abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:51:31 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195549522
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, en die zitten al een paar op een plateautje.
Er zijn de afgelopen week ongeveer 1000 mensen in het ziekenhuis opgenomen en 174 op de IC. Beiden een toename van week-op-week van rond de 60%.

Hoe kan je dan zeggen dat het niet hard stijgt?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:52:43 #127
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195549538
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:46 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Zouden ze het durven om weer in lockdown te gaan? Ik heb mijn twijfels hoor.
Tja als "men" hardleers blijft..we willen toch een keer van het virus afkomen lijkt me?!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:52:57 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195549542
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn de afgelopen week ongeveer 1000 mensen in het ziekenhuis opgenomen en 174 op de IC. Beiden een toename van week-op-week van rond de 60%.

Hoe kan je dan zeggen dat het niet hard stijgt?
Grootste dagelijkse toename was tot dusver 6 oktober.
Antifa
pi_195549553
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:52 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Tja als "men" hardleers blijft..we willen toch een keer van het virus afkomen lijkt me?!
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meer -O-
Enige wat gaat lukken is het aantal nieuwe besmettingen sterk beperken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195549554
quote:
88s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik ken er sinds kort twee. Maar ook daarvoor liep ik zelf al met een masker.
Weet je. ik vind 't eigenlijk gewoon eng. Die cijfers liegen niet. Nu woon ik zelf in een gemoedelijk dorpje en hier zijn ook niet veel mensen besmet, maar toch: de grote steden liggen niet ver weg. Het is een kwestie van tijd, vrees ik.
Ik weet vrij zeker dat de mensen die erg angstig tegenover deze situatie staan gemiddeld gezien veel vaker een voorstander zullen zijn van heel strenge maatregelen, omdat repressie voor hun ongetwijfeld prima wisselgeld is voor meer (vermeende) veiligheid. Voor mij is dat het echter zeker niet, althans niet per definitie.

Angst is een slechte raadgever.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:53:48 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195549558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus omdat het even een paar dagen wat rustiger is, denk je dat de trend is gekeerd? Ondanks dat het aantal besmettingen maar blijft stijgen?

Ik vind het geen logisch verhaal.
pi_195549567
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bedenk dan nog even dat de IC-opnames achter lopen op de besmettingscijfers. De toename daar gaat nog komen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195549569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:48 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Want dit is alleen iets voor ouderen?
Ja maar mensen gaan ook dood aan verkeersongelukken en dat risico accepteren we en bovendien gaan mensen ook dood aan de griep en is er geen oversterfte, dus waar hebben we het over en bovendien gaan oude mensen sowieso dood en heeft onze regering een verborgen agenda om ons eronder te krijgen en het 5G-netwerk erdoorheen te drukken.

Hé wacht, wat is het al een tijd stil rondom 5G! Komt zeker door de mondkapjesdiscussie. Hmz.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:54:52 #134
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195549573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik liever dat het even doorgaat en dat de tweede golf zo lang mogelijk doorgaat. Op die manier denk ik dat we meer immuniteit opbouwen en uiteindelijk het virus beter onder controle kunnen houden, want alleen met verregaande maatregelen gaat dat niet eeuwig werken.
Aan de ene kant snap ik dat wel. Al willen we ook de kwetsbare mensen beschermen, voor wie een besmetting wel eens slecht zou kunnen aflopen.

En dan word ik eigenlijk alleen boos als ik ouderen in de supermarkt zie lopen, zonder masker en friemelend aan hun gezicht... :{
(Un)masking for the greater good.
pi_195549585
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:45 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Strenge quarantaine voor ouderen, maar die zullen dat wel niet appreciëren.
Lekker de verzorgingstehuizen weer op slot zodat ze daar wegkwijnen van de eenzaamheid.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:55:49 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195549591
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus omdat het even een paar dagen wat rustiger is, denk je dat de trend is gekeerd? Ondanks dat het aantal besmettingen maar blijft stijgen?

alleen naar de besmettingen kijken is ook niet goed
pi_195549592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen enkele optie is makkelijk dus dan zou ik toch voor deze kiezen en zo goed mogelijk zien te organiseren dat de ouderen wel verzorgd blijven worden en niet stikken in eenzaamheid.
Dus wat gebeurt er dan met de mensen die hun verzorgen? Ook in quarantaine? En hun kinderen? Hun partner? Zoals al gezegd, het klinkt makkelijk en simpel maar het is juist uitermate complex met grote maatschappelijke impact.
Daarbij, al die ouders en grootouders die voor oppas zorgen? Die naar de kinderen/kleinkinderen omkijken als de ouders werken? Dat ook stil zetten dus? En die ouders moeten dan...wat?
pi_195549593
quote:
88s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:54 schreef Natalie het volgende:

En dan word ik eigenlijk alleen boos als ik ouderen in de supermarkt zie lopen, zonder masker en friemelend aan hun gezicht... :{
Sjongejonge, meen je dat nou?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:56:04 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195549594
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon dat het al een paar dagen op een plateau zit.

De coronacijfers laten nog geen reden zien om met nieuwe drastische maatregelen te komen, zeker omdat het effect van de al genomen maatregelen nog goed en wel moet indalen.
Antifa
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:56:08 #140
5428 crew  miss_sly
pi_195549596
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

't Is volgens mij niet zo moeilijk voor de basisschool:

- Onderzoek serieus of kinderen niet een grotere bijdrage spelen in de besmettingen dan wordt verondersteld.
- Zorg voor alle kinderen voor een combinatie tussen onderwijs op school en thuis.
- Moedig aan dat kinderen met een beperkte sociale kring van vriendjes blijven afspreken en bied daar eventueel faciliteiten voor (gymzalen i.p.v. speeltuinen bijv. nu het slecht weer wordt).
- Zorg dat voor de groep kinderen die thuis een onveilige situatie hebben dat zij elke dag op school terecht kunnen.
- Wees wat minder streng voor kinderen die met overgangsjaren te maken hebben, in het bijzonder de kinderen die nu in groep 8 zitten.

Zeg ik als zoveelste fopexpert.
Hoe bedoel je dat laatste, over minder streng zijn voor kinderen die nu in groep 8 zitten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195549604
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Angst is een slechte raadgever.
Donald is het met je eens. Het heeft niet zozeer met angst te maken, maar eerder met de cijfers die niet zo best zijn.
pi_195549606
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja maar mensen gaan ook dood aan verkeersongelukken en dat risico accepteren we en bovendien gaan mensen ook dood aan de griep en is er geen oversterfte, dus waar hebben we het over en bovendien gaan oude mensen sowieso dood en heeft onze regering een verborgen agenda om ons eronder te krijgen en het 5G-netwerk erdoorheen te drukken.

Hé wacht, wat is het al een tijd stil rondom 5G! Komt zeker door de mondkapjesdiscussie. Hmz.
Nou je het zegt, ik heb inderdaad al maanden niks meer over 5G gehoord. _O-
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:56:49 #143
12221 Tijn