abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2020 @ 10:56:24 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195213456

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
pi_195213506
Ik vind het niet slim van de overheid en ministerie om een laboratorium in Dubai te contracteren! Dan moeten de mensen wat langer wachten op een uitslag nadat ze in een testsstraat getest zijn!
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 23 september 2020 @ 10:59:49 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195213525
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:54 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wanneer is "dan"?
Het geeft mij een hoop rust om de komende tijd gewoon af te schrijven. Ik ga ervan uit dat er zeker tot de zomer van 2021 helemaal niks kan. Dan ga je niet zitten hopen en valt het allemaal niet zo tegen.
pi_195213529
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:58 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind het niet slim van de overheid en ministerie om een laboratorium in Dubai te contracteren! Dan moeten de mensen wat langer wachten op een uitslag nadat ze in een testsstraat getest zijn!
Beter was het om de nederlandse labs te gebruiken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195213534
net doorgekregen dat onze apotheek dicht is vanwege corona besmettingen van het personeel.
in eerste instantie werd het niet eens gemeld dat het om corona ging maar "door omstandigheden" :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195213544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies wat ik ook denk ja. Wat doet minister de Jonge allemaal.... hij heeft echt geen visie meer op hoe we verder moeten gaan in deze crisis.
pi_195213553
https://nationaalcentrump(...)gt-op-ic-afdelingen/

80 % van de IC verpleegkundigen dreigt burn out te raken en is niet klaar voor een tweede golf.
blablablabla
pi_195213561
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:00 schreef Predator40 het volgende:
net doorgekregen dat onze apotheek dicht is vanwege corona besmettingen van het personeel.
in eerste instantie werd het niet eens gemeld dat het om corona ging maar "door omstandigheden" :{
Niet zo mooi, niet echt handig. Kan een andere apotheek de behandelingen van de medicijnen van patiënten overnemen?
pi_195213580
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:01 schreef Elan het volgende:

80 % van de IC verpleegkundigen dreigt burn out te raken en is niet klaar voor een tweede golf.
FRIE DE PIEPOL
  woensdag 23 september 2020 @ 11:03:45 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195213586
quote:

Jep. Hierdoor zal de IC-capaciteit ten tijde van de eerste golf niet nog een keer gerealiseerd kunnen worden, denk ik.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:04:33 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_195213598
quote:
Waarschijnlijk hadden ze een vermoeden en nog niet eens een positieve test. Dus hebben ze gewoon netjes gehandeld zonder direct in paniek te schieten. Maatregelen genomen en pas melding gemaakt toen ze het zeker wisten.

Maar goed, jij bekijkt alles hier van de negatieve kant. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195213611
quote:

[..]

Dit is weer zo'n geval waarin je het nooit goed kan doen. Iedereen schreeuwt om bulklabs te contracteren, dan doe je dat en is het weer niet goed omdat het er een in Dubai is. Denk je nu echt dat ze een lab in Dubai contracteren als het in Nederland ook mogelijk was geweest?
pi_195213613
quote:

[..]

Naar ik begrijp is het een zusterlab van een Nederlands lab. Nog steeds een beetje vaag, maar ik vermoed dat het op de korte termijn efficiënter is om de monsters helemaal naar Dubai te sturen dan om andere labs aan de infrastructuur aan te sluiten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195213630
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:05 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dit is weer zo'n geval waarin je het nooit goed kan doen. Iedereen schreeuwt om bulklabs te contracteren, dan doe je dat en is het weer niet goed omdat het er een in Dubai is. Denk je nu echt dat ze een lab in Dubai contracteren als het in Nederland ook mogelijk was geweest?
Tuurlijk. Lekker voor een dubbeltje op de eerste rang zitten nu. Hollandse handelsgeest _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 23 september 2020 @ 11:06:43 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195213633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor mbt het onderwijs? Uit je posts begrijp ik dat je het met de huidige invulling niet eens bent. Hoe dan wel?
Zo snel mogelijk weer volle bak les gaan geven, waarbij je wel goed moet nadenken dat je de docenten en studenten die in een verhoogde risicogroep vallen, goed beschermt. Dat heeft onherroepelijk besmettingen tot gevolg, maar de gevolgen van die besmettingen in die leeftijdsgroep zijn beperkt.

Het probleem is namelijk dat als je dat niet doet, er ook geen moment in de afzienbare toekomst komt dat je dat wel kan. Als je pas weer onderwijs kan gaan geven als er een vaccin is, dan is het niet denkbeeldig dat dat pas in 2022 is, en dat lijkt me niet reëel. De schade die je daarmee toebrengt aan de huidige cohorten weegt niet op tegen de schade die ze (zelf) ondervinden van het virus, en daarmee verlies je dus draagvlak. '

En als we nog niet morgen open willen, biedt dan in elk geval perspectief. Op 1 februari gaan we weer beginnen, vaccin of niet. Dat geeft perspectief, en dat verhoogt de kansen dat de nog geldende maatregelen beter worden nageleefd, omdat er een datum is om naartoe te werken.

Iemand van 20 wordt op dit moment enorm beperkt in wat een twintigjarige normaalgesproken doet zonder dat er enig zicht geboden wordt op wanneer dat verandert. Je kunt er vanalles van vinden, maar heel raar is het niet dat ze dan denken 'laat ook maar'. Je zult je beleid daarop moeten aanpassen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195213636
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hadden ze een vermoeden en nog niet eens een positieve test. Dus hebben ze gewoon netjes gehandeld zonder direct in paniek te schieten. Maatregelen genomen en pas melding gemaakt toen ze het zeker wisten.

Maar goed, jij bekijkt alles hier van de negatieve kant. :)
ik bekijk alles van de realistische kant, dat dat vaak negatief kan ik weinig aan doen.

ten eerste het was allang duidelijk dat ze gesloten werden na postieve testen
ten tweede, niet op de man spelen
pi_195213637
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tuurlijk. Lekker voor een dubbeltje op de eerste rang zitten nu. Hollandse handelsgeest _O_.
VOC-mentaliteit, ftw!
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195213643
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jep. Hierdoor zal de IC-capaciteit ten tijde van de eerste golf niet nog een keer gerealiseerd kunnen worden, denk ik.
Denk ik ook, die zitten nog midden in hun verwerking.

Heb van de week omdat het weer actueel is die docu zitten kijken op Videoland (Veerkracht)Zo'n meisje die vertelde in tranen dat ze einde van de middag een lijst had van patiënten die naar huis konden volgende dag, de volgende ochtend kwam ze op de afdeling om dat te regelen was de halve afdeling overleden. Dat soort gebeurtenissen zijn echt PTSS-waardig en hebben overal plaatsgevonden.
blablablabla
pi_195213660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:06 schreef Janneke141 het volgende:
Het probleem is namelijk dat als je dat niet doet, er ook geen moment in de afzienbare toekomst komt dat je dat wel kan. Als je pas weer onderwijs kan gaan geven als er een vaccin is, dan is het niet denkbeeldig dat dat pas in 2022 is, en dat lijkt me niet reëel. De schade die je daarmee toebrengt aan de huidige cohorten weegt niet op tegen de schade die ze (zelf) ondervinden van het virus, en daarmee verlies je dus draagvlak. '
Dit schooljaar wordt sowieso afgewacht. Ik ben wel benieuwd wat er gedaan wordt als inderdaad blijkt dat 2021/2022 er nog steeds geen (concreet) uitzicht is op een vaccin.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:08:58 #20
346939 Janneke141
pi_195213664
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Dit schooljaar wordt sowieso afgewacht.
Dat denk ik ook, maar dat is veel te lang.
pi_195213684
quote:

Maar bij GGD/VWS/laboratoria vinden we dat ze allemaal door moeten blijven pushen, toch?
pi_195213685
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:05 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

er staan nederlandse en duitse bulklabs klaar had ik begrepen.
misschien is die in Dubai extra ?
pi_195213713
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit schooljaar wordt sowieso afgewacht. Ik ben wel benieuwd wat er gedaan wordt als inderdaad blijkt dat 2021/2022 er nog steeds geen (concreet) uitzicht is op een vaccin.
Ik denk dat we daar rustig van uit kunnen gaan dat er geen vaccin beschikbaar is komend jaar.
Ik denk ook dat we met de huidige maatregelen nog heel lang door gaan, en we nog een 1 a 2 jaar met 1,5 meter maatregelen zitten in NL.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195213716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk weer volle bak les gaan geven, waarbij je wel goed moet nadenken dat je de docenten en studenten die in een verhoogde risicogroep vallen, goed beschermt. Dat heeft onherroepelijk besmettingen tot gevolg, maar de gevolgen van die besmettingen in die leeftijdsgroep zijn beperkt.

En als we nog niet morgen open willen, biedt dan in elk geval perspectief. Op 1 februari gaan we weer beginnen, vaccin of niet. Dat geeft perspectief, en dat verhoogt de kansen dat de nog geldende maatregelen beter worden nageleefd, omdat er een datum is om naartoe te werken.

Iemand van 20 wordt op dit moment enorm beperkt in wat een twintigjarige normaalgesproken doet zonder dat er enig zicht geboden wordt op wanneer dat verandert. Je kunt er vanalles van vinden, maar heel raar is het niet dat ze dan denken 'laat ook maar'. Je zult je beleid daarop moeten aanpassen.
Ik begrijp je verhaal en kan me er ook best deels in vinden.
Het probleem zit hem alleen in het stukje "er komen ongetijwfeld besmettingen, maar in die leeftijdsgroep hebben ze er toch weinig last van". Want je kunt het niet binnen die leeftijdsgroep houden, tenzij je deze groep volledig isoleert van andere groepen. En dat lijkt me ook niet echt een optie, of goed voor de emotionele en geestelijke gezondheid en groei van deze groep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195213727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er staan nederlandse en duitse bulklabs klaar had ik begrepen.
misschien is die in Dubai extra ?
Ik vermoed dat het inderdaad om extra capaciteit naast de al gecontracteerde Nederlandse, Duitse en Belgische labs gaat. Betreft overigens Abu Dhabi en niet Dubai, het bericht is aangepast: https://nos.nl/artikel/23(...)bu-dhabi-sturen.html
  woensdag 23 september 2020 @ 11:13:33 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195213731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het probleem zit hem alleen in het stukje "er komen ongetijwfeld besmettingen, maar in die leeftijdsgroep hebben ze er toch weinig last van". Want je kunt het niet binnen die leeftijdsgroep houden, tenzij je deze groep volledig isoleert van andere groepen. En dat lijkt me ook niet echt een optie, of goed voor de emotionele en geestelijke gezondheid en groei van deze groep.
Bovendien gaat dat om de leerlingen, toch? Maar er raken ook docenten besmet. En veel daarvan zijn wel degelijk boven de 50.
pi_195213745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat we daar rustig van uit kunnen gaan dat er geen vaccin beschikbaar is komend jaar.
Ik denk ook dat we met de huidige maatregelen nog heel lang door gaan, en we nog een 1 a 2 jaar met 1,5 meter maatregelen zitten in NL.
Denk het ook ja.... dus ontwikkelen van een vaccin duurt wel een poos en moeten nog steeds meer proeven mee gedaan worden of het wel werkt... Zeker moeten we vanuit gaan dat volgend jaar nog een sprake is van een terugkeer van oude normaal in ons leven.
pi_195213755
quote:

[..]

Dat kan prima, maar daar willen we niet aan, al zou dat wel de beste oplossing zijn om de boel draaiende te houden.

Maar zolang er niet bekend gemaakt wordt wat de gemiddelde casus van een ziekenhuis of IC opname is kunnen we geen gericht beleid maken of maatregelen nemen.

Iets zegt mij als je weet wat voor soort patiënt je krijgt je daar aan de knoppen moet draaien, en niet de hele maatschappij plat hoeft te leggen als je gericht kunt sturen.

Maar dat zijn dingen waar niemand ook maar over wil nadenken zo lijkt het ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195213766
quote:

[..]

Teven zullen de docenten die niet in een risicogroep vallen, zelf wel mensen uit die groep om zich heen kunnen hebben. Ouders, andere familieleden, misschien wel een man of vrouw met astma etc.

Ik denk dat er erg weinig docenten staan te springen of volle bak les te gaan geven in een omgeving die volledig geïnfecteerd wordt met covid-19. Want dat zal dan het geval zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 september 2020 @ 11:16:10 #30
346939 Janneke141
pi_195213770
quote:

[..]

Nee, dat klopt. Volgens mij hebben we het daar over eigen verantwoordelijkheid.

Ja, het heeft zonder meer nadelige consequenties, ik ontken dat niet. Maar ik zie de schade op de langere termijn door het voor onbepaalde tijd afschalen van het onderwijs als (veel) groter. Tel daarbij op dat het gebrek aan uitzicht juist voor de groep die het minste directe schade van het virus ondervindt het grootste is, en ik ben ervan overtuigd dat we er goed aan doen om het tertiaire onderwijs zo snel mogelijk zo ver mogelijk weer op te starten.

Want als we het nu niet doen, wanneer dan wel?
  woensdag 23 september 2020 @ 11:18:01 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195213790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar ik zie de schade op de langere termijn door het voor onbepaalde tijd afschalen van het onderwijs als (veel) groter.
Maar alle scholen zijn toch gewoon open, of niet?
pi_195213800
quote:

[..]

Onhaalbaar. En dan wordt het al helemaal een maatregel voor de bühne, met als neveneffect een genadeklap voor de cultuur/evenementensector. Mensen die maling hebben aan maatregelen houden zich er toch niet aan, en die groep gaat niet kleiner worden verwacht ik. Alleen daar waar het redelijkerwijs een beetje kan wordt 1,5m nog in stand gehouden, maar daar voegt het bijna per definitie al niet veel toe.
I'll give you something to do
  woensdag 23 september 2020 @ 11:18:49 #33
346939 Janneke141
pi_195213803
quote:
5s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar alle scholen zijn toch gewoon open, of niet?
Basisschool en voortgezet onderwijs ja. Bij alles wat erna komt is geen sprake van een volwaardig lesprogramma.
pi_195213807
quote:

[..]

Ja, het heeft zonder meer nadelige consequenties, ik ontken dat niet. Maar ik zie de schade op de langere termijn door het voor onbepaalde tijd afschalen van het onderwijs als (veel) groter. Tel daarbij op dat het gebrek aan uitzicht juist voor de groep die het minste directe schade van het virus ondervindt het grootste is, en ik ben ervan overtuigd dat we er goed aan doen om het tertiaire onderwijs zo snel mogelijk zo ver mogelijk weer op te starten.

Jij denkt dat er animo is onder docenten om les te gaan geven in een omgeving waar Covid hoogtij viert?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 september 2020 @ 11:19:32 #35
346939 Janneke141
pi_195213812
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij denkt dat er animo is onder docenten om les te gaan geven in een omgeving waar Covid hoogtij viert?
Ja.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:20:27 #36
346939 Janneke141
pi_195213826
Maar hopelijk hebben we over een maand of twee een functionele sneltest, dan kan het zeker.
pi_195213848
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Veel docenten willen heel graag weer normaal lesgeven.
pi_195213868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja daar heb je het, 'normaal'.
Tap tap tap
pi_195213878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja daar heb je het, 'normaal'.
Daarmee bedoel ik niet digitaal
  woensdag 23 september 2020 @ 11:24:50 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195213883
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Basisschool en voortgezet onderwijs ja. Bij alles wat erna komt is geen sprake van een volwaardig lesprogramma.
Tja, dat vind ik wel lastig. Ten eerste kan die doelgroep beter omgaan met het volgen van online colleges enzo, maar bovendien geldt voor studenten de leerplicht niet. Als je het echt zo belangrijk vindt om fysiek aanwezig te zijn, dan schrijf je je toch gewoon uit en sla je dit jaar over? Dat zou ik misschien wel doen als ik nu die leeftijd had. Kun je mooi een jaartje bij de GGD gaan helpen met bron- en contactonderzoek bijvoorbeeld.
pi_195213891
quote:

[..]

En ze kunnen nu wel snel materiaal laten afnemen, maar die test zelf - en dus de uitslag ervan - daar moeten ze nog steeds dagenlang op wachten. Schiet ook niet op, natuurlijk.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:25:47 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195213895
quote:

[..]

Niemand wil deze pandemie natuurlijk. Maar het zijn geen normale tijden, dus je kunt ook niet je normale gang gaan. Iedereen heeft er last van dat dingen anders dan anders gaan.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:26:45 #43
346939 Janneke141
pi_195213902
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik wel lastig. Ten eerste kan die doelgroep beter omgaan met het volgen van online colleges enzo, maar bovendien geldt voor studenten de leerplicht niet. Als je het echt zo belangrijk vindt om fysiek aanwezig te zijn, dan schrijf je je toch gewoon uit en sla je dit jaar over? Dat zou ik misschien wel doen als ik nu die leeftijd had. Kun je mooi een jaartje bij de GGD gaan helpen met bron- en contactonderzoek bijvoorbeeld.
Ik weet dat de gedachte heerst dat er geen functionerende levensvormen bestaan lager dan het hbo, maar het mbo zit vol met leerlingen die leer- of kwalificatieplichtig zijn en bovendien een groot deel van hun opleiding gevuld horen te zien met praktijkvakken en stages. Die gaan allebei nogal moeilijk digitaal.
pi_195213908
quote:

[..]

In een fysieke omgeving waar steeds meer geïnfecteerde jongeren rondlopen?

Ik weet dat zo zeker nog niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 september 2020 @ 11:27:34 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195213914
twitter

Haha wat
  woensdag 23 september 2020 @ 11:29:00 #46
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195213943
quote:
Dat leek me redelijk van de apotheek. Je hebt nog zoiets als privacy van het personeel.
pi_195213958
Dochter van een kennis van ons ziek, duurt bijna een week voor test + uitslag, maar vader en moeder moeten dan in principe ook thuis blijven.

De bazen van de ouders hebben een commerciële test geregeld zelfde ochtend nog testen en binnen 24 uur de uitslag.

dat falende testbeleid van de GGD zorgt voor een hoop extra ellende in ieder geval
pi_195213964
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niemand wil deze pandemie natuurlijk. Maar het zijn geen normale tijden, dus je kunt ook niet je normale gang gaan. Iedereen heeft er last van dat dingen anders dan anders gaan.
en dit lijken maar weinig mensen te beseffen
pi_195213971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat leek me redelijk van de apotheek. Je hebt nog zoiets als privacy van het personeel.
gelul natuurlijk, en het is nu gewoon wel bekend geworden.
er zijn geen namen genoemd
pi_195213975
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dit is wel echt een dooddoener...
pi_195213977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoe worden zij in hun privacy aangetast door een algemene melding dat er een coronageval is vastgesteld?
  woensdag 23 september 2020 @ 11:31:52 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195213980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gelul natuurlijk, en het is nu gewoon wel bekend geworden.
er zijn geen namen genoemd
Dat er geen namen genoemd zijn maakt het niet beter. Ze hadden het beter niet bekend gemaakt, dat is netter richting je personeel. Wellicht is het in overleg geweest met die mensen, dan kan het nog.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:32:34 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195213989
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is wel echt een dooddoener...
Ik erger me kapot aan mensen die weer "normaal" willen doen. Het slaat natuurlijk nergens op om midden in een crisis te eisen dat dingen net zo gaan als daarbuiten.
pi_195213992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Haha wat
Het zoveelste hoofdstuk in de soap 'testcapaciteit'.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195213995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat er geen namen genoemd zijn maakt het niet beter. Ze hadden het beter niet bekend gemaakt, dat is netter richting je personeel. Wellicht is het in overleg geweest met die mensen, dan kan het nog.
_O- _O-
  woensdag 23 september 2020 @ 11:33:00 #56
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195213999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe worden zij in hun privacy aangetast door een algemene melding dat er een coronageval is vastgesteld?
Omdat er maar een hele kleine groep mensen daar werkt en het dus herleidbaar is + stigmatiserend werkt voor iedereen in de apotheek.
pi_195214007
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik erger me kapot aan mensen die weer "normaal" willen doen. Het slaat natuurlijk nergens op om midden in een crisis te eisen dat dingen net zo gaan als daarbuiten.
de hele wereld wilt weer terug naar normaal, heel simpel
pi_195214009
quote:

[..]

Ik eis het niet maar wil het wel :P
Tap tap tap
pi_195214011
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik weet dat de gedachte heerst dat er geen functionerende levensvormen bestaan lager dan het hbo, maar het mbo zit vol met leerlingen die leer- of kwalificatieplichtig zijn en bovendien een groot deel van hun opleiding gevuld horen te zien met praktijkvakken en stages. Die gaan allebei nogal moeilijk digitaal.
Sowieso is de gedachte dat de meeste onderwijsvormen prima te vervangen zijn door digitale alternatieven op afstand een illusie, en dit wordt m.i. veel te veel geromantiseerd à la NTI/LOI en soortgelijke slappe aftreksels.
Ik had voor geen goud de ouderwetse hoor- en werkcolleges willen missen. Fysieke aanwezigheid is echt veel waard, en een goede stok achter de deur ook.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:34:06 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214016
- Niet doen -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 11:35:21 ]
pi_195214025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat er maar een hele kleine groep mensen daar werkt en het dus herleidbaar is + stigmatiserend werkt voor iedereen in de apotheek.
Precies. Als het over besmettingen van leerkrachten op een school gaat, wordt er ook niet gezegd 'Docent geschiedenis van lokaal 234.'
Tap tap tap
pi_195214044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Precies. Als het over besmettingen van leerkrachten op een school gaat, wordt er ook niet gezegd 'Docent geschiedenis van lokaal 234.'
medewerkers van de apotheek, duidelijk genoeg en dat zijn er best een aantal.
niks aan de hand verder om het zo te melden, doe toch ff normaal
pi_195214064
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:
Dochter van een kennis van ons ziek, duurt bijna een week voor test + uitslag, maar vader en moeder moeten dan in principe ook thuis blijven.
Als ze niet benauwd is en geen koorts heeft dan mogen de ouders (indien ze geen klachten hebben) wel naar buiten toe. Maar ik gok een beetje zat ze koorts heeft of benauwd is. En dan zolang moeten wachten op de uitslag :{

quote:
De bazen van de ouders hebben een commerciële test geregeld zelfde ochtend nog testen en binnen 24 uur de uitslag.

dat falende testbeleid van de GGD zorgt voor een hoop extra ellende in ieder geval
pi_195214106
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens. Besmet raken door corona levert geen stigma op.
pi_195214107
quote:

[..]

Nogal 'vastgeroest' in hun gewoontes idd. Ik snap heel goed dat ze terug willen naar 'normaal'. We willen állemaal terug naar 'normaal'. Maar sjonge, dat gaat alleen maar langer duren als mensen 't nú al, voortijdig, gaan eisen/opeisen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 23-09-2020 11:40:35 (grammaticale correctie) ]
pi_195214112
quote:

[..]

De WHO zij vlak terug grootschalige vaccinatie te verwachten rond half volgend jaar, en eerste vaccins begin volgend jaar. Prima als jij denkt dat het langer duurt, en dan zal de 1,5m inderdaad ook nog 1 a 2 jaar duren dat is daar immers direct aan gekoppeld, maar welke reden heb je precies om iets anders te verwachten dan de WHO, Fauci, CDC, ECDC, en het overgrote meerendeel van de wetenschappelijke wereld tot en met onze zelfbenoemde nationale "altijd pessimist" Ab Osterhaus aan toe?

Just curious.

"Ik heb dat gevoel" en "het duurt normaal ook lang" zijn geen redenen.
#WeesGeenWhales
pi_195214121
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als ze niet benauwd is en geen koorts heeft dan mogen de ouders (indien ze geen klachten hebben) wel naar buiten toe. Maar ik gok een beetje zat ze koorts heeft of benauwd is. En dan zolang moeten wachten op de uitslag :{
[..]

dochter had koorts etc etc
  woensdag 23 september 2020 @ 11:40:28 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195214124
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens. Besmet raken door corona levert geen stigma op.
Wat wel een stigma oplevert: liegen over de oorzaak van de sluiting van je zaak.
pi_195214136
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Haha wat
Tuurlijk!
En laten we ook wat beademingsapparatuur, mondkapjes, ontsmettingsmiddelen en wat miljarden erheen sturen.
Hebben wij niet nodig als sterke Hollanders!
  woensdag 23 september 2020 @ 11:41:18 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214138
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat wel een stigma oplevert: liegen over de oorzaak van de sluiting van je zaak.
Er is nergens gelogen grapjas.
pi_195214142
quote:

[..]

Dat beschadigt het vertrouwen alleen maar inderdaad.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:41:55 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214150
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:41 schreef quirina het volgende:

[..]

Tuurlijk!
En laten we ook wat beademingsapparatuur, mondkapjes, ontsmettingsmiddelen en wat miljarden erheen sturen.
Hebben wij niet nodig als sterke Hollanders!
?
pi_195214151
beetje laat om NU pas extra contracten af te gaan sluiten met extra (bulk) labs ?

Minister De Jonge van Volksgezondheid zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij het contract wil sluiten vanwege het tekort aan testcapaciteit in Nederland. "In een normale situatie zou ik dat contract niet hebben gesloten. Maar in deze situatie zeg ik ja, we gaan het toch doen." Ook De Jonge sprak overigens abusievelijk over Dubai in plaats van Abu Dhabi.
pi_195214161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is nergens gelogen grapjas.
het is gewoon niet gemeld......dat is een gewoon een vorm van liegen.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:43:11 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214174
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is gewoon niet gemeld......dat is een gewoon een vorm van liegen.
Nee. Dat is dus privacy :'). Dat is geen vorm van liegen - 'door omstandigheden' is de normaalste manier om aan te geven dat een zaak tijdelijk dicht is.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:43:43 #76
346939 Janneke141
pi_195214184
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Sowieso is de gedachte dat de meeste onderwijsvormen prima te vervangen zijn door digitale alternatieven op afstand een illusie, en dit wordt m.i. veel te veel geromantiseerd à la NTI/LOI en soortgelijke slappe aftreksels.
Ik had voor geen goud de ouderwetse hoor- en werkcolleges willen missen. Fysieke aanwezigheid is echt veel waard, en een goede stok achter de deur ook.
De interactie tussen leerlingen/studenten is ook heel belangrijk. Zowel inhoudelijk als voor de persoonsvorming.

ROC's, universiteiten etc. zijn qua gebouw een stuk ruimer opgezet dan middelbare scholen. Als ik naar mijn eigen werkomgeving kijk dan is het, mits je dat zelf wil, binnen je leslokaal vrij goed mogelijk om afstand te houden tot leeringen. De gangen en trappen zijn moeilijker, maar dat is in ruimere gebouwen beter te organiseren. Bij praktijkvakken moet je denken aan beschermingsmiddelen, dat doen ze hier in de praktijklokalen ook. Dus het is voor een heel groot deel mogelijk om het zo te organiseren dat een docent met een beperkt risico weer aan de slag kan terwijl je wel de noodzakelijke interactie bij je les hebt. Tussen student/leerling en docent, maar zeker ook tussen de leerlingen onderling. Die is gewoon cruciaal.
pi_195214187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee. Dat is dus privacy :'). Dat is geen vorm van liegen - 'door omstandigheden' is de normaalste manier om aan te geven dat een zaak tijdelijk dicht is.
privacy is heel wat anders, je haalt echt dingen door elkaar
pi_195214191
quote:

[..]

Hoe vaak lees je niet dat iets 'door omstandigheden' tijdelijk dichtgaat. Vrij normaal, wat de reden ook mag zijn.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:44:32 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214201
- Niet doen -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 11:54:13 ]
pi_195214213
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De interactie tussen leerlingen/studenten is ook heel belangrijk. Zowel inhoudelijk als voor de persoonsvorming.

ROC's, universiteiten etc. zijn qua gebouw een stuk ruimer opgezet dan middelbare scholen. Als ik naar mijn eigen werkomgeving kijk dan is het, mits je dat zelf wil, binnen je leslokaal vrij goed mogelijk om afstand te houden tot leeringen. De gangen en trappen zijn moeilijker, maar dat is in ruimere gebouwen beter te organiseren. Bij praktijkvakken moet je denken aan beschermingsmiddelen, dat doen ze hier in de praktijklokalen ook. Dus het is voor een heel groot deel mogelijk om het zo te organiseren dat een docent met een beperkt risico weer aan de slag kan terwijl je wel de noodzakelijke interactie bij je les hebt. Tussen student/leerling en docent, maar zeker ook tussen de leerlingen onderling. Die is gewoon cruciaal.
Even de faculteiten uit de binnenstad halen.
Tap tap tap
pi_195214223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, dat ben je zelf. Je snap het concept privacy niet, en ook het woord liegen heeft al een te ingewikkelde betekenis voor je.
Speel de bal, niet de persoon
pi_195214224
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Met die logica kunnen ze het bron- en contactonderzoek wel afschaffen.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:46:32 #83
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195214236
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Geen plekje voor Lange Frans dus :'(
  woensdag 23 september 2020 @ 11:46:58 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Met die logica kunnen ze het bron- en contactonderzoek wel afschaffen.
Het bron- en contactonderzoek heeft ook hinder van mensen die niet goed meewerken ja. Wat hun goed recht is.
pi_195214271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het bron- en contactonderzoek heeft ook hinder van mensen die niet goed meewerken ja. Wat hun goed recht is.
Vind jij. Privacy is echter geen absoluut recht. Zijn situaties waarin een beperking gerechtvaardigd is. Volksgezondheid is er wat mij betreft een van.
pi_195214280
quote:

[..]

Volgens mij snapt iedereen wel dat 'same old' niet gaat, maar 'normaler' zou toch bespreekbaar moeten zijn?
pi_195214282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
beetje laat om NU pas extra contracten af te gaan sluiten met extra (bulk) labs ?

Minister De Jonge van Volksgezondheid zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij het contract wil sluiten vanwege het tekort aan testcapaciteit in Nederland. "In een normale situatie zou ik dat contract niet hebben gesloten. Maar in deze situatie zeg ik ja, we gaan het toch doen." Ook De Jonge sprak overigens abusievelijk over Dubai in plaats van Abu Dhabi.
Ik vind het nogal laks allemaal. In maart zaten we thuis, binnen, zowat opgesloten, toen hadden ze die contracten moeten sluiten! Niet nu pas, sjonge, we zitten aan 't begin van een tweede golf en nu pas denkt ie: 'Goh, we moeten maar eens'.

En wat me eigenlijk nog meer verbaast is dat-ie, en al die slimme mensen van 't OMT, kennelijk niet aan zagen komen dat er veel, héél veel mensen aan 't snotteren slaan in 't najaar. We zijn straks allemaal aan het snotteren, en dan verbaasd zijn dat je niet voldoende capaciteit hebt... 't Is bijna naief. Iets wat ze gooien op 'mensen zonder klachten die zich laten testen'. alle respect, maar dat doet echt niemand omdat ze 't zo graag willen.
pi_195214283
quote:

[..]

goed recht in een pandemie ?
en dan gaan janken over privacy maar wel instagram, facebook, tokTok op hun telefoon hebben staan :D
  woensdag 23 september 2020 @ 11:49:03 #89
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214292
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dan gaan janken over privacy maar wel instagram, facebook, tokTok op hun telefoon hebben staan :D
Je snapt dat dit nergens op slaat?
pi_195214294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij snapt iedereen wel dat 'same old' niet gaat, maar 'normaler' zou toch bespreekbaar moeten zijn?
nu even niet meer, afgelopen zomer was dat nog wel bespreekbaar.
pi_195214297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat dus. En het zou fijn zijn als niet iedere discussie daarover afgedaan wordt met 'het kan nou eenmaal niet, we willen allemaal graag maar er is nou eenmaal een crisis'.
pi_195214301
quote:

[..]

Facebook etc is een eigen keus.

En dus ja wat, een pandemie? Dan alle privacyrechten van mensen maar overboord?
  woensdag 23 september 2020 @ 11:49:43 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195214304
quote:

[..]

Ziedend
pi_195214319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De WHO zij vlak terug grootschalige vaccinatie te verwachten rond half volgend jaar, en eerste vaccins begin volgend jaar. Prima als jij denkt dat het langer duurt, en dan zal de 1,5m inderdaad ook nog 1 a 2 jaar duren dat is daar immers direct aan gekoppeld, maar welke reden heb je precies om iets anders te verwachten dan de WHO, Fauci, CDC, ECDC, en het overgrote meerendeel van de wetenschappelijke wereld tot en met onze zelfbenoemde nationale "altijd pessimist" Ab Osterhaus aan toe?

Just curious.

"Ik heb dat gevoel" en "het duurt normaal ook lang" zijn geen redenen.
Om de doodeenvoudige reden dat je vaccin :
1) eerst beschikbaar moet komen, en goedgekeurd moet worden (dat is geen kwestie van weken, maar maanden)
2) breed beschikbaar moet zijn voor alle landen rond ons heen
3) je een bepaalde vaccinatiegraad moet hebben in de landen wil je effect hebben, er moet voldoende mensen ingeënt worden.

Aangezien er nu in geen van alle gevallen voldaan is, ben je sowieso nog minimaal een jaar verder voor je daar wat aan gaat hebben. Tel daar een onzekerheidsfactor van een jaar bij op en je zit aan de 2 jaar.

Zelfs in meest gunstigste geval zit je aan het einde van volgend jaar
  woensdag 23 september 2020 @ 11:51:14 #95
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195214326
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik vind het nogal laks allemaal. In maart zaten we thuis, binnen, zowat opgesloten, toen hadden ze die contracten moeten sluiten! Niet nu pas, sjonge, we zitten aan 't begin van een tweede golf en nu pas denkt ie: 'Goh, we moeten maar eens'.

En wat me eigenlijk nog meer verbaast is dat-ie, en al die slimme mensen van 't OMT, kennelijk niet aan zagen komen dat er veel, héél veel mensen aan 't snotteren slaan in 't najaar. We zijn straks allemaal aan het snotteren, en dan verbaasd zijn dat je niet voldoende capaciteit hebt... 't Is bijna naief. Iets wat ze gooien op 'mensen zonder klachten die zich laten testen'. alle respect, maar dat doet echt niemand omdat ze 't zo graag willen.
Het blijft inderdaad verbazingwekkend dat we na een half jaar corona de testcapaciteit niet op orde hebben. Eerst oproepen dat iedereen met klachten moet testen, om er vervolgens achter te komen dat het systeem dat niet aan kan. En zijn er ooit bewijzen geleverd voor het argument dat er teveel 'prettesters' zijn?

De regering had kunnen voorzien dat veel mensen zich willen laten testen, maar hebben daar totaal niet op geanticipeerd. Alsof ze de hele zaak niet serieus nemen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195214328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Facebook etc is een eigen keus.

En dus ja wat, een pandemie? Dan alle privacyrechten van mensen maar overboord?
Tussen een beperking van het recht op privacy en alle rechten over boord gooien zit echt een gigantisch verschil. Dat snap je zelf toch neem ik aan ook wel?
pi_195214329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat dus. En het zou fijn zijn als niet iedere discussie daarover afgedaan wordt met 'het kan nou eenmaal niet, we willen allemaal graag maar er is nou eenmaal een crisis'.
Onder dat mom kun je alles wel af kan schaffen alleen maar omdat het anders normaal was, en dat nu écht niet kan in een crisis, en dat dat al een reden op zich kan zijn om het nu vooral niet te doen 8)7
  woensdag 23 september 2020 @ 11:51:45 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195214338
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem momenteel juist is dat alles nog te normaal gaat. Daarom zitten alle cijfers zo in de lift. Als we een beetje solidair met het ziekenhuispersoneel zouden zijn, zou het juist allemaal nog wat minder normaal eraan toe moeten gaan.
pi_195214348
privacy hebben we toch al amper meer dus nu opeens moeilijk gaan doen over privacy tijdens de grootste crisis in 100 jaar tijd ??
wat is het nut daarvan dan ?
Alleen maar om eigenwijs te zijn en tegen te werken ?
Daar hebben ze iedereen mee aangezien we dan echt niet sneller terug naar "normaal" kunnen.
pi_195214360
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Tussen een beperking van het recht op privacy en alle rechten over boord gooien zit echt een gigantisch verschil. Dat snap je zelf toch neem ik aan ook wel?
Zeker. Ik vind deze pandemie geen rechtvaardiging om überhaupt privacyrechten van mensen aan te passen, daar ik het niet groter wil maken dan het is.
pi_195214363
Zouden ze nou echt gaan wachten tot ver in volgende week met het uitbreiden van de regio's met maatregelen? Kan me dat gewoon bijna niet voor stellen dat ze het zo lang op z'n beloop laten.. :{
  woensdag 23 september 2020 @ 11:53:15 #102
346939 Janneke141
pi_195214365
Grondrechten zijn er niet alleen voor tijden dat het goed gaat, maar juist voor de momenten waarop we onder druk staan.
pi_195214373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden ze nou echt gaan wachten tot ver in volgende week met het uitbreiden van de regio's met maatregelen? Kan me dat gewoon bijna niet voor stellen dat ze het zo lang op z'n beloop laten.. :{
ik denk het wel aangezien ze net nieuwe regels hebben, anders lijkt het op paniekvoetbal.
en de verkiezingen komen eraan
pi_195214374
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef Natalie het volgende:
alle respect, maar dat doet echt niemand omdat ze 't zo graag willen.
Ik hoor best veel verhalen (oké, anekdotisch, maar wel van mensen die er dicht op zitten) dat er veel onnodig getest wordt. Mensen die zich laten testen, omdat ze op vakantie 'moeten' en een negatieve test moeten overleggen of mensen die hun kinderen laten testen, zodat ze oma kan knuffelen. Ik kan er geen percentage aan hangen overigens.

Aanvullend vind ik het juist heel naïef om te stellen dat men bij het OMT niet een stijgend aantal mensen heeft zien aankomen. De waarheid is echt wel wat complexer dan dat.
pi_195214381
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:
privacy hebben we toch al amper meer dus nu opeens moeilijk gaan doen over privacy tijdens de grootste crisis in 100 jaar tijd ??
wat is het nut daarvan dan ?
Alleen maar om eigenwijs te zijn en tegen te werken ?
Daar hebben ze iedereen mee aangezien we dan echt niet sneller terug naar "normaal" kunnen.
Je zou je er eens wat meer in moeten verdiepen. Gelukkig bestaat privacy hier nog, en zijn we niet halve slaafse robots, in de gaten gehouden door Big Brother, zoals in diverse landen in Azië.

Het is een groter goed dan je zou denken.
pi_195214385
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

haha nee, de eisen om daar te mogen werken zijn belachelijk. Ze betalen dan wel maar 10 euro per uur uit me hoofd (bruto) en je moet 7 dagen per week volledig flexibel beschikbaar zijn, MAAR je *moet* wel een medische opleiding hebben!

Dus de gemiddelde student mag daar niets eens werken!

Dat ze 1,5 tot 3 euro per uur minder betalen dan een beginnende 18 jarige part time vakkenvuller krijgt bij de action betekent niet dat ze geen medische experts willen hoor!
#WeesGeenWhales
pi_195214392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Je zou je er eens wat meer in moeten verdiepen. Gelukkig bestaat privacy hier nog, en zijn we niet halve slaafse robots, in de gaten gehouden door Big Brother, zoals in diverse landen in Azië.

Het is een groter goed dan je zou denken.
ik vind ( en dat is een mening ) dat best tegenvallen.....
pi_195214393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Janneke141 het volgende:
Grondrechten zijn er niet alleen voor tijden dat het goed gaat, maar juist voor de momenten waarop we onder druk staan.
Amen.
pi_195214397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze grijpen net als in maart pas in wanneer het echt niet anders kan. Indammen is geen optie voor onze regering.
pi_195214404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Amen.
Hallejuhah.
#WeesGeenWhales
  woensdag 23 september 2020 @ 11:55:39 #111
346939 Janneke141
pi_195214408
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
Zelfs in meest gunstigste geval zit je aan het einde van volgend jaar
En het lijkt me niet reëel om het hoger onderwijs tot die tijd zo te beperken als we nu doen.
pi_195214409
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem momenteel juist is dat alles nog te normaal gaat. Daarom zitten alle cijfers zo in de lift. Als we een beetje solidair met het ziekenhuispersoneel zouden zijn, zou het juist allemaal nog wat minder normaal eraan toe moeten gaan.
Je gooit nu gewoon een hele maatschappij op één hoop. Je kunt prima op plek A meer toelaten en op plek B dingen inperken.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 11:56:19 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ze grijpen net als in maart pas in wanneer het echt niet anders kan. Indammen is geen optie voor onze regering.
Omdat ze het ook niet uitgelegd krijgen aan de "maar er is toch niets aan de hand" denkers...

En al helemaal als er werkende maatregelen zijn, dan lijkt het al snel allemaal voor niets geweest. Dat is een lastige spagaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 23 september 2020 @ 11:57:19 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195214432
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat ze het ook niet uitgelegd krijgen aan de "maar er is toch niets aan de hand" denkers...
Dat is ook de paradox van tijdig ingrijpen. Als je het goed doet, voorkom je de crisis en was het dus "nergens voor nodig" dat er überhaupt ingegrepen werd ;(
  woensdag 23 september 2020 @ 11:57:20 #115
142400 RedFever007
pi_195214433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Naar ik begrijp is het een zusterlab van een Nederlands lab. Nog steeds een beetje vaag, maar ik vermoed dat het op de korte termijn efficiënter is om de monsters helemaal naar Dubai te sturen dan om andere labs aan de infrastructuur aan te sluiten.
Ach wat een onzin :r Ze falen gewoon keihard hier in Nederland met de testlabs. Het is godverdomme al WEKEN gaande dat ze waarschuwen voor een 2e golf. Mensen mogen niets meer en moeten zich aan regels houden. Allemaal terecht hoor! Tevens roepen diverse labs al weken. maanden dat ze kunnen helpen. Maar nee hoor, het moet naar Dubai :X 8)7

Ongekende faalhazen :r
pi_195214443
Sterkte de komende tijd @Lenny_Leonard
Groot fan van User Wotte
  woensdag 23 september 2020 @ 11:58:12 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195214449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je gooit nu gewoon een hele maatschappij op één hoop. Je kunt prima op plek A meer toelaten en op plek B dingen inperken.
Laten we maar beginnen met inperken op plek B dan.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 11:58:48 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:57 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ach wat een onzin :r Ze falen gewoon keihard hier in Nederland met de testlabs. Het is godverdomme al WEKEN gaande dat ze waarschuwen voor een 2e golf. Mensen mogen niets meer en moeten zich aan regels houden. Allemaal terecht hoor! Tevens roepen diverse labs al weken. maanden dat ze kunnen helpen. Maar nee hoor, het moet naar Dubai :X 8)7

Ongekende faalhazen :r
Zal wel een boel gezemel zijn over certificatie, kosten en controle.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:00:19 #119
142400 RedFever007
pi_195214488
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zal wel een boel gezemel zijn over certificatie, kosten en controle.
Ongetwijfeld!

Maar de labs van een Sanquin bijvoorbeeld zijn niet "betrouwbaar" maar een lab in verwegistan voldoet wel :? Ik geloof er allemaal geen fuck van! Wordt hoe langer hoe bozer
pi_195214503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik denk het wel aangezien ze net nieuwe regels hebben, anders lijkt het op paniekvoetbal.
en de verkiezingen komen eraan
Want de regio's die zelfde besmettingswaarden zien als de 6 die nu maatregelen hebben tellen minder zwaar mee of zijn minder een 'brandhaard'? Hoe eerder ingrijpen hoe beter, lijkt me toch? Dat heeft niet zo veel met paniekvoetbal te maken wmb.
pi_195214504
Dat van die testen naar Dubai is wel een grap toch? Terwijl er in Duitsland gewoon capaciteit is _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195214528
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En al helemaal als er werkende maatregelen zijn, dan lijkt het al snel allemaal voor niets geweest. Dat is een lastige spagaat.
Het is wat dat betreft een gemiste kans om aan de dashboard signaalwaarden niet automatisch maatregelen te verbinden. Dan wist iedereen waar we aan toe waren.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:04:55 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214570
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:00 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld!

Maar de labs van een Sanquin bijvoorbeeld zijn niet "betrouwbaar" maar een lab in verwegistan voldoet wel :? Ik geloof er allemaal geen fuck van! Wordt hoe langer hoe bozer
Hoogstwaarschijnlijk zit er wat lobby bij, kan het veel goedkoper in lage lonen landen, zijn er al zat lijntjes die kant op. Zou me niets verbazen als er al ziekenhuizen zijn die voor andere samples dat lab gebruiken etc.
pi_195214585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Want de regio's die zelfde besmettingswaarden zien als de 6 die nu maatregelen hebben tellen minder zwaar mee of zijn minder een 'brandhaard'? Hoe eerder ingrijpen hoe beter, lijkt me toch? Dat heeft niet zo veel met paniekvoetbal te maken wmb.
Tja, elke dag minder strenge maatregelen betekent ook minder economische impact... Ik snap de spagaat ergens wel
pi_195214589
Overigens vermoed ik dat er gisteren een en ander aan achterstallig onderhoud van het weekend geweest is:
Update Dagtoename Weektoename Weekgroei (%) ZKH count
2020-09-23 11:45:01 56 374 118,7 458²
2020-09-22 11:45:02 86 359 134,6 449²
2020-09-21 11:45:01 57 323 160,5 377
2020-09-20 11:45:01 17 290 154,4 346

² Ook zie je dat het aantal niet veel opgelopen is vandaag.

Gecorrigeerd naar meldingsdatum zie je dat de stijging vrij gelijkmatig verloopt:

https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:06:11 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Dat van die testen naar Dubai is wel een grap toch? Terwijl er in Duitsland gewoon capaciteit is _O-
Opzich is er niet zoveel verschil of je de testen nou in duitsland, dubai of japan doet, zogauw je ze moet verschepen is het sowieso gehannes, en dan heb ik het nog niet eens over de privacy regelgeving.
pi_195214618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is wat dat betreft een gemiste kans om aan de dashboard signaalwaarden niet automatisch maatregelen te verbinden. Dan wist iedereen waar we aan toe waren.
Draagvlak begint ook echt een rol te spelen vermoed ik.
pi_195214619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

hoe simpel kan het zijn...en daar hebben ze maar 6 maanden de tijd voor gehad.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:07:48 #129
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195214624
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Opzich is er niet zoveel verschil of je de testen nou in duitsland, dubai of japan doet, zogauw je ze moet verschepen is het sowieso gehannes, en dan heb ik het nog niet eens over de privacy regelgeving.
Het maakt voor het milieu nogal veel uit of het naar Düsseldorf of Dubai moet, lijkt me.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:09:35 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214653
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het maakt voor het milieu nogal veel uit of het naar Düsseldorf of Dubai moet, lijkt me.
Jazeker maar voor de testers en de geteste niet. Het is niet zo dat ze naar duitsland sturen veel sneller zou gaan ofzo... Voor het milieu is het inderdaad onzinnig maar waarschijnlijk is het voor de economie wel weer zo dat het veel goedkoper is om ze naar dubai te sturen.

Helaas zijn dingen vaak zo onlogisch. Ik weet trouwens helemaal de regelgeving niet omtrent het doen van medische handelingen in andere landen. Daar zullen ook wel wat haken en ogen zitten.
pi_195214656
Het gaat overigens niet naar Dubai. O-)

quote:
Eerder vanochtend stelde een woordvoerder dat het ging om een lab in Dubai, maar daar komt hij nu van terug. Het blijkt te gaan om een lab in een andere stadstaat in de Verenigde Arabische Emiraten.
Verder:
quote:
Minister De Jonge van Volksgezondheid zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij het contract wil sluiten vanwege het tekort aan testcapaciteit in Nederland. "In een normale situatie zou ik dat contract niet hebben gesloten. Maar in deze situatie zeg ik ja, we gaan het toch doen."
https://nos.nl/artikel/23(...)ests-analyseren.html
pi_195214674
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Tja, elke dag minder strenge maatregelen betekent ook minder economische impact... Ik snap de spagaat ergens wel
Ik heb het over het uitbreiden van het aantal regio's met de bestaande maatregelen, niet over extra maatregelen (al zijn die bijna niet te voorkomen als het zo doorgaat).
  woensdag 23 september 2020 @ 12:13:55 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195214701
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

zit toch wel een groot logistiek verschil in of je naar Duitsland moet rijden een uur of 3 of via Schiphol naar Dubai wat toch minimaal 10 uur kost
pi_195214705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb het over het uitbreiden van het aantal regio's met de bestaande maatregelen, niet over extra maatregelen (al zijn die bijna niet te voorkomen als het zo doorgaat).
Ja maar een beperking van sluitingstijden van horeca of vermindering van het maximaal aantal personen in een feestzaal in die andere regio's betekenen toch ook economische impact die daar nu nog niet is?
pi_195214718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

zit toch wel een groot logistiek verschil in of je naar Duitsland moet rijden een uur of 3 of via Schiphol naar Dubai wat toch minimaal 10 uur kost
Het idee dat je 's morgens getest wordt en zo snel mogelijk een uitslag kunt krijgen wordt niet echt ondersteund met een trip naar Dubai nee :')
pi_195214725
Woensdag is toch meestal de dag dat de cijfers hard gecorrigeerd worden?
Ben bang dat we dan dik over de 2500 gaan.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:18:11 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195214767
quote:

[..]

Raar, dus aan de ene kant moeten mensen wel rekening met elkaar houden want "Oeh, corona". Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken :D

6300 doden vs wat, paar miljoen man die straks 1.5/2 jaar heeft stilgestaan :W
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195214779
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

Raar, dus aan de ene kant moeten mensen wel rekening met elkaar houden want "Oeh, corona". Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken :D

Hallo Thierry.
pi_195214787
quote:

[..]

stil heeft gestaan ???? bijna alles is nog mogelijk, behalve met iedereen knuffelen
pi_195214793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Ja dat vraag ik mij ook af. Dat kan bijna niet waar zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195214808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

stil heeft gestaan ???? bijna alles is nog mogelijk, behalve met iedereen knuffelen
En zelfs dat doet iedereen gewoon.
pi_195214825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vermoed ik dat er gisteren een en ander aan achterstallig onderhoud van het weekend geweest is:
Update Dagtoename Weektoename Weekgroei (%) ZKH count
2020-09-23 11:45:01 56 374 118,7 458²
2020-09-22 11:45:02 86 359 134,6 449²
2020-09-21 11:45:01 57 323 160,5 377
2020-09-20 11:45:01 17 290 154,4 346

² Ook zie je dat het aantal niet veel opgelopen is vandaag.

Gecorrigeerd naar meldingsdatum zie je dat de stijging vrij gelijkmatig verloopt:
[ afbeelding ]
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Dat had je toen de ellende begon wel vaker op dinsdag. Zijn die cijfers definitief? Dan hebben we een 'goede' dag...
blablablabla
pi_195214836
quote:

[..]

Ik vind dit soort opmerkingen zo bizar he. Sinds 1 juli kun je weer van alles, hetzij een beetje aangepast. Mensen konden zelfs naar het buitenland op vakantie. Het aantal faillissementen was nooit eerder zo laag vanwege alle steun die bedrijven krijgen.

Daarnaast, en blijkbaar moet je dit in all-caps gaan verkondigen: WE DOEN DIT ZODAT DE ZIEKENHUIZEN NIET VOLLOPEN. Je kunt covid-zieken lastig langs de kant van de weg laten liggen, he?
  woensdag 23 september 2020 @ 12:22:12 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195214839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is maar net hoe je het ervaart, bijna alles is mogelijk vind ik weer te kort door de bocht
pi_195214858
Thuis sneltesten zouden zoveel handiger zijn.
Je kan thuis op van alles testen, maar covid niet.
Lekker je virus rondslepen het land door op zoek naar een teststraat.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:24:52 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195214894
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:23 schreef quirina het volgende:
Thuis sneltesten zouden zoveel handiger zijn.
Je kan thuis op van alles testen, maar covid niet.
Lekker je virus rondslepen het land door op zoek naar een teststraat.
misschien wel maar dan is wel de regie weg
  woensdag 23 september 2020 @ 12:25:12 #147
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195214899
Er komen nog wel langdurige gevolgen van A de mensen die daadwerkelijk corona hadden en krijgen, B gevolgen voor jeugd en studenten die niet normaal naar school kunnen (leerachterstand, sociale achterstand etc), C eenzaamheid onder de chronisch zieken, D eenzaamheid onder de alleenwonende die voornamelijk thuiswerken, E veel scheidingen en de gevolgen daarvan, F de werklozen

Maargoed daar moeten we maar mee leren leven om de volksgezondheid te redden.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:25:34 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214907
Even het lijstje van worldometer op aantal cases per miljoen inwoners voor landen met meer dan een miljoen inwoners. Misschien wel goed om een keer weer te zien ik was er in ieder geval in geinteresseerd.

4 Spain 14,360
7 Moldova 11,607
10 Belgium 8,912
11 Sweden 8,725
12 North Macedonia 8,054
13 Belarus 8,033
14 Bosnia and Herzegovina 7,790
15 Russia 7,645
16 France 7,014
18 Portugal 6,791
19 Ireland 7,965
21 Romania 5,914
22 UK 5,865
23 Switzerland 5,811
24 Netherlands 5,599
26 Italy 4,955
27 Czechia 4,738
28 Albania 4,357
29 Austria 4,287
30 Ukraine 4,150
31 Denmark4,023
33 Serbia 3,773
35 Croatia 3,692
36 Germany 3,286
38 Bulgaria 2,741
39 Norway 2,395
40 Estonia 2,217
41 Slovenia 2,150
42 Poland 2,114
43 Hungary 2,020
44 Finland 1,632
45 Greece 1,498
46 Lithuania 31,422
47 Slovakia 1,237
48 Latvia 829

bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/

(helaas is dit natuurlijk niet gecorrigeerd naar hoeveelheid tests per 1 miljoen inwoners)
  woensdag 23 september 2020 @ 12:25:42 #149
28167 matthijst
pi_195214908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hallo Thierry.
Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.
Allemaal risicogroepen? Of wonend in een verzorgingstehuis?
pi_195214927
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:

[..]

Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.
Nee, zorgen om overlopende ziekenhuizen.
pi_195214947
quote:

[..]

Is jou al vaker uitgelegd. Voorkomen moet worden dat de zorg de druk niet aan kan en dat de primaire zorg weer stilvalt met alle gevolgen van dien. Met de snel oplopende besmettingen en de stijgende opname cijfers is dat een kwestie van tijd. Eind oktober is mijn schatting.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:28:52 #152
28167 matthijst
pi_195214952
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:22 schreef Randier het volgende:

Daarnaast, en blijkbaar moet je dit in all-caps gaan verkondigen: WE DOEN DIT ZODAT DE ZIEKENHUIZEN NIET VOLLOPEN. Je kunt covid-zieken lastig langs de kant van de weg laten liggen, he?
Mooi focussen op 1 zinnetje en de rest overslaan :')

Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken :D

Dood gaan hoort bij het leven. Ik loop liever risico op corona dan nog 1.5 jaar thuis te moeten werken als een kluizenaar.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:29:15 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214956
quote:

[..]

Gewoon proberen te voorkomen dat er meer patienten komen, niet iedereen denkt alleen maar aan zichzelf.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:29:43 #154
28167 matthijst
pi_195214961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

En die raken jou persoonlijk omdat?
pi_195214974
quote:

[..]

Mijn vrouw had een ernstige buikwandbreuk. Haar operatie werd tweemaal uitgesteld door corona. Toen ze in juli eindelijk werd geopereerd was het probleem alleen maar erger geworden en de operatie en het herstel dus zwaarder.

Des te meer coronabesmettingen, des te meer ziekenhuisopnames. Je kunt die covid-zieken immers niet laten verrotten, he? En als er teveel covid-zieken in het ziekenhuis liggen, loopt de non-covid zorg dus vast. En dan krijg je dus mensen die te laat worden geopereerd, die te laat aan de chemo gaan, waarbij diagnoses te laat worden gesteld, etc.

Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen.
pi_195214980
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken :D

Dood gaan hoort bij het leven. Ik loop liever risico op corona dan nog 1.5 jaar thuis te moeten werken als een kluizenaar.
Dat is nou hele probleem. Je neemt het risico niet alleen voor jezelf, maar riskeert ook de gezondheid van anderen. Je kunt (ongemerkt) anderen besmetten die er wel dood aan kunnen gaan.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:30:40 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214981
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Omdat mensen mensen zijn... en geen getalletjes in een grafiek.
pi_195214982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Met uitgestelde reguliere zorg tot gevolg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195214983
quote:

[..]

Ik ouders heb die regelmatig in het ziekenhuis komen voor reguliere noodzakelijke zorg. Ik denk dat dat voor heel veel mensen hetzelfde is.

Pa kreeg 2 maanden terug een herseninfarct. Ik ben echt dolgelukkig dat dat niet gebeurde in de toptijd van corona.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 12:31:21 ]
pi_195214986
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

misschien wel maar dan is wel de regie weg
Gewoon bij positieve test extra test doen bij de ggd.

Ze hebben de regie al verloren want bedrijven nemen nou commerciële testen af voor hun medewerkers.
Je krijgt dan wel een mooi certificaatje erbij maar als je die niet doorgeeft aan de ggd..
pi_195214987
quote:

[..]

Dat kan maar daar is het beleid niet op gebaseert en dat zal ook nooit het geval worden in Nederland.
pi_195214993
quote:

[..]

Het leven draait niet alleen om jezelf en je eigen welzijn.
blablablabla
pi_195215018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik ouders heb die regelmatig in het ziekenhuis komen voor reguliere noodzakelijke zorg. Ik denk dat dat voor heel veel mensen hetzelfde is.

Pa kreeg 2 maanden terug een herseninfarct. Ik ben echt dolgelukkig dat dat niet gebeurde in de toptijd van corona.
Zo, idd.
En wat denk je van uitgestelde diagnostiek.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195215023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is maar net hoe je het ervaart, bijna alles is mogelijk vind ik weer te kort door de bocht
kort door de bocht ?

o.a

naar familie
winkelen
naar het voetbal
bioscoop
horeca (uit eten/terras/kroeg )
sportschool
gangbang
hoeren
dierentuin
museum
naar school
naar je werk
verjaardag
begrafenis
huwelijk

:{
  woensdag 23 september 2020 @ 12:33:10 #165
28167 matthijst
pi_195215038
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gewoon proberen te voorkomen dat er meer patienten komen, niet iedereen denkt alleen maar aan zichzelf.
:')
De dooddoener.
Schijnbaar is de angst voor volle ziekenhuizen bij "jullie" alleen belangrijker dan de geestelijke gezondheid van een ander groot (groter) deel van Nederland (de wereld).
Mooi hoor, als je er zelf een warm gevoel van krijgt als je kan zeggen dat we de maatregelen doen "voor iedereen". Maar lang niet iedereen staat er nog achter.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:33:49 #166
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195215055
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap ik. Maar we hebben meer welzijn dan alleen geen corona krijgen.
Er zijn groepen in de samenleving die ook amper sociaal contact hebben. Enig idee wat dat met een mens doet?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_195215058
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo, idd.
En wat denk je van uitgestelde diagnostiek.
Ook ja.

Ander voorbeeld; afgelopen januari oma overleden, in het ziekenhuis, op de IC. We konden er allemaal bijzitten in die laatste dagen, en dat was een hel. Ik moet er niet eens aan denken hoeveel groter de hel was geweest als dat niet mogelijk was.
pi_195215066
quote:

[..]

Dude, als iemand 40 is en een behandelbare vorm van kanker heeft, dan is die persoon nog lang niet dood. Maar als die persoon niet op tijd behandeld kan worden omdat de ziekenhuizen vol liggen met covid-patienten is dat een ander verhaal. Daarom moet je dus voorkomen dat dat gebeurd. Zodat er geen mensen onnodig en vroegtijdig sterven.

Maar je hebt gelijk hoor. Dood gaan hoort bij het leven. Laten we dan maar gewoon in z'n geheel stoppen met mensen verzorgen wanneer ze ergens last van hebben :)
pi_195215067
- Niet doen -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 12:35:13 ]
pi_195215071
quote:

[..]

Een stukje medemenselijkheid, het feit dat ik twee ouders en een rits ooms en tantes in de risicogroep heb zitten. Persoonlijk zal ik een coronabesmetting wel overleven zonder al teveel naweeën (al weet je dat zelfs niet 100% zeker als 40-jarige), maar ik hoef er mijn geliefden niet voor te verliezen als het ff kan...
pi_195215075
quote:

[..]

bij veel mensen wel, dat is echt wel duidelijk geworden dit jaar :r
  woensdag 23 september 2020 @ 12:35:24 #172
28167 matthijst
pi_195215082
quote:

[..]

aha, en dat werkt 1 kant op schijnbaar? Want jij bepaalt wat "welzijn" is. En welzijn bestaat in dat plaatje uit 1 ding: geen corona. Beetje kortzichtig.

wel·zijn (het; o)
1
toestand dat je je goed voelt: bij leven en welzijn; welzijnsbeleid, welzijnszorg
pi_195215088
quote:

[..]

Bij veel mensen wel helaas. Je merkt het aan alles.
Mensen zijn niet zo emphatisch meer hoor.
Als je netjes vraagt of iemand wat afstand wil houden krijg je al een geïrriteerde blik of een grote bek.
pi_195215090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Eh, zelfbehoud in al zijn vormen is wel een hele menselijke eigenschap, natuurlijk.
pi_195215100
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

De dooddoener.
Schijnbaar is de angst voor volle ziekenhuizen bij "jullie" alleen belangrijker dan de geestelijke gezondheid van iedereen een ander groot (groter) deel van Nederland (de wereld).
Mooi je hebt or, als je er zelf een warm gevoel van krijgt als je kan zeggen dat we de maatregelen doen "voor iedereen". Maar lang niet iedereen staat er nog achter.
Het dekt de lading niet helemaal, maar het aantal zelfmoorden is volgens verschillende berichten tot 20% gedaald sinds de coronacrisis. Verwar geestelijke gezondheid niet met verwende mensen die boos zijn omdat ze eventjes wat minder hard los kunnen gaan.
pi_195215104
quote:

[..]

De dooddoener.
Schijnbaar is de angst voor volle ziekenhuizen bij "jullie" alleen belangrijker dan de geestelijke gezondheid van iedereen een ander groot (groter) deel van Nederland (de wereld).
Mooi je hebt or, als je er zelf een warm gevoel van krijgt als je kan zeggen dat we de maatregelen doen "voor iedereen". Maar lang niet iedereen staat er nog achter.
Let wel dat het ook een probleem is voor reguliere zor. Of als wanneer jij straks aangereden wordt en de ic's liggen overvol moet men je laten liggen? Doodgaan hoort erbij immers.

Of wanneer je je been breekt, niet helpen omdat het niet kan?

Dit is dus wat mensen bedoelen met kortzichtig egoïstisch sneeuwvlokjes gedrag.
pi_195215107
quote:

[..]

M'n moeder had in april een halfjaarlijkse afspraak bij de cardioloog. Die is uitgesteld naar september. Van de zomer kreeg ze klachten die in april eerder opgepikt en dus misschien voorkomen hadden kunnen worden. Ze heeft een rits onderzoeken gehad, duurde allemaal wat langer dan anders, ze kan nu begin oktober terecht voor een behandeling. Als die wel doorgaat dan.
Dus ja, ik noem dat wel persoonlijk.
Tap tap tap
pi_195215111
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Er zijn groepen in de samenleving die ook amper sociaal contact hebben. Enig idee wat dat met een mens doet?
Die groep gaat alleen maar groter worden als we de zorgcentra straks weer op slot moeten doen omdat het compleet escaleert en er overal uitbraken zijn en de scholen weer dicht moeten.
blablablabla
pi_195215114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:36 schreef Randier het volgende:

[..]

Het dekt de lading niet helemaal, het aantal zelfmoorden is volgens verschillende berichten tot 20% gedaald sinds de coronacrisis. Verwar geestelijke gezondheid niet met verwende mensen die boos zijn omdat ze eventjes wat minder hard los kunnen gaan.
die laatste zin is toch wel heel goed.....maarja dat is voor sommigen ook "welzijn"
  woensdag 23 september 2020 @ 12:37:28 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195215120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kort door de bocht ?

o.a

naar familie
winkelen
naar het voetbal
bioscoop
sportschool
gangbang
hoeren
dierentuin
museum
naar school
naar je werk
verjaardag
begrafenis
huwelijk

geweldig moet ik nu een lijstje maken wat niet kan, overigens staan er in jouw lijstje veel zaken die beperkt zijn dus volledig kunnen klopt niet
pi_195215137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kort door de bocht ?

o.a

naar familie
winkelen
naar het voetbal
bioscoop
sportschool
gangbang
hoeren
dierentuin
museum
naar school
naar je werk
verjaardag
begrafenis
huwelijk

Je bent het er toch vast wel mee eens dat de spontaniteit er wel ver uit is toch?
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:39:12 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195215145
quote:

[..]

De dooddoener.
En daar kan ik dan niet weer bij, dat 1,5m afstand moeten houden zoveel verschil maakt tenopzichte van wat dichterbij staan. Ik snap de economische problemen en daar kan gekeken worden naar andere opties en manieren om bepaalde zaken toch te kunnen doen. Maar ik begrijp niet om als alternatief "net doen alsof je neus bloed" te opperen.
pi_195215147
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik zit ook als een kluizenaar opgesloten hoor. Ik sleep mezelf van m'n bed naar de pc naar de bank. Ik ben echt aan het afstompen en het wordt elke dag moeilijker om in beweging te komen of om voor mezelf te zorgen. En tóch snap ik dat het noodzakelijk is om zelf niet ziek te worden en om te voorkomen dat anderen ziek worden.
Tap tap tap
pi_195215156
Heeft Hugo nou de hulp ingeroepen van Abu Dhabi? _O-
pi_195215158
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Heeft Hugo nou de hulp ingeroepen van Abu Dhabi? _O-
Of Dubai, hij is er zelf nog niet over uit.
Tap tap tap
pi_195215160
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die laatste zin is toch wel heel goed.....maarja dat is voor sommigen ook "welzijn"
Yep, doet me denken aan mijn vierjarige. Die roept ook regelmatig "dat doe ik want ik wil het dus dan doe ik het gewoon". Klaarblijkelijk hebben deze mensen geen opvoeder gehad die vervolgens zei: "Nee, soms kan iets gewoon even niet. Misschien morgen."
  woensdag 23 september 2020 @ 12:41:03 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Welzijn is wel een wat ruimer begrip dan alleen corona he
pi_195215179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Die groep gaat alleen maar groter worden als we de zorgcentra straks weer op slot moeten doen omdat het compleet escaleert en er overal uitbraken zijn en de scholen weer dicht moeten.
juist dit, en dat was te voorkomen geweest met een juiste aanpak
ik denk dat het daar nu al te laat voor is
pi_195215183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat kan prima, maar daar willen we niet aan, al zou dat wel de beste oplossing zijn om de boel draaiende te houden.

Maar zolang er niet bekend gemaakt wordt wat de gemiddelde casus van een ziekenhuis of IC opname is kunnen we geen gericht beleid maken of maatregelen nemen.

Iets zegt mij als je weet wat voor soort patiënt je krijgt je daar aan de knoppen moet draaien, en niet de hele maatschappij plat hoeft te leggen als je gericht kunt sturen.

Maar dat zijn dingen waar niemand ook maar over wil nadenken zo lijkt het ?
Ik bedoel dus met isoleren de leerlingen die naar school moeten bij elkaar in campussen, geisoleerd van de rest van de familie, zodat ze niemand kunnen besmetten.
En leerkrachten/docenten die zich er niet veilig bij voelen (want kwetsbaar of naasten die kwestbaar zijn) krijgen volledige vrijstelling en doorbetaling van hun loon.

Is het dan nog steeds een goed idee?
pi_195215186
quote:

[..]

Dan werken ze effectief mee aan het in stand houden van de pandemie. ^O^
pi_195215198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

geweldig moet ik nu een lijstje maken wat niet kan, overigens staan er in jouw lijstje veel zaken die beperkt zijn dus volledig kunnen klopt niet
ja lekker door blijven mekkeren over wat er allemaal niet kan en wat voor een drama dat is.
mensen moeten eens leren relativeren in een PANDEMIE
pi_195215200
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je bent het er toch vast wel mee eens dat de spontaniteit er wel ver uit is toch?
Ik durf in elk geval nergens meer naartoe te gaan. Ik wilde eigenlijk even naar het tuincentrum voor wat dingen, maar nope. Kwam er eerst elke maand, nu sinds februari niet meer geweest.
Er zijn wat tentoonstellingen in musea, maar nope.
Ik ging vrijwel elke week zwemmen, een goede sport voor mijn brakke lijf. Maar nope.
Ik had een Pathé Unlimited Card, zat er elke week. Maar nope.
Verjaardag? Niet gevierd. Heb m'n gratis tompouce van de Hema in bed opgegeten.

Dus ja, echt spontaan is het allemaal niet meer.
Tap tap tap
  woensdag 23 september 2020 @ 12:42:23 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bedoel dus met isoleren de leerlingen die naar school moeten bij elkaar in campussen, geisoleerd van de rest van de familie, zodat ze niemand kunnen besmetten.
En leerkrachten/docenten die zich er niet veilig bij voelen (want kwetsbaar of naasten die kwestbaar zijn) krijgen volledige vrijstelling en doorbetaling van hun loon.

Dit soort dingen moet je dus echt niet willen he..
pi_195215215
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

aha, en dat werkt 1 kant op schijnbaar? Want jij bepaalt wat "welzijn" is. En welzijn bestaat in dat plaatje uit 1 ding: geen corona. Beetje kortzichtig.

wel·zijn (het; o)
1
toestand dat je je goed voelt: bij leven en welzijn; welzijnsbeleid, welzijnszorg
Ik bepaal helemaal niks, en jij ook niet trouwens. Waar we het in elk geval denk ik wel over eens kunnen zijn is dat een potentiele tweede lockdown desastreus zou zijn voor de mensen die volgens jou nu al grote sociale hinder ondervinden van maatregelen .
blablablabla
pi_195215216
quote:

[..]

Eens, het is een heel moeilijk dilemma.
Zijn er geen creatieve, alternatieve oplossingen te bedenken? Is het echt of normaal zonder restricties, of niet?
pi_195215218
quote:

[..]

wat begrijpen mensen niet aan een pandemie ? |:(
  woensdag 23 september 2020 @ 12:43:28 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195215235
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Even het lijstje van worldometer op aantal cases per miljoen inwoners voor landen met meer dan een miljoen inwoners. Misschien wel goed om een keer weer te zien ik was er in ieder geval in geinteresseerd.

4 Spain 14,360
7 Moldova 11,607
10 Belgium 8,912
11 Sweden 8,725
12 North Macedonia 8,054
13 Belarus 8,033
14 Bosnia and Herzegovina 7,790
15 Russia 7,645
16 France 7,014
18 Portugal 6,791
19 Ireland 7,965
21 Romania 5,914
22 UK 5,865
23 Switzerland 5,811
24 Netherlands 5,599
26 Italy 4,955
27 Czechia 4,738
28 Albania 4,357
29 Austria 4,287
30 Ukraine 4,150
31 Denmark4,023
33 Serbia 3,773
35 Croatia 3,692
36 Germany 3,286
38 Bulgaria 2,741
39 Norway 2,395
40 Estonia 2,217
41 Slovenia 2,150
42 Poland 2,114
43 Hungary 2,020
44 Finland 1,632
45 Greece 1,498
46 Lithuania 31,422
47 Slovakia 1,237
48 Latvia 829

bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/

(helaas is dit natuurlijk niet gecorrigeerd naar hoeveelheid tests per 1 miljoen inwoners)
Eigenlijk zou er een reset moeten zijn geweest per 1 september zodat we een beetje kunnen zien hoe de verhoudingen nu zijn en hoeveel van die postivo's nog uit de eerste golf komt.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:43:32 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195215238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit ook als een kluizenaar opgesloten hoor. Ik sleep mezelf van m'n bed naar de pc naar de bank. Ik ben echt aan het afstompen en het wordt elke dag moeilijker om in beweging te komen of om voor mezelf te zorgen. En tóch snap ik dat het noodzakelijk is om zelf niet ziek te worden en om te voorkomen dat anderen ziek worden.
ik vind dat wel heel ver gaan, heb toch ook wel gemerkt aan die lockdown dat het meer impact heeft gehad dan ik van te voren had gedacht en dan viel die hier nog mee in verhouding met andere landen.
pi_195215249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja allemaal naar het internaat !
Gewoon al die koters en studenten in grote slaapzalen gezellig hoesten en dan kijken of het goed gaat |:(
pi_195215256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, zelfbehoud in al zijn vormen is wel een hele menselijke eigenschap, natuurlijk.
Precies, en dat werkt natuuriljk ook beide kanten op: het zelfbehoud mbt het geen covid willen krijgen, maar ook het zelfbehoud inzake geestelijke gezondheid, behoud van baan, opleiding kunnen volgen, etc.
pi_195215261
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

wel·zijn (het; o)
1
Precies iedereen moet zelf weten hoe hij ermee omgaat, maar iedereen heeft toch zijn eigen opvatting over wat welzijn is. En ik vind het jammer dat mensen die het niet helemaal eens zijn met alle maatregelen of er aan twijfelen toch snel worden neergezet als dom en egoïstisch. Daar zullen ook genoeg mensen tussen zitten die in hun opvatting niet alleen denken aan zichzelf, maar ook aan de rest van de wereld.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:44:55 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195215263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Eigenlijk zou er een reset moeten zijn geweest per 1 september zodat we een beetje kunnen zien hoe de verhoudingen nu zijn en hoeveel van die postivo's nog uit de eerste golf komt.
Er is een active cases optie maar die houdt onderandere nederland niet bij.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:44:57 #203
28167 matthijst
pi_195215264
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:36 schreef Randier het volgende:

[..]

Het dekt de lading niet helemaal, maar het aantal zelfmoorden is volgens verschillende berichten tot 20% gedaald sinds de coronacrisis. Verwar geestelijke gezondheid niet met verwende mensen die boos zijn omdat ze eventjes wat minder hard los kunnen gaan.
Waar werk je? Thuis?
pi_195215280
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:47 schreef Elan het volgende:
Als juichen in een stadion een doodzonde is
Welke complete kolder is dat dan ook?
Serieus, welke bureaudwaas verzint dat... Het is gewoon uitlokken om vervolgens als autoriteit te kunnen laten zien dat je 'alles heel serieus neemt'.

Doei.

quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Leonos het volgende:

[..]

`
Ik mag zaterdag, gewoon JUICHEN!
Als we winnen van Vitesse wel ja
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195215282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Na 6 maanden nog steeds lastig voor sommigen.Bottomline is gewoon dat je die besmettingen onder controle moet houden omdat gebleken is dat het virus je anders dwingt tot extreem ingrijpende maatregelen op landelijk niveau. Zoals kinderen die niet naar school kunnen, ouderen die opgesloten dienen en verregaande vrijheidsbeperkingen voor iedereen. Om nog maar te zwijgen over de impact op de zorg en het kostenplaatje.
blablablabla
pi_195215298
quote:

[..]

Eerlijk is eerlijk: als alleen de spontaniteit er tijdelijk uit zou zijn, zou het echt wel sneu zijn als mensen erover zeuren. Er is wel meer aan de hand dan alleen dat, want dat zouden toch echt veel meer mensen zonder problemen (moeten) kunnen handelen.
Of ik ben gewoon heel erg naief, dat kan ook.
pi_195215303
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:44 schreef matthijst het volgende:

[..]

Waar werk je? Thuis?
Waarom?
pi_195215306
quote:

[..]

Het leven draait niet alleen om corona, ookal lijkt het in dit topic wel zo.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:47:40 #209
28167 matthijst
pi_195215310
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En daar kan ik dan niet weer bij, dat 1,5m afstand moeten houden zoveel verschil maakt tenopzichte van wat dichterbij staan.
Persoonlijk heb ik 't vooral over fulltime thuiswerken, waar 1.5 meter prima zou kunnen.
Daar word ik inmiddels een beetje gek van.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:47:53 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195215316
quote:

[..]

wat begrijp jij niet aan mensen?
pi_195215317
quote:

[..]

ja lekker door blijven mekkeren over wat er allemaal niet kan en wat voor een drama dat is.
Heel stoer gezegd van je. Leren relativeren in een pandemie.
Mijn hele leven buiten mijn werk en mijn kinderen bestond uit vermaak welke nu helemaal niet meer mag of slechts zeer beperkt. Mijn hobbies heb ik zelfs tijdelijk niet of op een alternatieve manier uit kunnen voeren. Nou heb ik daar persoonlijk niet zo heel erg veel last van maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er depressief van worden. Dan helpt dat relativeren een stuk minder. Als je leven alleen bestaat uit werk en oppassen dat je geen besmetting op loopt of anderen besmet en je ontspanning/sociale contacten vallen deels weg dan ga jij een ander maar eens moet relativeren want pandemie. Zo zwart wit is het allemaal niet.
pi_195215318
Als ik even tegen de stroom in mag roeien, niet iedereen heeft dezelfde ervaring in deze pandemie, niet iedereen heeft het makkelijk met de beperkingen en ik vind niet dat je mensen mag afserveren omdat ze deze situatie niet meer willen.

Geef iedereen een beetje de ruimte, dat ademt wat makkelijker ;)
  woensdag 23 september 2020 @ 12:49:05 #213
28167 matthijst
pi_195215350
quote:

[..]

Ook weer op kantoor zeker?
  woensdag 23 september 2020 @ 12:49:05 #214
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195215351
Is het misschien beter geweest dat de scholen tijdelijk even gesloten zijn en vooral de leerlingen thuis online onderwijs volgen via de laptop of de tablet. En ik kan me echt wel voorstellen dat het niet makkelijk is voor ouders die kinderen thuis moeten opvangen, waardoor vader of moeder thuis kan werken voor een bedrijf of instelling? Net zoals in het voorjaar geval was. Maar de minister Arie Slob van primair en middelbare onderwijs wil het liefst dat de scholen gewoon open kunnen blijven, dat zorgt ook voor veel besmettingen bij de leerlingen en docenten, lijkt mij niet zo verstandig in de 2de golf open laten blijven.
pi_195215352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat begrijp jij niet aan mensen?
ja sorry, ik had mensen wat "slimmer" en meelevender ingeschat, mijn fout.
pi_195215354
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit soort dingen moet je dus echt niet willen he..
Volgens sommige mensen is het isoleren van bepaalde groepen een heel prima keuze. Maar dan wel de groep waar ze zelf niet toe behoren en die zij aanwijzen als de groep die het wel moet kunnen accepteren.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:49:20 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215357
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik even tegen de stroom in mag roeien, niet iedereen heeft dezelfde ervaring in deze pandemie, niet iedereen heeft het makkelijk met de beperkingen en ik vind niet dat je mensen mag afserveren omdat ze deze situatie niet meer willen.

Letterlijk en figuurlijk elkaar de ruimte geven dus :)
pi_195215378
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mijn hele leven buiten mijn werk en mijn kinderen bestond uit vermaak welke nu helemaal niet meer mag of slechts zeer beperkt. Mijn hobbies heb ik zelfs tijdelijk niet of op een alternatieve manier uit kunnen voeren. Nou heb ik daar persoonlijk niet zo heel erg veel last van maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er depressief van worden. Dan helpt dat relativeren een stuk minder. Als je leven alleen bestaat uit werk en oppassen dat je geen besmetting op loopt of anderen besmet en je ontspanning/sociale contacten vallen deels weg dan ga jij een ander maar eens moet relativeren want pandemie. Zo zwart wit is het allemaal niet.
Ja en dan de onzekerheid over je werk erbij. Zo ziet het er nu voor mij uit en ik heb echt momenten zoals deze week dat het me opbreekt. Maar ik snap dat het allemaal nodig is, ik loop niet te gillen dat die maatregelen overdreven zijn en dat het wel meevalt, dat ik niet meer meedoe. Ik denk ook dat mensen met kinderen en familie in tehuizen het onwijs veel moeilijker hebben en dan wonen we nog in een prima westers land.
Tap tap tap
  woensdag 23 september 2020 @ 12:51:09 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195215386
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 07:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat mensen hun feestje met meer dan 50 mensen gewoon naar een andere regio verplaatsen. Gooi jezelf toch weg, individualistisch en egocentrisch kutvolk :')
Dat is natuurlijk (nog) niet verboden om je feestje elders te verplaatsen waar dat wel kan.
Dat is ook gelijk het probleem wat ik heb met maatregelen. Ze zijn niet doelgericht noch effectief.
De maatregelen/beperkingen worden ervaren als treiterei en de relatie met het doel onbreekt (volledig?).

Leg een snoepje neer voor een kind of beloof dat met afblijven over een jaar er misschien wel twee liggen ?
Eén keer raden wat er gebeurd. Trucjes werken ook bij kinderen vaak maar één keer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 23 september 2020 @ 12:51:41 #220
28167 matthijst
pi_195215399
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Randier het volgende:

[..]

Waarom?
Ben gewoon benieuwd, of je vanaf maart elke dag thuis zit.
pi_195215402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:51 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Het blijft inderdaad verbazingwekkend dat we na een half jaar corona de testcapaciteit niet op orde hebben. Eerst oproepen dat iedereen met klachten moet testen, om er vervolgens achter te komen dat het systeem dat niet aan kan. En zijn er ooit bewijzen geleverd voor het argument dat er teveel 'prettesters' zijn?
Niet dat ik heb gezien.

quote:
De regering had kunnen voorzien dat veel mensen zich willen laten testen, maar hebben daar totaal niet op geanticipeerd. Alsof ze de hele zaak niet serieus nemen.
Ik denk vooral dat ze 't aantal snotteraars behoorlijk onderschatten.
pi_195215417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:

Ja maar we zijn allemaal klaar met Corona, alleen Corona nog niet met ons :D :')
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 12:52:36 #223
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195215424
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja sorry, ik had mensen wat "slimmer" en meelevender ingeschat, mijn fout.
wat minder evangelisch mag wel hoor en meelevendheid is iets wat jij dus juist niet toont
pi_195215429
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

ons leven is ook aardig anders geworden en er kan een hoop niet,meer en vooral ik en mijn vrouw moeten nog meer oppassen omdat mijn vrouw invalide/kwetsbaar is.

ik kan ook mijn hobby's en sporten niet meer doen, maargoed dan vinden we gewoon alternatieven of is het pech hebben, aangezien de pandemie voor iedereen gewoon uiterst kut is, relativeren heet dat !
pi_195215431
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar we zijn allemaal klaar met Corona, alleen Corona nog niet met ons :D :')
Zoiets ja. En dat is nu eenmaal een feit. helaas.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:53:00 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens sommige mensen is het isoleren van bepaalde groepen een heel prima keuze. Maar dan wel de groep waar ze zelf niet toe behoren en die zij aanwijzen als de groep die het wel moet kunnen accepteren.
Inderdaad.. we hebben in de geschiedenis wel gezien hoe zoiets kan uitpakken. Liever niet dus.
pi_195215442
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:44 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja allemaal naar het internaat !
Gewoon al die koters en studenten in grote slaapzalen gezellig hoesten en dan kijken of het goed gaat |:(
OK, maar hoe ga je het dan oplossen met gewoon onderwijs en met besmettingen, maar zonder dat ze hun kwetsbare naasten (indirect) besmetten?
pi_195215445
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ook weer op kantoor zeker?
op kantoor ??? nee ik verzorg mijn vrouw, thuis 24/7
pi_195215457
quote:
12s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk (nog) niet verboden om je feestje elders te verplaatsen waar dat wel kan.
Dat is ook gelijk het probleem wat ik heb met maatregelen. Ze zijn niet doelgericht noch effectief.
De maatregelen/beperkingen worden ervaren als treiterei en de relatie met het doel onbreekt (volledig?).

Leg een snoepje neer voor een kind of beloof dat met afblijven over een jaar er misschien wel twee liggen ?
Eén keer raden wat er gebeurd. Trucjes werken ook bij kinderen vaak maar één keer.
De jeugd/jongeren weet maar al te goed dat de restricties gaan duren tot aan het vaccin, de valse beloftes ten spijt. Er is geen invloed vanuit eigen gedrag, dus kun je het ook niet sturen.
pi_195215480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ons leven is ook aardig anders geworden en er kan een hoop niet,meer en vooral ik en mijn vrouw moeten nog meer oppassen omdat mijn vrouw invalide/kwetsbaar is.

ik kan ook mijn hobby's en sporten niet meer doen, maargoed dan vinden we gewoon alternatieven of is het pech hebben, aangezien de pandemie voor iedereen gewoon uiterst kut is, relativeren heet dat !
Maar dat wil niet zeggen dat je niet even flink mag balen en je jezelf niet even heel zielig mag voelen.
Tap tap tap
pi_195215497
quote:
12s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Een duidelijke uitleg omtrent het doel ontbreekt. Er wordt telkens ingespeeld op het gevoel: "Als je je opa knuffelt gaat ie dood" en dat soort dingen. Beetje hetzelfde als het snoepje.

Er wordt gewoon telkens een soort halfbakken uitleg gegeven. Misschien omdat Rutte en de Jonge het inhoudelijk niet goed genoeg begrijpen en de meeste wetenschappers halve autisten zijn qua communicatie.

Gommers zei gisteren ook nog bij Jinek, dat hij zich ontzettend zorgen maakt over de hoeveelheid mensen die depressief raken en mensen die zelfmoord plegen omdat ze geen uitweg meer zien en totaal geen sociale contacten meer hebben.

Over de scholen in maart/april is een mooi voorbeeld. Mijn schoonmoeder werkt op een basisschool als lerares voor kinderen met een achterstand ('rugzakjes'). Extra les in taal, rekenen, maar vooral sociaal contact. Zijn vaak kinderen die op het spectrum zitten enzo. Een groot deel van die kinderen heeft ze in die periode helemaal geen contact mee kunnen krijgen, de ouders wisten niet wat ze ermee aan moesten dus zeiden ze: Hier is je tablet, laat me met rust.

Dat zijn misschien excessen, maar ik kan me niet eens voorstellen hoeveel van dit soort situaties er voorkomen.
pi_195215498
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoiets ja. En dat is nu eenmaal een feit. helaas.
Daarom en even lekker kankeren en de boel van je afpraten is niets mis mee. De een treft het virus nu eenmaal harder dan de ander, of mensen voelen zich meer geraakt. Jonge mensen die moeten huilen omdat ze hun favoriete festivals moeten missen hebben net zo goed oprechte emotie als een zorgmedewerker die de meest verschrikkelijke dingen heeft gezien. Alleemaal een beetje lief doen tegen elkaar. *;
blablablabla
pi_195215500
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad.. we hebben in de geschiedenis wel gezien hoe zoiets kan uitpakken. Liever niet dus.
Eens.
Dus hoe los je het dan op, bijvoorbeeld met het tertiair onderwijs, waarvan bijvoorbeeld Janneke41 vindt dat het weer doorgang moet vinden en het rondgaan van besmettingen onder de studenten gewoon moet worden geaccepteerd?
  woensdag 23 september 2020 @ 12:56:09 #234
28167 matthijst
pi_195215501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Naja iemand thuis dus.
Mn vrouw zit wel op kantoor. Dan zijn 't opeens 5 verrekt saaie dagen in een week kan ik je vertellen.
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 12:56:30 #235
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215509
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Na 6 maanden nog steeds lastig voor sommigen.Bottomline is gewoon dat je die besmettingen onder controle moet houden omdat gebleken is dat het virus je anders dwingt tot extreem ingrijpende maatregelen op landelijk niveau. Zoals kinderen die niet naar school kunnen, ouderen die opgesloten dienen en verregaande vrijheidsbeperkingen voor iedereen. Om nog maar te zwijgen over de impact op de zorg en het kostenplaatje.
Het probleem is eigenlijk dat het virus te 'goed' is. Het kan zich vrij eenvoudig verspreiden en door de relatief lage mortaliteit wordt er ook niet echt extreem hard ingegrepen in de meeste landen. Het is net niet licht genoeg als een influenza wat min of meer geaccepteerd wordt en niet sterk genoeg als een ebola dat te agressief is waardoor het zich moeilijk kan verspreiden vanwege een snelle en hoge mortaliteit en omdat uitbraakplaatsen in een snoeiharde lockdown gaan.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 23 september 2020 @ 12:57:16 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195215518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:13 schreef xFriendx het volgende:
Kan een Femke H wel in haar functie beslissen om bijvoorbeeld een oproep te doen om van alle niet noodzakelijk reizen naar Amsterdam af te zien? Snap dat landelijke maatregelen langer nodig hebben maar kan het regionaal zonder inmenging van het rivm en omt en zo?
Nergens verboden om je mening te delen zolang je de wet daarbij niet overtreedt.
Haar aanklagen voor opruiing voor het in gevaar brengen van de volksgezondheid, lijkt mij een flink averechts brugje te ver.

Net als met alle andere ik-ben-social-media, vooral geen aandacht aan besteden aan het - en dat is het - verdienmodel. Niet om het weg te drukken maar om het in het rattenriool te laten waar dat hoort.
Ook hier moet je als overheid niet de fout maken idolen weg te halen of die te dwingen tot voorbeeldig surreëel voorbeeldgedrag.
pi_195215537
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

Naja iemand thuis dus.
Mn vrouw zit wel op kantoor. Dan zijn 't opeens 5 verrekt saaie dagen in een week kan ik je vertellen.
ja best kut ...saaie dagen in een pandemie

wij zouden eigenlijk nu in Florida zitten, shit happens
pi_195215538
quote:

[..]

Naja iemand thuis dus.
Ja ik woon überhaupt alleen. Kan lekker mijn eigen gang gaan hoor, maar ik zit er serieus over na te denken om een hond te nemen.
Tap tap tap
pi_195215570
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het probleem is eigenlijk dat het virus te 'goed' is. Het kan zich vrij eenvoudig verspreiden en door de relatief lage mortaliteit wordt er ook niet echt extreem hard ingegrepen in de meeste landen. Het is net niet licht genoeg als een influenza wat min of meer geaccepteerd wordt en niet sterk genoeg als een ebola dat te agressief is waardoor het zich moeilijk kan verspreiden vanwege een snelle en hoge mortaliteit en omdat uitbraakplaatsen in een snoeiharde lockdown gaan.
Zeker het is echt een enorm kutvirus, had de mortaliteit en de ziekenhuisopnames een fractie lager gelegen was er letterlijk niets aan gedaan zoals de griep van 2018, die resulteerde in bijna net zoveel oversterfte. Door dat gedoe in ziekenhuizen echter kunnen we het simpelweg niet negeren, ik hoop daarom snel en kordaat op maatregelen. En dan hopelijk ook relatief snel weer terug naar meer vrijheden.

Als je het nu echt laat escaleren kost het twee maanden en serieuze restricties om de boel weer te stabiliseren.
blablablabla
pi_195215591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Zeker het is echt een enorm kutvirus, had de mortaliteit en de ziekenhuisopnames een fractie lager gelegen was er letterlijk niets aan gedaan zoals de griep van 2018, die resulteerde in bijna net zoveel oversterfte. Door dat gedoe in ziekenhuizen echter kunnen we het simpelweg niet negeren, ik hoop daarom snel en kordaat op maatregelen. En dan hopelijk ook relatief snel weer terug naar meer vrijheden.

Als je het nu echt laat escaleren kost het twee maanden en serieuze restricties om de boel weer te stabiliseren.
de feestdagen gaat nog wel een dingetje worden als ze nog langer wachten met maatregelen
pi_195215593
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Groepsgedrag zal ook wel eens een grote rol kunnen spelen. Alsof het 'gezonde verstand' aan het wankelen wordt gebracht door familie/vrienden die zich niet zo goed aan de voorschriften houden: want als men gezellig bij elkaar op de bank zit - en je hebt zelf toch ook geen klachten - dan moet 't best kunnen, toch? Eventjes? Immers, niemand niest of hoest. En de keer daarna plof je op die bank neer zonder aarzelen. Zie 't zo vaak gebeuren, ook in mijn eigen familie, iedereen word 'meegesleept'. En als al je vrienden 't doen, dan ben je ook wel een beetje en sukkel als je 't niet doet. Groepsdruk is zws een beter woord. Al dan niet onbewust.

Plus dat mensen 't na een half jaar gewoon zat zijn. Begrijpelijk, zijn we allemaal, maar weer 'normaal' doet zorgt er echt niet voor dat 't virus sneller weggaat. Het uiteindelijke doel (covid-19 volledig onder controle krijgen) is kennelijk onderschikt aan 'lekker feesten in de kroeg'. Prioriteiten.
pi_195215601
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk: als alleen de spontaniteit er tijdelijk uit zou zijn, zou het echt wel sneu zijn als mensen erover zeuren. Er is wel meer aan de hand dan alleen dat, want dat zouden toch echt veel meer mensen zonder problemen (moeten) kunnen handelen.
Of ik ben gewoon heel erg naief, dat kan ook.
Naïef niet maar ik denk dat je wel onderschat wat het met mensen doet. Telkens overal waar je komt wordt je geconfronteerd met de pandemie middels allerlei symbolen en teksten die ons vertellen dat we elkaar mogelijk kunnen besmetten. Als ik voor mijzelf spreek; voorheen ging ik op een willekeurige avond naar de kroeg en dan zag ik daar wel wie er waren. Nu moet ik al vooraf gaan vragen wie van de vrienden mee gaan want je moet verplicht aan een tafel zitten. De kroeg sluit 2 uur eerder dus ik moet ook al op tijd op pad. Afijn het zorgt er voor mij in ieder geval voor dat ik gewoon niet meer ga.
pi_195215631
quote:

[..]

Naja iemand thuis dus.
Mijn vrouw zat ook een half jaar thuis, terwijl bij ons het kantoor al ergens in mei weer open ging. Door het constant alleen zitten was ze ook langzaam in een depressie aan het raken, komt nog bij dat er collega's ontslagen werden etc.

Gelukkig is ze sinds een paar weken weer op kantoor, en dan merk je gelijk dat iemand opknapt.

Die problematiek zie je nergens terug in leuke cijfertjes, kan niet getest worden, blijft dus ongemerkt.
pi_195215639
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik begrijp echt heel goed dat jouw situatie in deze kut is, en dat het heel lastig is dat ook de andere kant op te relativeren. Ik had 't er toevallig van 't weekend met mn schoonmoeder over, dat we eigenlijk heel blij zijn dat mijn schoonvader op dit moment niet meer leeft, want die zou thuis wegkwijnen. Daarmee bedoel ik uiteraard niet te zeggen dat ik jou/je vrouw iets toe wens, ik bedoel alleen te zeggen dat ik je situatie begrijp

Dat gezegd hebbende, je kan niet verwachten dat 17 miljoen nederlanders hun eigen toekomst in duigen zien vallen omdat er een virus is dat een groot deel van ze vrijwel zeker niet zal raken. De jongeren zien het afnemende begrip tussen jong en oud al jaren gebeuren, waar de kloof tussen (bijna) gepensioneerden en degenen die net beginnen met werken alleen maar groter wordt. Dit is daar misschien wel een gevolg van wat ontzettend uitvergroot is.

Om de situatie persoonlijk te maken, dit jaar heeft mij ook ontzettend veel geld gekost. Het is vervelend, kan niet anders, doen we niets aan, maar die situatie zitten veel mensen in. Ik kom wel weer uit die situatie omdat mijn vrouw en ik het geluk hebben een goede baan te hebben, maar de situatie ziet er ontzettend uitzichtloos uit voor veel mensen.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:03:51 #245
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195215641
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Naïef niet maar ik denk dat je wel onderschat wat het met mensen doet. Telkens overal waar je komt wordt je geconfronteerd met de pandemie middels allerlei symbolen en teksten die ons vertellen dat we elkaar mogelijk kunnen besmetten. Als ik voor mijzelf spreek; voorheen ging ik op een willekeurige avond naar de kroeg en dan zag ik daar wel wie er waren. Nu moet ik al vooraf gaan vragen wie van de vrienden mee gaan want je moet verplicht aan een tafel zitten. De kroeg sluit 2 uur eerder dus ik moet ook al op tijd op pad. Afijn het zorgt er voor mij in ieder geval voor dat ik gewoon niet meer ga.
Je kan ook andere dag met een kleine vriendengroep mee gaan stappen en over paar dagen weer met een andere vriendengroep naar een kroeg gaan, simpel toch?
  woensdag 23 september 2020 @ 13:04:48 #246
28167 matthijst
pi_195215651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja best kut ...saaie dagen in een pandemie

wij zouden eigenlijk nu in Florida zitten, shit happens
Haha, schitterend dat eenzijdige inlevingsvermogen :W
pi_195215653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de feestdagen gaat nog wel een dingetje worden als ze nog langer wachten met maatregelen
We hebben net gehoord hoe de situatie op de IC's is dus die ingrijpende maatregelen komen echt wel voor die tijd, waarschijnlijk deze maand nog.
blablablabla
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:05:15 #248
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215658
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja vooral net dat tandje extra dat voor alle ziekenhuisopnames zorgt is het gevaar zoals begin dit jaar ook al vrij duidelijk was. Dat er nu al weer steeds meer verhalen naar buiten komen van IC-afdelingen die al aan het verplaatsen zijn en er ook alweer gesproken wordt om toch de gewone zorg beperkingen op te leggen voorspelt weinig goeds en lijkt er op dat ze niks hebben geleerd van de vorige keer. Probleem is een beetje dat ze vooral heel veel aan het praten zijn wat ze nu precies gaan doen maar het op slakkentempo wordt ingevoerd terwijl het virus geen kamerbesprekingen en dergelijke hoeft te voeren en gewoon vrolijk doortuft.
_____
pi_195215667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

We hebben net gehoord hoe de situatie op de IC's is dus die ingrijpende maatregelen komen echt wel voor die tijd, waarschijnlijk deze maand nog.
Ik had ze eigenlijk vorige week al verwacht.
Tap tap tap
pi_195215669
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

Je praat tegen een spiegel, neem ik aan?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 23 september 2020 @ 13:06:25 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen gaan elkaar gewoon opzoeken in december hoor, daar gaat geen maatregel iets aan veranderen.
pi_195215684
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Haha, deze regering en maatregelen nemen voordat het veel te laat is. _O-
For great justice!
  woensdag 23 september 2020 @ 13:07:06 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195215687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens Klaas Dijkhoff gisteren in het debat was het vooral onze eigen schuld, mensen denken te makkelijk. Dus enerzijds dingen toestaan die eigenlijk niet kunnen en anderzijds wijzen op eigen verantwoordelijkheid is natuurlijk een recept voor polarisatie en vingertjes wijzen.
VVD en Rutte draaien het bekende - doorzichtige - mechaniekje.
Mensen laten wankelen in volstrekte onduidelijkheid en dan zeggen dat ze schu
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens Klaas Dijkhoff gisteren in het debat was het vooral onze eigen schuld, mensen denken te makkelijk. Dus enerzijds dingen toestaan die eigenlijk niet kunnen en anderzijds wijzen op eigen verantwoordelijkheid is natuurlijk een recept voor polarisatie en vingertjes wijzen.
VVD en Rutte draaien het bekende - uiterst doorzichtige :|W - mechaniekje.
Mensen laten wankelen in volstrekte onduidelijkheid en dan zeggen dat ze schuldig zijn aan waggelen om vervolgens daadkrachtig het lopen te verbieden.

Jezelf structureel verschuilen achter een zwalkend RIVM en wanneer dat leijdt tot verwijtbare onduidelijkheid, jezelf naar voren gooien dat mensen zelf het virus. oplopen. De retoriek van Dijkhof heb ik ondertussen ook wel door.ldig zijn aan waggelen om vervolgens het lopen te verbieden.

Jezelf als regeringspartij structureel verschuilen achter een zwalkend RIVM en wanneer dat leijdt tot verwijtbare onduidelijkheid, jezelf naar voren gooien dat mensen zelf het virus. oplopen. De retoriek van Dijkhof heb ik ondertussen ook wel door. We'll remember.
pi_195215695
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Haha, deze regering en maatregelen nemen voordat het veel te laat is. _O-
Al sinds april lopen nuilen over een tweede golf en er zelf dan volledig niet op voorbereid zijn, alsof het ze verbaast dat hun eigen voorspellingen uitkomen.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:07:51 #255
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wachten ze gewoon tot het een mooie datum is, dus zal wel 1 oktober op zijn vroegst worden.
_____
  woensdag 23 september 2020 @ 13:08:20 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195215706
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef Vallon het volgende:

Jezelf structureel verschuilen achter een zwalkend RIVM en wanneer dat leijdt tot verwijtbare onduidelijkheid, jezelf naar voren gooien dat mensen zelf het virus. oplopen.
Hoe zwalkt het RIVM precies? Volgens mij zeggen ze nog altijd grofweg dezelfde dingen als ze al vanaf maart zeggen.
pi_195215718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Al sinds april lopen nuilen over een tweede golf en er zelf dan volledig niet op voorbereid zijn, alsof het ze verbaast dat hun eigen voorspellingen uitkomen.
"Niemand had dit verwacht!!!11!!!!"

Manmanman wat een gefaal. :')
For great justice!
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:10:59 #258
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215751
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:09 schreef Q. het volgende:

[..]

"Niemand had dit verwacht!!!11!!!!"

Manmanman wat een gefaal. :')
'Oh het lijkt toch opeens harder te gaan dan we hadden verwacht, hier gaan we even een paar weken over vergaderen om te kijken hoe we het eens gaan aanpakken'
_____
pi_195215755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mensen gaan elkaar gewoon opzoeken in december hoor, daar gaat geen maatregel iets aan veranderen.
Als de besmettingen tegen die tijd weer behoorlijk zijn ingedamd hoeft dat ook helemaal geen probleem te zijn.
blablablabla
pi_195215758
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef Vallon het volgende:
leijdt
Je twijfelde :D
Tap tap tap
pi_195215764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

'Oh het lijkt toch opeens harder te gaan dan we hadden verwacht, hier gaan we even een paar weken over vergaderen om te kijken hoe we het eens gaan aanpakken'
En wij de hele zomer de VS uitlachen :') 'Ah zo dom zijn wij hier niet!'
Tap tap tap
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:12:09 #262
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215767
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoe zwalkt het RIVM precies? Volgens mij zeggen ze nog altijd grofweg dezelfde dingen als ze al vanaf maart zeggen.
Het probleem is een beetje dat het RIVM als politiek middel wordt gebruikt ipv een onafhankelijk advies.
_____
pi_195215768
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit is wel hoe ik het momenteel ervaar.. het duurt allemaal veeeeels te lang.
pi_195215770
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.
Je kunt óók proberen er het beste van te maken in de tijd en op de manier dat het wél mogelijk is.

Ik vind het soms ook lastig. Als je iets wil doen en je realiseert dat je moet reserveren voor een museumbezoek, bijvoorbeeld. Dat is dan even stom, en als ik dan graag genoeg wil, reserveer ik. En als ik het dan toch teveel gedoe vind, dan ga ik niet. Anders zou ik sowieso gegaan zijn en misschien nog wel een hoop andere leuke dingen gedaan hebben. Maar er is wel iets mogelijk. Net als met afspreken met vrienden in de horeca.
Het vergt inderdaad aanpassing, maar als dat het enige is, zou dat toch enige tijd te doen moeten zijn?
pi_195215773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik begrijp echt heel goed dat jouw situatie in deze kut is, en dat het heel lastig is dat ook de andere kant op te relativeren. Ik had 't er toevallig van 't weekend met mn schoonmoeder over, dat we eigenlijk heel blij zijn dat mijn schoonvader op dit moment niet meer leeft, want die zou thuis wegkwijnen. Daarmee bedoel ik uiteraard niet te zeggen dat ik jou/je vrouw iets toe wens, ik bedoel alleen te zeggen dat ik je situatie begrijp

Dat gezegd hebbende, je kan niet verwachten dat 17 miljoen nederlanders hun eigen toekomst in duigen zien vallen omdat er een virus is dat een groot deel van ze vrijwel zeker niet zal raken. De jongeren zien het afnemende begrip tussen jong en oud al jaren gebeuren, waar de kloof tussen (bijna) gepensioneerden en degenen die net beginnen met werken alleen maar groter wordt. Dit is daar misschien wel een gevolg van wat ontzettend uitvergroot is.

Om de situatie persoonlijk te maken, dit jaar heeft mij ook ontzettend veel geld gekost. Het is vervelend, kan niet anders, doen we niets aan, maar die situatie zitten veel mensen in. Ik kom wel weer uit die situatie omdat mijn vrouw en ik het geluk hebben een goede baan te hebben, maar de situatie ziet er ontzettend uitzichtloos uit voor veel mensen.
zowel financieel als qua plezier is het bij ons ook gewoon kut, maargoed
pi_195215776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja behalve aangaande hulpmiddelen in de zorg en aerosolen om maar wat kleine details te noemen.
blablablabla
pi_195215781
quote:
Leuk, die lokale maatregelen! *O*
For great justice!
  woensdag 23 september 2020 @ 13:13:20 #269
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195215783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja behalve aangaande hulpmiddelen in de zorg en aerosolen om maar wat kleine details te noemen.
Aerosolen? Lol. Nee. _O-
Hulpmiddelen in de zorg valt ook reuze mee.
pi_195215787
twitter

Hek eromheen graag.
pi_195215795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik hoor best veel verhalen (oké, anekdotisch, maar wel van mensen die er dicht op zitten) dat er veel onnodig getest wordt. Mensen die zich laten testen, omdat ze op vakantie 'moeten' en een negatieve test moeten overleggen of mensen die hun kinderen laten testen, zodat ze oma kan knuffelen. Ik kan er geen percentage aan hangen overigens.
Als dat zo is, dan is het zo zonde dat dit doorgang vindt. 'Oma knuffelen' kan ook wel eventjes wachten tot de snotneus van kindlief voorbij is, zou je denken. Dat mensen op vakantie gaat en daarvoor moeten kunnen aantonen dat ze niet besmet zijn, die kunnen geld gaan neerleggen voor een test uit de commerciële sector. Daar zijn de teststraten van 't GGD niet voor bedoeld.

quote:
Aanvullend vind ik het juist heel naïef om te stellen dat men bij het OMT niet een stijgend aantal mensen heeft zien aankomen. De waarheid is echt wel wat complexer dan dat.
Ja, denk denk ik ook. Vraagt blijft: als ze het hadden zien aankomen, waarom lijkt het - hier vanuit m'n stoel gezien - dan alsof dat niet 't geval is? In plaats daarvan gooien ze het op mensen die zich onnodig laten testen. Zullen er echt wel zijn, maar 't kan niet zo zijn dat dát de hoofdreden is van alle capaciteitsproblemen.
pi_195215796
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

schitterend dat WEER op de man spelen als iemand even anders relativeert of denkt dan jij !
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:14:23 #273
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215797
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is wel hoe ik het momenteel ervaar.. het duurt allemaal veeeeels te lang.
Heb ook het idee dat ze die nieuwe priokaart met regio's vorige week een beetje halsoverkop er uit hebben gegooid om maar iets te kunnen laten zien, waarschijnlijk stond dat gewoon op de planning om rustig ergens in oktober een keertje te gaan gebruiken 'als de 2e golf zou beginnen'.
_____
pi_195215798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.
Je kunt óók proberen er het beste van te maken in de tijd en op de manier dat het wél mogelijk is.

Ik vind het soms ook lastig. Als je iets wil doen en je realiseert dat je moet reserveren voor een museumbezoek, bijvoorbeeld. Dat is dan even stom, en als ik dan graag genoeg wil, reserveer ik. En als ik het dan toch teveel gedoe vind, dan ga ik niet. Anders zou ik sowieso gegaan zijn en misschien nog wel een hoop andere leuke dingen gedaan hebben. Maar er is wel iets mogelijk. Net als met afspreken met vrienden in de horeca.
Het vergt inderdaad aanpassing, maar als dat het enige is, zou dat toch enige tijd te doen moeten zijn?
Dat reserveren interesseert me geen zak. Moest al eerder bij drukke voorstellingen. Zou het ook geen probleem vinden als dat bleef (als het maar geen Achterhuis-taferelen worden). Ik maak me meer druk om de mensen die alsnog in je nek staan te hijgen.
Tap tap tap
  woensdag 23 september 2020 @ 13:14:28 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195215801
quote:
Goh, dit was helemaal niet voorspelbaar met regionale maatregelen in een klein landje als Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195215810
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ben gewoon benieuwd, of je vanaf maart elke dag thuis zit.
Ik zie niet helemaal in waar je hiermee naartoe wilt. Het moge duidelijk zijn dat vrijwel iedereen last heeft van deze situatie. Ik ook. Zeker in de periode van maart tot juli, toen de beperkingen zwaarder waren. Ik wil je best vertellen dat ik behoorlijk eenzaam, somber en misschien ook wel licht depressief ben geweest in die periode. Maar it was what it was. En op een gegeven moment kon en mocht er gelukkig weer een hoop.

Niemand wil extra maatregelen. Niemand wil deze klotesituatie. En juist daarom zeggen veel mensen nu: doe iets voordat het te laat is en we terug moeten naar de situatie van eerder dit jaar.

Het idee van niets doen is simpelweg niet mogelijk. Dat gaat ook nooit gebeuren. Dat snap je toch wel? Hoe zie je dat voor je? Dat het overtollige aantal zieke mensen die zorg nodig hebben buiten de omheiningen van ziekenhuizen liggen te creperen ofzo? Kom op.
pi_195215812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Hek eromheen graag.
Holy shit! :o

quote:
Percentages positief per stadsdeel met-de-rekenmachine:

Centrum: 13,9%, was 8,3
Nieuw West: 19%, was 11,1
Noord: 11,9%, was 7,9
Oost: 12,2%, was 7,5
West: 13,1%, was 7,7
Zuid: 12,3%, was 8,1
Zuid Oost: 21,9%, was 20

Totaal 13.165 afgenomen tests, was 12.904.
pi_195215817
quote:
Ik dacht dat van Amsterdam naar Almere al te ver was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195215822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Holy shit! :o
[..]

Gelukkig gaat de horeca een uurtje eerder dicht :).
pi_195215839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

En de lampen gaan aan, dat zal ze leren.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:17:25 #281
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215841
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat zal het virus leren :Y
_____
pi_195215842
En dan over een maandje liggen alle IC's vol met Amsterdammers, kan het overige volk weer uitwijken naar Duitsland voor dat misbaksel van een stad.
pi_195215849
Hoe zit het met de vertaalde informatievoorziening voor wijken waar een groot deel allochtoon is (woord mag je niet meer gebruiken he? iets met migratie-achtergrond?) Bereiken alle maatregelen hen wel?
Tap tap tap
  woensdag 23 september 2020 @ 13:18:11 #284
12221 Tijn