abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2020 @ 18:02:27 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195449112
En hier weer verder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195449723
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
pi_195449932
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende: [..] Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter :D
pi_195450005
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter :D
Ik heb ASS en kijk altijd naar mensen hun mond ipv in de ogen. Gaat nu ook lastig :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195450009
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
Grote oorbellen en mondkapje is ookal geen combinatie :( :+

Verder geen moeite met mondkapje. Deed ‘m laatst voor de maatregel al uit mezelf om in een overvolle stationshal en perron.
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:19:21 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195450646
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik vind het wel lekker rustig als ik niet aangesloten ben trouwens :')
Maar handig is het niet nee.... normaal kom ik zonder nog wel aardig weg, maar die mondkapjes maken het wat lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195450652
Hier gaan de scholieren voor achten croissantjes kopen in het ouderenuurtje.
Supermarkten doen hier niks aan want klant=klant.
pi_195450657
Vandaag zag ik er weer 4 met mondkapje, vd 40 klanten ofzo in de winkel. Midden in coronahaard Nieuw West *O* *O*
.
pi_195450686
Mondkapjes zijn niet verplicht he.
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:31:16 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195450861
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:21 schreef quirina het volgende:
Mondkapjes zijn niet verplicht he.
Dat is weer het halfslachtige beleid van de overheid.

Overigens zijn er wel winkels waar ze wel verplicht zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195451178
Hier zijn de verhoudingen denk 35% met een mondkapje en 65 % niet in diverse winkels (den helder).
Ik zag 1 man die totaal herkenbaar was die had zo een winkel kunnen overvallen en ze zouden er nooit achter kunnen komen wie dat dan was. Mondkapje tot aan zijn ogen, bril en hoed op :)
Ook twee jonge meiden waarvan 1 met lang rossig gestreept haar en handschoenen met knokkels en een mondkapje met tanden :)
pi_195451602
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Volledig off-topic: Ook aan 1 oor doof en sinds een tijdje CROS gehoorapparaten om te zorgen dat ik het geluid van mijn slechte kant ook aan de goede kant hoor. Erg blij mee :)

On-topic: Vanochtend boodschappen gedaan. Al het personeel had een mondkapje op en ~90% van de klanten.
pi_195451755
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook maar mondkapjes gratis verstrekken.
  Redactie Frontpage maandag 5 oktober 2020 @ 20:11:15 #14
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195451918
quote:

[..]

Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195451979
Die doorzichtige spatscherm-gezichtsdingen houden ook niets qua aerosolen tegen he? Daar zou je een mondkapje onder moeten dragen eigenlijk..
dag
pi_195452231
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:13 schreef Peter het volgende:
Die doorzichtige spatscherm-gezichtsdingen houden ook niets qua aerosolen tegen he? Daar zou je een mondkapje onder moeten dragen eigenlijk..
Vrouw van mijn vader draagt idd beiden op haar werk :Y (lerares VO)
pi_195452237
quote:

[..]

Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
Alpha kenny one
pi_195452271
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
Zo hoort het ook. Wil je dat je klanten een mondkap dragen geef ze dan een mondkapje.
Geef je dat niet dan geef je als winkelier al aan dat het je niet kan schelen.
pi_195452342
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:

[..]

Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?
pi_195452403
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?
https://m.limburger.nl/cn(...)belgie-versnelt-door
Alpha kenny one
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:06:03 #21
492919 Zonnestraaltje21
Laat de zon maar schijnen
pi_195453455
Bij mij spatschermen en mondkapjes. Helaas niet meer te verstaan, dus zorgt voor communicatie problemen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:18:00 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195453792
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:

[..]

Of gewoon Duitsland moeten volgen. En dus wel mondkapjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:19:06 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195453824
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195454188
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".
Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.
Het mondkapje mag op die grond dus ook verplicht worden. Dat heeft Rutte nog expliciet genoemd bij een persconferentie.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:34:56 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195454281
Hmmz.... het grote verschil tussen Duitsland (dat de boel perfect onder controle lijkt te hebben) en diverse andere landen is dat de mondkapjesplicht in Duitsland geldt vanaf 6 jaar.

In Frankrijk 11 jaar.
In België 12 jaar.
Italië doet het ook vrij goed en ook daar is de leeftijd 6 jaar.

Spanje overigens ook 6 jaar en daar gaat het wel behoorlijk mis.

Zou dus zomaar kunnen zijn dat kinderen toch superspreaders zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 05-10-2020 21:43:16 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195454339
Vandaag droegen ongeveer 30% van alle mensen in de Appie hier (in Utrecht) een mondkapje. Het waren allemaal voornamelijk twintigers, dus geen oudjes.

Het lijkt erop dat er steeds meer een mondkapje gaan dragen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:39:43 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195454403
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.
Het mondkapje mag op die grond dus ook verplicht worden. Dat heeft Rutte nog expliciet genoemd bij een persconferentie.
Dat kan wel zijn, maar ik reageer op de bewering dat ze bij Ikea verplicht zouden zijn, dat zijn ze niet, Ikea hanteert een "dringend verzoek" en als je geen zin hebt om je daar aan te houden kun je gewoon naar binnen wandelen omdat ze "niet verplicht" zijn.

Dat is precies wat er mis is met dat eeuwige polderen in NL; iedereen moet tevreden blijven en dus willen we niets verbieden en hebben we alleen een "dringend advies", waar een hoop mensen vervolgens hun reet mee afvegen want "Het is toch niet verplicht?!".

Dus ja, ik weet dat een winkelier dat kan doen, maar Ikea doet dat niet, tenminste; afgelopen vrijdag iig niet.

quote:
Naar aanleiding van de persconferentie op 28 september scherpt IKEA Nederland de maatregelen in alle winkels aan. Aanvullend op de huidige maatregelen worden, in ieder geval tot en met 20 oktober, onderstaande extra maatregelen gehanteerd in onze winkels:

Je mag met maximaal 2 personen komen winkelen (waarvan minimaal 1 persoon ouder dan 18 jaar). Dit geldt ook voor gezinnen.
We verzoeken je dringend een mondkapje te dragen. Dit geldt voor alle winkels in Nederland.
• Een beperkt aantal bezoekers (1 persoon per 20 vierkante meter) wordt tegelijkertijd toegelaten in de winkel. Het aantal klanten dat binnen is wordt bijgehouden.
• In het merendeel van de restaurants wordt een aangepast concept gevoerd. Klanten kunnen enkel eten en drinken bestellen om mee te nemen. Er zijn geen zitplaatsen beschikbaar.
• Vanaf 29 september 18:00 uur zijn de extra maatregelen van kracht.
Bron: https://www.ikea.com/nl/nl/stores/

[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 05-10-2020 21:53:41 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195464076
In Duitsland zijn mondkapjes in winkels al van de zomer verplicht. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de combi van factoren en maatregelen om te verklaren waarom het in het ene land weer zo giga uit de klauwen loopt (Spanje, Nederland) en bij de andere (Duitsland) niet.
Combi van testen (veel, iedereen, snel), discipline (mate van aan regels houden), volksaard (houden van met veel dicht op elkaar zitten of juist niet), beperkingen in afstand en groepsgroottes, regels in scholen/kerken/etc, mate van handhaving (veel of weinig), etc. Het zal echt niet alléén wel/ geen mondkapjes zijn.
Wat in Nederland mis gaat is: geen consistent pakket van samenhangende en elkaar versterkende maatregelen, geen discipline, weinig handhaving, slechte testvoorzieningen, funest schoolbeleid, zwalken tussen verplichting en advies, traag met besluiten en uitvoer (nog steeds geen app, geen noodwet), laten mensen lustig in en uitreizen zonder restricties (dus met Corona in het vliegtuig, met Corona van het buitenland lekker binnen).

En de winkels? Een kermis is Er niks bij. De looproutes zijn vervaagd of weggehaald (dus lekker kriskras botst iedereen tegen elkaar), hoeveelheid mensen binnen is zonder limiet (dus hutje mutje in de gangpaden en in de rij), uitpakkers lekker zonder kapje/handschoenen luid schreeuwend naar elkaar boven alle producten, cassiéres geen handschoenen/desinfecteer, geen wachtlijnen... kortom in de winkel is het heerlijk toeven en uitdeien voor het virus.
En niemand doet iets hieraan.

En dan verbaasd zijn hoe het zo razendsnel oploopt.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:38:48 #29
65846 Bocaj
47th President.
pi_195466297
In de AH weinig tot geen mondkapjes. Personeel soms wel soms ook niet. Kassabedienden zitten toch achter glas.
Er was wel weer 1 persoon die winkelwagens aan het poetsen was.
Buiten stonden ook gewoon wagentjes (lekker schoon geregend) 50 cent.

Tralala Tralili, niet te moeilijk doen mensen! ;)

Trumpie zei het al, don't be afraid of Covid!
pi_195466308
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Hier gaan de scholieren voor achten croissantjes kopen in het ouderenuurtje.
Supermarkten doen hier niks aan want klant=klant.
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtje :)
pi_195466369
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?
pi_195466377
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?
Verder heb ik geen info ;(
pi_195466509
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?
Bij ons in de AH staat nu ook een bordje dat het tot 9:00 uur rustig is voor de kwetsbare groepen.
Of ik dan geweigerd word, weet ik niet.
Als ik mijn zoon 8:30 op school afzet, ga ik ook nogal eens naar de winkel. :?
pi_195466937
Zou beter zijn om in plaats van een 'ouderenuurtje' gewoon de periode van 7 tot 11 vrij te houden als 'corona-ochtend' (heeft misschien een betere naam nodig :') ). In die periode wordt een maximaal aantal bezoekers gehandhaafd en zijn mondkapjes verplicht. Na 11u ieder voor zich en God voor ons allen (nou ja, met de bestaande protocollen natuurlijk).
pi_195466948
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?
Bij ons in de AH staat nu ook een bordje dat het tot 9:00 uur rustig is voor de kwetsbare groepen.
Of ik dan geweigerd word, weet ik niet.
Als ik mijn zoon 8:30 op school afzet, ga ik ook nogal eens naar de winkel. :?
Ik werk zelf bij AH en bij ons worden er geen mensen geweigerd. Volgens mij is ook het landelijke beleid omtrent het ouderenuurtje bij AH. Geen zin in discussies en de tijd is er ook gewoon niet om uitsmijter te spelen.
pi_195466967
Ik hoor ouderen wel klagen dat ze tussen 7 en 8 naar de winkel moeten.
Ik zou zeggen, hou dat erin - want vroepop is gezond - maar doe ook een relaxt tijdstip, bijv. tussen 14.00 en 15.00 uur, het is voor alle anderen best te doen te onthouden niet tussen 2 en 3 te gaan.
pi_195467098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:10 schreef Vasilevski het volgende:
Zou beter zijn om in plaats van een 'ouderenuurtje' gewoon de periode van 7 tot 11 vrij te houden als 'corona-ochtend' (heeft misschien een betere naam nodig :') ). In die periode wordt een maximaal aantal bezoekers gehandhaafd en zijn mondkapjes verplicht. Na 11u ieder voor zich en God voor ons allen (nou ja, met de bestaande protocollen natuurlijk).
Dus van 7 tot 11 moet men zich aan de protocollen houden en daarbuiten het protocol aanhouden.

Wat is het verschil?
pi_195467673
Gelukkig geen enkele mondluier gezien hier in de buurtsuper.
pi_195467891
Jumbo hier, personeel geen mondkapjes (prima keuze)

Ah hier, personeel wel mondkapjes, ze zijn gestrest zitten er neus half eruit

Aldi, de ene wel andere niet.

Als ik 8/9 uur p/d zon ding op moet meld ik me ziek tot het voorbij is. Mij niet gezien 9 uur lang zon ding op.
Interessant he ?
pi_195467933
Ik vind het verschil tussen supermarkten wel groot. AH in centrum Enschede erg weinig mondkapjes en zelfs personeel niet. Snap niet dat AH daar geen landelijk beleid voor heeft, iedere filiaal manager doet maar wat blijkbaar.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195468569
Dat komt omdat bij de AH zowel eigen winkels heeft en winkels dat alleen de naam gebruikt.

Ook al zegt de AH landelijk het moet wel of niet dan hoeven de zelfstandigen dat niet verplicht te volgen.
Interessant he ?
pi_195469751
Personeel van AH zat lekker aan de buitenkant van het mondkapje te voelen toen ze even niets deden.....

Succes met corona.
pi_195470118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat komt omdat bij de AH zowel eigen winkels heeft en winkels dat alleen de naam gebruikt.

Ook al zegt de AH landelijk het moet wel of niet dan hoeven de zelfstandigen dat niet verplicht te volgen.
De franchisers moeten zich onthouden van gedrag dat het merk "Albert Heijn" schaadt, als AH landelijk een verplichting invoert moeten ook de franchisers wel volgen.
So we just called him Fred too
  woensdag 7 oktober 2020 @ 09:00:25 #44
65846 Bocaj
47th President.
pi_195480442
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:06 schreef Zonnestraaltje21 het volgende:
Bij mij spatschermen en mondkapjes. Helaas niet meer te verstaan, dus zorgt voor communicatie problemen.
Ja, totaal niet meer verstaanbaar... Maar ze zeggen aan het eind allemaal hetzelfde (zegels? Airmiles+Bonuskaart?) dus...
pi_195480884
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 09:39:13 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195481005
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
Mwah, van maandag tot vrijdag van 09.30 tot 11.00 uur zou imho een prima tijdslot zijn voor 60+

En alleen doordeweeks, NIET in het weekend.

Dan kunnen de ouders die na direct na het naar school brengen van de kinderen boodschappen doen gewoon terecht, idem voor degenen die boodschappen doen voor ze de kinderen ophalen.
Mensen die net voor of na hun werk boodschappen willen doen hebben dan ook geen probleem.

En die bejaarden kunnen eerst met de thuiszorg hun steunkousen aantrekken voor ze naar de supermarkt moeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195481427
Zolang die dingen niet verplicht zijn zie ik geen reden om ze te dragen, heb er wel altijd één bij me voor het geval dat het wel ergens verplicht is.

Hier in de supermarkt is het 50/50 denk ik
pi_195490163
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.

Bij een andere vestiging van Dirk (let wel in dezelfde plaats) hadden ze helemaal niets 8)7
pi_195490228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Maar op het midden van de dag zijn er toch voornamelijk ouderen en kwetsbaren.
En moeders. Die kunnen makkelijk wat later gaan.

De gekozen tijden zijn absurd, ouderen gaan echt niet in het donker naar de Jumbo fietsen/lopen
met dit kloteweer ook nog.

Laat de overheid dan verplicht stellen idd van 9.30 tot 11 uur of zo.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:28:05 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195490300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:19 schreef macca728 het volgende:
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.

Bij een andere vestiging van Dirk (let wel in dezelfde plaats) hadden ze helemaal niets 8)7
Dit idee?

Bij de apotheek eergisteren ook 2 van de 3 medewerkers.
Ze zaten overigens ook nog achter een scherm.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:29:08 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195490321
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar op het midden van de dag zijn er toch voornamelijk ouderen en kwetsbaren.
En moeders. Die kunnen makkelijk wat later gaan.

De gekozen tijden zijn absurd, ouderen gaan echt niet in het donker naar de Jumbo fietsen/lopen
met dit kloteweer ook nog.

Laat de overheid dan verplicht stellen idd van 9.30 tot 11 uur of zo.
Maar dan niet in het weekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195490355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idee?
[ afbeelding ]

Bij de apotheek eergisteren ook 2 van de 3 medewerkers.
Ze zaten overigens ook nog achter een scherm.
die zie ik ook regelmatig rondlopen. denken mensen nou echt dat dat werkt?
pi_195490562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dan moeten ze sowieso niet gaan, nooit meer.
sig verwijderd door FA
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:46:13 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195490621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

die zie ik ook regelmatig rondlopen. denken mensen nou echt dat dat werkt?
Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.

Dus als je in een kwetsbare groep zit is dit nuttiger dan (alleen) een mondmasker.
Een combinatie van beiden is sowieso het beste.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195490864
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.

Dus als je in een kwetsbare groep zit is dit nuttiger dan (alleen) een mondmasker.
Een combinatie van beiden is sowieso het beste.
je blaast die aerosolen er gewoon langs en onderdoor, die gaan niet alleen rechtdoor.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:02:48 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195490988
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:57 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

je blaast die aerosolen er gewoon langs en onderdoor, die gaan niet alleen rechtdoor.
Okay.... ik zal het even herhalen:

Dus tenzij je zelf 2 meter bent en die anderen allemaal omhoog staan spetteren werkt het prima als bescherming voor jou tegen gespetter van anderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195491605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay.... ik zal het even herhalen:

Dus tenzij je zelf 2 meter bent en die anderen allemaal omhoog staan spetteren werkt het prima als bescherming voor jou tegen gespetter van anderen.
Spatmasker beschermt tegen spetters die in je ogen kunnen komen, wel effectief dus. Maar het helpt niet tegen de minidruppeltjes in de lucht. Daarvoor moet je onder dat spatscherm nog echt een mondkapje dragen..
Zowel om de aerosolen bij jezelf te houden als om die van anderen minder in te ademen.
dag
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:43:20 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195491880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Spatmasker beschermt tegen spetters die in je ogen kunnen komen, wel effectief dus. Maar het helpt niet tegen de minidruppeltjes in de lucht. Daarvoor moet je onder dat spatscherm nog echt een mondkapje dragen..
Zowel om de aerosolen bij jezelf te houden als om die van anderen minder in te ademen.
Voor caissières die nu helemaal zonder iets achter het plexiglasscherm zitten lijkt het me een prima extra bescherming, plus dat je wel kunt blijven zien wat ze zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195491931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor caissières die nu helemaal zonder iets achter het plexiglasscherm zitten lijkt het me een prima extra bescherming, plus dat je wel kunt blijven zien wat ze zeggen.
Achter een scherm heb je juist meer aan een mondkapje dan aan nog een scherm...
dag
pi_195492003
De ''virologen'' zijn hier ook al neergestreken....
  woensdag 7 oktober 2020 @ 20:15:04 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195492802
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Achter een scherm heb je juist meer aan een mondkapje dan aan nog een scherm...
Een mondkapje dat anderen beschermt tegen jou?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 oktober 2020 @ 20:20:12 #62
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_195492938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:47 schreef mthecatlover het volgende:
De ''virologen'' zijn hier ook al neergestreken....
Ja lachen hier....
dat ze Fok!forum nog niet opgenomen hebben in het OMT....
pi_195497597
Heeft iemand eigenlijk al mensen/jongeren gespot die netjes met hun mondkapje op het winkelwagentje vol laden met bier en wijn voor een privé feestje?
.
pi_195497735
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:31 schreef Fer het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al mensen/jongeren gespot die netjes met hun mondkapje op het winkelwagentje vol laden met bier en wijn voor een privé feestje?
Nee wel veel Chips en Frisdrank, veel tieners (15 tm 20) houden hun eigen film feestjes op hun (zolder) kamer, geen agent die dat kan handhaven (deur = dicht) beneden licht uit, gordijnen overal dicht.

Dat valt me nu veel op dat echt alles potdicht zit maar je hoort wel veel muziek, film en gezelschapsgeluiden geluiden in de avonden wanneer je een ommetje maakt.

Tja

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ?
Interessant he ?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:33:39 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195498070
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 23:44 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Nee wel veel Chips en Frisdrank, veel tieners (15 tm 20) houden hun eigen film feestjes op hun (zolder) kamer, geen agent die dat kan handhaven (deur = dicht) beneden licht uit, gordijnen overal dicht.

Dat valt me nu veel op dat echt alles potdicht zit maar je hoort wel veel muziek, film en gezelschapsgeluiden geluiden in de avonden wanneer je een ommetje maakt.

Tja
[..]

Omdat ?
Omdat het in het weekend wel heel erg stoort in de reguliere boodschappenroutines als het van 09.30 tot 11.00 uur ouderenuurtje in de supermarkt is.
Door de weeks is dan vrij beperkt.

Maar men zou ook nog blokken kunnen hanteren: de AH van 09.30 tot 11.00 de Jumbo van 13.30 tot 15.00 de Coop van 07.00 tot 08.00.
Behalve in het weekend wederom.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:28:05 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195504966
Nou, hier had bijna iedereen een mondkapje, maar heb wel het idee dat die 1,5 meter daardoor nu al dreigt te verdwijnen. In de rij bij de kassa maar ook voor de schappen is er niet veel geduld meer.

Ook op straat zag ik trouwens redelijk wat groepjes mensen die zo te zien hun rondje pauze liepen, gewoon met 3 of 4 bij elkaar zonder afstand.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:31:42 #67
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_195505043
Ik heb zo'n stoffen maskertje in m'n jaszak, die zet ik binnen een seconde op voordat ik de super instap. Niet zo'n probleem eigenlijk, boeit me weinig.

95% van de mensen die ik dan zie zonder mondkapje zijn boomers met chagrijnig gezicht.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_195547344
Was weer teringdruk vandaag. Niet bijster veel mondkapjes gezien, voornamelijk de ouderen die er een op hadden. Ik snap het idee van dat verplichte winkelwagentje maar het zorgt voor opstoppingen van jewelste.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:19:39 #69
65846 Bocaj
47th President.
pi_195548878
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:07 schreef Cynicio het volgende:
Was weer teringdruk vandaag. Niet bijster veel mondkapjes gezien, voornamelijk de ouderen die er een op hadden. Ik snap het idee van dat verplichte winkelwagentje maar het zorgt voor opstoppingen van jewelste.
Ha, was in een rustige Coop vandaag en het merendeel had een mondkapje op...
Ik dus niet en voelde me naakt en schuldig... Klotezooi daar is het hun (regering) om te doen natuurlijk!

Groepsdwang! :Y :Y

Maar Bocaj doet er lekker niet aan mee! :P (Tenzij ze gaan verplichten... maar dan laat ik het wel brengen... kost toch nix extra...) Bestel ik lekker zware dingen! :D :D :')
Ja, ik ben vast een lul volgens jullie! ;)
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:25:14 #70
65846 Bocaj
47th President.
pi_195548978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:19 schreef macca728 het volgende:

Die dingen zijn meer voor bescherming van de ogen.
pi_195549812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Bocaj het volgende:
Ja, ik ben vast een lul volgens jullie!
Nee hoor, helemaal niet. Dat gedrag verwacht je nu eenmaal bij pubers.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:12:28 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195549861
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, ik ben vast een lul volgens jullie! ;)
Gewoon onvolwassen, waren we allemaal ooit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_195572236
Steeds meer mensen met mondkapjes op :)
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 19:08:04 #74
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195573149
quote:
3s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:34 schreef aloa het volgende:
Steeds meer mensen met mondkapjes op :)
Dat is toch geen reden om te smilen?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_195573246
Mensen hang je neus niet uit je mondkapje! Dat is hetzelfde als met je lul uit je onderbroek lopen. Zinloos.
  zondag 11 oktober 2020 @ 19:16:23 #76
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195573354
Zie best veel mensen in de supermarkten met mondkapjes op.

Had er laatst even niet aan gedacht en ging lopend naar de winkel; dus toen ik er achter kwam toch maar doorgelopen en zonder mondkapje de winkel in. Dan voel je je bijna bezwaard als je zowat de enige zonder bent :').
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 20:23:16 #77
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195575293
Moet zeggen, over het algemeen zie ik nergens mondkapjes bijna, de supermarkten zeg 1 op de 30 met zo'n ding op.

Tot ik vanmorgen naar een andere AH ging... Die van mij ronduit vergeten en onbewust ging ik er op letten. Van iedereen in de zaak waren er misschien twee mensen die geen mondkap ophadden (van de 40-50 mensen), mij meegeteld. Voelde mij eigenlijk best asociaal zo, maar vond het wel heel netjes om te zien dat mensen het daadwerkelijk opvolgend op 't moment.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 20:26:39 #78
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_195575364
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:12 schreef quirina het volgende:
Mensen hang je neus niet uit je mondkapje! Dat is hetzelfde als met je lul uit je onderbroek lopen. Zinloos.
Wait... die hoort in de onderbroek en broek te zitten?

Nu snap ik waarom ze zo raar staan te kijken als ik bij de kinderspeelplaats kom
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_195575404
Je moest je winkelmandje weer terugzetten bij de ingang. Waar de volgende klant het direct weer mee pakte

Waar kan ik aangifte doen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195575424
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:28 schreef Mortaxx het volgende:
Je moest je winkelmandje weer terugzetten bij de ingang. Waar de volgende klant het direct weer mee pakte

bij de coronapolitie :+
pi_195575469
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:28 schreef Mortaxx het volgende:

Dat was hier ook, waar slaat dat op idd.

Gewoon wegzetten bij de kassa en dan iemand laten schoonmaken.
Maar dat was ook een fout van supermarkten natuurlijk, maar die komen overal mee weg.
pi_195575848
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dan voel je je bijna bezwaard als je zowat de enige zonder bent :').
Integendeel, je voelt je een van de weinigen met nog een beetje verstand die niet schaapachtig de meute volgt. Die stoffen lappen helpen niets en zijn alleen voor de bühne. Omdat de rest het ook doet.
pi_195575876
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:08 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is toch geen reden om te smilen?
Jawel.
pi_195575942
Winkels die zich niet aan de regels houden moet je gewoon “name&shame” op toepassen.Eerst klagen bij de manager en gewoon filmen.
Dat doen echte Gerda’s
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 21:39:53 #85
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195577291
quote:
3s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:44 schreef aloa het volgende:

[..]

Jawel.
Waarom dan? :') Het helpt niets.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 21:56:56 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_195577645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:07 schreef Cynicio het volgende:
Dat is bij de AH hier ook. Heel veel mensen gaan met zijn tweeën boodschappen doen en hebben/moeten dan allebei een karretje waardoor het extra druk is en je nergens meer langs kan omdat alle karren in de weg staan.

Verder hebben ze hier bij de ingang hekken neergezet die op een gegeven moment worden dichtgedaan en er achter dat rek een gigantische rij vormt van mensen die nog naar binnen willen. Die mensen staan gewoon dicht op elkaar, complete chaos en allemaal dicht op elkaar.

Heel veel mondkapjes zie ik trouwens niet hier in de supermarkt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:38:23 #87
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195578533
Ze zouden in alle supermarkten gewoon een constante luchtstroom van 7-8 Beaufort moeten bewerkstelligen. Aanzuigen vanaf het dak, waar geen Corona komt, en dan woosh door de gangpaden heen en ondergronds afzuigen naar de riolering.

Het is misschien even wennen maar dan kunnen we wel van dat debiele gedoe met die kutkarretjes af.

Oh, ook minder kapjes vandaag ja, werd nu aangekeken omdat ik er 1 ophad ipv omdat ik er geen ophad zoals vorige keer.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 22:40:19 #88
236264 crew  capricia
pi_195578558
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:38 schreef Tyr80 het volgende:
Ze zouden in alle supermarkten gewoon een constante luchtstroom van 7-8 Beaufort moeten bewerkstelligen. Aanzuigen vanaf het dak, waar geen Corona komt, en dan woosh door de gangpaden heen en ondergronds afzuigen naar de riolering.

Het is misschien even wennen maar dan kunnen we wel van dat debiele gedoe met die kutkarretjes af.

Oh, ook minder kapjes vandaag ja, werd nu aangekeken omdat ik er 1 ophad ipv omdat ik er geen ophad zoals vorige keer.
Anti oudjes maatregelen.. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195579730
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Winkels die zich niet aan de regels houden moet je gewoon “name&shame” op toepassen.Eerst klagen bij de manager en gewoon filmen.
Dat doen echte Gerda’s
Karen's.

I'd like to speak to the manager please!
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:47:08 #90
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195586302
In mijn vaste supermarkt in mijn woonplaats in oostelijk Noord-Brabant de afgelopen dagen een geleidelijke toename van het percentage mondkapjes; afgelopen donderdag zo'n beetje 50/50, vanmorgen het merendeel van de bezoekers een mondkapje en verder alle medewerkers.
pi_195586364
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:39 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Waarom dan? :') Het helpt niets.
Wie zegt dat?
pi_195586375
quote:
3s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:47 schreef MissionPhailed het volgende:
In mijn vaste supermarkt in mijn woonplaats in oostelijk Noord-Brabant de afgelopen dagen een geleidelijke toename van het percentage mondkapjes; afgelopen donderdag zo'n beetje 50/50, vanmorgen het merendeel van de bezoekers een mondkapje en verder alle medewerkers.
Alle medewerkers nu ook idd ^O^
pi_195586521
Vorige week was ik de enige met een mondkapje op. Vandaag zag ik, op een drukker tijdstip, 2 mensen zonder mondkapje. En nu ook alle medewerkers.

En ik zag nu ook dat de AH het assortiment mondkapjes heeft uitgebreid (50 stuks wegwerpbaar waar de prijs er niet bij hing en wasbare voor 1,69 per stuk), dat is vooruitgang ten opzichte van die 10 stuks wegwerpbaar voor 7 euro.

Natuurlijk kan je ze nu vrijwel overal kopen, maar in de supermarkt is het soms toch net wat makkelijker omdat je er toch moet zijn.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:10:03 #94
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195586601
quote:
3s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:51 schreef aloa het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
quote:
Waarschijnlijk helpen mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Als iedereen zich houdt aan de basisregels, is het niet nodig om een mondkapje te dragen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
pi_195586893
Mondkapjes dragen is het nieuwe geloof geworden, en diegenen die er niet aan mee doen, worden weggezet als ketters.

Het bewijs dat ze ook maar een marginaal effect op het terugdringen van het aantal besmettingen, is maar heel zwak. En dat is pas wanneer je ervanuitgaat dat mensen ze weggooien na 1x gebruiken, er niet telkens aanzitten, en ook nog eens afstand blijven houden.

Echt puur voor de bühne en 'omdat andere landen het ook doen'. En het is niet zomaar iets. Een kledingvoorschrift maakt inbreuk op je privacy en je herkent en verstaat je medemens amper meer. Een heel gevaarlijke ontwikkeling om dit te normaliseren.
pi_195587078
quote:
En dat doet niemand, dus draag ik een mondkapje ;)
pi_195587162
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef Wegenbouwer het volgende:
Mondkapjes dragen is het nieuwe geloof geworden, en diegenen die er niet aan mee doen, worden weggezet als ketters.

Het bewijs dat ze ook maar een marginaal effect op het terugdringen van het aantal besmettingen, is maar heel zwak. En dat is pas wanneer je ervanuitgaat dat mensen ze weggooien na 1x gebruiken, er niet telkens aanzitten, en ook nog eens afstand blijven houden.

Echt puur voor de bühne en 'omdat andere landen het ook doen'. En het is niet zomaar iets. Een kledingvoorschrift maakt inbreuk op je privacy en je herkent en verstaat je medemens amper meer. Een heel gevaarlijke ontwikkeling om dit te normaliseren.
Het gaat om de combinatie van maatregelen:
pi_195587576
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Het gaat om de combinatie van maatregelen:
[ afbeelding ]
En van al die dingen is het mondkapje het minst zinvol (of werkt het zelfs averechts bij slecht gebruik) en het meest ingrijpend. Zeker die stoffen als op het plaatje, die houden zowat niets tegen. Zoals het RIVM zegt, nergens voor nodig.
pi_195588236
quote:
Beperkt is voor mij goed genoeg. Alle beetjes helpen.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 14:51:40 #100
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195588381
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:43 schreef mootie het volgende:

[..]

Beperkt is voor mij goed genoeg. Alle beetjes helpen.
Waarschijnlijk beperkt. Geen effect bij voldoende afstand houden.
Bovendien zijn alle horrorcijfers van nu allemaal inhaalcijfers van langer geleden, zo dramatisch gaat het helemaal niet.
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:55:44 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195588469
Kan dat gezeur van "het werkt toch niet" eens ophouden in dit topic, dit gaat over de maatregelen in "jouw" supermarkt, dat je denkt dat mondkapjes niet effectief zijn hoort hier niet thuis, open lekker een topic over welke maatregelen volgens jou wel of niet effectief zijn en ga daar over het vermeende niet-werken van mondkapjes zeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195588568
Het was hier weer gezellig druk met oudjes bij de koffietafel.
pi_195593158
Zag van de week zo’n uitgezakt obesitas figuur met haar mond wijd open naar adem happende door de Jumbo strompelen.

Toen dacht ik: ja zo zal je zeker corona vangen met die grote mond open.
.
pi_195604025
Het schap met blikvoer was al bijna leeg hier.
pi_195604406
Zag al wat drankhamsteraars :P
pi_195606661
Ik moest lachen om mijn vader die zat te foeteren op de oudjes in de supermarkt O+ Hij is in de 70 _O-

Ik was zondag tegen sluitingstijd voor het eerst sinds een half jaar ofzo in de Aldi. Alles netjes geregeld daar.
pi_195606714
In de trein draagt ze trouwens gewoon een mondkapje hoor :D
pi_195609215
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef mascara-klodder het volgende:
In de trein draagt ze trouwens gewoon een mondkapje hoor :D
[ afbeelding ]
:D _O-
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:03:59 #109
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195609240
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:55 schreef Meloewa. het volgende:
Het schap met blikvoer was al bijna leeg hier.
:')
pi_195609272
Misschien dat ik vanavond om 19.00 uur nog even een run ga doen. Als iedereen naar die persco zit te kijken. Ben benieuwd wat ik aantref.
pi_195609424
Tijdsloten AH thuisbezorging zitten ook weer helemaal vol de komende tijd.
pi_195609736
Personeel met mondkapjes:
✅ Plus
❌ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
❌ Jumbo 2

Karretjes schoongemaakt door personeel:
Nergens, in maart en april deed de jumbo dat wel. Ook Plus is dat gaan doen halverwege april.

Geen muntje nodig voor een karretje:
❌ Plus (ze halen het van slot als je het binnen gaat vragen)
✅ Jumbo 1
❌ Albert Heijn (wel muntjes aanwezig bij de counter)
✅ Jumbo 2

Contant betalen:
Overal mogelijk

[ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 13-10-2020 14:35:48 ]
pi_195609845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Nober het volgende:
✅ Plus
❌ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
❌ Jumbo 2

Nergens, in maart en april deed de jumbo dat wel. Ook Plus is dat gaan doen halverwege april.

✅ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
✅ Jumbo 2

Contant betalen:
Overal mogelijk
hier de helft van het personeel bij jumbo wel kapjes.
ook karretjes schoonmaken
pi_195609878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:29 schreef djkoelkast het volgende:
Mondkapjes doen meer kwaad dan goed, aldus de Oostenrijkse tv. De enige ruimte waar ze tot nut zijn zijn bijvoorbeeld bejaardenhuzien en dan moeten het wel medische mondmaskers zijn.
onzin. de etos en kruidvat mondkapjes houden vrijwel net zoveel vast als medische mondkapjes, zegt een odnerzoek van het AD. en er is geen enkel bewijs dat mondkapjes op wat voor manier dan ook schadelijk zijn voor de gezondheid.
pi_195609907
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Nober het volgende:
✅ Plus
❌ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
❌ Jumbo 2

✅ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
✅ Jumbo 2

Contant betalen:
Overal mogelijk
Waarom ga je naar 4 supermarkten? Dat helpt ook niet echt mee.
pi_195610089
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waarom ga je naar 4 supermarkten? Dat helpt ook niet echt mee.
Voor onderzoek. :7
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:46:37 #117
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195610148
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

onzin. de etos en kruidvat mondkapjes houden vrijwel net zoveel vast als medische mondkapjes, zegt een odnerzoek van het AD. en er is geen enkel bewijs dat mondkapjes op wat voor manier dan ook schadelijk zijn voor de gezondheid.
Je kunt dit niet wegzetten als onzin. Het helpt niet en doet meer kwaad dan goed.
Gelukkig kunnen ze het in Nederland niet verplichten.
pi_195610180
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:27 schreef Nober het volgende:
✅ Plus
❌ Jumbo 1
❌ Albert Heijn
❌ Jumbo 2

✅ Jumbo 1
❌ Albert Heijn (wel muntjes aanwezig bij de counter)
✅ Jumbo 2

Contant betalen:
Overal mogelijk
Jumbo en Appie heeft hier personeel met mondkapjes. Aldi niet. Karretjes moet je zelf schoonmaken. Geen muntje nodig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195610206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:46 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Je kunt dit niet wegzetten als onzin. Het helpt niet en doet meer kwaad dan goed.
Hoezo zet je dat onderzoek van het AD dan wel zo makkelijk weg?
pi_195610270
Ik heb het idee dat onze AH en Jumbo het hun personeel zelf laat beslissen. De ene heeft namelijk wel een soort mondkapje op en de ander niet.
pi_195610319
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef Leonos het volgende:

[..]

Onbetrouwbare krant.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:55:49 #122
382129 crew  Donna
pi_195610327
Kidneybonen. Schap leeg.
Houdbare melk. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.
Afbakbroodjes. Schap leeg.

WC PAPIER. LEEG!
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:57:32 #123
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195610363
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:50 schreef Leonos het volgende:

[..]

Doe ik niet, het gaat namelijk niet om vasthouden, maar om meer kwaad dan goed doen voor degene die het draagt. Ik heb niets gezegd over wel/niet wat dan ook vasthouden.
pi_195610392
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:55 schreef Donna het volgende:
Kidneybonen. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.

WC PAPIER. LEEG!
Mooi, dan wordt het weer stuk rustiger in de supermarkt komende tijd.
pi_195610489
quote:
Kidneybonen. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.

WC PAPIER. LEEG!
Meen je niet! :o
Gaan we weer. :')
Hier was alles nog gewoon gevuld. ^O^
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:23:12 #126
382129 crew  Donna
pi_195610910
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

Meen je niet! :o
Gaan we weer. :')
Hier was alles nog gewoon gevuld. ^O^
Ja was hier gisteren ook nog goed gevuld. Had het dan ook niet verwacht nu ik weekboodschappen ging doen.
En dan word je ook nog boos aangekeken omdat je 2 kleine blikjes kidneybonen pakt omdat de grote op zijn. }:|
Ben het nu alweer zat.
pi_195611007
quote:
Kidneybonen. Schap leeg.
Rijst. Schap leeg.

WC PAPIER. LEEG!
Wtf, waar dan? :') In Utrecht is alles er nog zoals voorheen.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:57:11 #128
382129 crew  Donna
pi_195611726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:27 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Wtf, waar dan? :') In Utrecht is alles er nog zoals voorheen.
Friesland. Je weet wel, die mensen waarvan ze zeggen dat ze zo nuchter zijn. :X
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:04:22 #129
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195611897
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:57 schreef Donna het volgende:

[..]

Ohhh doen ze dat zo :o -O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:05:03 #130
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195611925
Dit wordt weer een run op voedsel en uitveegpapier. Hamsteren mensen!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:18:59 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195612190
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:53 schreef vencodark het volgende:
Ik heb het idee dat onze AH en Jumbo het hun personeel zelf laat beslissen. De ene heeft namelijk wel een soort mondkapje op en de ander niet.
Hier bij de AH ook, maar inmiddels veel meer dan vorige week.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195612270
Viel me net nog mee. Merkte wel wat legere schappen bij rijst en pasta maar niet dat er geen keuze meer was of zo. En oh ja het pleepapier uit de aanbieding was op.
Zonder wrijving geen glans
pi_195612321
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:57 schreef Donna het volgende:

[..]

Was je in Drachten?
Ik was net bij de grote AH, niks aan de hand (nog).
pi_195612325
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:43 schreef Nober het volgende:

[..]

Voor onderzoek. :7
We blijven wel Nederlanders op de kleintjes letten
Hahah
pi_195612452
Onzin dat hamsteren, je kan altijd bestellen bij de lokale pizza tent :P
pi_195612585
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:46 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

okee, dat is wel zo

dan zeg ik; het is niet waar. er zijn genoeg onderzoeken die laten zien dat het wel zin heeft.
willen of niet, dat is weer wat anders.
pi_195612643
Het zal vanavond om 19u wel lekker rustig zijn in de supermarkt.
pi_195612659
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Het zal vanavond om 19u wel lekker rustig zijn in de supermarkt.
En 10 minuten later alle tokkies aan het hamsteren :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_195612839
Kutstudenten weer die verzuchten dat ze allebei een karretje moeten. Ga alleen naar de supermarkt geldt ook pas een half jaar ofzo, dus konden ze nog niet weten natuurlijk :')

Man man man
pi_195612890
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:54 schreef Modus het volgende:
Kutstudenten weer die verzuchten dat ze allebei een karretje moeten. Ga alleen naar de supermarkt geldt ook pas een half jaar ofzo, dus konden ze nog niet weten natuurlijk :')

Man man man
In de meeste supermarkten waren de mandjes al maanden weer terug, werden karren niet meer schoongemaakt en hield men eigenlijk ook amper nog afstand. Dat er weer wat aan maatregelen gedaan wordt is iets van de laatste paar weken. :W (Nouja, je had geen muntje meer nodig voor de karren en er stond een tafeltje met schoonmaakmiddelen die door vrijwel niemand nog gebruikt werden.)
pi_195612934
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:35 schreef Leonos het volgende:
Onzin dat hamsteren, je kan altijd bestellen bij de lokale pizza tent :P
Chiquita bananen alleen verkrijgbaar bij AH.

Even de jumbo in onderweg naar de Plus voor een aanbieding.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:45 schreef Pheno het volgende:

[..]

En 10 minuten later alle tokkies aan het hamsteren :')
Alcohol zal inmiddels toch wel uitverkocht zijn? #drooglegging
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:00:26 #142
382129 crew  Donna
pi_195612975
quote:
81s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:26 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Was je in Drachten?
Ik was net bij de grote AH, niks aan de hand (nog).
Nee Joure. Vorige keer ging het hier ook zo snel downhill :{w
pi_195612981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Chiquita bananen alleen verkrijgbaar bij AH.

Even de jumbo in onderweg naar de Plus voor een aanbieding.
[..]

Alcohol zal inmiddels toch wel uitverkocht zijn? #drooglegging
Ik heb wel paar kratten gekocht :@
pi_195613029
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 17:00 schreef Donna het volgende:

[..]

Nee Joure. Vorige keer ging het hier ook zo snel downhill :{w
Joure staat anders wel bekend als een elite-dorp -O-
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:03:58 #145
382129 crew  Donna
pi_195613054
quote:
81s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Joure staat anders wel bekend als een elite-dorp -O-
Dan verwacht je toch dat de Unox soep gehamsterd wordt ipv de huismerk kidneybonen -O-
pi_195613096
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

In de meeste supermarkten waren de mandjes al maanden weer terug, werden karren niet meer schoongemaakt en hield men eigenlijk ook amper nog afstand. Dat er weer wat aan maatregelen gedaan wordt is iets van de laatste paar weken. :W (Nouja, je had geen muntje meer nodig voor de karren en er stond een tafeltje met schoonmaakmiddelen die door vrijwel niemand nog gebruikt werden.)
"Ga alleen" is nooit weggeweest. Met je :W

pi_195613117
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 17:03 schreef Donna het volgende:

[..]

Dan verwacht je toch dat de Unox soep gehamsterd wordt ipv de huismerk kidneybonen -O-
Ehh ja.. Kan me niet herinneren dat Joure sociale huur heeft :+
pi_195613139
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 17:06 schreef Modus het volgende:

[..]

"Ga alleen" is nooit weggeweest. Met je :W

Nee, de 1,5 meter ook niet. Toch kon ik de afgelopen maanden vaak zat nog geen 0,5 meter tussen winkelend publiek ontdekken. :W :W :W :W :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195613165
Oh ik heb de caissière aangesproken op een moeder, oma en 4 (!!!) kinderen in de winkel. Ze keek me wat schaapachtig aan en verder niets.
Tokkies :r
pi_195613197
quote:
81s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh ik heb de caissière aangesproken op een moeder, oma en 4 (!!!) kinderen in de winkel. Ze keek me wat schaapachtig aan en verder niets.
Het probleem is dan vooral die oma, het RIVM houdt toch stug vol dat kinderen geen enkele rol spelen in de verspreiding?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:11:32 #151
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_195613233
quote:
81s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 17:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier de cassiere op aanspreken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')