Ja, dat hoor ik ook overal om me heen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders willen inmiddels juist strengere maatregelen.
Niet als we een economie willen overhouden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is ook een politieke keuze. Kunnen prima de grenzen sluiten
Ja zeg, ga een beetje genuanceerd doen, het is al zo lastigquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is allebei waar. Op dit moment is het onderwijs een rat race. Er is een programma dat wordt afgedraaid, er mag niet worden uitgelopen, vertragingen bij individuele kinderen moeten worden weggewerkt, toetsen moeten worden gehaald, het eindadvies is van cruciaal belang. De realiteit is dat kinderen zich in verschillende tempo's ontwikkelen en dat veel kinderen last hebben van het door de stof heen gejaagd worden en het moeten presteren. Een pandemie resulteert heus niet in onherroepelijk verloren levens- en onderwijsjaren. Kinderen zijn flexibel.
Maar het is ook zo dat school voor een groep kinderen een toevluchtsoord is, een plek waar ze ritme en regelmaat aan ontlenen, waar ze gezien worden en steun krijgen. En voor álle kinderen is sociaal contact van groot belang.
Noem 40c met 90% luchtvochtigheid maar fijnquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat een nonsens joh. En sowieso is Australië een stuk fijner wonen dan hier.
Inderdaad. Zo onnodig dat er zoveel mensen vooroordelen blijven houden over Oceanische en Oost-Aziatische landen. Mensen hoeven het inhoudelijk niet eens te zijn met hun aanpak, maar in de argumentatie kom ik zo vaak stropopredeneringen tegen waarmee de successen worden weerlegd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat een nonsens joh. En sowieso is Australië een stuk fijner wonen dan hier.
Om nog maar te zwijgen over de spinnen, slangen, schorpioenen en andere klotebeestenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem 40c met 90% luchtvochtigheid maar fijn
Sowieso zie ik dat niet meer gebeuren dat we daar komen voor de rest van dit jaar mede ook door de winter en griepseizoen. Dit jaar was/is gewoon verloren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:59 schreef hooibaal het volgende:
Rutte zou er ook verstandig aan doen om komende dinsdag geen einddatum aan de nieuwe maatregelen te koppelen, maar een eindvoorwaarde. Oftewel: er wordt pas weer afgeschaald als we onder de 200 besmettingen per dag en onder de 50 IC-opnames zitten, zoiets.
Heerlijk wat voor eng gedachtegoed er in dit land allemaal gespuid mag worden. We zijn zo liberaal dat zelfs voorstanders van dictatuur vrije meningsuiting hebben.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is ook overdreven. Wat wij nu nodig hebben is machtsvertoon van de overheid. Het leger is misschien niet realistisch maar de genade die de handhaving nu toont moet afgelopen zijn. Het is toch te idioot voor woorden dat die studenten niet keihard worden aangepakt terwijl ze voor tientallen miljarden aan schade veroorzaken nu.
De bevolking is nu haar eigen grootste vijand en moet eens goed de kop ingedrukt worden. De liberale visie van Rutte voelt aan als de nadagen van het communisme. Totale tunnelvisie. Hij zal het wel in zijn vezels voelen maar het werkt niet.
Ik vind het een heel mooi land en ik wil er nog graag terug naar toe, hoor, maar doen alsof het allemaal perfect is en zo is natuurlijk gewoon een beetje onzin.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over de spinnen, slangen, schorpioenen en andere klotebeesten
Rutte zou er goed doen zo snel mogelijk op te stappen. Zijn incompetentie wordt gevaarlijk, misschien zelfs wel strafbaar en zal zorgen voor vrij veel extra doden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:59 schreef hooibaal het volgende:
Rutte zou er ook verstandig aan doen om komende dinsdag geen einddatum aan de nieuwe maatregelen te koppelen, maar een eindvoorwaarde. Oftewel: er wordt pas weer afgeschaald als we onder de 200 besmettingen per dag en onder de 50 IC-opnames zitten, zoiets.
't Is volgens mij niet zo moeilijk voor de basisschool:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja zeg, ga een beetje genuanceerd doen, het is al zo lastig
Strafbaar, ja?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Rutte zou er goed doen zo snel mogelijk op te stappen. Zijn incompetentie wordt gevaarlijk, misschien zelfs wel strafbaar en zal zorgen voor vrij veel extra doden.
Probleem met het artikel van de Volkskrant is wel dat men doet voorkomen dat heel Victoria maandenlang met een zeer strenge lockdown te maken heeft gehad. Het zijn echter voornamelijk wijken van Melbourne geweest die hermetisch op slot zijn gegaan. Ze snappen daar dat je beter voor een gerichte, lokale lockdown kunt gaan dan dat je een hele deelstaat/land platlegt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lees het stuk in de Volkskrant over Australië maar eens. Die zitten al maanden in een totale lockdown - die gesteund wordt door ruim 70% van de mensen.
Jij ziet Hugo de Jonge als premier wel zitten? Want dat is de vervanger van Rutte, he?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Rutte zou er goed doen zo snel mogelijk op te stappen. Zijn incompetentie wordt gevaarlijk, misschien zelfs wel strafbaar en zal zorgen voor vrij veel extra doden.
Daar kan ik me wel in vinden. Dan weten we waar we met z'n allen naartoe moeten werken. Daar hebben we zelf ook invloed op. En dan zou 't fijn zijn als men 't ook accepteerde als men aangesproken wordt op het negeren van de voorschriften, zonder meteen te gaan schelden of er op los te meppenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:59 schreef hooibaal het volgende:
draagvlak kan je afdwingen, met een kans op 15k boete gaat iedereen wel nadenkenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:43 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je denkt dat eerder heftiger ingrijpen wel zorgt voor draagvlak?
Was dat niet dat onderzoek waarbij niet echt omschreven was wat die theoretische "strengere" maatregelen precies inhielden? Er zit nogal een verschil in strenger als in sport en school weer dicht, of strenger als in we lassen je deur dicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders willen inmiddels juist strengere maatregelen.
Die is zo mogelijk nog enger jaquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij ziet Hugo de Jonge als premier wel zitten? Want dat is de vervanger van Rutte, he?
Precies, geldt ook voor Nieuw-Zeeland. Sowieso is het optreden van Ardern erg sterk vind ik. Ze toont daadkracht en heeft een heldere visie. Daar kan Rutte nog een voorbeeld aan nemen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo onnodig dat er zoveel mensen vooroordelen blijven houden over Oceanische en Oost-Aziatische landen. Mensen hoeven het inhoudelijk niet eens te zijn met hun aanpak, maar in de argumentatie kom ik zo vaak stropopredeneringen tegen waarmee de successen worden weerlegd.
Feit is dat het grootste deel van Australië nauwelijks last heeft gehad van COVID-19 omdat Victoria (de deelstaat met veruit het grootste aantal besmettingen, zowel in de eerste als tweede 'golf') adequate maatregelen heeft genomen om de verspreiding z.s.m. te stoppen. Dat is heel wat waard.
Net zoals een grote meerderheid van alle Chinezen ook maar in zeer beperkte mate negatieve gevolgen heeft ondervonden van de pandemie, omdat China er uitstekend in slaagde om de uitbraken te beperken tot een aantal steden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |