Je kunt wel extrapoleren op basis van alle gegevens over de tweede golf. Wat ik daarnaast niet goed begrijp is waarom zo makkelijk door menigeen naast zich neer wordt gelegd dat ziekenhuizen nu al problemen hebben en dat er op korte termijn sowieso niks te veranderen is in de opnames die nog gaan komen. Er is een reden dat Gommers alarm slaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoewel het aantal besmettingen een belangrijke factor is voor de komende 2 weken is her natuurlijk niet alleszeggend. Als je 6500 besmettingen hebt onder de leeftijd 20 tot 29 zullen de hoeveelheid ziekenhuisopnames laag zijn. Als je echter 6500 besmettingen hebt op een hoge leeftijd, kun je er vanuit gaan dat de opnames hoger zijn. Naast besmettingscijfers is de indicatie per leeftijd heel belangrijk om het opnamebeeld van de week erna te bepalen.
Wat mij betreft kijken we dus naar de cijfers van dinsdag, naar de leeftijdsverdeling en de besmettingscijfers van die week. Op basis daarvan kunnen we een prima schatting van het aantal opnames maken.
Met deze cijfers is het gewoon niet op een juiste manier te extrapoleren.
Leuk dat je dat als voorbeeld gebruikt. Als we alle maatregelen stop zouden zetten dan worden de ziekenhuizen binnen een paar weken volledig overspoeld.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat ligt ook helemaal stil.
De meeste mensen in dit topic hebben meer te vrezen van het verkeer dan dit virus, maar de grondwet is iets vies en geen maatregel te ver. Ik vind dat oprecht enger dan het virus.
Even grof hoor, 23 maart:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Teken in die grafiek even het moment van de vorige Lockdown in.
Eensch!quote:
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Even grof hoor, 23 maart:
[ link | afbeelding ]
Toen lager er 574 mensen op de IC, nu 250 en destijds was de stijging veel sneller dan nu.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
[..]
heb je daar een bron van toevallig ?
Prima, ga je gang, ga niet weer zo'n ding tekenen:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:13 schreef trein2000 het volgende:
was de stijging veel sneller dan nu.
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Even grof hoor, 23 maart:
[ link | afbeelding ]
Toen lager er 574 mensen op de IC, nu 250 en destijds was de stijging veel sneller dan nu.
Die verhoogde IC-capaciteit is leuk, maar deels ook theoretisch. De apparatuur is er wel, het personeel niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.
Ik hoor al van de eerste mensen om me heen die daarmee te maken krijgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.
Toen was ik dat weekend ervoor nog uitgegaan in een kroeg met 100 manquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.
Ja, daarom. Het gaat dus nu al mis, terwijl de trend nog niet eens gekeerd is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, er wordt al heel wat zorg geschrapt.
Alleen daarom zou het toch fijn zijn als mensen zich houden aan regels...dan hoeven er geen strengere regels te komen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meer
Enige wat gaat lukken is het aantal nieuwe besmettingen sterk beperken.
In maart bleek dat we bereid zijn babyboomers te offeren. Ik zit nog in de leeftijd die voorrang moest krijgen. Bejaarden stemden massaal VVD en CDA, dus dan krijg je ook de zorg die je wilde!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk dat je dat als voorbeeld gebruikt. Als we alle maatregelen stop zouden zetten dan worden de ziekenhuizen binnen een paar weken volledig overspoeld.
Als je dan een verkeersongeluk krijgt dan is er geen bed meer voor je in het ziekenhuis. Elk ongeluk dat je dan krijgt waar je zonder medische hulp aan dood kan gaan word je dan fataal.
En hetzelfde geld aan een hartaanval, kanker, hersenbloeding of wat dan ook.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meer
Enige wat gaat lukken is het aantal nieuwe besmettingen sterk beperken.
Ja, alles in de regio Rotterdam zit vol dus ze moeten patienten wel verplaatsen om nog zorg te verlenen op een basisniveau.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
De broer van mijn tante die is opgenomen met Corona woont in regio Rotterdam maar is nu ook verplaatst naar Zwolle.
Geen idee wat je hiermee wil zeggen, maar als er geen maatregelen genomen worden is iedereen de sjaak. Ook jijquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In maart bleek dat we bereid zijn babyboomers te offeren. Ik zit nog in de leeftijd die voorrang moest krijgen. Bejaarden stemden massaal VVD en CDA, dus dan krijg je ook de zorg die je wilde!
Bovendien, je vroeg me om de datum van de intelligente lockdown in te tekenen, dat was 23 maart en heb ik voor je gedaan. Als je andere dingen wil zien prima. Ik geef je er netjes een bron bij die volgens mij algemeen geaccepteerd wordt. Mij dan van fake news beschuldigen vind ik onbehoorlijk. Zeker voor een mod. Ik heb je bericht dan ook gerapporteerd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje doorzichtig dit![]()
Fakenews verspreiden is niet zo chic.
Enerzijds misschien waard. Anderzijds laat jij je nu testen, want je hebt klachten die weliswaar afkomstig zijn van het rhinovirus. Dus jij komt in de statistieken en gaat in quarantaine, terwijl dat niet het geval was als corona zonder symptomen had. Dan bleef je rustig rondlopen waarbij de kans bestond dat je iemand besmet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:03 schreef quirina het volgende:
Als je zogenaamd symptoomloos Corona hebt en een rhinovirus erbij dan loop je beide virussen lekker rond te hoesten.
Tja wel waar.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:21 schreef quirina het volgende:
Corona helplijn :
Ik: "Ik zit in een gezin van drie en wil graag een bevriend gezin van zeven uitnodigen, mag dat?"
Helplijn :"nee, want je mag maximaal drie mensen bovenop je gezin uitnodigen."
Ik:"ok, dus als zij ons uitnodigen is er geen probleem"
Helplijn:.......
Was hier gister ook al geplaatst. Was toen ook al niet leuk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:21 schreef quirina het volgende:
Corona helplijn :
Ik: "Ik zit in een gezin van drie en wil graag een bevriend gezin van zeven uitnodigen, mag dat?"
Helplijn :"nee, want je mag maximaal drie mensen bovenop je gezin uitnodigen."
Ik:"ok, dus als zij ons uitnodigen is er geen probleem"
Helplijn:.......
Kijk ik als volwassene laat me wel testen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Enerzijds misschien waard. Anderzijds laat jij je nu testen, want je hebt klachten die weliswaar afkomstig zijn van het rhinovirus. Dus jij komt in de statistieken en gaat in quarantaine, terwijl dat niet het geval was als corona zonder symptomen had. Dan bleef je rustig rondlopen waarbij de kans bestond dat je iemand besmet.
https://www.theguardian.c(...)struggling-hospitalsquote:Hospitals across the north of England are preparing for the worst. Last week saw an influx of Covid-19 patients that has rattled medics and ministers.
On Thursday, MPs were told that the number of patients in intensive care in the north of England in three weeks’ time would be higher than at the height of the first wave of the pandemic in April.
Liverpool’s director of public health, Matt Ashton, believes that might happen sooner in his city – within a week. Liverpool’s hospitals have a capacity of about 400 beds for Covid-19 patients and by last Thursday 241 were occupied, double the previous week’s total.
Doctors in Liverpool have been told by NHS bosses not to talk publicly about the situation, but many are worried that they are starting to see more elderly patients and that there are not enough staff to cope.
Die kant gaan wij ook op..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:26 schreef crystal_meth het volgende:
Gaat niet goed in de UK:
[..]
https://www.theguardian.c(...)struggling-hospitals
Ik snap het. Ik vind het ook belachelijk dat zij (ongetest) met klachten naar school mogen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Kijk ik als volwassene laat me wel testen.
Heb al paar testen achter de rug zelfs.
Maar kinderen met verkoudheidsvirussen kunnen ook corona hoesten.
En die worden niet getest.
Die mogen naar school en naar de opvang hoeven geen afstand te houden tot volwassenen en tot elkaar.
Snap je m’n punt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |