abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2020 @ 18:02:27 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195449112
En hier weer verder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195449723
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
pi_195449932
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:01 schreef Leandra het volgende: [..] Ik vind het wel prettig want dan kan ik iig zien wat ze zeggen, en gezien ik zelf een mondkapje draag en dat niet heel lekker combineert met gehoorapparaten, ben ik niet helemaal onthand als ik iig nog wat visuele begeleiding heb bij wat ik wel of niet hoor.
Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter :D
pi_195450005
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Heb geen hoorapparaatje maar ben aan 1 kant wel behoorlijk doof en idd het kost best moeite om iemand te verstaan zonder mond te zien bewegen. Daar kwam ik gisteren dus achter :D
Ik heb ASS en kijk altijd naar mensen hun mond ipv in de ogen. Gaat nu ook lastig :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195450009
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die elastiekjes en hoorapparaat is inderdaad waardeloos, behalve kraak heb je ook nog kans dat het apparaat valt.
Grote oorbellen en mondkapje is ookal geen combinatie :( :+

Verder geen moeite met mondkapje. Deed ‘m laatst voor de maatregel al uit mezelf om in een overvolle stationshal en perron.
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:19:21 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195450646
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik vind het wel lekker rustig als ik niet aangesloten ben trouwens :')
Maar handig is het niet nee.... normaal kom ik zonder nog wel aardig weg, maar die mondkapjes maken het wat lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195450652
Hier gaan de scholieren voor achten croissantjes kopen in het ouderenuurtje.
Supermarkten doen hier niks aan want klant=klant.
pi_195450657
Vandaag zag ik er weer 4 met mondkapje, vd 40 klanten ofzo in de winkel. Midden in coronahaard Nieuw West *O* *O*
.
pi_195450686
Mondkapjes zijn niet verplicht he.
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:31:16 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195450861
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:21 schreef quirina het volgende:
Mondkapjes zijn niet verplicht he.
Dat is weer het halfslachtige beleid van de overheid.

Overigens zijn er wel winkels waar ze wel verplicht zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195451178
Hier zijn de verhoudingen denk 35% met een mondkapje en 65 % niet in diverse winkels (den helder).
Ik zag 1 man die totaal herkenbaar was die had zo een winkel kunnen overvallen en ze zouden er nooit achter kunnen komen wie dat dan was. Mondkapje tot aan zijn ogen, bril en hoed op :)
Ook twee jonge meiden waarvan 1 met lang rossig gestreept haar en handschoenen met knokkels en een mondkapje met tanden :)
pi_195451602
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Volledig off-topic: Ook aan 1 oor doof en sinds een tijdje CROS gehoorapparaten om te zorgen dat ik het geluid van mijn slechte kant ook aan de goede kant hoor. Erg blij mee :)

On-topic: Vanochtend boodschappen gedaan. Al het personeel had een mondkapje op en ~90% van de klanten.
pi_195451755
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook maar mondkapjes gratis verstrekken.
  Redactie Frontpage maandag 5 oktober 2020 @ 20:11:15 #14
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195451918
quote:

[..]

Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195451979
Die doorzichtige spatscherm-gezichtsdingen houden ook niets qua aerosolen tegen he? Daar zou je een mondkapje onder moeten dragen eigenlijk..
dag
pi_195452231
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:13 schreef Peter het volgende:
Die doorzichtige spatscherm-gezichtsdingen houden ook niets qua aerosolen tegen he? Daar zou je een mondkapje onder moeten dragen eigenlijk..
Vrouw van mijn vader draagt idd beiden op haar werk :Y (lerares VO)
pi_195452237
quote:

[..]

Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
Alpha kenny one
pi_195452271
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Bij IKEA zijn ze verplicht, maar daar staan ze wel bij de ingang mondkapjes uit te delen dus dat is wel netjes.
Zo hoort het ook. Wil je dat je klanten een mondkap dragen geef ze dan een mondkapje.
Geef je dat niet dan geef je als winkelier al aan dat het je niet kan schelen.
pi_195452342
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:

[..]

Inderdaad ze hadden gewoon naar Van Dissel moeten luisteren en naar België moeten kijken, en nooit moeten adviseren mondkapjes te dragen (op het OV misschien na dan)
ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?
pi_195452403
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ja want in Belgie heb je weinig coronapatienten?
https://m.limburger.nl/cn(...)belgie-versnelt-door
Alpha kenny one
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:06:03 #21
492919 Zonnestraaltje21
Laat de zon maar schijnen
pi_195453455
Bij mij spatschermen en mondkapjes. Helaas niet meer te verstaan, dus zorgt voor communicatie problemen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:18:00 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195453792
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef falling_away het volgende:

[..]

Of gewoon Duitsland moeten volgen. En dus wel mondkapjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:19:06 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195453824
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:11 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195454188
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, "dringend advies" en gewoon mensen die de mondkapjes uitdelende meneer voorbij lopen, en niemand die er wat aan doet, want "niet verplicht".
Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.
Het mondkapje mag op die grond dus ook verplicht worden. Dat heeft Rutte nog expliciet genoemd bij een persconferentie.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:34:56 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195454281
Hmmz.... het grote verschil tussen Duitsland (dat de boel perfect onder controle lijkt te hebben) en diverse andere landen is dat de mondkapjesplicht in Duitsland geldt vanaf 6 jaar.

In Frankrijk 11 jaar.
In België 12 jaar.
Italië doet het ook vrij goed en ook daar is de leeftijd 6 jaar.

Spanje overigens ook 6 jaar en daar gaat het wel behoorlijk mis.

Zou dus zomaar kunnen zijn dat kinderen toch superspreaders zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 05-10-2020 21:43:16 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195454339
Vandaag droegen ongeveer 30% van alle mensen in de Appie hier (in Utrecht) een mondkapje. Het waren allemaal voornamelijk twintigers, dus geen oudjes.

Het lijkt erop dat er steeds meer een mondkapje gaan dragen.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:39:43 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195454403
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hier mag ik je even corrigeren. Een winkel is wel degelijk bij machte om voorwaarden aan de toegang te stellen. Voorbeelden uit het verleden zijn winkelwagen verplicht en de verplichting om in je tas te laten kijken bijvoorbeeld. Denk ook eens aan kleding voorschriften in uitgaansgelegenheden zoals een lange broek en stropdas.
Het mondkapje mag op die grond dus ook verplicht worden. Dat heeft Rutte nog expliciet genoemd bij een persconferentie.
Dat kan wel zijn, maar ik reageer op de bewering dat ze bij Ikea verplicht zouden zijn, dat zijn ze niet, Ikea hanteert een "dringend verzoek" en als je geen zin hebt om je daar aan te houden kun je gewoon naar binnen wandelen omdat ze "niet verplicht" zijn.

Dat is precies wat er mis is met dat eeuwige polderen in NL; iedereen moet tevreden blijven en dus willen we niets verbieden en hebben we alleen een "dringend advies", waar een hoop mensen vervolgens hun reet mee afvegen want "Het is toch niet verplicht?!".

Dus ja, ik weet dat een winkelier dat kan doen, maar Ikea doet dat niet, tenminste; afgelopen vrijdag iig niet.

quote:
Naar aanleiding van de persconferentie op 28 september scherpt IKEA Nederland de maatregelen in alle winkels aan. Aanvullend op de huidige maatregelen worden, in ieder geval tot en met 20 oktober, onderstaande extra maatregelen gehanteerd in onze winkels:

Je mag met maximaal 2 personen komen winkelen (waarvan minimaal 1 persoon ouder dan 18 jaar). Dit geldt ook voor gezinnen.
We verzoeken je dringend een mondkapje te dragen. Dit geldt voor alle winkels in Nederland.
• Een beperkt aantal bezoekers (1 persoon per 20 vierkante meter) wordt tegelijkertijd toegelaten in de winkel. Het aantal klanten dat binnen is wordt bijgehouden.
• In het merendeel van de restaurants wordt een aangepast concept gevoerd. Klanten kunnen enkel eten en drinken bestellen om mee te nemen. Er zijn geen zitplaatsen beschikbaar.
• Vanaf 29 september 18:00 uur zijn de extra maatregelen van kracht.
Bron: https://www.ikea.com/nl/nl/stores/

[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 05-10-2020 21:53:41 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195464076
In Duitsland zijn mondkapjes in winkels al van de zomer verplicht. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de combi van factoren en maatregelen om te verklaren waarom het in het ene land weer zo giga uit de klauwen loopt (Spanje, Nederland) en bij de andere (Duitsland) niet.
Combi van testen (veel, iedereen, snel), discipline (mate van aan regels houden), volksaard (houden van met veel dicht op elkaar zitten of juist niet), beperkingen in afstand en groepsgroottes, regels in scholen/kerken/etc, mate van handhaving (veel of weinig), etc. Het zal echt niet alléén wel/ geen mondkapjes zijn.
Wat in Nederland mis gaat is: geen consistent pakket van samenhangende en elkaar versterkende maatregelen, geen discipline, weinig handhaving, slechte testvoorzieningen, funest schoolbeleid, zwalken tussen verplichting en advies, traag met besluiten en uitvoer (nog steeds geen app, geen noodwet), laten mensen lustig in en uitreizen zonder restricties (dus met Corona in het vliegtuig, met Corona van het buitenland lekker binnen).

En de winkels? Een kermis is Er niks bij. De looproutes zijn vervaagd of weggehaald (dus lekker kriskras botst iedereen tegen elkaar), hoeveelheid mensen binnen is zonder limiet (dus hutje mutje in de gangpaden en in de rij), uitpakkers lekker zonder kapje/handschoenen luid schreeuwend naar elkaar boven alle producten, cassiéres geen handschoenen/desinfecteer, geen wachtlijnen... kortom in de winkel is het heerlijk toeven en uitdeien voor het virus.
En niemand doet iets hieraan.

En dan verbaasd zijn hoe het zo razendsnel oploopt.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:38:48 #29
65846 Bocaj
47th President.
pi_195466297
In de AH weinig tot geen mondkapjes. Personeel soms wel soms ook niet. Kassabedienden zitten toch achter glas.
Er was wel weer 1 persoon die winkelwagens aan het poetsen was.
Buiten stonden ook gewoon wagentjes (lekker schoon geregend) 50 cent.

Tralala Tralili, niet te moeilijk doen mensen! ;)

Trumpie zei het al, don't be afraid of Covid!
pi_195466308
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Hier gaan de scholieren voor achten croissantjes kopen in het ouderenuurtje.
Supermarkten doen hier niks aan want klant=klant.
Collega vandaag geweigerd in het ouderen uurtje :)
pi_195466369
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?
pi_195466377
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Waarom dan? andere mensen met een kwetsbare gezondheid mogen toch ook gebruik maken van dat uurtje? Of was hij onderdeel van een scholierengroepje?
Verder heb ik geen info ;(
pi_195466509
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?
Bij ons in de AH staat nu ook een bordje dat het tot 9:00 uur rustig is voor de kwetsbare groepen.
Of ik dan geweigerd word, weet ik niet.
Als ik mijn zoon 8:30 op school afzet, ga ik ook nogal eens naar de winkel. :?
pi_195466937
Zou beter zijn om in plaats van een 'ouderenuurtje' gewoon de periode van 7 tot 11 vrij te houden als 'corona-ochtend' (heeft misschien een betere naam nodig :') ). In die periode wordt een maximaal aantal bezoekers gehandhaafd en zijn mondkapjes verplicht. Na 11u ieder voor zich en God voor ons allen (nou ja, met de bestaande protocollen natuurlijk).
pi_195466948
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Raar eigenlijk. Iedereen heeft toch recht om te winkelen wanneer ze willen?
Bij ons in de AH staat nu ook een bordje dat het tot 9:00 uur rustig is voor de kwetsbare groepen.
Of ik dan geweigerd word, weet ik niet.
Als ik mijn zoon 8:30 op school afzet, ga ik ook nogal eens naar de winkel. :?
Ik werk zelf bij AH en bij ons worden er geen mensen geweigerd. Volgens mij is ook het landelijke beleid omtrent het ouderenuurtje bij AH. Geen zin in discussies en de tijd is er ook gewoon niet om uitsmijter te spelen.
pi_195466967
Ik hoor ouderen wel klagen dat ze tussen 7 en 8 naar de winkel moeten.
Ik zou zeggen, hou dat erin - want vroepop is gezond - maar doe ook een relaxt tijdstip, bijv. tussen 14.00 en 15.00 uur, het is voor alle anderen best te doen te onthouden niet tussen 2 en 3 te gaan.
pi_195467098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:10 schreef Vasilevski het volgende:
Zou beter zijn om in plaats van een 'ouderenuurtje' gewoon de periode van 7 tot 11 vrij te houden als 'corona-ochtend' (heeft misschien een betere naam nodig :') ). In die periode wordt een maximaal aantal bezoekers gehandhaafd en zijn mondkapjes verplicht. Na 11u ieder voor zich en God voor ons allen (nou ja, met de bestaande protocollen natuurlijk).
Dus van 7 tot 11 moet men zich aan de protocollen houden en daarbuiten het protocol aanhouden.

Wat is het verschil?
pi_195467673
Gelukkig geen enkele mondluier gezien hier in de buurtsuper.
pi_195467891
Jumbo hier, personeel geen mondkapjes (prima keuze)

Ah hier, personeel wel mondkapjes, ze zijn gestrest zitten er neus half eruit

Aldi, de ene wel andere niet.

Als ik 8/9 uur p/d zon ding op moet meld ik me ziek tot het voorbij is. Mij niet gezien 9 uur lang zon ding op.
Interessant he ?
pi_195467933
Ik vind het verschil tussen supermarkten wel groot. AH in centrum Enschede erg weinig mondkapjes en zelfs personeel niet. Snap niet dat AH daar geen landelijk beleid voor heeft, iedere filiaal manager doet maar wat blijkbaar.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195468569
Dat komt omdat bij de AH zowel eigen winkels heeft en winkels dat alleen de naam gebruikt.

Ook al zegt de AH landelijk het moet wel of niet dan hoeven de zelfstandigen dat niet verplicht te volgen.
Interessant he ?
pi_195469751
Personeel van AH zat lekker aan de buitenkant van het mondkapje te voelen toen ze even niets deden.....

Succes met corona.
pi_195470118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:43 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat komt omdat bij de AH zowel eigen winkels heeft en winkels dat alleen de naam gebruikt.

Ook al zegt de AH landelijk het moet wel of niet dan hoeven de zelfstandigen dat niet verplicht te volgen.
De franchisers moeten zich onthouden van gedrag dat het merk "Albert Heijn" schaadt, als AH landelijk een verplichting invoert moeten ook de franchisers wel volgen.
So we just called him Fred too
  woensdag 7 oktober 2020 @ 09:00:25 #44
65846 Bocaj
47th President.
pi_195480442
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:06 schreef Zonnestraaltje21 het volgende:
Bij mij spatschermen en mondkapjes. Helaas niet meer te verstaan, dus zorgt voor communicatie problemen.
Ja, totaal niet meer verstaanbaar... Maar ze zeggen aan het eind allemaal hetzelfde (zegels? Airmiles+Bonuskaart?) dus...
pi_195480884
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 09:39:13 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195481005
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Bij onze Jumbo hebben de medewerkers nu allemaal een mondkapje op, bij de Boni (nog) niet, verder was ik nog niet in andere supermarkten.
Heb laatst nog gevraagd bij de Jumbo of ze andere klanten weigeren in het ouderenuurtje, principieel niet, maar het was niet de bedoeling dat andere klanten kwamen. Vanochtend om 8.00 uur was het rustig en toen ik laatst iets voor 20.00 uur was, waren ook voornamelijk jongere mensen aan het boodschappen doen. Persoonlijk denk ik dat de tijden van 7-8 en van 20-21 niet goed zijn gekozen voor de doelgroep, maar ja de supermarkt gaat niet de winkel reserveren midden op de dag, dat scheelt dan misschien te veel omzet.
Mwah, van maandag tot vrijdag van 09.30 tot 11.00 uur zou imho een prima tijdslot zijn voor 60+

En alleen doordeweeks, NIET in het weekend.

Dan kunnen de ouders die na direct na het naar school brengen van de kinderen boodschappen doen gewoon terecht, idem voor degenen die boodschappen doen voor ze de kinderen ophalen.
Mensen die net voor of na hun werk boodschappen willen doen hebben dan ook geen probleem.

En die bejaarden kunnen eerst met de thuiszorg hun steunkousen aantrekken voor ze naar de supermarkt moeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195481427
Zolang die dingen niet verplicht zijn zie ik geen reden om ze te dragen, heb er wel altijd één bij me voor het geval dat het wel ergens verplicht is.

Hier in de supermarkt is het 50/50 denk ik
pi_195490163
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.

Bij een andere vestiging van Dirk (let wel in dezelfde plaats) hadden ze helemaal niets 8)7
pi_195490228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:31 schreef Zana het volgende:
Maar op het midden van de dag zijn er toch voornamelijk ouderen en kwetsbaren.
En moeders. Die kunnen makkelijk wat later gaan.

De gekozen tijden zijn absurd, ouderen gaan echt niet in het donker naar de Jumbo fietsen/lopen
met dit kloteweer ook nog.

Laat de overheid dan verplicht stellen idd van 9.30 tot 11 uur of zo.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:28:05 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195490300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:19 schreef macca728 het volgende:
Bij Dirk hadden de cassieres een soort ME plastic bescherm kap op. Erg effectief lijkt het me niet, want de zijkanten zijn open.

Bij een andere vestiging van Dirk (let wel in dezelfde plaats) hadden ze helemaal niets 8)7
Dit idee?

Bij de apotheek eergisteren ook 2 van de 3 medewerkers.
Ze zaten overigens ook nog achter een scherm.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')