Precies iedereen moet zelf weten hoe hij ermee omgaat, maar iedereen heeft toch zijn eigen opvatting over wat welzijn is. En ik vind het jammer dat mensen die het niet helemaal eens zijn met alle maatregelen of er aan twijfelen toch snel worden neergezet als dom en egoïstisch. Daar zullen ook genoeg mensen tussen zitten die in hun opvatting niet alleen denken aan zichzelf, maar ook aan de rest van de wereld.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
aha, en dat werkt 1 kant op schijnbaar? Want jij bepaalt wat "welzijn" is. En welzijn bestaat in dat plaatje uit 1 ding: geen corona. Beetje kortzichtig.
wel·zijn (het; o)
1
toestand dat je je goed voelt: bij leven en welzijn; welzijnsbeleid, welzijnszorg
Er is een active cases optie maar die houdt onderandere nederland niet bij.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er een reset moeten zijn geweest per 1 september zodat we een beetje kunnen zien hoe de verhoudingen nu zijn en hoeveel van die postivo's nog uit de eerste golf komt.
Waar werk je? Thuis?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:36 schreef Randier het volgende:
[..]
Het dekt de lading niet helemaal, maar het aantal zelfmoorden is volgens verschillende berichten tot 20% gedaald sinds de coronacrisis. Verwar geestelijke gezondheid niet met verwende mensen die boos zijn omdat ze eventjes wat minder hard los kunnen gaan.
Welke complete kolder is dat dan ook?quote:Op woensdag 23 september 2020 10:47 schreef Elan het volgende:
Als juichen in een stadion een doodzonde is
Als we winnen van Vitesse wel jaquote:Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
`
Ik mag zaterdag, gewoon JUICHEN!
Na 6 maanden nog steeds lastig voor sommigen.Bottomline is gewoon dat je die besmettingen onder controle moet houden omdat gebleken is dat het virus je anders dwingt tot extreem ingrijpende maatregelen op landelijk niveau. Zoals kinderen die niet naar school kunnen, ouderen die opgesloten dienen en verregaande vrijheidsbeperkingen voor iedereen. Om nog maar te zwijgen over de impact op de zorg en het kostenplaatje.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat begrijpen mensen niet aan een pandemie ?
Eerlijk is eerlijk: als alleen de spontaniteit er tijdelijk uit zou zijn, zou het echt wel sneu zijn als mensen erover zeuren. Er is wel meer aan de hand dan alleen dat, want dat zouden toch echt veel meer mensen zonder problemen (moeten) kunnen handelen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je bent het er toch vast wel mee eens dat de spontaniteit er wel ver uit is toch?
Het leven draait niet alleen om corona, ookal lijkt het in dit topic wel zo.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Het leven draait niet alleen om jezelf en je eigen welzijn.
Persoonlijk heb ik 't vooral over fulltime thuiswerken, waar 1.5 meter prima zou kunnen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En daar kan ik dan niet weer bij, dat 1,5m afstand moeten houden zoveel verschil maakt tenopzichte van wat dichterbij staan.
wat begrijp jij niet aan mensen?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat begrijpen mensen niet aan een pandemie ?
Heel stoer gezegd van je. Leren relativeren in een pandemie.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja lekker door blijven mekkeren over wat er allemaal niet kan en wat voor een drama dat is.
mensen moeten eens leren relativeren in een PANDEMIE
Ook weer op kantoor zeker?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja lekker door blijven mekkeren over wat er allemaal niet kan en wat voor een drama dat is.
mensen moeten eens leren relativeren in een PANDEMIE
ja sorry, ik had mensen wat "slimmer" en meelevender ingeschat, mijn fout.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat begrijp jij niet aan mensen?
Volgens sommige mensen is het isoleren van bepaalde groepen een heel prima keuze. Maar dan wel de groep waar ze zelf niet toe behoren en die zij aanwijzen als de groep die het wel moet kunnen accepteren.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je dus echt niet willen he..
Letterlijk en figuurlijk elkaar de ruimte geven dusquote:Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik even tegen de stroom in mag roeien, niet iedereen heeft dezelfde ervaring in deze pandemie, niet iedereen heeft het makkelijk met de beperkingen en ik vind niet dat je mensen mag afserveren omdat ze deze situatie niet meer willen.
Geef iedereen een beetje de ruimte, dat ademt wat makkelijker
Ja en dan de onzekerheid over je werk erbij. Zo ziet het er nu voor mij uit en ik heb echt momenten zoals deze week dat het me opbreekt. Maar ik snap dat het allemaal nodig is, ik loop niet te gillen dat die maatregelen overdreven zijn en dat het wel meevalt, dat ik niet meer meedoe. Ik denk ook dat mensen met kinderen en familie in tehuizen het onwijs veel moeilijker hebben en dan wonen we nog in een prima westers land.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heel stoer gezegd van je. Leren relativeren in een pandemie.
Mijn hele leven buiten mijn werk en mijn kinderen bestond uit vermaak welke nu helemaal niet meer mag of slechts zeer beperkt. Mijn hobbies heb ik zelfs tijdelijk niet of op een alternatieve manier uit kunnen voeren. Nou heb ik daar persoonlijk niet zo heel erg veel last van maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er depressief van worden. Dan helpt dat relativeren een stuk minder. Als je leven alleen bestaat uit werk en oppassen dat je geen besmetting op loopt of anderen besmet en je ontspanning/sociale contacten vallen deels weg dan ga jij een ander maar eens moet relativeren want pandemie. Zo zwart wit is het allemaal niet.
Dat is natuurlijk (nog) niet verboden om je feestje elders te verplaatsen waar dat wel kan.quote:Op woensdag 23 september 2020 07:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat mensen hun feestje met meer dan 50 mensen gewoon naar een andere regio verplaatsen. Gooi jezelf toch weg, individualistisch en egocentrisch kutvolk
Ben gewoon benieuwd, of je vanaf maart elke dag thuis zit.quote:
Niet dat ik heb gezien.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het blijft inderdaad verbazingwekkend dat we na een half jaar corona de testcapaciteit niet op orde hebben. Eerst oproepen dat iedereen met klachten moet testen, om er vervolgens achter te komen dat het systeem dat niet aan kan. En zijn er ooit bewijzen geleverd voor het argument dat er teveel 'prettesters' zijn?
Ik denk vooral dat ze 't aantal snotteraars behoorlijk onderschatten.quote:De regering had kunnen voorzien dat veel mensen zich willen laten testen, maar hebben daar totaal niet op geanticipeerd. Alsof ze de hele zaak niet serieus nemen.
Ja maar we zijn allemaal klaar met Corona, alleen Corona nog niet met onsquote:Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik even tegen de stroom in mag roeien, niet iedereen heeft dezelfde ervaring in deze pandemie, niet iedereen heeft het makkelijk met de beperkingen en ik vind niet dat je mensen mag afserveren omdat ze deze situatie niet meer willen.
Geef iedereen een beetje de ruimte, dat ademt wat makkelijker
wat minder evangelisch mag wel hoor en meelevendheid is iets wat jij dus juist niet toontquote:Op woensdag 23 september 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja sorry, ik had mensen wat "slimmer" en meelevender ingeschat, mijn fout.
ons leven is ook aardig anders geworden en er kan een hoop niet,meer en vooral ik en mijn vrouw moeten nog meer oppassen omdat mijn vrouw invalide/kwetsbaar is.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heel stoer gezegd van je. Leren relativeren in een pandemie.
Mijn hele leven buiten mijn werk en mijn kinderen bestond uit vermaak welke nu helemaal niet meer mag of slechts zeer beperkt. Mijn hobbies heb ik zelfs tijdelijk niet of op een alternatieve manier uit kunnen voeren. Nou heb ik daar persoonlijk niet zo heel erg veel last van maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er depressief van worden. Dan helpt dat relativeren een stuk minder. Als je leven alleen bestaat uit werk en oppassen dat je geen besmetting op loopt of anderen besmet en je ontspanning/sociale contacten vallen deels weg dan ga jij een ander maar eens moet relativeren want pandemie. Zo zwart wit is het allemaal niet.
Zoiets ja. En dat is nu eenmaal een feit. helaas.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar we zijn allemaal klaar met Corona, alleen Corona nog niet met ons![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |