Dan moet men zich (beter) aan de beperkingen houden.quote:Op maandag 28 september 2020 09:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan moeten er geen nieuwe landelijke coronamaatregelsen worden afgekondigd
Uit eten in een restaurantquote:
Haha deze is leukquote:Op maandag 28 september 2020 09:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Samenvatting van de GP van Russia van gisteren
Wilde even zeggen dat ik deze nu toch minder leuk vind dan ik hem ooit vondquote:
Ik heb het juist andersomquote:Op maandag 28 september 2020 09:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wilde even zeggen dat ik deze nu toch minder leuk vind dan ik hem ooit vond
IJsland > Litouwen
Italiëquote:Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef Em31 het volgende:
Ben op Italië na alle nummers van 2020 al zat![]()
Van het ESF of gewoon in het algemeen? Indien het tweede, dan deel ik die mening.quote:Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef Em31 het volgende:
Ben op Italië na alle nummers van 2020 al zat![]()
Ik vond begrijpend lezen niet eens zo heel erg een paar jaar terugquote:Op maandag 28 september 2020 09:58 schreef Strani het volgende:
Nou, @:koffieleuk en ik vonden ZmL ook leuk (alleen weet zij dat nog niet).
Carnavalstukje was inderdaad erg grappig en het stuk over lezen ook interessant.
Ik denk niet dat ik nu nog zou kunnen aanwijzen hoe alle onderdelen in een zin heten.quote:Op maandag 28 september 2020 10:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond begrijpend lezen niet eens zo heel erg een paar jaar terug
Maar daar gaat het ook niet om bij begrijpend lezen toch? Dat onderdeel heette (bij mij althans) Taalkundig ontleden - Zinsdelen of Grammatica - Zinsdelen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik nu nog zou kunnen aanwijzen hoe alle onderdelen in een zin heten.
Zinnen ontleden is wel een onderdeel van Begrijpend lezen. Maar bij mij viel het allemaal onder het vak Nederlands.quote:Op maandag 28 september 2020 10:21 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het ook niet om bij begrijpend lezen toch? Dat onderdeel heette (bij mij althans) Taalkundig ontleden - Zinsdelen of Grammatica - Zinsdelen.
En je had ook nog Taalkundig ontleden - Woordsoorten, dat was bijna hetzelfde maar toch net anders.
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een jaar of 20 terug, toen ik middelbaar onderwijs deed, werd elk leesplezier er ook wel uit geramd door de ellenlange leeslijsten. In de 5e en 6e klas moest je toen 10 boeken lezen voor Nederlands, 10 voor Engels, 8 voor Duits en 6 voor Frans. Dat zijn er dus 34, in de periode September-Maart. In de praktijk deed natuurlijk niemand dat daadwerkelijk, of alleen voor Nederlands, maar die enorme dwang zorgde er wel voor dat elk enthousiasme om later nog eens iets literairs te gaan lezen bij velen verdween.quote:Op maandag 28 september 2020 10:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond begrijpend lezen niet eens zo heel erg een paar jaar terug
En bij Nederlands moest je ook boeken lezen van een Nederlandse schrijver. En dat waren over het algemeen niet de leuke verhalen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een jaar of 20 terug, toen ik middelbaar onderwijs deed, werd elk leesplezier er ook wel uit geramd door de ellenlange leeslijsten. In de 5e en 6e klas moest je toen 10 boeken lezen voor Nederlands, 10 voor Engels, 8 voor Duits en 6 voor Frans. Dat zijn er dus 34, in de periode September-Maart. In de praktijk deed natuurlijk niemand dat daadwerkelijk, of alleen voor Nederlands, maar die enorme dwang zorgde er wel voor dat elk enthousiasme om later nog eens iets literairs te gaan lezen bij velen verdween.
quote:Op maandag 28 september 2020 09:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Van het ESF of gewoon in het algemeen? Indien het tweede, dan deel ik die mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |