Opzich is er niet zoveel verschil of je de testen nou in duitsland, dubai of japan doet, zogauw je ze moet verschepen is het sowieso gehannes, en dan heb ik het nog niet eens over de privacy regelgeving.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Dat van die testen naar Dubai is wel een grap toch? Terwijl er in Duitsland gewoon capaciteit is
Draagvlak begint ook echt een rol te spelen vermoed ik.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is wat dat betreft een gemiste kans om aan de dashboard signaalwaarden niet automatisch maatregelen te verbinden. Dan wist iedereen waar we aan toe waren.
hoe simpel kan het zijn...en daar hebben ze maar 6 maanden de tijd voor gehad.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is wat dat betreft een gemiste kans om aan de dashboard signaalwaarden niet automatisch maatregelen te verbinden. Dan wist iedereen waar we aan toe waren.
Het maakt voor het milieu nogal veel uit of het naar Düsseldorf of Dubai moet, lijkt me.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Opzich is er niet zoveel verschil of je de testen nou in duitsland, dubai of japan doet, zogauw je ze moet verschepen is het sowieso gehannes, en dan heb ik het nog niet eens over de privacy regelgeving.
Jazeker maar voor de testers en de geteste niet. Het is niet zo dat ze naar duitsland sturen veel sneller zou gaan ofzo... Voor het milieu is het inderdaad onzinnig maar waarschijnlijk is het voor de economie wel weer zo dat het veel goedkoper is om ze naar dubai te sturen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het maakt voor het milieu nogal veel uit of het naar Düsseldorf of Dubai moet, lijkt me.
Verder:quote:Eerder vanochtend stelde een woordvoerder dat het ging om een lab in Dubai, maar daar komt hij nu van terug. Het blijkt te gaan om een lab in een andere stadstaat in de Verenigde Arabische Emiraten.
https://nos.nl/artikel/23(...)ests-analyseren.htmlquote:Minister De Jonge van Volksgezondheid zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij het contract wil sluiten vanwege het tekort aan testcapaciteit in Nederland. "In een normale situatie zou ik dat contract niet hebben gesloten. Maar in deze situatie zeg ik ja, we gaan het toch doen."
Ik heb het over het uitbreiden van het aantal regio's met de bestaande maatregelen, niet over extra maatregelen (al zijn die bijna niet te voorkomen als het zo doorgaat).quote:Op woensdag 23 september 2020 12:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja, elke dag minder strenge maatregelen betekent ook minder economische impact... Ik snap de spagaat ergens wel
zit toch wel een groot logistiek verschil in of je naar Duitsland moet rijden een uur of 3 of via Schiphol naar Dubai wat toch minimaal 10 uur kostquote:Op woensdag 23 september 2020 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Opzich is er niet zoveel verschil of je de testen nou in duitsland, dubai of japan doet, zogauw je ze moet verschepen is het sowieso gehannes, en dan heb ik het nog niet eens over de privacy regelgeving.
Ja maar een beperking van sluitingstijden van horeca of vermindering van het maximaal aantal personen in een feestzaal in die andere regio's betekenen toch ook economische impact die daar nu nog niet is?quote:Op woensdag 23 september 2020 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het over het uitbreiden van het aantal regio's met de bestaande maatregelen, niet over extra maatregelen (al zijn die bijna niet te voorkomen als het zo doorgaat).
Het idee dat je 's morgens getest wordt en zo snel mogelijk een uitslag kunt krijgen wordt niet echt ondersteund met een trip naar Dubai neequote:Op woensdag 23 september 2020 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit toch wel een groot logistiek verschil in of je naar Duitsland moet rijden een uur of 3 of via Schiphol naar Dubai wat toch minimaal 10 uur kost
Raar, dus aan de ene kant moeten mensen wel rekening met elkaar houden want "Oeh, corona". Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met jankenquote:Op woensdag 23 september 2020 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan mensen die weer "normaal" willen doen. Het slaat natuurlijk nergens op om midden in een crisis te eisen dat dingen net zo gaan als daarbuiten.
Hallo Thierry.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Raar, dus aan de ene kant moeten mensen wel rekening met elkaar houden want "Oeh, corona". Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken![]()
6300 doden vs wat, paar miljoen man die straks 1.5/2 jaar heeft stilgestaan
stil heeft gestaan ???? bijna alles is nog mogelijk, behalve met iedereen knuffelenquote:Op woensdag 23 september 2020 12:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Raar, dus aan de ene kant moeten mensen wel rekening met elkaar houden want "Oeh, corona". Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken![]()
Ja dat vraag ik mij ook af. Dat kan bijna niet waar zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:01 schreef TheVulture het volgende:
Dat van die testen naar Dubai is wel een grap toch? Terwijl er in Duitsland gewoon capaciteit is
En zelfs dat doet iedereen gewoon.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stil heeft gestaan ???? bijna alles is nog mogelijk, behalve met iedereen knuffelen
Dat had je toen de ellende begon wel vaker op dinsdag. Zijn die cijfers definitief? Dan hebben we een 'goede' dag...quote:Op woensdag 23 september 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens vermoed ik dat er gisteren een en ander aan achterstallig onderhoud van het weekend geweest is:
Update Dagtoename Weektoename Weekgroei (%) ZKH count
2020-09-23 11:45:01 56 374 118,7 458²
2020-09-22 11:45:02 86 359 134,6 449²
2020-09-21 11:45:01 57 323 160,5 377
2020-09-20 11:45:01 17 290 154,4 346
² Ook zie je dat het aantal niet veel opgelopen is vandaag.
Gecorrigeerd naar meldingsdatum zie je dat de stijging vrij gelijkmatig verloopt:
[ afbeelding ]
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Ik vind dit soort opmerkingen zo bizar he. Sinds 1 juli kun je weer van alles, hetzij een beetje aangepast. Mensen konden zelfs naar het buitenland op vakantie. Het aantal faillissementen was nooit eerder zo laag vanwege alle steun die bedrijven krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
het is maar net hoe je het ervaart, bijna alles is mogelijk vind ik weer te kort door de bochtquote:Op woensdag 23 september 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stil heeft gestaan ???? bijna alles is nog mogelijk, behalve met iedereen knuffelen
misschien wel maar dan is wel de regie wegquote:Op woensdag 23 september 2020 12:23 schreef quirina het volgende:
Thuis sneltesten zouden zoveel handiger zijn.
Je kan thuis op van alles testen, maar covid niet.
Lekker je virus rondslepen het land door op zoek naar een teststraat.
Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.quote:
Nee, zorgen om overlopende ziekenhuizen.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.
Allemaal risicogroepen? Of wonend in een verzorgingstehuis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |