Mensen gaan elkaar gewoon opzoeken in december hoor, daar gaat geen maatregel iets aan veranderen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben net gehoord hoe de situatie op de IC's is dus die ingrijpende maatregelen komen echt wel voor die tijd, waarschijnlijk deze maand nog.
Haha, deze regering en maatregelen nemen voordat het veel te laat is.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had ze eigenlijk vorige week al verwacht.
VVD en Rutte draaien het bekende - doorzichtige - mechaniekje.quote:Op woensdag 23 september 2020 08:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens Klaas Dijkhoff gisteren in het debat was het vooral onze eigen schuld, mensen denken te makkelijk. Dus enerzijds dingen toestaan die eigenlijk niet kunnen en anderzijds wijzen op eigen verantwoordelijkheid is natuurlijk een recept voor polarisatie en vingertjes wijzen.
VVD en Rutte draaien het bekende - uiterst doorzichtigequote:Op woensdag 23 september 2020 08:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens Klaas Dijkhoff gisteren in het debat was het vooral onze eigen schuld, mensen denken te makkelijk. Dus enerzijds dingen toestaan die eigenlijk niet kunnen en anderzijds wijzen op eigen verantwoordelijkheid is natuurlijk een recept voor polarisatie en vingertjes wijzen.
Al sinds april lopen nuilen over een tweede golf en er zelf dan volledig niet op voorbereid zijn, alsof het ze verbaast dat hun eigen voorspellingen uitkomen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Haha, deze regering en maatregelen nemen voordat het veel te laat is.
Waarschijnlijk wachten ze gewoon tot het een mooie datum is, dus zal wel 1 oktober op zijn vroegst worden.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had ze eigenlijk vorige week al verwacht.
Hoe zwalkt het RIVM precies? Volgens mij zeggen ze nog altijd grofweg dezelfde dingen als ze al vanaf maart zeggen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef Vallon het volgende:
Jezelf structureel verschuilen achter een zwalkend RIVM en wanneer dat leijdt tot verwijtbare onduidelijkheid, jezelf naar voren gooien dat mensen zelf het virus. oplopen.
"Niemand had dit verwacht!!!11!!!!"quote:Op woensdag 23 september 2020 13:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Al sinds april lopen nuilen over een tweede golf en er zelf dan volledig niet op voorbereid zijn, alsof het ze verbaast dat hun eigen voorspellingen uitkomen.
'Oh het lijkt toch opeens harder te gaan dan we hadden verwacht, hier gaan we even een paar weken over vergaderen om te kijken hoe we het eens gaan aanpakken'quote:Op woensdag 23 september 2020 13:09 schreef Q. het volgende:
[..]
"Niemand had dit verwacht!!!11!!!!"
Manmanman wat een gefaal.
Als de besmettingen tegen die tijd weer behoorlijk zijn ingedamd hoeft dat ook helemaal geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen gaan elkaar gewoon opzoeken in december hoor, daar gaat geen maatregel iets aan veranderen.
En wij de hele zomer de VS uitlachenquote:Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Oh het lijkt toch opeens harder te gaan dan we hadden verwacht, hier gaan we even een paar weken over vergaderen om te kijken hoe we het eens gaan aanpakken'
Het probleem is een beetje dat het RIVM als politiek middel wordt gebruikt ipv een onafhankelijk advies.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe zwalkt het RIVM precies? Volgens mij zeggen ze nog altijd grofweg dezelfde dingen als ze al vanaf maart zeggen.
Dit is wel hoe ik het momenteel ervaar.. het duurt allemaal veeeeels te lang.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Oh het lijkt toch opeens harder te gaan dan we hadden verwacht, hier gaan we even een paar weken over vergaderen om te kijken hoe we het eens gaan aanpakken'
Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Naïef niet maar ik denk dat je wel onderschat wat het met mensen doet. Telkens overal waar je komt wordt je geconfronteerd met de pandemie middels allerlei symbolen en teksten die ons vertellen dat we elkaar mogelijk kunnen besmetten. Als ik voor mijzelf spreek; voorheen ging ik op een willekeurige avond naar de kroeg en dan zag ik daar wel wie er waren. Nu moet ik al vooraf gaan vragen wie van de vrienden mee gaan want je moet verplicht aan een tafel zitten. De kroeg sluit 2 uur eerder dus ik moet ook al op tijd op pad. Afijn het zorgt er voor mij in ieder geval voor dat ik gewoon niet meer ga.
zowel financieel als qua plezier is het bij ons ook gewoon kut, maargoedquote:Op woensdag 23 september 2020 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp echt heel goed dat jouw situatie in deze kut is, en dat het heel lastig is dat ook de andere kant op te relativeren. Ik had 't er toevallig van 't weekend met mn schoonmoeder over, dat we eigenlijk heel blij zijn dat mijn schoonvader op dit moment niet meer leeft, want die zou thuis wegkwijnen. Daarmee bedoel ik uiteraard niet te zeggen dat ik jou/je vrouw iets toe wens, ik bedoel alleen te zeggen dat ik je situatie begrijp
Dat gezegd hebbende, je kan niet verwachten dat 17 miljoen nederlanders hun eigen toekomst in duigen zien vallen omdat er een virus is dat een groot deel van ze vrijwel zeker niet zal raken. De jongeren zien het afnemende begrip tussen jong en oud al jaren gebeuren, waar de kloof tussen (bijna) gepensioneerden en degenen die net beginnen met werken alleen maar groter wordt. Dit is daar misschien wel een gevolg van wat ontzettend uitvergroot is.
Om de situatie persoonlijk te maken, dit jaar heeft mij ook ontzettend veel geld gekost. Het is vervelend, kan niet anders, doen we niets aan, maar die situatie zitten veel mensen in. Ik kom wel weer uit die situatie omdat mijn vrouw en ik het geluk hebben een goede baan te hebben, maar de situatie ziet er ontzettend uitzichtloos uit voor veel mensen.
Ja behalve aangaande hulpmiddelen in de zorg en aerosolen om maar wat kleine details te noemen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe zwalkt het RIVM precies? Volgens mij zeggen ze nog altijd grofweg dezelfde dingen als ze al vanaf maart zeggen.
Leuk, die lokale maatregelen!quote:Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a358161a/
Party people...
Aerosolen? Lol. Nee.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja behalve aangaande hulpmiddelen in de zorg en aerosolen om maar wat kleine details te noemen.
Als dat zo is, dan is het zo zonde dat dit doorgang vindt. 'Oma knuffelen' kan ook wel eventjes wachten tot de snotneus van kindlief voorbij is, zou je denken. Dat mensen op vakantie gaat en daarvoor moeten kunnen aantonen dat ze niet besmet zijn, die kunnen geld gaan neerleggen voor een test uit de commerciële sector. Daar zijn de teststraten van 't GGD niet voor bedoeld.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoor best veel verhalen (oké, anekdotisch, maar wel van mensen die er dicht op zitten) dat er veel onnodig getest wordt. Mensen die zich laten testen, omdat ze op vakantie 'moeten' en een negatieve test moeten overleggen of mensen die hun kinderen laten testen, zodat ze oma kan knuffelen. Ik kan er geen percentage aan hangen overigens.
Ja, denk denk ik ook. Vraagt blijft: als ze het hadden zien aankomen, waarom lijkt het - hier vanuit m'n stoel gezien - dan alsof dat niet 't geval is? In plaats daarvan gooien ze het op mensen die zich onnodig laten testen. Zullen er echt wel zijn, maar 't kan niet zo zijn dat dát de hoofdreden is van alle capaciteitsproblemen.quote:Aanvullend vind ik het juist heel naïef om te stellen dat men bij het OMT niet een stijgend aantal mensen heeft zien aankomen. De waarheid is echt wel wat complexer dan dat.
schitterend dat WEER op de man spelen als iemand even anders relativeert of denkt dan jij !quote:Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, schitterend dat eenzijdige inlevingsvermogen
Heb ook het idee dat ze die nieuwe priokaart met regio's vorige week een beetje halsoverkop er uit hebben gegooid om maar iets te kunnen laten zien, waarschijnlijk stond dat gewoon op de planning om rustig ergens in oktober een keertje te gaan gebruiken 'als de 2e golf zou beginnen'.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is wel hoe ik het momenteel ervaar.. het duurt allemaal veeeeels te lang.
Dat reserveren interesseert me geen zak. Moest al eerder bij drukke voorstellingen. Zou het ook geen probleem vinden als dat bleef (als het maar geen Achterhuis-taferelen worden). Ik maak me meer druk om de mensen die alsnog in je nek staan te hijgen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.
Je kunt óók proberen er het beste van te maken in de tijd en op de manier dat het wél mogelijk is.
Ik vind het soms ook lastig. Als je iets wil doen en je realiseert dat je moet reserveren voor een museumbezoek, bijvoorbeeld. Dat is dan even stom, en als ik dan graag genoeg wil, reserveer ik. En als ik het dan toch teveel gedoe vind, dan ga ik niet. Anders zou ik sowieso gegaan zijn en misschien nog wel een hoop andere leuke dingen gedaan hebben. Maar er is wel iets mogelijk. Net als met afspreken met vrienden in de horeca.
Het vergt inderdaad aanpassing, maar als dat het enige is, zou dat toch enige tijd te doen moeten zijn?
Goh, dit was helemaal niet voorspelbaar met regionale maatregelen in een klein landje als Nederland.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a358161a/
Party people...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |