abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2020 @ 11:43:43 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195214184
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Sowieso is de gedachte dat de meeste onderwijsvormen prima te vervangen zijn door digitale alternatieven op afstand een illusie, en dit wordt m.i. veel te veel geromantiseerd à la NTI/LOI en soortgelijke slappe aftreksels.
Ik had voor geen goud de ouderwetse hoor- en werkcolleges willen missen. Fysieke aanwezigheid is echt veel waard, en een goede stok achter de deur ook.
De interactie tussen leerlingen/studenten is ook heel belangrijk. Zowel inhoudelijk als voor de persoonsvorming.

ROC's, universiteiten etc. zijn qua gebouw een stuk ruimer opgezet dan middelbare scholen. Als ik naar mijn eigen werkomgeving kijk dan is het, mits je dat zelf wil, binnen je leslokaal vrij goed mogelijk om afstand te houden tot leeringen. De gangen en trappen zijn moeilijker, maar dat is in ruimere gebouwen beter te organiseren. Bij praktijkvakken moet je denken aan beschermingsmiddelen, dat doen ze hier in de praktijklokalen ook. Dus het is voor een heel groot deel mogelijk om het zo te organiseren dat een docent met een beperkt risico weer aan de slag kan terwijl je wel de noodzakelijke interactie bij je les hebt. Tussen student/leerling en docent, maar zeker ook tussen de leerlingen onderling. Die is gewoon cruciaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195214187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee. Dat is dus privacy :'). Dat is geen vorm van liegen - 'door omstandigheden' is de normaalste manier om aan te geven dat een zaak tijdelijk dicht is.
privacy is heel wat anders, je haalt echt dingen door elkaar
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195214191
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat wel een stigma oplevert: liegen over de oorzaak van de sluiting van je zaak.
Hoe vaak lees je niet dat iets 'door omstandigheden' tijdelijk dichtgaat. Vrij normaal, wat de reden ook mag zijn.
I'll give you something to do
  woensdag 23 september 2020 @ 11:44:32 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214201
- Niet doen -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 11:54:13 ]
Antifa
pi_195214213
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De interactie tussen leerlingen/studenten is ook heel belangrijk. Zowel inhoudelijk als voor de persoonsvorming.

ROC's, universiteiten etc. zijn qua gebouw een stuk ruimer opgezet dan middelbare scholen. Als ik naar mijn eigen werkomgeving kijk dan is het, mits je dat zelf wil, binnen je leslokaal vrij goed mogelijk om afstand te houden tot leeringen. De gangen en trappen zijn moeilijker, maar dat is in ruimere gebouwen beter te organiseren. Bij praktijkvakken moet je denken aan beschermingsmiddelen, dat doen ze hier in de praktijklokalen ook. Dus het is voor een heel groot deel mogelijk om het zo te organiseren dat een docent met een beperkt risico weer aan de slag kan terwijl je wel de noodzakelijke interactie bij je les hebt. Tussen student/leerling en docent, maar zeker ook tussen de leerlingen onderling. Die is gewoon cruciaal.
Even de faculteiten uit de binnenstad halen.
Tap tap tap
pi_195214223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, dat ben je zelf. Je snap het concept privacy niet, en ook het woord liegen heeft al een te ingewikkelde betekenis voor je.
Speel de bal, niet de persoon
pi_195214224
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee. Dat is dus privacy :'). Dat is geen vorm van liegen - 'door omstandigheden' is de normaalste manier om aan te geven dat een zaak tijdelijk dicht is.
Met die logica kunnen ze het bron- en contactonderzoek wel afschaffen.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:46:32 #83
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195214236
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jep. Hierdoor zal de IC-capaciteit ten tijde van de eerste golf niet nog een keer gerealiseerd kunnen worden, denk ik.
Geen plekje voor Lange Frans dus :'(
  woensdag 23 september 2020 @ 11:46:58 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Met die logica kunnen ze het bron- en contactonderzoek wel afschaffen.
Het bron- en contactonderzoek heeft ook hinder van mensen die niet goed meewerken ja. Wat hun goed recht is.
Antifa
pi_195214271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het bron- en contactonderzoek heeft ook hinder van mensen die niet goed meewerken ja. Wat hun goed recht is.
Vind jij. Privacy is echter geen absoluut recht. Zijn situaties waarin een beperking gerechtvaardigd is. Volksgezondheid is er wat mij betreft een van.
pi_195214280
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik erger me kapot aan mensen die weer "normaal" willen doen. Het slaat natuurlijk nergens op om midden in een crisis te eisen dat dingen net zo gaan als daarbuiten.
Volgens mij snapt iedereen wel dat 'same old' niet gaat, maar 'normaler' zou toch bespreekbaar moeten zijn?
pi_195214282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:
beetje laat om NU pas extra contracten af te gaan sluiten met extra (bulk) labs ?

Minister De Jonge van Volksgezondheid zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij het contract wil sluiten vanwege het tekort aan testcapaciteit in Nederland. "In een normale situatie zou ik dat contract niet hebben gesloten. Maar in deze situatie zeg ik ja, we gaan het toch doen." Ook De Jonge sprak overigens abusievelijk over Dubai in plaats van Abu Dhabi.
Ik vind het nogal laks allemaal. In maart zaten we thuis, binnen, zowat opgesloten, toen hadden ze die contracten moeten sluiten! Niet nu pas, sjonge, we zitten aan 't begin van een tweede golf en nu pas denkt ie: 'Goh, we moeten maar eens'.

En wat me eigenlijk nog meer verbaast is dat-ie, en al die slimme mensen van 't OMT, kennelijk niet aan zagen komen dat er veel, héél veel mensen aan 't snotteren slaan in 't najaar. We zijn straks allemaal aan het snotteren, en dan verbaasd zijn dat je niet voldoende capaciteit hebt... 't Is bijna naief. Iets wat ze gooien op 'mensen zonder klachten die zich laten testen'. alle respect, maar dat doet echt niemand omdat ze 't zo graag willen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195214283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

goed recht in een pandemie ?
en dan gaan janken over privacy maar wel instagram, facebook, tokTok op hun telefoon hebben staan :D
  woensdag 23 september 2020 @ 11:49:03 #89
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195214292
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dan gaan janken over privacy maar wel instagram, facebook, tokTok op hun telefoon hebben staan :D
Je snapt dat dit nergens op slaat?
Antifa
pi_195214294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij snapt iedereen wel dat 'same old' niet gaat, maar 'normaler' zou toch bespreekbaar moeten zijn?
nu even niet meer, afgelopen zomer was dat nog wel bespreekbaar.
pi_195214297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Sowieso is de gedachte dat de meeste onderwijsvormen prima te vervangen zijn door digitale alternatieven op afstand een illusie, en dit wordt m.i. veel te veel geromantiseerd à la NTI/LOI en soortgelijke slappe aftreksels.
Ik had voor geen goud de ouderwetse hoor- en werkcolleges willen missen. Fysieke aanwezigheid is echt veel waard, en een goede stok achter de deur ook.
Dat dus. En het zou fijn zijn als niet iedere discussie daarover afgedaan wordt met 'het kan nou eenmaal niet, we willen allemaal graag maar er is nou eenmaal een crisis'.
pi_195214301
quote:

[..]

Facebook etc is een eigen keus.

En dus ja wat, een pandemie? Dan alle privacyrechten van mensen maar overboord?
  woensdag 23 september 2020 @ 11:49:43 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195214304
quote:

[..]

Ziedend
pi_195214319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De WHO zij vlak terug grootschalige vaccinatie te verwachten rond half volgend jaar, en eerste vaccins begin volgend jaar. Prima als jij denkt dat het langer duurt, en dan zal de 1,5m inderdaad ook nog 1 a 2 jaar duren dat is daar immers direct aan gekoppeld, maar welke reden heb je precies om iets anders te verwachten dan de WHO, Fauci, CDC, ECDC, en het overgrote meerendeel van de wetenschappelijke wereld tot en met onze zelfbenoemde nationale "altijd pessimist" Ab Osterhaus aan toe?

Just curious.

"Ik heb dat gevoel" en "het duurt normaal ook lang" zijn geen redenen.
Om de doodeenvoudige reden dat je vaccin :
1) eerst beschikbaar moet komen, en goedgekeurd moet worden (dat is geen kwestie van weken, maar maanden)
2) breed beschikbaar moet zijn voor alle landen rond ons heen
3) je een bepaalde vaccinatiegraad moet hebben in de landen wil je effect hebben, er moet voldoende mensen ingeënt worden.

Aangezien er nu in geen van alle gevallen voldaan is, ben je sowieso nog minimaal een jaar verder voor je daar wat aan gaat hebben. Tel daar een onzekerheidsfactor van een jaar bij op en je zit aan de 2 jaar.

Zelfs in meest gunstigste geval zit je aan het einde van volgend jaar
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 23 september 2020 @ 11:51:14 #95
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195214326
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik vind het nogal laks allemaal. In maart zaten we thuis, binnen, zowat opgesloten, toen hadden ze die contracten moeten sluiten! Niet nu pas, sjonge, we zitten aan 't begin van een tweede golf en nu pas denkt ie: 'Goh, we moeten maar eens'.

En wat me eigenlijk nog meer verbaast is dat-ie, en al die slimme mensen van 't OMT, kennelijk niet aan zagen komen dat er veel, héél veel mensen aan 't snotteren slaan in 't najaar. We zijn straks allemaal aan het snotteren, en dan verbaasd zijn dat je niet voldoende capaciteit hebt... 't Is bijna naief. Iets wat ze gooien op 'mensen zonder klachten die zich laten testen'. alle respect, maar dat doet echt niemand omdat ze 't zo graag willen.
Het blijft inderdaad verbazingwekkend dat we na een half jaar corona de testcapaciteit niet op orde hebben. Eerst oproepen dat iedereen met klachten moet testen, om er vervolgens achter te komen dat het systeem dat niet aan kan. En zijn er ooit bewijzen geleverd voor het argument dat er teveel 'prettesters' zijn?

De regering had kunnen voorzien dat veel mensen zich willen laten testen, maar hebben daar totaal niet op geanticipeerd. Alsof ze de hele zaak niet serieus nemen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195214328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Facebook etc is een eigen keus.

En dus ja wat, een pandemie? Dan alle privacyrechten van mensen maar overboord?
Tussen een beperking van het recht op privacy en alle rechten over boord gooien zit echt een gigantisch verschil. Dat snap je zelf toch neem ik aan ook wel?
pi_195214329
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat dus. En het zou fijn zijn als niet iedere discussie daarover afgedaan wordt met 'het kan nou eenmaal niet, we willen allemaal graag maar er is nou eenmaal een crisis'.
Onder dat mom kun je alles wel af kan schaffen alleen maar omdat het anders normaal was, en dat nu écht niet kan in een crisis, en dat dat al een reden op zich kan zijn om het nu vooral niet te doen 8)7
  woensdag 23 september 2020 @ 11:51:45 #98
12221 Tijn