In Nederland niet nee, godzijdank.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat kan gewoon ook weer niet, echt onmogelijk.
Dat is precies waarom er dus maar maatregelen opgelegd moeten gaan worden, want mensen veranderen zelf hun gedrag niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niemand heeft om dit virus gevraagd en mensen willen gewoon door met hun leven.
Hier gaan wij het waarschijnlijk nooit over eens worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies waarom er dus maar maatregelen opgelegd moeten gaan worden, want mensen veranderen zelf hun gedrag niet.
Ja joh. Totdat ze beginnen te hoesten, en nog meer te hoesten, en benauwder en benauwder worden en goh, dan eisen ze wél opeens dat ziekenhuisbed op. Of niet soms?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand die ergens om vraagt. Niemand heeft om dit virus gevraagd en mensen willen gewoon door met hun leven.
Er zit een risicoafweging in en blijkbaar is het risico laag genoeg om lekker met het gezin te gaan shoppen.
Ook mondkapjesplicht alsjeblieft. Kan jij er dan een paar per post sturen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Scholen moeten ook gewoon dicht hoor. 65% raakt thuis in eigen gezin besmet, ja dat wil wel met koters op de middelbare.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ook mondkapjesplicht alsjeblieft. Kan jij er dan een paar per post sturen?
Uh ja. Of de ziekenhuizen liggen zo vol dat jij niet geholpen kan worden nadat je een ongeluk gehad hebt. Zo ver kunnen veel mensen helaas niet nadenken, maar dit gaat wel de realiteit worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja joh. Totdat ze beginnen te hoesten, en nog meer te hoesten, en benauwder en benauwder worden en goh, dan eisen ze wél opeens dat ziekenhuisbed op. Of niet soms?
Had ook voorkomen kunnen worden door niet bijv een mega druk winkelcentrum op te zoeken... bescheiden te zijn. Dan maar even minder erop uit.
Maar hey, IK wil dit en IK wil dat en het MOET gewoon kunnen.
Nee. Het kan dus niet.
Gaat nooit meer gebeuren. Al zitten we op 20k besmettingen per dag. Scholen blijven openquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Scholen moeten ook gewoon dicht hoor. 65% raakt thuis in eigen gezin besmet, ja dat wil wel met koters op de middelbare.
Horeca dicht sws. Lijkt me ook t beste. Teveel mensen die gewoon lekker gaan zuipen in de kroeg volle bak.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Wat zouden nieuwe maatregelen kunnen zijn die wellicht dinsdag worden genomen?
Horeca dicht? Mondkapjes op meer plaatsen? Zaken als theater/bioscoop dicht? Wat zouden nog meer kunnen doen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Sowieso verlenging en wellicht mondkapjes plicht en avondklok.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Misschien niet meer sporten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Intelligente lockdown, wellicht de scholen open. Horeca sowieso alles dicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:57 schreef Tegan het volgende:
Die zie ik dus juist heel laat gebeuren pas. Sporten is ook weer goed voor je dus dat verbieden kan zomaar slecht zijn. Of, dan heb ik het over sportscholen en solosporten. Kan me wel voorstellen dat de regels voor teamsporten zwaarder worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Misschien niet meer sporten?
Gelukkig heb ik daar zelf geen last van.
@:ggmm @:wereldgozer
Wat nou als het probleem met de oplopende besmettingen primair daar blijkt te liggen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gaat nooit meer gebeuren. Al zitten we op 20k besmettingen per dag. Scholen blijven open
Ja, hopelijk maken ze wel onderscheid. Contactsport is wel vreemd toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die zie ik dus juist heel laat gebeuren pas. Sporten is ook weer goed voor je dus dat verbieden kan zomaar slecht zijn. Of, dan heb ik het over sportscholen en solosporten. Kan me wel voorstellen dat de regels voor teamsporten zwaarder worden.
Ja want dat heeft tot nu toe best aardig uitgepakt wil je zeggen...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Op basis van deze cijfers kun je dinsdag onmogelijk een nieuwe intelligente lockdown afkondigen. Hopelijk blijven ze gewoon hun beleid volgen en draaien ze weer wat aan de knoppen.
Het RIVM zal dat niet toegeven. Nooit en te nimmer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat nou als het probleem met de oplopende besmettingen primair daar blijkt te liggen?
Hoe danquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Hou ze allemaal zelf, sterker nog de helft is al op
Toch zie ik dat nog niet gebeuren. Heb zo'n idee dat ze toch nog iets willen proberen en als dat niet helpt dan pas die intelligente lockdown. Maarja dan kan je die net zo goed tot het eind van dit jaar (i.v.m. de feestdagen) doen aangezien dit jaar toch al bijna voorbij is en niks meer gaat zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Intelligente lockdown, wellicht de scholen open. Horeca sowieso alles dicht.
Denk het niet hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Intelligente lockdown, wellicht de scholen open. Horeca sowieso alles dicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |