abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:58:06 #276
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195548376
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders willen inmiddels juist strengere maatregelen.
Ja, dat hoor ik ook overal om me heen.

Ben het ook wel met Gommers eens, helaas.
Ik zit to-taal niet te wachten op een lockdown. Niet voor mezelf, niet voor mijn kind, niet voor de economie. Niemand wil dit, jongens. Niemand. Maar als we 't niet doen, dan wordt het - waarschijnlijk - alleen maar erger. En dan zitten we straks nog langer in een lockdown. We hebben in de afgelopen tijd met z'n allen bewezen dat we versoepelingen niet aan kunnen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195548385
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hahahaha.
Ik ben er tenminste zelf geweest. Jij praat alleen maar zure columnisten na.
pi_195548397
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat is ook een politieke keuze. Kunnen prima de grenzen sluiten
Niet als we een economie willen overhouden.
pi_195548416
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is allebei waar. Op dit moment is het onderwijs een rat race. Er is een programma dat wordt afgedraaid, er mag niet worden uitgelopen, vertragingen bij individuele kinderen moeten worden weggewerkt, toetsen moeten worden gehaald, het eindadvies is van cruciaal belang. De realiteit is dat kinderen zich in verschillende tempo's ontwikkelen en dat veel kinderen last hebben van het door de stof heen gejaagd worden en het moeten presteren. Een pandemie resulteert heus niet in onherroepelijk verloren levens- en onderwijsjaren. Kinderen zijn flexibel.

Maar het is ook zo dat school voor een groep kinderen een toevluchtsoord is, een plek waar ze ritme en regelmaat aan ontlenen, waar ze gezien worden en steun krijgen. En voor álle kinderen is sociaal contact van groot belang.
Ja zeg, ga een beetje genuanceerd doen, het is al zo lastig ;)
pi_195548428
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit dus, eens met Gommers.
Eens. Kiezen of delen. Aanhaken of afhaken.
zie email 27 oktober
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:59:58 #281
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195548429
Rutte zou er ook verstandig aan doen om komende dinsdag geen einddatum aan de nieuwe maatregelen te koppelen, maar een eindvoorwaarde. Oftewel: er wordt pas weer afgeschaald als we onder de 200 besmettingen per dag en onder de 50 IC-opnames zitten, zoiets.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195548447
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:53 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Wat een nonsens joh. En sowieso is Australië een stuk fijner wonen dan hier.
Noem 40c met 90% luchtvochtigheid maar fijn :P
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:01:12 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195548478
Broer van mijn tante ligt in het ziekenhuis met corona. -O- Je hoort ook wel meer van dit soort verhalen van andere mensen.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:01:51 #284
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195548497
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:53 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Wat een nonsens joh. En sowieso is Australië een stuk fijner wonen dan hier.
Inderdaad. Zo onnodig dat er zoveel mensen vooroordelen blijven houden over Oceanische en Oost-Aziatische landen. Mensen hoeven het inhoudelijk niet eens te zijn met hun aanpak, maar in de argumentatie kom ik zo vaak stropopredeneringen tegen waarmee de successen worden weerlegd.

Feit is dat het grootste deel van Australië nauwelijks last heeft gehad van COVID-19 omdat Victoria (de deelstaat met veruit het grootste aantal besmettingen, zowel in de eerste als tweede 'golf') adequate maatregelen heeft genomen om de verspreiding z.s.m. te stoppen. Dat is heel wat waard.

Net zoals een grote meerderheid van alle Chinezen ook maar in zeer beperkte mate negatieve gevolgen heeft ondervonden van de pandemie, omdat China er uitstekend in slaagde om de uitbraken te beperken tot een aantal steden.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:02:21 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195548515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noem 40c met 90% luchtvochtigheid maar fijn :P
Om nog maar te zwijgen over de spinnen, slangen, schorpioenen en andere klotebeesten :X
pi_195548519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:59 schreef hooibaal het volgende:
Rutte zou er ook verstandig aan doen om komende dinsdag geen einddatum aan de nieuwe maatregelen te koppelen, maar een eindvoorwaarde. Oftewel: er wordt pas weer afgeschaald als we onder de 200 besmettingen per dag en onder de 50 IC-opnames zitten, zoiets.
Sowieso zie ik dat niet meer gebeuren dat we daar komen voor de rest van dit jaar mede ook door de winter en griepseizoen. Dit jaar was/is gewoon verloren.
pi_195548522
Even terzijde, er gaat nog geen dag voorbij dat ik niet iemand in de supermarkt echt zwaar en aanhoudend zie hoesten, vaak zonder hand voor de mond en zonder mondkapje. Amper een dag waarop ik niet een gebruikt mondkapje op straat zie liggen (kan me voorstellen dat niemand zin heeft om het ding op te pakken en weg te gooien). Amper een dag waarop ik niet lees dat er werkgevers zijn die hun zieke personeel toch naar werk laten komen.

Welke maatregelen hebben zin zolang zichtbaar zieke mensen gewoon nog naar de winkel en naar kantoor gaan? Dan willen Gommers en velen hier dus dat iedereen die zich naar vermogen goed gedraagt ook moet worden gestraft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is ook overdreven. Wat wij nu nodig hebben is machtsvertoon van de overheid. Het leger is misschien niet realistisch maar de genade die de handhaving nu toont moet afgelopen zijn. Het is toch te idioot voor woorden dat die studenten niet keihard worden aangepakt terwijl ze voor tientallen miljarden aan schade veroorzaken nu.

De bevolking is nu haar eigen grootste vijand en moet eens goed de kop ingedrukt worden. De liberale visie van Rutte voelt aan als de nadagen van het communisme. Totale tunnelvisie. Hij zal het wel in zijn vezels voelen maar het werkt niet.
Heerlijk wat voor eng gedachtegoed er in dit land allemaal gespuid mag worden. We zijn zo liberaal dat zelfs voorstanders van dictatuur vrije meningsuiting hebben. w/
pi_195548545
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over de spinnen, slangen, schorpioenen en andere klotebeesten :X
Ik vind het een heel mooi land en ik wil er nog graag terug naar toe, hoor, maar doen alsof het allemaal perfect is en zo is natuurlijk gewoon een beetje onzin.
pi_195548555
quote:
Rutte zou er goed doen zo snel mogelijk op te stappen. Zijn incompetentie wordt gevaarlijk, misschien zelfs wel strafbaar en zal zorgen voor vrij veel extra doden.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_195548560
Ik heb Gommers hoog zitten, maar die praat nu ook wel erg voor zijn beurt in mijn ogen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195548570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja zeg, ga een beetje genuanceerd doen, het is al zo lastig ;)
't Is volgens mij niet zo moeilijk voor de basisschool:

- Onderzoek serieus of kinderen niet een grotere bijdrage spelen in de besmettingen dan wordt verondersteld.
- Zorg voor alle kinderen voor een combinatie tussen onderwijs op school en thuis.
- Moedig aan dat kinderen met een beperkte sociale kring van vriendjes blijven afspreken en bied daar eventueel faciliteiten voor (gymzalen i.p.v. speeltuinen bijv. nu het slecht weer wordt).
- Zorg dat voor de groep kinderen die thuis een onveilige situatie hebben dat zij elke dag op school terecht kunnen.
- Wees wat minder streng voor kinderen die met overgangsjaren te maken hebben, in het bijzonder de kinderen die nu in groep 8 zitten.

Zeg ik als zoveelste fopexpert.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Games zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:04:22 #292
181272 crew  Noppie2000
pi_195548571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Rutte zou er goed doen zo snel mogelijk op te stappen. Zijn incompetentie wordt gevaarlijk, misschien zelfs wel strafbaar en zal zorgen voor vrij veel extra doden.
Strafbaar, ja? :')
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:04:41 #293
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195548580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Lees het stuk in de Volkskrant over Australië maar eens. Die zitten al maanden in een totale lockdown - die gesteund wordt door ruim 70% van de mensen.
Probleem met het artikel van de Volkskrant is wel dat men doet voorkomen dat heel Victoria maandenlang met een zeer strenge lockdown te maken heeft gehad. Het zijn echter voornamelijk wijken van Melbourne geweest die hermetisch op slot zijn gegaan. Ze snappen daar dat je beter voor een gerichte, lokale lockdown kunt gaan dan dat je een hele deelstaat/land platlegt.

Uiteraard waren de beperkingen in Victoria wel een stuk strenger dan in de rest van Australië. Maar dat was logisch gezien de snelle stijgingen in de zomer.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195548584
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Jij ziet Hugo de Jonge als premier wel zitten? Want dat is de vervanger van Rutte, he?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:04:56 #295
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195548585
quote:
Daar kan ik me wel in vinden. Dan weten we waar we met z'n allen naartoe moeten werken. Daar hebben we zelf ook invloed op. En dan zou 't fijn zijn als men 't ook accepteerde als men aangesproken wordt op het negeren van de voorschriften, zonder meteen te gaan schelden of er op los te meppen :{
(Un)masking for the greater good.
pi_195548587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:43 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Je denkt dat eerder heftiger ingrijpen wel zorgt voor draagvlak?
draagvlak kan je afdwingen, met een kans op 15k boete gaat iedereen wel nadenken
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195548606
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders willen inmiddels juist strengere maatregelen.
Was dat niet dat onderzoek waarbij niet echt omschreven was wat die theoretische "strengere" maatregelen precies inhielden? Er zit nogal een verschil in strenger als in sport en school weer dicht, of strenger als in we lassen je deur dicht.
pi_195548618
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij ziet Hugo de Jonge als premier wel zitten? Want dat is de vervanger van Rutte, he?
Die is zo mogelijk nog enger ja :X

Het zouden ook nog Schouten of Ollongren kunnen worden.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_195548619
Mensen die denken dat er voldoende draagvlak is voor een lockdown. _O-
pi_195548624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo onnodig dat er zoveel mensen vooroordelen blijven houden over Oceanische en Oost-Aziatische landen. Mensen hoeven het inhoudelijk niet eens te zijn met hun aanpak, maar in de argumentatie kom ik zo vaak stropopredeneringen tegen waarmee de successen worden weerlegd.

Feit is dat het grootste deel van Australië nauwelijks last heeft gehad van COVID-19 omdat Victoria (de deelstaat met veruit het grootste aantal besmettingen, zowel in de eerste als tweede 'golf') adequate maatregelen heeft genomen om de verspreiding z.s.m. te stoppen. Dat is heel wat waard.

Net zoals een grote meerderheid van alle Chinezen ook maar in zeer beperkte mate negatieve gevolgen heeft ondervonden van de pandemie, omdat China er uitstekend in slaagde om de uitbraken te beperken tot een aantal steden.
Precies, geldt ook voor Nieuw-Zeeland. Sowieso is het optreden van Ardern erg sterk vind ik. Ze toont daadkracht en heeft een heldere visie. Daar kan Rutte nog een voorbeeld aan nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')