Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achterquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende: [..] Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Ik heb ASS en kijk altijd naar mensen hun mond ipv in de ogen. Gaat nu ook lastigquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter
Grote oorbellen en mondkapje is ookal geen combinatiequote:Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
Ik vind het wel lekker rustig als ik niet aangesloten ben trouwensquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
Dat is weer het halfslachtige beleid van de overheid.quote:
Volledig off-topic: Ook aan 1 oor doof en sinds een tijdje CROS gehoorapparaten om te zorgen dat ik het geluid van mijn slechte kant ook aan de goede kant hoor. Erg blij meequote:Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter
Dan moeten ze ook maar mondkapjes gratis verstrekken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is weer het halfslachtige beleid van de overheid.
Overigens zijn er wel winkels waar ze wel verplicht zijn.
Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens zijn er wel winkels waar ze wel verplicht zijn.
Vrouw van mijn vader draagt idd beiden op haar werkquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:13 schreef Peter het volgende:
Die doorzichtige spatscherm-gezichtsdingen houden ook niets qua aerosolen tegen he? Daar zou je een mondkapje onder moeten dragen eigenlijk..
Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo hoort het ook. Wil je dat je klanten een mondkap dragen geef ze dan een mondkapje.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
https://m.limburger.nl/cn(...)belgie-versnelt-doorquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?
Of gewoon Duitsland moeten volgen. En dus wel mondkapjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".
Dat kan wel zijn, maar ik reageer op de bewering dat ze bij Ikea verplicht zouden zijn, dat zijn ze niet, Ikea hanteert een "dringend verzoek" en als je geen zin hebt om je daar aan te houden kun je gewoon naar binnen wandelen omdat ze "niet verplicht" zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.
Het mondkapje mag op die grond dus ook verplicht worden. Dat heeft Rutte nog expliciet genoemd bij een persconferentie.
Bron: https://www.ikea.com/nl/nl/stores/quote:Naar aanleiding van de persconferentie op 28 september scherpt IKEA Nederland de maatregelen in alle winkels aan. Aanvullend op de huidige maatregelen worden, in ieder geval tot en met 20 oktober, onderstaande extra maatregelen gehanteerd in onze winkels:
• Je mag met maximaal 2 personen komen winkelen (waarvan minimaal 1 persoon ouder dan 18 jaar). Dit geldt ook voor gezinnen.
• We verzoeken je dringend een mondkapje te dragen. Dit geldt voor alle winkels in Nederland.
• Een beperkt aantal bezoekers (1 persoon per 20 vierkante meter) wordt tegelijkertijd toegelaten in de winkel. Het aantal klanten dat binnen is wordt bijgehouden.
• In het merendeel van de restaurants wordt een aangepast concept gevoerd. Klanten kunnen enkel eten en drinken bestellen om mee te nemen. Er zijn geen zitplaatsen beschikbaar.
• Vanaf 29 september 18:00 uur zijn de extra maatregelen van kracht.
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtjequote:Op maandag 5 oktober 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Hier gaan de scholieren voor achten croissantjes kopen in het ouderenuurtje.
Supermarkten doen hier niks aan want klant=klant.
Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtje
Verder heb ik geen infoquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?
Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtje
Ik werk zelf bij AH en bij ons worden er geen mensen geweigerd. Volgens mij is ook het landelijke beleid omtrent het ouderenuurtje bij AH. Geen zin in discussies en de tijd is er ook gewoon niet om uitsmijter te spelen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?
Bij ons in de AH staat nu ook een bordje dat het tot 9:00 uur rustig is voor de kwetsbare groepen.
Of ik dan geweigerd word, weet ik niet.
Als ik mijn zoon 8:30 op school afzet, ga ik ook nogal eens naar de winkel.
Dus van 7 tot 11 moet men zich aan de protocollen houden en daarbuiten het protocol aanhouden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:10 schreef Vasilevski het volgende:
Zou beter zijn om in plaats van een 'ouderenuurtje' gewoon de periode van 7 tot 11 vrij te houden als 'corona-ochtend' (heeft misschien een betere naam nodig). In die periode wordt een maximaal aantal bezoekers gehandhaafd en zijn mondkapjes verplicht. Na 11u ieder voor zich en God voor ons allen (nou ja, met de bestaande protocollen natuurlijk).
De franchisers moeten zich onthouden van gedrag dat het merk "Albert Heijn" schaadt, als AH landelijk een verplichting invoert moeten ook de franchisers wel volgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat komt omdat bij de AH zowel eigen winkels heeft en winkels dat alleen de naam gebruikt.
Ook al zegt de AH landelijk het moet wel of niet dan hoeven de zelfstandigen dat niet verplicht te volgen.
Ja, totaal niet meer verstaanbaar... Maar ze zeggen aan het eind allemaal hetzelfde (zegels? Airmiles+Bonuskaart?) dus...quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:06 schreef Zonnestraaltje21 het volgende:
Bij mij spatschermen en mondkapjes. Helaas niet meer te verstaan, dus zorgt voor communicatie problemen.
Mwah, van maandag tot vrijdag van 09.30 tot 11.00 uur zou imho een prima tijdslot zijn voor 60+quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
Maar op het midden van de dag zijn er toch voornamelijk ouderen en kwetsbaren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
Dit idee?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:19 schreef macca728 het volgende:
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.
Bij een andere vestiging van Dirk (let wel in dezelfde plaats) hadden ze helemaal niets
Maar dan niet in het weekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar op het midden van de dag zijn er toch voornamelijk ouderen en kwetsbaren.
En moeders. Die kunnen makkelijk wat later gaan.
De gekozen tijden zijn absurd, ouderen gaan echt niet in het donker naar de Jumbo fietsen/lopen
met dit kloteweer ook nog.
Laat de overheid dan verplicht stellen idd van 9.30 tot 11 uur of zo.
die zie ik ook regelmatig rondlopen. denken mensen nou echt dat dat werkt?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idee?
[ afbeelding ]
Bij de apotheek eergisteren ook 2 van de 3 medewerkers.
Ze zaten overigens ook nog achter een scherm.
Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
die zie ik ook regelmatig rondlopen. denken mensen nou echt dat dat werkt?
je blaast die aerosolen er gewoon langs en onderdoor, die gaan niet alleen rechtdoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.
Dus als je in een kwetsbare groep zit is dit nuttiger dan (alleen) een mondmasker.
Een combinatie van beiden is sowieso het beste.
Okay.... ik zal het even herhalen:quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
je blaast die aerosolen er gewoon langs en onderdoor, die gaan niet alleen rechtdoor.
Spatmasker beschermt tegen spetters die in je ogen kunnen komen, wel effectief dus. Maar het helpt niet tegen de minidruppeltjes in de lucht. Daarvoor moet je onder dat spatscherm nog echt een mondkapje dragen..quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay.... ik zal het even herhalen:
Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.
Dus tenzij je zelf 2 meter bent en die anderen allemaal omhoog staan spetteren werkt het prima als bescherming voor jou tegen gespetter van anderen.
Voor caissières die nu helemaal zonder iets achter het plexiglasscherm zitten lijkt het me een prima extra bescherming, plus dat je wel kunt blijven zien wat ze zeggen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Spatmasker beschermt tegen spetters die in je ogen kunnen komen, wel effectief dus. Maar het helpt niet tegen de minidruppeltjes in de lucht. Daarvoor moet je onder dat spatscherm nog echt een mondkapje dragen..
Zowel om de aerosolen bij jezelf te houden als om die van anderen minder in te ademen.
Achter een scherm heb je juist meer aan een mondkapje dan aan nog een scherm...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor caissières die nu helemaal zonder iets achter het plexiglasscherm zitten lijkt het me een prima extra bescherming, plus dat je wel kunt blijven zien wat ze zeggen.
Ja lachen hier....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:47 schreef mthecatlover het volgende:
De ''virologen'' zijn hier ook al neergestreken....
Nee wel veel Chips en Frisdrank, veel tieners (15 tm 20) houden hun eigen film feestjes op hun (zolder) kamer, geen agent die dat kan handhaven (deur = dicht) beneden licht uit, gordijnen overal dicht.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:31 schreef Fer het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al mensen/jongeren gespot die netjes met hun mondkapje op het winkelwagentje vol laden met bier en wijn voor een privé feestje?
Omdat ?quote:
Omdat het in het weekend wel heel erg stoort in de reguliere boodschappenroutines als het van 09.30 tot 11.00 uur ouderenuurtje in de supermarkt is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:44 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Nee wel veel Chips en Frisdrank, veel tieners (15 tm 20) houden hun eigen film feestjes op hun (zolder) kamer, geen agent die dat kan handhaven (deur = dicht) beneden licht uit, gordijnen overal dicht.
Dat valt me nu veel op dat echt alles potdicht zit maar je hoort wel veel muziek, film en gezelschapsgeluiden geluiden in de avonden wanneer je een ommetje maakt.
Tja
[..]
Omdat ?
Ha, was in een rustige Coop vandaag en het merendeel had een mondkapje op...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:07 schreef Cynicio het volgende:
Was weer teringdruk vandaag. Niet bijster veel mondkapjes gezien, voornamelijk de ouderen die er een op hadden. Ik snap het idee van dat verplichte winkelwagentje maar het zorgt voor opstoppingen van jewelste.
Die dingen zijn meer voor bescherming van de ogen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:19 schreef macca728 het volgende:
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.
Nee hoor, helemaal niet. Dat gedrag verwacht je nu eenmaal bij pubers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Bocaj het volgende:
Ja, ik ben vast een lul volgens jullie!
Gewoon onvolwassen, waren we allemaal ooit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, ik ben vast een lul volgens jullie!
Wait... die hoort in de onderbroek en broek te zitten?quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:12 schreef quirina het volgende:
Mensen hang je neus niet uit je mondkapje! Dat is hetzelfde als met je lul uit je onderbroek lopen. Zinloos.
bij de coronapolitiequote:Op zondag 11 oktober 2020 20:28 schreef Mortaxx het volgende:
Je moest je winkelmandje weer terugzetten bij de ingang. Waar de volgende klant het direct weer mee pakte
Waar kan ik aangifte doen
Dat was hier ook, waar slaat dat op idd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:28 schreef Mortaxx het volgende:
Je moest je winkelmandje weer terugzetten bij de ingang. Waar de volgende klant het direct weer mee pakte
Waar kan ik aangifte doen
Integendeel, je voelt je een van de weinigen met nog een beetje verstand die niet schaapachtig de meute volgt. Die stoffen lappen helpen niets en zijn alleen voor de bühne. Omdat de rest het ook doet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dan voel je je bijna bezwaard als je zowat de enige zonder bent.
Jawel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om te smilen?
Dat is bij de AH hier ook. Heel veel mensen gaan met zijn tweeën boodschappen doen en hebben/moeten dan allebei een karretje waardoor het extra druk is en je nergens meer langs kan omdat alle karren in de weg staan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:07 schreef Cynicio het volgende:
Was weer teringdruk vandaag. Niet bijster veel mondkapjes gezien, voornamelijk de ouderen die er een op hadden. Ik snap het idee van dat verplichte winkelwagentje maar het zorgt voor opstoppingen van jewelste.
Anti oudjes maatregelen..quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:38 schreef Tyr80 het volgende:
Ze zouden in alle supermarkten gewoon een constante luchtstroom van 7-8 Beaufort moeten bewerkstelligen. Aanzuigen vanaf het dak, waar geen Corona komt, en dan woosh door de gangpaden heen en ondergronds afzuigen naar de riolering.
Het is misschien even wennen maar dan kunnen we wel van dat debiele gedoe met die kutkarretjes af.
Oh, ook minder kapjes vandaag ja, werd nu aangekeken omdat ik er 1 ophad ipv omdat ik er geen ophad zoals vorige keer.
Karen's.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Winkels die zich niet aan de regels houden moet je gewoon “name&shame” op toepassen.Eerst klagen bij de manager en gewoon filmen.
Dat doen echte Gerda’s
Alle medewerkers nu ook iddquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef MissionPhailed het volgende:
In mijn vaste supermarkt in mijn woonplaats in oostelijk Noord-Brabant de afgelopen dagen een geleidelijke toename van het percentage mondkapjes; afgelopen donderdag zo'n beetje 50/50, vanmorgen het merendeel van de bezoekers een mondkapje en verder alle medewerkers.
quote:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjesquote:Waarschijnlijk helpen mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Als iedereen zich houdt aan de basisregels, is het niet nodig om een mondkapje te dragen.
En dat doet niemand, dus draag ik een mondkapjequote:Op maandag 12 oktober 2020 13:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Het gaat om de combinatie van maatregelen:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef Wegenbouwer het volgende:
Mondkapjes dragen is het nieuwe geloof geworden, en diegenen die er niet aan mee doen, worden weggezet als ketters.
Het bewijs dat ze ook maar een marginaal effect op het terugdringen van het aantal besmettingen, is maar heel zwak. En dat is pas wanneer je ervanuitgaat dat mensen ze weggooien na 1x gebruiken, er niet telkens aanzitten, en ook nog eens afstand blijven houden.
Echt puur voor de bühne en 'omdat andere landen het ook doen'. En het is niet zomaar iets. Een kledingvoorschrift maakt inbreuk op je privacy en je herkent en verstaat je medemens amper meer. Een heel gevaarlijke ontwikkeling om dit te normaliseren.
En van al die dingen is het mondkapje het minst zinvol (of werkt het zelfs averechts bij slecht gebruik) en het meest ingrijpend. Zeker die stoffen als op het plaatje, die houden zowat niets tegen. Zoals het RIVM zegt, nergens voor nodig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het gaat om de combinatie van maatregelen:
[ afbeelding ]
Beperkt is voor mij goed genoeg. Alle beetjes helpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Waarschijnlijk beperkt. Geen effect bij voldoende afstand houden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:43 schreef mootie het volgende:
[..]
Beperkt is voor mij goed genoeg. Alle beetjes helpen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef mascara-klodder het volgende:
In de trein draagt ze trouwens gewoon een mondkapje hoor
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:55 schreef Meloewa. het volgende:
Het schap met blikvoer was al bijna leeg hier.
hier de helft van het personeel bij jumbo wel kapjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Nober het volgende:
Personeel met mondkapjes:
✅ Plus
❌ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
❌ Jumbo 2
Karretjes schoongemaakt door personeel:
Nergens, in maart en april deed de jumbo dat wel. Ook Plus is dat gaan doen halverwege april.
Geen muntje nodig voor een karretje:
❌ Plus (ze halen het van slot als je het binnen gaat vragen)
✅ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
✅ Jumbo 2
Contant betalen:
Overal mogelijk
onzin. de etos en kruidvat mondkapjes houden vrijwel net zoveel vast als medische mondkapjes, zegt een odnerzoek van het AD. en er is geen enkel bewijs dat mondkapjes op wat voor manier dan ook schadelijk zijn voor de gezondheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef djkoelkast het volgende:
Mondkapjes doen meer kwaad dan goed, aldus de Oostenrijkse tv. De enige ruimte waar ze tot nut zijn zijn bijvoorbeeld bejaardenhuzien en dan moeten het wel medische mondmaskers zijn.
Waarom ga je naar 4 supermarkten? Dat helpt ook niet echt mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Nober het volgende:
✅ Plus
❌ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
❌ Jumbo 2
Nergens, in maart en april deed de jumbo dat wel. Ook Plus is dat gaan doen halverwege april.
✅ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
✅ Jumbo 2
Contant betalen:
Overal mogelijk
Voor onderzoek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom ga je naar 4 supermarkten? Dat helpt ook niet echt mee.
Je kunt dit niet wegzetten als onzin. Het helpt niet en doet meer kwaad dan goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
onzin. de etos en kruidvat mondkapjes houden vrijwel net zoveel vast als medische mondkapjes, zegt een odnerzoek van het AD. en er is geen enkel bewijs dat mondkapjes op wat voor manier dan ook schadelijk zijn voor de gezondheid.
Jumbo en Appie heeft hier personeel met mondkapjes. Aldi niet. Karretjes moet je zelf schoonmaken. Geen muntje nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Nober het volgende:
✅ Plus
❌ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
❌ Jumbo 2
✅ Jumbo 1
❌ Albert Heijn (wel muntjes aanwezig bij de counter)
✅ Jumbo 2
Contant betalen:
Overal mogelijk
Hoezo zet je dat onderzoek van het AD dan wel zo makkelijk weg?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:46 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je kunt dit niet wegzetten als onzin. Het helpt niet en doet meer kwaad dan goed.
Gelukkig kunnen ze het in Nederland niet verplichten.
Onbetrouwbare krant.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoezo zet je dat onderzoek van het AD dan wel zo makkelijk weg?
Doe ik niet, het gaat namelijk niet om vasthouden, maar om meer kwaad dan goed doen voor degene die het draagt. Ik heb niets gezegd over wel/niet wat dan ook vasthouden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoezo zet je dat onderzoek van het AD dan wel zo makkelijk weg?
Mooi, dan wordt het weer stuk rustiger in de supermarkt komende tijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:55 schreef Donna het volgende:
Kidneybonen. Schap leeg.
Houdbare melk. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.
Afbakbroodjes. Schap leeg.
WC PAPIER. LEEG!
Meen je niet!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:55 schreef Donna het volgende:
Kidneybonen. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.
WC PAPIER. LEEG!
Ja was hier gisteren ook nog goed gevuld. Had het dan ook niet verwacht nu ik weekboodschappen ging doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Meen je niet!![]()
Gaan we weer.![]()
Hier was alles nog gewoon gevuld.
Wtf, waar dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:55 schreef Donna het volgende:
Kidneybonen. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.
WC PAPIER. LEEG!
Friesland. Je weet wel, die mensen waarvan ze zeggen dat ze zo nuchter zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:27 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Wtf, waar dan?In Utrecht is alles er nog zoals voorheen.
Ohhh doen ze dat zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Friesland. Je weet wel, die mensen waarvan ze zeggen dat ze zo nuchter zijn.
Hier bij de AH ook, maar inmiddels veel meer dan vorige week.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:53 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het idee dat onze AH en Jumbo het hun personeel zelf laat beslissen. De ene heeft namelijk wel een soort mondkapje op en de ander niet.
Was je in Drachten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Friesland. Je weet wel, die mensen waarvan ze zeggen dat ze zo nuchter zijn.
okee, dat is wel zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:46 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je kunt dit niet wegzetten als onzin. Het helpt niet en doet meer kwaad dan goed.
Gelukkig kunnen ze het in Nederland niet verplichten.
En 10 minuten later alle tokkies aan het hamsterenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Het zal vanavond om 19u wel lekker rustig zijn in de supermarkt.
In de meeste supermarkten waren de mandjes al maanden weer terug, werden karren niet meer schoongemaakt en hield men eigenlijk ook amper nog afstand. Dat er weer wat aan maatregelen gedaan wordt is iets van de laatste paar weken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:54 schreef Modus het volgende:
Kutstudenten weer die verzuchten dat ze allebei een karretje moeten. Ga alleen naar de supermarkt geldt ook pas een half jaar ofzo, dus konden ze nog niet weten natuurlijk
Man man man
Chiquita bananen alleen verkrijgbaar bij AH.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:35 schreef Leonos het volgende:
Onzin dat hamsteren, je kan altijd bestellen bij de lokale pizza tent
Alcohol zal inmiddels toch wel uitverkocht zijn? #droogleggingquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
En 10 minuten later alle tokkies aan het hamsteren
Nee Joure. Vorige keer ging het hier ook zo snel downhillquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:26 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Was je in Drachten?
Ik was net bij de grote AH, niks aan de hand (nog).
Ik heb wel paar kratten gekochtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Chiquita bananen alleen verkrijgbaar bij AH.
Even de jumbo in onderweg naar de Plus voor een aanbieding.
[..]
Alcohol zal inmiddels toch wel uitverkocht zijn? #drooglegging
Joure staat anders wel bekend als een elite-dorpquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee Joure. Vorige keer ging het hier ook zo snel downhill![]()
Dan verwacht je toch dat de Unox soep gehamsterd wordt ipv de huismerk kidneybonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Joure staat anders wel bekend als een elite-dorp
"Ga alleen" is nooit weggeweest. Met jequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
In de meeste supermarkten waren de mandjes al maanden weer terug, werden karren niet meer schoongemaakt en hield men eigenlijk ook amper nog afstand. Dat er weer wat aan maatregelen gedaan wordt is iets van de laatste paar weken.(Nouja, je had geen muntje meer nodig voor de karren en er stond een tafeltje met schoonmaakmiddelen die door vrijwel niemand nog gebruikt werden.)
Ehh ja.. Kan me niet herinneren dat Joure sociale huur heeftquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Dan verwacht je toch dat de Unox soep gehamsterd wordt ipv de huismerk kidneybonen
Nee, de 1,5 meter ook niet. Toch kon ik de afgelopen maanden vaak zat nog geen 0,5 meter tussen winkelend publiek ontdekken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:06 schreef Modus het volgende:
[..]
"Ga alleen" is nooit weggeweest. Met je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem is dan vooral die oma, het RIVM houdt toch stug vol dat kinderen geen enkele rol spelen in de verspreiding?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh ik heb de caissière aangesproken op een moeder, oma en 4 (!!!) kinderen in de winkel. Ze keek me wat schaapachtig aan en verder niets.
Tokkies
Hier de cassiere op aansprekenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh ik heb de caissière aangesproken op een moeder, oma en 4 (!!!) kinderen in de winkel. Ze keek me wat schaapachtig aan en verder niets.
Tokkies
Buitenlanders? Niet iedereen kan de borden lezen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Tokkies
Oma moet lekker thuisblijven en op de kinderen passen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het probleem is dan vooral die oma, het RIVM houdt toch stug vol dat kinderen geen enkele rol spelen in de verspreiding?
Ik had geen manager (Hi, I'm Karen) voor handen.quote:
White trashquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Buitenlanders? Niet iedereen kan de borden lezen.
White trash staat gelijk aan Kut Marrokkanen toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zou je niet blanken ooit aanmerken als trash? Bruin vuil, ofzo?
Je bent als het goed is heel goed bekend met termen als zand-neger, kutmarokkanen enzo. Daar zijn andere woorden voor. Je weet zelf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zou je niet blanken ooit aanmerken als trash? Bruin vuil, ofzo?
Nee, white is puur raciaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
White trash staat gelijk aan Kut Marrokkanen toch?
En over mensen die in die termen denken heb ik ook een mening.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent als het goed is heel goed bekend met termen als zand-neger, kutmarokkanen enzo. Daar zijn andere woorden voor. Je weet zelf.
Vanavond tijdens de persco dan maar niet naar de super. Gelukkig had ik een week of twee geleden al gehamsterd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:55 schreef Donna het volgende:
Kidneybonen. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.
WC PAPIER. LEEG!
Haha! Jawel hoor, maar het is idd in verhouding wel een dure plek om te wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:06 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ehh ja.. Kan me niet herinneren dat Joure sociale huur heeft
Maar ook heel mooiquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:02 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha! Jawel hoor, maar het is idd in verhouding wel een dure plek om te wonen
Ok wappie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
Helaas kunnen ze het binnenkort wel verplichten, dit land is gek geworden
Schuimgenot.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
bronquote:Supermarkten moeten op hygiëne letten, verbod op alcoholverkoop na 20.00 uur
Supermarkten moeten beter toezien op het deurbeleid, het maximale aantal klanten per winkel en hygiënische maatregelen. Daarnaast mag er na 20.00 uur geen alcohol meer worden verkocht. Winkels die in overtreding zijn, kunnen per direct worden gesloten. Dat heeft premier Mark Rutte dinsdagavond bekendgemaakt.
"We zien op dit moment dat het nog te druk is in de winkels. We gaan met detailhandel in gesprek om deurbeleid en hygiënebeleid aan te scherpen. Als we ter plekke zien dat het toch niet goed gaat, dan kan een winkel per direct worden gesloten”, zo sprak de premier.
In een statement zegt Albert Heijn dat het nog niet kan zeggen hoe het de aangekondigde maatregelen in de praktijk zal toepassen. Wel laat Albert Heijn weten dat het zal optrekken met andere supermarkten onder de regie van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).
"De aangescherpte maatregelen hebben gevolgen voor onze collega's, klanten en winkels en roepen veel vragen op over de toepassing hiervan. Wij werken hier achter de schermen hard aan zodat we een bijdrage kunnen leveren aan de overheidsmaatregelen en tegelijkertijd een prettige en veilige winkel- en werkomgeving voor medewerkers en klanten kunnen waarborgen", aldus een reactie van Albert Heijn.
Nee hoor.quote:
Je weet dat jij oa de reden bent waarom we weer bij af zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor.
Doe´m, soort van op als ik de binnenruimte binnentreed waarna ik hem al snel af doe.
Nee dat is het virus en de mensen met een slechte gezondheid. Zonder die twee was er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Je weet dat jij oa de reden bent waarom we weer bij af zijn?
Wat is het nut nog van de grondwet? Ze vegen er in Den Haag hun reet mee af.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
Dat jij nog steeds niets weet over dit virus na een half jaar...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat is het virus en de mensen met een slechte gezondheid. Zonder die twee was er niets aan de hand.
Nee ik meen het echt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:23 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Dat jij nog steeds niets weet over dit virus na een half jaar...
Je zit te trekken hè op dit getroll?
Dat binnenkort is een politieke term voor volgend jaar een keer ergens wanneer het lukt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
Ja, dat vind ik ook stuitend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef Document1 het volgende:
Hier net in de supermarkt iedereen een mondkapje op. Behalve twee boomers die even gezellig aan het shoppen waren. Het begint echt op te vallen dat de groep die het meeste risico loopt het meeste schijt lijkt te hebben.
Vraag me af of zoiets ooit stand kan houden voor de rechter. Een verplichting (die tegen de grondwet ingaat) vanuit medisch oogpunt om slechts een niet-werkend mondkapje te dragen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat binnenkort is een politieke term voor volgend jaar een keer ergens wanneer het lukt.
Is het trouwens nog steeds zo dat ze een uurtje eerder het rijk alleen hebben als ze dat zouden willen of is dat inmiddels weer afgeschaft?quote:
Dat wordt nu weer ingevoerd volgens mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is het trouwens nog steeds zo dat ze een uurtje eerder het rijk alleen hebben als ze dat zouden willen of is dat inmiddels weer afgeschaft?
Toch nog 2 mensen die nadenken in plaats van domweg de kudde te volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef Document1 het volgende:
Hier net in de supermarkt iedereen een mondkapje op. Behalve twee boomers die even gezellig aan het shoppen waren. Het begint echt op te vallen dat de groep die het meeste risico loopt het meeste schijt lijkt te hebben.
Blijkbaar werden de supermarkten in de avond leeggekocht en gingen mensen in parken etc. drinken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Compleet debiele regel dat verbod op het verkopen van alcohol na 20:00
Geen idee, ik heb op die tijdstippen geen tijd om te winkelen, en gezien het aantal bejaarden dat ik in de supermarkt tegenkom hebben zij dat ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is het trouwens nog steeds zo dat ze een uurtje eerder het rijk alleen hebben als ze dat zouden willen of is dat inmiddels weer afgeschaft?
Ja. Als ik kijk naar dat overzichtje met de niveaus zou dat eigenlijk nu nog steeds gegolden moeten hebben, maar had er niks meer over gehoord en zit zelf niet in die leeftijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:36 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat wordt nu weer ingevoerd volgens mij.
Waarom zouden ze dat doen? Lopen dan alleen maar klanten mis en risico op gedoe bij de deur.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:37 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop dat winkels en andere organisaties die een "publieke binnenruimte" in eigendom of beheer hebben een voorschot nemen op de wetgeving die mondkapjes verplicht, dat kan immers wel, en dan mogen ze je gewoon weigeren zonder mondkapje.
Welk gedoe bij de deur? Mijn toko, mijn regels.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Lopen dan alleen maar klanten mis en risico op gedoe bij de deur.
Kan überhaupt niet eens meer kijken in de appquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef De_Onstopbare het volgende:
Tijdsloten AH thuisbezorging zitten ook weer helemaal vol de komende tijd.
Ah gaat de filiaalmanager zelf de hele dag aan de deur staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk gedoe bij de deur? Mijn toko, mijn regels.
En als het je niet bevalt dan ga je maar naar huis
AH bezorgt hier sowieso nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Kan überhaupt niet eens meer kijken in de app
Hoezo? Je kunt lezen toch? Gewoon een bordje "mondkapje verplicht".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ah gaat de filiaalmanager zelf de hele dag aan de deur staan.
Kan ze ook klanten opleveren die liever niet geconfronteerd worden met mensen zonder kapje. Bovendien zijn er niet zo bijster veel supermarktketens in een buurt doorgaans en dat zal de toon wel zetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Lopen dan alleen maar klanten mis en risico op gedoe bij de deur.
Ja zo'n bordje gaat werken, droom lekker verder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt lezen toch? Gewoon een bordje "mondkapje verplicht".
Als je dat te moeilijk vindt dan ga je toch lekker naar een ander?
Die als hij verstandig is hetzelfde bordje ophangt.
Bij onze Action hangt een poster met zo'n 'mondkapje bord' en dan staat eronder 'denk om elkaar' of zoiets. Maar omdat het bord zo opvalt, lijkt het net alsof mondkapjes verplicht zijn en zet ook bijna iedereen 'm op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja zo'n bordje gaat werken, droom lekker verder.
Dus werkt het nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Bij onze Action hangt een poster met zo'n 'mondkapje bord' en dan staat eronder 'denk om elkaar' of zoiets. Maar omdat het bord zo opvalt, lijkt het net alsof mondkapjes verplicht zijn en zet ook bijna iedereen 'm op.
Of juist wel. Alleen de mensen die het onderschrift lezen zien dat het niet verplicht is. De rest doet het dus gewoon. Maar net hoe je het bekijkt?quote:
Ik heb maar een bestelbundel geactiveerd, was HelloFresh een beetje zat na de vorige ‘lockdown’.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:41 schreef Ambrosius het volgende:
Er heerst iig grote drukte online, de AH app geeft de ene fout na de andere.
Nee, niet bij degenen die stug "het is niet verplicht!" lezen in zo'n bord, die hebben idd een bord met "mondkapje verplicht" nodig.quote:
De supermarkten zullen hier gezamenlijk een besluit over nemen. Ik denk dat het gros een mondkapje opzet als een supermarkt een bordje ophangt dat het verplicht is. Vervolgens doet de sociale controle de rest van het werk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:37 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop dat winkels en andere organisaties die een "publieke binnenruimte" in eigendom of beheer hebben een voorschot nemen op de wetgeving die mondkapjes verplicht, dat kan immers wel, en dan mogen ze je gewoon weigeren zonder mondkapje.
Ben benieuwd welke winkels, bibliotheken en gemeentehuizen(!!!) hun beleid al per (over)morgen aanpassen.
Genoeg mensen die lak hebben aan zo'n bordje en dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet bij degenen die stug "het is niet verplicht!" lezen in zo'n bord, die hebben idd een bord met "mondkapje verplicht" nodig.
Gelukkig dan maar het dat het jouw toko niet is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk gedoe bij de deur? Mijn toko, mijn regels.
En als het je niet bevalt dan ga je maar naar huis
Als we maar geen Turkse taferelen krijgen in Nederland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:03 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik zie nu diverse auto's die zich vol laden met drank.
Soort nieuwe hamsteren
Heerlijk
Eerder Amerikaanse, alcohol op straat in papieren zakken e.d. zodat het niet zo opvalt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 00:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als we maar geen Turkse taferelen krijgen in Nederland.
NWS / 44 doden in Turkije na drinken vervalste alcohol
Er zal wel beveiliging komen voor de mensen die alsnog niet willen luisteren. Bij mijn Lidl staat er in ieder geval zo'n gast op vrijdag en in het weekend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, niet bij degenen die stug "het is niet verplicht!" lezen in zo'n bord, die hebben idd een bord met "mondkapje verplicht" nodig.
Hopelijk verplichten ze mensen binnenkort ook een rondje voor de winkel te galloperen en door hoepels te springen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:18 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er zal wel beveiliging komen voor de mensen die alsnog niet willen luisteren. Bij mijn Lidl staat er in ieder geval zo'n gast op vrijdag en in het weekend.
Die kan dan gelijk de karretjes ontsmettenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:18 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er zal wel beveiliging komen voor de mensen die alsnog niet willen luisteren. Bij mijn Lidl staat er in ieder geval zo'n gast op vrijdag en in het weekend.
Beetje matig dat mensen niet zelf door een ontsmettende tunnel/douche oid moeten lopen. Wie weet wat ze in hun kleding en op hun lichaam allemaal meedragen voor virusdeeltjes!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die kan dan gelijk de karretjes ontsmetten
Nee, moet je bij mijn Lidl zelf doen, beveiliging gast staat tussen een kassa en poortje tot ingang winkel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog nét een snoekduik kunnen maken naar een slot bij Picnic.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:41 schreef Ambrosius het volgende:
Er heerst iig grote drukte online, de AH app geeft de ene fout na de andere.
Bij de AH staat nu een karretjesontsmettunnelquote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Mensen die dan in discussie gaan waarom ze een mondkapje op moetenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ik ben niet plotseling online gaan bestellen. Ik doe dat al geruime tijd. Geen idee waarom anderen ineens online bestellenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:33 schreef djkoelkast het volgende:
De winkels blijven gewoon open hoor?
Hier heb je sowieso al niet veel keuze qua bezorgdiensten. De AH officieel niet, maar je kunt dan op de site je bestelling printen als pdf en die mailen naar de winkel, dan komen ze het brengen. Kost wel 5 piek extra.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:47 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik ben niet plotseling online gaan bestellen. Ik doe dat al geruime tijd. Geen idee waarom anderen ineens online bestellen
De ILT vindt dat niet zo’n goed idee:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Beetje matig dat mensen niet zelf door een ontsmettende tunnel/douche oid moeten lopen. Wie weet wat ze in hun kleding en op hun lichaam allemaal meedragen voor virusdeeltjes!
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
De ILT vindt dat niet zo’n goed idee:
https://www.deondernemer.(...)el-nederland~2548310
Lekker verneveld desinfectiemiddel inademen.quote:Zowel het desinfectiemiddel als de manier waarop het gebruikt wordt, door het te sprayen en te vernevelen, zou in Nederland niet toegestaan zijn.
Dan zijn je luchtwegen gelijk gedesinfecteerd. Briljant toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
Lekker verneveld desinfectiemiddel inademen.
Je kunt zo een bank gaan overvallenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:49 schreef Steven_Stil het volgende:
Ik heb mijn supermarkt met beveiliging outfit al klaar.
[ afbeelding ]
Dat zat er dik in! Wie volgt....quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:49 schreef Nober het volgende:
Deen Supermarkten sluit vanaf donderdag alle vestigingen om 20.00 uur, meldt het Noordhollands Dagblad woensdag.
De keten zegt dat het door het kabinet afgekondigde verbod op alcoholverkoop na dat tijdstip niet of nauwelijks te handhaven is.
Normaliter sluiten de meeste winkels van Deen om 21.00 uur en sommige vestigingen een uur later. Een woordvoerder zegt tegen de krant dat de keten met het oog op de veiligheid van de medewerkers eieren voor haar geld kiest. De maatregel moet voorkomen dat die in "oeverloze discussies" met klanten verzeild raken.
Voor wat betreft mondkapjes wacht Deen af of er een mondkapjesplicht wordt ingevoerd. Nu geldt een dringend advies om in publieke binnenruimtes een niet-medisch mondmasker te dragen.
Deen heeft zo'n tachtig supermarkten in Nederland, voornamelijk in Noord-Holland.
https://www.nu.nl/economi(...)ie-voor-te-zijn.html
Ik heb geen idee, maar ik denk dat het personeel ook niet zit te wachten op al dat gezeik over alcohol....quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Denk dat de AH's en Jumboos wel open zullen blijven. Plus misschien niet.
Mooi voorbeeld van een maatregel die een averechts effect zal hebben.quote:
Dit soort posts helpen niet hè..... niemand is erbij gebaat als er gehamsterd wordt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:27 schreef quirina het volgende:
Let op bijalbert heijn kan je over twee weken pas weer online bestellen dus als je snel bent hamsteren !
Ik heb nooit 50 euro aan boodschappenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:27 schreef quirina het volgende:
Let op bijalbert heijn kan je over twee weken pas weer online bestellen dus als je snel bent hamsteren !
Er word helaas weer gehamsterd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit soort posts helpen niet hè..... niemand is erbij gebaat als er gehamsterd wordt.
Bij de Heijn wordt savonds de alcohol afgezet met rolcontainers.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Denk dat de AH's en Jumboos wel open zullen blijven. Plus misschien niet.
Lekker krap bij mijn lokale AH.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 14:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bij de Heijn wordt savonds de alcohol afgezet met rolcontainers.
Hier bij de AH niet, maar alles prima op voorraad en geen achterlijk volle winkelwagentjes. Wel het bier in de reclame trouwensquote:
Als je geen auto hebt is het toch wel handig om de grote en zware producten te laten bezorgen. En veel verse producten en brood bestel ik bij Too Good To Go. Veel goedkoper en je hoeft nooit het winkelgedeelte in. Binnen een minuut sta je meestal weer buiten met je boodschappen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb nooit 50 euro aan boodschappen
Groetjes,
iemand die wel van vers eten houdt.
Laat me denken aan de eerste lockdown: iedereen aan het ruziën bij het brood en ik loop daarna het plaatselijke bakkertje in, die had voorraad zat. Mensheid
Gekeken, bezorgen doen ze bij 50 euro. Daar kom ik gewoon niet aan. Of zijn mensen weer groots aan het uitpakken met toiletpapier? En willen ze het dan nu wel een keer uitleggen waarom?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je geen auto hebt is het toch wel handig om de grote en zware producten te laten bezorgen. En veel verse producten en brood bestel ik bij Too Good To Go. Veel goedkoper en je hoeft nooit het winkelgedeelte in. Binnen een minuut sta je meestal weer buiten met je boodschappen.
3 kratten bier, paar flessen wijn erbij en je haalt die 50 Euro al ruim.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gekeken, bezorgen doen ze bij 50 euro. Daar kom ik gewoon niet aan. Of zijn mensen weer groots aan het uitpakken met toiletpapier? En willen ze het dan nu wel een keer uitleggen waarom?
Ik bestel bij AH om de 6 weken ongeveer. En dan heb ik alleen al 15-20 flessen water. Met diepvriesproducten erbij zit ik al bijna aan de 50 Euro. Maar dat bedrag zal voor sommige wel een drempel zijn inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gekeken, bezorgen doen ze bij 50 euro. Daar kom ik gewoon niet aan. Of zijn mensen weer groots aan het uitpakken met toiletpapier? En willen ze het dan nu wel een keer uitleggen waarom?
Niet met koolzuur en een natuurlijk smaakje. Ik drink trouwens net zoveel aan kraanwater en thee. En verder geen limonade, sappen of pils.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:23 schreef Steven_Stil het volgende:
Water krijg ik al thuisbezorgd, komt uit kraan in de keuken.
Bij de Plus al vanaf 25 euro...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 15:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als het gaat om een nikaab- of boerkaverbod moet dat kunnen volgens de Henk en Ingrids van de wereld. Als het andersom verplicht wordt om een mondkapje te gebruiken, mag je als overheid ineens niet meer bemoeien met wat er op je gezicht zit..quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:32 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Vraag me af of zoiets ooit stand kan houden voor de rechter. Een verplichting (die tegen de grondwet ingaat) vanuit medisch oogpunt om slechts een niet-werkend mondkapje te dragen.
Personeel hier wel. Behalve achter kassa maar daar zit scherm tussen. Meeste klanten ook behalve de 80+ dame voor mij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Net bij de lokale Aldi geweest. Stuk of 10 klanten, ik was de enige met een mondkapje, personeel droeg ze ook niet.
Als je al jaren betaalde voor je kar heb je toch iets niet helemaal begrepenquote:
Oh nee toch, zonder volstrekt ineffectief mondkapje?! Wat een monsters! Wat een opoemoordenaars!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef Sorella het volgende:
Er zijn nog genoeg jongere die ook zonder mondkapje lopen, maar het is natuurlijk wel makkelijk om op de ouderen af te geven
Of we houden ons gewoon aan de regels.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oh nee toch, zonder volstrekt ineffectief mondkapje?! Wat een monsters! Wat een opoemoordenaars!![]()
Hier is een idee: waarom de kwetsbaren niet gewoon aan de ffp2/ffp3 desnoods met subsidie/via de overheid en de rest gewoon lekker niet?
Zolang je daarmee wetgeving en apv's bedoelt: vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:05 schreef capricia het volgende:
Of we houden ons gewoon aan de regels.
Ah, weer zo’n huis-, tuin- en keukenviroloog die het allemaal anders zou doen. Zeker nog geen naaste familie in het ziekenhuis gehad?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 21:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oh nee toch, zonder volstrekt ineffectief mondkapje?!
Zeg, nu niet meteen rare dingen roepen, he?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, die zitten hier niet, ze zullen alleen in de woonplaats zelf bezorgen gok ik. Maar goed, ik pak gewoon rustige tijden voor de supermarkt, niets aan de hand. De bakker, slager en groenteboer hebben allemaal dingen als max 4 personen en dat gaat prima. Een vijfde wordt er gewoon uitgekekenquote:
Met Henk en Ingrid wij zijn tegen elke vorm van gezichtsbedekking.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 17:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Als het gaat om een nikaab- of boerkaverbod moet dat kunnen volgens de Henk en Ingrids van de wereld. Als het andersom verplicht wordt om een mondkapje te gebruiken, mag je als overheid ineens niet meer bemoeien met wat er op je gezicht zit..
Tuurlijk, daarom doe ik eeh gezellig dagje chillen met een vriend of vriendin nu thuis en die 5 ofzo sex dates per maand nu altijd voor geld 😃quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Kwamen op je vorige post daarover niet genoeg reacties ofzo dat je dit nog maar een keer volkomen offtopic meldt?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom doe ik eeh gezellig dagje chillen met een vriend of vriendin nu thuis en die 5 ofzo sex dates per maand nu altijd voor geld 😃
Jawel, heb zelfs weer een binnenkort misschien via DM! 😋quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:48 schreef Modus het volgende:
[..]
Kwamen op je vorige post daarover niet genoeg reacties ofzo dat je dit nog maar een keer volkomen offtopic meldt?
Jij leeft liever in Noord-Korea waar ze gewoon hele duidelijke regels hebben?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Jawel, heb zelfs weer een binnenkort misschien via DM! 😋
Maar ik bedoelde gewoon sarcastisch dat ik me dus ook aan de regels houd.
Adviezen zijn namelijk geen regels 🤪
Nee hoor, onze democratische rechtstaat zorgt ervoor dat ze voor thuis niets kunnen verbieden, al zouden ze het willen. En ze willen het ook niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Jij leeft liever in Noord-Korea waar ze gewoon hele duidelijke regels hebben?
Een advies (dringend advies) niet opvolgen kan anders best schadelijk zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee hoor, onze democratische rechtstaat zorgt ervoor dat ze voor thuis niets kunnen verbieden, al zouden ze het willen. En ze willen het ook niet.
Geen reden om me zorgen te maken dus :3
Sterke vergelijking wel, onbeschermde geslachtsgemeenschap met iemand die de hele dag door onbeschermde geslachtsgemeenschap heeft met allerhande vreemden tegen betaling versus de enkele minuten dat je in een winkel bent geen niet-medisch ineffectief mondkapje dragen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Een advies (dringend advies) niet opvolgen kan anders best schadelijk zijn.
Zo adviseren diverse GGD's prostituees om condooms te gebruiken en zich regelmatig te laten testen. aar als jij dat niet wilt, dan kun je hun advies negeren. Breng je wel schade toe aan je gezondheid en aan die van je klanten, die kans is levensgroot.
Dat is zo voor elkaar hoor, wat meer besmettingen, noodwetje tussendoor en ze komen zo bij jou binnen gluren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee hoor, onze democratische rechtstaat zorgt ervoor dat ze voor thuis niets kunnen verbieden, al zouden ze het willen. En ze willen het ook niet.
Geen reden om me zorgen te maken dus :3
Je kunt dit toch niet vergelijken met een controle mbt uitkeringsfraude.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is zo voor elkaar hoor, wat meer besmettingen, noodwetje tussendoor en ze komen zo bij jou binnen gluren.
Ze kunnen al genoeg verbieden voor thuis, denk maar aan controle of je niet 2 tandenborstels hebt staan als je een uitkering heb voor een alleenstaande.
Nu moet ik aan die dikke van de Plus denkenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:38 schreef capricia het volgende:
[info]
Seksafspraakjes zijn een beetje off topic. Tenzij je lokale supermarkt ze in de bonus heeft.
[/info]
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:38 schreef capricia het volgende:
[info]
Seksafspraakjes zijn een beetje off topic. Tenzij je lokale supermarkt ze in de bonus heeft.
[/info]
https://www.jumbo.com/service/zorg-voor-elkaarquote:Tijdelijk: maximum aantal per klant
We willen dat al onze klanten bij ons terecht kunnen voor al hun boodschappen. Daarom geldt voor de volgende producten een maximum aantal per klant:
Toiletpapier
Keukenpapier
Je helpt ons en iedereen als je boodschappen doet zoals normaal. Extra inkopen doen is niet nodig.
En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 01:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jumbo en Jan Linders stellen een maximum op toiletpapier in om hamsteren te voorkomen
https://www.distrifood.nl(...)-per-klant-101139134
[..]
https://www.jumbo.com/service/zorg-voor-elkaar
Hoe lang van te voren kun je bij AH een slot boeken, weet jij dat toevallig?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:36 schreef quirina het volgende:
Albert Heijn doet het weer. Meteen bestellingen gedaan tot november
Omdat ze zo min mogelijk vaak mondkapjes op willen hebben denk ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:21 schreef Morri2 het volgende:
Bah, Picnic loopt nu ook steeds sneller volOns normale wekelijkse slot was al weg
Waarom gaan mensen nu ineens online bestellen? Ik snap het niet?
Om t voorkomen dat ze naar de supermarkt moeten, als je online kunt bestellen zou je kunnen stellen dat zelf naar de supermarkt gaan onnodig reizen is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:21 schreef Morri2 het volgende:
Bah, Picnic loopt nu ook steeds sneller volOns normale wekelijkse slot was al weg
Waarom gaan mensen nu ineens online bestellen? Ik snap het niet?
Dat is op dit moment nog niet eens aan de orde. Het is nog steeds een dringend advies, en geen verplichting.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat ze zo min mogelijk vaak mondkapjes op willen hebben denk ik.
Veel mensen willen helemaal niet meer naar de super (Om welke reden dan ook) en gaan online...quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat is op dit moment nog niet eens aan de orde. Het is nog steeds een dringend advies, en geen verplichting.
Mensen willen risico's mijden en gaan dan bijvoorbeeld online shoppen. Lijkt mij vrij logisch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat is op dit moment nog niet eens aan de orde. Het is nog steeds een dringend advies, en geen verplichting.
Nee als iedereen er mee loopt, ook het personeel is de druk wel groot om hem te dragen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dan vooral omdat ze geen zin hebben in die hijgende figuren in hun nek die denken "Fuck you, het is alleen een advies, het hoeft dus niet" en zonder mondkapje de supermarkt inlopen, en ook nog eens die 1½ meter afstand niet houden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:30 schreef Morri2 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:37 schreef Leandra het volgende:
Want dat je dat van dat mondkap je niet snapt is dom, maar dom kun je iemand niet verwijten.
Omgekeerd zie ik veel vaker het omgekeerde gebeurenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan vooral omdat ze geen zin hebben in die hijgende figuren in hun nek die denken "Fuck you, het is alleen een advies, het hoeft dus niet" en zonder mondkapje de supermarkt inlopen, en ook nog eens die 1½ meter afstand niet houden.
Want dat je dat van dat mondkap je niet snapt is dom, maar dom kun je iemand niet verwijten.
Je niet aan die 1½ meter houden is asociaal, asociaal is een keuze.
Maar daarom dus: omdat er mensen zijn die stellen van "Ja, het is een advies, het hoeft dus niet" en ook nog eens geen anderhalve meter afstand houden, daarom bestellen mensen liever online.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |