Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achterquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende: [..] Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Ik heb ASS en kijk altijd naar mensen hun mond ipv in de ogen. Gaat nu ook lastigquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter
Grote oorbellen en mondkapje is ookal geen combinatiequote:Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
Ik vind het wel lekker rustig als ik niet aangesloten ben trouwensquote:Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
Dat is weer het halfslachtige beleid van de overheid.quote:
Volledig off-topic: Ook aan 1 oor doof en sinds een tijdje CROS gehoorapparaten om te zorgen dat ik het geluid van mijn slechte kant ook aan de goede kant hoor. Erg blij meequote:Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter
Dan moeten ze ook maar mondkapjes gratis verstrekken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is weer het halfslachtige beleid van de overheid.
Overigens zijn er wel winkels waar ze wel verplicht zijn.
Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens zijn er wel winkels waar ze wel verplicht zijn.
Vrouw van mijn vader draagt idd beiden op haar werkquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:13 schreef Peter het volgende:
Die doorzichtige spatscherm-gezichtsdingen houden ook niets qua aerosolen tegen he? Daar zou je een mondkapje onder moeten dragen eigenlijk..
Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo hoort het ook. Wil je dat je klanten een mondkap dragen geef ze dan een mondkapje.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
https://m.limburger.nl/cn(...)belgie-versnelt-doorquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?
Of gewoon Duitsland moeten volgen. En dus wel mondkapjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".
Dat kan wel zijn, maar ik reageer op de bewering dat ze bij Ikea verplicht zouden zijn, dat zijn ze niet, Ikea hanteert een "dringend verzoek" en als je geen zin hebt om je daar aan te houden kun je gewoon naar binnen wandelen omdat ze "niet verplicht" zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.
Het mondkapje mag op die grond dus ook verplicht worden. Dat heeft Rutte nog expliciet genoemd bij een persconferentie.
Bron: https://www.ikea.com/nl/nl/stores/quote:Naar aanleiding van de persconferentie op 28 september scherpt IKEA Nederland de maatregelen in alle winkels aan. Aanvullend op de huidige maatregelen worden, in ieder geval tot en met 20 oktober, onderstaande extra maatregelen gehanteerd in onze winkels:
• Je mag met maximaal 2 personen komen winkelen (waarvan minimaal 1 persoon ouder dan 18 jaar). Dit geldt ook voor gezinnen.
• We verzoeken je dringend een mondkapje te dragen. Dit geldt voor alle winkels in Nederland.
• Een beperkt aantal bezoekers (1 persoon per 20 vierkante meter) wordt tegelijkertijd toegelaten in de winkel. Het aantal klanten dat binnen is wordt bijgehouden.
• In het merendeel van de restaurants wordt een aangepast concept gevoerd. Klanten kunnen enkel eten en drinken bestellen om mee te nemen. Er zijn geen zitplaatsen beschikbaar.
• Vanaf 29 september 18:00 uur zijn de extra maatregelen van kracht.
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtjequote:Op maandag 5 oktober 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Hier gaan de scholieren voor achten croissantjes kopen in het ouderenuurtje.
Supermarkten doen hier niks aan want klant=klant.
Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtje
Verder heb ik geen infoquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?
Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtje
Ik werk zelf bij AH en bij ons worden er geen mensen geweigerd. Volgens mij is ook het landelijke beleid omtrent het ouderenuurtje bij AH. Geen zin in discussies en de tijd is er ook gewoon niet om uitsmijter te spelen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?
Bij ons in de AH staat nu ook een bordje dat het tot 9:00 uur rustig is voor de kwetsbare groepen.
Of ik dan geweigerd word, weet ik niet.
Als ik mijn zoon 8:30 op school afzet, ga ik ook nogal eens naar de winkel.
Dus van 7 tot 11 moet men zich aan de protocollen houden en daarbuiten het protocol aanhouden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:10 schreef Vasilevski het volgende:
Zou beter zijn om in plaats van een 'ouderenuurtje' gewoon de periode van 7 tot 11 vrij te houden als 'corona-ochtend' (heeft misschien een betere naam nodig). In die periode wordt een maximaal aantal bezoekers gehandhaafd en zijn mondkapjes verplicht. Na 11u ieder voor zich en God voor ons allen (nou ja, met de bestaande protocollen natuurlijk).
De franchisers moeten zich onthouden van gedrag dat het merk "Albert Heijn" schaadt, als AH landelijk een verplichting invoert moeten ook de franchisers wel volgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat komt omdat bij de AH zowel eigen winkels heeft en winkels dat alleen de naam gebruikt.
Ook al zegt de AH landelijk het moet wel of niet dan hoeven de zelfstandigen dat niet verplicht te volgen.
Ja, totaal niet meer verstaanbaar... Maar ze zeggen aan het eind allemaal hetzelfde (zegels? Airmiles+Bonuskaart?) dus...quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:06 schreef Zonnestraaltje21 het volgende:
Bij mij spatschermen en mondkapjes. Helaas niet meer te verstaan, dus zorgt voor communicatie problemen.
Mwah, van maandag tot vrijdag van 09.30 tot 11.00 uur zou imho een prima tijdslot zijn voor 60+quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
Maar op het midden van de dag zijn er toch voornamelijk ouderen en kwetsbaren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
Dit idee?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:19 schreef macca728 het volgende:
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.
Bij een andere vestiging van Dirk (let wel in dezelfde plaats) hadden ze helemaal niets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |