Wait... die hoort in de onderbroek en broek te zitten?quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:12 schreef quirina het volgende:
Mensen hang je neus niet uit je mondkapje! Dat is hetzelfde als met je lul uit je onderbroek lopen. Zinloos.
bij de coronapolitiequote:Op zondag 11 oktober 2020 20:28 schreef Mortaxx het volgende:
Je moest je winkelmandje weer terugzetten bij de ingang. Waar de volgende klant het direct weer mee pakte
Waar kan ik aangifte doen
Dat was hier ook, waar slaat dat op idd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:28 schreef Mortaxx het volgende:
Je moest je winkelmandje weer terugzetten bij de ingang. Waar de volgende klant het direct weer mee pakte
Waar kan ik aangifte doen
Integendeel, je voelt je een van de weinigen met nog een beetje verstand die niet schaapachtig de meute volgt. Die stoffen lappen helpen niets en zijn alleen voor de bühne. Omdat de rest het ook doet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dan voel je je bijna bezwaard als je zowat de enige zonder bent.
Jawel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om te smilen?
Dat is bij de AH hier ook. Heel veel mensen gaan met zijn tweeën boodschappen doen en hebben/moeten dan allebei een karretje waardoor het extra druk is en je nergens meer langs kan omdat alle karren in de weg staan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:07 schreef Cynicio het volgende:
Was weer teringdruk vandaag. Niet bijster veel mondkapjes gezien, voornamelijk de ouderen die er een op hadden. Ik snap het idee van dat verplichte winkelwagentje maar het zorgt voor opstoppingen van jewelste.
Anti oudjes maatregelen..quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:38 schreef Tyr80 het volgende:
Ze zouden in alle supermarkten gewoon een constante luchtstroom van 7-8 Beaufort moeten bewerkstelligen. Aanzuigen vanaf het dak, waar geen Corona komt, en dan woosh door de gangpaden heen en ondergronds afzuigen naar de riolering.
Het is misschien even wennen maar dan kunnen we wel van dat debiele gedoe met die kutkarretjes af.
Oh, ook minder kapjes vandaag ja, werd nu aangekeken omdat ik er 1 ophad ipv omdat ik er geen ophad zoals vorige keer.
Karen's.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Winkels die zich niet aan de regels houden moet je gewoon “name&shame” op toepassen.Eerst klagen bij de manager en gewoon filmen.
Dat doen echte Gerda’s
Alle medewerkers nu ook iddquote:Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef MissionPhailed het volgende:
In mijn vaste supermarkt in mijn woonplaats in oostelijk Noord-Brabant de afgelopen dagen een geleidelijke toename van het percentage mondkapjes; afgelopen donderdag zo'n beetje 50/50, vanmorgen het merendeel van de bezoekers een mondkapje en verder alle medewerkers.
quote:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjesquote:Waarschijnlijk helpen mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Als iedereen zich houdt aan de basisregels, is het niet nodig om een mondkapje te dragen.
En dat doet niemand, dus draag ik een mondkapjequote:Op maandag 12 oktober 2020 13:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Het gaat om de combinatie van maatregelen:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef Wegenbouwer het volgende:
Mondkapjes dragen is het nieuwe geloof geworden, en diegenen die er niet aan mee doen, worden weggezet als ketters.
Het bewijs dat ze ook maar een marginaal effect op het terugdringen van het aantal besmettingen, is maar heel zwak. En dat is pas wanneer je ervanuitgaat dat mensen ze weggooien na 1x gebruiken, er niet telkens aanzitten, en ook nog eens afstand blijven houden.
Echt puur voor de bühne en 'omdat andere landen het ook doen'. En het is niet zomaar iets. Een kledingvoorschrift maakt inbreuk op je privacy en je herkent en verstaat je medemens amper meer. Een heel gevaarlijke ontwikkeling om dit te normaliseren.
En van al die dingen is het mondkapje het minst zinvol (of werkt het zelfs averechts bij slecht gebruik) en het meest ingrijpend. Zeker die stoffen als op het plaatje, die houden zowat niets tegen. Zoals het RIVM zegt, nergens voor nodig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het gaat om de combinatie van maatregelen:
[ afbeelding ]
Beperkt is voor mij goed genoeg. Alle beetjes helpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Waarschijnlijk beperkt. Geen effect bij voldoende afstand houden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:43 schreef mootie het volgende:
[..]
Beperkt is voor mij goed genoeg. Alle beetjes helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |