eens. Het heeft niet zozeer met angst te maken, maar eerder met de cijfers die niet zo best zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever.
Nou je het zegt, ik heb inderdaad al maanden niks meer over 5G gehoord.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja maar mensen gaan ook dood aan verkeersongelukken en dat risico accepteren we en bovendien gaan mensen ook dood aan de griep en is er geen oversterfte, dus waar hebben we het over en bovendien gaan oude mensen sowieso dood en heeft onze regering een verborgen agenda om ons eronder te krijgen en het 5G-netwerk erdoorheen te drukken.
Hé wacht, wat is het al een tijd stil rondom 5G! Komt zeker door de mondkapjesdiscussie. Hmz.
Zoals we hier in Spanje hebben gehad 3 maanden langquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:49 schreef kol7680 het volgende:
Voorspelbaar. Gommers wilt weer lockdown
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-is-nodig~acbe14f5/
Het zijn ook vooral ouderen die wanneer ik ze zie toch wel een kus of knuffel willen. Het moet gewoon duidelijker voor hen zijn dat het vooral voor ouderen gevaarlijk is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat wel. Al willen we ook de kwetsbare mensen beschermen, voor wie een besmetting wel eens slecht zou kunnen aflopen.
En dan word ik eigenlijk alleen boos als ik ouderen in de supermarkt zie lopen, zonder masker en friemelend aan hun gezicht...
Degenen die veel contact hebben met ouderen: extra letten op bescherming en regelmatig laten testen. Voor elk probleem is een oplossing, behalve als de wil er niet is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus wat gebeurt er dan met de mensen die hun verzorgen? Ook in quarantaine? En hun kinderen? Hun partner? Zoals al gezegd, het klinkt makkelijk en simpel maar het is juist uitermate complex met grote maatschappelijke impact.
Daarbij, al die ouders en grootouders die voor oppas zorgen? Die naar de kinderen/kleinkinderen omkijken als de ouders werken? Dat ook stil zetten dus? En die ouders moeten dan...wat?
Nog maar 10% van de wereldbevolking is besmet. Zijn er al veel gebieden waar 60 - 70% besmet is geweest?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:56 schreef Tijn het volgende:
Er wordt internationaal steeds meer getwijfeld of het opbouwen van immuniteit überhaupt mogelijk is. Er is op geen enkele plek ook maar iets dat lijkt op groepsimmuniteit bewerkstelligd, terwijl er wel steeds meer verhalen zijn over herbesmettingen.
Dat kan ook niet, Tijn, er zijn nergens ook maar in de verste verte genoeg besmettingen geweest voor zelfs maar het begin van groepsimmuniteit. De VS met zijn records aan gevallen heeft naar schatting van het CDC nog geen 10% van de bevolking covid gehad.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:56 schreef Tijn het volgende:
Er wordt internationaal steeds meer getwijfeld of het opbouwen van immuniteit überhaupt mogelijk is. Er is op geen enkele plek ook maar iets dat lijkt op groepsimmuniteit bewerkstelligd, terwijl er wel steeds meer verhalen zijn over herbesmettingen.
Wat doen met de risicogroepen die samen een huishouden vormen? Kinderen maar thuis laten? Thuiswerkplicht voor de persoon in de risicogroep en partner?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Degenen die veel contact hebben met ouderen: extra letten op bescherming en regelmatig laten testen. Voor elk probleem is een oplossing, behalve als de wil er niet is.
Er is een verschil tussen her besmet raken en ziek worden en her besmet worden en amper tot geen klachten hebben.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:56 schreef Tijn het volgende:
We gaan sowieso naar sluiting van de horeca en dergelijke, maar denk dat er eerst andere maatregelen gaan komen oid.quote:
Het lijkt tot nu toe beide kanten op te kunnen bij herbesmettingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen her besmet raken en ziek worden en her besmet worden en amper tot geen klachten hebben.
Er zijn uitzonderingen wat je altijd zal hebben. Maar het grootste gedeelte heeft erna amper tot geen klachten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het lijkt tot nu toe beide kanten op te kunnen bij herbesmettingen.
Ja, ik denk dat ze de cafe's zullen sluiten, mischien universiteiten en hogescholen ook. Ik weet niet of het legaal mogelijk is maar als het wel mogelijk dan denk ik een mondkapjes plicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
We gaan sowieso naar sluiting van de horeca en dergelijke, maar denk dat er eerst andere maatregelen gaan komen oid.
Veel te vroeg om te zeggen. Zijn nog maar een handvol officiële herbesmettingen bekend.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen wat je altijd zal hebben. Maar het grootste gedeelte heeft erna amper tot geen klachten.
Dit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef Schuifpui het volgende:
Een lockdown is echt overdreven. Kijk naar het verschil in IC-bezetting tussen maart en nu:
[ link | afbeelding ]
Het is echt een wereld van verschil, het gaat nog niet eens half zo hard. Leg de twee grafieken maar eens over elkaar. We hebben gewoon nog voldoende tijd.
[ link | afbeelding ]
In before: ja maar vertraging, leeftijdsverdeling is anders, meer verpleging ipv IC, etc. Dit alles neemt niet weg dat het vele malen langzamer gaat en dat paniek nergens voor nodig is. Ook niet door grote stijgingen in besmettingen.
Alleen worden het er wel steeds meer die de tweede keer toch klachten hebben. Het is dus afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen en hoe lang de anti-stoffen hun werk blijven doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen wat je altijd zal hebben. Maar het grootste gedeelte heeft erna amper tot geen klachten.
Teken in die grafiek even het moment van de vorige Lockdown in.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef Schuifpui het volgende:
Een lockdown is echt overdreven. Kijk naar het verschil in IC-bezetting tussen maart en nu:
[ link | afbeelding ]
Het is echt een wereld van verschil, het gaat nog niet eens half zo hard. Leg de twee grafieken maar eens over elkaar. We hebben gewoon nog voldoende tijd.
[ link | afbeelding ]
In before: ja maar vertraging, leeftijdsverdeling is anders, meer verpleging ipv IC, etc. Dit alles neemt niet weg dat het vele malen langzamer gaat en dat paniek nergens voor nodig is. Ook niet door grote stijgingen in besmettingen.
Nee, dat laatste slaat helaas niet helemaal de spijker op z'n kop, als snap ik wat je ermee probeert te zeggen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik weet vrij zeker dat de mensen die erg angstig tegenover deze situatie staan gemiddeld gezien veel vaker een voorstander zullen zijn van heel strenge maatregelen, omdat repressie voor hun ongetwijfeld prima wisselgeld is voor meer (vermeende) veiligheid. Voor mij is dat het echter zeker niet, althans niet per definitie.
Angst is een slechte raadgever.
En er wordt ook gezegd dat de focus nu meer op de kliniek ligt. Die loopt veel harder vol dan de IC en zal deze keer eerder voor grotere problemen gaan zorgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef Schuifpui het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hoewel het aantal besmettingen een belangrijke factor is voor de komende 2 weken is her natuurlijk niet alleszeggend. Als je 6500 besmettingen hebt onder de leeftijd 20 tot 29 zullen de hoeveelheid ziekenhuisopnames laag zijn. Als je echter 6500 besmettingen hebt op een hoge leeftijd, kun je er vanuit gaan dat de opnames hoger zijn. Naast besmettingscijfers is de indicatie per leeftijd heel belangrijk om het opnamebeeld van de week erna te bepalen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een paar dagen zegt natuurlijk niks, het gaat om de trend. Van week tot week stijgt het aantal ziekenhuisopnames flink, hoor. En zolang het aantal positieve tests blijft groeien, is er geen reden om te denken dat het aantal ziekenhuisopnames daar niet gewoon achteraan blijft hobbelen.
Uitwerking van het plan kost wat moeite maar zoals het nu is, schiet je ook weinig op. De meest kwetsbaren zijn nu eigenlijk vogelvrij.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat doen met de risicogroepen die samen een huishouden vormen? Kinderen maar thuis laten? Thuiswerkplicht voor de persoon in de risicogroep en partner?
En een groter aantal gevallen betekent ook een groter aantal ziekenhuisopnames. Aangezien het nu al piept en kraakt, lijkt het me duidelijk dat dat niet gaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Minimum grens (theoretisch vooralsnog) van groepsimmuniteit voor covid is 60% van de bevolking. Ga je alleen halen met een vaccin of VEEL meer covid gevallen. Ruwweg 5x maal zo veel als tot op heden.
Klinkt alsof je ook geen oplossing hebt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Uitwerking van het plan kost wat moeite maar zoals het nu is, schiet je ook weinig op. De meest kwetsbaren zijn nu eigenlijk vogelvrij.
Ik hoop het ook. Geeft mij nog een paar weken de tijd om ander werk te zoeken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ze de cafe's zullen sluiten, mischien universiteiten en hogescholen ook. Ik weet niet of het legaal mogelijk is maar als het wel mogelijk dan denk ik een mondkapjes plicht.
Het grote verschil met toen en nu, is dat ze nu proberen de reguliere zorg niet te schrappen. Dus er is véél minder capaciteit dan toen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef Schuifpui het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:
heb je daar een bron van toevallig ?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:02 schreef groenen het volgende:
Wanneer wordt angstzaaier Mommers eens ontslagen?
Volgens hem zouden we maandag 500 mensen op de IC hebben.
Coronavirussen zijn gewoon verkoudheidsvirussen die vaker terug komen. Maar als je de eerste keer het hebt doorgemaakt reageert het lichaam een stuk sneller. Dan heb ik het even niet over 80 plussers want dan is er meer aan de hand zoals een veroudert immuunsysteem. Sommige bacteriën die jij en ik mee kunnen dragen zijn voor ons totaal onschadelijk maar voor een 80 plusser kan dat een vitale longontsteking beteken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alleen worden het er wel steeds meer die de tweede keer toch klachten hebben. Het is dus afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen en hoe lang de anti-stoffen hun werk blijven doen.
Mwah, er wordt al heel wat zorg geschrapt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het grote verschil met toen en nu, is dat ze nu proberen de reguliere zorg niet te schrappen. Dus er is véél minder capaciteit dan toen.
Die bedenk je natuurlijk ook niet binnen 5 minuten op Fok. Kwetsbaren 100% beschermen zal nooit lukken, maar beter dan nu zal toch echt wel mogelijk zijn. Maar als mensen dat niet willen..mij best. Eigenwijs kutlandje zijn we toch eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je ook geen oplossing hebt.
Nou ja, stel je eens voor dat we ruim 30.000 gevalllen per dag erbij krijgen en het effect daarvan over een periode van, goh, 6 maanden iedere dag en dan hebben we groepsimmuniteit (mischien)quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
En een groter aantal gevallen betekent ook een groter aantal ziekenhuisopnames. Aangezien het nu al piept en kraakt, lijkt het me duidelijk dat dat niet gaat.
Dus dat hele verhaal over groepsimmuniteit door het virus maar rond te laten gaan onder de bevolking kan wel de kast in.
Het moment waarop de zwarte en de blauwe lijn uit elkaar lopen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Teken in die grafiek even het moment van de vorige Lockdown in.
Door die eigenwijsheid zitten we nu in deze teringzooi inderdaad..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die bedenk je natuurlijk ook niet binnen 5 minuten op Fok. Kwetsbaren 100% beschermen zal nooit lukken, maar beter dan nu zal toch echt wel mogelijk zijn. Maar als mensen dat niet willen..mij best. Eigenwijs kutlandje zijn we toch eigenlijk.
Yep nu al.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, er wordt al heel wat zorg geschrapt.
Je kunt wel extrapoleren op basis van alle gegevens over de tweede golf. Wat ik daarnaast niet goed begrijp is waarom zo makkelijk door menigeen naast zich neer wordt gelegd dat ziekenhuizen nu al problemen hebben en dat er op korte termijn sowieso niks te veranderen is in de opnames die nog gaan komen. Er is een reden dat Gommers alarm slaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoewel het aantal besmettingen een belangrijke factor is voor de komende 2 weken is her natuurlijk niet alleszeggend. Als je 6500 besmettingen hebt onder de leeftijd 20 tot 29 zullen de hoeveelheid ziekenhuisopnames laag zijn. Als je echter 6500 besmettingen hebt op een hoge leeftijd, kun je er vanuit gaan dat de opnames hoger zijn. Naast besmettingscijfers is de indicatie per leeftijd heel belangrijk om het opnamebeeld van de week erna te bepalen.
Wat mij betreft kijken we dus naar de cijfers van dinsdag, naar de leeftijdsverdeling en de besmettingscijfers van die week. Op basis daarvan kunnen we een prima schatting van het aantal opnames maken.
Met deze cijfers is het gewoon niet op een juiste manier te extrapoleren.
Leuk dat je dat als voorbeeld gebruikt. Als we alle maatregelen stop zouden zetten dan worden de ziekenhuizen binnen een paar weken volledig overspoeld.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat ligt ook helemaal stil.
Even grof hoor, 23 maart:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Teken in die grafiek even het moment van de vorige Lockdown in.
Eensch!quote:
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Even grof hoor, 23 maart:
[ link | afbeelding ]
Toen lager er 574 mensen op de IC, nu 250 en destijds was de stijging veel sneller dan nu.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
[..]
heb je daar een bron van toevallig ?
Prima, ga je gang, ga niet weer zo'n ding tekenen:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:13 schreef trein2000 het volgende:
was de stijging veel sneller dan nu.
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Even grof hoor, 23 maart:
[ link | afbeelding ]
Toen lager er 574 mensen op de IC, nu 250 en destijds was de stijging veel sneller dan nu.
Die verhoogde IC-capaciteit is leuk, maar deels ook theoretisch. De apparatuur is er wel, het personeel niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.
Ik hoor al van de eerste mensen om me heen die daarmee te maken krijgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.
Toen was ik dat weekend ervoor nog uitgegaan in een kroeg met 100 manquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.
Ja, daarom. Het gaat dus nu al mis, terwijl de trend nog niet eens gekeerd is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, er wordt al heel wat zorg geschrapt.
Alleen daarom zou het toch fijn zijn als mensen zich houden aan regels...dan hoeven er geen strengere regels te komen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meer
Enige wat gaat lukken is het aantal nieuwe besmettingen sterk beperken.
In maart bleek dat we bereid zijn babyboomers te offeren. Ik zit nog in de leeftijd die voorrang moest krijgen. Bejaarden stemden massaal VVD en CDA, dus dan krijg je ook de zorg die je wilde!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk dat je dat als voorbeeld gebruikt. Als we alle maatregelen stop zouden zetten dan worden de ziekenhuizen binnen een paar weken volledig overspoeld.
Als je dan een verkeersongeluk krijgt dan is er geen bed meer voor je in het ziekenhuis. Elk ongeluk dat je dan krijgt waar je zonder medische hulp aan dood kan gaan word je dan fataal.
En hetzelfde geld aan een hartaanval, kanker, hersenbloeding of wat dan ook.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meer
Enige wat gaat lukken is het aantal nieuwe besmettingen sterk beperken.
Ja, alles in de regio Rotterdam zit vol dus ze moeten patienten wel verplaatsen om nog zorg te verlenen op een basisniveau.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
De broer van mijn tante die is opgenomen met Corona woont in regio Rotterdam maar is nu ook verplaatst naar Zwolle.
Geen idee wat je hiermee wil zeggen, maar als er geen maatregelen genomen worden is iedereen de sjaak. Ook jijquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In maart bleek dat we bereid zijn babyboomers te offeren. Ik zit nog in de leeftijd die voorrang moest krijgen. Bejaarden stemden massaal VVD en CDA, dus dan krijg je ook de zorg die je wilde!
Bovendien, je vroeg me om de datum van de intelligente lockdown in te tekenen, dat was 23 maart en heb ik voor je gedaan. Als je andere dingen wil zien prima. Ik geef je er netjes een bron bij die volgens mij algemeen geaccepteerd wordt. Mij dan van fake news beschuldigen vind ik onbehoorlijk. Zeker voor een mod. Ik heb je bericht dan ook gerapporteerd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje doorzichtig dit![]()
Fakenews verspreiden is niet zo chic.
Enerzijds misschien waard. Anderzijds laat jij je nu testen, want je hebt klachten die weliswaar afkomstig zijn van het rhinovirus. Dus jij komt in de statistieken en gaat in quarantaine, terwijl dat niet het geval was als corona zonder symptomen had. Dan bleef je rustig rondlopen waarbij de kans bestond dat je iemand besmet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:03 schreef quirina het volgende:
Als je zogenaamd symptoomloos Corona hebt en een rhinovirus erbij dan loop je beide virussen lekker rond te hoesten.
Tja wel waar.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:21 schreef quirina het volgende:
Corona helplijn :
Ik: "Ik zit in een gezin van drie en wil graag een bevriend gezin van zeven uitnodigen, mag dat?"
Helplijn :"nee, want je mag maximaal drie mensen bovenop je gezin uitnodigen."
Ik:"ok, dus als zij ons uitnodigen is er geen probleem"
Helplijn:.......
Was hier gister ook al geplaatst. Was toen ook al niet leuk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:21 schreef quirina het volgende:
Corona helplijn :
Ik: "Ik zit in een gezin van drie en wil graag een bevriend gezin van zeven uitnodigen, mag dat?"
Helplijn :"nee, want je mag maximaal drie mensen bovenop je gezin uitnodigen."
Ik:"ok, dus als zij ons uitnodigen is er geen probleem"
Helplijn:.......
Kijk ik als volwassene laat me wel testen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Enerzijds misschien waard. Anderzijds laat jij je nu testen, want je hebt klachten die weliswaar afkomstig zijn van het rhinovirus. Dus jij komt in de statistieken en gaat in quarantaine, terwijl dat niet het geval was als corona zonder symptomen had. Dan bleef je rustig rondlopen waarbij de kans bestond dat je iemand besmet.
https://www.theguardian.c(...)struggling-hospitalsquote:Hospitals across the north of England are preparing for the worst. Last week saw an influx of Covid-19 patients that has rattled medics and ministers.
On Thursday, MPs were told that the number of patients in intensive care in the north of England in three weeks’ time would be higher than at the height of the first wave of the pandemic in April.
Liverpool’s director of public health, Matt Ashton, believes that might happen sooner in his city – within a week. Liverpool’s hospitals have a capacity of about 400 beds for Covid-19 patients and by last Thursday 241 were occupied, double the previous week’s total.
Doctors in Liverpool have been told by NHS bosses not to talk publicly about the situation, but many are worried that they are starting to see more elderly patients and that there are not enough staff to cope.
Die kant gaan wij ook op..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:26 schreef crystal_meth het volgende:
Gaat niet goed in de UK:
[..]
https://www.theguardian.c(...)struggling-hospitals
Ik snap het. Ik vind het ook belachelijk dat zij (ongetest) met klachten naar school mogen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Kijk ik als volwassene laat me wel testen.
Heb al paar testen achter de rug zelfs.
Maar kinderen met verkoudheidsvirussen kunnen ook corona hoesten.
En die worden niet getest.
Die mogen naar school en naar de opvang hoeven geen afstand te houden tot volwassenen en tot elkaar.
Snap je m’n punt?
Als je verkouden hebt hoest je geen covid. Als je covid hebt hoest je covid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Kijk ik als volwassene laat me wel testen.
Heb al paar testen achter de rug zelfs.
Maar kinderen met verkoudheidsvirussen kunnen ook corona hoesten.
En die worden niet getest.
Die mogen naar school en naar de opvang hoeven geen afstand te houden tot volwassenen en tot elkaar.
Snap je m’n punt?
Je kan COVID en verkoudheid ook tegelijkertijd hebben.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je verkouden hebt hoest je geen covid. Als je covid hebt hoest je covid.
Dat een verkoudheid een corona virus kan zijn maar het nog geen covid, als je niet begrijpt dat er een verschil is tussen corona virussen onderling dan spijt mij dat voor je.
Dus nee, niemand snapt je punt.
Ik had een sollicitatie lopen voor een leuke baan, maar heel die baan gaat niet door want coronamaatregelen. Ik ben nu al de sjaak voor een ander, terwijl ik volgens juist de meest kwetsbare groep geen stufi, baanzekerheid of een leefbaar klimaat in mijn oudere jaren nodig had. Ben er klaar mee. De tijd voor ikke is nu gekomen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee wil zeggen, maar als er geen maatregelen genomen worden is iedereen de sjaak. Ook jij
Ja. Het zijn verschillende virussen dus je kan ze beiden tegelijk hebben. Dat maakt een kind wat verkouden is nog geen bron van covid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan COVID en verkoudheid ook tegelijkertijd hebben.
DAT klopt. En het word steeds meer betwijfeld of het daadwerkelijk zo is dat kinderen onder de 12 covid niet verspreiden. We weten iig wel zeker dat ze het kunnen hebben.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:30 schreef Luke83 het volgende:
Of omdat kleine kinderen niet getest worden, weet je niet of het Covid of een verkoudheidsvirus is.
Ik vind het oprecht vervelend voor je.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had een sollicitatie lopen voor een leuke baan, maar heel die baan gaat niet door want coronamaatregelen. Ik ben nu al de sjaak voor een ander, terwijl ik volgens juist de meest kwetsbare groep geen stufi, baanzekerheid of een leefbaar klimaat in mijn oudere jaren nodig had. Ben er klaar mee. De tijd voor ikke is nu gekomen.
Dat kunnen we nou wel blijven roepen maar persoonlijk ben ik er al vanaf de eerste maand van overtuigd dat dit virus zich niet laat stoppen door een paar halve maatregelen als mondkapjes en horeca dicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als we niks doen dan wordt de situatie nog vele malen erger. Voor iedereen.
Handenwassen, afstand houden, kerken vragen niet meer met 600 man bijeen te komen en misschien zelfs zo'n mondkap op: helemaal prima.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht vervelend voor je.
Bijna iedereen in Nederland ondervind nadelen van deze pandemie. De een erger dan de ander. En jij bent blijkbaar ook zwaar getroffen.
Maar dat is geen reden om geen maatregelen te nemen of om zelf dingen te doen waardoor je minder kans loopt om besmet te worden en anderen te besmetten.
Als we niks doen dan wordt de situatie nog vele malen erger. Voor iedereen.
Maar het is juist alles behalve belachelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik snap het. Ik vind het ook belachelijk dat zij (ongetest) met klachten naar school mogen.
Dat kan gewoon ook weer niet, echt onmogelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:40 schreef Vliegbaard het volgende:
De enige manier lijkt me 2 weken alles, echt alles dicht en leven op noodrantsoen.
Soms heb je niks te willen en moet je ermee dealen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kunnen we nou wel blijven roepen maar persoonlijk ben ik er al vanaf de eerste maand van overtuigd dat dit virus zich niet laat stoppen door een paar halve maatregelen als mondkapjes en horeca dicht.
De enige manier lijkt me 2 weken alles, echt alles dicht en leven op noodrantsoen.
Of we dat willen is een tweede. Voorlopig blijkt uit geen enkele statistiek dat er een maatregels is die werkt.
Als dat echt nodig is om het aantal besmettingen onder controle te houden dan moet dat maar. Want het laatste wat we willen is dat ons gezondheidsstelsel volledig overspoeld raakt. Ook al zien vele users van dit subforum de ernst niet in van dat laatste.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kunnen we nou wel blijven roepen maar persoonlijk ben ik er al vanaf de eerste maand van overtuigd dat dit virus zich niet laat stoppen door een paar halve maatregelen als mondkapjes en horeca dicht.
Of we dat willen is een tweede. Voorlopig blijkt uit geen enkele statistiek dat er een maatregels is die werkt.
Er is helemaal niemand die ergens om vraagt. Niemand heeft om dit virus gevraagd en mensen willen gewoon door met hun leven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:41 schreef dick_laurent het volgende:
Plus het feit dat blijkbaar harde maatregelen en lockdown praktijken wel moeten in dit land, want men leert het anders gewoon niet.
Vandaag zag ik toevallig live beelden op instagram van iemand op hoog catharijne (groot winkelcentrum) in Utrecht. Mijn bek viel open hoor, zó druk. En mensen met hele gezinnen hutje mutje, 1.5 meter totaal negerend en merendeel zonder mondkapjes rondlopend.
Tja. We vragen er zelf gewoon om...
In Nederland niet nee, godzijdank.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat kan gewoon ook weer niet, echt onmogelijk.
Dat is precies waarom er dus maar maatregelen opgelegd moeten gaan worden, want mensen veranderen zelf hun gedrag niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niemand heeft om dit virus gevraagd en mensen willen gewoon door met hun leven.
Hier gaan wij het waarschijnlijk nooit over eens worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies waarom er dus maar maatregelen opgelegd moeten gaan worden, want mensen veranderen zelf hun gedrag niet.
Ja joh. Totdat ze beginnen te hoesten, en nog meer te hoesten, en benauwder en benauwder worden en goh, dan eisen ze wél opeens dat ziekenhuisbed op. Of niet soms?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand die ergens om vraagt. Niemand heeft om dit virus gevraagd en mensen willen gewoon door met hun leven.
Er zit een risicoafweging in en blijkbaar is het risico laag genoeg om lekker met het gezin te gaan shoppen.
Ook mondkapjesplicht alsjeblieft. Kan jij er dan een paar per post sturen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Scholen moeten ook gewoon dicht hoor. 65% raakt thuis in eigen gezin besmet, ja dat wil wel met koters op de middelbare.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ook mondkapjesplicht alsjeblieft. Kan jij er dan een paar per post sturen?
Uh ja. Of de ziekenhuizen liggen zo vol dat jij niet geholpen kan worden nadat je een ongeluk gehad hebt. Zo ver kunnen veel mensen helaas niet nadenken, maar dit gaat wel de realiteit worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja joh. Totdat ze beginnen te hoesten, en nog meer te hoesten, en benauwder en benauwder worden en goh, dan eisen ze wél opeens dat ziekenhuisbed op. Of niet soms?
Had ook voorkomen kunnen worden door niet bijv een mega druk winkelcentrum op te zoeken... bescheiden te zijn. Dan maar even minder erop uit.
Maar hey, IK wil dit en IK wil dat en het MOET gewoon kunnen.
Nee. Het kan dus niet.
Gaat nooit meer gebeuren. Al zitten we op 20k besmettingen per dag. Scholen blijven openquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Scholen moeten ook gewoon dicht hoor. 65% raakt thuis in eigen gezin besmet, ja dat wil wel met koters op de middelbare.
Horeca dicht sws. Lijkt me ook t beste. Teveel mensen die gewoon lekker gaan zuipen in de kroeg volle bak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Wat zouden nieuwe maatregelen kunnen zijn die wellicht dinsdag worden genomen?
Horeca dicht? Mondkapjes op meer plaatsen? Zaken als theater/bioscoop dicht? Wat zouden nog meer kunnen doen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Sowieso verlenging en wellicht mondkapjes plicht en avondklok.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Misschien niet meer sporten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Intelligente lockdown, wellicht de scholen open. Horeca sowieso alles dicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Die zie ik dus juist heel laat gebeuren pas. Sporten is ook weer goed voor je dus dat verbieden kan zomaar slecht zijn. Of, dan heb ik het over sportscholen en solosporten. Kan me wel voorstellen dat de regels voor teamsporten zwaarder worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Misschien niet meer sporten?
Gelukkig heb ik daar zelf geen last van.
@:ggmm @:wereldgozer
Wat nou als het probleem met de oplopende besmettingen primair daar blijkt te liggen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gaat nooit meer gebeuren. Al zitten we op 20k besmettingen per dag. Scholen blijven open
Ja, hopelijk maken ze wel onderscheid. Contactsport is wel vreemd toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die zie ik dus juist heel laat gebeuren pas. Sporten is ook weer goed voor je dus dat verbieden kan zomaar slecht zijn. Of, dan heb ik het over sportscholen en solosporten. Kan me wel voorstellen dat de regels voor teamsporten zwaarder worden.
Ja want dat heeft tot nu toe best aardig uitgepakt wil je zeggen...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Op basis van deze cijfers kun je dinsdag onmogelijk een nieuwe intelligente lockdown afkondigen. Hopelijk blijven ze gewoon hun beleid volgen en draaien ze weer wat aan de knoppen.
Het RIVM zal dat niet toegeven. Nooit en te nimmer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat nou als het probleem met de oplopende besmettingen primair daar blijkt te liggen?
Hoe danquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Hou ze allemaal zelf, sterker nog de helft is al op
Toch zie ik dat nog niet gebeuren. Heb zo'n idee dat ze toch nog iets willen proberen en als dat niet helpt dan pas die intelligente lockdown. Maarja dan kan je die net zo goed tot het eind van dit jaar (i.v.m. de feestdagen) doen aangezien dit jaar toch al bijna voorbij is en niks meer gaat zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Intelligente lockdown, wellicht de scholen open. Horeca sowieso alles dicht.
Denk het niet hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Die lijken maar marginaal effect te hebben inderdaad en dus buitelt iedereen over elkaar heen om hun eigen pakketje aan maatregelen (of juist het ontbreken daarvan) te pushen - niet in de laatste plaats de OMT-leden die, als ze hun zin niet krijgen in hun gremium, direct de media opzoeken - wat nou precies het laatste is wat je in een crisissituatie aan communicatie moet doen - of je (achteraf) nou gelijk hebt of niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik zit net dit te lezen:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, hopelijk maken ze wel onderscheid. Contactsport is wel vreemd toch?
De horeca is al zo dood als een pier en is alles behalve "volle bak", er staan in de meeste kroegen vakken gemerkt om je tafeltje heen en daar moet je binnen blijven. Het is zo krampachtig dat er geen reet meer aan is in de kroeg en iedereen dus massaal naar huisfeestjes gaat. Waar juist de besmettingen plaatsvinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:58 schreef SOG het volgende:
[..]
Horeca dicht sws. Lijkt me ook t beste. Teveel mensen die gewoon lekker gaan zuipen in de kroeg volle bak.
Mij is verteld dat iedereen dan illegale feestjes thuis opzoekt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zijn het met elkaar eens Da_Sandman!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Op basis van deze cijfers kun je dinsdag onmogelijk een nieuwe intelligente lockdown afkondigen. Hopelijk blijven ze gewoon hun beleid volgen en draaien ze weer wat aan de knoppen.
Want er zijn tot nu toe heel veel mensen besmet geraakt tijdens het sporten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, hopelijk maken ze wel onderscheid. Contactsport is wel vreemd toch?
Nog genoeg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze hebben niet zoveel opties meer over he
Bel de wouten krant!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wij zijn het met elkaar eens Da_Sandman!
En of die er isquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:03 schreef nostra het volgende:
bijvoorbeeld omdat zorgverzekeraars individuele budgetten met individuele ziekenhuizen en klinieken afspreken en er geen overrule-knop blijkt te zijn,
De horeca is al zo dood als een pier en is alles behalve "volle bak", er staan in de meeste kroegen vakken gemerkt om je tafeltje heen en daar moet je binnen blijven. Het is zo krampachtig dat er geen reet meer aan is in de kroeg en iedereen dus massaal naar huisfeestjes gaat. Waar juist de besmettingen plaatsvinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:58 schreef SOG het volgende:
[..]
Horeca dicht sws. Lijkt me ook t beste. Teveel mensen die gewoon lekker gaan zuipen in de kroeg volle bak.
Mondkapjes hebben weinig tot geen effect, het is er vooral om mensen weer even alert te maken op de ernst van de situatie. Daarnaast is het juridisch niet te verplichten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Horeca dicht? Mondkapjes op meer plaatsen? Zaken als theater/bioscoop dicht? Wat zouden nog meer kunnen doen?
200 op de IC's vandaag?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Besmettingen nemen uiteraard toe. Rest blijft achter. Totaal geen reden voor een nieuwe intelligente lockdown.
Minder dan gisteren?quote:
Dat gebeurd nu al massaal. Op het rembrandtplein is het normaal gesproken ieder weekend stampvol, kan je over de mensen heenlopen. Zelfs met mooi weer kon je er afgelopen maanden een kanon afschieten. Kroegen en clubs is geen reet meer aan door het krampachtige beleid dus jaag je iedereen naar de illegale alternatieven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:03 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Mij is verteld dat iedereen dan illegale feestjes thuis opzoekt.
Maar waar lopen de thuisbesmetters het op?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:05 schreef Harlon het volgende:
[..]
De horeca is al zo dood als een pier en is alles behalve "volle bak", er staan in de meeste kroegen vakken gemerkt om je tafeltje heen en daar moet je binnen blijven. Het is zo krampachtig dat er geen reet meer aan is in de kroeg en iedereen dus massaal naar huisfeestjes gaat. Waar juist de besmettingen plaatsvinden.
[..]
Mondkapjes hebben weinig tot geen effect, het is er vooral om mensen weer even alert te maken op de ernst van de situatie. Daarnaast is het juridisch niet te verplichten.
Theater en bioscoop is niet waar de besmettingen plaatsvinden, dichtgooien heeft dus geen toegevoegde waarde.
Vrijwel alle besmettingen vinden binnenshuis danwel op kantoor plaats. Veel succes met daar een oplossing voor bedenken.
Oneens, nu ingrijpen voorkomt dat je in dit tempo langzaam maar zeker de IC’s vol krijgt met corona patiënten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Besmettingen nemen uiteraard toe. Rest blijft achter. Totaal geen reden voor een nieuwe intelligente lockdown.
Stoffen mondkapjes wellicht niet. Chirurgische en FFP2 mondkapjes werken heel goed. Die zijn nu volop verkrijgbaar. Verplicht die dan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:05 schreef Harlon het volgende:
[..]
De horeca is al zo dood als een pier en is alles behalve "volle bak", er staan in de meeste kroegen vakken gemerkt om je tafeltje heen en daar moet je binnen blijven. Het is zo krampachtig dat er geen reet meer aan is in de kroeg en iedereen dus massaal naar huisfeestjes gaat. Waar juist de besmettingen plaatsvinden.
[..]
Mondkapjes hebben weinig tot geen effect, het is er vooral om mensen weer even alert te maken op de ernst van de situatie. Daarnaast is het juridisch niet te verplichten.
Theater en bioscoop is niet waar de besmettingen plaatsvinden, dichtgooien heeft dus geen toegevoegde waarde.
Vrijwel alle besmettingen vinden binnenshuis danwel op kantoor plaats. Veel succes met daar een oplossing voor bedenken.
Chirurgische mondmaskers: https://www.hollandsemondkapjes.nlquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ook mondkapjesplicht alsjeblieft. Kan jij er dan een paar per post sturen?
Zoals?quote:
Verklaar je nader.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het is juist alles behalve belachelijk.
Gelukkig niet neequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:07 schreef DireStraits7 het volgende:
By far de meest zinvolle maatregelen is achter de deur ingrijpen en die grootschalige bijeenkomsten thuis aan banden leggen. Maar dat zal het kabinet vast niet aandurven.
Welke risicofactoren dan?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:08 schreef Tjacka het volgende:
Horeca dicht zou ontzettende symboolpolitiek zijn en zie ik dan ook niet gebeuren.Eerder voortzetting van het beleid met dichtgooien van bepaalde risicofactoren.
Ga je ook ff voor iedereen de kosten dekken dan? En hoe wil je dat gaan handhaven/controleren. Men ziet nu al geen kans om de huidige maatregelen te handhaven, dat ziet men dan kan je er zwaardere maatregelen bovenop gooien maar daar gaat men zich dan ook niet aan houden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Stoffen mondkapjes wellicht niet. Chirurgische en FFP2 mondkapjes werken heel goed. Die zijn nu volop verkrijgbaar. Verplicht die dan.
Ook als je ze in je kontzak stopt? En ff lekker glad strijkt met je handen? En dan aan je spiegel?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Stoffen mondkapjes wellicht niet. Chirurgische en FFP2 mondkapjes werken heel goed. Die zijn nu volop verkrijgbaar. Verplicht die dan.
Kunnen we nu niet beter concluderen dat in de horeca etc. het probleem ook helemaal niet zit als dit geen effect heeft gehad, i.p.v. ze als maar harder te gaan naaien? We blijven maar doorspelen op een dood spoor in de hoop doel te treffen terwijl je gerichter moet gaan ingrijpen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want dat heeft tot nu toe best aardig uitgepakt wil je zeggen...
In stapjes afbouwen natuurlijk. Zoals ze de hele tijd al doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoals?![]()
Ze gaan dinsdag gewoon alle niet essentiële samenkomsten beëindigen, dus horeca dicht gooien.
Hoi Hugoquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoals?![]()
Ze gaan dinsdag gewoon alle niet essentiële samenkomsten beëindigen, dus horeca dicht gooien.
Want jij wil graag kunnen blijven door feesten?quote:
Maakt het contactonderzoek na besmetting wel iets makkelijker lijkt mij.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:03 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Mij is verteld dat iedereen dan illegale feestjes thuis opzoekt.
Ik help het je hopen, ik verwacht strenge maatregelen dinsdag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:08 schreef Tjacka het volgende:
Horeca dicht zou ontzettende symboolpolitiek zijn en zie ik dan ook niet gebeuren.Eerder voortzetting van het beleid met dichtgooien van bepaalde risicofactoren.
Dat mogen ze niet. Expliciet vermeld in de nieuwe corona wetgeving, de maatregelen gelden niet achter de voordeur. De overheid bemoeit zich in principe niet met wat je in je eigen huis doet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:07 schreef DireStraits7 het volgende:
By far de meest zinvolle maatregelen is achter de deur ingrijpen en die grootschalige bijeenkomsten thuis aan banden leggen. Maar dat zal het kabinet vast niet aandurven.
Dat mogen ze niet. Expliciet vermeld in de nieuwe corona wetgeving, de maatregelen gelden niet achter de voordeur. De overheid bemoeit zich in principe niet met wat je in je eigen huis doet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Dit, horeca word nu al keihard verneukt. Avondwinkels spinnen er wel garen bij.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:08 schreef Tjacka het volgende:
Dat is dus minder dan gisteren (270) volgens NICE. Zeg niet dat het niet hoog is, maar de alarmerende toon staat mij tegen.quote:
Ben benieuwd ddenk dat het je nog wel eens vies gaat tegen vallen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
In stapjes afbouwen natuurlijk. Zoals ze de hele tijd al doen.
Slappe hap, zelfs de oppositie is gewoon bezig met de eigen verkiezingen. Roepen allemaal om maatregelen, maar durven zelf ook niet de handen vuil te maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:10 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet. Expliciet vermeld in de nieuwe corona wetgeving, de maatregelen gelden niet achter de voordeur. De overheid bemoeit zich in principe niet met wat je in je eigen huis doet.
Waarbij ook staat dat de cijfers nog niet bijgewerkt zijn. (en in het weekend lopen ze vaak verder achter omdat het eerst zorg is, dan registratie).quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dus minder dan gisteren (270) volgens NICE. Zeg niet dat het niet hoog is, maar de alarmerende toon staat mij tegen.
Kost dat meer dan al deze maatregelen? Dat lijkt me niet. Ook kosten chirurgische maskers geen drol. Kosten kan geen argument zijn in deze.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:09 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ga je ook ff voor iedereen de kosten dekken dan? En hoe wil je dat gaan handhaven/controleren. Men ziet nu al geen kans om de huidige maatregelen te handhaven, dat ziet men dan kan je er zwaardere maatregelen bovenop gooien maar daar gaat men zich dan ook niet aan houden.
Nee niets slappe hap. Fuck off met je overheid die een beetje gaat bepalen wat ik in mijn eigen huis doe. En flikker op met de NSB'rs die dan even binnen komen controleren of het wel allemaal volgens de regels gaat. Dit soort shit doen ze maar lekker in China, niet hier.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Slappe hap, zelfs de oppositie is gewoon bezig met de eigen verkiezingen. Roepen allemaal om maatregelen, maar durven zelf ook niet de handen vuil te maken.
Het zijn wegwerpmaskers. Je haalt ze uit de verpakking, zet ze op je smoel en gooit ze daarna weg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ook als je ze in je kontzak stopt? En ff lekker glad strijkt met je handen? En dan aan je spiegel?
Heb je gisteren de persconferentie van Rutte gezien? Daar gaf hij toch wel tussen neus en lippen aan dat een sluiting wel in de toekomst ligt, maar alleen als we ons niet aan de regels houden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben benieuwd ddenk dat het je nog wel eens vies gaat tegen vallen.
Vorige pakket was ook vrij stevig en dat heeft amper effect gehad.
Dat was gisteren ja, toen leken de cijfers stabiel, vandaag weer +500quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je gisteren de persconferentie van Rutte gezien? Daar gaf hij toch wel tussen neus en lippen aan dat een sluiting wel in de toekomst ligt, maar alleen als we ons niet aan de regels houden.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:13 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee niets slappe hap. Fuck off met je overheid die een beetje gaat bepalen wat ik in mijn eigen huis doe. En flikker op met de NSB'rs die dan even binnen komen controleren of het wel allemaal volgens de regels gaat. Dit soort shit doen ze maar lekker in China, niet hier.
Als de horeca 's avonds dichtgaat kunnen ze niet zo goed de hele dag dichtblijven. Ik zou dan eerder iets verwachten als 'mag alleen buiten op het terras'.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Als er dinsdag als verwacht alleen maar aan de knoppen gedraaid wordt (koopavond verbieden, horeca wellicht 's avonds dicht) dan geeft het kabinet wel het juiste signaal, dat ze zich niet gek laten maken door het gestaar naar die besmettingsaantallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |