abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2020 @ 13:06:25 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

We hebben net gehoord hoe de situatie op de IC's is dus die ingrijpende maatregelen komen echt wel voor die tijd, waarschijnlijk deze maand nog.
Mensen gaan elkaar gewoon opzoeken in december hoor, daar gaat geen maatregel iets aan veranderen.
pi_195215684
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik had ze eigenlijk vorige week al verwacht.
Haha, deze regering en maatregelen nemen voordat het veel te laat is. _O-
For great justice!
  woensdag 23 september 2020 @ 13:07:06 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195215687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens Klaas Dijkhoff gisteren in het debat was het vooral onze eigen schuld, mensen denken te makkelijk. Dus enerzijds dingen toestaan die eigenlijk niet kunnen en anderzijds wijzen op eigen verantwoordelijkheid is natuurlijk een recept voor polarisatie en vingertjes wijzen.
VVD en Rutte draaien het bekende - doorzichtige - mechaniekje.
Mensen laten wankelen in volstrekte onduidelijkheid en dan zeggen dat ze schu
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens Klaas Dijkhoff gisteren in het debat was het vooral onze eigen schuld, mensen denken te makkelijk. Dus enerzijds dingen toestaan die eigenlijk niet kunnen en anderzijds wijzen op eigen verantwoordelijkheid is natuurlijk een recept voor polarisatie en vingertjes wijzen.
VVD en Rutte draaien het bekende - uiterst doorzichtige :|W - mechaniekje.
Mensen laten wankelen in volstrekte onduidelijkheid en dan zeggen dat ze schuldig zijn aan waggelen om vervolgens daadkrachtig het lopen te verbieden.

Jezelf structureel verschuilen achter een zwalkend RIVM en wanneer dat leijdt tot verwijtbare onduidelijkheid, jezelf naar voren gooien dat mensen zelf het virus. oplopen. De retoriek van Dijkhof heb ik ondertussen ook wel door.ldig zijn aan waggelen om vervolgens het lopen te verbieden.

Jezelf als regeringspartij structureel verschuilen achter een zwalkend RIVM en wanneer dat leijdt tot verwijtbare onduidelijkheid, jezelf naar voren gooien dat mensen zelf het virus. oplopen. De retoriek van Dijkhof heb ik ondertussen ook wel door. We'll remember.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195215695
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Haha, deze regering en maatregelen nemen voordat het veel te laat is. _O-
Al sinds april lopen nuilen over een tweede golf en er zelf dan volledig niet op voorbereid zijn, alsof het ze verbaast dat hun eigen voorspellingen uitkomen.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:07:51 #255
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik had ze eigenlijk vorige week al verwacht.
Waarschijnlijk wachten ze gewoon tot het een mooie datum is, dus zal wel 1 oktober op zijn vroegst worden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 23 september 2020 @ 13:08:20 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195215706
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef Vallon het volgende:

Jezelf structureel verschuilen achter een zwalkend RIVM en wanneer dat leijdt tot verwijtbare onduidelijkheid, jezelf naar voren gooien dat mensen zelf het virus. oplopen.
Hoe zwalkt het RIVM precies? Volgens mij zeggen ze nog altijd grofweg dezelfde dingen als ze al vanaf maart zeggen.
Antifa
pi_195215718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Al sinds april lopen nuilen over een tweede golf en er zelf dan volledig niet op voorbereid zijn, alsof het ze verbaast dat hun eigen voorspellingen uitkomen.
"Niemand had dit verwacht!!!11!!!!"

Manmanman wat een gefaal. :')
For great justice!
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:10:59 #258
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215751
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:09 schreef Q. het volgende:

[..]

"Niemand had dit verwacht!!!11!!!!"

Manmanman wat een gefaal. :')
'Oh het lijkt toch opeens harder te gaan dan we hadden verwacht, hier gaan we even een paar weken over vergaderen om te kijken hoe we het eens gaan aanpakken'
_____
pi_195215755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mensen gaan elkaar gewoon opzoeken in december hoor, daar gaat geen maatregel iets aan veranderen.
Als de besmettingen tegen die tijd weer behoorlijk zijn ingedamd hoeft dat ook helemaal geen probleem te zijn.
blablablabla
pi_195215758
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef Vallon het volgende:
leijdt
Je twijfelde :D
Tap tap tap
pi_195215764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

'Oh het lijkt toch opeens harder te gaan dan we hadden verwacht, hier gaan we even een paar weken over vergaderen om te kijken hoe we het eens gaan aanpakken'
En wij de hele zomer de VS uitlachen :') 'Ah zo dom zijn wij hier niet!'
Tap tap tap
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:12:09 #262
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215767
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoe zwalkt het RIVM precies? Volgens mij zeggen ze nog altijd grofweg dezelfde dingen als ze al vanaf maart zeggen.
Het probleem is een beetje dat het RIVM als politiek middel wordt gebruikt ipv een onafhankelijk advies.
_____
pi_195215768
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit is wel hoe ik het momenteel ervaar.. het duurt allemaal veeeeels te lang.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195215770
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Naïef niet maar ik denk dat je wel onderschat wat het met mensen doet. Telkens overal waar je komt wordt je geconfronteerd met de pandemie middels allerlei symbolen en teksten die ons vertellen dat we elkaar mogelijk kunnen besmetten. Als ik voor mijzelf spreek; voorheen ging ik op een willekeurige avond naar de kroeg en dan zag ik daar wel wie er waren. Nu moet ik al vooraf gaan vragen wie van de vrienden mee gaan want je moet verplicht aan een tafel zitten. De kroeg sluit 2 uur eerder dus ik moet ook al op tijd op pad. Afijn het zorgt er voor mij in ieder geval voor dat ik gewoon niet meer ga.
Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.
Je kunt óók proberen er het beste van te maken in de tijd en op de manier dat het wél mogelijk is.

Ik vind het soms ook lastig. Als je iets wil doen en je realiseert dat je moet reserveren voor een museumbezoek, bijvoorbeeld. Dat is dan even stom, en als ik dan graag genoeg wil, reserveer ik. En als ik het dan toch teveel gedoe vind, dan ga ik niet. Anders zou ik sowieso gegaan zijn en misschien nog wel een hoop andere leuke dingen gedaan hebben. Maar er is wel iets mogelijk. Net als met afspreken met vrienden in de horeca.
Het vergt inderdaad aanpassing, maar als dat het enige is, zou dat toch enige tijd te doen moeten zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195215773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik begrijp echt heel goed dat jouw situatie in deze kut is, en dat het heel lastig is dat ook de andere kant op te relativeren. Ik had 't er toevallig van 't weekend met mn schoonmoeder over, dat we eigenlijk heel blij zijn dat mijn schoonvader op dit moment niet meer leeft, want die zou thuis wegkwijnen. Daarmee bedoel ik uiteraard niet te zeggen dat ik jou/je vrouw iets toe wens, ik bedoel alleen te zeggen dat ik je situatie begrijp

Dat gezegd hebbende, je kan niet verwachten dat 17 miljoen nederlanders hun eigen toekomst in duigen zien vallen omdat er een virus is dat een groot deel van ze vrijwel zeker niet zal raken. De jongeren zien het afnemende begrip tussen jong en oud al jaren gebeuren, waar de kloof tussen (bijna) gepensioneerden en degenen die net beginnen met werken alleen maar groter wordt. Dit is daar misschien wel een gevolg van wat ontzettend uitvergroot is.

Om de situatie persoonlijk te maken, dit jaar heeft mij ook ontzettend veel geld gekost. Het is vervelend, kan niet anders, doen we niets aan, maar die situatie zitten veel mensen in. Ik kom wel weer uit die situatie omdat mijn vrouw en ik het geluk hebben een goede baan te hebben, maar de situatie ziet er ontzettend uitzichtloos uit voor veel mensen.
zowel financieel als qua plezier is het bij ons ook gewoon kut, maargoed
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195215776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja behalve aangaande hulpmiddelen in de zorg en aerosolen om maar wat kleine details te noemen.
blablablabla
pi_195215781
quote:
Leuk, die lokale maatregelen! *O*
For great justice!
  woensdag 23 september 2020 @ 13:13:20 #269
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195215783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja behalve aangaande hulpmiddelen in de zorg en aerosolen om maar wat kleine details te noemen.
Aerosolen? Lol. Nee. _O-
Hulpmiddelen in de zorg valt ook reuze mee.
Antifa
pi_195215787
twitter

Hek eromheen graag.
pi_195215795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik hoor best veel verhalen (oké, anekdotisch, maar wel van mensen die er dicht op zitten) dat er veel onnodig getest wordt. Mensen die zich laten testen, omdat ze op vakantie 'moeten' en een negatieve test moeten overleggen of mensen die hun kinderen laten testen, zodat ze oma kan knuffelen. Ik kan er geen percentage aan hangen overigens.
Als dat zo is, dan is het zo zonde dat dit doorgang vindt. 'Oma knuffelen' kan ook wel eventjes wachten tot de snotneus van kindlief voorbij is, zou je denken. Dat mensen op vakantie gaat en daarvoor moeten kunnen aantonen dat ze niet besmet zijn, die kunnen geld gaan neerleggen voor een test uit de commerciële sector. Daar zijn de teststraten van 't GGD niet voor bedoeld.

quote:
Aanvullend vind ik het juist heel naïef om te stellen dat men bij het OMT niet een stijgend aantal mensen heeft zien aankomen. De waarheid is echt wel wat complexer dan dat.
Ja, denk denk ik ook. Vraagt blijft: als ze het hadden zien aankomen, waarom lijkt het - hier vanuit m'n stoel gezien - dan alsof dat niet 't geval is? In plaats daarvan gooien ze het op mensen die zich onnodig laten testen. Zullen er echt wel zijn, maar 't kan niet zo zijn dat dát de hoofdreden is van alle capaciteitsproblemen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195215796
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

Haha, schitterend dat eenzijdige inlevingsvermogen :W
schitterend dat WEER op de man spelen als iemand even anders relativeert of denkt dan jij !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:14:23 #273
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215797
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is wel hoe ik het momenteel ervaar.. het duurt allemaal veeeeels te lang.
Heb ook het idee dat ze die nieuwe priokaart met regio's vorige week een beetje halsoverkop er uit hebben gegooid om maar iets te kunnen laten zien, waarschijnlijk stond dat gewoon op de planning om rustig ergens in oktober een keertje te gaan gebruiken 'als de 2e golf zou beginnen'.
_____
pi_195215798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.
Je kunt óók proberen er het beste van te maken in de tijd en op de manier dat het wél mogelijk is.

Ik vind het soms ook lastig. Als je iets wil doen en je realiseert dat je moet reserveren voor een museumbezoek, bijvoorbeeld. Dat is dan even stom, en als ik dan graag genoeg wil, reserveer ik. En als ik het dan toch teveel gedoe vind, dan ga ik niet. Anders zou ik sowieso gegaan zijn en misschien nog wel een hoop andere leuke dingen gedaan hebben. Maar er is wel iets mogelijk. Net als met afspreken met vrienden in de horeca.
Het vergt inderdaad aanpassing, maar als dat het enige is, zou dat toch enige tijd te doen moeten zijn?
Dat reserveren interesseert me geen zak. Moest al eerder bij drukke voorstellingen. Zou het ook geen probleem vinden als dat bleef (als het maar geen Achterhuis-taferelen worden). Ik maak me meer druk om de mensen die alsnog in je nek staan te hijgen.
Tap tap tap
  woensdag 23 september 2020 @ 13:14:28 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195215801
quote:
Goh, dit was helemaal niet voorspelbaar met regionale maatregelen in een klein landje als Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')