Hier de cassiere op aansprekenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh ik heb de caissière aangesproken op een moeder, oma en 4 (!!!) kinderen in de winkel. Ze keek me wat schaapachtig aan en verder niets.
Tokkies
Buitenlanders? Niet iedereen kan de borden lezen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh ik heb de caissière aangesproken op een moeder, oma en 4 (!!!) kinderen in de winkel. Ze keek me wat schaapachtig aan en verder niets.
Tokkies
Oma moet lekker thuisblijven en op de kinderen passen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het probleem is dan vooral die oma, het RIVM houdt toch stug vol dat kinderen geen enkele rol spelen in de verspreiding?
Ik had geen manager (Hi, I'm Karen) voor handen.quote:
White trashquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Buitenlanders? Niet iedereen kan de borden lezen.
White trash staat gelijk aan Kut Marrokkanen toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zou je niet blanken ooit aanmerken als trash? Bruin vuil, ofzo?
Je bent als het goed is heel goed bekend met termen als zand-neger, kutmarokkanen enzo. Daar zijn andere woorden voor. Je weet zelf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zou je niet blanken ooit aanmerken als trash? Bruin vuil, ofzo?
Nee, white is puur raciaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
White trash staat gelijk aan Kut Marrokkanen toch?
En over mensen die in die termen denken heb ik ook een mening.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent als het goed is heel goed bekend met termen als zand-neger, kutmarokkanen enzo. Daar zijn andere woorden voor. Je weet zelf.
Vanavond tijdens de persco dan maar niet naar de super. Gelukkig had ik een week of twee geleden al gehamsterd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:55 schreef Donna het volgende:
Kidneybonen. Schap leeg.
Houdbare melk. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.
Afbakbroodjes. Schap leeg.
WC PAPIER. LEEG!
Haha! Jawel hoor, maar het is idd in verhouding wel een dure plek om te wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 17:06 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ehh ja.. Kan me niet herinneren dat Joure sociale huur heeft
Maar ook heel mooiquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:02 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha! Jawel hoor, maar het is idd in verhouding wel een dure plek om te wonen
Ok wappie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
Helaas kunnen ze het binnenkort wel verplichten, dit land is gek geworden
Schuimgenot.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
bronquote:Supermarkten moeten op hygiëne letten, verbod op alcoholverkoop na 20.00 uur
Supermarkten moeten beter toezien op het deurbeleid, het maximale aantal klanten per winkel en hygiënische maatregelen. Daarnaast mag er na 20.00 uur geen alcohol meer worden verkocht. Winkels die in overtreding zijn, kunnen per direct worden gesloten. Dat heeft premier Mark Rutte dinsdagavond bekendgemaakt.
"We zien op dit moment dat het nog te druk is in de winkels. We gaan met detailhandel in gesprek om deurbeleid en hygiënebeleid aan te scherpen. Als we ter plekke zien dat het toch niet goed gaat, dan kan een winkel per direct worden gesloten”, zo sprak de premier.
In een statement zegt Albert Heijn dat het nog niet kan zeggen hoe het de aangekondigde maatregelen in de praktijk zal toepassen. Wel laat Albert Heijn weten dat het zal optrekken met andere supermarkten onder de regie van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).
"De aangescherpte maatregelen hebben gevolgen voor onze collega's, klanten en winkels en roepen veel vragen op over de toepassing hiervan. Wij werken hier achter de schermen hard aan zodat we een bijdrage kunnen leveren aan de overheidsmaatregelen en tegelijkertijd een prettige en veilige winkel- en werkomgeving voor medewerkers en klanten kunnen waarborgen", aldus een reactie van Albert Heijn.
Nee hoor.quote:
Je weet dat jij oa de reden bent waarom we weer bij af zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor.
Doe´m, soort van op als ik de binnenruimte binnentreed waarna ik hem al snel af doe.
Nee dat is het virus en de mensen met een slechte gezondheid. Zonder die twee was er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Je weet dat jij oa de reden bent waarom we weer bij af zijn?
Wat is het nut nog van de grondwet? Ze vegen er in Den Haag hun reet mee af.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
Dat jij nog steeds niets weet over dit virus na een half jaar...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat is het virus en de mensen met een slechte gezondheid. Zonder die twee was er niets aan de hand.
Nee ik meen het echt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:23 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Dat jij nog steeds niets weet over dit virus na een half jaar...
Je zit te trekken hè op dit getroll?
Dat binnenkort is een politieke term voor volgend jaar een keer ergens wanneer het lukt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
Ja, dat vind ik ook stuitend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef Document1 het volgende:
Hier net in de supermarkt iedereen een mondkapje op. Behalve twee boomers die even gezellig aan het shoppen waren. Het begint echt op te vallen dat de groep die het meeste risico loopt het meeste schijt lijkt te hebben.
Vraag me af of zoiets ooit stand kan houden voor de rechter. Een verplichting (die tegen de grondwet ingaat) vanuit medisch oogpunt om slechts een niet-werkend mondkapje te dragen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat binnenkort is een politieke term voor volgend jaar een keer ergens wanneer het lukt.
Is het trouwens nog steeds zo dat ze een uurtje eerder het rijk alleen hebben als ze dat zouden willen of is dat inmiddels weer afgeschaft?quote:
Dat wordt nu weer ingevoerd volgens mij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is het trouwens nog steeds zo dat ze een uurtje eerder het rijk alleen hebben als ze dat zouden willen of is dat inmiddels weer afgeschaft?
Toch nog 2 mensen die nadenken in plaats van domweg de kudde te volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef Document1 het volgende:
Hier net in de supermarkt iedereen een mondkapje op. Behalve twee boomers die even gezellig aan het shoppen waren. Het begint echt op te vallen dat de groep die het meeste risico loopt het meeste schijt lijkt te hebben.
Blijkbaar werden de supermarkten in de avond leeggekocht en gingen mensen in parken etc. drinken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Compleet debiele regel dat verbod op het verkopen van alcohol na 20:00
Geen idee, ik heb op die tijdstippen geen tijd om te winkelen, en gezien het aantal bejaarden dat ik in de supermarkt tegenkom hebben zij dat ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is het trouwens nog steeds zo dat ze een uurtje eerder het rijk alleen hebben als ze dat zouden willen of is dat inmiddels weer afgeschaft?
Ja. Als ik kijk naar dat overzichtje met de niveaus zou dat eigenlijk nu nog steeds gegolden moeten hebben, maar had er niks meer over gehoord en zit zelf niet in die leeftijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:36 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat wordt nu weer ingevoerd volgens mij.
Waarom zouden ze dat doen? Lopen dan alleen maar klanten mis en risico op gedoe bij de deur.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:37 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop dat winkels en andere organisaties die een "publieke binnenruimte" in eigendom of beheer hebben een voorschot nemen op de wetgeving die mondkapjes verplicht, dat kan immers wel, en dan mogen ze je gewoon weigeren zonder mondkapje.
Welk gedoe bij de deur? Mijn toko, mijn regels.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Lopen dan alleen maar klanten mis en risico op gedoe bij de deur.
Kan überhaupt niet eens meer kijken in de appquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 14:14 schreef De_Onstopbare het volgende:
Tijdsloten AH thuisbezorging zitten ook weer helemaal vol de komende tijd.
Ah gaat de filiaalmanager zelf de hele dag aan de deur staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk gedoe bij de deur? Mijn toko, mijn regels.
En als het je niet bevalt dan ga je maar naar huis
AH bezorgt hier sowieso nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Kan überhaupt niet eens meer kijken in de app
Hoezo? Je kunt lezen toch? Gewoon een bordje "mondkapje verplicht".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ah gaat de filiaalmanager zelf de hele dag aan de deur staan.
Kan ze ook klanten opleveren die liever niet geconfronteerd worden met mensen zonder kapje. Bovendien zijn er niet zo bijster veel supermarktketens in een buurt doorgaans en dat zal de toon wel zetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Lopen dan alleen maar klanten mis en risico op gedoe bij de deur.
Ja zo'n bordje gaat werken, droom lekker verder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt lezen toch? Gewoon een bordje "mondkapje verplicht".
Als je dat te moeilijk vindt dan ga je toch lekker naar een ander?
Die als hij verstandig is hetzelfde bordje ophangt.
Bij onze Action hangt een poster met zo'n 'mondkapje bord' en dan staat eronder 'denk om elkaar' of zoiets. Maar omdat het bord zo opvalt, lijkt het net alsof mondkapjes verplicht zijn en zet ook bijna iedereen 'm op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:58 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja zo'n bordje gaat werken, droom lekker verder.
Dus werkt het nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Bij onze Action hangt een poster met zo'n 'mondkapje bord' en dan staat eronder 'denk om elkaar' of zoiets. Maar omdat het bord zo opvalt, lijkt het net alsof mondkapjes verplicht zijn en zet ook bijna iedereen 'm op.
Of juist wel. Alleen de mensen die het onderschrift lezen zien dat het niet verplicht is. De rest doet het dus gewoon. Maar net hoe je het bekijkt?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |