Is jou al vaker uitgelegd. Voorkomen moet worden dat de zorg de druk niet aan kan en dat de primaire zorg weer stilvalt met alle gevolgen van dien. Met de snel oplopende besmettingen en de stijgende opname cijfers is dat een kwestie van tijd. Eind oktober is mijn schatting.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.
Allemaal risicogroepen? Of wonend in een verzorgingstehuis?
Mooi focussen op 1 zinnetje en de rest overslaanquote:Op woensdag 23 september 2020 12:22 schreef Randier het volgende:
Daarnaast, en blijkbaar moet je dit in all-caps gaan verkondigen: WE DOEN DIT ZODAT DE ZIEKENHUIZEN NIET VOLLOPEN. Je kunt covid-zieken lastig langs de kant van de weg laten liggen, he?
Gewoon proberen te voorkomen dat er meer patienten komen, niet iedereen denkt alleen maar aan zichzelf.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.
En die raken jou persoonlijk omdat?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, zorgen om overlopende ziekenhuizen.
Mijn vrouw had een ernstige buikwandbreuk. Haar operatie werd tweemaal uitgesteld door corona. Toen ze in juli eindelijk werd geopereerd was het probleem alleen maar erger geworden en de operatie en het herstel dus zwaarder.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat is nou hele probleem. Je neemt het risico niet alleen voor jezelf, maar riskeert ook de gezondheid van anderen. Je kunt (ongemerkt) anderen besmetten die er wel dood aan kunnen gaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooi focussen op 1 zinnetje en de rest overslaan![]()
Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken![]()
Dood gaan hoort bij het leven. Ik loop liever risico op corona dan nog 1.5 jaar thuis te moeten werken als een kluizenaar.
Omdat mensen mensen zijn... en geen getalletjes in een grafiek.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
En die raken jou persoonlijk omdat?
Met uitgestelde reguliere zorg tot gevolg.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, zorgen om overlopende ziekenhuizen.
Ik ouders heb die regelmatig in het ziekenhuis komen voor reguliere noodzakelijke zorg. Ik denk dat dat voor heel veel mensen hetzelfde is.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
En die raken jou persoonlijk omdat?
Gewoon bij positieve test extra test doen bij de ggd.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien wel maar dan is wel de regie weg
Dat kan maar daar is het beleid niet op gebaseert en dat zal ook nooit het geval worden in Nederland.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken![]()
Dood gaan hoort bij het leven. Ik loop liever risico op corona dan nog 1.5 jaar thuis te moeten werken als een kluizenaar.
Het leven draait niet alleen om jezelf en je eigen welzijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zo, idd.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ouders heb die regelmatig in het ziekenhuis komen voor reguliere noodzakelijke zorg. Ik denk dat dat voor heel veel mensen hetzelfde is.
Pa kreeg 2 maanden terug een herseninfarct. Ik ben echt dolgelukkig dat dat niet gebeurde in de toptijd van corona.
kort door de bocht ?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is maar net hoe je het ervaart, bijna alles is mogelijk vind ik weer te kort door de bocht
quote:Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gewoon proberen te voorkomen dat er meer patienten komen, niet iedereen denkt alleen maar aan zichzelf.
Snap ik. Maar we hebben meer welzijn dan alleen geen corona krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Het leven draait niet alleen om jezelf en je eigen welzijn.
Ook ja.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo, idd.
En wat denk je van uitgestelde diagnostiek.
Dude, als iemand 40 is en een behandelbare vorm van kanker heeft, dan is die persoon nog lang niet dood. Maar als die persoon niet op tijd behandeld kan worden omdat de ziekenhuizen vol liggen met covid-patienten is dat een ander verhaal. Daarom moet je dus voorkomen dat dat gebeurd. Zodat er geen mensen onnodig en vroegtijdig sterven.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Een stukje medemenselijkheid, het feit dat ik twee ouders en een rits ooms en tantes in de risicogroep heb zitten. Persoonlijk zal ik een coronabesmetting wel overleven zonder al teveel naweeën (al weet je dat zelfs niet 100% zeker als 40-jarige), maar ik hoef er mijn geliefden niet voor te verliezen als het ff kan...quote:Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
bij veel mensen wel, dat is echt wel duidelijk geworden dit jaarquote:Op woensdag 23 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
aha, en dat werkt 1 kant op schijnbaar? Want jij bepaalt wat "welzijn" is. En welzijn bestaat in dat plaatje uit 1 ding: geen corona. Beetje kortzichtig.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij veel mensen wel helaas. Je merkt het aan alles.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Eh, zelfbehoud in al zijn vormen is wel een hele menselijke eigenschap, natuurlijk.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bij veel mensen wel, dat is echt wel duidelijk geworden dit jaar
Het dekt de lading niet helemaal, maar het aantal zelfmoorden is volgens verschillende berichten tot 20% gedaald sinds de coronacrisis. Verwar geestelijke gezondheid niet met verwende mensen die boos zijn omdat ze eventjes wat minder hard los kunnen gaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:33 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
De dooddoener.
Schijnbaar is de angst voor volle ziekenhuizen bij "jullie" alleen belangrijker dan de geestelijke gezondheid van iedereen een ander groot (groter) deel van Nederland (de wereld).
Mooi je hebt or, als je er zelf een warm gevoel van krijgt als je kan zeggen dat we de maatregelen doen "voor iedereen". Maar lang niet iedereen staat er nog achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |