Maak hem dan even wakker, want dat lijkt me gevaarlijk met die snelheden.quote:
Hij doet het met z’n ogen dichtquote:Op zondag 27 september 2020 14:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maak hem dan even wakker, want dat lijkt me gevaarlijk met die snelheden.
😆quote:Op zondag 27 september 2020 14:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maak hem dan even wakker, want dat lijkt me gevaarlijk met die snelheden.
quote:
Amsterdam in de Noordzee flikkerenquote:Op zondag 27 september 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
465 cases in Amsterdam vandaag, bijna 3000 in Nederland...
En dat in het weekend waarin er altijd net iets minder besmettingen gemeld lijken te worden.quote:Op zondag 27 september 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
465 cases in Amsterdam vandaag, bijna 3000 in Nederland...
Goh, dat komt ook zo uit het niets. Ik hoop dat hij daar slaagt. De Nederlandse trainer maakt Barcelona weer aardig Nederlands zoquote:Op zondag 27 september 2020 14:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dest naar Barcelona. Dat klinkt armoedig.
Ik gun hem zelf ook het beste (hij moet er zelf nog uitkomen, de clubs zijn rond, dus dat zal wel goedkomen), maar terugvallen op subtoppers uit Nederland vind ik niet echt bij een topclub als Barcelona passen.quote:Op zondag 27 september 2020 14:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goh, dat komt ook zo uit het niets. Ik hoop dat hij daar slaagt. De Nederlandse trainer maakt Barcelona weer aardig Nederlands zo
Als Max 2e wordt, is dat toch razend knap op dit circuit.quote:
Hmja. Het circuit levert niet vaak heel spannende races op en aan de kop is het steeds weer Mercedes en Red Bull, tenzij er grote problemen zijn ergensquote:
Wie weet verbazen Dest en Depay. Ik zie Dest ergens nog wel slagen ook. We hebben er voor het Nederlands elftal alleen niet veel aanquote:Op zondag 27 september 2020 14:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik gun hem zelf ook het beste (hij moet er zelf nog uitkomen, de clubs zijn rond, dus dat zal wel goedkomen), maar terugvallen op subtoppers uit Nederland vind ik niet echt bij een topclub als Barcelona passen.
Dat wel, maar de race is niet heel spannend verderquote:Op zondag 27 september 2020 14:35 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Als Max 2e wordt, is dat toch razend knap op dit circuit.
Het gaat gebeurenquote:Op zondag 27 september 2020 14:35 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Als Max 2e wordt, is dat toch razend knap op dit circuit.
Ja iddquote:Op zondag 27 september 2020 14:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat wel, maar de race is niet heel spannend verder
Ah, ok, ik spreek geen Vlaams.quote:Op zondag 27 september 2020 15:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Vlaams voor rukken (een snok aan geven)
quote:
Sowieso mooi podium welquote:
Het koersverloop op zich was wel ideaal, maar ik denk dat die slotklim net wat te zwaar zou zijn geweest, jaquote:Op zondag 27 september 2020 16:45 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Matthieu deze Top 6 had verslagen, dus wat dat betreft is het wel verstandig dat hij zich op andere koersen richt.
Wat dat betreft past het WK parcours van volgend jaar ook beter.quote:Op zondag 27 september 2020 16:45 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Matthieu deze Top 6 had verslagen, dus wat dat betreft is het wel verstandig dat hij zich op andere koersen richt.
Ja, het verbaasde me al dat de commentatoren hem niet noemden. De omgeving Leuven-Overijse is net Zuid-Limburg, dus dat WK wordt een verlengde Amstel Gold Race.quote:Op zondag 27 september 2020 16:47 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Wat dat betreft past het WK parcours van volgend jaar ook beter.
Doet mij denken aan deze heerlijke Vlaamsche verspreking communicatie.quote:Op zondag 27 september 2020 15:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is in Vlaanderen een aftrekker.
Veel coronapatienten op de gewone ziekenhuisafdelingen? Jij zit toch in midden Nederland?quote:Op zondag 27 september 2020 17:11 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Doet mij denken aan deze heerlijke Vlaamsche verspreking communicatie.
Verder: Goedemiddag![]()
Het begint weer druk te worden in het ziekenhuis
Midden-Nederland inderdaad. Het valt nog mee tov Amsterdam hoor, maar je merkt dat er meer patiënten zijn, op de SEH liggen meer Covid-verdachte patiënten en de cohort is weer opgestart.quote:Op zondag 27 september 2020 17:30 schreef Momo het volgende:
Veel coronapatienten op de gewone ziekenhuisafdelingen? Jij zit toch in midden Nederland?
Snap dat het heel frustrerend is voor alle verpleegkundigen en artsen dat er een tweede golf aan het beginnen is. Zeker omdat ook veel mensen schijt er aan hebben.quote:Op zondag 27 september 2020 17:37 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Midden-Nederland inderdaad. Het valt nog mee tov Amsterdam hoor, maar je merkt dat er meer patiënten zijn, op de SEH liggen meer Covid-verdachte patiënten en de cohort is weer opgestart.
Sowieso bovenstaande. Plus dat men niet meer wil dat ze meer patiënten moeten verplegen dan dat ze normaliter hebben (en dus aankunnen), er wordt beter op eigen grenzen gelet. Er zijn ook veel mensen weggegaan of ziek thuis.quote:Op zondag 27 september 2020 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Snap dat het heel frustrerend is voor alle verpleegkundigen en artsen dat er een tweede golf aan het beginnen is. Zeker omdat ook veel mensen schijt er aan hebben.
Hoe staan de mensen bij jou ziekenhuis erin?
Ja dat is een beetje het probleem met dat hele corona-gebeuren hè. Als mensen het nou eens een beetje leuk zouden verpakken, dan zouden we nog wel #meedoen. Maar nee hoor het moet telkens zo serieus!quote:Op zondag 27 september 2020 18:12 schreef Meridiaan het volgende:
Sorry voor de topickill
Even een rondje op de hometrainer![]()
Niet gezien, wat is er gebeurd?quote:Op zondag 27 september 2020 18:14 schreef Momo het volgende:
Ander topic: Primoz komt België niet meer in
Alaflip reed weg een er zat een klein groepje achter met Wout en Primoz. Omdat Wout veel voor Primoz had gedaan in de tour verwachte de Belgen dat Primoz wel zou helpen ook al is het WK een landenwedstrijd (klein detail maar). Maar dat deed hij dus niet dus nu is Belgie boos, hoe Wout zo geflikt worden.quote:Op zondag 27 september 2020 18:23 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Niet gezien, wat is er gebeurd?
Haha, dat is inderdaad onrealistisch.quote:Op zondag 27 september 2020 18:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Alaflip reed weg een er zat een klein groepje achter met Wout en Primoz. Omdat Wout veel voor Primoz had gedaan in de tour verwachte de Belgen dat Primoz wel zou helpen ook al is het WK een landenwedstrijd (klein detail maar). Maar dat deed hij dus niet dus nu is Belgie boos, hoe Wout zo geflikt worden.
quote:Op zondag 27 september 2020 18:26 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Haha, dat is inderdaad onrealistisch.
Belgische wielercommentatoren zijn toch ook vrij nationalistisch?
Ik dacht dat die krengen in de regel stil bleven staanquote:Op zondag 27 september 2020 18:12 schreef Meridiaan het volgende:
Sorry voor de topickill
Even een rondje op de hometrainer![]()
Nou ja, hij had wel iets meer kunnen doen. Op deze manier is hij anoniem naar de 6e plaats gereden.quote:Op zondag 27 september 2020 18:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Alaflip reed weg een er zat een klein groepje achter met Wout en Primoz. Omdat Wout veel voor Primoz had gedaan in de tour verwachte de Belgen dat Primoz wel zou helpen ook al is het WK een landenwedstrijd (klein detail maar). Maar dat deed hij dus niet dus nu is Belgie boos, hoe Wout zo geflikt worden.
Daar zijn de Belgen altijd wel goed in als het om sport gaat. Nooit de hand in eigen boezem steken. Nee altijd de schuld bij een ander leggen.quote:Op zondag 27 september 2020 18:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, hij had wel iets meer kunnen doen. Op deze manier is hij anoniem naar de 6e plaats gereden.
Maar het past wel in het zoeken van een zondebok wat het dit jaar op alle vlakken goed doet.
Volgens mij zat hij wel echt kapot, ik geloof niet dat hij het verschil had kunnen maken voor Wout. En dat hadden ze ook niet perse leuk gevonden in Slovenië.quote:Op zondag 27 september 2020 18:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, hij had wel iets meer kunnen doen. Op deze manier is hij anoniem naar de 6e plaats gereden.
Maar het past wel in het zoeken van een zondebok wat het dit jaar op alle vlakken goed doet.
Wuyts schreeuwde wel een aantal keer "Roglic waar ben je nu? "quote:Op zondag 27 september 2020 18:34 schreef Redefine het volgende:
Dus toch een soort van wat heeft Pozzato/Roglic nu bereikt? Bij de Belg.
Sowieso wel een kwaaltje van de mensheid. Al vind ik soms de Nederlandse verslaggevers ook erg mild tegenover 'hun' team.quote:Op zondag 27 september 2020 18:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar zijn de Belgen altijd wel goed in als het om sport gaat. Nooit de hand in eigen boezem steken. Nee altijd de schuld bij een ander leggen.
De sportvolgers dan. De sporters zelf zien dat helemaal niet zo.
Wuyts zal hier jaren later nog MAD over zijn. Vooral als de komende jaren ook geen Belg wint.quote:Op zondag 27 september 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Wuyts schreeuwde wel een aantal keer "Roglic waar ben je nu? "
Dat dan nog liever dan het doorgeslagen van Wuyts en Karlquote:Op zondag 27 september 2020 18:45 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Sowieso wel een kwaaltje van de mensheid. Al vind ik soms de Nederlandse verslaggevers ook erg mild tegenover 'hun' team.
Verantwoordelijkheid nemen is sowieso niet echt een Belgische specialiteit.quote:Op zondag 27 september 2020 18:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar zijn de Belgen altijd wel goed in als het om sport gaat. Nooit de hand in eigen boezem steken. Nee altijd de schuld bij een ander leggen.
De sportvolgers dan. De sporters zelf zien dat helemaal niet zo.
Roglic reed naar niets. Ik heb de indruk dat Tom dat beter aanvoelde en probeerde in dienst van zijn ploeg te rijden. Landenteams zijn natuurlijk tot op zekere hoogte niet altijd de eerste prioriteit.quote:Op zondag 27 september 2020 18:58 schreef Strani het volgende:
WK is WK. Landenteams zijn landenteams. Roglic reed niet voor Van Aert vandaag.
quote:Op zondag 27 september 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Belgen nationalistisch nee joh
Dit vraag ik me ook afquote:Op zondag 27 september 2020 19:28 schreef Dave het volgende:
Is dat “lesen” in de TT een kwestie van: je moet er bij geweest zijn?
Misschien is het Fries?quote:Op zondag 27 september 2020 19:28 schreef Dave het volgende:
Sportkantines gaan straks om 16.00 uur dicht.quote:Op zondag 27 september 2020 19:45 schreef Arizona het volgende:
Ik ben weer terug van de verjaardag, het was kleinschalig en gezellig
Vrijdagavond had ik tenniscompetitie. 1,5 meter wordt echt totaal niet gewaarborgd. We zaten met zijn allen knus in de kantine, net zoals de meeste andere teams. Ik stelde nog voor dat we buiten gingen zitten. Neeeeeee, veel te koud!!
En dan zit je dus mooi in een lastig parket. Ik wilde niet hutje mutje in de kantine zitten maar ik wou ook niet in mijn eentje buiten zitten. Dus als een eckte meeloper ben ik toch in de kantine gaan zitten. Het was haast jammer dat ik niet meer rook want dan had ik wel mooi in mijn uppie buiten kunnen gaan zitten.
Echt, hoe los je dit soort dingen nou op...
Sinds wanneer praat Sjors Fries?quote:
Ugh wat stomquote:Op zondag 27 september 2020 19:45 schreef Arizona het volgende:
Vrijdagavond had ik tenniscompetitie. 1,5 meter wordt echt totaal niet gewaarborgd. We zaten met zijn allen knus in de kantine, net zoals de meeste andere teams. Ik stelde nog voor dat we buiten gingen zitten. Neeeeeee, veel te koud!!
En dan zit je dus mooi in een lastig parket. Ik wilde niet hutje mutje in de kantine zitten maar ik wou ook niet in mijn eentje buiten zitten. Dus als een eckte meeloper ben ik toch in de kantine gaan zitten. Het was haast jammer dat ik niet meer rook want dan had ik wel mooi in mijn uppie buiten kunnen gaan zitten.
Het gaat voor je opgelost wordenquote:Op zondag 27 september 2020 19:45 schreef Arizona het volgende:
Achterhoeks!quote:Op zondag 27 september 2020 19:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja ik had ook omhoog kunnen scrollen natuurlijk om te zien wie het was!
Verrek ik lees het nu ja, dat ze dat misschien van plan zijnquote:Op zondag 27 september 2020 19:48 schreef Dave het volgende:
[..]
Sportkantines gaan straks om 16.00 uur dicht.
Haha dat is inderdaad wel raar hequote:Op zondag 27 september 2020 19:51 schreef Meke het volgende:
Ik ging gisteren met al m'n bijna-dertigersvriendinnen afspreken en cliché cliché: ER IS ER EENTJE ZWANGER![]()
![]()
![]()
Maarja dat is dus ook een beetje stom, normaal spring je dan allemaal op en ga je ze allebei feliciteren. En nu roep je maar gefeliciteerd door de woonkamer met een kushandje
![]()
Net zoiets als hont en anders vond ik ‘m zo saaiquote:Op zondag 27 september 2020 19:28 schreef Dave het volgende:
Haha preciesquote:Op zondag 27 september 2020 19:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Haha dat is inderdaad wel raar he. Nu ga je maar gewoon enthousiast met je handen wapperen ofzo
Ja, dit had een Nederlander kunnen zijn. Hij kan ook goed boos zijn trouwensquote:Op zondag 27 september 2020 19:53 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Huh, een Duitser met humor?
Word jij inmiddels ook al op zo'n manier aangekeken, van "Wordt het voor jou ook niet eens tijd?"quote:Op zondag 27 september 2020 20:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha preciesEn honderd keer zeggen: "OHH zo leuk voor jullie ik wou dat ik je kon knuffelen"
![]()
Bij het echte ESF is het inderdaad wel handig een back-up video te maken voor de repetities beginnen.quote:Op zondag 27 september 2020 19:56 schreef Meridiaan het volgende:
Ik ziteen bericht te lezen op nu.nl over het Junior Songfestival, maar wat een chaos! Jurylid positief, twee zangeressen waardoor 1 act miet kon doorgaan
Zo kijk jij irritante tantes bij uitvaarten aan?quote:Op zondag 27 september 2020 20:09 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Word jij inmiddels ook al op zo'n manier aangekeken, van "Wordt het voor jou ook niet eens tijd?"
Ja, mooie kerel is het. Goede trainer ook, moderne spelopvatting, wil als het even kan goed voetballen, maar is wel realistisch. Maakt de spelers beter, prima gescout door Heraclesquote:Op zondag 27 september 2020 20:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dit had een Nederlander kunnen zijn. Hij kan ook goed boos zijn trouwens
Ik heb m'n familie al sinds februari niet meer gezien.quote:Op zondag 27 september 2020 20:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zo kijk jij irritante tantes bij uitvaarten aan?
Corona komt jou goed uit?quote:Op zondag 27 september 2020 20:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb m'n familie al sinds februari niet meer gezien.
Nee helemaal niet, daar kennen ze me te goed voorquote:Op zondag 27 september 2020 20:09 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Word jij inmiddels ook al op zo'n manier aangekeken, van "Wordt het voor jou ook niet eens tijd?"
Bij jou is ooit andersom? Wat? Jij? Een kind?quote:Op zondag 27 september 2020 20:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, daar kennen ze me te goed voor![]()
Zonder partner wel, ja.quote:Op zondag 27 september 2020 20:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij jou is ooit andersom? Wat? Jij? Een kind?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een bepaald deel van m'n familie nou niet echt mis.quote:
Dat laatste, dingen na bouwen heb ik nooit leuk gevonden.quote:Op zondag 27 september 2020 20:24 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik zag het! Bouw je het dan na, of is het eigen creativiteit?
Ok, omdat ik Valverde langs zag komen, en een piscine met naam.quote:Op zondag 27 september 2020 20:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat laatste, dingen na bouwen heb ik nooit leuk gevonden.
Ik gooi van alles in Google Translate, en dan komen er leuke Franse namen uit.quote:Op zondag 27 september 2020 20:36 schreef Dave het volgende:
[..]
Ok, omdat ik Valverde langs zag komen, en een piscine met naam.
Ik trapte erin in ieder geval.quote:Op zondag 27 september 2020 20:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik gooi van alles in Google Translate, en dan komen er leuke Franse namen uit.
quote:Gordon is positief getest op het coronavirus. Dat bevestigt Talpa aan NU.nl, na berichtgeving van Shownieuws. De zanger heeft geen heftige klachten, maar uit voorzorg zijn de opnames van het tv-programma 100 Jaar Jong voorlopig stilgelegd.
Dat is leuk. Onze thuiswedstrijden beginnen altijd pas om 16.30quote:Op zondag 27 september 2020 19:48 schreef Dave het volgende:
[..]
Sportkantines gaan straks om 16.00 uur dicht.
Maar een flesje van thuis meenemen dan!quote:Op zondag 27 september 2020 20:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is leuk. Onze thuiswedstrijden beginnen altijd pas om 16.30![]()
"sorry scheidsrechter, we kunnen geen drinken voor je halen, want de kantine is al dicht"
Ik weet niet wanneer je speelt, maar dit is geloof ik alleen in het weekendquote:Op zondag 27 september 2020 20:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
"sorry scheidsrechter, we kunnen geen drinken voor je halen, want de kantine is al dicht"
Ja, dat hebben we eerder ook gedaan. Dan had je iets van 10 verschillende flesjes voor de scheidsrechters, zodat ze keuze hadden en niet konden klagen.quote:Op zondag 27 september 2020 21:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar een flesje van thuis meenemen dan!
Welke sport speel je?
De kantine wordt gedeeld met andere sporten. Die zijn er altijd van vrijdag t/m zondag, dus dat wordt nu maar een kratje bier in de auto meenemen oidquote:Op zondag 27 september 2020 21:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je speelt, maar dit is geloof ik alleen in het weekend
16 uur valt wel midden in de actie bij heel veel sporten.quote:Op zondag 27 september 2020 21:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je speelt, maar dit is geloof ik alleen in het weekend
Televaag cringe titelsquote:Op zondag 27 september 2020 21:10 schreef Dave het volgende:
[..]
Het is een premium artikel op de Telegraaf, dus meer weet ik niet.
Het wordt tijd voor een intervention Dave, met dat Telegraaf-lezen van jou.quote:Op zondag 27 september 2020 21:10 schreef Dave het volgende:
[..]
Het is een premium artikel op de Telegraaf, dus meer weet ik niet.
Je wil toch weten of de broer van de buurman van de materiaalman van Ajax een lekke fietsband had.quote:Op zondag 27 september 2020 21:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een intervention Dave, met dat Telegraaf-lezen van jou.
Mijn vrijdagavondcompetitie begint om 19:00 uurquote:Op zondag 27 september 2020 20:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
En of het de voor- of achterband was!quote:Op zondag 27 september 2020 21:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je wil toch weten of de broer van de buurman van de materiaalman van Ajax een lekke fietsband had.
Het WK Wielrennen ook. Gelukkig traditioneel een week daarna L-B-L om naar uit te kijkenquote:
Zaterdag al de sjiroquote:Op zondag 27 september 2020 21:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het WK Wielrennen ook. Gelukkig traditioneel een week daarna L-B-L om naar uit te kijken
Ja, ik heb er nog helemaal niet naar gekeken eigenlijk. Djie of Vogelenzang zal het wel winnen.quote:
Yates, Nibali en Kruijswijk doen ook mee als podiumkandidaten.quote:Op zondag 27 september 2020 22:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nog helemaal niet naar gekeken eigenlijk. Djie of Vogelenzang zal het wel winnen.
Dit is een treurig gegeven.quote:Op zondag 27 september 2020 22:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Yates, Nibali en Kruijswijk doen ook mee als podiumkandidaten.
Geen Jakobsen en Groenewegen voor de sprints
Het was eindelijk weer eens een echt topitem om nog een paar keer terug te kijkenquote:Op zondag 27 september 2020 21:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Morgenochtend maar eens kijken tijdens de koffie!
Echt hardop gelachenquote:Op zondag 27 september 2020 21:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, die drie zie ik toch niet winnen eigenlijk. Maar in de Giro heb je nog weleens een verrassing.quote:Op zondag 27 september 2020 22:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Yates, Nibali en Kruijswijk doen ook mee als podiumkandidaten.
Geen Jakobsen en Groenewegen voor de sprints
Goed idee, ga ik waarschijnlijk ook doenquote:Op zondag 27 september 2020 21:58 schreef Strani het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 september 2020 22:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het was eindelijk weer eens een echt topitem om nog een paar keer terug te kijken![]()
De rest was wel aardig, een beetje kabbelend.
Oh ik ben benieuwd!quote:
Gezellig, dan kijken we samen!quote:Op zondag 27 september 2020 22:06 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Goed idee, ga ik waarschijnlijk ook doen
Bij nader inzien kijk ik 'm nu, naar al die reactiesquote:
Zo, keiharde afwijzing dit.quote:Op zondag 27 september 2020 22:07 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Bij nader inzien kijk ik 'm nu, naar al die reacties
Je mag ook gewoon zeggen dat je niet samen met de Spanjool wil kijken, dat snappen we best.quote:Op zondag 27 september 2020 22:07 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Bij nader inzien kijk ik 'm nu, naar al die reacties
Kijk ik hem morgen nog eens.quote:
Snap dat je het niet gewend bent Stranjaard, maar zo is het leven nou eenmaal somsquote:
Ik leer hier dagelijks nieuwe dingen in de SC!quote:Op zondag 27 september 2020 22:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Snap dat je het niet gewend bent Stranjaard, maar zo is het leven nou eenmaal soms
Hij lijkt het zelf ook te snappen, want het kost hem al heel veel moeite om NSF's met ons te kijkenquote:Op zondag 27 september 2020 22:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon zeggen dat je niet samen met de Spanjool wil kijken, dat snappen we best.
quote:Op zondag 27 september 2020 22:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Snap dat je het niet gewend bent Stranjaard, maar zo is het leven nou eenmaal soms
Jobiquote:Op zondag 27 september 2020 22:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee hoor! Het hangt dan alleen wel af van wie er nog meer kijken natuurlijk!quote:Op zondag 27 september 2020 22:13 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hij lijkt het zelf ook te snappen, want het kost hem al heel veel moeite om NSF's met ons te kijken
Ja maar dit is nog een veilige enclave voor jouquote:Op zondag 27 september 2020 22:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik leer hier dagelijks nieuwe dingen in de SC!
HATquote:
Zeg je nou dat niet iedereen hier leuk genoeg is voor je?quote:Op zondag 27 september 2020 22:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee hoor! Het hangt dan alleen wel af van wie er nog meer kijken natuurlijk!
Da's waar!quote:Op zondag 27 september 2020 22:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja maar dit is nog een veilige enclave voor jou
Koffiequote:
WIJquote:Op zondag 27 september 2020 22:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee hoor! Het hangt dan alleen wel af van wie er nog meer kijken natuurlijk!
In principe wel Em maar ik vond dat niet zo netjes om dat echt heel expliciet tegen die andere mensen te zeggen dus laten we hierin een beetje subtiel blijven okay?quote:Op zondag 27 september 2020 22:16 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zeg je nou dat niet iedereen hier leuk genoeg is voor je?
Misschien zijn we wel niet leuk genoeg voor Strani. Maar dat is een gekke gedachtequote:Op zondag 27 september 2020 22:16 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zeg je nou dat niet iedereen hier leuk genoeg is voor je?
Oké ja je hebt gelijk, het was wel heel subtiel van je, had het bijna niet door!quote:Op zondag 27 september 2020 22:17 schreef Strani het volgende:
[..]
In principe wel Em maar ik vond dat niet zo netjes om dat echt heel expliciet tegen die andere mensen te zeggen dus laten we hierin een beetje subtiel blijven okay?
Dat kán gewoon niet kloppen.quote:Op zondag 27 september 2020 22:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Misschien zijn we wel niet leuk genoeg voor Strani. Maar dat is een gekke gedachte
quote:Op zondag 27 september 2020 22:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
HAT![]()
HET![]()
HIT![]()
HOT![]()
HUT![]()
HYT![]()
Whatever er ook op dat streepje hoort
OK Bo- eh...quote:Op zondag 27 september 2020 22:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Da's waar!
Nou mensen ik ben zó moe, dat ik nu vast op bed ga liggen. Nog even Netflixen.
Nee, dat soort surrealisme bestaat nietquote:
Ja maak me gelijk weer lekker hongerigquote:
Zo zie je wel meteen wie de echte fans zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 22:13 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hij lijkt het zelf ook te snappen, want het kost hem al heel veel moeite om NSF's met ons te kijken
Net zo'n eng ventje die je al desperate opwacht bij het tuinhek, maar nu bij de likeknopquote:Op zondag 27 september 2020 22:19 schreef Em31 het volgende:
@:Strani kun je nog sneller liken? had nog niet eens op invoeren gedrukt.
Jobiquote:Op zondag 27 september 2020 22:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
WIJ![]()
![]()
We houden altijd je handje vast bij de spannende momenten dat je de SC verlaat, beloofd!
De vraag is; zijn wij echt fan van Strani?quote:Op zondag 27 september 2020 22:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Zo zie je wel meteen wie de echte fans zijn.
Ga eens slapen jij.quote:Op zondag 27 september 2020 22:17 schreef Strani het volgende:
[..]
In principe wel Em maar ik vond dat niet zo netjes om dat echt heel expliciet tegen die andere mensen te zeggen dus laten we hierin een beetje subtiel blijven okay?
Sjors!quote:Op zondag 27 september 2020 22:22 schreef GeorgeM het volgende:
Jeumeg. Wat een vuurwerk
[..]
Jobi![]()
Hoe is het meiiiiiiiiiiiiiiiid
quote:Op zondag 27 september 2020 22:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Net zo'n eng ventje die je al desperate opwacht bij het tuinhek, maar nu bij de likeknop
Hij begint bijna weer op zichzelf te lijken, dat moeten we niet hebbenquote:
Lekker bij de koffie toch?quote:Op zondag 27 september 2020 22:20 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja maak me gelijk weer lekker hongerig
Ja. Het is ook al een uur later bij hullie daaro.quote:
Hahahahahahahahahahahahahahahahaquote:Op zondag 27 september 2020 22:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
De vraag is; zijn wij echt fan van Strani?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Ik wil eindelijk een beetje regelmaat verdorie.quote:Op zondag 27 september 2020 22:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hij begint bijna weer op zichzelf te lijken, dat moeten we niet hebben
Zeker!quote:
Goed bezaaaaagquote:Op zondag 27 september 2020 22:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Sjors!![]()
Gooooooooooooooeeeeed![]()
Lekker veel gesport afgelopen week
quote:Op zondag 27 september 2020 22:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
HahahahahahahahahahahahahahahahaAltijd al gewetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Amper een maand blauw en nu al met de vuist op tafel slaanquote:Op zondag 27 september 2020 22:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil eindelijk een beetje regelmaat verdorie.
Volgens mij heeft-ie geluisterdquote:
Ik ben natuurlijk alleen fan van blauw, logisch natuurlijk.quote:
Misschien is hij wel gevlucht voor mijquote:
En rust.quote:Op zondag 27 september 2020 22:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil eindelijk een beetje regelmaat verdorie.
We gooien het er maar weer eens in.quote:Op zondag 27 september 2020 22:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Amper een maand blauw en nu al met de vuist op tafel slaan
quote:Op zondag 27 september 2020 22:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
We gooien het er maar weer eens in.
[ afbeelding ]
Ja, ho, ik niet he?quote:
Start dan een eigen forumquote:Op zondag 27 september 2020 22:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk alleen fan van blauw, logisch natuurlijk.
Nah. Hij is veel te blij dat je weer terug bent.quote:Op zondag 27 september 2020 22:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Misschien is hij wel gevlucht voor mij
He ik heb nooit gezegd dat er gefilmd mocht worden bij die sjoelmeetquote:Op zondag 27 september 2020 22:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
We gooien het er maar weer eens in.
[ afbeelding ]
Ik probeer het onder de seconde te krijgen!quote:Op zondag 27 september 2020 22:19 schreef Em31 het volgende:
@:Strani kun je nog sneller liken? had nog niet eens op invoeren gedrukt.
Ach. Daar is-ie weer hoorquote:Op zondag 27 september 2020 22:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik probeer het onder de seconde te krijgen!
Die heeft zichzelf meteen het raam uit gemiktquote:Op zondag 27 september 2020 22:27 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nah. Hij is veel te blij dat je weer terug bent.
Strani met zijn postwedstrijdjesquote:Op zondag 27 september 2020 22:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik probeer het onder de seconde te krijgen!
Nee johquote:Op zondag 27 september 2020 22:33 schreef GeorgeM het volgende:
Nou Jobi terug is, moet ik morgen weer 3 topics teruglezen
WIDM was gisteren erg leuk en had een interessante ontknopingquote:Op zondag 27 september 2020 22:33 schreef GeorgeM het volgende:
Nou Jobi terug is, moet ik morgen weer 3 topics teruglezen
Hoe zeg ik dit aardig..quote:Op zondag 27 september 2020 22:28 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
He ik heb nooit gezegd dat er gefilmd mocht worden bij die sjoelmeet
Ik had het eerlijk gezegd niet eens zo goed gevolgdquote:Op zondag 27 september 2020 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
WIDM was gisteren erg leuk en had een interessante ontknoping![]()
Daar gaat je koffiepauze morgen
Fok is stiekem van jou?quote:Op zondag 27 september 2020 22:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je weet het misschien nog niet, maar..
Beide zijn wel van toepassing op het afgelopen jaarquote:Op zondag 27 september 2020 22:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe zeg ik dit aardig..
BEN JE AANGEKOMEN?
Of heb je je haar geverfd?
Je haar is aangekomen?quote:Op zondag 27 september 2020 22:51 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Beide zijn wel van toepassing op het afgelopen jaar
Dan doen wij het wel voor jequote:
Ja joh, ik heb ze allemaal op dieet gezet!quote:
Dat wordt flink sluik haar.quote:Op zondag 27 september 2020 23:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja joh, ik heb ze allemaal op dieet gezet!
Die snap ik niet.quote:Op zondag 27 september 2020 23:32 schreef H_T het volgende:
Ik zag net een reclame van Heineken waarin ze social distancing promoten met het motto 'het enige mooier dan een avond uit is nog een avond uit'
Wil je nou zeggen dat ik kalend benquote:
Ik snap wat ze bedoelen, maar het hoeft maar 1 wappie te zijn die dan denkt "hoppa, lekker feesten dus"quote:Op zondag 27 september 2020 23:32 schreef H_T het volgende:
Ik zag net een reclame van Heineken waarin ze social distancing promoten met het motto 'het enige mooier dan een avond uit is nog een avond uit'
Ik ontken alles.quote:Op zondag 27 september 2020 23:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wil je nou zeggen dat ik kalend ben
Dat als je in de kroeg wil kunnen blijven hijsen, je nu uit mekaar moet gaan staan anders gaat die hele sodemieterse bende weer dichtquote:
Wat een gedoe ook allemaal.quote:Op maandag 28 september 2020 00:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat als je in de kroeg wil kunnen blijven hijsen, je nu uit mekaar moet gaan staan anders gaat die hele sodemieterse bende weer dicht
Makkelijk hoorquote:
Ik dacht eerst: best handig toch dat sommige complicaties het niet meer doen.quote:Gebruikers melden problemen Apple Watch Series 3 na installatie watchOS 7
Ook wordt geklaagd over vertragingen in de software, het zomaar vergrendelen van de Watch tijdens het dragen en doen sommige complicaties het niet meer.
Waarschijnlijk één merk waar die fout ooit gemaakt is, maar toen hebben ze gewoon gezegd dat het gewoon de juiste term er voor is, en in de loop der tijd is dat het ook geworden.quote:Op maandag 28 september 2020 08:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik dacht eerst: best handig toch dat sommige complicaties het niet meer doen.
Maar goed, het blijkt in de horlogelarie een bekende term te zijn voor een speciale functie op de wijzerplaat.
quote:Op maandag 28 september 2020 08:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een mobiel met klokfunctie.
quote:Op maandag 28 september 2020 08:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk één merk waar die fout ooit gemaakt is, maar toen hebben ze gewoon gezegd dat het gewoon de juiste term er voor is, en in de loop der tijd is dat het ook geworden.
Avrilquote:
Ik heb een mobiele klok.quote:Op maandag 28 september 2020 08:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb een mobiel met klokfunctie.
quote:Op maandag 28 september 2020 08:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]Inderdaad. Volgens mij heb ik nog nooit een horloge gehad.
Er is al een topic over op de ESF Privé-pagina van de FPquote:
Ik heb precies 11 minuten geklokt tussen Molloot zijn opmerking en jouw schok. (en 11 is het gekkengetal) Dus ik ben nu benieuwd of dit een subtiele manier is om Molloot gek te noemen omdat ie nog nooit een horloge heeft gehad.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Hahahaha, misschien 'geschokt' ook nog in hoofdletters?quote:Op maandag 28 september 2020 09:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is al een topic over op de ESF Privé-pagina van de FP![]()
Fred_B haalt paraplu uit de kast wegens aanhoudende regen.......26
Strani geschokt doordat Molloot nooit een horloge had.....326
IJs_beer haalt uit naar lastige mug in de slaapkamer....14
quote:Op maandag 28 september 2020 09:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik heb precies 11 minuten geklokt tussen Molloot zijn opmerking en jouw schok. (en 11 is het gekkengetal) Dus ik ben nu benieuwd of dit een subtiele manier is om Molloot gek te noemen omdat ie nog nooit een horloge heeft gehad.
Weet je wat, neem ik ook snel een kop en dan reageer ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@koffieleuk opstaan, we gaan ZmL kijken!!!
Daar zijn jullie laat meequote:Op maandag 28 september 2020 09:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Weet je wat, neem ik ook snel een kop en dan reageer ik.
@:Koffieleuk opstaan, we gaan ZmL kijken!!!
quote:Op maandag 28 september 2020 09:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is al MzL Maandag zonder Lubach hoorquote:Op maandag 28 september 2020 09:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Weet je wat, neem ik ook snel een kop en dan reageer ik.
@:Koffieleuk opstaan, we gaan ZmL kijken!!!
quote:Op maandag 28 september 2020 09:12 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het is al MzL Maandag zonder Lubach hoor
Schok gaat door slowchat nadat Airfryer blijkt te kunnen ontploffen door slijtage....03quote:Op maandag 28 september 2020 09:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Eigenlijk zou dat wel moeten ja. En zo'n ondertitel bij het artikel in de trant van 'Spaanse ESF'er kon oren niet geloven toen hij het nieuws hoorde'.quote:Op maandag 28 september 2020 09:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Hahahaha, misschien 'geschokt' ook nog in hoofdletters?
Hmmm, ik vraag me af welke veelposter hier centraal staat in dit artikel.quote:Op maandag 28 september 2020 09:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Schok gaat door slowchat nadat Airfryer blijkt te kunnen ontploffen door slijtage....03
Wat er TOEN gebeurde raad je NOOITquote:Op maandag 28 september 2020 09:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Eigenlijk zou dat wel moeten ja. En zo'n ondertitel bij het artikel in de trant van 'Spaanse ESF'er kon oren niet geloven toen hij het nieuws hoorde'.
IJs_beer verwondert zich over opmerking Fred_B: 'Je zou toch zeggen dat het heel duidelijk is'quote:Op maandag 28 september 2020 09:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hmmm, ik vraag me af welke veelposter hier centraal staat in dit artikel.
voetbalquote:Op maandag 28 september 2020 09:21 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
IJs_beer verbaasd over opmerking Fred_B: 'Je zou toch zeggen dat het heel duidelijk is'
(Clickbait invoetbalzone
stijl)
stam + d?quote:Op maandag 28 september 2020 09:21 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
IJs_beer verbaasd over opmerking Fred_B: 'Je zou toch zeggen dat het heel duidelijk is'
(Clickbait invoetbalzone
stijl)
Ja, IJs_beer is een zeldzame journalist die goed Nederlands spreekt.quote:
Top.quote:Op maandag 28 september 2020 09:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, IJs_beer is een zeldzame journalist die goed Nederlands spreekt.
In ESF respecteren wij alle sporten! Daar staat ESF voor! Een veilige plek voor alle sportliefhebbers.quote:
ESF, Elke Sport Fan.quote:Op maandag 28 september 2020 09:29 schreef Strani het volgende:
[..]
In ESF respecteren wij alle sporten! Daar staat ESF voor! Een veilige plek voor alle sportliefhebbers.
quote:
Ja, heb je al een nieuwe TT in je hoofd?quote:Op maandag 28 september 2020 09:35 schreef ijs_beer het volgende:
Ik stel voor dat we dit topic snel vol posten.
"Terug naar de basisschool"quote:Op maandag 28 september 2020 09:36 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, heb je al een nieuwe TT in je hoofd?
Of:quote:
Jammer dat je blauw bent, want anders ga ik TT kapenquote:Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Of:
"De teckel van de tante van de buurvrouw"
Daar ben ik nog niet helemaal aan uit.
Dan moet men zich (beter) aan de beperkingen houden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan moeten er geen nieuwe landelijke coronamaatregelsen worden afgekondigd
Uit eten in een restaurantquote:
Haha deze is leukquote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Samenvatting van de GP van Russia van gisteren
Wilde even zeggen dat ik deze nu toch minder leuk vind dan ik hem ooit vondquote:
Ik heb het juist andersomquote:Op maandag 28 september 2020 09:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wilde even zeggen dat ik deze nu toch minder leuk vind dan ik hem ooit vond
IJsland > Litouwen
Italiëquote:Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef Em31 het volgende:
Ben op Italië na alle nummers van 2020 al zat![]()
Van het ESF of gewoon in het algemeen? Indien het tweede, dan deel ik die mening.quote:Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef Em31 het volgende:
Ben op Italië na alle nummers van 2020 al zat![]()
Ik vond begrijpend lezen niet eens zo heel erg een paar jaar terugquote:Op maandag 28 september 2020 09:58 schreef Strani het volgende:
Nou, @:koffieleuk en ik vonden ZmL ook leuk (alleen weet zij dat nog niet).
Carnavalstukje was inderdaad erg grappig en het stuk over lezen ook interessant.
Ik denk niet dat ik nu nog zou kunnen aanwijzen hoe alle onderdelen in een zin heten.quote:Op maandag 28 september 2020 10:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond begrijpend lezen niet eens zo heel erg een paar jaar terug
Maar daar gaat het ook niet om bij begrijpend lezen toch? Dat onderdeel heette (bij mij althans) Taalkundig ontleden - Zinsdelen of Grammatica - Zinsdelen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik nu nog zou kunnen aanwijzen hoe alle onderdelen in een zin heten.
Zinnen ontleden is wel een onderdeel van Begrijpend lezen. Maar bij mij viel het allemaal onder het vak Nederlands.quote:Op maandag 28 september 2020 10:21 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het ook niet om bij begrijpend lezen toch? Dat onderdeel heette (bij mij althans) Taalkundig ontleden - Zinsdelen of Grammatica - Zinsdelen.
En je had ook nog Taalkundig ontleden - Woordsoorten, dat was bijna hetzelfde maar toch net anders.
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een jaar of 20 terug, toen ik middelbaar onderwijs deed, werd elk leesplezier er ook wel uit geramd door de ellenlange leeslijsten. In de 5e en 6e klas moest je toen 10 boeken lezen voor Nederlands, 10 voor Engels, 8 voor Duits en 6 voor Frans. Dat zijn er dus 34, in de periode September-Maart. In de praktijk deed natuurlijk niemand dat daadwerkelijk, of alleen voor Nederlands, maar die enorme dwang zorgde er wel voor dat elk enthousiasme om later nog eens iets literairs te gaan lezen bij velen verdween.quote:Op maandag 28 september 2020 10:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond begrijpend lezen niet eens zo heel erg een paar jaar terug
En bij Nederlands moest je ook boeken lezen van een Nederlandse schrijver. En dat waren over het algemeen niet de leuke verhalen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een jaar of 20 terug, toen ik middelbaar onderwijs deed, werd elk leesplezier er ook wel uit geramd door de ellenlange leeslijsten. In de 5e en 6e klas moest je toen 10 boeken lezen voor Nederlands, 10 voor Engels, 8 voor Duits en 6 voor Frans. Dat zijn er dus 34, in de periode September-Maart. In de praktijk deed natuurlijk niemand dat daadwerkelijk, of alleen voor Nederlands, maar die enorme dwang zorgde er wel voor dat elk enthousiasme om later nog eens iets literairs te gaan lezen bij velen verdween.
quote:Op maandag 28 september 2020 09:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Van het ESF of gewoon in het algemeen? Indien het tweede, dan deel ik die mening.
quote:Op maandag 28 september 2020 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een jaar of 20 terug, toen ik middelbaar onderwijs deed, werd elk leesplezier er ook wel uit geramd door de ellenlange leeslijsten. In de 5e en 6e klas moest je toen 10 boeken lezen voor Nederlands, 10 voor Engels, 8 voor Duits en 6 voor Frans. Dat zijn er dus 34, in de periode September-Maart. In de praktijk deed natuurlijk niemand dat daadwerkelijk, of alleen voor Nederlands, maar die enorme dwang zorgde er wel voor dat elk enthousiasme om later nog eens iets literairs te gaan lezen bij velen verdween.
Ik weet niet hoe dat op andere scholen ging maar bij ons waren ze niet zo heel streng. Het "gouden ei" van Tim Krabbe mocht gewoon. Je was niet verplicht om iets van Vestdijk, Hermans of Reve op je lijst te hebben.quote:Op maandag 28 september 2020 10:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En bij Nederlands moest je ook boeken lezen van een Nederlandse schrijver. En dat waren over het algemeen niet de leuke verhalen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |