Die bedenk je natuurlijk ook niet binnen 5 minuten op Fok. Kwetsbaren 100% beschermen zal nooit lukken, maar beter dan nu zal toch echt wel mogelijk zijn. Maar als mensen dat niet willen..mij best. Eigenwijs kutlandje zijn we toch eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je ook geen oplossing hebt.
Nou ja, stel je eens voor dat we ruim 30.000 gevalllen per dag erbij krijgen en het effect daarvan over een periode van, goh, 6 maanden iedere dag en dan hebben we groepsimmuniteit (mischien)quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
En een groter aantal gevallen betekent ook een groter aantal ziekenhuisopnames. Aangezien het nu al piept en kraakt, lijkt het me duidelijk dat dat niet gaat.
Dus dat hele verhaal over groepsimmuniteit door het virus maar rond te laten gaan onder de bevolking kan wel de kast in.
Het moment waarop de zwarte en de blauwe lijn uit elkaar lopen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Teken in die grafiek even het moment van de vorige Lockdown in.
Door die eigenwijsheid zitten we nu in deze teringzooi inderdaad..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die bedenk je natuurlijk ook niet binnen 5 minuten op Fok. Kwetsbaren 100% beschermen zal nooit lukken, maar beter dan nu zal toch echt wel mogelijk zijn. Maar als mensen dat niet willen..mij best. Eigenwijs kutlandje zijn we toch eigenlijk.
Yep nu al.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, er wordt al heel wat zorg geschrapt.
Je kunt wel extrapoleren op basis van alle gegevens over de tweede golf. Wat ik daarnaast niet goed begrijp is waarom zo makkelijk door menigeen naast zich neer wordt gelegd dat ziekenhuizen nu al problemen hebben en dat er op korte termijn sowieso niks te veranderen is in de opnames die nog gaan komen. Er is een reden dat Gommers alarm slaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoewel het aantal besmettingen een belangrijke factor is voor de komende 2 weken is her natuurlijk niet alleszeggend. Als je 6500 besmettingen hebt onder de leeftijd 20 tot 29 zullen de hoeveelheid ziekenhuisopnames laag zijn. Als je echter 6500 besmettingen hebt op een hoge leeftijd, kun je er vanuit gaan dat de opnames hoger zijn. Naast besmettingscijfers is de indicatie per leeftijd heel belangrijk om het opnamebeeld van de week erna te bepalen.
Wat mij betreft kijken we dus naar de cijfers van dinsdag, naar de leeftijdsverdeling en de besmettingscijfers van die week. Op basis daarvan kunnen we een prima schatting van het aantal opnames maken.
Met deze cijfers is het gewoon niet op een juiste manier te extrapoleren.
Leuk dat je dat als voorbeeld gebruikt. Als we alle maatregelen stop zouden zetten dan worden de ziekenhuizen binnen een paar weken volledig overspoeld.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat ligt ook helemaal stil.
De meeste mensen in dit topic hebben meer te vrezen van het verkeer dan dit virus, maar de grondwet is iets vies en geen maatregel te ver. Ik vind dat oprecht enger dan het virus.
Even grof hoor, 23 maart:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Teken in die grafiek even het moment van de vorige Lockdown in.
Eensch!quote:
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Even grof hoor, 23 maart:
[ link | afbeelding ]
Toen lager er 574 mensen op de IC, nu 250 en destijds was de stijging veel sneller dan nu.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
[..]
heb je daar een bron van toevallig ?
Prima, ga je gang, ga niet weer zo'n ding tekenen:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:13 schreef trein2000 het volgende:
was de stijging veel sneller dan nu.
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Even grof hoor, 23 maart:
[ link | afbeelding ]
Toen lager er 574 mensen op de IC, nu 250 en destijds was de stijging veel sneller dan nu.
Die verhoogde IC-capaciteit is leuk, maar deels ook theoretisch. De apparatuur is er wel, het personeel niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.
Ik hoor al van de eerste mensen om me heen die daarmee te maken krijgen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die door die verhoogde IC capaciteit lag veel andere zorg stil, dat kan nu niet weer gebeuren. Nouja het gebeurt al wel een beetje nu.
Toen was ik dat weekend ervoor nog uitgegaan in een kroeg met 100 manquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
15 maart moet je hebben, toen ging de horeca al dicht.
Ja, daarom. Het gaat dus nu al mis, terwijl de trend nog niet eens gekeerd is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, er wordt al heel wat zorg geschrapt.
Alleen daarom zou het toch fijn zijn als mensen zich houden aan regels...dan hoeven er geen strengere regels te komen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meer
Enige wat gaat lukken is het aantal nieuwe besmettingen sterk beperken.
In maart bleek dat we bereid zijn babyboomers te offeren. Ik zit nog in de leeftijd die voorrang moest krijgen. Bejaarden stemden massaal VVD en CDA, dus dan krijg je ook de zorg die je wilde!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk dat je dat als voorbeeld gebruikt. Als we alle maatregelen stop zouden zetten dan worden de ziekenhuizen binnen een paar weken volledig overspoeld.
Als je dan een verkeersongeluk krijgt dan is er geen bed meer voor je in het ziekenhuis. Elk ongeluk dat je dan krijgt waar je zonder medische hulp aan dood kan gaan word je dan fataal.
En hetzelfde geld aan een hartaanval, kanker, hersenbloeding of wat dan ook.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er vanaf komen gaan we niet, misschien wel nooit meer
Enige wat gaat lukken is het aantal nieuwe besmettingen sterk beperken.
Ja, alles in de regio Rotterdam zit vol dus ze moeten patienten wel verplaatsen om nog zorg te verlenen op een basisniveau.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:18 schreef Momo het volgende:
De broer van mijn tante die is opgenomen met Corona woont in regio Rotterdam maar is nu ook verplaatst naar Zwolle.
Geen idee wat je hiermee wil zeggen, maar als er geen maatregelen genomen worden is iedereen de sjaak. Ook jijquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In maart bleek dat we bereid zijn babyboomers te offeren. Ik zit nog in de leeftijd die voorrang moest krijgen. Bejaarden stemden massaal VVD en CDA, dus dan krijg je ook de zorg die je wilde!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |