abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195214947
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef matthijst het volgende:

[..]

Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.
Allemaal risicogroepen? Of wonend in een verzorgingstehuis?
Is jou al vaker uitgelegd. Voorkomen moet worden dat de zorg de druk niet aan kan en dat de primaire zorg weer stilvalt met alle gevolgen van dien. Met de snel oplopende besmettingen en de stijgende opname cijfers is dat een kwestie van tijd. Eind oktober is mijn schatting.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:28:52 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195214952
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:22 schreef Randier het volgende:

Daarnaast, en blijkbaar moet je dit in all-caps gaan verkondigen: WE DOEN DIT ZODAT DE ZIEKENHUIZEN NIET VOLLOPEN. Je kunt covid-zieken lastig langs de kant van de weg laten liggen, he?
Mooi focussen op 1 zinnetje en de rest overslaan :')

Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken :D

Dood gaan hoort bij het leven. Ik loop liever risico op corona dan nog 1.5 jaar thuis te moeten werken als een kluizenaar.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:29:15 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214956
quote:

[..]

Snap niet waar iedereen hier nou zo bang voor is en de drang om maatregelen maar uit te breiden.
Gewoon proberen te voorkomen dat er meer patienten komen, niet iedereen denkt alleen maar aan zichzelf.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 23 september 2020 @ 12:29:43 #154
28167 matthijst
pi_195214961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, zorgen om overlopende ziekenhuizen.
En die raken jou persoonlijk omdat?
pi_195214974
quote:

[..]

Mijn vrouw had een ernstige buikwandbreuk. Haar operatie werd tweemaal uitgesteld door corona. Toen ze in juli eindelijk werd geopereerd was het probleem alleen maar erger geworden en de operatie en het herstel dus zwaarder.

Des te meer coronabesmettingen, des te meer ziekenhuisopnames. Je kunt die covid-zieken immers niet laten verrotten, he? En als er teveel covid-zieken in het ziekenhuis liggen, loopt de non-covid zorg dus vast. En dan krijg je dus mensen die te laat worden geopereerd, die te laat aan de chemo gaan, waarbij diagnoses te laat worden gesteld, etc.

Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen.
pi_195214980
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant vind je dat mensen die inmiddels lichtelijk gek worden van 't thuiszitten, gestrest zijn omdat ze geen werk meer hebben of om andere redenen niet meer inzien dat maatregelen niet tegen de overlast opwegen maar moet ophouden met janken :D

Dood gaan hoort bij het leven. Ik loop liever risico op corona dan nog 1.5 jaar thuis te moeten werken als een kluizenaar.
Dat is nou hele probleem. Je neemt het risico niet alleen voor jezelf, maar riskeert ook de gezondheid van anderen. Je kunt (ongemerkt) anderen besmetten die er wel dood aan kunnen gaan.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:30:40 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195214981
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Omdat mensen mensen zijn... en geen getalletjes in een grafiek.
pi_195214982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, zorgen om overlopende ziekenhuizen.
Met uitgestelde reguliere zorg tot gevolg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195214983
quote:

[..]

Ik ouders heb die regelmatig in het ziekenhuis komen voor reguliere noodzakelijke zorg. Ik denk dat dat voor heel veel mensen hetzelfde is.

Pa kreeg 2 maanden terug een herseninfarct. Ik ben echt dolgelukkig dat dat niet gebeurde in de toptijd van corona.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 12:31:21 ]
pi_195214986
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

misschien wel maar dan is wel de regie weg
Gewoon bij positieve test extra test doen bij de ggd.

Ze hebben de regie al verloren want bedrijven nemen nou commerciėle testen af voor hun medewerkers.
Je krijgt dan wel een mooi certificaatje erbij maar als je die niet doorgeeft aan de ggd..
pi_195214987
quote:

[..]

Dat kan maar daar is het beleid niet op gebaseert en dat zal ook nooit het geval worden in Nederland.
pi_195214993
quote:

[..]

Het leven draait niet alleen om jezelf en je eigen welzijn.
blablablabla
pi_195215018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik ouders heb die regelmatig in het ziekenhuis komen voor reguliere noodzakelijke zorg. Ik denk dat dat voor heel veel mensen hetzelfde is.

Pa kreeg 2 maanden terug een herseninfarct. Ik ben echt dolgelukkig dat dat niet gebeurde in de toptijd van corona.
Zo, idd.
En wat denk je van uitgestelde diagnostiek.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195215023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is maar net hoe je het ervaart, bijna alles is mogelijk vind ik weer te kort door de bocht
kort door de bocht ?

o.a

naar familie
winkelen
naar het voetbal
bioscoop
horeca (uit eten/terras/kroeg )
sportschool
gangbang
hoeren
dierentuin
museum
naar school
naar je werk
verjaardag
begrafenis
huwelijk

:{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 23 september 2020 @ 12:33:10 #165
28167 matthijst
pi_195215038
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gewoon proberen te voorkomen dat er meer patienten komen, niet iedereen denkt alleen maar aan zichzelf.
:')
De dooddoener.
Schijnbaar is de angst voor volle ziekenhuizen bij "jullie" alleen belangrijker dan de geestelijke gezondheid van een ander groot (groter) deel van Nederland (de wereld).
Mooi hoor, als je er zelf een warm gevoel van krijgt als je kan zeggen dat we de maatregelen doen "voor iedereen". Maar lang niet iedereen staat er nog achter.
  woensdag 23 september 2020 @ 12:33:49 #166
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195215055
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap ik. Maar we hebben meer welzijn dan alleen geen corona krijgen.
Er zijn groepen in de samenleving die ook amper sociaal contact hebben. Enig idee wat dat met een mens doet?
Trotste mama van Ambar
Het officiėle liefje van @Monitor O+
pi_195215058
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo, idd.
En wat denk je van uitgestelde diagnostiek.
Ook ja.

Ander voorbeeld; afgelopen januari oma overleden, in het ziekenhuis, op de IC. We konden er allemaal bijzitten in die laatste dagen, en dat was een hel. Ik moet er niet eens aan denken hoeveel groter de hel was geweest als dat niet mogelijk was.
pi_195215066
quote:

[..]

Dude, als iemand 40 is en een behandelbare vorm van kanker heeft, dan is die persoon nog lang niet dood. Maar als die persoon niet op tijd behandeld kan worden omdat de ziekenhuizen vol liggen met covid-patienten is dat een ander verhaal. Daarom moet je dus voorkomen dat dat gebeurd. Zodat er geen mensen onnodig en vroegtijdig sterven.

Maar je hebt gelijk hoor. Dood gaan hoort bij het leven. Laten we dan maar gewoon in z'n geheel stoppen met mensen verzorgen wanneer ze ergens last van hebben :)
pi_195215067
- Niet doen -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 12:35:13 ]
pi_195215071
quote:

[..]

Een stukje medemenselijkheid, het feit dat ik twee ouders en een rits ooms en tantes in de risicogroep heb zitten. Persoonlijk zal ik een coronabesmetting wel overleven zonder al teveel naweeėn (al weet je dat zelfs niet 100% zeker als 40-jarige), maar ik hoef er mijn geliefden niet voor te verliezen als het ff kan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195215075
quote:

[..]

bij veel mensen wel, dat is echt wel duidelijk geworden dit jaar :r
  woensdag 23 september 2020 @ 12:35:24 #172
28167 matthijst
pi_195215082
quote:

[..]

aha, en dat werkt 1 kant op schijnbaar? Want jij bepaalt wat "welzijn" is. En welzijn bestaat in dat plaatje uit 1 ding: geen corona. Beetje kortzichtig.

wel·zijn (het; o)
1
toestand dat je je goed voelt: bij leven en welzijn; welzijnsbeleid, welzijnszorg
pi_195215088
quote:

[..]

Bij veel mensen wel helaas. Je merkt het aan alles.
Mensen zijn niet zo emphatisch meer hoor.
Als je netjes vraagt of iemand wat afstand wil houden krijg je al een geļrriteerde blik of een grote bek.
pi_195215090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Eh, zelfbehoud in al zijn vormen is wel een hele menselijke eigenschap, natuurlijk.
pi_195215100
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

De dooddoener.
Schijnbaar is de angst voor volle ziekenhuizen bij "jullie" alleen belangrijker dan de geestelijke gezondheid van iedereen een ander groot (groter) deel van Nederland (de wereld).
Mooi je hebt or, als je er zelf een warm gevoel van krijgt als je kan zeggen dat we de maatregelen doen "voor iedereen". Maar lang niet iedereen staat er nog achter.
Het dekt de lading niet helemaal, maar het aantal zelfmoorden is volgens verschillende berichten tot 20% gedaald sinds de coronacrisis. Verwar geestelijke gezondheid niet met verwende mensen die boos zijn omdat ze eventjes wat minder hard los kunnen gaan.
pi_195215104
quote:

[..]

De dooddoener.
Schijnbaar is de angst voor volle ziekenhuizen bij "jullie" alleen belangrijker dan de geestelijke gezondheid van iedereen een ander groot (groter) deel van Nederland (de wereld).
Mooi je hebt or, als je er zelf een warm gevoel van krijgt als je kan zeggen dat we de maatregelen doen "voor iedereen". Maar lang niet iedereen staat er nog achter.
Let wel dat het ook een probleem is voor reguliere zor. Of als wanneer jij straks aangereden wordt en de ic's liggen overvol moet men je laten liggen? Doodgaan hoort erbij immers.

Of wanneer je je been breekt, niet helpen omdat het niet kan?

Dit is dus wat mensen bedoelen met kortzichtig egoļstisch sneeuwvlokjes gedrag.
pi_195215107
quote:

[..]

M'n moeder had in april een halfjaarlijkse afspraak bij de cardioloog. Die is uitgesteld naar september. Van de zomer kreeg ze klachten die in april eerder opgepikt en dus misschien voorkomen hadden kunnen worden. Ze heeft een rits onderzoeken gehad, duurde allemaal wat langer dan anders, ze kan nu begin oktober terecht voor een behandeling. Als die wel doorgaat dan.
Dus ja, ik noem dat wel persoonlijk.
Tap tap tap
pi_195215111
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Er zijn groepen in de samenleving die ook amper sociaal contact hebben. Enig idee wat dat met een mens doet?
Die groep gaat alleen maar groter worden als we de zorgcentra straks weer op slot moeten doen omdat het compleet escaleert en er overal uitbraken zijn en de scholen weer dicht moeten.
blablablabla
pi_195215114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:36 schreef Randier het volgende:

[..]

Het dekt de lading niet helemaal, het aantal zelfmoorden is volgens verschillende berichten tot 20% gedaald sinds de coronacrisis. Verwar geestelijke gezondheid niet met verwende mensen die boos zijn omdat ze eventjes wat minder hard los kunnen gaan.
die laatste zin is toch wel heel goed.....maarja dat is voor sommigen ook "welzijn"
  woensdag 23 september 2020 @ 12:37:28 #180
131800 Tarado
capō de fusca
pi_195215120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kort door de bocht ?

o.a

naar familie
winkelen
naar het voetbal
bioscoop
sportschool
gangbang
hoeren
dierentuin
museum
naar school
naar je werk
verjaardag
begrafenis
huwelijk

geweldig moet ik nu een lijstje maken wat niet kan, overigens staan er in jouw lijstje veel zaken die beperkt zijn dus volledig kunnen klopt niet
pi_195215137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kort door de bocht ?

o.a

naar familie
winkelen
naar het voetbal
bioscoop
sportschool
gangbang
hoeren
dierentuin
museum
naar school
naar je werk
verjaardag
begrafenis
huwelijk

Je bent het er toch vast wel mee eens dat de spontaniteit er wel ver uit is toch?
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 12:39:12 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195215145
quote:

[..]

De dooddoener.
En daar kan ik dan niet weer bij, dat 1,5m afstand moeten houden zoveel verschil maakt tenopzichte van wat dichterbij staan. Ik snap de economische problemen en daar kan gekeken worden naar andere opties en manieren om bepaalde zaken toch te kunnen doen. Maar ik begrijp niet om als alternatief "net doen alsof je neus bloed" te opperen.
pi_195215147
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik zit ook als een kluizenaar opgesloten hoor. Ik sleep mezelf van m'n bed naar de pc naar de bank. Ik ben echt aan het afstompen en het wordt elke dag moeilijker om in beweging te komen of om voor mezelf te zorgen. En tóch snap ik dat het noodzakelijk is om zelf niet ziek te worden en om te voorkomen dat anderen ziek worden.
Tap tap tap
pi_195215156
Heeft Hugo nou de hulp ingeroepen van Abu Dhabi? _O-
pi_195215158
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Heeft Hugo nou de hulp ingeroepen van Abu Dhabi? _O-
Of Dubai, hij is er zelf nog niet over uit.
Tap tap tap
pi_195215160
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die laatste zin is toch wel heel goed.....maarja dat is voor sommigen ook "welzijn"
Yep, doet me denken aan mijn vierjarige. Die roept ook regelmatig "dat doe ik want ik wil het dus dan doe ik het gewoon". Klaarblijkelijk hebben deze mensen geen opvoeder gehad die vervolgens zei: "Nee, soms kan iets gewoon even niet. Misschien morgen."
  woensdag 23 september 2020 @ 12:41:03 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Welzijn is wel een wat ruimer begrip dan alleen corona he
pi_195215179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Die groep gaat alleen maar groter worden als we de zorgcentra straks weer op slot moeten doen omdat het compleet escaleert en er overal uitbraken zijn en de scholen weer dicht moeten.
juist dit, en dat was te voorkomen geweest met een juiste aanpak
ik denk dat het daar nu al te laat voor is
pi_195215183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat kan prima, maar daar willen we niet aan, al zou dat wel de beste oplossing zijn om de boel draaiende te houden.

Maar zolang er niet bekend gemaakt wordt wat de gemiddelde casus van een ziekenhuis of IC opname is kunnen we geen gericht beleid maken of maatregelen nemen.

Iets zegt mij als je weet wat voor soort patiėnt je krijgt je daar aan de knoppen moet draaien, en niet de hele maatschappij plat hoeft te leggen als je gericht kunt sturen.

Maar dat zijn dingen waar niemand ook maar over wil nadenken zo lijkt het ?
Ik bedoel dus met isoleren de leerlingen die naar school moeten bij elkaar in campussen, geisoleerd van de rest van de familie, zodat ze niemand kunnen besmetten.
En leerkrachten/docenten die zich er niet veilig bij voelen (want kwetsbaar of naasten die kwestbaar zijn) krijgen volledige vrijstelling en doorbetaling van hun loon.

Is het dan nog steeds een goed idee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195215186
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het bron- en contactonderzoek heeft ook hinder van mensen die niet goed meewerken ja. Wat hun goed recht is.
Dan werken ze effectief mee aan het in stand houden van de pandemie. ^O^
(Un)masking for the greater good.
pi_195215198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

geweldig moet ik nu een lijstje maken wat niet kan, overigens staan er in jouw lijstje veel zaken die beperkt zijn dus volledig kunnen klopt niet
ja lekker door blijven mekkeren over wat er allemaal niet kan en wat voor een drama dat is.
mensen moeten eens leren relativeren in een PANDEMIE
pi_195215200
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je bent het er toch vast wel mee eens dat de spontaniteit er wel ver uit is toch?
Ik durf in elk geval nergens meer naartoe te gaan. Ik wilde eigenlijk even naar het tuincentrum voor wat dingen, maar nope. Kwam er eerst elke maand, nu sinds februari niet meer geweest.
Er zijn wat tentoonstellingen in musea, maar nope.
Ik ging vrijwel elke week zwemmen, een goede sport voor mijn brakke lijf. Maar nope.
Ik had een Pathé Unlimited Card, zat er elke week. Maar nope.
Verjaardag? Niet gevierd. Heb m'n gratis tompouce van de Hema in bed opgegeten.

Dus ja, echt spontaan is het allemaal niet meer.
Tap tap tap
  woensdag 23 september 2020 @ 12:42:23 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bedoel dus met isoleren de leerlingen die naar school moeten bij elkaar in campussen, geisoleerd van de rest van de familie, zodat ze niemand kunnen besmetten.
En leerkrachten/docenten die zich er niet veilig bij voelen (want kwetsbaar of naasten die kwestbaar zijn) krijgen volledige vrijstelling en doorbetaling van hun loon.

Dit soort dingen moet je dus echt niet willen he..
pi_195215215
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

aha, en dat werkt 1 kant op schijnbaar? Want jij bepaalt wat "welzijn" is. En welzijn bestaat in dat plaatje uit 1 ding: geen corona. Beetje kortzichtig.

wel·zijn (het; o)
1
toestand dat je je goed voelt: bij leven en welzijn; welzijnsbeleid, welzijnszorg
Ik bepaal helemaal niks, en jij ook niet trouwens. Waar we het in elk geval denk ik wel over eens kunnen zijn is dat een potentiele tweede lockdown desastreus zou zijn voor de mensen die volgens jou nu al grote sociale hinder ondervinden van maatregelen .
blablablabla
pi_195215216
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Volgens mij hebben we het daar over eigen verantwoordelijkheid.

Ja, het heeft zonder meer nadelige consequenties, ik ontken dat niet. Maar ik zie de schade op de langere termijn door het voor onbepaalde tijd afschalen van het onderwijs als (veel) groter. Tel daarbij op dat het gebrek aan uitzicht juist voor de groep die het minste directe schade van het virus ondervindt het grootste is, en ik ben ervan overtuigd dat we er goed aan doen om het tertiaire onderwijs zo snel mogelijk zo ver mogelijk weer op te starten.

Want als we het nu niet doen, wanneer dan wel?
Eens, het is een heel moeilijk dilemma.
Zijn er geen creatieve, alternatieve oplossingen te bedenken? Is het echt of normaal zonder restricties, of niet?
pi_195215218
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

wat begrijpen mensen niet aan een pandemie ? |:(
  woensdag 23 september 2020 @ 12:43:28 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195215235
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Even het lijstje van worldometer op aantal cases per miljoen inwoners voor landen met meer dan een miljoen inwoners. Misschien wel goed om een keer weer te zien ik was er in ieder geval in geinteresseerd.

4 Spain 14,360
7 Moldova 11,607
10 Belgium 8,912
11 Sweden 8,725
12 North Macedonia 8,054
13 Belarus 8,033
14 Bosnia and Herzegovina 7,790
15 Russia 7,645
16 France 7,014
18 Portugal 6,791
19 Ireland 7,965
21 Romania 5,914
22 UK 5,865
23 Switzerland 5,811
24 Netherlands 5,599
26 Italy 4,955
27 Czechia 4,738
28 Albania 4,357
29 Austria 4,287
30 Ukraine 4,150
31 Denmark4,023
33 Serbia 3,773
35 Croatia 3,692
36 Germany 3,286
38 Bulgaria 2,741
39 Norway 2,395
40 Estonia 2,217
41 Slovenia 2,150
42 Poland 2,114
43 Hungary 2,020
44 Finland 1,632
45 Greece 1,498
46 Lithuania 31,422
47 Slovakia 1,237
48 Latvia 829

bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/

(helaas is dit natuurlijk niet gecorrigeerd naar hoeveelheid tests per 1 miljoen inwoners)
Eigenlijk zou er een reset moeten zijn geweest per 1 september zodat we een beetje kunnen zien hoe de verhoudingen nu zijn en hoeveel van die postivo's nog uit de eerste golf komt.
Antifa
  woensdag 23 september 2020 @ 12:43:32 #198
131800 Tarado
capō de fusca
pi_195215238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit ook als een kluizenaar opgesloten hoor. Ik sleep mezelf van m'n bed naar de pc naar de bank. Ik ben echt aan het afstompen en het wordt elke dag moeilijker om in beweging te komen of om voor mezelf te zorgen. En tóch snap ik dat het noodzakelijk is om zelf niet ziek te worden en om te voorkomen dat anderen ziek worden.
ik vind dat wel heel ver gaan, heb toch ook wel gemerkt aan die lockdown dat het meer impact heeft gehad dan ik van te voren had gedacht en dan viel die hier nog mee in verhouding met andere landen.
pi_195215249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja allemaal naar het internaat !
Gewoon al die koters en studenten in grote slaapzalen gezellig hoesten en dan kijken of het goed gaat |:(
pi_195215256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, zelfbehoud in al zijn vormen is wel een hele menselijke eigenschap, natuurlijk.
Precies, en dat werkt natuuriljk ook beide kanten op: het zelfbehoud mbt het geen covid willen krijgen, maar ook het zelfbehoud inzake geestelijke gezondheid, behoud van baan, opleiding kunnen volgen, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')