ik denk het wel aangezien ze net nieuwe regels hebben, anders lijkt het op paniekvoetbal.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden ze nou echt gaan wachten tot ver in volgende week met het uitbreiden van de regio's met maatregelen? Kan me dat gewoon bijna niet voor stellen dat ze het zo lang op z'n beloop laten..
Ik hoor best veel verhalen (oké, anekdotisch, maar wel van mensen die er dicht op zitten) dat er veel onnodig getest wordt. Mensen die zich laten testen, omdat ze op vakantie 'moeten' en een negatieve test moeten overleggen of mensen die hun kinderen laten testen, zodat ze oma kan knuffelen. Ik kan er geen percentage aan hangen overigens.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:48 schreef Natalie het volgende:
alle respect, maar dat doet echt niemand omdat ze 't zo graag willen.
Je zou je er eens wat meer in moeten verdiepen. Gelukkig bestaat privacy hier nog, en zijn we niet halve slaafse robots, in de gaten gehouden door Big Brother, zoals in diverse landen in Azië.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:
privacy hebben we toch al amper meer dus nu opeens moeilijk gaan doen over privacy tijdens de grootste crisis in 100 jaar tijd ??
wat is het nut daarvan dan ?
Alleen maar om eigenwijs te zijn en tegen te werken ?
Daar hebben ze iedereen mee aangezien we dan echt niet sneller terug naar "normaal" kunnen.
haha nee, de eisen om daar te mogen werken zijn belachelijk. Ze betalen dan wel maar 10 euro per uur uit me hoofd (bruto) en je moet 7 dagen per week volledig flexibel beschikbaar zijn, MAAR je *moet* wel een medische opleiding hebben!quote:Op woensdag 23 september 2020 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik wel lastig. Ten eerste kan die doelgroep beter omgaan met het volgen van online colleges enzo, maar bovendien geldt voor studenten de leerplicht niet. Als je het echt zo belangrijk vindt om fysiek aanwezig te zijn, dan schrijf je je toch gewoon uit en sla je dit jaar over? Dat zou ik misschien wel doen als ik nu die leeftijd had. Kun je mooi een jaartje bij de GGD gaan helpen met bron- en contactonderzoek bijvoorbeeld.
ik vind ( en dat is een mening ) dat best tegenvallen.....quote:Op woensdag 23 september 2020 11:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Je zou je er eens wat meer in moeten verdiepen. Gelukkig bestaat privacy hier nog, en zijn we niet halve slaafse robots, in de gaten gehouden door Big Brother, zoals in diverse landen in Azië.
Het is een groter goed dan je zou denken.
Amen.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Janneke141 het volgende:
Grondrechten zijn er niet alleen voor tijden dat het goed gaat, maar juist voor de momenten waarop we onder druk staan.
Ze grijpen net als in maart pas in wanneer het echt niet anders kan. Indammen is geen optie voor onze regering.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zouden ze nou echt gaan wachten tot ver in volgende week met het uitbreiden van de regio's met maatregelen? Kan me dat gewoon bijna niet voor stellen dat ze het zo lang op z'n beloop laten..
En het lijkt me niet reëel om het hoger onderwijs tot die tijd zo te beperken als we nu doen.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
Zelfs in meest gunstigste geval zit je aan het einde van volgend jaar
Je gooit nu gewoon een hele maatschappij op één hoop. Je kunt prima op plek A meer toelaten en op plek B dingen inperken.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem momenteel juist is dat alles nog te normaal gaat. Daarom zitten alle cijfers zo in de lift. Als we een beetje solidair met het ziekenhuispersoneel zouden zijn, zou het juist allemaal nog wat minder normaal eraan toe moeten gaan.
Omdat ze het ook niet uitgelegd krijgen aan de "maar er is toch niets aan de hand" denkers...quote:Op woensdag 23 september 2020 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze grijpen net als in maart pas in wanneer het echt niet anders kan. Indammen is geen optie voor onze regering.
Dat is ook de paradox van tijdig ingrijpen. Als je het goed doet, voorkom je de crisis en was het dus "nergens voor nodig" dat er überhaupt ingegrepen werdquote:Op woensdag 23 september 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat ze het ook niet uitgelegd krijgen aan de "maar er is toch niets aan de hand" denkers...
Ach wat een onzinquote:Op woensdag 23 september 2020 11:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Naar ik begrijp is het een zusterlab van een Nederlands lab. Nog steeds een beetje vaag, maar ik vermoed dat het op de korte termijn efficiënter is om de monsters helemaal naar Dubai te sturen dan om andere labs aan de infrastructuur aan te sluiten.
Laten we maar beginnen met inperken op plek B dan.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je gooit nu gewoon een hele maatschappij op één hoop. Je kunt prima op plek A meer toelaten en op plek B dingen inperken.
Zal wel een boel gezemel zijn over certificatie, kosten en controle.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ach wat een onzinZe falen gewoon keihard hier in Nederland met de testlabs. Het is godverdomme al WEKEN gaande dat ze waarschuwen voor een 2e golf. Mensen mogen niets meer en moeten zich aan regels houden. Allemaal terecht hoor! Tevens roepen diverse labs al weken. maanden dat ze kunnen helpen. Maar nee hoor, het moet naar Dubai
![]()
![]()
Ongekende faalhazen
Ongetwijfeld!quote:Op woensdag 23 september 2020 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zal wel een boel gezemel zijn over certificatie, kosten en controle.
Want de regio's die zelfde besmettingswaarden zien als de 6 die nu maatregelen hebben tellen minder zwaar mee of zijn minder een 'brandhaard'? Hoe eerder ingrijpen hoe beter, lijkt me toch? Dat heeft niet zo veel met paniekvoetbal te maken wmb.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk het wel aangezien ze net nieuwe regels hebben, anders lijkt het op paniekvoetbal.
en de verkiezingen komen eraan
Het is wat dat betreft een gemiste kans om aan de dashboard signaalwaarden niet automatisch maatregelen te verbinden. Dan wist iedereen waar we aan toe waren.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat ze het ook niet uitgelegd krijgen aan de "maar er is toch niets aan de hand" denkers...
En al helemaal als er werkende maatregelen zijn, dan lijkt het al snel allemaal voor niets geweest. Dat is een lastige spagaat.
Hoogstwaarschijnlijk zit er wat lobby bij, kan het veel goedkoper in lage lonen landen, zijn er al zat lijntjes die kant op. Zou me niets verbazen als er al ziekenhuizen zijn die voor andere samples dat lab gebruiken etc.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:00 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld!
Maar de labs van een Sanquin bijvoorbeeld zijn niet "betrouwbaar" maar een lab in verwegistan voldoet welIk geloof er allemaal geen fuck van! Wordt hoe langer hoe bozer
Tja, elke dag minder strenge maatregelen betekent ook minder economische impact... Ik snap de spagaat ergens welquote:Op woensdag 23 september 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want de regio's die zelfde besmettingswaarden zien als de 6 die nu maatregelen hebben tellen minder zwaar mee of zijn minder een 'brandhaard'? Hoe eerder ingrijpen hoe beter, lijkt me toch? Dat heeft niet zo veel met paniekvoetbal te maken wmb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |