Inderdaad.. we hebben in de geschiedenis wel gezien hoe zoiets kan uitpakken. Liever niet dus.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen is het isoleren van bepaalde groepen een heel prima keuze. Maar dan wel de groep waar ze zelf niet toe behoren en die zij aanwijzen als de groep die het wel moet kunnen accepteren.
OK, maar hoe ga je het dan oplossen met gewoon onderwijs en met besmettingen, maar zonder dat ze hun kwetsbare naasten (indirect) besmetten?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja allemaal naar het internaat !
Gewoon al die koters en studenten in grote slaapzalen gezellig hoesten en dan kijken of het goed gaat
op kantoor ??? nee ik verzorg mijn vrouw, thuis 24/7quote:
De jeugd/jongeren weet maar al te goed dat de restricties gaan duren tot aan het vaccin, de valse beloftes ten spijt. Er is geen invloed vanuit eigen gedrag, dus kun je het ook niet sturen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk (nog) niet verboden om je feestje elders te verplaatsen waar dat wel kan.
Dat is ook gelijk het probleem wat ik heb met maatregelen. Ze zijn niet doelgericht noch effectief.
De maatregelen/beperkingen worden ervaren als treiterei en de relatie met het doel onbreekt (volledig?).
Leg een snoepje neer voor een kind of beloof dat met afblijven over een jaar er misschien wel twee liggen ?
Eén keer raden wat er gebeurd. Trucjes werken ook bij kinderen vaak maar één keer.
Maar dat wil niet zeggen dat je niet even flink mag balen en je jezelf niet even heel zielig mag voelen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ons leven is ook aardig anders geworden en er kan een hoop niet,meer en vooral ik en mijn vrouw moeten nog meer oppassen omdat mijn vrouw invalide/kwetsbaar is.
ik kan ook mijn hobby's en sporten niet meer doen, maargoed dan vinden we gewoon alternatieven of is het pech hebben, aangezien de pandemie voor iedereen gewoon uiterst kut is, relativeren heet dat !
Een duidelijke uitleg omtrent het doel ontbreekt. Er wordt telkens ingespeeld op het gevoel: "Als je je opa knuffelt gaat ie dood" en dat soort dingen. Beetje hetzelfde als het snoepje.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk (nog) niet verboden om je feestje elders te verplaatsen waar dat wel kan.
Dat is ook gelijk het probleem wat ik heb met maatregelen. Ze zijn niet doelgericht noch effectief.
De maatregelen/beperkingen worden ervaren als treiterei en de relatie met het doel onbreekt (volledig?).
Leg een snoepje neer voor een kind of beloof dat met afblijven over een jaar er misschien wel twee liggen ?
Eén keer raden wat er gebeurd. Trucjes werken ook bij kinderen vaak maar één keer.
Daarom en even lekker kankeren en de boel van je afpraten is niets mis mee. De een treft het virus nu eenmaal harder dan de ander, of mensen voelen zich meer geraakt. Jonge mensen die moeten huilen omdat ze hun favoriete festivals moeten missen hebben net zo goed oprechte emotie als een zorgmedewerker die de meest verschrikkelijke dingen heeft gezien. Alleemaal een beetje lief doen tegen elkaar.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets ja. En dat is nu eenmaal een feit. helaas.
Eens.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad.. we hebben in de geschiedenis wel gezien hoe zoiets kan uitpakken. Liever niet dus.
Naja iemand thuis dus.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op kantoor ??? nee ik verzorg mijn vrouw, thuis 24/7
Het probleem is eigenlijk dat het virus te 'goed' is. Het kan zich vrij eenvoudig verspreiden en door de relatief lage mortaliteit wordt er ook niet echt extreem hard ingegrepen in de meeste landen. Het is net niet licht genoeg als een influenza wat min of meer geaccepteerd wordt en niet sterk genoeg als een ebola dat te agressief is waardoor het zich moeilijk kan verspreiden vanwege een snelle en hoge mortaliteit en omdat uitbraakplaatsen in een snoeiharde lockdown gaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Na 6 maanden nog steeds lastig voor sommigen.Bottomline is gewoon dat je die besmettingen onder controle moet houden omdat gebleken is dat het virus je anders dwingt tot extreem ingrijpende maatregelen op landelijk niveau. Zoals kinderen die niet naar school kunnen, ouderen die opgesloten dienen en verregaande vrijheidsbeperkingen voor iedereen. Om nog maar te zwijgen over de impact op de zorg en het kostenplaatje.
Nergens verboden om je mening te delen zolang je de wet daarbij niet overtreedt.quote:Op woensdag 23 september 2020 08:13 schreef xFriendx het volgende:
Kan een Femke H wel in haar functie beslissen om bijvoorbeeld een oproep te doen om van alle niet noodzakelijk reizen naar Amsterdam af te zien? Snap dat landelijke maatregelen langer nodig hebben maar kan het regionaal zonder inmenging van het rivm en omt en zo?
ja best kut ...saaie dagen in een pandemiequote:Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja iemand thuis dus.
Mn vrouw zit wel op kantoor. Dan zijn 't opeens 5 verrekt saaie dagen in een week kan ik je vertellen.
Ja ik woon überhaupt alleen. Kan lekker mijn eigen gang gaan hoor, maar ik zit er serieus over na te denken om een hond te nemen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja iemand thuis dus.
Mn vrouw zit wel op kantoor. Dan zijn 't opeens 5 verrekt saaie dagen in een week kan ik je vertellen.
Zeker het is echt een enorm kutvirus, had de mortaliteit en de ziekenhuisopnames een fractie lager gelegen was er letterlijk niets aan gedaan zoals de griep van 2018, die resulteerde in bijna net zoveel oversterfte. Door dat gedoe in ziekenhuizen echter kunnen we het simpelweg niet negeren, ik hoop daarom snel en kordaat op maatregelen. En dan hopelijk ook relatief snel weer terug naar meer vrijheden.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het probleem is eigenlijk dat het virus te 'goed' is. Het kan zich vrij eenvoudig verspreiden en door de relatief lage mortaliteit wordt er ook niet echt extreem hard ingegrepen in de meeste landen. Het is net niet licht genoeg als een influenza wat min of meer geaccepteerd wordt en niet sterk genoeg als een ebola dat te agressief is waardoor het zich moeilijk kan verspreiden vanwege een snelle en hoge mortaliteit en omdat uitbraakplaatsen in een snoeiharde lockdown gaan.
de feestdagen gaat nog wel een dingetje worden als ze nog langer wachten met maatregelenquote:Op woensdag 23 september 2020 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker het is echt een enorm kutvirus, had de mortaliteit en de ziekenhuisopnames een fractie lager gelegen was er letterlijk niets aan gedaan zoals de griep van 2018, die resulteerde in bijna net zoveel oversterfte. Door dat gedoe in ziekenhuizen echter kunnen we het simpelweg niet negeren, ik hoop daarom snel en kordaat op maatregelen. En dan hopelijk ook relatief snel weer terug naar meer vrijheden.
Als je het nu echt laat escaleren kost het twee maanden en serieuze restricties om de boel weer te stabiliseren.
Groepsgedrag zal ook wel eens een grote rol kunnen spelen. Alsof het 'gezonde verstand' aan het wankelen wordt gebracht door familie/vrienden die zich niet zo goed aan de voorschriften houden: want als men gezellig bij elkaar op de bank zit - en je hebt zelf toch ook geen klachten - dan moet 't best kunnen, toch? Eventjes? Immers, niemand niest of hoest. En de keer daarna plof je op die bank neer zonder aarzelen. Zie 't zo vaak gebeuren, ook in mijn eigen familie, iedereen word 'meegesleept'. En als al je vrienden 't doen, dan ben je ook wel een beetje en sukkel als je 't niet doet. Groepsdruk is zws een beter woord. Al dan niet onbewust.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem momenteel juist is dat alles nog te normaal gaat. Daarom zitten alle cijfers zo in de lift. Als we een beetje solidair met het ziekenhuispersoneel zouden zijn, zou het juist allemaal nog wat minder normaal eraan toe moeten gaan.
Naïef niet maar ik denk dat je wel onderschat wat het met mensen doet. Telkens overal waar je komt wordt je geconfronteerd met de pandemie middels allerlei symbolen en teksten die ons vertellen dat we elkaar mogelijk kunnen besmetten. Als ik voor mijzelf spreek; voorheen ging ik op een willekeurige avond naar de kroeg en dan zag ik daar wel wie er waren. Nu moet ik al vooraf gaan vragen wie van de vrienden mee gaan want je moet verplicht aan een tafel zitten. De kroeg sluit 2 uur eerder dus ik moet ook al op tijd op pad. Afijn het zorgt er voor mij in ieder geval voor dat ik gewoon niet meer ga.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: als alleen de spontaniteit er tijdelijk uit zou zijn, zou het echt wel sneu zijn als mensen erover zeuren. Er is wel meer aan de hand dan alleen dat, want dat zouden toch echt veel meer mensen zonder problemen (moeten) kunnen handelen.
Of ik ben gewoon heel erg naief, dat kan ook.
Mijn vrouw zat ook een half jaar thuis, terwijl bij ons het kantoor al ergens in mei weer open ging. Door het constant alleen zitten was ze ook langzaam in een depressie aan het raken, komt nog bij dat er collega's ontslagen werden etc.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja iemand thuis dus.
Ik begrijp echt heel goed dat jouw situatie in deze kut is, en dat het heel lastig is dat ook de andere kant op te relativeren. Ik had 't er toevallig van 't weekend met mn schoonmoeder over, dat we eigenlijk heel blij zijn dat mijn schoonvader op dit moment niet meer leeft, want die zou thuis wegkwijnen. Daarmee bedoel ik uiteraard niet te zeggen dat ik jou/je vrouw iets toe wens, ik bedoel alleen te zeggen dat ik je situatie begrijpquote:Op woensdag 23 september 2020 12:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op kantoor ??? nee ik verzorg mijn vrouw, thuis 24/7
Je kan ook andere dag met een kleine vriendengroep mee gaan stappen en over paar dagen weer met een andere vriendengroep naar een kroeg gaan, simpel toch?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Naïef niet maar ik denk dat je wel onderschat wat het met mensen doet. Telkens overal waar je komt wordt je geconfronteerd met de pandemie middels allerlei symbolen en teksten die ons vertellen dat we elkaar mogelijk kunnen besmetten. Als ik voor mijzelf spreek; voorheen ging ik op een willekeurige avond naar de kroeg en dan zag ik daar wel wie er waren. Nu moet ik al vooraf gaan vragen wie van de vrienden mee gaan want je moet verplicht aan een tafel zitten. De kroeg sluit 2 uur eerder dus ik moet ook al op tijd op pad. Afijn het zorgt er voor mij in ieder geval voor dat ik gewoon niet meer ga.
Haha, schitterend dat eenzijdige inlevingsvermogenquote:Op woensdag 23 september 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja best kut ...saaie dagen in een pandemie
wij zouden eigenlijk nu in Florida zitten, shit happens
We hebben net gehoord hoe de situatie op de IC's is dus die ingrijpende maatregelen komen echt wel voor die tijd, waarschijnlijk deze maand nog.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de feestdagen gaat nog wel een dingetje worden als ze nog langer wachten met maatregelen
Ja vooral net dat tandje extra dat voor alle ziekenhuisopnames zorgt is het gevaar zoals begin dit jaar ook al vrij duidelijk was. Dat er nu al weer steeds meer verhalen naar buiten komen van IC-afdelingen die al aan het verplaatsen zijn en er ook alweer gesproken wordt om toch de gewone zorg beperkingen op te leggen voorspelt weinig goeds en lijkt er op dat ze niks hebben geleerd van de vorige keer. Probleem is een beetje dat ze vooral heel veel aan het praten zijn wat ze nu precies gaan doen maar het op slakkentempo wordt ingevoerd terwijl het virus geen kamerbesprekingen en dergelijke hoeft te voeren en gewoon vrolijk doortuft.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker het is echt een enorm kutvirus, had de mortaliteit en de ziekenhuisopnames een fractie lager gelegen was er letterlijk niets aan gedaan zoals de griep van 2018, die resulteerde in bijna net zoveel oversterfte. Door dat gedoe in ziekenhuizen echter kunnen we het simpelweg niet negeren, ik hoop daarom snel en kordaat op maatregelen. En dan hopelijk ook relatief snel weer terug naar meer vrijheden.
Als je het nu echt laat escaleren kost het twee maanden en serieuze restricties om de boel weer te stabiliseren.
Ik had ze eigenlijk vorige week al verwacht.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben net gehoord hoe de situatie op de IC's is dus die ingrijpende maatregelen komen echt wel voor die tijd, waarschijnlijk deze maand nog.
Je praat tegen een spiegel, neem ik aan?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, schitterend dat eenzijdige inlevingsvermogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |