Maar dan niet in het weekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar op het midden van de dag zijn er toch voornamelijk ouderen en kwetsbaren.
En moeders. Die kunnen makkelijk wat later gaan.
De gekozen tijden zijn absurd, ouderen gaan echt niet in het donker naar de Jumbo fietsen/lopen
met dit kloteweer ook nog.
Laat de overheid dan verplicht stellen idd van 9.30 tot 11 uur of zo.
die zie ik ook regelmatig rondlopen. denken mensen nou echt dat dat werkt?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idee?
[ afbeelding ]
Bij de apotheek eergisteren ook 2 van de 3 medewerkers.
Ze zaten overigens ook nog achter een scherm.
Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
die zie ik ook regelmatig rondlopen. denken mensen nou echt dat dat werkt?
je blaast die aerosolen er gewoon langs en onderdoor, die gaan niet alleen rechtdoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.
Dus als je in een kwetsbare groep zit is dit nuttiger dan (alleen) een mondmasker.
Een combinatie van beiden is sowieso het beste.
Okay.... ik zal het even herhalen:quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
je blaast die aerosolen er gewoon langs en onderdoor, die gaan niet alleen rechtdoor.
Spatmasker beschermt tegen spetters die in je ogen kunnen komen, wel effectief dus. Maar het helpt niet tegen de minidruppeltjes in de lucht. Daarvoor moet je onder dat spatscherm nog echt een mondkapje dragen..quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay.... ik zal het even herhalen:
Een mondmasker beschermt anderen tegen jou, een spatmasker beschermt jou tegen anderen.
Dus tenzij je zelf 2 meter bent en die anderen allemaal omhoog staan spetteren werkt het prima als bescherming voor jou tegen gespetter van anderen.
Voor caissières die nu helemaal zonder iets achter het plexiglasscherm zitten lijkt het me een prima extra bescherming, plus dat je wel kunt blijven zien wat ze zeggen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Spatmasker beschermt tegen spetters die in je ogen kunnen komen, wel effectief dus. Maar het helpt niet tegen de minidruppeltjes in de lucht. Daarvoor moet je onder dat spatscherm nog echt een mondkapje dragen..
Zowel om de aerosolen bij jezelf te houden als om die van anderen minder in te ademen.
Achter een scherm heb je juist meer aan een mondkapje dan aan nog een scherm...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor caissières die nu helemaal zonder iets achter het plexiglasscherm zitten lijkt het me een prima extra bescherming, plus dat je wel kunt blijven zien wat ze zeggen.
Ja lachen hier....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:47 schreef mthecatlover het volgende:
De ''virologen'' zijn hier ook al neergestreken....
Nee wel veel Chips en Frisdrank, veel tieners (15 tm 20) houden hun eigen film feestjes op hun (zolder) kamer, geen agent die dat kan handhaven (deur = dicht) beneden licht uit, gordijnen overal dicht.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:31 schreef Fer het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al mensen/jongeren gespot die netjes met hun mondkapje op het winkelwagentje vol laden met bier en wijn voor een privé feestje?
Omdat ?quote:
Omdat het in het weekend wel heel erg stoort in de reguliere boodschappenroutines als het van 09.30 tot 11.00 uur ouderenuurtje in de supermarkt is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:44 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Nee wel veel Chips en Frisdrank, veel tieners (15 tm 20) houden hun eigen film feestjes op hun (zolder) kamer, geen agent die dat kan handhaven (deur = dicht) beneden licht uit, gordijnen overal dicht.
Dat valt me nu veel op dat echt alles potdicht zit maar je hoort wel veel muziek, film en gezelschapsgeluiden geluiden in de avonden wanneer je een ommetje maakt.
Tja
[..]
Omdat ?
Ha, was in een rustige Coop vandaag en het merendeel had een mondkapje op...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:07 schreef Cynicio het volgende:
Was weer teringdruk vandaag. Niet bijster veel mondkapjes gezien, voornamelijk de ouderen die er een op hadden. Ik snap het idee van dat verplichte winkelwagentje maar het zorgt voor opstoppingen van jewelste.
Die dingen zijn meer voor bescherming van de ogen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:19 schreef macca728 het volgende:
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.
Nee hoor, helemaal niet. Dat gedrag verwacht je nu eenmaal bij pubers.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Bocaj het volgende:
Ja, ik ben vast een lul volgens jullie!
Gewoon onvolwassen, waren we allemaal ooit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, ik ben vast een lul volgens jullie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |